eerste ronde clomid

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mama lucy, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    IVF - Spreekt voor zich ;)
    M.eppel
    Ik heb, als goed is, mij ei maandag laat in de avond gehad.
    Over 5 dagen ga ik om de dag testen om te kijken of de Pregnyl
    uit mijn lichaam verdwenen is.

Ik kan nu al moeilijk wachten...

MamaLucy, ben benieuwd wat ze morgen gaan zeggen.
    Avda heel veel beterschap!

En inderdaad, erg stil hier. Hoe gaat het met iedereen?

2. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    M.eppel

Zou ik ook doen!
    Ons wilde ze niet helpen in het begin. Moesten maar een
    jaar proberen en dan terug komen. Mijn vriend werd boos
    en zei dat we NU geholpen wilde worden.
    Toen heeft de gynaecoloog gekeken en pas toen zag hij
    dat het niet goed was van binnen.

Soms moet je gewoon op je streven staan.
    Succes! We leven met jullie mee.

3. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg

Stomme vraag misschien, maar hoe weet je of de pregnyl uit je lichaam weg is. Is daar ook een test voor?

4. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    @mama lucy: wel vragen om een echo hoor! Is zo gedaan als je er toch bent en geeft gelijk wat zekerheid. Voor hetzelfde geld werkt de clomid nu anders dan dat het de eerste maand deed. Daarom wordt ik de volgende maand gewoon weer bijgehouden.

@Avda: Beterschap

ik denk mijn ei gevoelt te hebben afgelopen vrijdag, dus ik denk dat mijn cyclus deze maand wat langer is. Ik wacht dus nog wat langer met testen als ik nog niet ongi ben geworden.

@hier: heb helemaal nergens last van. Is zo fijn. Heb namelijk 1,5 jaar elke maand 3 van de 4 weken buikpijn en krampen gehad. Nu voor het eerst helemaal niks en merk ik eigenlijk pas hoe erg het was. Of het komt door de clomid (eerste ronde) of omdat het raak is weet ik nog niet, dus dat is spannend.

5. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    eerst even antworod op jullie vragen ;):
    zaad van manlief is getest toen we begonnen met behandeling, het waren niet de beste zwemmers die hij ooit gezien had maar van voldoende kwaliteit en niks om zorgen over te maken. score was een 6 volgens mij maar dat zegt me eigenlijk niet zoveel want weet niet wat gemiddeld is.

samenlevingstest hebben we nooit gehad. hoor dat wel vaker van mensen dus dat ga ik ook op mijn lijstje schrijven voor morgen!

avda beterschap! en hopen dat je snel ongesteld word zodat je verder kan. ga je volgende week weer beginnen aan clomid?

chantal die wachtweken duren zo lang he! heb je wel wat afleiding komende weken? dat gaat de tijd misschien wat sneller voor je.

molly ook voor jou spannend! fijn dat je minder last hebt.... hoop natuurlijk voor je dat het een goed teken is en dat het raak is voor jullie!

morgen inderdaad toch om een echo vragen! als ik daar toch lig is dat waarschijnlijk zo gebeurd.

6. tesselaar

tesselaar Actief lid

6 jul 2012
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was inderdaad ff stil hier...
    Ik zit momenteel 5 dagen na mijn eisprong. dus moet nog 1 1/2 week wachten. momenteel veel dikke (kleiachtige) afscheiding... dit heb ik in mijn andere cyclussen niet gehad.. Maarja het enige wat we kunnen doen is afwachten.

Avda, Beterschap! hopelijk knap je snel weer op.

Chantal, fijn dat er zo'n mooi ei zat!

Mama Lucy, Heel veel succes morgen! Ben erg benieuwd! En idd wel om een echo vragen hoor!! XX

7. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    @mama lucy: ik heb ook geen samenlevingstest gehad omdat deze nogal omstreden is. Bij ons in het ziekenhuis doen ze hem daarom ook niet en er zijn meer ziekenhuizen die hem niet doen.
    Je moet deze namelijk precies op het juiste moment doen in de maand om een juiste uitslag te krijgen en dit moment is moeilijk te bepalen. Je kan dan wel een paar dagen lang bijvoorbeeld 2 keer op een dag moeten langskomen bij de gyn en dan is het logisch dat de kwaliteit van het zaad achteruit gaat, als je steeds moet klussen.

En de betrouwbaarheid van de uitslag is erg omstreden.

Mijn gyn zegt daarom eerst een paar maanden clomid en dan iui.

8. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    M.eppel
    Avda, ik doe een zwangerschaptest op dag 7 en 9.
    Als goed is dan is op dag 9 de test heel licht positief of
    negatief. De Pregnyl blijft ongeveer 10 dagen in je bloed.
    Omdat er HCG in de Pregnyl zit geeft de test nu , als goed
    is positief aan.

9. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    M.eppel
    Molly, wat spannend! Zie dat je nog 6 dagen moet wachten tot NOD.
    Ben heel benieuwd.

10. Eryn

Eryn Lid

14 aug 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Avda en de rest...
    Ben inderdaad een tijdje niet actief geweest op het forum, heb wel zo nu en dan meegelezen hoor. Ik probeer er op de een of andere manier iets minder mee bezig te zijn en even niet actief op een forum meeschrijven helpt dan een beetje! Dus mijn excuses als ik zo zonder bericht opeens weinig (of niks :)) van me laat horen..

Mijn 'status'; heb nu een rond Clomid 150 gehad. Maandag op dag 11 eerste FM gehad, maar nog niks te zien.. Nu morgen weer, ben benieuwd! Daarnaast wordt manlief nu ook onderzocht. Als het zo lastig om bij mij een ei voor elkaar te krijgen, kunnen we beter maar op tijd weten als er bij manlief ook iets 'mis' is :)

Iedereen succes met alles!!

11. Inieminie

Inieminie Lid

5 feb 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mamalucy: spannende dag, vraag inderdaad om een echo, dit geeft jou zekerheid en voor de gyn is het een kleine moeite.

@Chantal: voor jou ook spannende dagen!! wachten duurt lang dan he! Succes!

@ Tesselaar: hopelijk is het een goed teken dat je zoveel afscheiding hebt deze cyclus, en andere cyclussen niet, ik duim voor je!

@Molly27: fijn dat je het ei hebt gevoeld, nu dus wachten tot je kunt testen, succes!

Hier alles rustig, mijn NOD is zaterdag (als het goed is). Gisteren wel continu het gevoel dat ik ongesteld moest worden en veel afscheiding. Vandaag nog niks gemerkt. Ik merk wel dat ik heel erg sterke reuk heb, maar dit kan natuurlijk ook door hormonale schommelingen.
    Dinsdag progesteron gaan prikken en komende dinsdag controle bij de gyn. Ben erg benieuwd maar heb sterk het gevoel dat ik geen eisprong heb gehad... maarja dan volgende ronde nieuwe kansen :)
    Succes allemaal, duim voor jullie!

12. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
    @Eryn, heel begrijpelijk dat je even wat minder actief bent op het forum. Wat jammer dat op dag 11 nog niks te zien was. Maar hou de moed erin. Het kan nog altijd. Wel fijn dat manlief ook nu onder de loep genomen wordt ;) Hebben ze bij ons meteen in het begin gedaan. Heel veel succes.

@Chantal. Wanneer is je nod? En mag je voor de 'echt' testen?

@molly, laten we hopen dat raak is.

@mamalucy, vandaag vervolg bespreking. Succes.

@ieniminie, weet je ook al de uitslag van het progesteron? Spannend, zaterdag je nod.

Volgens mijn berekeningen word ik zaterdag ongesteld en dan kan ik maandag met de clomid beginnen. Benieuwd of de 150 mg iets gaat doen bij mij..

13. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Hoi allemaal!

nou net terug van de arts... was een goed gesprek. hele vriendelijke vrouw en ze heeft alles rustig aan ons uitgelegd. de keuze is nu aan ons of we nog 6 maanden door willen gaan met clomid zoals het afgelopen half jaar, of dat we mee gaan doen aan een onderzoek. we hebben een week de tijd om te beslissen omat ik dan meteen na mijn volgende menstruatie zou kunnen starten. het onderzoek is voor vrouwen die 6/7 maanden succesvol clomid hebben gebruikt maar nog steeds niet zwanger zijn. als we ons aanmelden worden we door middel van loting in 1 van 4 verschillende categorieen geplaatst. deze zijn:

1. 6 maanden clomid
    2. 6 maanden clomid + iui
    3. 6 maanden hormonen spuiten
    4. 6 maanden hormonen spuiten + iui

heb trouwens om een echo gevraagd en gekregen, heb een mooi groot ei zitten van 23mm die op springen staat en verder zag het er allemaal keurig uit dus goede kansen deze maand. zou helemaal fijn zijn natuurlijk!

nu dus nadenken en met mensen praten om tot de juiste keuze te komen, is nog best lastig! wat denken jullie??

14. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    M.eppel
    Avda, mijn nod is maandag 25 januari.

MamaLucy, ik denk dat ik voor onderzoek zou gaan.
    Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
    Fijn dat je toch een echo hebt gekregen.

15. tesselaar

tesselaar Actief lid

6 jul 2012
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het een goed gesprek is geweest met de arts!
    En super dat er een eitje wan 23 mm zit. Hoop voor jullie dat het deze maand mag lukken..
    Als je niet mee doet aan het onderzoek, moet je dan gewoon weer door met de clomid zonder controles?
    Wanneer je mee doet met het onderzoek, dan heb je de kans dat je dus gewoon door moet gaan met de clomid. maar dan heb je waarschijnlijk wel meer controles. of hebben ze dat niet gezegd?

Ik denk dat ik voor het onderzoek zou gaan. Niet geschoten is altijd mis;)

Succes met beslissen!

@Avda, hopelijk word je snel ongesteld zodat je door kunt met de clomid 150

16. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    @mama lucy: ik zou wel voor het onderzoek gaan denk ik. Heb het idee dat je dan veel beter onder controle wordt gehouden omdat ze die gegevens voor het onderzoek nodig hebben. Lijkt me ook wel spannend.

17. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
    @mamalucy, ik denk dat ik ook wel voor het onderzoek en de loting zou gaan. Zoals tesselaar zegt, niet geschoten is altijd mis. Maar kan me voorstellen dat je er toch even goed over wilt nadenken. Succes met beslissen.
    Laten we hopen dat je het helemaal niet nodig hebt ;) Misschien is het deze maand wel raak. Dus vandaag maar eens goed aan de klus!
    @chantal, neem aan dat je 25 februari bedoelt =)

18. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    M.eppel
    Avda, ik heb een excuus: Blond! XD

Maar inderdaad bedoelde februari.

19. Eryn

Eryn Lid

14 aug 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Avda; helaas ook op dag 14 niks te zien, zondag nog een keer terug, maar ik begin zo langzamerhand wel echt rekening te houden met spuiten.. Manlief was gelukkig in orde! (pfiew, toch een opluchting)

20. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
    @Eryn, dat is weer balen! Snap goed hoe je je voelt. Maar wel een opluchting dat met manlief alles in orde is. Tenminste een ding dat mee zit!
    Zelf moet ik komende week ook weer beginnen met de clomid. Maar heb er ook weinig hoop in. Tot nu toe ook nog geen enkele keer een eitje of follikel te zien. Maar of we er nu komen met clomid of met spuiten.. ALS we er maar komen..

@ienieminie: hoe voel je je? Voel je al iets van een beginnende menstruatie?? Of misschien wel iets anders ;)

@mamalucy; alles al een beetje kunnen laten bezinken? ook al iets kunnen beslissen?

Deel Deze Pagina