Goedemorgen dames, Vanmorgen controle bij de gyn. Niet zo'n leuk nieuws; mn progesteron welke ik vorige week heb laten prikken was laag, 1,3. Of ik heb geen eisprong gehad (wat ik zelf wel dacht) of mijn echo's waren in het begin vd cyclus verkeerd getimed en ik had veel later mijn eisprong. Nu moet ik tm CD 38 wachten op mn menstruatie (zit op CD 31 nu), als de menstruatie komt op dag 3 starten met clomid 50 en dan weer een cyclus ovulatiedetectie. Als de menstruatie niet komt terug naar de gyn (dan denk ik provera). Pff ik moet zeggen dit viel me wel een beetje tegen ook al wist ik in mn achterhoofd dat ik geen eisprong had gehad. Maargoed, zoals ik jullie ook zeg: moed erin houden! Dus hopelijk volgende keer meer geluk. @ mama lucy: fijn dat je je ei hebt gehad en binnenkort je loting> spannend!! @ Chantal: welke cyclusdag zit je? ivm je buikpijn? @ Avda & de rest: ik heb nog niks aangegeven op mijn werk maar ik zit in de gezondheidszorg en werk veel diensten, tot nu toe kon ik de controles bij de gyn goed plannen. Maar welicht ga ik het nu wel aangeven. Fijne dag allemaal! X
Ooh balen inieminie! Vervelend ook dat je nu nog een week moet wachten. Als je menstruatie niet vanzelf komt ga je dan verder met clomid100? Hier morgen de loting. Begin wel wat zenuwachtig te worden!
@ Mama Lucy: ja is wel even balen...maarja was pas de eerste ronde. Toch hoopte ik stiekem dat ik geluk zou hebben. Als mijn menstruatie niet komt deze week, denk ik eerst provera en dan toch weer clomid 50 omdat ik hier wel goede follikelgroei op had. Jij veel succes met de loting morgen! ik duim voor je! Hoe gaan jullie om met teleurstellingen? soms denk ik, gewoon stoppen met die MMM en nog een paar jaar gewoon er niet mee bezig zijn..
@inieminie; BALEN dat je geen eisprong hebt gehad meid. Weet hoe het is. Zeker zijn de teleurstellingen die op ons pad komen shit en vervelend. Vaak genoeg lig ik savonds in bed en ben dan erg verdrietig. Of als een vriendin of zus doodleuk zegt dat ze zwanger is. Dan heb ik het ook moeilijk. Maar diep van binnen weet ik wat ik wil. Dan is het maar een moeilijke en lange weg. Maar knokken gaan wij.. @ werk; zelf ben ik dus werkzaam op een kinderdagverblijf. Maar wij zijn aan het reorganiseren. Ik weet nog niet of ik een van de ongelukkige ben, maar de kans is groot. (aangezien mijn leeftijd en dienstjaren). Vaak genoeg denk ik, als ik nu zwanger was, was ik wel zeker van mijn baan.. Zou het ook erg vervelend vinden om ontslagen te worden. Ben ook stiekem al aan het kijken naar ander werk. Maar daar is ook niks meer te vinden. Wil me misschien laten omscholen en dan de verpleging in te gaan.... Hier verder alles goed. Gister met de clomid begonnen. Volgende week maandag weer naar ziekenhuis voor eerste fm. Heb er (samen met manlief) weinig vertrouwen nou weer in. Maar ik zie deze cyclus/maand nu gewoon als overbrugging naar een nieuwe stap. @mamalucy, spannend morgen de loting!! Hoe laat moet je morgen?
Inieminie, ik zat op dag 6 DPO. Ik kan maandag testen. Eigenlijk wil ik vrijdag testen, iets vroeger. Wel jammer dat je geen ei hebt gehad. Dit is mijn eerste maand dat ik, waarschijnlijk, een ei heb gehad. Succes met de Clomid en hopen dat volgende maand je ei wel komt. MamaLucy, dus morgen weet je meer? Spannend! =) Avda, succes! Knuf
Hey dames, ik ben zondag weer voor een FM geweest en toevallig had mijn eigen gyn dienst. Helaas weer niks te zien, dus ook mijn gyn is tot de conclusie gekomen dat Clomid niet het middel is voor mij. Het is nu even afwachten hoe nu verder; of eerst rust of door met spuiten... Ik ben benieuwd, maar zeker is in ieder geval dat ik niet meer aan de Clomid ga. Ik weet dus ook niet hoeveel ik hier nog mee ga schrijven of dat ik eens ga kijken bij een spuiten-clubje! Ik wens jullie in ieder geval alle goeds met hopelijk een mooi resultaat in de vorm van een kleintje!! x Eryn
@chantal, spannend! Vrijdag dan testen of je zwanger bent? Of is dat nog ivm die spuit? @Eryn, kan me voorstellen dat dit wel een opluchting voor je is. Je zei zelf al dat je weinig vertrouwen had in de clomid. Misschien dat je met spuiten wel het gewenste resultaat krijgt =D
Heey meiden, Ik ben al een paar dagen niet echt actief geweest op het forum... en ik zie een heleboel nieuwe berichten. @mamalucy, Spannend, nu weer in de wachtweken. Hopelijk is dat mooie ei bevrucht Vandaag goed nieuws uit de loting van het onderzoek?? @Iniminie, Balen dat je progesteron zo laag was!! Heb je in de week nadat je dacht je eisprong te hebben nog gekust? Dan is er nog een kans... @Eryn, Succes met het vervolgtraject! en ook voor jou snel een kleinte @Chantal, Spannend... we kunnen samen testen Hier vrijdag/zaterdag mijn NOD. heb wel af en toe wat kramp in m'n buik. maar verder nergens last van. Ik probeer te wachten tot zondag met testen.. hopelijk lukt dat Ik werk als doktersassistente en als verzorgende IG in een verpleeghuis. Ik heb nu geen controles, dus geen problemen op mijn werk. 1 van mijn collega's weet ervan... Met haar heb ik dan ook al een paar keer geruild toen ik nog wel controles had..
Even snel: uit de loting kwam dat ik nog 6 maanden clomid moet gebruiken. Zonder controle. Moet alleen bellen als cyclus langer word als 35 dagen. Valt wel een beetje tegen.
@ Mama Lucy: kan me voorstellen dat dat tegenvalt..maar dat zou anders ook het plan zijn geweest of niet? @ Eryn: veel succes, komt zeker goed!! @ Chantal: dus voor jou nu spannende dagen ik duim voor je. @ Tesselaar: voor jou ook spannend!! hopelijk zijn die buikkrampen een goed voorteken. Ik heb wel geklust in de week na de eisprong zoals de gyn hem had voorspeld. Dus misschien een inieminie-kansje op geluk en anders nieuwe ronde in!! Ik ben i.i.g nog niet ongesteld. @ Avda: hopelijk komt het goed met je werk, maar de verpleging is ook erg leuk!! en je zegt we hebben er weinig vertrouwen meer in, bedoel je de behandeling met Clomid? Er zijn een aantal van jullie al een tijdje actief in dit topic he, nu ben ik benieuwd: zijn er ook mensen in dit topic geweest die toch vlot zwanger werden met de clomid?
Ja ik Beide keren 1e ronde Clomid zwanger. Heb in t begin van dit topic meegeschreven en lees af en toe nog mee hier!
@iniemini; bedoel inderdaad dat we geen vertrouwen meer in de clomid hebben. Tot nu toe heeft het nog helemaal niks bij me gedaan. Zit nu ook aan de hoogste dosis van de clomid. We zullen zien.. @mamalucy, shit zeg! kan me voorstellen dat dit echt balen is. Maar als je dit nu echt niks vind, kan je dan niet gaan kijken voor een andere arts? Misschien dat die wel eerder over gaat naar iets anders?? @chantal&tesselaar, spannend. Beide dit weekend testen!
Dat geeft hoop. Ik ga dit weekend testen (als ik het vol hou) na een eerste ronde clomid. Wordt dus een spannend weekend voor meerdere van ons zie ik.
Sasje leuk om iets van jou te horen! Hoe gaat het? En een meisje erbij zie ik leuk zeg!! geeft mij ook weer even wat extra hoop als ik terug denk aan jou verhaal. Hier gisteren even een baaldag gehad. Hoopte met dat onderzoek echt op nieuwe methodes. Maja als ik het onderzoek niet zou doen moest ik ook 6 maanden clomid gebruiken nog dus heb er niks mee verloren. En help er nu wel toekomstige mmm-ers mee hoop ik! Heb afgesproken met de arts dat ik moet bellen als cyclus langer word als 35 dagen want dan gaan ze toch verder kijken. Zit nu steeds rond de 32 dus dat gaat nog net. Het weekend 2 testers!! Spannend!! Ik duim voor jullie.
Succes aan de testers inderdaad! Spannend weekend @ Mama Lucy: jij ook nog niet ongesteld dus..ik zit op dag 33 nu en nog niks loos.. Moest van de gyn bellen als op dag 38 nog niks gebeurd zou zijn. Bij jou gaan ze dan verder kijken zeg je, enig idee wat ze dan gaan doen? Ik denk dat ik dan gewoon provera krijg om een onttrekkingsbloeding op te wekken, maar de gyn heeft me hier eigenlijk niks over verteld. Soms kan ik echt balen dat het allemaal niet gewoon 'natuurlijk' verloopt bij mij, maar daar hoef ik jullie natuurlijk niks over te vertellen. En ik weet ook dat er veel ergere dingen zijn, zoals mensen die al jaren bezig zijn en allerlei IVF trajecten en dan alsnog steeds teleurstelling. Als ik me daar aan herinner relativeert het iets..maar blijft lastig
Ik moet zoiezo nog ruim een week wachten hoor. Maar heb de afgelopen maanden een vrij stabiele cyclus gehad van gemiddeld 32 dagen. Als die nu langer word als 35 is dit volgens de gyn een teken dat mijn lichaam teveel aan de clomid gewend raakt. Dus dan wil ze verder gaan kijken maar weet niet wat dan de volgende stap zal zijn. Misschien toch clomid100. Laten we hopen dat het gewoon niet gaat gebeuren. Ik herken dat machteloze gevoel helemaal inimieni! Ik heb dat ook, op sommige dagen kan ik me er echt heel ellendig over voelen! Relativeren helpt bij mij heel goed. Als ik mezelf vergelijk met al die meiden in de mmm op dit forum heb ik nog niks te klagen! Maar af en toe een baaldag mag best he!