Hallo, vindt het zo jammer dat er nog niemand zwanger is... Wordt nu toch wel tijd! Groepsknuffel* Ik ben gisteren weer bij de gyn geweest voor een echo. Twee groeiende eitjes dus morgen weer heen. Dit wordt de tweede ronde Puregon. Hierna nog 1x en dan krijg ik een gesprek.
Ben al even niet meer hier op het forum geweest maar het is rustig zie ik. Inderdaad balen dat er nog niemand zwanger is!! Ik heb de afgelopen weken wat afstand proberen te nemen. Zijn een paar dagen naar het strand geweest en even heerlijk genoten van alle rust en het lekkere weer! Dit heeft me even goed gedaan totdat ik terug thuis kwam. Bel afspraak met de arts gehad ondertussen. Die vind het ook te lang duren en wil verder onderzoeken doen maar daar wil hij ons eerst over spreken. Eerste mogelijkheid voor een afspraak was 13 augustus! Zo balen! Dus weer weken wachten en wie weet hoelang het daarna nog duurt voordat de onderzoeken kunnen plaatsvinden en daar de uitslagen weer van binnen zijn. Heb mijn 12e clomid kuur vorige week geslikt en krijg geen herhalingsrecept omdat ze dus eerst die onderzoeken willen doen en daar een nieuw plan van aanpak op willen baseren. Ondertussen weer een lijf vol met hormonen dus heb zowat met iedereen ruzie gemaakt en zag het even echt niet meer goed komen. Sinds een paar dagen gaat het gelukkig weer wat beter en zie ik het weer positiever in. Maar merk wel aan mezelf dat het iedere maand meer energie van me vraagt. Herkennen jullie dit ook? Ondertussen raakt om me heen iedereen maar zwanger alsof het niks is. Ook dit kan ik steeds slechter hebben. Nou t is wel een enorm klaagbericht geworden zie ik. Hoop binnenkort op goed nieuws van jullie meiden! Zodat we er met zijn alle weer wat positiever tegen aan kunnen kijken.
Trouwens de vraag over het roken.... ik heb ongeveer 8 jaar lang stevig gerookt. Gestopt zodra we serieus aan kinderen wilde beginnen meer kon het steeds maar niet volhouden. Dus iedere keer weer stoppen/minderen en dan begon ik weer (meestal als ik ongi werd) ik weet dat het de kans op zwangerschap verminderd dus wil er zo graag definitief vanaf! Hoopte wat ervaringen uit te kunnen wisselen maar zo te zien alleen maar verstandige dames hier Vorige maand met mezelf afgesproken dat ik zou stoppen op nod. Of het nou een positieve test zou zijn of niet. Gedaan en nu ruim 2 weken verder! (Stiekem best wel een beetje trots op mezelf)
Chantal, hoe was het in het zh?? Mama lucy: heerlijk...ff npaar dagen ertussen uit. Even tot rust komen..niet verkeerd! Maar wat vervelend zeg. We zoooo lang wachten! ;( Dat is zo frustrerend. Sterkte meis! Idd...hoe langer het duurt hoe frustrerender het wordt. En de zwanger in de omgeving lijken als maar meer te worden! Je gunt het iedereen en je probeert blij te zijn....en toch is er altijd die 'maar'. Maar we moeten hoop houden dat het goed komt met ons allemaal! Ik moet morgen weer naar het zh voor fm-meting. Het is dan mijn 11e cd. Dus ben benieuwd of er wat groeit...hoop het. Hoe is het met de rest van de meiden??
Miss me hoe was de fm? Wat is t hier toch rustig.... iedereen beetje afstand aan het nemen? Of ligt het aan de vakantie misschien?
he hallo, Ik vind het ook al zo rustig idd... Bij de fm-meting was te zien dat er een eitje van 14 mm zat. Aangezien de vorige x het eitje al bij 15 mm is gesprongen, moest ik vandaag bloedprikken om te kijken of die waarde al verhoogd is. Vanavond klussen en morgen weer terugkomen. Als tie morgen niet gesprongen is moet ik denk ik de pregnyl zetten, maar dat hoor ik wel. hoest met jou mama lucy??
Ooh spannend miss me! Klus ze vanavond! Hier gaat t wel goed nu. Probeer er niet teveel over na te denken allemaal want als ik dat wel doe voel ik me steeds zo ontzettend ellendig! Ben nu vooral bezig met een gezonder leven opbouwen. Gezonder eten, meer sporten (hopelijk nog een beetje afvallen) al heb ik geen overgewicht hoor maar een paar kilo's minder zou niet verkeerd zijn. En het stoppen met roken natuurlijk. Ditbis voor mij wel goede afleiding gelukkig. Voel me er beter door en hopelijk helpt het ook nog!!
Net het ziekenhuis gebeld. De waarden in het bloed waren verhoogd. Zou dit betekenen dat de eisprong in gang is?? Ze wilden nog overleggen met de arts hoe of wat. Ze bellen zo terug. FIjn dat je afleiding vinden kunt meid. Dat wachten valt niet mee...en dan waarschijnlijk allemaal zwangeren om je heen..pff..
Miss Me, al nieuws? Mama Lucy, goed dat je gaat stoppen met roken! Topper! Ik heb vorige week Dinsdag de Pregnyl mogen zetten. Ik kan testen op mijn 27-ste verjaardag! Spannend maar begin de hoop iets te verliezen. Mijn moeder vindt het nog spannender volgens mij. Ik heb al tig testen in mijn handen gehad maar allemaal negatief. Op mijn werk zie ik tig zwangere... waarom zij wel en wij niet? Het is hier inderdaad erg rustig. Jammer want ben erg benieuwd hoe het met iedereen gaat. Mijn vakantie zit er trouwens al op haha. Maar is zo warm dat ik weinig op het forum zit. En als ik kijk, kijk ik alleen hier.. Dikke knuffel!
Hormoon was dus verhoogd wat duidt op dat eisprong erg dichtbij is. Advies: vanaaf klussen en morgen terug. Ben benieuwd!! Chantal: zet je pregnyl zelf?? Wel vertrouwen houden meid!! Knuffel!!
Ik snap je gevoel heel goed Chantal maar we mogen inderdaad de hoop niet opgeven! Hopelijk heel binnenkort een babyboom hier in het topic!! Miss me veel plezier vanavond en hoop op goed nieuws morgen.
Hoi Meiden, Net naar het ziekenhuis geweest. Eitje was 16 mm. Baarmoederslijmvlies 10,5 mm. Ze hebben me de pregnyl gezet omdat de waardes in het bloed gisteren ook al verhoogd waren. Even om em nog een goed zetje te geven. Dus tis afwachten...spannend weer! Chantal: lastig he al die zwangeren? Gisteravond kwamen vrienden vertellen dat ze weer zwanger waren. Wel zuur hoor. Je gunt ze het van harte...maar je kent het gevoel. Lucy: Top dat je wilt stoppen met roken meid!! Zal niet meevallen! Succes!!!
Hee meiden, Vinden jullie het goed als ik hier mee schrijf? Mijn verhaal: In augustus 2012 gestopt met de pil, januari een bloedtest bij de huisarts gedaan met een goeie uitslag (kans op pcos is klein), moest het een paar maanden afwachten.. en in mei toch doorgestuurd voor een echo bij de gynaecoloog.. Die dacht aan pcos. Dat is bevestigd met andere bloedtesten. Nu gaat de eerste ronde clomid voor mij bijna beginnen. Ik zit nu nog aan een provera kuur (dag 8 inmiddels). Heeft iemand van jullie ooit provera geslikt? Zoja, hoe lang duurde het voordat bij jullie je menstruatie doorbrak? Wat zijn trouwens de waardes van goeie eitjes? Groetjes!
Hallo meiden, Miss me, wat fijn dat je al een mooi ei heb! Vandaag dus de prenygyl gezet? Vanavond nog maar een avondje klussen?? Mama lucy, knap hoor dat je weer vol goede moed gaat stoppen met roken! Zal zeker niet makkelijk zijn! Succes meid! Chantal, we moeten moed houden! Hoe moeilijk het ook is! Ik geniet iedere keer van mijn kleine neefje. Maar in de auto moet ik altijd janken. IK WIL OOK! Maria, Welkom meid. Tuurlijk mag je meeschrijven! Altijd leuk! Ik heb alleen nog nooit gehoord dat pcos is bevestigd door bloedtesten. Heb je geen echo gehad bij de gyn waar de ''kralenkrans'' te zien was? Ik heb ook altijd de provera. Tussen de 3 en 5 dagen na de laastste pil wordt ik ongeveer ongesteld. Een ''goed'' ei is als hij rond de 16mm is. Dan springen ze. Let op, meer als twee is NIET goed. In mijn ziekenhuis wordt de cyclus dan afgebroken. Sommige zh gaan wel nog door met 3 eitjes bijvoorbeeld. Succes meid! Bij mij is alles rustig. Komende donderdag mag ik weer terug naar de gyn. Krijg dan echo om te kijken hoe eierstokken en lever uitzien en bloed prikken om te kijken hoe lever functioneerd. Hoop dat alles goed is dan kan ik ook weer met de provera beginnen..
Hi, Thanks! Ja de kralenkrans was idd te zien op de echo, en uit de bloedtesten wilde hij halen welke hormonen er niet klopte. Volgens mij kreeg ik de standaard vooronderzoeken. Tussen de 3 en 5 dagen dus.. vorige x werd ik gelijk een dag later, maar zal elke keer wel anders zijn. De eerste keer heb ik ook geen tussentijdse echo's. Ik hoef alleen op dag 21 bloed te prikken om te kijken of er een eisprong was. Ik ga wel ovulatietesten gebruiken (die van cleur blue) Welk stadium zit jij? Ik zag wat staan over stoppen met roken.. heel veel succes!
Ik hou een beetje afstand van alles en kijk af en toe alleen hier. Ik heb de hoop eigenlijk wel opgegeven. Deze maand nog met clomid en dan bespreken wat de vervolgstappen gaan zijn. En vanaf vandaag vakantie dus dan kom ik nog minder denk ik. @mama lucy: sterkte met stoppen met roken, @maria: welkom! @miss me: gaat lekker dus. Jij zit snel weer op het wachtbankje. @hier: gister een fm gehad en aan de rechterkant een ei van 1,9 mm en 2,1 mm. Dus bij mij komt hij er ook aan.
Hallo dames, Ik ben sinds 20 juli ook aan de Clomid 50 mg. Ik had op cyclusdag 9 een echo en toen was er een ei van 11 mm en toen moest ik op dag 12 weer terug en toen was hij nog steeds 11 mm ?? Nu ben ik hier niet echt in thuis,dit is ook allemaal nieuw voor mij,maar is het niet een slecht teken dat er niks gegroeid is? Ik hoop zo dat 50 mg genoeg is. En Maria,ik kreeg Primolut ipv Provera en werd 3 dagen later ongesteld.
succes met wachten weer de komende weken miss me! duurt altijd lang he!? inderdaad lastig al die zwangere om je heen. ik ervaar dat ook heel erg op het moment! Vandaag is mijn neefje geboren, heel leuk! maar toch ook altijd een moeilijk moment! je gunt het ze inderdaad wel maar het steekt toch. maria tuurlijk mag je meeschrijven ik heb het tot nu toe gelukkig niet hoeven te gebruiken maar mijn arts schrijft ook primolut voor ipv. provera. bij mij is pcos ook vastgesteld aan de hand van echo's en de bekende kralenkrans maar ook bevestigd via bloedonderzoek. over de ovulatietesten: zijn die van clearblue niet heel erg duur? ik gebruik de die van sensitest (volgens mij 1 van de goedkoopste die er zijn) en ben er erg tevreden over tot nu toe. avda succes morgen op het ziekenhuis! hoop op goed nieuws zodat je verder kan molly de moed niet opgeven meid! hele fijne vakantie! ik hoop voor je dat het wat ontspanning en plezier geeft! tessel heb je daarna geen echo's meer gehad? ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehad dat een groei stagneerde zeg maar. misschien dat iemand anders daar ervaring mee heeft. maar de clomid doet in ieder geval wel iets, lijkt me een goed teken! hier: nog een ruime week voor nod en dagen kruipen weer voorbij. vrijdag naar een festival en dan maandag t/m donderdag een stedentrip maken met 3 vriendinnen dus hopelijk kan ik daar genoeg afleiding in vinden!