Ik heb ze nog niet gehoord over een samenlevingstest. Wat is dat dan precies? Hoe werkt dat? Mijn vriends zaad is wel getest en dat was gelukkig prima in orde. Dit is inderdaad mijn 1e ronde met Clomid. Ze zeiden al dat het de volgende keer sowieso 100 mg wordt,omdat het te langzaam gaat.Of dit nu een eisprong wordt of niet. Ik heb het ook verteld op mijn werk,maar vind het evengoed vervelend.Soms zijn het ook van die niet-handige tijden,omdat je niet altijd wat te kiezen hebt.Maar ik heb inderdaad ook zoiets van: Sorry,maar helaas,dit is belangrijker als mijn baan!
Even een korte update: 3/4 dagen over tijd. Lichte krampjes, niet ongesteld geworden. Morgen nieuwe test, tenzij ik ongesteld wordt natuurlijk.
Gisteren in de ochtend getest, was negatief. Ben heel benieuwd, vindt het allemaal erg spannend. Ga wel 20x op een dag naar de wc haha.. Heb hele lichte krampjes/steken in mijn linker eierstok. Had ook zere borsten en dat heb ik altijd voor mijn menstruatie. Maar dat is al een week geleden begonnen.
Spannend hoor!! Na hoeveel dagen na je eisprong kan je testen eigenlijk? Als je niet weet hoelang je cyclus is?
Een samenlevingstest wordt rond me eisprong gedaan. Dan is je Bms op het dikst. Je moet dan ongeveer 8.00 van te voren gemeenschap hebben gehad. Inwendig haalt de arts dan wat slijm weg. ( niet pijnlijk, alleen eendebek is erg ongemakkelijk!). Dat slijm wordt dat getest op rekbaarheid en onder de microscoop bekeken voor beweeglijkheid en hoeveelheid zwemmers. Ik heb hier op zp allang gemerkt dat ieder zh zijn eigen protocollen heeft. En dus niet iedereen dezelfde weg bewandeld.. @ Chantal, nog een tekstje gedaan? Succes meid. Duim voor je! @ mama Lucy, spannend morgen! Wat hoop je/denk je?
Test was weer negatief. Heb wel het ziekenhuis gebeld en het uitgelegd. Moet deze week nog even afwachten omdat alles er wel goed uit zag. Nog steeds geen menstruatie te bekennen...
Jeetje wat spannend chantal! En je hebt zeker een eisprong gehad? Avda eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ik moet verwachten. Hoop in ieder geval dat we er wat meer duidelijkheid door gaan krijgen. Merk ook dat het steeds meer stress geeft voor mezelf maar ook voor manlief, die gaat ook steeds meer aan zichzelf twijfelen.
Als het goed is krijg je die 24a36 uur na de pregnyl. Normaal ben ik altijd 14a15 na de eisprong ongesteld met dit medicijn. Ik had ook gewoon de symptomen voor mijn menstruatie. Pijnlijke borsten, al vanaf vorige week zondag en nu al 5 dagen krampen en het lijkt eraan te komen maar telkens niets te bekennen.... Schiet mij maar lek haha
Komen net van de arts af. Krijg donderdag een hsg. Deze maand en volgende maan nog clomid 75mg. En als we dan nog niet zwanger zijn dan gaan we over op spuiten en iui. Iemand van jullie ook een hsg gehad? Zie er nu al tegenop!
Lucy: wat is hsg??? Hopelijk slaat het goed aan chantal: wat houdt jij et spannend zeg. Succes. Hier: met vlagen last van buik/rug. Veel dromen en gevoelige borsten. We wachten het weer af!!
Hsg is een röntgen onderzoek. Ze spuiten dan contrastvloeistof in via de baarmoedermond en kunnen zo de toegankelijkheid van baarmoeder en eileiders in beeld brengen. Als er evt. Verstoppingen en of verklevingen zijn dat kunnen ze die door spuiten. zoals ik het van de arts Heb begrepen is het vooral om uit te sluiten of daar een evt. Probleem ligt. Bijkomend voordeel is dat je volgens hem na het onderzoek ongeveer 3 maanden extra vruchtvaar bent.
Ik heb wel een kijk operatie gehad waar ze dit ook deden. Het viel mij erg mee. Snap best dat het eng lijkt, maar het is wel fijn dat je dan ook weet waar je aan toe bent. Ik ben geloof ik eindelijk ongesteld geworden! Wat een ellendige week... Hoe gaat het met de rest?
T is hier zomaar rustig..... hier aan t bijkomen nog. Vond het echt wel tegenvallen donderdag dat onderzoek. Heb er veel last van gehad maar het zag er op t eerste gezicht allemaal goed uit gelukkig woe nog een bel afspraak met de arts.
Wie van jullie heeft ervaring met Clomid en over tijd?? Ik zit in ronde 2 met Clomid, vorige ronde was een cyclus van 33 dagen. Ik zit nu op dag 35 en ben nog steeds niet ongesteld, gisteren negatief getest.... Heb wel allerlei klachten zoals zeurende buikpijn (vanaf week van de eisprong tot aan de dag van vandaag) en lage rugpijn. Weinig afscheiding trouwens. Ik twijfel heel erg of Clomid zijn werk dan wel heeft gedaan, hoeveel dagen is verstandig nog af te wachten?