Hoi meiden, ik heb vanaaf een verjaardag en verder werken de paasdagen Bleeh! Maar ja wel lekker betaald. Beeb en tika wat rot van jullie moeders zeg. Ik zou daar ook verdrietig van zijn hoor! Yankee, vandaag de ovu testen binnen gehad. Heel erg bedankt! Ik hoop natuurlijk dat het nu raak is maar zo niet dan ga ik ze zeker goed gebruiken volg maand.
Ja jammer is dat Tika. Het is zo'n kleine moeite om even te vragen hoe het gaat. Misschien dat ik het wel een keer vraag. Weet het nog niet. Heb der al vaker (voor de zwangerschap) gezegd dat als ik ze niet bel ik ze nooit hoor maar daar heeft ze ook nooit wat mee gedaan. Heb dus niet echt vertrouwen erin dat het nu wel zou werken. Maar spannend zo'n bruiloft Tika. Lijkt me wel bijzonder.
Ja jammer is dat hoor! Met mijn eigen moeder zou ik het er wel over kunnen hebben. Weet niet hoe die band met je moeder is? Want je gaat even goed wel redelijk vaak toch wat met haar doen? Zit er bij mijn schoonmoeder steeds meer aan te denken om het te vragen.. Maar die band tussen ons is nou ook niet mega goed dat ik dat durf.. Via via hoor ik wel vaak dat het bij haar baby voor en baby na is.. Maar ze vergeet blijkbaar even wie de baby draagt.. Moest van de kraamzorg ook evt een mantelzorg opgeven mocht het niet gaan nog enz. Dus had onze moeders opgegeven, ben alleen bang dat mijn moeder dan wel helpt (tegen haar kan ik dat soort dingen ook makkelijk zeggen) en mijn schoonmoeder de hele tijd met de baby wil lopen zeulen.. En dat wil ik echt voorkomen.. Ja die bruiloft lijkt me wel spannend idd.. Hoefde gelukkig niet heel veel rekening te houden qua kleding. Mijn zusje loopt namelijk helemaal gesluierd en veel familie en vrienden van haar aanstaande ook.
De band met mijn moeder is verder prima. Alleen ik denk dat ze gelijk alles ontkent. En ik heb eerlijk gezegd ook geen zin in gezeur. Dan hou ik liever ook zelf afstand en ga ik m'n eigen gang. Het is niet dat ik er alleen voor sta alleen had ik me heel anders voor gesteld met mijn eigen moeder. Dat "moeizame" is al aan de gang sinds ik het huis uit ben. Ben er dus ook al bijna 5 jaar mee bezig dat ze ook wel is uit der zelf kan bellen maar het helpt allemaal niet. Als ik niks laat horen dan hoor ik haar ook niet. Van je schoonmoeder is ook jammer ja. Weet je vriend hoe jij je erbij voelt? Misschien kan hij het is aankaarten bij der.
Echt jammer is dat hoor! Je verwacht vaak dat moeders toch wel meer enthousiaster zijn als het gaat om hun eigen dochter die zwanger is.. Hier in het begin eens aangekaart bij mijn vriend. En toen vroeg ze er opeens vaker naar.. Maar dat is meteen weer afgezakt.. Ik noem het nu af en toe wel eens op maar krijg weinig respons.. Noem nu vaak maar dingen op uit mezelf. Zoals toen met de placenta echo. Maar dan krijg ik meteen weer commentaar dat ik ook veel echo's krijg.. Dan heb ik op een gegeven moment ook zoiets van Laat maar..
Ja dan is de lol er ook wel vanaf. Tis juist toch leuk als je vaak kan kijken. Het zijn geen zorgwekkende echo's. Inderdaad erg jammer maar weinig aan te doen denk ik. Gelukkig zijn er mensen die het wel oprecht interesseert. Daar hou ik me maar aan vast.
Mariah, wat fijn dat het beter gaat met je dochter! Beeb, jeetje wat vervelend dat je je zo voelt. Weet idd niet exact hoe je band met je moeder maar als je gevoel zo blijft zou ik het toch aankaarten of subtiel met hints droppen. Dit is een mooie periode voor zowel jezelf als je moeder dus zou jammer zijn dat hierdoor te laten verpesten.. Alleen herken ik wel heel erg bij moeders dat ontkennen en doen alsof ze het allemaal niet doorhadden Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook niks van m'n moeder heb gekregen en zoveel van m'n schoonmoeder. Maar ik besef ook dat t voor m'n schoonmoeder haar eerste kleinkind wordt en voor m'n moeder de tiende en m'n schoonzus is ook zwanger dus anders blijft ze maar kopen. We spreken elkaar wel dagelijks paar x telefonisch en als ik ergens zin in heb (Marokkaanse hapjes vooral opeens) maakt ze het en komt ze het helemaal brengen (woon een uur verderop) dus das allemaal wel lief dus daarom vind ik het niet erg dat ik geen spullen heb gekregen.. Tika, jeetje wat bijzonder van je zusje!! Is ze lang geleden bekeerd? Ik ben zelf half Marokkaans dus vele familieleden zijn ook moslim en ben vaker in een moskee geweest. Echter niet voor een bruiloft. Je zusje zal dan wel heel erg vd regels zijn. Meeste Marokkaanse moslims die ik ken geven namelijk groot bruilofts feest met toeters en bellen en muziek en gedans (hebben mijn man en ik ook gedaan) maar als je het extreem gelovig wilt doen en dus zonder poespas is het dus enkel in de moskee. Ik heb zelf nooit zoiets meegemaakt dus ben benieuwd hoe je dat ervaart! Heb je een goede band met je zusje ondanks dat ze bekeerd is? Kan me voorstellen dat jullie anders tegen bepaalde zaken aankijken.. Ik heb veel islamitische vrienden en vind dat er altijd veel negatiefs wordt geschreven en gezegd en veel klopt ook maar das net zo bij andere rassen/culturen. Dus ik vind het altijd mooi als het ook anders kan en iedereen in harmonie met elkaar kan leven <3 Geniet ervan morgen en veel geluk gewenst voor je zusje
Het is nu ongeveer 3 jaar en 2 jaar echt haar kleding zo. Ze is zoals ze zelf zegt een islamitische moslim.. Heeft een Turkse vriend maar dat is gewoon toeval. Want ze heeft dit altijd al interessant gevonden. Ik heb niet een onwijze zussenband met haar. We zijn altijd al heel verschillend geweest. En ben eerlijk gezegd soms ook blij dat ze aan de andere kant woont van het land. We vonden het in het begin ook wel heel moeilijk om haar opeens zo te zien.. Vooral omdat ze soms nog kan doorslaan, alles te gelijk willen en mensen de les wil lezen. Ze wilde graag dat wij haar beter begrepen en begon daardoor steeds teksten of sites te sturen dat we dat moesten lezen. Vind het nu prima maar toen kon ik dat slecht hebben. Als ik vragen heb kom ik daar zelf mee heb ik haar toen duidelijk gemaakt. Ik respecteer inmiddels haar keuze en merk ook steeds vaker dat ik haar verdedig als mensen commentaar hebben. Sinds ze ook zwanger is, is het contact wel wat verbeterd. Ik ben idd ook benieuwd naar morgen.
Oh zo.. Ja snap dat het even wennen is. Ik kan dat wel begrijpen. En wat leuk dat je zusje ook zwanger is! Kun je toch soort van iets delen/elkaar bestoken met vragen etc Nou laat maar weten hoe het morgen was. Veel plezier alvast! Ik ga gwn nu al slapen. Vind het zo erg, vooral voor m'n man die wil nu nog na de bios en nog zus en zo doen maar ik ben bekaf! Zijn jullie ook zo moe?
Wilde nog even zeggen ben nu de 13 weken gepasseerd en ben nog geen kilo aangekomen of nog geen buikje. Is dat niet raar? Vind het soms wel jammer. Zie bij buikenfotos bij elf en 12 weken al hele toeters!
Yankee, dit word het eerste kleinkind van mijn moeder. Van mijn schoonmoeder de 2e. Mede daarom vind ik het allemaal zo apart. Zoals eerder gezegd drop ik al bijna 5 jaar hints en ze doet er helemaal niks mee. En zo subtiel zijn ze niet haha. Voor mij verpest ze het in ieder geval niet. Ze mist zelf een hoop. Wel super lief van je moeder dat ze je zo eten komt brengen terwijl je niet om de hoek woont! Het is nog niet raar hoor dat je geen buikje hebt en nog niet bent aangekomen. Dat komt vanzelf Al snap ik goed dat je het jammer vind.
Hee yankee. Nee is niet gek hoor. Je bent ook ziek geweest dus waarschijnlijk zelfs afgevallen? Ik ben nu ook nog niks aan gekomen zelfs afgevallen (minder trek door misselijkheid) bij mij zie je dat ik zwanger ben aan de einde van de dag. Dan zie je een klein bolletje. bij mijn eerste zwangerschap zag je het pas na 20 weken echo en ben ik de hele zwangerschap maar 10 kg aangekomen. Voornamelijk de laatste weken. Hoop voir je dat het snel komt want is zo leuk.. maar ongerust hoef je niet te zijn. Ik doe mijn 12 weken dansje
Hahaha Liva, thanks. Ben idd wat afgevallen en probeer nu beter te eten want ben inderdaad heel ziek geweest. En Woehoe 12 weken voorbij.. Is toch een soort mijlpaal! Lekker genieten nu als dat kan. Is je misselijkheid minder? Ik heb het gevoel dat ik eerst echt niks kon eten en dat dat beter wordt. Heb alleen elke avond opgeblazen gevoel/maagzuur..
Heerlijk de 12 weken voorbij, lijkt me altijd toch best spannend. Jammer die moeder/schoonmoeder perikelen. Je wil het zo graag gezellig, dat er interesse is, en kunnen delen. Maar helaas wie weet wat er soms in een koppie omgaat, zorgen ergens om waar ze je niet mee willen belasten, wellicht word het pas "echt" voor ze als de beebs er zijn. Geen idee.
Jammer dat je je zo voelt snap dat je het niet wilt vragen moet ook van je moeder zelf komen. Wat een saaie dag..wel even genoten van de zon en veder bankhangen soms heb je zo'n blehh dag. Familie feestje was nog best gezellig, bowlen heb ik maar niet aan mee gedaan, en t lopend buffet waa vooral varkenshaas en biefstuk dus maar aan de patat Daarna nog feestje pff voor t eerst dat mensen aan mn buik gaan zitten zou dat zelf nooit doen toch een beetje gek vooral omdat ik ze niet goed ken. Jullie nog plannen.voor morgen?
Hier geen plannen voor morgen. Vanavond bij schoonouders eten en morgen maar eens lekker bijkomen en misschien even naar het bos ofzo wandelen als het zonnetje schijnt Ben ik de enige die wel echt toe is aan wat zon!!?? Ik wil gewoon weer de deur uit kunnen zonder m'n jas aan te trekken.. Zag dat het vanaf volgende week lekker weer wordt dus dat maakt me helemaal happy!
Hoi meiden, ik kan ons clubje op fb niet meer vinden. Ik ben er al niet zo handig in imdat ik nooit fb gehad heb, maar kan iemand me uitleggen hoe ik er weer kom? Of me een berichtje of de link weer sturen? Hier morgen een paaswandeling bij de honden-club met brunch. Leuke speurtocht voor als er kinderen meegaan en eieren zoeken.
Vanesje, het moet onder je groepen staan bij je fb. Je staat er gewoon nog steeds tussen als lid in ieder geval! Bruiloftsfeest van mijn zusje gehad. Duurde niet heel lang maar ben nu helemaal kapot en helaas weer zo benauwd, was toch iets te druk voor mij denk ik.. Tijdens het binnenkomen stond haar hele schoonfamilie in de rij en mijn moeder stond er een beetje bij als jan met de korte achternaam.. En ze wilde allemaal aan mijn buik zitten, (Heb die familie pas 1x gezien) gelijk duidelijk gemaakt dat ik dit niet wilde hebben. Het was zo ontzettend druk.. Mijn zusje kende alleen onze familie, aantal van haar vriendinnen en haar schoonouders zei ze.. Zelf vond ik het jammer dat er heel veel in het turks ging. Mijn zusje spreekt dit ook niet, maja zo gaat het daar nou eenmaal zei ze.. Verder bijzonder om een keer mee te maken.. Ik ben ook echt toe aan de zon hoor! Beetje warmer zou fijn zijn! Weer lekker buiten zitten en vriend aan de klus zetten haha. Morgen rustig dagje,beetje rommelen in huis en de kast inruimen voor de babykamer. Heb gisteren alles gewassen
Jeetje Tika, wat een bijzondere ervaring Kan me er niks bij voorstellen. Zo maak je toch weer wat mee. Wat is het weekend toch weer voorbij gevlogen zeg! Ik ga vandaag ook maar eens wat klussen in huis. Ik wil de zolder opruimen omdat we die gaan 'verbouwen' . We wonen hier nu een jaar en gaan nu de zolder isoleren en een wand plaatsen en gipsplaten en een dakkapel. Zodat we een grote kamer kunnen maken met deur met daarvoor een washok en ingebouwde kledingkast. Ik haat verbouwen! Brengt zoveel stress mee. Maar we willen er zo snel mogelijk vanaf zijn Heb behalve mijn slaapkamer nog 2 andere slaapkamers. Eentje is klein (zo ong 2 bij 4m lang ) en de andere is gewoon een grote slaapkamer (net zoals de onze) .. Eerst waren we het erover eens dat we de kleine kamer als babykamer aanhouden voor evt volgende kindjes zodat de kleine kamer altijd de babykamer blijft en de eerste dan de grotere slaapkamer krijgt (tegen die tijd) Nu denk ik de laatste tijd dat ik dat niet wil. Vind misschien de kamer te klein. Straks met alle meubels en schommelstoel en weinig bewegingsruimte denk ik dat het verstandiger is de grote kamer te gebruiken maar m'n man vindt dus van niet. Wat vinden jullie?
Ja opzich ia ruimte lekker wij hebben ook maar een kleine baby kamer en alles past er in en ia echt een knus ggezellig kamertje.We hebben ook een grote slaapkamer maar die is beneden en ga de kleine daar niet in dr eentje laten slapen, dus dat wordt nu gewoon een rommel/ speelkamer.