Eerste ronde februari/maart 2009, deel 3 1/2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Orwen, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Brix
    Hoe is het daar meis?!?! Heeft het al goed doorgezet?? Heb je veel pijn??
    Ik had hier ook dat het bloeden meer begon te worden op de datum van Evi's geboorte (heerlijk zo'n 1ste verjaardag vieren), soms denk ik dat je lichaam datum's kan onthouden ofzo?!?! Evi's zwangerschap bijvoorbeeld, viel echt precies op de dag van mijn vmk dat jaar daarvoor...
    Hoop dat je het snel achter de rug hebt meis en dat je weer snel verder kan, al zal dit wel weer een super grote klap er boven op zijn... pfff wat is de wereld hard, en waarom krijgen dezelfde mensen alles op 1 boterham... sterkte meis!! Denk aan je!!

@ Hoe is het met de zwangeren, hoe voelen jullie je?!?! Zijn jullie inmiddels allemaal al over de helft?? Orwen jij ook?? Weet het ff niet meer...

@ Hier
    Ben beide vruchtzakjes nog niet verloren... er leek bij de echo zelfs een 3de te zitten?!?!?! Maar volgens de ha kon dat ook een flinke bloedprop zijn... dus ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen ;) Het bloeden wordt heel heel heel langzaam steeds meer, en er komen ietsjes meer stolsels vrij, maar hard gaat het niet hier! Heb ook nog geen krampen, af en toe wat ongesteld gevoel, maar ook dat stelt nog niks voor! Hoop gewoon dat ik geen weken meer hoef te wachten...

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik lees dat wel vaker, dat het bij een MA opeens toch in gang gaat als de moeder weet dat het mis is door de echo... soort lichaam-geest ding. Ik hoop dat het snel voorbij is voor jullie :( , deze ellende.

3. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Klinkt idd wel logsich... maar dan mag het hier ook wel doorzetten hoor ;)
    M'n temperatuur daalt hier nu wel (nog niet zo laag als bij ongi) en ik voel me depressief, dus denk dat m'n hormonen aan het veranderen zijn... goed teken lijkt me... dan zal het vast nu snel komen! Al voelt het niet als of het bijna komt :(

@ Evenstar
    Heb je nog een buikfotootje voor me?? Heb er nog geen eentje gezien van je bij deze zwangerschap :)

@ De rest
    Iemand anders nog een buikfoto :) Ben nieuwsgierig!! :)

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Vorige week met 20 weken precies :):

5. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    wauw, nog steeds zo mooi slank!!! Maar je ziet idd wel goed je buikje!!! Maar vocht of vet houdt je nog steeds niet vast he ;)... Heel mooi!!! Je buikje groeit ook echt weer naar voren volgens mij?? Aan de achterkant niks te zien denk?? ;)

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Pff ik voel me een walvis dus thanks :)

Nee, in principe lijk ik weinig last van vocht te hebben (iets dikkere vingers wel). Ik ben verder wel wat aangekomen hoor, maar dat zie je niet zo. In kilo's valt het ook nogal mee, volgens mij pas +5 ofzo.

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    een walvis haahaha ik ben benieuwd hoe je je dan voelt bij 39 weken ;) Nee hoor, je bent echt super slank!! Denk dat veel zwangeren jaloers op je zijn!! :)

8. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Brix: O jee...lieverd, wat voel ik me je mee. Ik heb er geen woorden voor hoe oneerlijk het lot soms kan zijn en ik wil je alle sterkte van de wereld toewensen. Was er maar een manier om het makkelijker te maken voor je. Helaas ken ik die manier niet, maar ik hoop en wens (en denk) dat je ergens de kracht zult vinden om hiermee om te gaan, en met de tragische gebeurtenissen rondom de geboorte van je zoontje.

@Serendipity: Ook met jou voel ik vreselijk mee. Je wilde dit zo graag en werd zo lang in afwachting gelaten. En nu... toch mis. Heel, heel veel sterkte en ik hoop dat het snel doorzet en je er een punt achter kan zetten. Veel liefs en een nieuwe, vlotte, gezonde zwangerschap gewenst in de nabije toekomst.

@Evenstar: Fijn dat de 20-weken echo goed was! Ik las over de amniostreng, wanneer moet je daarvoor terug? Ik krijg ipv de 20-weken echo een soort GUO (maar dan heet het een AUG, ik kom er maar niet achter wat het verschil is). En een meisje: leuk hoor! Hopelijk worden Renske en zij goede vriendinnen!

@Smile: Zo, alweer 25 weken, bizar zo snel als dat gaat. Heb jij ook dat gevoel? Al een naam verzonnen voor jullie zoon?

Hier erg druk. Over drie dagen verhuizen en we hebben sinds een kleine week de sleutels van het nieuwe huis. Dit weekend veel aan de klus geweest (toegegeven: vriend en vrienden en familie meer dan ik) en het schiet al erg op. Nu alle laatste regeldingetjes nog.
    Heb een zware verkoudheid getroffen waardoor ik me suf hoest, nies en proest, ook 's nachts. Daarnaast een doffe hoofdpijn die verergert als ik vooroverbuig. Afijn, voel me al met al niet tiptop, maar hoop dat dit met een weekje ofzo, na de verhuizing, beter zal zijn.

9. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @ Serendipity: heeft het al doorgezet bij jou? Je bent nu best al een tijdje bezig met het bloedverlies, toch?

@ evenstar: mooi buikje, hoor! Precies wat Serendipity zei ;).

@ Orwen: druk aan het verhuizen dus. Hopelijk voel je je snel beter en kun je gaan genieten van het nieuwe huis.

@ hier: de miskraam is eigenlijk niet meer dan een normale menstruatie. Geen stolsels verloren. Ik heb ook geen buikpijn. Er was natuurlijk ook geen vruchtje om te verliezen. Het gaat eigenlijk precies net zoals de miskraam bij 5 weken.
    Geestelijk gaat het wat minder. Ik heb niet veel gehuild. Het is meer verslagenheid, moedeloosheid wat ik voel. We zijn al meer dan een jaar bezig voor nog een kindje. Ik mag dan wel redelijk makkelijk zwanger worden, maar een kindje heeft het me nog niet gebracht. Oneerlijk wil ik het niet eens noemen, bitter wel. Wéér moeten we van voor af aan beginnen, wéér in de weer met ovulatietestjes, wéér die spanning of het gelukt is en als het gelukt is, wéér de spanning of het goed gaat. Dit wordt de 6e keer dat ik er doorheen moet. Ik word er droevig van. Iedereen om me heen haalt me in, wordt gewoon maar zwanger en blijft dat ook. En wij staan met lege handen, met pijn in ons hart.

10. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Brix
    nee nog steeds niet doorgezet, al dacht ik vanavond even dat het wel ging gebeuren... voelde me even zwaar ongesteld, maar nu weer weg! Hoe voelde jou tweeling miskraam?? M'n kleintje was ook rond 7 weken gestopt en dan nog dat losse vruchtzakje, die was er ook nog niet uit!

Wat moet jij je onwijs k*t voelen, er zijn geen woorden voor!! Ik herken wat je zegt... nog amper gehuild, wel voel ik me vandaag voor het eerst depressief!! Dat gevoel moet bij jou nog veel erger voelen, het gevoel van machteloosheid... als ik het gevoel van opnieuw beginnen, en bang zijn dat het nu misschien wel lang gaat duren, al hebt... hoe vreselijk erg moet jij dat dan niet voelen! Het toekomst beeld wat je al helemaal in je hoofd schetst als je zwanger bent, in 1 klap weer weg... en dat al ruim een jaar! Die pijn lijkt mij niet te doen... heel veel sterkte meis!!

@ Orwen
    Klinkt een beetje als voorhoofdholte ontsteking... dat zou niet fijn zijn!! Hier heerst dat hoestvirus ook enorm, Evi heeft het een tijd geleden ook gehad en hoest eigenlijk nu nog steeds, dat hoestje gaat maar niet weg!!
    Succes met verhuizen!! Lijkt me erg zwaar nu je zwanger bent!! Maar wel een leuke en spannende stap!!

@ Hier
    Nog steeds niet doorgezet... het leek er wel even op, maar de kramp is weer weg! Ben al 2,5 week aan het bloeden... maar nu ongeveer 1 week zonder leven in m'n buik... ik hoop dat ze me nog even laten wachten, want wil niet gecureteerd worden! Lees overal dat het mee valt, maar toch wil ik er liever niet aan! Gewoon maar duimen dat het vanzelf komt...

11. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @ Serendipity: het is een rot gevoel, hè, weer opnieuw moeten beginnen. Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat het deze keer misschien weer net zo lang zal duren als bij Evi. Ik hoop het niet, ik duim voor je.
    Mijn tweeling miskraam kwam niet vanzelf. Bij echo bleek er al 3 weken geen leven en dat zonder een druppel bloedverlies, dus ik ben vrij snel gecuretteerd. Ik hoop dat je dat bespaard blijft.

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Orwen, waarom krijg je een AUG? Dat is ook een soort GUO geloof ik? Ik neem tenminste aan dat wat ik krijg een GUO krijg - het is gewoon een 20 weken echo bij een gyn nav de 20 weken echo bij de vk vanwege die amnionstreng. Ik ben woensdagmiddag aan de beurt. Ik zit 'm toch wel een beetje te knijpen...

Brix, ik kan me zo goed voorstellen dat dit mentaal enorm zwaar voor je is :( Dat van je zoontje is nog zo vers, een gezonde zwangerschap was zo mooi geweest om de hoop en de verwachting van leven, maar weer een mk maakt het zo moeilijk om nog vooruit te kijken, lijkt me. Weer al het gedoe... weer de spanning. Je zou willen fastforwarden tot na een goed eerste trimester...

Serendipity, ik hoop dat je er dit keer niet een jaar op moet wachten weer, net als met Evi... maar dat je nu zo snel zwanger was is iig hoopgevend. Voor zover zo kan voelen als je er nog midden in zit.

Ik vond het moeilijk om hier dingen over de zwschap te zetten en buikfotootjes enzo. Dank je dat je ernaar vroeg :)

13. smile17

smile17 Niet meer actief

@Serendipity wat onzettend erg dat het hartje niet klopt. Hopelijk zet het bloeden nu snel door en hoef je niet gecurreteerd te worden. Vind het zo erg voor je!

@Brix bij jou ook slecht nieuws wanneer houdt het eens op voor jullie. Wat ontzetten dubbel dat het op de uitgerekende dag was. Ook voor jullie heel veel sterkte.

@Evenstar wat een prachtige buik heb je toch! Jammer dat het mis is gegaan met de brief voor de GUO. Hopelijk is woensdag alles goed.

@Orwen waarom heb jij een extra echo dan? Spannend hoor de verhuizing.

Hier gaat alles goed en al ruim over de helft zelfs al bijna in het 3e trimester over een paar dagen. Naast wat bekken en bandenpijn voel ik me super.
    We zijn nog erg druk (nou ja vooral mijn man) bezig met de zolder maar begint eindelijk wat serieuzer te worden.
    Helaas is nu Noelle nu ziek ook al hoesten, verkouden en koorts vandaag 39.7.

14. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Evenstar
    Ja ik zou dat ook hebben... weinig over de zwangerschap durven neer zetten als iemand zoiets mee maakt... maar ik ben als nog verslaafd aan zwangerschapsverhalen/foto's enzo!! Het blijft heerlijk om er over te praten...

@ Smile
    Jouw meisje ook zo ziek :( Evi hier ook weer... precies hetzelfde en voor de 2de keer al :( Zo vreselijk als je kleine zo ziek is he?!
    Grappig om te zien dat je bij een 2de minder haast hebt om alles klaar te maken als bij een eerste ;)... ik denk dat ik dat ook zou hebben! Bij Evi was het kamertje al zo goed als klaar in de 20ste week hahaha
    Ondanks de pijntjes, geniet er van meis en rustig aan!

15. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    ow vergeet bijna te melden dat er hier nog niks is veranderd ;)

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Haai haai,

We hebben vandaag de GUO gehad, en wat leek op een amnionstreng was eigenlijk alleen maar een omgekruld randje van de placenta, dat komt heelveel voor, verdwijnt vaak met 30 weken weer (dan krijg ik weer een GUO). Het is volkomen onschuldig dus ik ben erg opgelucht :D

Verder is de baby gewoon nog een keer helemaal door de APK gehaald, het was gewoon de 20 wk echo opnieuw, met beter beeld (ook 3D!). Kindje is keurig op schema, lange benen, grote voeten hahaha (een halve cm groter dan gemiddeld :$), helemaal gezond en goed aangelegd. En nogsteeds een meisje :D

Vandaag is Renske jarig dus ik ben echt dubbelblij dat het goed nieuws was. Het was een kdv/werkdag dus we vieren het verder dit weekend.

17. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Gefeliciteerd met je meisje! En met de goede echo! Wel gaaf dat je met iets onschuldigs extra echo.s krijgt! Leuk 3d! Lijkt ze al op renske? Geniet van al het goeds!

18. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden,
    Hier heeft het maandagavond eindelijk doorgezet... wat een hel was het!! Het is me enorm tegen gevallen... ik heb m'n "bevallings"verhaal op papier gezet... dus wil hem jullie ook even laten lezen! ;) Dit keer maar 3 kantjes ipv 8 kantjes die ik bij Evi d'r bevalling had ;)

“Bevallings”verhaal 13-2-2012
    Inmiddels ben ik 9.4 weken zwanger van onze tweeling, waarvan we sinds week 8 weten dat ook het 2de hartje niet meer klopt. Emotioneel ben ik er ondertussen vrij rustig onder, de klap heb ik inmiddels wel achter de rug. Ik ben er klaar voor, het mag van mij nu wel opgang komen… na 3,5 week bloedverlies voel ik me lichamelijk ook steeds zwakker worden.
    Al een paar dagen heb ik menstruatie gevoel, en al een paar dagen denk ik, “nu zal het wel doorzetten” maar helaas, steeds zakt het weer af!
    Sinds vanmiddag heb ik lage rug pijn, het voelt een beetje als voorweeën net als bij Evi… ook voelt het als of m’n hele onderkant er uit komt haha, maar dat lijkt mij niet zo gek na 3,5 week zwaar ongesteld zijn! Ach het zal vast wel weer niet doorzetten, zo voel ik me nu al zo’n 4 dagen.
    Om 18:22 besluit ik toch maar even om mijn inval collega te berichten, misschien kan ze voor me werken als het toch in eens door gaat zetten… dan is het alvast maar geregeld! Al denk ik nog steeds niet dat het door gaat zetten, maar dan heb ik haar tenminste achter de hand… ik heb namelijk ook een vroege dienst, dat is eigenlijk totaal niet handig nu zit ik me te bedenken. Terwijl ik nog wat heen en weer sms met m’n collega besluit ik om 18:37 toch dat ik morgen thuis blijf, de buikpijn wordt nu wel heel erg!! Dit zet vast door… en nog geen 3 minuten later merk ik dat de buikpijn nu heel erg snel, veel meer pijn gaan doen… het voelt echt een beetje aan als weeën! Ik moet me op m’n ademhaling gaan concentreren en afleiding van de tv heeft geen zin meer, alles gaat langs me heen!
    Niet veel later voel ik wat stromen… ik ren naar de douche, dan maar onder de douche de weeën opvangen, daar kan het bloed in ieder geval gewoon stromen. Ik ben blij dat het doorzet, maar wat een pijn en wat een bloed!! Als ik naar beneden kijk, ziet het er echt uit als na de bevalling van Evi… al die stolsels, al dat bloed… ik kan niet meer blijven staan van de pijn! Op handen en knieën wiebel ik heen en weer, zoals ik dat bij de zwangerschapsgym ooit had geleerd, dat komt nu wel van pas… met de hete straal op mijn rug, lukt het me aardig om de weeën “weg” te puffen! Wat wel anders is als bij een echte bevalling… de weeën gaan niet helemaal weg… ze blijven ergens op de helft hangen om vervolgens weer in volle sterkte terug te komen! Heel zwaar, want zo kan ik niet even op adem komen! Het voelt qua pijn als of ik op 2/4 cm ontsluiting zit… had van te voren niet kunnen bedenken dat het bijna een echte bevalling zou worden!
    Ik ben het zat onder de douche, ik wil op bed liggen… maar hoe?! Als dit nog uren gaat duren… ik kan toch niet al die tijd nog onder de douche blijven staan?! Dat houd ik niet vol… Okay de douche maar uit.. en dan stap voor stap bekijken! Ik droog me af en zie hoe het bloed letterlijk uit me blijft druppelen in snel tempo, langs m’n benen, op de grond, op de muur… gedver! Hoe ga ik in mijn onderbroek komen zonder dat alles meteen weer onder het bloed zit?!?! Auke komt me helpen… okay handdoek tussen m’n benen en een boxershort aan met 2 kraamverbanden erin…
    Hopelijk houdt het zo eventjes, als ik ga liggen stroomt het vast minder hard… het lijkt minder te worden! Pff gelukkig… even op adem… het zal vast zo weer terug komen, want ik heb nog geen vruchtje gezien! Alleen een grote stolsel, maar dat is naar mijn idee veelste klein geweest om iets te kunnen zijn! Het is inmiddels 20.00 uur.
    Ondertussen sms ik mijn andere collega’s dat het eindelijk is doorgezet en dat het flink tegen valt! Ook sms ik m’n vriendin om te vragen of ze toevallig nog de spullen heeft van het kraampakket die je over had! Zo’n matje zou nu wel handig zijn, anders zit straks het bed ook onder! Een belletje van mijn vriendin, ze heeft nog wat matjes en wat kraamverbanden… ik ben heel blij als ze zegt dat ze er nu meteen aan komt! Kan Auke gelukkig bij mij blijven, want ik heb hem nu echt nodig!
    Ik loop nog even naar de badkamer (ik wilde alle bebloede spullen in de was doen) het is kwart voor 8, maar terwijl ik bij de badkamerdeur sta voel ik iets heel groots naar beneden zakken tussen m’n benen! Met grote ogen kijk ik naar Auke: “ik voel iets groots tussen m’n benen!! Dit is het!!” Ik kan vervolgens alleen nog maar zeggen: “hoe bizar, hoe bizar, dit is gewoon een echte bevalling” Ik stop het in een pot… en ik had ergens gelezen dat de placenta gewoon blijft doorgroeien als het kindje is overleden in je buik, en als ik er naar kijk… van wat er in de pot zit, bedenk ik me dat dat best eens waar zou kunnen zijn! Ik had het me heel anders voorgesteld, veel kleiner… de placenta is zo’n 15/20 cm groot… het ziet er heel vies uit, maar tegelijkertijd vind ik het heel bijzonder! Het vruchtzakje is nog heel gebleven en ligt als een grote doorzichtige knikker van ongeveer 2 cm in de placenta! Als je goed kijkt kan je door al het bloed heen een mini mini kindje zien zitten… nouja kindje… ik noem het nog steeds een alien haha! Het zit nog “veilig” in het vruchtwater in het mini vruchtzakje… hoe bijzonder!
    De “bevalling” gaat weer verder, ik ga terug op bed liggen… de weeën komen in alle hevigheid terug… ik begin te huilen… “dit is niet een halve bevalling, dit is een hele bevalling… met g*dver echte weeën”. Ik ga op m’n zij liggen zodat Auke m’n rugweeën kan weg masseren! “hoger, lager, hoger… schat je bent het verleerd, het helpt niet!!” Heen en weer wiegend en puffend probeer ik de weeën op te vangen! Inmiddels lijken het weeën bij een ontsluiting van 6 cm… ik merk dat m’n lichaam precies zo reageert als bij m’n vorige bevalling… m’n hele lichaam trilt, ik heb het ijskoud maar zweet me te pletter en ik ben misselijk, heel misselijk… ik moet steeds bijna overgeven! Ik reageer ook hetzelfde als toen… ik hoor mezelf dezelfde dingen zeggen: “mensen mensen wat een pijn”… “jongens jongens jongens”.
    Inmiddels komt m’n vriendin binnen, het zal bijna 9 uur zijn geweest denk… ze schrikt als ze me zo ziet! Zij had ook niet verwacht dat het bijna een echte bevalling is, maarja wie wel? Ik ben blij met de kraamverbanden en het matje voor op m’n bed… zo kan ik in ieder geval op bed blijven liggen!
    Ze geeft me wat afleiding… soms kan ik tussen de weeën door nog wat lachen, maar ik kraam ook veel onzin uit! Ze vraagt of ik wil dat ze weg gaat… ik kan het niet voor haar beslissen… ergens wil ik rust, maar merk toch ook dat het me iets van afleiding geeft! Ze heeft ook paracetamol voor me meegenomen… ik weet alleen niet of ik die mag nemen, ik had iets gelezen over dunner wordend bloed… dat mag niet tijdens een miskraam, want dan verlies je te veel bloed! Auke belt de huisartsenpost, ik mag wel-geteld 1 paracetamol nemen… en als het na een uur niet beter gaat, moet hij terug bellen! Ik denk nog: “1 paracetamol?!?! Als of dat gaat helpen… hallo!!! Ik heb weeën om de minuut!!!” maar neem toch braaf de paracetamol in…

Evi wordt helaas wakker… ik kan haar er echt niet bij hebben en ik heb Auke nodig voor de steun!! Gelukkig neemt m’n vriendin Evi mee naar de woonkamer… ik hoor haar op de achtergrond enthousiast lachen… gelukkig dat gaat goed!
    M’n weeën worden heviger… bij elke wee denk ik… “kan het nog heviger” en dat blijkt te kunnen… ik klamp mezelf helemaal vast aan m’n matras, knijp hem helemaal fijn… als of dat iets is wat helpt! Ik krioel alle kanten op… de weeën gaan nauwelijks weg! Om de 1 a 2 minuten komen ze en inmiddels zo pittig dat ik moeite krijg om ze weg te puffen! We besluiten om mijn moeder te bellen, want als dit zo de hele nacht nog door gaat, moeten we oppas hebben voor Evi… mijn vriendin kan hier ook niet de hele nacht blijven! Auke hangt weer op: “ze moet nog even haar koffie op drinken en dan komt ze” (ik was even vergeten dat ze visite had), waarop ik zei: “Tuurlijk, wie gaat er g*dver d’r koffie opdrinken als je dochter ligt te bevallen?!?!?!”
    Na een kwartiertje komt eindelijk m’n moeder… die neemt het over van m’n vriendin… maar m’n vriendin besluit ook te blijven!

19. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    De weeën lijken inmiddels weeën van 8 cm ontsluiting, ik weet niet waar ik het zoeken moet… ik probeer steeds andere houdingen aan te nemen, maar niks lijkt nog te helpen! Het weg puffen gaat nu echt bijna niet meer… het lijkt meer op spugen dan op puffen… de emmer heb ik ook steeds vaker nodig, maar kan het steeds nog net weg slikken! Van ellende wil ik de douche nog 1x uitproberen… tussen een wee door loop ik naar de badkamer, ik word duizelig en alles wordt zwart… m’n hoofd even naar beneden gebogen en dan kunnen we weer, maar eenmaal in de badkamer zak ik al weer door m’n knieën! Ik kreun het uit, ik huil en Auke komt kijken… “moet ik je helpen?” zegt hij! Nee ik wil weer terug naar bed, dit is ook niks! Opgerold met een kussen op m’n buik, zit/lig ik op m’n knieën… te kreunen, ik hou het niet meer en Auke besluit om het ziekenhuis weer te bellen… we mogen komen!
    Met veel irritanties moet ik mezelf toch proberen aan te kleden… “doe deze broek van mij maar aan” zegt Auke… “nee” kan ik nog maar net uitbrengen… “doe deze nou maar aan!!”… “nee”… kan ik weer, nog net zeggen! “ik kan jouw trainingsbroek niet vinden, dus doe die van mij nou maar aan!!”… “nee, even wachten!!!!!”
    Als de wee eindelijk weg is, doe ik zijn trainingsbroek aan en een trui… ik wil me nog 1x verschonen, want ik voel dat m’n 2 giga kraamverbanden alweer vol zijn! Ik loop naar de wc en voel me helemaal duizelig worden… Op de wc denk ik dat ik het 2de vruchtje ben verloren (achteraf bleek dit een flinke stolsel te zijn geweest) de weeën lijken minder vaak achter elkaar te komen… fijn!! Eindelijk op adem komen!!
    Auke gaat nog even snel tanken, want natuurlijk is nu net de tank leeg… handig!! Maar toen ik klaar was op de wc, nog geen wee… ik loop naar de woonkamer… nog geen wee… ik voel me beter!! Sterker nog, ik voel me helemaal hieper van al de adrenaline!!
    Als Auke terug komt heb ik nog steeds geen wee gehad en sta ik nog helemaal te stuiteren van alle natuurlijke pijnstillers die nog door m’n lijf gieren!! Ik voel me letterlijk zoals na de bevalling van Evi… zo raar! Blij en voldaan dat het allemaal achter de rug is!! Het is inmiddels half 12…
    Ik bel het ziekenhuis dat ze niet meer nodig zijn, de assistent vraagt nog een aantal dingen zodat het zeker is dat ik niet te veel bloed ben verloren. Auke en ik zijn moe… m’n moeder en vriendin gaan weg en wij gaan naar bed! Dat was me nog eens een avond…
    Eenmaal in bed moet ik in eens nodig plassen… en nog geen 5 minuten later in bed… moet ik weer plassen… en weer 5 minuten later moet ik alweer nodig plassen!! Als of m’n lichaam het heeft opgespaard… maar bij de laatste plas voel ik weer iets groots naar beneden komen, ik kan het nog net opvangen voor het in de wc valt! Het 2de vruchtzakje… inmiddels is het half 1 ’s nachts… na 6 uur is eindelijk de “bevalling” echt voorbij!
    Bij de huisarts 15-2-2012
    Ik zeg tegen m’n huisarts dat het me behoorlijk tegen is gevallen… had niet verwacht dat het kon voelen als een echte bevalling! Hij bevestigt dat een miskraam inderdaad een echte bevalling is! Toen ik aangaf dat ik eigenlijk wel de helft van de pijn had verwacht, als van een echte bevalling… begon hij te lachen: “ja sorry, weeën zijn weeën!! Maar je hebt nu niet het hoofdje voelen staan!! Haha”
    Nee gelukkig niet… de persweeën zijn me bespaard gebleven!

20. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Tjee, lieve Serendipity, wat een verhaal! Ik had ook geen idee dat een miskraam zo heftig kon zijn. Maar als de placenta inderdaad doorgegroeid was, en een tweeling...

Ik vind het heel moedig van je dat je dit zo goed hebt doorstaan. Fijn dat het eindelijk achter de rug is. Lekker uitrusten, nu. Dikke knuffel.

@iedereen: bericht binnenkort.

Deel Deze Pagina