Eerste ronde februari/maart 2009, deel 3 1/2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Orwen, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden, wil even laten weten dat ik woensdag een licht positief had maar ook meteen weer wat bloedverlies, het lijkt vandaag door te zetten... tenminste dat denk ik... m'n temp is ook lager, dus nooit meer vroeg testen voor mij!

2. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hè, wat balen :(. Dikke knuffel! Was je overtijd of niet?

3. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Serendipity: Wat naar zeg! Was je al helemaal blij met je test, of was je wel voorbereid? Ik duim voor je dat het toch nog goed zit!

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wat jammer, hopelijk toch nog een kansje dat het niet doorzet? Ik heb zelf bewust nooit voor NOD getest - het gaat zo ontzettend vaak mis voor die tijd dat ik het persoonlijk liever niet zou weten... was je overtijd of was het echt eerder dan NOD? Beetje moeilijk inschatten met onregelmatige cyclus, maar jij weet je ei altijd heel goed he?

5. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Heb echt voor nod getest... en ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik het gedaan heb, maar ik ben gewoon heel slecht in mezelf beheersen ;) Gelukkig heb ik niet helemaal staan juichen meteen, want ik had de test links laten liggen (dacht: er komt toch geen streepje, nog veel te vroeg getest)
    Ik heb deze maand m'n ei slecht gevoeld... maar denk dat ik ongesteld ben geworden gewoon op de nod dag... al is het wel heftiger als anders... kan ook 2 dagen na nod zijn geweest, maar denk het niet! Vond het zoiezo al raar dat ik m'n ei amper had gevoeld deze maand, ik voel hem al jaren elke maand! Dus misschien wel geen goed eitje geweest?? Volgende ronde maar weer dan ;) dan zal ik rond Evi d'r verjaardag uitgerekend zijn als het dan raak is... ach hoe groot is die kans ;)

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Even copy-paste van het herhaalde miskramen topic:

Oke, en nu mijn bizarre gebeurtenis van vandaag.

Wij hebben een pauze ingelast totdat we naar Gent zouden zijn geweest. Ik wilde echt niet zwanger worden, wetende dat het toch weer mis zou gaan.
    We hebben de vruchtbare periode ruim vermeden: 7 dagen voor, tot en met 3 dagen na de eisprong geen babymaakseks gehad. Moest ruim voldoende zijn, dachten we. Afgelopen vrijdag had ik ongesteld moeten worden, maar dat kwam maar niet. Vandaag nog steeds niet ongesteld geworden en dus maar even een testje gedaan. Dit was het resultaat:

Bekijk bijlage 238175

Ik wist niet wat me overkwam. Ik heb echt een half uur naar de test gestaard terwijl ik maar hardop: "Hoe kan dat nou?" bleef herhalen. Het was praktisch onmogelijk zonder seks in de vruchtbare periode en toch ben ik zwanger :(.

Ik heb er een beetje gemengde gevoelens over, ik hoop dat jullie me kunnen begrijpen.
    Ik zou het geweldig vinden als alles goed zou gaan, dat we zo'n eigenwijsje zouden krijgen dat dwars tegen de plannen van papa en mama ingaat.
    Maar als het nou weer mis gaat, dan is het wel erg zuur, want het was niet de bedoeling :(.
    Vanwege Gent was ik gestopt alle vitaminen, dus ook met foliumzuur. Ik ben vandaag meteen weer begonnen, maar dat is natuurlijk te laat :(. Ook heb ik wat dingen tot me genomen die zwangeren niet tot zich mogen nemen, dus ook dat zit me dwars.
    En last but not least: ik heb geen enkel kwaaltje. De enige zwangerschap dat ik ook geen enkele kwaal had, was de zwangerschap van mijn zoontje* en dat was voor mij het signaal dat er iets niet goed was en daar bleek ik gelijk in te hebben. En nu voel ik dus weer niks en ben ik bang voor een herhaling, bang voor nog een kindje met trisomie 18 :(.

Het voelt zo dubbel allemaal. Het enige wat er goed uit zag, was dat de test knalde voor deze termijn (4+2), dat was bij mijn laatste 3 miskramen niet zo.

Zucht! Ik houd mijn hart vast. Oh, please, laat het goed gaan!

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ow meis wát dubbel! Maar toch een gefeliciteerd hoor! Wát je zelf al zegt, hij knalt letterlijk van het scherm, zo een duidelijke heb ik ook nog nooit gehad, zelfs niet bij Evi! Ik kan me je spanning zo voor stellen, vreselijk! Ik ga heel hard voor je duimen dat dit wonder echt een wonder is wát kern gezond is! Kan je ei eerder zijn geweest?

8. smile17

smile17 Niet meer actief

@Brix jeetje wat verwarrend voor jullie. Net in de ingelaste pauze en dan toch zwanger. Ik hoop zo voor jullie dat alles goed is met dit kindje en ga heel hard voor jullie duimen!

@Serendipity oh nee een vmk wat erg voor jullie. Ik snap heel goed waarom je voor NOD getest hebt het zo moeilijk je te beheersen. Dikke knuffel

@Orwen wat een mooie echo!
    Wij zijn al heel lang uit de naam. Deze naam hadden we al voordat we met zwnager worden bezig waren dus dat was makkelijk. MOeten wel oppassen want N.oelle roept hem af en toe
    En zijn jullie al uit de naam? Voel je je verder goed?

Deze week gaan we N.oelle haar kamertje afmaken en dan kunnen we aan de babykamer beginnen. Maar dat is een kwestie van 1 muurtje behangen en alle roze assecoires vervangen door blauwe. Dus hopelijk over 1 tot 1,5 week klaar.
    En na vandaag npg maar 2 dagen werken gelukkig

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oeeh dikke streep Brix! Wat spannend... :) Kan me je gemengde gevoelens goed voorstellen! Ik ben zonder jouw geschiedenis ook in een maand zwanger geworden dat ik dacht het eitje omzeild te hebben, en zelfs ik was nog enige tijd erg overrompeld door dat nieuws.

Dat van de kwaaltjes, dat weet ik niet zo. Ik kan me je gevoel van zo'n verband heel goed indenken. Maar het is niet per se zo dat kwaaltjes iets zeggen over goed of niet. Je vertrouwen is met alles wat er gebeurd is natuurlijk helemaal weggeslagen. Ik hoop het zo voor jullie dat dit een goede zwangerschap met een gezond brusje mag zijn! Heelveel sterkte met alles wat er nu door je heengaat! En hou ons op de hoogte.

10. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Brix: Poeh, dat is schrikken! Ik weet niet of je gefeliciteerd wilt worden, maar voor het geval dat: heel erg gefeliciteerd! Ik hoop dat het eigenwijze karakter van dit kindje iets zegt over zijn of haar intentie om jullie kind te worden! Maar ik kan me voorstellen dat jullie nu weer - ongewild - in een moeilijke tijd zitten. Ik duim voor je!

11. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Brix hoe is het met je?? En hoe voel je je?? :) Wanneer krijg je een echo??

12. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    #232 Brix, 29 apr 2012
    Laatst bewerkt: 29 apr 2012
    Hoi hoi,

Beetje late reactie, Serendipity, sorry :). Maar het gaat best goed met me. Uiteindelijk zijn de kwaaltjes toch gekomen, dus ik voel me zwanger en het voelt eigenlijk ook wel goed. Dit kindje heeft zo zijn best gedaan om bij ons te komen, dat ik niet het idee heb dat hij zomaar weer weg zou gaan, zo voelt het.
    Mijn testjes zijn knaller dan knal, eindelijk is het weer leuk om te testen, dus ik heb dan ook al 10 zwangerschapstesten en 8 ovulatietesten gedaan :D (hoezo verslaafd aan streepjes zien ;))? Morgen een laatste testje en dan heb ik dinsdag de eerste echo.

Hoe is het met jou, Serendipity? En met de andere meiden?

13. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Wat fijn dat je je zo goed voelt Brix!!! Welke kwaaltjes heb je last van? Al misselijk? En moe?
    Ik heb nu bij jou ook een heel goed gevoel, dit is zo'n eigenwijsje... gewoon zwanger worden terwijl je het niet "wilde"... hoe bijzonder! Echt een wondertje... het is niet voor niks een wonder, die kleine blijft lekker zitten waar het zit!!

Hier heb ik vandaag of morgen m'n eisprong... net als in 2010 toen ik zwanger raakte van Evi ;) dus ben benieuwd! We doen iig goed ons best :)

@ zwangeren
    Hoe is het met jullie?? Jullie schieten al op he?!

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Jeeee, het hartje klopte!!!!! Kruimeltje was 4 mm, wat neer komt op 6+0; ietsje minder dan ik had bedacht, maar de metingen zijn bij deze termijn toch niet zo betrouwbaar. Hier een fotootje:

Bekijk bijlage 241997

15. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meis! Gefeliciteerd met je mooie echo! Wát een duidelijke en wát gaaf dat er al een hartje klopte!! Weet je wanneer je eisprong is geweest dan? Omdat je er om heen had gesext.. Misschien wel op een ander moment je ei dan dat je dacht?

Hier mijn ei later dan dat ik dacht! Denk vandaag! Na 2 jaar links mijn ei gevoeld te hebben, voelde ik hem vandaag rechts?!?

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Brix, wat geweldig!! :) Jeeee! Wanneer krijg je weer een echo?

Serendipity, moet geluk brengen, een rechter ei :D Wat doe je nog online? Niet nog een keertje extra boemselen? :D

17. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Evenstar
    hahahahahaha boemselen hahaha... nou dat boemselen is daarna nog wel gelukt hoor!! ;) haha
    Dus waarschijnlijk niet uitgerekend op Evi's verjaardag... maar op de dag van m'n vmk in 2009 ;) 25 jan... ook leuk ;) Ik zeg, doen! :p

@ hoog zwangere
    Hoe is het met jullie dan?? :) Smile, je laatste loodjes... hoe is je gevoel? Komt hij eerder??

18. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Brix: Gefeliciteerd! Wat heerlijk dat het hartje klopt! Lekker genieten, hoor. Ik blijf voor je duimen!

@Serendipity: Oeh, een rechterei! Vermoed ook een geluksei ;) Hophop, op naar de zwangerschap!

@Evenstar: Alles goed? Ben je ook zo lekker immobiel aan het worden? (Al dat spelen op de grond met peuter begint lastig te worden, hier.)

@Smile: Je mag al! O, wat spannend! Heb je het idee dat hij eraan zit te komen of duurt het nog wel even, denk je?

@allen: Alles goed hier. Wel wordt het echt zwaarder nu. Vandaag groeiecho gehad en hij loopt precies twee weken voor op schema... tja, het zal wel weer een zware worden, net als Alba. Verder is hij nog steeds erg actief en kun je hem vaak goed zien schoppen.

Zaterdag gaan we twee weken naar Mallorca, en daar hebben we veeeeeel zin in. Ah, ben wel even toe aan zon en dagelijkse taken verdelen met vriend. En Alba is toch zo lief en leuk en slim dat ik soms bijna moet huilen bij het idee dat dit onze laatste tijd en de laatste vakantie met zijn drieeen wordt... Ach, hormonen?

19. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Dag meiden,

Hoe is het met jullie allemaal? Wij zijn net terug van twee weken Mallorca met erg mooi weer. Gek hoor, zo'n laatste vakantie alleen met Alba. Alles goed hier.

@Evenstar: Ik zie dat je verlof net is begonnen! Lekker, zeg! Heb je leuke dingen gepland en gaat het lichamelijk nog een beetje?

@Serendipity: Hoe gaat het bij jou? Ik zie geen cyclustikker, dus ik hoop dat alles goed is. Hoe gaat het met de baan van je vriend en het eventuele nieuwe huis?

@Brix: Begrijp ik uit je onderschrift en afwezigheid van tikker dat het weer mis is gegaan? Meid toch... Heel veel sterkte. 9 juli naar Gent, he? Hoop voor je dat de tijd vliegt. Dikke knuffel.

@Smile: Loop je nog rond? :D Je tikker geeft geen termijn meer aan, dus ik gok dat je over de 40 weken bent of al bevallen? Ik hoor graag van je hoe het gaat!

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Haai haai! Eerste dag verlof vandaag inderdaad :) Pff, zaaaalig! Wat een straf met dit weer :D

@ Brix, hoe gaat het nu met je? Ik vind het ontzetttend verdrietig :(

@ Serendipity, ben heel benieuwd of je al gestreept nieuws hebt :D

@ Orwen, voor jou zijn het ook al laatste loodjes, het scheelt maar 2 weken! Ben je al met verlof? Of werk je niet in loondienst ergens? Ben het vergeten, sorry :)

Ik vind het ook raar hoor, die 'laatste' dingen met zijn drietjes. Ik doe ook echt bewust dingen met Renske, soms ook die iets teveel van me vergen (zoals lekker ver fietsen). Wij zijn ook nog een keer op vakantie geweest. De komende jaren zullen we ws. uberhaupt niet op vakantie gaan, teveel gedoe, ik ontspan er zelf niet van, en de kindjes weten er toch niks van. We hebben een heerlijk maar ontzettend duur huis, dus gaan we daar volop van genieten... ;)

Ik ben nog aardig in de weer hoor, vandaag met vriendinnen bij Ikea gaan ontbijten, en even de stad in, verder lekker relaxen. HET voordeel van de werkende mama... verlof is deels ECHT verlof - Renske is gewoon naar de opvang (en roept ook al dagen dat ze naar school wil ;), vorige week vrijdag opeens dicht dus een heel lang weekend verveeld door haar ouders haha). Maar goed, er is dus maar 1 dag per werkweek dat ik alleen met haar ben, en straks met twee kinderen.

Deel Deze Pagina