Evenstar aller eerst van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter Veerle!!! Wat een prachtige naam!! En wat lijkt ze op R zeg!!! Maar zo te lezen nog een flink pittige bevalling!! Ik had gehoopt dat een 2de nog mee viel Maar ook een grote meid zeg!!! Jeetje 55 cm!! Jullie zijn beide ook wel lang natuurlijk, maar 55 cm is wel echt groot! Gebrult en gegilt... brrr... moet er even niet aan denken! Als ik het zo lees realiseer ik me in eens weer dat bevallen geen pretje is haha! Gelukkig heb je er een super mooie dame voor terug gekregen! Fijn om te lezen dat ze het zo goed doet! En idd jij rustig aan, goed herstellen... en lekker genieten!! @ Orwen Hoe is het bij jou meis?! Dit wondertje blijft langer zitten dan Alba he ... Hoe zat het toen ook al weer?? Je verloor al vruchtwater toch?? En een zwakke baarmoederhals ofzo? Ligt me iets van bij... Denk je dat je de 40 weken gaat halen dit keer?
Wat fijn dat de bevalling sneller ging en minder gecompliceerd was dan de eerste! Serendipity heeft gelijk: Wat lijkt ze op Renske, zeg! Wat vreselijk leuk om te zien! Hoe gaat het nu met je? Al een beetje bijgekomen? En hoe gaat het met Veerle en hoe vindt Renske het fenomeen zusje? Gaat de borstvoeding nog steeds goed? Ik kan me herinneren dat je bij Renske zoveel melk had dat jullie er beiden last van hadden. Is dat nu weer of niet? Kraamweek (bijna) voorbij? Even wennen? Wanneer gaat je man weer aan het werk? Hier is alles nog rustig, behalve Uk, dan. Ben zo benieuwd wanneer hij zich aandient, maar ik vind het ook erg leuk en speciaal dat ik in elk geval de 38 weken heb gehaald. Ben flink moe natuurlijk, heb geregeld pijn in rug en bekken en Alba's energie is soms het tegenovergestelde van de mijne - wat voor meningsverschillen kan zorgen - maar verder heb ik geen reden tot klagen, eigenlijk. Serendipity, hoe gaat het met jou? Heeft je vriend alweer een nieuwe baan gevonden en hoe zit het met jullie huizenruilactie? En hoe gaat het op het babyfront? Zowel met Evi als met een gewenste tweede?
Dag meiden, Ik ben bevallen! Op dinsdag 26 juni, om 20.21 uur. Het was een snelle bevalling. Om half drie 's middags voelde ik geregeld iets wat op weeen of voorweeen leek. Ik ging toen nog met Alba naar de speeltuin. Toen die sloot om vijf uur wist ik wel dat het echt heftig was en waren de weeen lastig te combineren met zorgen voor Alba. Ik had Koen al gebeld en die kwam eraan. Thuisgekomen heb ik de verloskundige gebeld en mijn vader geroepen die die dag toevallig op onze zolder aan het werk was. Hij kwam naar beneden om zich met Alba te bemoeien en ik ging boven op bed liggen. De verloskundige mat 4 bijna 5 centimeter ontsluiting en stelde voor direct naar het ziekenhuis te gaan als Koen thuis kwam. Spullen gepakt, Alba naar opa en oma, Koen en ik naar het ziekenhuis. Eenmaal daar - een uur nadat de verloskundige thuis was komen kijken - had ik opeens 9 centimeter en mocht ik zachtjes meepersen. De baby lag nog vrij hoog en het persen duurde lang voor een tweede, een dik uur. Bijna wilde de vk er mensen bij roepen voor een pomp, maar gelukkig lukte het me toch nog zelf. Hemel, wat een verschrikking vond ik dat persen. Ik had verwacht dat het veel sneller zou gaan. Maar daar was hij dan: Magnus, helemaal paars en lief en gaaf. Het gaat erg goed met ons. Alba lijkt het leuk te vinden dat ze een broertje heeft en heeft nog geen tekenen van jaloezie getoond. Ik voel me erg rijk en gelukkig met mijn dochter en mijn zoon!
Lieve Orwen, van harte gefeliciteerd met jullie PRACHTIGE zoon! Wat een magnifieke D) naam!!! Alba en Magnus, past uitstekend bij elkaar. Onze kindjes schelen maar 2 weekjes dus Jij ook een snelle bevalling, en je zit nu nog lekker met een kraamhulp thuis neem ik aan? Geniet ervan! Zo jammer dat we niet in elkaars buurt wonen, ik zou je graag opgezocht hebben voor een kleine-baby-meet
Yeah! Gefeliciteerd! Orwen! Wát een mooi mannetje en wát lijkt hij op alba van hoe ik haar herinner van baby foto.s! Wát een schatje! Je bevalling klinkt wel pittig! Dat persen lijkt mij ook weer het ergste! Wel fijn dat de rest zo snel ging! Geniet van zijn 4e!
meiden ik ben zwanger!! nog wel 3 dagen voor nod, maar hij is al zo positief, dit moet gewoon goed gaan!! Ik twijfel zelfs of het er eentje of 2 zijn... heb namelijk links en rechts wat gevoeld... rechts weet ik zeker en links twijfel ik... maar ook 2x een stijging in m'n tempkaartje... dus ben benieuwd!! Foto van de test in m'n album!!
@Serendipity: Jeej! Serendipity, gefeliciteerd! Wat een knaltest al zo vroeg! Dat moet wel goed zitten. En wellicht een tweeling! Wat spannend! Ik duim voor je dat het/ze lekker blijven zitten. @Evenstarank voor de felicitatie. Inderdaad jammer dat we niet even kunnen buurten. Renske en Alba zouden vast ook leuk samen spelen... Hier alles goed. Beetje moe, maar de nachten vallen redelijk mee tot nu toe. Overdag kan Magnus soms flink huilen en is dan moeilijk te troosten, maar gelukkig duurt dat nooit echt lang. 's Nachts slaapt hij vooral, met een voeding (heel soms twee) tussendoor. Morgen gaat mijn vriend weer aan het werk. Mijn ouders passen dan op Alba, maar dinsdag moet ik er echt aan geloven: overdag alles alleen doen met twee kinderen. Brrrr....ben best nerveus. Heb jij nog een goede tip, Evenstar? Of ben je nog niet alleen met Renske en Veerle geweest?
Dag meiden, Wat een stilte! Er blijven ook maar weinig over van ons, he? @Serendipity: Acht weken zwanger alweer! Hoe voel je je? Hopelijk niet al te moe en misselijk. Of misschien is dat juist wel geruststellend. Heb je al een mooie echo gezien? En hoe gaat het met het huis dat jullie op het oog hadden. En met Evi? @Evenstar: Hoe gaat het met jou? Moet je alweer bijna aan het werk? Hoe zijn de nachten? Kan Veerle mooi lachen (vast wel)? Hier gaat het goed. We wennen al een beetje. Aan Alba is te merken dat ze mijn aandacht mist; ze is behoorlijk recalcitrant, meer dan voorheen. Gelukkig is ze wel lief tegen Magnus. Al zegt ze geregeld: geef de baby maar even aan oma/leg hem maar even in de box Sinds twee weken proberen we een beetje een ritme te vinden door Magnus in zijn wieg te laten slapen overdag, in plaats van in de box of op schoot. We merkten dat hij daar zo onrustig sliep en we wilden voor zijn dat hij eraan gewend raakt. Hoewel ik nog zeer regelmatig op en neer moet naar boven om hem te troosten/zijn speen terug te stoppen, slaapt hij redelijk goed in zijn wieg, vooral aan het eind van de middag maakt hij vaak een lange ruk. We hebben hem al zien lachen, tenminste, we denken dat het een echte lach was, en geen stuipje. Smelt... Nachtvoedingen zijn hier nog hot topic. Vaak zelfs twee per nacht Hopelijk duurt dat niet al te lang. Een keer vind ik wel genoeg. Lichamelijk voel ik me alsof ik nooit zwanger ben geweest (behalve de extra kilo's dan). Voel me redelijk fit. Wel heb ik soms heimwee naar het zwanger zijn, hoe moe ik ook was in de laatste weken. Heel waarschijnlijk laten we het bij twee kinderen, wat betekent dat ik nooit meer zwanger zal zijn, nooit meer zal bevallen. En dat raakt me toch wel. Maar hetzelfde gevoel zou ik waarschijnlijk hebben na een derde kind. Misschien gaat dat wel nooit over. Herken jij dit ook, Evenstar? Of willen jullie misschien nog wel een derde?
Haai haai, Serendipity, hoe voel je je? Ik geloof dat ik het hier helemaal gemist had dat je zwanger bent! Ik zag het voor het eerst op FB Orwen, lief he die lachjes. Wij doen af en toe ook slaapjes in de wieg overdag nu. Niet vaak, V slaapt het meest bij mij in de armen of doek. Ze heeft een heel prettig ritme, slaapt overdag veel, is 's avonds vaak op, gaat dan met ons naar bed en slaapt dan van 23 tot ongeveer 4-5 uur. Heerlijk. Wat schelen onze kindjes eigenlijk weinig he? V is net 2 maandjes. Over 3 weken gaan we wennen op het kdv. Een week eerder dan ik moet werken, want ik sta meteen volop voor een collegezaal kersverse snotapen Ja, ik herken wel wat je schrijft, maar hier is het hoogstwaarschijnlijk niet het laatste kindje... ik zie wel op tegen het gevoel van de laatste, als het zeker zal zijn dat dat de laatste dan is, ja. Maar het gemis van het zwanger zijn heb ik met R veel erger gehad dan met V. Ik ben met V denk ik sneller met ontzwangeren (ook minder voedingen, hoewel ik tandem). Ben sneller op gewicht terug (ok, bijna, nog 1 kilo), de bevalling is minder in mijn hoofd blijven hangen. Misschien ben ik te ambitieus haha, ik zou zelfs 4 kindjes nog wel zien zitten, maar weet niet of ik daar na een derde nog zo over denk. Met twee vind ik het tot nu toe heel goed te doen, maar V is werkelijk heel makkelijk (en wij zijn ook makkelijker nog - lekker veel in de draagdoek, voeden op verzoek en ons niet veel aan trekken van wat een CB daar van vindt enzo).