Hee, hoe gaat het met iedereen? @Smile: Alles goed met de zwangerschap? Ik geloof dat je gister je echo had? Ging het goed? Mooi kloppend hartje gezien? @Evenstar: Ook alles goed met jouw zwangerschap? Heb je al kwaaltjes of voel je je prima? Wanneer heb jij je echo? @Troetelbeertjes: Alles goed? Nog even en de jongens worden ook alweer 2, he? @Serendipity: Hoe gaat de huisverkoop? Nog kijkers gehad? @Brix: Hoe gaat het met jou? Zit 'm te knijpen, meiden! Voel me (durf het eigenlijk niet te zeggen, wat weerhoudt me daar toch van?) zwanger. Maar punt is: ben pas 10 dpo. Lijkt mij vrij vroeg voor symptomen. Heb hier een ander topic over geopend. Maar een feit is dat ik me vandaag zo raar voel: mijn hoofd is er niet helemaal bij, ben soms duizelig, heb na lunch zes uur(!) lang misselijkheid/vol gevoel gehad, heb buikpijn, zere borsten die volgens mij voller en steviger zijn dan normaal, en moest opeens huilen om een hele suffe scene in een film en ik huil echt bijna nooit (zeker niet om suffe scenes/films ) Wil zeer graag testen maar zou echt zo verdrietig zijn als het niks is. Weet dat het vroeg is voor een test en dat nega nog niks zegt, maar al die symptomen zou ik dan wel in de prullenbak kunnen gooien, denk ik. Dan moet ik het echt wijten aan ziek worden/mijn verbeelding/toeval. Want als je zoveel symptomen hebt, dan zou je toch ook een posi test moeten hebben als je echt zwanger bent? Afijn. Dub nog even verder. Voel je vrij me van mijn roze/donkere wolk te knikkeren.
Spannend Orwen Ik zou wachten met testen, maar ik 'wist' het ook precies al 10 dpo! Merkte het aan borsten, ongelooflijk moe, etc. Had het niet gedacht want was een overgeslagen ronde en onverwacht alsnog raak. Heb wel op NOD getest, omdat het voor NOD ook bij een prille zwangerschap een grotere kans heeft om nog mis te gaan dan erna. Nog even wachten? Het gaat wel aardig. Moe, gammel en misselijk, en in spanning voor de eerste echo. Het is dubbel, want voor mijn gevoel is mijn echo nog eeuwen weg, terwijl mijn promotie, die een week later is, juist griezelig dichtbij lijkt (9 nov, eerste echo, 14 nov promotie... dit was dus waarom we deze ronde juist het ei zouden omzeilen maar mijn cyclus was daar iets te onbetrouwbaar voor ... we zijn uiteraard heel blij hoor, maar ik zit 'm enorm te knijpen). Smile had een goede echo... heb ik elders gelezen
@Evenstar: Ik weet het wel... het zou beter zijn te wachten en ik had het me voorgenomen. Maar ik voel me eigenlijk zo beroerd dat ik wil weten of dat misschien de oorzaak is. Op een bepaalde manier voelt vrijdag zo onmetelijk ver weg zoals ik me nu voel en onwetend... Kan me voorstellen dat jullie even wilden uitstellen. Hopelijk voel je je tijdens je promotie wat beter dan nu. Misschien wat dagen van te voren heel rustig aan doen en leuke dingen plannen met familie en vrienden? Lang in bad, boek lezen, gewoon niet denken aan promotie? Of moet je van tevoren nog diep in je materiaal duiken?
Eigenlijk wel... maar misschien kan ik dat deze weken doen (tentamenweken zijn relatief rustig voor mij qua rooster). Ok, hoe erg is het als je toch test? Als je echt al misselijk van hCG bent dan zou je dat ook op een test moeten zien zou ik zeggen
Nou hopen dat 'ie plakt, he? Pfiew, ben wel heel blij dat ik niet gek aan het worden ben Nu even banner aanpassen!
16 juni Maar met zeer onregelmatige cyclus weet ik het niet zeker. De vk wil me pas een due date bij de echo geven. Spannend hoor, zo'n vroege test... maar geen tuurstreepje
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaa @Orwen wat geweldig van harte gefeliciteerd na al die symptonen kon het ook niet anders. Toevallig dacht ik gisteren nog he volgens mij heeft Orwen bijna haar NOD hihi echt super leuk ik duim dat de kleine lekker blijft zitten Ik had ook al zo heel vroeg symptonen hoor. Gezellig dat we weer met een aantal gelijk zwanger zijn. @Evenstar nog 2 weken voor de echo ik weet het dat duurt eeuwen hihi. MIsschien een tip tegen alle kwalen die bij mij echt lijkt te werken okay ze gaan niet weg maar wel een stuk minder. Genoeg nachtrust pakken. Als ik minimaal 8 liefst 9 uur slaap ben ik de volgende lang zo misselijk en moe niet. Ook al is het soms lastig en ongezellig het is het echt waard. @Serendipity heb je al veel kijkers gehad? @Brix ben je ondertussen al langzaam begonnen met werken? Hopelijk zorgt het voor wat afleiding. Ik had afgelopen vrijdag mijn echo en het was allemaal goed met onze kleine baby. De echo was ook al heel duidelijk en je kon alles al heel goed zien. Armpjes beentjes, hoofdje en zelf neusbotje. Noƫlle vond het prachtig want toen apparaat aan ging zei ze meteen baby kijken. Wij zijn dus helemaal in de wolken. 7 november hebben we weer een echo. Vooralsnog is de datum 19 mei!
Oh, hebben jullie Noelle meegenomen? Dat wilden wij juist niet doen, maar misschien is het juist wel leuk... we zouden haar dan van het kdv op moeten halen, dat is het punt, de afspraak is midden op de dag. Helaas zit ik met onderwijs en kan het niet eerder op de dag. Hier begint de misselijkheid goed toe te slaan, eerst was het vooral maagzuur, nu lust ik weer niks, en vind ik alles weer stinken. Ik maak helaas juist opeens weer slechtere nachten, Renske sliep eerst door, maar sinds ik zwanger ben wil ze vaker drinken (er komt denk ik minder). Ik laat dat toe omdat zij mag bepalen wanneer het stopt, en omdat het de snelste manier is om met zijn allen weer te gaan slapen, maar *gaap*
Ja wij hadden haar meegenomen. Ze vond het echt geweldig okay na een tijdje ging ze met et speelgoed spelen omdat eerst de leerling en daarna de echte echoschopiste de echo ging maken. Maar volgende keer gaat ze zeker weer mee vind het wel leuk om haar er zo bij te betrekken. Vervelend dat Renske weer vaker komt voor voeding en je dus minder slaapt. Hopelijk krijgt ze snel weer overdag genoeg voeding zodat ze de nacht niet hoeft te komen. Noƫlle slaapt gelukkig nu erg goed zelf kom ik wel moeilijk in slaap en wordt echt overal wakker van maar zolang ik min 8 uur in mijn bedje lig ben ik toch uitgerust en voel me dus beter.
Overdag drinkt ze prima, ze krijgt ook kiezen dus we hopen dat het daar aan ligt Misschien dat ik de vk toch bel om te kijken of we een andere dag kunnen, of dezelfde dag en dan toch vroeg. Het is denk ik toch wel leuk als ze er bij is, maar wat als je geen goed nieuws hebt met die eerste echo? Niet dat je daar vanuit gaat, maar toch?
Als ze overdag voldoende drinkt kun je haar de avond als ze komt dan niet wat water geven. Dan kan je man er ook uit en kunnen jullie afwisselen. misschien geen goed idee hoor maar denk even mee hihi Ik had daar ook wel aan gedacht van wat als het niet goed is maar ja dan zou ze naar geen enkele echo mee kunnen. En mocht het niet goed zijn dan ze dat thuis ook je merken dacht ik toen ...
@ Smile: Joepie! Een goede echo!! Gefeliciteerd! Wat fijn dat het er goed uitzag! @ Orwen: Wow! Je bent zwanger!!! Ook jij gefeliciteerd!! Als je eenmaal zwanger bent geweest, weet je wel hoe het voelt. Ik zou ook geen test meer nodig hebben om het zeker te weten, ik heb het alle keren goed aangevoeld dat ik zwanger was (behalve bij mijn zoontje, maar dat was natuurlijk een ander verhaal). Ik wou je gaan zeggen dat je gewoon moest testen, maar dat heb je al gedaan . Ik heb 2 van de 4x ook een te vroege test gedaan, omdat ik gewoon wist dat ik zwanger was, maar bij mij zijn op 10dpo de testen nog negatief. Wanneer ging je trouwens ook alweer verhuizen naar Utrecht? Je komt vlak bij mij te wonen, leuk! @ Evenstar: Bij mij ging tijdens de zwangerschap de hoeveelheid melk ook vrij snel hard achteruit. Mijn meisje sliep toen ook heel onrustig, ze kwam op een gegeven moment elk uur voor voeding en was toen nog steeds onrustig. Uiteindelijk bleek dat ik gewoon echt niet meer genoeg productie had en sliep ze weer rustig toen ik haar flesjes ben gaan geven. Dat deed me pijn in het hart, ik had heel graag willen tandemen, maar ik kon haar natuurlijk ook geen honger laten lijden. Ze was toen al ruim een jaar oud, dus ze kon over op koeienmelk, wat ze gelukkig lustte. Wat me wel verdrietig maakt, is dat mijn melk opgedroogd is "voor niks". Het was voor een goed doel, ik had een kindje in mijn buik. Maar nu krijg ik geen kindje. Geen kindje om te voeden straks, geen melk meer voor mijn oudste en bye bye tandemen, huil . Een eventuele derde wil ik zeker langer gaan voeden dan ik mijn oudste heb gevoed. Wil jij gaan tandemen? Of kijk je wel hoe het loopt met je productie? @ hier: Straks ga ik naar de bedrijfsarts. Het voelt heel dubbel. Aan de ene kant wil ik graag weer wat doen, aan de andere kant vind ik het doodeng. Het kan me soms heel plotseling naar de keel grijpen en als dat straks om mijn werk gebeurt, weet ik niet wat ik moet. Ik hoop dan ook dat de BA een rustig opstartschema voor me maakt. Mijn man is sinds vorige week weer aan het werk. Hij is er meteen vol ingedoken en merkt nu dat dat niet zo heel handig is. Zijn stressbestendigheid is afgenomen en dat heb je juist nodig in de zorg. Ik hoop niet dat ik te snel in het diepe word gegooid. @ zwangeren: Jeetje, er zijn er nu 3 tegelijk zwanger. Het gekke is, dat ik niet denk: "Ik had nu ook zwanger kunnen zijn." Ik denk juist: "Ik wil ook, ik wil ook!" Ik moet natuurlijk wel wachten tot mijn cyclus weer op gang is, maar mijn man en ik willen allebei geen pauze in het weer zwanger willen worden. @ iets heel anders: Gister zat ik naar Waar is de mol te kijken. Angela Schijf was er deze keer. Ze is zwanger van haar derde. Ik dacht: "Grom, het komt haar allemaal wel aanwaaien." Totdat ze even later in de aflevering met tranen in haar ogen zat te vertellen dat ze veel miskramen heeft gehad. Ik vond het heel bijzonder om het van die kant te mogen zien. Ik vind haar een leuke vrouw en omdat ze altijd supervrolijk is, ging ik ervan uit dat ze makkelijk zwanger is geworden. Maar het tegendeel blijkt waar. Je ziet het zo vaak niet aan de buitenkant hoe een gezinnetje is ontstaan, maar er kan dus best wat ellende achter zitten. Ik vind haar nu nog leuker, juist omdat ze ondanks alles nog steeds zo'n blij ei is. En het was ook fijn om even weer bevestigd te krijgen dat wij niet de enigen zijn bij wie het niet vlekkenloos gaat.
Hey Brix, Oh, ik kan me dat gevoel ZO goed voorstellen... dat je de bv geofferd hebt, en met lege handen staat nu Ik blijf gewoon maar geven, dan maar vaker. Er komt niet veel, maar het gaat haar ook meer om de borst dan om het drinken. Het schiet wel eens door me heen, wat nou als het niet goed zit (nu of later), dan hoop ik toch echt dat de bv weer op peil komt. Het voelt door de zwangerschap toch als iets dat ik haar een beetje afneem, terwijl ze daar zelf duidelijk niet aan toe is. Ik wil graag tandemen ja, maar het is de keuze van Renske - de kans is gewoon groot dat ik ook volledig opdroog en dat ze een tijdje zonder melk moet (als het niet te pijnlijk is mag ze wel aan de borst). Ik heb het advies gekregen om juist te tandemen gezien de melkzee van de vorige keer. Ik zie wel. Ik denk dat het een goed teken is dat je 'ik wil ook!' denkt. Dat betekent dat je vooruit kijkt. Ik hoop voor je dat het snel mag lukken, dat we een stuk samen zwanger kunnen zijn! Sterkte met het gesprek - geef je grenzen goed aan zou ik zeggen. Het is een enorme gebeurtenis waar je doorheen bent gegaan, het helpt niet om dat kleiner te maken dan het is. Maar werken is denk ik wel gezond, misschien wat organisatorische taken eerst, voor je patientverantwoordelijkheid krijgt?
@Smile: Wat fijn dat je echo goed was! En leuk dat jullie je dochter mee hadden genomen. Ik vraag me af of wij dat gaan doen. Ik denk eerlijk gezegd dat Alba er nog niet zoveel aan vindt en dat we dan vooral met haar bezig zijn... Verder geen klachten (meer)? @Brix: Het is prettig om te horen dat je denkt 'ik wil ook' i.p.v. 'ik had nu ook zwanger kunnen zijn'. Ik denk ook dat dat een goed teken is. Ik kan me ook goed voorstellen dat je weer snel zwanger wilt zijn. 'Mag' dat ook van de artsen, of wil je het gewoon zelf beslissen? @Evenstar: Argh, dat slapen van die bijna-peuters ... Maar ik mag niet klagen. De eerste 12 a 13 maanden waren niet om door te komen, maar we mogen nu al zo'n 10 maanden genieten van een redelijk goede doorslaper. Nou scheelt het natuurlijk enorm dat ik geen borstvoeding geef. Behalve qua borstvoeding geven: ben jij soms niet bang dat Renske het helemaal niet leuk gaat vinden, een broertje of zusje erbij? In het begin althans? Ik kan me daar nu al druk over maken. Alba is zoveel aandacht gewend... Naja, het duurt nog even, he? Tegen die tijd snapt ze natuurlijk weer wat meer. Hier gaat het beter vandaag. Ik voel me niet meer zo totaal van de wereld als gisteren en ook de misselijkheid is stukken minder. Nou maar hopen dat dat geen slecht teken is Ik hou me maar vast aan het feit dat de test die ik vanmiddag deed donkerder was dan die van gister en dat zoveel hormoon 3 dagen voor NOD toch vast iets goeds betekent
@Brix ik had het ook gezien waar is de mol vond het ook mooi haar verhaal heel anders dan je zou denken. Hoe was je gesprek bij de ba? Hopelijk denkt hij goed met je mee en blijf goed aangeven hoe ver je wilt gaan. @Orwen ik was dus ook ruim voor NOD heel erg misselijk nou ja vooral dat hele weeige gevoel en daarna tot 5,5 6 weken niet en tja daarna helaas weer wel. Klachten lijken ietsje minder maar nog steeds misselijk en moe. Ik was (ben) ook wel eens bang dat Noƫlle het misschien niet zo leuk gaat vinden. Ze is namelijk heel snel jaloers als ik bijv een baby/kindje van vriendin vasthoudt dan wil ze gelijk bij mij op schoot. Maar aan de andere kant is ze zo gek op baby's en als de vrienden met baby er een paar uur zijn is ze al niet meer jaloers en geeft ze de baby alleen maar kusjes en gaat ze op haar manier met ze spelen. Ook denk ik dat een broertje of zusje anders is. Lijkt me zo heerlijk omdat ze qua leeftijd dicht bij elkaar zitten dat ze dan samen leuk kunnen spelen. Als je voor NOD al zo'n duidelijke test hebt en hij nu al mooi donkerder wordt lijkt mij dat wel goed zitten.
hey meiden!! @ Orwen JAAAHH!!! Gefeliciteerd!!!! Wat goed zeg... weer in ronde 2!! Wat fijn dat het allemaal gelukt is binnen het tijdsbestek!! @ Smile Gefeliciteerd met de echo!! Wat gaaf dat je alles al zo duidelijk zag!! @ Evenstar Hier ook een meisje die heeeeel vaak kwam 's nachts... veel ziek geweest de laatste tijd, wat vermoeiend he, als je er vaak uit moet 's nachts! Dat lijkt me vooral als je zwanger bent en daar dus ook nog eens moe van bent! Ik ben Evi hier alleen bij de laatste voeding, flesvoeding gaan geven... eerst drinken aan de borst en dan nog wat flesvoeding, zo weet ik zeker dat zij genoeg heeft... en kan ik voor de rest gewoon bv blijven geven! Maar ik kan me voorstellen dat je geen flesvoeding wilt hoor... ik vond het ook helemaal niks! Maar zij staat te stuiteren als ik hem aan het klaar maken ben! @ Brix Wat goed dat je nu al denkt "ik wil ook!"... hopelijk komt je cyclus weer snel en goed op gang en kunnen jullie ook weer snel er voor gaan! Herkenbaar ook, dat je soms denkt... "ja hoor, alweer zwanger, waarom gaat het bij sommige mensen zo makkelijk" Maar idd als je dan je eigen verhaal doet, dan blijken zoveel mensen ook verdriet te kennen! Ik hoor het zoveel op m'n werk op het kdv!! Toevallig 2 maanden terug ook een ouder die precies mee heeft gemaakt wat jullie hebben meegemaakt! Vreselijk!! En tuurlijk zijn de ene verhalen heftiger als de andere, maar ik besef me zo goed dat het een heel groot wonder is!! Ik vind je echt een sterke vrouw!! Ben benieuwd hoe het bij de bedrijfarts was... @ Hier Hier geen kijkers meer gehad ... ergens denk ik ook, onze kinderwens voor een 2de, laat je dat afhangen van een huis?!?!? Al zou de 2de hier geboren worden, zou toch ook geen ramp zijn?!?! We hebben een dak boven ons hoofd, en tja het is wat klein... maar ooit komt er toch wel een tijd dat ons huisje wordt verkocht en we kunnen verhuizen... dus waarom wachten?! Maar ergens ben ik er ook bang voor... het is niet ideaal om in zo'n klein huisje met z'n 4e te wonen! M'n kinderwens begint wel steeds sterker en sterker te worden... en m'n duidelijk voelbare eisprong helpt daar ook niet bij! (ik voel hem zo extreem duidelijk, ik heb er echt pijn van... dus kan er ook niet omheen ofzo ) Rond m'n eisprong wil ik zo graag die kans pakken... gelukkig worden m'n hormonen weer wat rustiger als ik niet rond m'n eisprong zit! We doen het hier niet veilig, maar we doen het ook niet zo vaak en aangezien ik m'n eisprong duidelijk kan voelen enzo, weet ik dat we nu iig nog geen kans maken Dus tja... we willen wachten voor een 2de, maar ik weet niet hoelang we dat nog vol gaan houden! Dat is op dit moment mijn situatie ... maar wel gaaf zeg, dat de zwangeren hier zo snel elkaar opvolgen!!