Kloppend hartje en mooi op schema! Nogsteeds geen precieze termijn want nieuw protocol zegt dat je daar inwendig een echo voor moet, en daar werd ik door nogal horkerige echoscopist (echt, eh, peopleskills???? ) mee overvallen en toen zei ik prompt 'liever op de buik'. Ik bedoel, dat had ik bij renske ook op die termijn en werd toen als prima betrouwbaar beschouwd Maar goed, het mat 'ongeveer' 2cm want dat ging ze ook niet heel precies meten omdat dat opeens uitwendig niet kon, maar dat is 8 weken dus prima voor wat ik dacht. Over 2 weken nog een keer. Vind ik geen probleem hoor
Wat een goed nieuws, evenstar!!! Gefeliciteerd!! En wat raar dat de echoscopist het zo plompverloren zegt. Dat nieuwe protocol is dan wel heel nieuw, ik heb dit nog niet eerder gehoord . Als het uitwendig goed zichtbaar is, dan kan het zo ook toch wel beoordeeld worden? Maar zoals je zegt, nog een echo over 2 weken is natuurlijk geen straf .
@Evenstar wat fijn dat de echo goed was. INderdaad raar van het nieuwe protocol bij mijn praktijk is was dat niet zo hoor. Maar ja voordeel je mag nog een keertje extra spieken naar de baby geen straf lijkt me. @Brix hoe gaat het nu met jouw? @Orwen hoe voel je je? Al veel kwaaltjes? Maandag de 12 weken echo gehad en nog steeds alles in orde. We zijn weer heerlijk gerustgesteld en heerlijk aan het genieten.
Hey meiden, Evenstar, wat fijn een stevig kloppend hartje!!! Blijft toch altijd spannend!! Wat raar van die inwendige echo, ik zou er ook ff van schrikken, hou ook niet van het gewroed daar binnen over 2 weken dus weer... dan kan het wel gewoon uitwendig als betrouwbaar beschouwd worden???? Ik was toen met 8,6 weken uitwendig... en klopte precies hoor met wanneer ik m'n ei had gevoeld, dus waarom zou het niet betrouwbaar genoeg zijn?? Vreemd!! Maar leuk over 2 weken weer kijken!! @ Brix Wat fijn!!! Een cyclus!!! Dan heb je weer iets om naar toe te leven!!! @ andere zwangeren hoe gaat het?? Hoe voelen jullie je?? @ Hier Hier zit vriendlief inmiddels in een ontslag procedure ... opzich maak ik me niet heel erg zorgen, maar voor mijn gevoel krijgt in eens m'n toekomst beeld een andere draai! Maar toch ook nog steeds de gedachten... laat ik de situaties bepalen of wij nu voor een 2de kindje gaan??? Ergens ga ik steeds meer geloven in dat we er toch voor willen gaan... ik wil graag 2 kindjes vlak na elkaar... (de vraag is zoiezo bij ons of dat snel gaat lukken natuurlijk ) en over een jaar kan de situatie weer zo veranderd zijn, dat ik misschien wel spijt heb dat we niet sneller voor zijn gegaan! Vriendlief zei gisteren nog, waarom uitstellen?? Zekerheid heb je nooit?!?! .....Grappig.... dat is wat ik altijd riep voor Evi... en waaraan hij twijfelde... nu zijn de rollen om gedraaid Ergens hoop ik gewoon dat het lot bepaald ...
Hee meiden, @Serendipity: Hoe gaat het met jou? Las op Hyves over flinke koorts bij Evi. Gaat het alweer beter? En hoe gaat het met de verkoop van jullie huisje? @Evenstar: Bij jouw Hyves zag ik dat Renske ook al ziek is! Hoe gaat het daar? En hoe was uw promotie, Dr.? Minder druk, nu, of valt dat wel mee? Voel je je al beter, zwangerschapstechnisch? @Brix: Hoe gaat het met jou en met jullie? Zie dat je aan het eind van een cyclus zit. Spannend? @Smile: Hoe gaat het bij jou, meestgevorderde zwangere? Al bijna tijd voor de pretecho, he? Spannend! Willen jullie weten wat het is? En gaan jullie dat ook bekend maken (hier)? Hier gaat alles goed. Ben nog geregeld misselijk, en helaas niet alleen 's ochtends, maar verwacht dat dat niet lang meer zal duren. Ben blij dat de drukke dagen wat voorbij zijn (mijn verjaardag, Alba's verjaardag, Sinterklaas) en we de komende weken/maanden alleen nog de verjaardagen van mijn schoonzus, nichtje, neefje, kerst en de verhuizing hebben. Pfff, alle dozen zijn van de week gebracht. Ben benieuwd hoe lang we erover doen voor we alles hebben ingepakt. Nog een kleine twee maanden... Donderdag echo gehad en ik blijk iets (twee dagen) verder dan ik dacht. Gek hoor, want volgens ovulatietesten had ik 24-48 uur na posi test op donderdagmiddag mijn eisprong. Ik hield dus rekening met vrijdag of zaterdag. Nu blijkt dat de bevruchting op de woensdag voor de vermeende eisprong plaatsvond Snapt iemand het nog? Nou ja. Het was een zeer korte echo - korter dan bij Alba, kan ik me herinneren - maar alles lijkt erop en eraan te zitten en het beweegt enzo en is 3,5 cm. Over drie weken nekplooimeting, dus weer een echo
Haai! @Serendipity, ik lees op hyves nog geen nieuws over de verkoop van jullie huis, maar goed, het is een erg rottige markt heb ik begrepen van wel meer mensen... Hoe is het nu met Evi? @Orwen, ja voor het eerst sinds heeel lang was Renske ziek. Haar eerste griep, 3 dagen hoge koorts en alleen maar hangerig. Echt zielig. Maar ze is weer springlevend. Ik ben ook nogsteeds misselijk, maar het is een heel stuk beter aan het worden. Met 10 weken is het normaal dat het nog heftig is, dat is de piek van de hCG. Gaat beter worden, echt. Maar rot he? Ik heb echt niet genoten van het eerste trimester, ben blij dat ik er uit ben. Wel twee prachtige echo's gehad. De promotie is goed gegaan, zeer goed zelfs Op dat moment kon ik alle zenuwen aan de kant zetten, het was zo voorbij en het is echt heel goed gegaan. Ik was wel blij dat die dag om was, zo vermoeiend als je zo misselijk bent Drukte is iets minder nu, maar er is ook een hoop blijven liggen in de periode voor mijn promotie, dus... maar met kerst neem ik 10 dagen vrij, dat is voor het eerst in 6 jaar tijd
Hey meiden, Even een stukje over mezelf hoor... Evi, was woensdag weer beter dus donderdag weer naar het kdv... en waar ik al bang voor was (zo ging het de vorige keren ook) was ze vrijdag weer ziek, gisteren in eens 2 ontstoken ogen en nu ziet ze er niet uit!! Gelukkig alleen verhoging en geen hoge koorst meer! Ze is soms super vrolijk en daarna stort ze echt weer in! Zo sneu!! Ons huisje, tja dat is een verhaal apart en omdat er nog niks zeker is, wilde ik nog niks op hyves of facebook zetten!! Maar we gaan waarschijnlijk aan woning ruil doen!! Er zijn mensen naar ons huisje wezen kijken die dat wel zien zitten, toevallig hebben zij een huis in de straat waar ik het aller liefste zou willen wonen!!! (maar normaal zijn die huizen onbetaalbaar omdat iedereen daar wilt wonen en dus zodra ze te koop staan, meteen weer weg) Maar dit huis staat nog niet te koop, dus is ruilen een goede optie!! Helaas is de inrichting vreselijk en totaal niet onze smaak, wel alles sinds 2000 nieuw... maar allemaal met "schattige" (NOT!!!) indische tegels overal... in de wc, badkamer, keuken die niet onze smaak is... neppe marmere vloer enz.! Maar het huis zelf is natuurlijk wel top (dat wist ik al) alleen een kleine tuin, maar wel weer op het zuiden! Nouja goed... we gaan dus proberen te ruilen, helaas is vriendlief vanaf januari z'n baan kwijt! We krijgen nu tot 1 juni de tijd om alles rond te krijgen... maar we hebben goede hoop! Vriendlief heeft al 3 sollicitaties lopen die alle 3 wel hoopvol zijn!! Zelfs als vriendlief geen baan zou kunnen vinden, is er nog hoop dat het misschien toch door kan gaan!! Dus dat komt wel goed.... toevallig staat het huis van de buren te huur... deze is wel wat minder luxe, maar wel weer neutraler... en wij hebben dan nog op zolder een dakkapel... maar dan hebben jullie een idee... Huis te huur: Grundel 75 2377 DA Oude Wetering [funda] En nog meer nieuws... we hebben afgesproken voor een 2de kindje te gaan sinds vandaag ... nou weten jullie vast nog wel dat vriendlief niet zo van het geplande klussen was, dus ben erg benieuwd hoelang het dit keer gaat duren! Hij zegt er nu minder moeite te hebben, maar dat moet nog blijken!! Ben erg benieuwd of het dit keer sneller gaat! @ de zwangeren Allemaal nog misselijk zo te lezen ja dat is ook nog iets waar ik tegen op zie ... en de vermoeidheid, heb er toen veel last van gehad... sterkte nog even!! Hopelijk gaat het snel beter!!
@ Brix Hoe is het nu met jou meis?! Hoop voor deze ronde?? @ Smile Jeetje 17 weken alweer... wat gaat dat hard!!! Ik heb het gevoel dat je pas zwanger bent, maar je bent alweer bijna op de helft!!
Jeetje, maar als hij zijn baan kwijtraakt, hoe moet dat dan met een hypotheek? Of hou je die? Heb geen verstand van kopen Ik schrik wel van de prijs van dat huurhuis, is de oude wetering zo duur? Of is het omdat het randstad is? Wij betalen ook zoiets, maar hebben wel iets meer, en ons huis staat half vrij (2-onder-1-kap), met garage en eigen oprit, twee tuinen en iets groter (150 m2?, ik weet het eigenlijk niet eens, wij vinden het eigenlijk te groot ) En gaan voor een tweede, wat spannend! Tja, no time like the present als je het wilt, er zijn altijd wel redenen waarom het niet zou uitkomen...
Nee hypotheek krijgen zonder baan is onmogelijk, maar we hebben goede hoop dat hij op korte termijn weer een baan heeft! Hij heeft nu 3 hoopvolle sollicitaties lopen! En in zijn branche is veel werk te vinden gelukkig! Het huurhuis is particulier... en ja het is hier duur, idd randstad! We hebben wel geluk, want ons appartement kostte in 2006 180.000... en we gaan het waarschijnlijk verkopen voor 230.000!! Dus flinke overwaarde!! Dat scheelt een hoop voor de hypotheek, stel vriendlief zou geen werk vinden, is er toch nog hoop dat we het toch kunnen kopen... maar daarvoor moeten we nog even gaan rekenen! Maar het is hier kwa prijzen idd niet te vergelijken met daar ... En zoals je zegt... er is altijd wel een reden om te wachten met een kindje, dus die knoop is nu als het goed is door gehakt! Mocht het allemaal toch niet door gaan, dan redden we het ook wel... alleen dan is het net iets anders Ik verwacht ook wel dat het nog even gaat duren voordat ik weer zwanger ben, maar mocht het snel zijn... dan heeft het zo moeten zijn!
Oh, overwaarde zou fijn zijn, al zou het misschien wel kunnen zijn dat je iets moet zakken in de prijs... de markt zit best vast, maar appartementen verkopen ws. makkelijker dan grote huizen (doorstroom is groter onder starters). Fijn dat hij zulke goede perspectieven heeft, dat komt vast goed Wij moeten elke zoveel jaar weer nieuwe banen zien te vinden, ik weet hoe het is Dat is dus ook waarom kopen geen optie is... ondanks goede banen. Je hebt er pas wat aan als je een onbepaald contract hebt.
Hoi meiden @Serendipity wat vervelend dat je vriend in ontslagprocedure zit hopelijk vind hij snel iets anders. Tja ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook zo over denk dat er altijd wel een redem is om zwangerschap uit te stellen en dus van mening er gewoon voor te gaan als het goed voelt. Maar lees inmiddels in je banner dat jullie er voor gaan! Leuk hopelijk is het nu snel raak. Oh spannend van het huis zeg hopelijk gaat de ruil door en heeft je vriend snel een nieuwe baan. @Orwen fijn dat de echo goed was. Tja het zou kunnen dat het sneller is ingenesteld natuurlijk. Fijn al bijna weer een echo. Jij dus ook al zo'n heerlijk drukke december maand. Wij hebben ook veel verjaardagen (ikzelf, mijn broer, oom 2 neefjes) en allemaal rond de kerst en ook altijd drukke kerstdagen en zo. Ik heb as donderdag de pretecho en ja jullie mogen het weer weten @Evenstar heerlijk toch weer eens vrij je zal zien dat je je daarna een heel stuk beter zal voelen! @Brix fijn dat je cyclus weer op gang is! @Troetelbeertje is het met jullie? Het hier inderdaad erg snel al ruim 17 weken en dus al bijna op de helft ineens gaat de tijd heel snel en krijg ik al de kriebels dat we maar eens snel voor nieuw kamertje voor N'oelle moeten gaan kijken en dan de zolder omtoveren tot onze slaapkamer. As donderdag hebben we de pretecho en begin nu toch wel zenuwachtig te worden het is zo spannend gewoon en het leuke is dat het allemaal niks uit maakt heb net zo lief een zoontje als nog een dochtertje als alles maar gezond is. Maar heb wel zin om wat spulletjes te gaan kopen maar wacht even tot ik los kan gaan op roze of blauw. Verder ben ik gelukkig niet meer misselijk en is mijn smaak terug. Mijn buik is wel al wat groter als bij de eerste keer maar pas nog steeds mijn eigen broeken en denk wekelijks dit is de laatste week dan aan positiekleding maar denk dat ik het dit weekend toch echt uit de kast ga trekken.
@ Evenstar Tja we behouden iig een flinke overwaarde... maar zakken in de prijs, daar gaat het nu niet echt om eigenlijk! Tis meer een verschil wat wij gaan bij leggen voor het andere huis... dat andere huis is ongeveer 265.000 waard... ze willen er 270.000 voor! We gaan waarschijnlijk akkoord met een verschil tussen de 35.000 en 40.000... wat een bedragen he!! Maar dan blijven dus nog steeds een flinke overwaarde hebben! We hebben gewoon onwijze mazzel dat nieuwbouw appartement hebben die enorm gewillig zijn onder de oudere... dus de prijzen zijn enorm gestegen!! @ Orwen Helemaal vergeten op je vraag te reageren... wel apart idd dat je 2 dagen verder bent dan dat je dacht! Vooral omdat je ovutesten hebt gebruikt... wist ook niet dat dat kon! Maar wat Smile zegt klinkt wel logisch... of misschien was je ei toch eerder gesprongen, maar zaten de hormonen nog in je lichaam?? Of waren de ovutesten die dagen er voor echt super negatief?? @ Smile Spannend de 3d echo!! En wat leuk dat wij het mogen weten!! Ben erg benieuwd!! Wat is het idd weer spannen dan he... tenminste dat denk ik
@Serendipity wel echt spannend zo met het huis en de onderhandelingen en dan ook nog proberen voor een 2e leuke spannende tijden. Het is geen 3d echo hoor gewoon 2d en dus meer voor de geslachtbepaling.
@ Smile Ja spannend he?! Maar eigenlijk vind ik het huis niet zo spannend... heb gewoon zo sterk het gevoel dat het goed gaat komen! Volgende maandag gaan we met de andere partij rond de tafel zitten, dus dan weten we meer! En dan is het aan ons om er voor te zorgen dat we het rond kunnen krijgen, maar ook daar heb ik een goed gevoel bij! Denk dat dat ook de doorslag gegeven heeft om voor een 2de te gaan, we zien het beide weer rooskleurig in, ondanks dat er nog niks is veranderd eigenlijk... maar voor ons gevoel wel! Ow ik dacht een 3d echo idd... maar 2d is ook leuk!!