@Serendipity: Spannend, zeg! En is huizenruil dan gewoon dat jullie hun huis kopen en zij dat van jullie (tegelijkertijd bij de notaris) of huren jullie de huizen van elkaar? Het huis (van de buren) ziet er in elk geval supermooi uit. Lekker ruim! En wat leuk dat jullie weer voor een volgend kindje willen gaan! Leuk om te lezen dat jullie daar al aan toe zijn. Toen Alba nog geen jaar was, waren wij er echt nog niet aan toe. Beetje dubbel, want toen ze negen maanden was vreesde ik zwanger te zijn. Was niet zo en voelde toen toch een beetje jammer @Smile: Leuk dat wij het ook weer mogen weten! Mag iedereen in jullie omgeving het ook al weten? Wij laten deze keer ook een geslachtsbepaling doen. Vorige keer hebben we ervaren dat het voor de bevalling niets uitmaakt of je het weet of niet. We dachten dat het dan specialer zou zijn, maar we vergaten gewoon dat we nog niet wisten van welk geslacht onze baby was toen ze net geboren was. Dit keer lijkt het ons dus wel leuk om het eerder te weten. Om te zien hoe dat is. Onze echo staat gepland op 16 januari, dus nog even geduld. @Evenstar: Wat vervelend dat jij je ook nog niet helemaal in orde voelt. Ja, ik kan me voorstellen dat het met 10 weken nog niet weg is, maar het lijkt alleen maar erger te worden! Hmm, nou ja, het is er toch echt maar een, hebben we donderdag gezien! Ik kan me moeilijk voorstellen dat het verschil in termijn te maken heeft met een vroege innesteling. De termijn begint toch te lopen vanaf de bevruchting en niet vanaf de innesteling? Dat dacht ik tenminste. De assistente van de vk dacht dat het zo was dat sommige embryo's gewoon sneller groeien dan anderen (vaak jongens, zei zij), maar dan zou een termijnecho toch opeens veel minder betrouwbaar zijn? Ach, het maakt ook eigenlijk helemaal niets uit. Vond het gewoon apart
@Orwen ja iedereen mag het weten van ons want wij vinden als wij het weten dan mag de rest het ook en heb geen zin om stiekem kleertjes te kopen of het kamertje niet te laten zien. Wij vonden de geslachtecho heel speciaal omdat je dan al hoort of je een zoon of dochter krijgt en het vanaf dat moment ook echt (toen) N'oelle was. Leuk dat jullie het nu ook willen weten! En mogen wij het ook weten? Tja lastig hoor hoe het precies zit met innesteling enzo maar heb jij altijd een regelmatige cyclus? Ik zou me er in ieder geval niet druk om maken. Ik zie dat je de combitest op mijn verjaardag hebt leuk!
@Smile: Hee, je hebt je echo gehad! En een jongen, wat leuk! Je banner al helemaal in sfeer gebracht, zie ik Was je verrast? Leek alles goed te zijn, of kijken ze daar met een pretecho niet echt naar?
Hoi hoi We krijgen inderdaad een zoontje en zijn helemaal blij (waren we ook met een meisje geweest hoor) Alles zag er goed uit op de echo ze heeft bijv al naar gesloten rug gekeken, gevuld maagje, niertjes, hart plus vaten, klompvoetjes uitgegesloten dus voor een pretecho al best wat medische dingen bekeken. De kleine man was lekker druk aan het schoppen en hij schopt ook steeds vaker en veel harder. Mijn placenta ligt nu aan de achterkant (vorige keer voorkant) en daardoor voelde ik nu nog eerder de schopjes. @Serendipty spannende tijd weer nu als ik zo naar je banner kijk. Ga je meteen al ovu testjes gebruiken of gewoon eerst proberen? @Orwen verrast nee eigenlijk niet ik had nog voor de positieve zw test gedroomd over een zoontje en had dat bij N.oelle ook maar dan van een meisje. Ook hadden we vanuit Amerika een test gedaan en daar kwam ook jongen uit. Ook deze zw is anders dus tja dacht echt wel een jongen Hebben jullie het Alba al verteld? En hoe vind ze het?
@ Smile Nee geen ovutesten... ik voel heel duidelijk m'n ei... en ken inmiddels m'n lichaam erg goed, dus ik verwacht dat het niet nodig is! Wat fijn dat de echo al zoveel uit sluit!! Toch altijd spannend!! Hoe anders voel je je als bij de vorige zwangerschap??
hey zwangere meiden, Ik wilde jullie even laten weten dat ik me waarschijnlijk bij jullie mag aansluiten!! Ik heb 5 dagen te vroeg te test kon het niet laten... maar ik heb nu al 4 heel licht positieve testen liggen Wat een wonder he... 1ste kindje in ronde 14 en 2de kindje in ronde 1???
Hihi wat een leuk berichtje om 2012 mee te beginnen. Een fluister-gefeliciteerd Hopelijk blijft het lekker zitten Weet je wanneer je ei was? Of kan je al iets dichter bij NOD zitten? Spannend!! Gelukkig nieuwjaar allemaal!!
@ Evenstar Nee ik weet zeker dat ik m'n eisprong de nacht van 21 op 22 heb gehad, heb hem gevoeld! Maar heb wel met een sensitest getest... Ook van mij, iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!!!
@Serendipity: Gefeliciteerd! Wat een wonder, zo in de eerste ronde! Zijn jullie blij verrast? Als het allemaal mag blijven zitten (duim, duim), wanneer ben je dan uitgerekend? Voel je je al zwanger? (Testte je daarom zo vroeg, net als ik?)
@ Orwen Nou behoorlijk blij verrast ja... wie had dat gedacht, wij niet iig!! En idd nu heel hard duimen dat die kleine blijft zitten waar het zit!! Ik zou dan 13 september uitgerekend zijn... mooie maand vind ik zelf!! Ik voel me idd wel zwanger, maar twijfelde heel erg aan mezelf... ik voelde me zwanger en als ik dan ging dingen waar ik dat gevoel op gebaseerd had, dan voelde ik me weer niet zwanger! Ik heb getest omdat ik het niet meer hield hahaha... en ik hoopte op een mooi begin van het nieuwe jaar ... vrijdag teste ik negatief en was er toen van overtuigd dat het niet raak was... toen ik m'n temp. ging meten... 37.4... voor mij extreem hoog, en ik had geen verkoudheidje niks... dus toch nog maar een keer testen.... toen bleek het licht positief!! Achteraf heb ik genoeg kwaaltjes al... maarja zo vaag allemaal dat het ook niks had hoeven zijn! Veel steekjes in m'n onderbuik en liezen... gekriebel in m'n buik (denk m'n darmen die plaats maken al??... voelt als dat vlinder-gevoel...) en had sinds een week last van m'n rug als ik in bed lig... heb ik echt nooooooiit!! En zelfs 's avonds als ik moe ben, al een beetje misselijk! Owja en rammelende darmen... en steken in m'n borsten... ach genoeg symptomen dus Maar bijna alles kan je denken... slecht gegeten met kerst Maar we zijn zo blij!! Nu nog snel verhuizen, maar dan komt zeer waarschijnlijk allemaal goed!! Gelukkig hebben we nog even de tijd Ik vind het zo bijzonder om zo snel zwanger te zijn, zo anders als de vorige keer natuurlijk! Hoe is het verder met jullie trouwens?? Gaat de misselijkheid al een beetje weg??
Allemaal de beste wensen voor 2012! @Serendipity gefeliciteerd! Jeetje wat een goed begin van het nieuwe jaar voor jullie. En heb je nogmaals getest en wordt hij al donkerder? Wel fantastisch dat het nu zo snel is gegaan. Ik duim dat alles lekker goed blijft gaan @Orwen hoe was de echo en de test? As woensdag hebben wij de 20 weken echo. Toch wel weer spannend hoor. Heb wel weer erg veel zin om onze baby te zien.
Haai haai, Hier komt de 20 weken echo ook al dichtbij, die hebben we 25 januari alweer. Ik ben dan 19w6d. Ik zou hem anders door gekke schema's op werk en omdat ik een echoscopiste per se niet wil hebben (die van onze eerste echo) pas met 22 weken hebben en dat vind ik erg laat zelf. We gaan ook hopelijk zien wat het is! Hier weer aan het werk, op een uitgestorven universiteit, blijkbaar heeft een groot deel van de collega's gewoon twee weken kerstvakantie opgenomen. Het werken ging bijna niet door, want Renske is er al een paar dagen niet erg best aan toe met haar kiesjes (het bloedde gewoon in haar mondje ), ze krijgt er volgens mij wel 3 tegelijk en wil niet eten, kan niet goed de slaap vatten, heeft wat verhoging steeds, is huilerig, helemaal niet zichzelf. Ik ben benieuwd hoe het gaat op de opvang. Ik vond het zielig om haar erheen te brengen... De misselijkheid is hier bijna weg, steekt wel de kop op als ik langdurig in de auto gezeten heb, dus die ga ik voortaan echt vermijden. Ik heb gisteren voor het eerst de baby van de buitenkant voelen schoppen, voel de bewegingen al sinds 13,5 wk!
@Serendipity: Heb je alweer getest? Spannend, hoor! @Smile: Leuk, de echo, maar spannend ook. @Evenstar: Arme Renske! Wat naar moet dat zijn voor jullie alledrie. Weet je zeker dat ze niet ook nog (gewoon) ziek is? Leuk dat je de baby al zo goed voelt. Mijn placenta ligt dit keer hoog en achter, dus hoop ik hem ook snel te voelen. Jullie willen nu ook weten wat het is? En wordt het dan meteen wereldkundig, of houden jullie het voor jezelf? Hier alles goed. Voel me al beter, langzaamaan. De nekplooimeting was goed. Leuk om de baby weer te zien (hij sprong!) en de kans op Down is 1:6000, dus dat is heel mooi. Bij Alba was het 1:1200. Over twee weken weten we wat het wordt. Wel spannend, hoor. Waarschijnlijk vertel ik het hier ook.
@ Evenstar Wow, dat is gaaf dat je je kleintje al aan de buitenkant voelt!! Dat is best snel volgens mij he?? Arme Renske... vreselijk om je moppie weg te brengen als je weet dat ze niet hele top in hun velletje zitten... ik probeer dat ook zo min mogelijk te doen, maar soms ontkom je er niet aan Bij jou schiet het idd ook op zeg... die 20 weken echo... ik had hem de vorige keer ook met 19.6 weken @ Smile Spannend de 20 weken echo!! En ja tuurlijk is dat toch wel weer spannend!! Logisch!! Voel jij je kleintje al goed schoppen?? @ Hier Vanmorgen weer getest, maar hij wordt nog niet donkerder maakt me een beetje onzeker... hij is ook niet lichter gelukkig, maar toch... ik had hem al donkerder verwacht! M'n urine was dit keer wel minder donker dan zaterdag, dus hoop dat dat het gewoon is geweest! "Rustig" afwachten tot donderdag he m'n symptomen zijn ook nog niet afgenomen gelukkig!
@ Orwen We waren tegelijk aan het typen Gelukkig voel je je langzaam weer wat beter... en die nekplooimeting heeft een mooie uitkomst zeg!!! Nu je je wat beter voelt, kan je lekker gaan genieten!! @ Zwangeren... Hoe vinden jullie kleintjes het eigenlijk?? Krijgen ze er iets van mee nu de buikjes gaan groeien?? En hoe hebben jullie het de familie vertelt?? Ik wil een t-shirt gaan maken voor Evi met de tekst: voorkant: Big Sister "the movie" achterkant: In premiére 13-09-2012 Tot nu toe, vond ik dit de leukste tekst die ik op internet heb kunnen vinden... jullie nog ideetjes??
Oh, mijn ouders wisten het al voor ik het verteld had omdat ze dat weekend voor de test zijn geweest en mijn vader het aan me merkte (toen had ik zelf nog geen benul, was er die maand dus ook niet mee bezig). Ik vind zo'n t shirt wel heel leuk Met vroeg testen moet je niet al op enorme verschillen rekenen denk ik. Maar ik kan me voorstellen dat het je onzeker maakt. Ik heb er geen ervaring mee, heb altijd braaf tot NOD gewacht, en met deze was ik veel later ongesteld dan ik had gedacht. Ik had namelijk een erg korte LF en had ook niet gedacht dat ik zwanger zou raken met de bv erbij. Toen ik 14 dagen na vermeende eisprong nogsteeds niet ongesteld was ben ik gaan testen met een voorgevoel en idd, raak! Ik vrees dat je geduld en vertrouwen moet hebben Paar daagjes maar!
@Orwen wat fijn dat de combinatietest helemaal goed was. En nog 2 weken en dan het geslacht weten spannend hoor! Enne je mag ook pb hoor @Evenstar arme Renske echt zielig hoor die kiesjes. Wat leuk dat je de kleine nu al van buiten voelt schoppen. @Seremdipity he jammer dat de testen nog niet donkerder zijn hopelijk ligt het gewoon aan je urine die niet geconcentreerd was. Wacht je nu tot donderdag? Ik voel de baby heel goed schoppen ook al vanf 14///15 weken mijn man heeft het vorige week eindelijk gevoeld. Het is ook echte een kleine druktemaker hoor N.oelle heeft het heel de tijd over de baby en komt steeds kusjes geven aan mijn buik. Ze heeft een dokterssetje gekregen met de kerst en nu gaat ze steeds daarmee aan mijn buik luisteren of prikjes geven. Wij hadden een shirtje met daarop pssssssssssssssst mama heeft een baby in haar buik. Vond ik ook erg leuk
Ja, ze is snotverkouden en ik heb het nu ook Heel naar. Dat verklaart mede het gebrek aan eetlust (ik hoef ook niet echt iets, mijn keel staat in de fik gewoon). Wij gaan het met de 20 weken echo uitvinden en vertellen het dan ook hoor Ik heb geen combinatietest laten doen trouwens. Ik weet gewoon niet wat ik met zo'n uitslag zou moeten omdat het een kansberekening is. Een erg kleine kans is nogsteeds een kans, het zou me niet perse geruststellen. Maar het blijft toch spoken, bleh, wou soms dat je die keuze gewoon niet had. Ik heb er dit keer wel een stuk langer over getobt dan toen met Renske, misschien toch omdat je er minder onbevangen instaat bij de tweede...
@ Evenstar Ik denk idd ook dat de hcg verschillen aan het begin nog niet zo groot zijn... laten we hopen dat dat het gewoon is! Ik geef ook nog 1x borstvoeding, dus had het ook niet verwacht... maar voelde wel duidélijk m'n eisprong, dus wist wel dat er een kans was! Ik heb ook een kortere lf na m'n zwangerschap (vast door de bv??) vroeger was het altijd 14 dagen, nu standaard 12 dagen... met 12 dagen zou ik dinsdag ongesteld moeten worden... bij 14 dagen dus donderdag, maar denk dat je met een test van 14 dagen moet uitgaan?? vanwege het hcg?? Ik vind het zo bijzonder als mensen het eerder zien of merken, als de zwangere zelf hoe kan dat toch he?? Ik denk dat het hier wel echt een verrassing gaat zijn, aangezien wij nog volop met baanzoeken en huis bezig zijn... maar eigenlijk is het wel allemaal zo goed als zeker dat het door gaat... alleen moeten we nog wat maandjes wachten! Wij gaan denk ook weer geen combinatie test doen... ons kindje is welkom, hoe dan ook... al vind ik het ook wel een moeilijke beslissing idd! Maar een positief nieuws, betekend niet dat het uitgesloten is.... en een negatief nieuws betekend niet dat het een ongezond kindje wordt... dus idd die kansberekeningen zeggen mij ook niks... @ Smile Wat gaaf dat jou meisje er al zo mee bezig is zeg!! Of ze echt snappen wat er gaat gebeuren is nog een 2de natuurlijk, maar dat ze er iets van mee krijgt, dat blijkt wel dan ja! Schattig die kusjes!! Ik vind jou tekst op het t-shirtje ook wel heel lief!!