Eerste ronde februari/maart 2009, deel 3 1/2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Orwen, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Gevonden! Dacht dat jullie er niet meer waren! Zal eerst snel even bij lezen, allemaal baby's in aantocht zie ik! Leuk zeg!
    Zal na het lezen ook even updaten!

2. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Jilly
    Gezellig dat je er ook weer bent!! :)

@ Hier
    Gisteren een kruidvat testje er tegen aan gegooid... :)

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Heeel duidelijk :D Haha, wat een verrassing, echt super dat je dit keer niet weer zoveel geduld hoefde op te brengen :)

Ben benieuwd hoe het met je gaat Jilly!

Ik ben ziek :( Renske was ziek, zwaarverkouden, koorts, kiezenpijn. Ik heb sinds zondag keelpijn en kan nu amper slikken. Verder hoofd vol snot, longen vol slijm. Tjee, zo zwaar heb ik het in jaren niet te pakken gehad. Maar geen koorts, dus voor mijn definitie niet ziek, dus wel gewoon gewerkt. Nu zit ik thuis als een vaatdoek op de bank medelijden met mezelf te hebben :)

4. smile17

smile17 Niet meer actief

@Serendipity wat goed die test ziet er wel super uit!
    Inderdaad geen idee of ze het allemaal echt begrijpt maar gelukkig vind ze het nu allemaal super

@Jilly hi hoe gaat het ermee ben benieuwd naar de update.

@Evenstar beterschap. Herkenbaar als ik geen koorts heb ga ik ook gewoon werken

Vandag 20 weken echo gehad en alles was helemaal goed. En nog steeds een jongen. Hij was heel de tijd druk aan het bewegen zelfs de echoscopiste moest er om lachen.
    Echt super beeld hadden we vandaag echt zo leuk om weer te zien
    We hebben ook wel 15 foto's meegekregen

5. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Evenstar
    Klinkt niet fijn nee.. beterschap meis!!!

@ Smile
    Benieuwd naar je echo foto's!! Ga je ze posten hier?? Leuk, nog steeds een jongen ;) haha en een druktemaker dus ;)

@ Hier
    Ja bizar he... ronde 1... ik heb nog steeds het gevoel dat het over een ander gaat hoor ;)

6. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Serendipity: Wat fijn dat de test al donkerder wordt! Hij ziet er heel mooi uit! Al een klein beetje gewend aan het idee?

@Smile: Gefeliciteerd met de goede echo! Het blijft toch wel een beetje spannend, ook al heb je al meerdere echo's gehad en is de kans dat er iets mis is niet zo groot.

@Evenstar: O, wat naar voor je! Het heerst ook zo. Echt iedereen is ziek. Ik had vandaag weer zo'n dag dat ik alleen maar moet overgeven en knallende koppijn heb. Ik denk migraine, heb ik vaker, maar nu kan ik er bijna niets voor nemen... Lastig om voor je kind te zorgen als je je zo beroerd voelt, he? Beterschap!

@Jilly: Superleuk dat je ons weer gevonden hebt. Ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat.

Nou, vandaag niet zo'n goede dag gehad, dus. Juist nu het beter gaat met de misselijkheid. Hopelijk morgen weer beter. We zijn hier al flink aan het inpakken voor de verhuizing. Vandaag kwam mijn schoonmoeder helpen, waardoor ik gelukkig een beetje heb kunnen slapen en rustig aan heb kunnen doen.

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Orwen
    Jeetje nu verhuizen... pittig... hier heerst er ook van alles, vooral buikgriep, dus als ik de komende weken wat misselijk wordt, valt het niet zo op ;)

Ik begin er langzaam aan het wennen, ik moet wel... heb al behoorlijke stemmings wisselingen ;) veel erger als de vorige keer... zat net te brullen als een klein kind! Voel me behoorlijk zwanger, nu al ;) Hopelijk blijven de ongemakken een beetje weg ;)

Beterschap voor jou meis!! Goed uitrusten, als je moe bent is de misselijkheid ook erger, bij mij was dat iig wel zo toen...

8. smile17

smile17 Niet meer actief

Hai meiden

@Serendipity en zijn je testen nog donkerder geworden? En hoe voel je je? Al een afspraak bij de vk gemaakt.
    Ik zal even een foto van de echo's maken en dan later plaatsen.
    Vergeet het steeds ..........

@Orwen hopelijk voel je je ondertussen weer wat beter. Echt vervelend dat je net nu je je wat beter ging voelen ziek wordt.
    Wanneer gaan jullie over?

Hier begin ik een beetje de kriebels te krijgen. We moeten nu echt gaan beginnen met de babykamer. Natuurlijk hebben we nog ruim de tijd maar wil gewoon beginnen en zsm klaar zijn en weer de kleertjes wassen en in de kast hangen :)

9. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    M'n laatste test van een paar dagen terug :)
    Verder zit ik er hier een beetje door heen :( ja... nu al ;)
    Evi is al een week heel erg ziek, na 3 dagen 40 graden koorts naar de dokter... bleek bronchitus, dus antibiotica... sinds donderdag houdt ze al niks meer binnen... zit tegen het uitdrogen aan... gelukkig wordt ze nu langzaam wel weer wat actiever!
    Vriendlief ook ziek... en ik gewoon werken, zorgen, slapenloze nachten, heel veel wassen met al die kots ;)... en ook veel ruzie nu :( vast door hormonen?? Het liefst kruip ik in een holletje en kom er pas uit als het achter de rug is ;)
    Maandag maar ff de ha bellen (is mijn vk ;))

@ Smile
    Heb je inmiddels de echo's ingescand?? :)
    En zo te horen krijg je al aardig nesteldrang ;)

10. smile17

smile17 Niet meer actief

@Serendipity he bah wat vervelend dat Evi zo ziek is. Hopelijk houdt ze ondertussen weer wat binnen. Anders misschien ors geven???
    Tja een ziek kind, zieke man, zwangerschap,werk en huishouden is gewoon niet zo goed voor je humeur.
    Ik moet zeggen dat ik de eerste 12 weken ook erg zwaar vond hoor met kleine dreumes, misselijkheid en vermoeidheid maar daarna werd het steeds beter.
    Dus hopelijk geld dat voor jouw ook even de eerste weken door en daarna genieten.
    Spannend hoor de vk bellen hopelijk krijg je snel een echo

Echo's ingescand uhh nee he er ondertussen foto's van gemaakt maar nog niet op de pc gezet. Zal het van de week doen.

Ik krijg trouwens van mijn sz een 4d echo (nog voor mijn verjaardag) waarschijnlijk 6 maart heb daar nu al erg veel zin in.

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ah arme Serendipity, dat zou ik ook heeeeel slecht trekken, zeker als mijn man ook nog ziek was. Ik haat dat :) Over Evi, heb je nog bv, of merk je al terugloop? Anders zoveel mogelijk ook borst geven. Renske heeft 1 keer iets op de buik gehad toen ze iets ouder dan 1 was, en toen wilde ze alleen aan de borst. ORS zou ik ook proberen, maar bedenk je dat het verschrikkelijk ranzig is.

Welke antibiotica heeft ze? Als het amoxiciline is (heb ik nu ook tegen een fikse holteontsteking), daar is misselijkheid en braken een bijwerking van...

Beterschap!

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik hoop nu de laatste dag ziek thuis te zitten. Gisteren wat meer 'ondernomen' (nou nou, wel helemaal de huiskamer en keuken schoongemaakt zoals elke week). Bekaf en knallende koppijn, en de rest van de dag op bed/bank moeten liggen. Het gaat beter, maar ik ben dus nog niet klaar hiermee. Gelukkig slik ik de AB voor het laatst vandaag (kuur van een week).

Ik zou tussen al het gedoe en het ziek zijn door bijna vergeten dat we over anderhalve week de 20 weken echo alweer hebben. Ik voel de kleine dagelijks flink bewegen, maar vind het toch spannend, zeker na wat Brix hier is overkomen, dan komt het toch erg dichtbij dat het helemaal niet vanzelfsprekend is dat het allemaal goed is.

Renske is alweer een hele peuter, wordt bijna 2 en gaat over twee weken voor het eerst naar een nieuwe groep op het kdv. Een week later is ze jarig en dus ben ik nu al flink aan het nadenken over alle traktaties ;)

13. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Evenstar
    Ja ik trek dat ook slecht als vriendlief ziek is... hij kan namelijk echt niks hebben, geen gepiep van Evi ;) en iets doen dat kan natuurlijk al helemaal niet!! ;) Maar als ik ziek ben... dan moet ik wel voor Evi zorgen... nouja goed, hopelijk dat hij snel beter wordt... hij lag vannacht weer flink te zuchten en te kreunen, dus denk het voorlopig nog niet!! ;)

Jeetje jij ook lang ziek :( hier idd Evi dezelfde ab... ja merk meteen de diarree en overgeven, dacht al dat het een bijwerking was! Hap zei dat het iig een half uur binnen moest blijven, maar er waren momenten dat het binnen een minuut er weer uit lag + inhoud van de fruithap erbij enzo! Gelukkig heeft ze het gisteren binnen gehouden!

Ik ben er dit keer ook veel minder mee bezig als bij Evi... vergeet vaak dat ik zwanger ben, ben ook pas 5,5 week ;) maar toch... dat vind ik al heel hard gaan!! En ik heb bij deze zwangerschap ook meer het gevoel van, eerst maar eens een goede echo zien enz. Had ik de vorige keer helemaal niet!! De vorige keer had ik het al vertelt met 6 weken en was ik ook veel minder onzeker... nu wil ik eerst een echo gezien hebben voor we het gaan vertellen!

Jeetje Renske alweer bijna 2 jaar!! Hier Evi zaterdag 1 jaar :)... ik ook druk aan het bedenken wat voor tractatie... had paddestoelen cakejes gezien... of eierkoeken dubbel en dan muisjes van maken, zag er ook leuk uit! Denk dat het zoiets wordt! Alleen zit ik met Evi d'r koemelk... handig ;) daarbij lust ze toch nog niks anders dan soepstengel hahaha muts ;)

Owja over de bv... ik had het helemaal afgebouwd en gaf alleen nog 1x 's nachts... tot een week geleden... ze keek me aan met van die grote ogen, en probeerde niet eens aan te happen... als of ze wilde zeggen: "mama daar ben ik toch veel te groot voor??" (niet lullig naar jullie bedoelt he ;) alleen maar respect... maar zo keek ze echt ;))
    Zo'n raar gezicht... en dat ze het niet eens meer wilde proberen?!?! Heel bizar.... dus geen bv meer....
    Mis het heel soms nog wel een beetje, dat tutten samen vond ik wel fijn... maarja als ze zelf niet meer wil, dan houdt het op! Had het alleen niet verwacht... ;)

14. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Smile
    Doe rustig aan met je echo... zwanger zijn en een gezin is al druk genoeg ;)... maar weet dat we heel nieuwsgierig zijn!! :p

@ Orwen hoe gaat het met jou??

@ Jilly
    Al tijd voor een up-date??? :)

@ Brix
    Hoe is het nu meis??? Snap dat al die zwanger verhalen hier, je niet echt opvrolijken, maar ben wel nieuwsgierig hoe het nu met je gaat!!

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    De smaak van bv verandert heel erg met een zwangerschap, en als je al zover had afgebouwd is het niet zo vreemd dat het makkelijk afloopt. Ik heb alleen een voeding overdag laten vallen toen ik mijn cyclus wat op orde wilde krijgen, verder op verzoek blijven voeden (2-3 keer per dag). Met Renske had ik ook een wat onwennige periode toen ik net zwanger was, ze merkte een verschil in hoeveelheid (nu echt maar paar slokjes), en was eerst onrustig. Maar ze wilde niet stoppen en ik ook niet ;) 2 - 5 jaar is een natuurlijke leeftijd om te stoppen (!), ik ben blij dat ik dat tweede jaar er nog bovenop gegeven heb, met ziek zijn, en nu met de kiesjesellende vind ik het supermakkelijk. Nu is Renske vrijwel nooit echt ziek, iig niet zoals Evi nu :( Wat een ellende zeg. Maar ik ervaarde het ook zo - ik zit nu uit te zieken, maar het ROT gevoel komt van de AB, niet meer van de ontsteking! Ik ben er ook misselijk van (niet erg), en vooral moe en lamlendig. Dus onderschat niet wat die AB met het kleine kinderlijfje doen...

Veel sterkte! En o ja, mannen en ziek zijn... stervende zwanen... maar ik moet zeggen, nu ik echt flink ziek ben geweest, mijn man is een enorme steun en toeverlaat, ik ben hem nog heel wat lieve zorg en medelijden verschuldigd als hij een keer ziek is hoor! Het is gewoon omdat mannen je steun moeten zijn, als die wegvallen is het rot en irritant en sta je er alleen voor. Kan je moeder misschien komen helpen? Ik heb hier beide ouders op bezoek gehad om mij te helpen op thuisdagen met Renske. Morgen komt mijn moeder, vorige week was mijn schoonmoeder er. Dan kan ik tussendoor nog rusten.

16. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Serendipity: Arme jij, Evi en man. Weet je? Mannen kunnen heel slecht ziek zijn. Of heel goed, het is maar hoe je het bekijkt. En ik merk het ook: als moeder ben je altijd paraat, ziek of niet. Tja... Sterkte! Mooie test, trouwens! Al een afspraak bij de vk of voor een echo?

@Evenstar: Jij ook nog steeds ziek. Rottig, hoor! Leuk dat Renske alweer bijna twee wordt. Ga je moeilijke traktaties verzinnen?

@Smile: Jammer dat we nog geen mooie echo kunnen zien. Leuk dat je een 4D-echo krijgt. Ben echt benieuwd hoe dat is! Hebben jullie al een naam bedacht voor jullie zoon?

Hier vandaag de geslachtbepaling gehad. We dachten het al een beetje, maar we krijgen inderdaad een jongetje! Apart idee, hoor, dat we opeens gaan meemaken hoe een jongetje is... We proberen Alba te leren dat ze een broertje krijgt, maar ze blijft toch 'zusje' zeggen :p
    Nu aan ons de moeilijke taak een naam te verzinnen. We vonden het zo moeilijk voordat Alba er was (we wisten niet wat het zou worden) en hadden eigenlijk niet echt een naam waar we supertevreden over waren. Flink nadenken nu, dus!

Ben benieuwd of jij ook een jongen krijgt, Evenstar! Dat zou de vreemde jongens-meisjesverhouding bij eerste en tweede kind in dit topic weer doen toenemen! Heb je al een vermoeden?

17. smile17

smile17 Niet meer actief

@Evenstar wat fijn dat je ouders zo geholpen hebben toen je ziek was. Renske alweer bijna 2 wat vliegt de tijd.

@Serendipity en is de ziekenboeg al ietsjes opgeknapt?

@Orwen wat leuk jij ook een jongen. Haha die Alba hier precies hetzelfde hoor N.oelle had het alleen maar over zusje en meisje. Nu zegt ze vaker broertje maar daarna meteen neeeeeeee zusje en gaat dan lachen.
    Jongensnaam hadden we al bij N.oelle en vinden die nog steeds geweldig dus dat was makkelijk voor ons.
    Hebben jullie veel roze? Wij wel dus moeten best veel nieuwe spullen kopen wat ik niet heel erg vind :)
    Hoe gaat het met het verhuizen?

18. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Vanochtend positief getest :D!!!!!!!!

19. smile17

smile17 Niet meer actief

@Brix JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA van harte gefeliciteerd.
    Ik zag je naam bij laatste reacties staan en hoopte meteen op dit nieuws. Jeetje wat ben ik blij voor jullie :)

20. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Brix: Jeeeeeeeeeej! Gefeliciteerd lieve Brix! Ik hoop voor je dat het een heel gezond, lief en leuk kindje gaat worden. Superleuk!

@Smile: Nou, veel roze hebben we niet. Maar we hebben wel veel 'stoere' meidenkleding die in sommige gevallen echt niet kan voor een jongetje. Dus wordt het ook hier shoppen. Ach ja :D

Deel Deze Pagina