Dank je wel, lieve meiden! Ik ben erg blij! In de auto op weg naar mijn werk had ik een emo-momentje. Het was net alsof de zieltjes van al mijn kindjes bij mij aanwezig waren. Het voelde zo goed, ik was zo trots op mijn kinderschare op dat moment . Het voelt nu goed. Ik wil ook dat het goed voelt en ik ga genieten, van elk moment. Ik heb bij ons zoontje* niet altijd van de zwangerschap genoten, omdat ik voelde dat het mis was. Daar heb ik achteraf spijt van. Ik ga genieten, hoe het ook afloopt met de zwangerschap. Want ik hou van al mijn kindjes en ik ben trots dat ik nu weer een kindje bij me mag dragen
@ Brix Krijg wederom kippevel van je!! Ik hoop zo dat je van je zwangerschap kan gaan genieten, idd het is zo zonde als het voorbij gaat zonder dat je er van genoten hebt! Ik ben zo blij voor je!!! @ Hier Evi is hier gelukkig echt aan de betere hand, ze eet weer meer en kan weer "zelf spelen" ook heel fijn Vriendlief zit nu ook in een geestelijke dip, brrrrr... gisteren ging hij even goed ruzie maken tegen mij moet je niet doen bij zwangere vrouwen he... ik was echt ff klaar met hem... gelukkig doet slapen altijd wonderen bij mij! Dus bij mij is het gezakt... nu hopen dat vriendlief ook een beetje uit z'n dip is! Soms denk ik dat hij zwanger is
BRIX!!! I knew it! Wat leuk Met al die beschermengeltjes MOET het gewoon goed gaan, zeker als jij het zo voelt Gefeliciteerd! Serendipity, jeetje, nadat hij ziek is geweest en jij met zwanger lijf voor alles op bent gedraaid incl. spugend kind, is HIJ degene die er geestelijk doorheen zit? Eh... Hij mag wel een bosje bloemen voor je kopen hoor! Het komt vast wel goed, hoop dat hij snel uit zijn grot klimt
@ Evenstar Tja vriendlief heeft wel een reden hoor ... hij is psychisch zoiezo niet zo sterk en zit ook aan de medicijnen... hij is aan het afbouwen en dat is soms duidelijk te merken! Maar de afgelopen 3 dagen waren extremer als anders, waarschijnlijk door het bed hangen en niks doen... de hele dag thuis zitten enzo! Z'n ademhaling ging veelste snel en hij lag de hele tijd met z'n voet te schudden van de onrustig... hij leek wel een debiel Hij zei vanmorgen dat hij geen idee meer had wat voor gekke dingen hij allemaal gezegd had en we hebben besloten het maar even te vergeten allemaal... hij heeft het goed gemaakt met zelfgemaakte ham/kaas croissants nou daar zit tie bij mij wel goed Even een vraagje... jij had ook vroeg een echo toch?? Dat ze het vaginaal wilde doen en jij dat weigerde?? Hoever was je toen?? Ik heb namelijk vanmorgen gebeld voor een echo... en die vrouw zei dat er volgende week woensdag plek was, dus ik dacht: mooi lekker snel!! Tot dat ik had opgehangen en dacht.. dan ben ik pas 7 weken?!?!?! Dan is het zoiezo vaginaal... die muts had niet eens gevraagd hoe ver ik was?!?! raar... vorige keer was met 9 weken... gewoon op de buik...
Hey meiden!!! Even echo bericht... Ben me vanmiddag rot geschrokken... had bruinverlies, best wel veel... meteen helemaal in de stress, met de vmk in m'n gedachte... ik weet dat het niks hoeft te betekenen, maar ik heb anders mee gemaakt natuurlijk! M'n collega weet ook dat ik zwanger ben (zij is ook zwanger en scheelt 5 dagen met mij!! ) dus meteen zitten janken bij haar ... daarna naar de wc toch echt helder rood, en hoe vaak ik ook afveegde... het bleef maar rood! Ik was er van overtuigd dat het einde verhaal was... dokter gebeld en zei dat ik alleen af kon wachten, woensdag natuurlijk al een afspraak voor echo staan! Maar nu gelukkig is het allemaal gestopt... ik ben zo blij!! Ik was er van overtuigd dat het klaar was en nu heb ik toch nog goede hoop! Please laat het goed zijn, ik had nou wel het geluk dat ik snel zwanger was, maar dat betekend niet dat ik het over wil doen ... *zucht* ik hou jullie op de hoogte!!
Poeh hé, Serendipity, wat een schrik! Ik hoop dat het niks te betekenen heeft en dat je kleintje lekker blijft zitten. Sterkte met wachten op de echo!
Thnx Brix voel me nu wel weer echt een stuk beter hoor, vanmiddag had ik echt geen hoop, maar die hoop nu is wel heel fijn! En gelukkig is woensdag heel snel en zaterdag Evi jarig, dus genoeg afleiding Hoe is het met jou?? Voel je je zwanger??? Ik echt nog niet, behalve nu met vlage wat misselijk... moeheid soms ook, maar wel minder als bij Evi, komt misschien nog
@Serendipity: Sterkte lieverd. Ik kan me voorstellen dat je je rotgeschrokken bent, maar je weet: er kan heel best niets aan de hand zijn. Sterkte met wachten.
hey meiden, Hier is het bloeden gestopt gisteravond... en vanmorgen nog niks te zien ik heb goede hoop, nu hopen op een mooie echo... pff
Gelukkig is het bloeden gestopt! Ik voel me wel zwanger. Gelukkig maar, want bij mijn zoontje* heb ik mij totaal niet zwanger gevoeld. Het is wel anders dan bij mijn dochter. Bij haar had ik honger als een paard en nu gaat dat hongergevoel meer over in misselijkheid. Ik ruik alles weer heel sterk en niet alles ruikt even aangenaam. Bij de oudste had ik zere borsten, nu helemaal niet en ik ben ook niet zo moe als eerst. Succes zaterdag!
Hey meiden, Wil even laten weten dat het toch foute boel hier is... inmiddels buikpijn, helder rood met stolsels, totaal geen hoop meer dus! Het zet nog niet goed door, maar hopelijk wel vandaag en niet morgen op Evi's verjaardag @ Brix Fijn dat jij je nu echt zwanger voelt!! Ik voelde me idd ook niet zwanger nu, maar dacht dat het aan alle factoren er om heen lag... maar achteraf wist ik al dat het fout zou gaan, alleen verwacht je het gewoon niet...
Ach, Serendipity, wat vreselijk rot. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Dikke knuf. Ik hoop dat je morgen toch nog een hele fijne Evi-verjaardag hebt!
Och Serendipity, wat ontzettend verdrietig . Je was zo blij met deze zwangerschap. Heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij!
O jeetje Serendipity, wat naar... ik zou toch nog wel voor een echo gaan om te kijken of het allemaal goed weg is, je hoort soms wonderlijke verhalen... Ik had mijn echo niet vroeg, met 8w4d. Maar protocol bij onze praktijk is dat het voor een termijnbepaling voor de 9 wk vaginaal moet, en dat was mij gewoon niet verteld. Omdat ze me ermee overviel en ik in het verleden een ervaring heb gehad waardoor ik inwendige onderzoeken zoveel mogelijk mijd heb ik geweigerd. Daarom had ik met 11w5d nog een echo. Heel veel sterkte meis Ik hoop dat het toch nog goed zit, maar krampen en rood is natuurlijk niet het beste teken
Hey meiden, Het zet hier nog steeds niet door... het bloeden lijkt zelfs bijna gestopt te zijn... heel irritant dit! Als het nou gewoon doorzet, weet je waar je aan toe bent en kan je weer door! Nu is het nog steeds afwachten... heb ook echt nog maar 1/20ste ofzo van normale ongi verloren, dus nog lange na niet wat op een vroege miskraam lijkt! Ik weet nog hoe het bij 4,5 week voelde... die vmk... dat was al 2x zoveel pijn en 2x zoveel bloed als normaal (en ik ben altijd al heel hevig ongesteld met veel pijn) dus ik ben wel erg benieuwd hoe dit nu met 6,5 week moet gaan! Ook nieuwsgierig of ik de rijstenkorrel terug ga vinden klinkt lekker ranzig maar ben wel nieuwsgierig... Heb ook weer gelezen dat het echo voor 8 weken niet handig is, omdat ze dan niet kunnen bepalen of het om een levend of dode vrucht gaat... maar ga denk toch maar gewoon, afspraak staat toch al... en ha zei dat het wel een goed idee was! Gisteren Evi's verjaardag gehad, wel dubbel zo hoor... vooral omdat iedereen je feliciteert en geen idee heeft wat je door maakt! Gelukkig was het wel echt een super verjaardag, Evi heeft maar 45 min geslapen over de hele dag... dat was zelfs 's ochtends Ze hield het nog beter vol als papa en mama Ze is echt enorm verwend, en is vandaag echt overdreven vrolijk helemaal blij met haar nieuwe speelgoed! Zo leuk om te zien!! Ze lacht de hele dag door!! Heerlijk!! Ik kan zo genieten van m'n meisje, ze is zo leuk!!
Nou, wie weet dat het toch nog goed zit... elke zwangerschap is anders, maar elke mk kan natuurlijk ook anders zijn. Er zijn veel verhalen van mensen bij wie het niet meteen doorzet, en ook genoeg verhalen van mensen met bloedverlies en springlevende kindjes. Wat een nare situatie, alles zo dubbel en onzeker! Hopelijk kan je snel voor een echo? Met 6 wk zou er wel iets te zien moeten zijn, maar het is erg vroeg natuurlijk. Gefeliciteerd met je meisje, wat is het snel gegaan! Renske wordt al bijna 2 Deze week hebben wij de 20 weken echo... allemaal toch weer spannend... ik voel de kleine erg veel bewegen, en ben helaas nog elke dag misselijk (wel veel minder), en mijn buik is al enorm in vergelijking met de vorige keer.
Dat van dode of levende vrucht snap ik niet helemaal, met 6 weken gaat het hartje kloppen. Maar misschien kunnen ze een hartje dat wel klopt niet zien en dan onbedoeld slecht nieuws geven.
@ Evenstar Ja?!?! Heb je al zo'n ernome buik?!? Leuk!! foto!!! Ze zeggen het vaak wel bij een 2de he... dat er al ruimte is gemaakt en dat het groeien dan harder gaat! Ja ik heb ergens nog hoop... doordat het niet doorzet, heel irritant, want ik geloof echt niet dat het goed zit!! Heb ook echt geen symptomen! Zelfs niet meer moe, terwijl ik dat voor m'n nod wel had! Maar toch blijf je hoop houden, zwaar irritant! Maar ik heb stolsels verloren... heel weinig, maarja wel echt een slecht teken!! Woensdag ben ik 7 weken of 6.6 dus hoop dat er iets te zien is... Ja Renske alweer bijna 2!! Niet normaal toch!!
@Serendipity jeetje wat lees ik nu. Bloedverlies en veel onzekerheid. Aan je onderschrift te lezen weet je al meer of is dat omdat je er vanuit gaat dat het mis is? Ik blijf nog even doorduimen dat toch alles goed is. Wat moet die verjaardag dubbel zijn geweest. Wel fijn dat Evi een heerlijke dag heeft gehad. @Evenstar bijna de 20 weken echo spannend hoor. Ga je ons het geslacht dan vertellen? Ben niet nieuwsgierig hoor. Bij mij is mijn buik nu ook al veel groter dan de eerste keer. @Brix wat fijn dat je je nu meer zwanger voelt.