Eerste ronde in februari/maart 2009, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door evenstar, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Balen BB10 :( Je verdient dan idd bergen heerlijke chocolade!! Hoop echt dat het niet meer te lang gaat duren... kan me voorstellen dat je het wel een beetje beu bent (je klinkt trouwens onvermoeibaar en optimistisch :))

Zelfde voor Serendipity... Het zou mooi zijn als je dat onderzoek gewoon niet nodig hebt (je zou niet de eerste zijn die net voor zo'n uitslag, of net voor het beginnen aan een behandeling gewoon spontaan natuurlijk zwanger raakt! ;)). Ik kan me voorstellen dat je mannetje een beetje dubbel tegenover het onderzoek staat. Ik zou dat ook hebben, maar ja, je wilt toch verder he! En hij neem ik aan ook.

Luca, wat vervelend die koorts! Ja, en voeden van twee mannetjes gaat gewoon door, wat een gedoe! Ik mis de buik nogsteeds, maar ben er ook wel achter dat ik in het algemeen in mijn leven wat moeite heb met grote, meer 'permanente' veranderingen. Toen ik ging samenwonen en voor het eerst in 10 jaar niet meer op kamers/op mezelf woonde... heb ik tranen met tuiten gehuild de eerste weken. Samenwoontranen haha. En ook toen dacht ik steeds met melancholische gevoelens terug aan 'vroeger'. Dat is dit ook: het was zoveel makkelijker om haar nog veilig in mijn buik te hebben. En mijn leven veranderde er niet zo door. Nu geniet ik elke dag meer gelukkig. Slapen helpt ook haha. Pfff. Doe jij dat eigenlijk nog wel genoeg? Kolf je ook melk? Of doe je een dubbele 'rugbyhouding' om de beebjes tegelijk te voorzien?

Dara, prachtig, zulke lange manen. En als je geluk hebt, maakt de zw-schap je haren nog mooier. Ik heb nogsteeds een veel vollere bos (heb vrij dun haar helaas), en door de borstvoeding wordt het moment van de grote haaruitval denk ik een beetje uitgesteld. Spannend morgen!

Mezelf, hoe gaat het? Al eerste schopjes gevoeld misschien? Ik kan nu even niet zien hoever je eigenlijk bent, maar aangezien de tijd zoooo hard gaat is het vast verder dan ik dacht hihi. Alles ook goed met werk en de paarden?

Krokodieltje, jaja, een buikje!! :D Geniet er INTENS van he! Beloof het me, hihi :)!

Hier heb ik een goede nacht gehad (gelukkig, de vorige was echt slecht baggerbagger!), ze heeft over het algemeen 2 tot 3 voedingen nodig tijdens dat wij slapen. Ik doe dat wel 'alleen' zodat mijn man overdag fit genoeg blijft om mij dingen uit handen te nemen. Maar soms vind ik het wel rot. Ze heeft wat luieruitslag en dat gaf echt moord-en-brand scenario's bij het verschonen. Ah de arme schat. Het is zooo'n poepig meisje. Zeg ik onbevooroordeeld :D

Verder beginnen we steeds meer te wennen, en een nieuw 'ritme' te krijgen met haar erbij. Het is wel lastig, en druk. 10 voedingen per dag is best veel, en het is ook best puzzelen om te kijken wanneer welke borst het beste leeg kan.

Tja, en dan een treurigheid, mijn lege buik. Verrassend snel terug in bijna-normale proporties. Ben sinds de bevalling 12,5 kilo kwijt al, met de BV vliegt het eraf. 10 dagen na de bevalling:

2. BB10

BB10 Niet meer actief

Zo Evenstar wat fijn dat je buik bijna weer normaal is. Ik denk dat velen daarvoor tekenen!
    Ik ga snel opweg naar de verjaardag van mijn petekind. Hij wordt alweer 3!

3. smile17

smile17 Niet meer actief

@BB10 balen zeg kan er niets anders van zeggen......

@Serendipity ik hoop met je met mee. Kan me goed voorstellen dat je man het eng vindt die onderzoeken en vooral de uitslag. Ik hoop zo voor jullie dat het gewoon allemaal niet nodig is.

@Dara veel succes vandaag. En ja de gordijnen hangen ;)
    Heb laatst ook bijna 30 cm van mijn haar af laten knippen zodat het weer lekker vol is. Maar het groeit tijdens de zwangerschap zo ontzettend hard dat alweer bijna op mijn kont hangt

@Luca oeff een borstontsteking dat klinkt echt niet fijn. Hopelijk ben je al een stuk opgeknapt door de antibiothica. Vandaag dus de eerste alleen veel succes al weet ik zeker dat je het prima aankan!

@Evenstar wauw zo snel al weer zo'n strakke buik daar kijk ik echt van op. Gaat het al wat beter met de luieruitslag van Renske? Hopelijk had je vannacht weer een goede nacht.

Oww wat kijk ik uit naar mijn verlof vandaag nog precies 2 weken en ben blij als het woensdag is en ik nog maar 1,5 week moet dan klinkt het nog minder;)
    Kamertje is nu helemaal klaar em echt zo mooi geworden. Alle kleertes hangen in de kast en bedje is opgemaakt. Zelfs de box staat al klaar.

Vandaag komt de kraamzorg langs voor de intake maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik daar van moet verwachten dus ben benieuwd.

4. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Hoi allemaal!

@Smile: Lekker, bijna verlof! Die laatste twee weken vliegen vast voorbij. Succes met de laatste loodjes op het werk. Plaats je nog een foto van de babykamer? Ik ben nu wel erg benieuwd!

@Evenstar: Wat een prachtig meisje heb je gekregen! Welkom in de club van moeders met de mooiste dochters ter wereld :D
    Die kraamtranen, tja... Ik heb er ook last van gehad. De eerste dagen/weken voelde ik me sowieso erg raar en emotioneel. Het ene moment vol vertrouwen over de toekomst en vervuld van het geluk wat we hadden met zo'n lief kind, het volgende moment zo bang en onzeker en down. Het gaat allemaal over. En vrij snel, vond ik. En gelukkig blijven er wel momenten dat je je opeens weer realiseert wat een wonder je hebt gekregen.
    Trouwens, wat een bescheiden buikje heb je eraan overgehouden. Van de mijne moet nog flink wat af, maar ik geef dan ook geen borstvoeding. (Is helaas niet gelukt.)

@BB10: Wat vreselijk @#!*% dat je weer ongesteld bent geworden! Ik baal heel erg met je mee. Net als iedereen hier gun ik je die positieve test zo graag! Deze ronde wordt jouw ronde! Als we nou allemaal heel hard voor je gaan duimen, kan die positieve test gewoon niet uitblijven. Sterkte weer, en klus ze over een paar weken.

@Serendipity: Ook jou gun ik het zo! Je symptoom klinkt gunstig, maar inderdaad: het kan nog van alles betekenen. Je lichaam kan je zo voor de gek houden... Maar ik ga ook voor jou heel hard duimen!
    Ik kan me trouwens ook voorstellen dat je vriend het maar eng vindt. Maar ja, mocht er iets aan de hand zijn, dan kunnen jullie er tenminste mee aan de slag. Of jullie worden gerustgesteld; ook heel fijn!
    Overigens, voor je vriendin: Wat bij mij hielp tegen de misselijkheid was regelmatig eten. Ik kon het absoluut niet verdragen een lege maag te hebben. En hoewel eten soms het laatste was waar ik zin in had, was het verstandig het toch te doen. En etenswaren die je tegenstaan laten staan, maar dat spreekt waarschijnlijk wel voor zich.

@Dara: Spannende dag vandaag! O, ik weet nog onze eerste echo. De opluchting toen we het hartje zagen kloppen; zo'n heel klein wit puntje wat aan- en uitflikkert. We vonden het nog mooier dan het geluid ervan. Veel plezier!

@Luca: Succes vandaag! Ik vond die eerste dagen alleen met Alba ook ontzettend eng, en dan was zij nog in haar eentje! Maar het komt helemaal goed, natuurlijk. En al doe je sommige dingen net niet handig ofzo, onthoud maar dat je vanzelf leert (en snel!) Het is fantastisch om te merken hoe snel je leert omgaan met je eigen kind, vind ik. Hoe snel je leert in te spelen op wat hij/zij lijkt te willen. Maak er een leuke dag van en neem vanavond even wat tijd voor jezelf, als je man weer thuis is. Na zo'n dag alleen met kinderen, is het heel belangrijk even aan jezelf te denken.
    Heb je nog koorts? Het lijkt mij ook pijnlijk, een borstontsteking. Sterkte!
    Trouwens, ik ben wel heel benieuwd naar je jochies! Zou je eens een foto willen plaatsen?

@Kroko: Wat een mooie buik! Om jaloers op te worden (zeker nu: zo'n schattig na-buikje als Evenstar heb ik niet, hoor). Wat lekker dat je op je roze wolk zit! Ik hoop dat je er heeeel lang op mag blijven!

@Mezelf: Super dat je je zo lekker voelt! Je leest het vast niet meer voor je terug bent, maar ik hoop dat je veel plezier hebt in de sneeuw! En doe voorzichtig, hè?

@Jilly: Hoe gaat het nu? Binnenkort weer een kansje?

Met ons gaat alles prima. Alba is de laatste weken wat meer (lees: harder) gaan huilen. Hiervoor huilde ze vrij zachtjes als ze krampjes had, maar sinds kort kan ze opeens echt huilen. Daar schrokken we nogal van. Gelukkig is het nog steeds niet vaak en vrij kort.

Sinds een week proberen we haar overdag in haar ledikant te laten slapen ('s nachts slaapt ze in haar wieg naast ons bed en overdag sliep ze veel in de woonkamer in de box, wipstoel of de draagzak). We nemen het zoals het komt en soms gaat ze al gelijk gillen als we haar in bed leggen en dan nemen we haar gelijk weer mee naar de woonkamer. We willen dat ze absoluut geen hekel krijgt aan het haar bed of slaapkamer, dat lijkt ons averechts werken. Bovendien is ze nog zo jong. Tot nu toe lukt het af en toe om haar daar een half uur tot een uur te laten slapen. Dan zijn we erg blij :D We blijven bij haar zitten (soms lezen we voor, zingen we of laten we een liedje uit de babyfoon horen) tot ze slaapt en pas dan lopen we weg. Dit vinden wij een veel prettiger manier dan haar laten huilen en iedere vijf minuten gaan kijken. (Hebben we een dag geprobeerd, maar Alba raakte compleet overstuur, mijn vriend heel verdrietig en ik moest ontzettend huilen, dus dit vonden we niet voor herhaling vatbaar. Zo doen we het dus niet, besloten we.) En deze manier kost wat moeite en veel tijd, maar we vinden het waard.

Twee weken geleden zijn we voor het eerst weer samen uit eten geweest zonder Alba. Was dus dik twee maanden geleden dat we überhaupt weer met zijn tweeën waren. De zus van mijn vriend paste op Alba. Het is allemaal goed gegaan, maar wat vond ik het eng. In het restaurant mijn telefoon op tafel gelegd en regelmatig gecheckt of er niet gebeld was. Vanavond gaan we weer uit eten (mijn vriend is jarig, 35 alweer) en mijn ouders komen dit keer oppassen. Deze keer ben ik stukken minder nerveus en heb ik er echt zin in!

Nog even een fotootje van Alba; wat is ze weer gegroeid...

5. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Ik heb vanmiddag de eerste echo, waarschijnlijk ben ik pas vanavond thuis. Ik gooi dan direct de pc aan om jullie een up-date te geven! Ben zooooo nerveus en vind het zo spannend!

Serendipity: HIEP HIEP HOERA!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, een onwijs gezellige b-day toegewenst.

Lies,

Dara

6. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden!!

@ Dara wat ontzettend spannend zeg!!! Ik hoop zo voor je dat alles goed is!! En zal vanavond regelmatig ff kijken of je al wat hebt bericht!!

@ Evenstar, kan me voorstellen dat het soms even moeilijk is.. het is toch een hele verandering en een grote verantwoordelijkheid! Zo spannend allemaal!! Gelukkig zie je ook hoe schattig jullie meissie is, ik hoop dat je snel op en top er van geniet!

@ Luca hoe gaat je eerste dagje alleen tot nu toe?? Lukt het een beetje? Of zit je met je handen in het haar? Het zal vast allemaal wel goed komen!! En hoe is het met je borstontsteking? Al minder last van?

@ Smile, de laatste loodjes!!! Wat zal jij blij zijn als die 2 weken erop zitten... spijt dat je zolang door bent gegaan?? Lijkt mij echt pittig!!

@ BB, thnx voor je "met beide benen op de grond" woorden :)... het heeft echt geholpen! En daarbij is mijn hoop alweer helemaal gevlogen hahaha... komt niet alleen door jou hoor ;) maar heb ook weer eens geen symptomen meer haha... het is idd afwachten! En dat gaat mij zo slecht af :( Jij alweer bijna in je klusweek... soms toch wel lekker zo'n snelle cyclus!

@ orwen, wat hebben jullie toch een pracht meisje!! En ook al een eigen willetje! ;) Dat ze al door hebben dat ze ergens anders gelegd wordt he? ;)
    Je vriend ook jarig vandaag :) leuk!! We schelen dat precies 10 jaar ;) ... ik ben vandaag 25 geworden!
    Kan me echt voorstellen dat je bij zo'n eerste keer (ook bij de andere keren) weer zo snel mogelijk naar huis wilt, naar je meissie! Maar over een tijdje kan je er vast van genieten om weer eens lekker samen te zijn!

@ hier
    Nou uhm... die berichten van eergisteren kunnen jullie weer weg denken! ;) Ik heb totaal geen gevoelige boobs meer :( Dus zal wel spierpijn geweest zijn ofzo... Ik heb ook tot gisteren nog iets van ei pijn gehad ofzo, dus weet nu ook niet meer zeker of ik vrijdag m'n ei heb gehad! Lekker vaag weer dus ;) Gisteren m'n verjaardag gevierd, was lekker druk en erg gezellig!! Ik zag het eerst ff niet zitten, depri en eerste verjaardag in ons huisje, dat ik alles zelf moest doen enzo! Maar het viel reuze mee en vond het nog best leuk! Dus volgend jaar gewoon maar weer ;) Vandaag heerlijk een dagje vrij... heb lekker uitgeslapen!! Vriend moest helaas werken en kan ik zo lekker rustig opruimen en boodschappen doen! Eigenlijk best lekker, zo'n rustige verjaardag ;)

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Owja evenstar! Wat een klein buikje heb je weer zeg!! Ongelooflijk dat het zo snel kan gaan!! Als of er niemand ingezeten heeft ;)

8. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

We hebben het hartje gehoord en ons ukkie was lekker aan 't bewegen, echt een innie minnie mensje, neusje, armpjes, beentjes alles erop en eraan, echt prachtig.

Liefs,

Dara

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    GEFELICITEERD DARA MET JE PRACHTIGE ECHO!!!

Geweldig he, hoe compleet ze dan al zijn! Zeker met 11 weken, dan is alles in aanleg al 'af'... het is zo'n wonder!

:)

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    @ Orwen, wow wat groeit Alba en wat is ze toch mooi :) Echt prachtig. Grote overgang, lijkt me, om haar in haar ledikantje te laten slapen. Ik moet zelf nog niet denken aan dat moment, maar het is echt verstandig hoe jullie het aanpakken denk ik (ik zal het nog een keer lezen als wij zover zijn...). Heeft ze tot die tijd bij jullie in de kamer gelegen? Of in een wiegje in haar kamer?

@ Serendipity, gefeliciteerd met je (rustige) verjaardag! :D Die boobs... ik weet dat symptomen voelen er echt bij hoort, maar het blijft echt zo dat je niet enorm iets kan verbinden aan pijnlijke borsten of iets. Ik voelde me alleen 'anders' in de rake ronde!

@ Smile, laatste loodjes! Het lijkt nog zo kort geleden voor mij... nou ja dat is het eigenlijk ook. Toen ik eenmaal met verlof ging toen was het heeeeel hard nodig, en ik raad je echt aan: neem alle rust en ontspanning die je kan pakken in die tijd!! Het is echt prettig om zo uitgerust mogelijk de kraamtijd in te gaan, de bevalling kan al zwaar genoeg zijn.

11. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Dara, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En nu lekker genieten!!!
    Mooi is dat hè, na de 10 weken is het zo leuk om naar de echo te kijken, dan is het al echt een heel klein inieminiemensje met alles erop en eraan :).

Ik heb een droom gehad: ik was mijn buik aan het echoën en toen zag ik een piemeltje. Moet er wel ff bij zeggen dat ik nog nooit een voorspellende droom heb gehad :), dus dit zegt vast niks. Maar ik heb nu al 3 partijen die denken dat het een jongen wordt en nog geen mensen die denken dat het een meisje wordt.....

12. smile17

smile17 Niet meer actief

@Orwen wat een heerlijke meid hebben jullie toch zo leuk om die foto's te bekijken. Het is inderdaad wel heel verstandig om haar af en toe al aan haar kamertje te laten wennen. INderdaad een goede tip die ik ga onthouden.

@Serendipity fijn dat je verjaardag toch nog erg gezellig was. En trek je niet teveel aan van de symptonen.
    Gisteren had ik echt voor het eerst een enorme zware dag gelukkig gaat het nu alweer wat beter en heb zoiets als deze week maar voorbij is dan weet ik zker dat die laatste week voorbij vliegt. En ik denk dat ik na de bevalling enorm blij ben dat ik nu even doorploeter;)

@Dara gefeli met je goede echo heerlijk om je kleine baby te zien he? Ze bewegen ook al zo met 11 weken echt te schattig.

@Evenstar het is inderdaad nog maar pas geleden dat jij met je laatste loodjes (werk) bezig was maar jij hebt je er ook doorheen geworsteld en nu heb je lekker nog 12 weken vrij.
    Heeft je man eigenlijk nog iets van de sollicitatie gehoord?

@Kroko tja het hoeft niets te zeggen natuurlijk zo'n droom, maar ik heb wel vaker levensechte dromen en daar zit altijd een kern van waarheid in. Ook nog voordat ik positief teste droomde ik dat ik zwanger was van een meisje en dat is toch zeker uitgekomen dus wie weet.....

Gisteren was de kraamzorg er voor de intake en heb er een heel prettig gevoel bij. Heb het maximale aantal uren gekozen want hoor van iedereen hoe heerlijk het is. En mocht het niet nodig zijn kun je altijd minder uren nemen.

13. BB10

BB10 Niet meer actief

Dara, fijn zo'n echo. Maakt het het nu een beetje echter?
    Ik denk dat ik tot de echo het idee zou hebben dat ik het gedroomd zou hebben. En nu is het helemaal echt!

Kroko gaat hard joh bijna 13 weken. Ennne misschien heb je wel gelijk. Moeders hebben soms wel voorspellende gave als het om hun kinderen gaat ;)

Ser GEFELICITEERD! (beetje laat maar het komt uit een goed hart) Wie weet ben jij er wel een die helemaal geen klachtjes heeft van te voren?

Luca, poeh lijkt me zwaar met twee kleintjes alleen thuis. Maar zoals Orwen zegt, "komt goed".

Orwen, Alba is al een hele meid aan het worden, wat een plaatje zeg!

En Evenstar ook al zo'n mooi meisje.

Smile, spam eens een fototje van de babykamer?

Jilly, komen er nog kansjes aan in de nabije toekomst?

Ik vergeet vast iemand of iets maar ik ben nu op het werk en zit stiekem dit te typen, hopende dat er niemand binnenkomt.

Hier ongi bijna over en op naar eennieuwe ronde. Vandaag krijgt mijn Lief te horen wat er met zijn been gaat gebeuren. En/of wanneer die pin met schroeven eruit mag. Niet fijn in een eventuele klusperiode maar wel heel fijn voor hem want hij heeft er de hele dag pijn aan. Dus ik ben zeer benieuwd!

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Krokodieltje, ik dacht zelf pas bij 22 weken heel sterk opeens 'meisje'. Daarvoor had ik geen flauw idee/voorgevoel. Maar heeeeelveel mensen zeiden meisje. Trouwens binnen ons clubje hier hebben we alleen nog maar meiden, dus statistisch gezien is het hoog tijd voor een piemeltje!!! :D

15. BB10

BB10 Niet meer actief

Jeetje benik een week niet aanwezig, zijn we gezakt naar blz 3!!!
    Als ik er niet ben moeten jullie wel door blijven kletsen hoor!
    Ik heb de hele week oudergesprekken gehad en ben nu totallosssssss......
    Lekker het weekend bijtanken.
    Lieve meisjes hoe is het met jullie?

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hihi ok ik meld me! :)

Hier relatief goede nacht gehad met maar twee voedingen die min of meer op mijn initiatief waren (wakker worden en dan een lekkende tiet hebben)... de kleine had gisteren overdag zo weinig geslapen dat ze rustig een had doorgeslapen maar met de luieruitslag die ze heeft en mijn knappende boobs is dat geen goed plan. En als ze eenmaal wakker is... dan wil ze wel drinken haha.

Vandaag komen mijn ouders dus we hebben nu even een drukke ochtend, moeten de kleine eigenlijk nog even badderen dus ik ga spulletjes klaarzetten ;)

Later weer meer! :D

17. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden,

@ bb
    Hoe was je vakantie?? Je klusweek is alweer begonnen meid!! Dus snel uitrusten en aan de slag! ;)

@ Evenstar
    Wat een leuke foto!! Geniet van het badderen en veel plezier met je ouders!

@ krokodieltje
    Het duurt nog even, maar ben benieuwd of je droom klopt! Willen jullie het weten??

@ Jilly
    Hoe is het met je meid?? Is je cyclus al weer zo, dat je weer een kans maakt??

@ hoe is het met de andere meiden??

@ hier, tja... ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik niet durft te hopen!

18. BB10

BB10 Niet meer actief

Dan hoop ik wel voor je oke! (duim hoop duim hoop duim hoop)

19. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Hallo meisjes,

Serendipity, spannend hoor! En BB, ook weer een nieuwe ronde... Tsss... het schiet ook niet op hè met ons. Ik blijf duimen draaien voor jullie hoor!

Zwangere meisjes, wel blijven schrijven hoor! Ondanks dat wij nog niet zo ver zijn, willen we wel graag op de hoogte blijven!

Luca, Orwen en Evenstar; Wat moet het heerlijk zijn om die kleintjes eindelijk vast te kunnen houden. Missen jullie het gevoel van zo'n klein mensje(s) in je buik nu ook?

Hier: Zie mijn temp. kaartje. Ik heb er geen idee meer van wanneer er een ei gaat komen en of het er komt. De hele cyclus in de war door de Lynestrenol die uiteindelijk niet geheel deed wat het moest doen. Vriendlief is nog 1 1/2 week thuis, dus ik hoop op een ei in die tijd!

20. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ bb
    Thnx :)... ik word er gek van... maar jij kent het ;) Vanmorgen wist ik nog bijna zeker dat ik zwanger ben... en nu denk ik weer zeker van niet ;) pffff nog een week...

@ Jilly
    Ik ga duimen voor je hoor meid!!

Deel Deze Pagina