balen zeg Ik zou idd ook naar de huisarts gaan, dit is geen doen. Echt zo vervelend dat het werk van je man en je cyclus elkaar zo in de weg staan.
Jilly, zwaar balen meid. Ik ben benieuwd wat de ha zegt. Hier werd ik vandaag wakker met knallende hoofdpijn en dat voorspelt meestal niet veel soeps
@ Jilly Jeetje meid het zit echt niet mee he, succes morgen bij de ha!! @ BB Ik ga duimen voor je meid! Hoofdpijn zegt nog niks toch?
Serendipity; je 'mag' (lees: moet) bijna weer! Go for it! BB: Ik stuur wat roze streepjes |||||||| Helpt dat? Hier: wij (lief mag ook mee voor zaadonderzoek) mogen 30 maart naar de gynaecoloog, afwachten maar dus. Het valt me mee dat we er zo vlot al naartoe kunnen. Voor de rest nog steeds geen ei, geen ongesteldheid en geen roze streepjes....
30 maart al! Gelukkig dat iig snel gaat. Ik kan het totaal mishebben, maar jullie hebben toch al een kind samen? Ik weet dat jij een zoontje hebt, of heeft die een andere vader? Sorry voor mijn impertinente vragen Hier superbrak maar toch maar opgestaan. Ik zou overdag echt dutjes moeten doen, maar ik ben al blij als ik eventjes tijd voor mezelf heb. Wel net een mijlpaal... ik was nogal slecht in Renske laten huilen, maar soms moet ze gewoon een minuutje jammeren voor ze in slaap kukelt. En dan helpt het juist niet als ik haar daarbij ga zitten afleiden (overprikkelen). Ik heb wel via de babyfoon tegen haar zitten praten... maar ze slaapt nu geloof ik en ik heb niet bij de eerste kick alweer aan haar bedje gestaan. Haha.
@ Jilly Jaja, we zijn alweer bezig... moet wel zeggen, m'n vriend heeft sinds vandaag een nieuwe vestiging van z'n werk waar tie heen gaat om te werken... dit betekend een aantal weken achter elkaar 24 uurs dienst Dit betekend, heel veel werken, heel erg moe zijn, en weinig sex ben ik bang ... we zullen zien! Zit nu ook nog te wachten op hem... zal wel half 9 worden en dan nog eten ... Owja en m'n ei zit er nog niet aan te komen... voel en zie nog niks! In m'n cyclus lijkt ook een lijn te ontdekken de laatste tijd... het gaat om en om, van rond de 28, en dan weer rond de 32 dagen... dus denk nu rond de 32 dagen! Maar wat goed dat jullie nu doorgewezen zijn!! Wist het helemaal niet!! Wat spannend!! Hier moeten we nog steeds de zaadtest doen, hoop dat m'n ventje volgende week gaat bellen voor een afspraak! Heel veel succes de 30e!! @ evenstar Wat goed dat je haar eventjes liet huilen en dat ze lekker kon gaan slapen!! Lijkt me zo moeilijk!! Die moeder gevoelens... heb het soms al met kindjes van m'n werk, en dan zie ik nog elke dag het bewijs dat het beter is voor de kinderen om ze even te laten huilen... laat staan als het om je eigen wondertje gaat, met je eigen moeder-gevoelens!! Het went vast
@BB10 ben ook benieuwd je hebt je banner weggehaald hopelijk is dat een goed teken ik duim hier voor je! @Evenstar heel goed je mijlpijl lijkt me ook moeilijk hoor om zo'n kleintje te laten huilen maar het is wel beter. En die foto dat ze zo lacht wat een schatje! @Luca alles goed met jou en de mannentjes? Heb je al een leuke foto van ze? @Jilly fijn dat jullie zo snle terecht kunnen hopelijk heeft de dokter iets waarmee hij jullie snel kan helpen. @Serendipity en heeft je vriend al gebeld? Hopelijk is dit jullie ronde vandaag moeten jullie iig aan de bak Hier alles goed en heerlijk aan het genieten van mijn verlof. En de laatste puntjes op de i zetten. Kaartjes bestellen, vluvhttas inpakken nogmaals de kleertjes anders neerhangen nesteldrang dus alles moet schoon. Maar ook eindelijk de foto's van het kamertjes op de pc gezet dus hier komen ze
Ohh Smile alles roze wat lief! Banner is weg omdat ik een afspraak ga maken met de gyn. We zijn nu een jaar bezig en ik ben het ondertussen beu. Dus ik verstop me voorlopig onder mijn steen.
@ smile Wow mooi kamertje zeg, helemaal onze stijl ook, strak maar toch sfeervol!! Erg mooi... @ bb Jeetje meis, wat ontzettend balen!! Geeft de moed niet op!! Maar de gyn geeft je misschien wel weer wat hoop, heb je weer iets om vooruit te kijken!! @ hier vanavond nog klussen idd... vraag me af of dat gaat lukken... we hebben elkaar afgelopen 2 weken amper gezien eigenlijk... hij heeft nu deze week voor de 2e x 24 uurs dienst... dus dat betekend, heel laat thuis en erg moe, en weinig klussen! Maar ik ga vanavond weer m'n best doen!! Wish me luck
Smile wat een prachtig prinsessekamertje!! Laten jullie haar vanaf het begin in het kamertje slapen? Ik kan niet goed zien of het bedje een wiegje of een ledikantje is Lijkt wel een superruime kamer, hier is het echt een hok haha. En onze slaapkamer is al niet veel groter BB10... wat KUT zeg. Ik hoop dat ze jullie snel verder kunnen helpen. Serendipity, 24 uurs diensten, hoe doet hij dat? Komt hij zeker wel met heel kleine oogjes thuis... wel bagger dat je daardoor klusdagen kan gaan missen. Dan in ieder geval goed om die dagen heen klussen (zaadjes blijven best even leven, dus een week vantevoren heb je toch nog wel kans). Heeft hij zijn goedje al ingeleverd? Lijkt me ook een hele stap trouwens. @ hier Ach, ik kan zoveel vertellen, maar alles gaat goed met Renske. Drinkt goed (ondanks mijn melkzee), slaapt redelijk goed en kan goed hard bleren als ze niet blij is Dat is meestal 's avonds als ze echt moet slapen. Verder heb ik dus echt hyperlactatie, en het wordt niet veel beter. Teveel melk lijkt een luxeprobleempje, maar het is echt heel vervelend. Renske verslikt zich als ik een 'verse' borst aanbied. Ik doe namelijk aan blokvoeden om de produktie in te dammen, dan bied je bij alle voedingen die zich in een bepaalde tijdsspanne aandienen, dezelfde borst aan. Dan gaat die borst goed leeg en kan je kindje de achterste, vettere en voedzame melk drinken. De volle borst houdt dan op een gegeven moment op met melk maken, dus je remt op den duur de produktie. Dat is superpijnlijk, voor die volle borst. Ik zit elke nacht met volgestuwde borsten, omdat er dan maar om de 4 uur wordt gedronken. Overdag is het om de 2 of 3 uur. Ik heb gisteren weer een consult van de lactatiekundige gehad, ik zit nu aan de saliethee. En vermijd venkelthee want dat stimuleert. Zucht. Arme Renske. Het is dat ze echt groeit als kool, ze zit al in luiermaat 3
Hee meiden, Hier vrij druk (geweest) en ik kreeg opeens geen mail meer van zp, zodat ik een beetje vergat langs te komen. @Evenstar: Fijn dat Renske zo goed groeit! Luiermaat 3 al? Ik weet niet of het per merk verschilt, maar Alba gebruikt maat 2 van Pampers. En dat pas sinds een paar weken... Ik geef helaas geen borstvoeding, dus ik kan me niet heel erg in je inleven, maar ik heb wel een dag enorme stuwing gehad, en ik weet nog precies hoe dat voelde. Als je ze ook maar met een vinger aanraakte, ging ik al door de grond. Werkt de saliethee goed of verschilt dat per persoon? Dat borstvoeding geven is nog een hele wetenschap op zich, dat heb ik ook ondervonden. Het lijkt zo makkelijk, maar als je de enorme hoeveelheid boeken ziet die erover geschreven worden en de experts (lactatiekundigen) en borstvoedingsstichtingen ziet... Wat een geweldige foto's trouwens; wat een dropje is ze toch! @Serendipity: Heeft je vriend al een afspraak gemaakt voor het zaadonderzoek? Ik kan me voorstellen dat het iets is waar hij tegenop ziet, maar je kunt het maar beter achter de rug hebben, toch? En als jullie iets wijzer zijn, kunnen jullie ook beter actie ondernemen. Ach, dat heb je zelf natuurlijk ook al bedacht. Veel succes met klussen tussen de bedrijven door, in elk geval! @BB10: Wat een narigheid! We gunnen het je allemaal zo! Goed dat je een afspraak bij de gyn hebt gemaakt. Dan krijg je tenminste (waarschijnlijk) zekerheid. Veel succes! @Smile: Wat een prachtig gestyled kamertje! Hihi, nou maar hopen dat het niet toch een jongetje wordt Bevalt je verlof? Ben je lekker aan het uitrusten? Echt doen hoor, erg belangrijk! Zie trouwens dat je 'officieel' al mag bevallen. Al voortekenen gevoeld? @Jilly: Jullie ook naar de gyn! Wie weet kom je BB nog tegen! Nee, zonder grappen: wat goed dat je al zo snel terecht kunt. Dat schiet tenminste op. Laat je ons weten wat hij/zij gezegd heeft? Succes! @Luca: Hoe gaat het met je? En met je jochies? Heb je inmiddels al een mooie foto voor ons? Ik ben zo ontzettend benieuwd naar ze! Of heb ik er een over het hoofd gezien? Anderhalve maand alweer, wat gaat de tijd hard. Zie jij dat ook zo? In mijn eigen situatie is het heel gek. Aan de ene kant vind ik het vreselijk hard gaan en is Alba al totaal niet meer te vergelijken met hoe ze was toen ze net geboren was, aan de andere kant is ze nog steeds zo jong en hulpeloos en kan ik niet wachten tot ze zelfstandig kan zitten en meer alleen kan spelen enzo. Alba kan opeens al zoveel meer! Als ik een speeltje voor haar op houd, slaat ze er niet alleen meer naar met haar handen, maar grijpt ze het echt vast en beweegt het naar haar mond. Ze wordt boos als het niet snel genoeg lukt of als ze het laat vallen. Ze lacht naar knuffels met een lief gezicht en naar twee van de vier beestjes aan haar mobiel. Ze houdt haar hoofd al heel zelfstandig rechtop en is alleen als ze moe is of het een tijdje doet nog een beetje wiebelig. Ze 'praat' heel veel met me, vooral als ik haar over mijn schouder laat boeren bij het eten. Ze lijkt nu echt te begrijpen dat als haar speen uit haar mond valt in bed, dat dat hetgeen is waarom ze niet kan slapen. Zodra ik de speen terug stop gaan haar ogen weer dicht en slaapt ze verder. Ze vindt het vreselijk leuk als het voor haar gezongen wordt en moet dan vaak erg lachen. Als ik haar sokken uittrek en haar voetjes kus lacht ze ook. Sinds een paar dagen til ik haar aan haar handen uit haar wipstoel naar voren zodat ze zelf rechtop zit en dit vindt ze zo leuk dat ze zelfs een keer moest schaterlachen. Sinds zaterdag zijn we bezig een ritme voor Alba te creëren. Ik had het idee dat ze wat rusteloos was zonder. Dit betekent dat we na haar slaapjes overdag haar luier verschonen, de fles geven en dat ze dan gaat spelen, alleen of met ons, dat we zingen of voorlezen. De slaapjes waren tot vorige week nog een crime, maar sinds ik de Puckababy voor haar heb gekocht, slaapt ze een aantal keren per dag ongeveer 45 minuten. Hopelijk wordt dat steeds langer, maar het is een geweldig begin. Als ik haar nu in bed leg en de speen geef, doet ze vrijwel meteen haar ogen dicht en kan ik weggaan. Soms moet ik nog terug om de speen opnieuw in haar mond te stoppen, maar vaak ook niet. Voor de Puckababy sliep ze hooguit een keer per dag in haar ledikant en voor nooit langer dan een half uur. Na haar fles van ongeveer zeven uur 's avonds, slaapt ze nu ook in haar ledikant, de hele avond. We moeten haar dan zelfs wakker maken voor haar fles van elf uur. De Puckababy zit niet zo strak als inbakerdoeken, maar zorgt wel voor een meer geborgen gevoel dan 'los' in een groot ledikant, wat moeilijker strak in te stoppen is dan een wieg. Bovendien zitten haar armen er in, zodat ze niet meer steeds haar handjes in haar gezicht gooit en haar speen eruit slaat. Ik kan het echt iedereen aanraden. En nog even een fotootje:
Bedankt voor jullie lieve reacties over het kamertje ben er zelf ook zo blij mee @BB!0 balen dat je dus toch weer ongi bent geworden. Hopelijk kan de gyn jullie verder helpen @Serendipty hopelijk is het klussen nog gelukt gisteren en maken jullie een goede kans deze maand. @Evenstar het bedje is inderdaad een ledikantje en het is eigenlijk wel een ruime kamer inderdaad. Op onze kamer staat het wiegje zodat ze de eerste maanden lekker bij ons kan slapen. Fijn dat Renske het zo goed doet en zo goed groeit. Maar lijkt me inderdaad wel heel oijnlijke van die volle borsten hopelijk heeft de lactatiedeskundige nog wat handige tips voor je. @Orwen hoe is het met jou en de kleine meid? Gisteren waren we bij de vk en alles was weer goed ze mag gewoon komen nu dus best wel spannend allemaal.......
@Orwen hihi we waren gelijk aan het reageren! Ik ben inderdaad heerlijk aan het genietenn van mijn verlof en probeer veel te rusten maar wil toch steeeds allerlei kleine klusjes doen..... Wat een lieve meid is Alba lijkt wel of haar haartjes lichter zijn geworden of ligt het aan de foto? Fijn dat de puckababy zo goed werkt zeker iets om te onthouden.
Hee Smile, ja, dat klopt. Alba wordt steeds blonder. Ik ben donkerblond en mijn vriend lichtbruin. Volgens mij zijn kinderen vaak (als ze jong zijn) blonder dan hun ouders. Ik deed ook steeds maar klusjes tijdens mijn verlof. Maar Alba kwam al veel sneller dan ik had verwacht en toen had ik nauwelijks echt gerelaxt. Wel doen dus, hoor!