Eerste ronde in februari/maart 2009, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door evenstar, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smile17

smile17 Niet meer actief

Ze heeft al flink wat haartjes lief he....

2. BB10

BB10 Niet meer actief

Ach wat een snoepje! Ze heeft echt een meisjes mondje.(met van die mooie boogjes, goed voor de lipenstift later, ach wat klets ik nou, het kind is pas een week oud;))

Oh ik heb een zwak voor kindjes die al veel haar hebben, kjoet!

3. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Aaaaah, Smile! Wat een dotje! Inderdaad veel haar; net als Alba! Fijn dat jullie weer lekker thuis zijn en dat je je weer goed voelt. Het lijkt me inderdaad erg schrikken, zoveel bloed verliezen.

Doe maar lekker rustig aan en geniet van je mooie meisje!

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Smile, lief hoor! Schattig koppie! :) :)
    En veel haar inderdaad :)

@Orwen en Evenstar: bleef het haar van jullie ukkies zitten? Bij ons viel het na vijf weken grotendeels uit, terwijl ze in het begin ook een volle haardos hadden. Nu groeit het blijvende haar gelukkig uit. Ze zijn niet meer kalend gelukkig :)

@BB: Ik had het spierpijn-gevoel ook. Het was de reis door de eileider van de bevruchte eitjes, daar was ik bij mijzelf zeker van. Ik had het wel het sterkst bij de vmk, maar dat zal toeval zijn.

Ik duim voor je :)

5. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik lees nu pas de berichten van de vorige pagina. Smile, fijn dat jullie thuis zijn en de verhalen horen we later! Ben wel weer benieuwd :)

Kroko, ik was er wel heel vroeg bij met het voelen. Jammer dat je nog moet wachten, maar je weet dat het eigenlijk heel normaal is om nog niets te voelen he!
    Je laat ons wel wachten met de sekse van jouw kind zeg! ;)
    We horen het na je 20-weken echo :)

6. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @luca: Alba's haar is allemaal blijven zitten. Alleen achterop heeft ze een heel klein kaal plekje van het liggen.

7. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Wauw Smile, wat een prachtige dochter!!! Jullie zullen wel apetrots zijn! En terecht!
    Fijn dat je alweer op 't forum bent.

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Smile, wat een PRACHTIGE dochter heb je op aarde gezet!!! Nogmaals gefeliciteerd! Lief die haartjes... hihi en net als Renske echt een meisjes mondje, zo lief!! Geniet van het frummelige, het is er echt snel weer af! :)

BB10, mijn duimen draaien (on)geduldig door. Dat je de MMM maar niet nodig hoeft te hebben. En ja, anders ben je in goede handen en leef je in een tijd waar een hoop mogelijkheden zijn. Als ik me goed herinner ben je al eens zwanger geweest, dus helemaal onmogelijk lijkt me uitgesloten. Maar de ooievaar is wel een beetje verdwaald.

Krokodieltje, ik ben heel benieuwd hihi. Ik voelde de eerste plopjes met 16 weken dat was HEEL vroeg, zeker gezien de ligging van de placenta. Maar Renske was de hele zwangerschap heel druk en bewegelijk, dat is ze als baby ook. Ik was zelf volgens mijn moeder 'zeker aanwezig', maar mijn zus was echt een heel stuk aanweziger zeg maar. Dat kan dus ook verschillen. En voor het eerst rond 20 weken voelen, of later zelfs, is echt normaal! En dan is het zooo gezellig, echt dat komt allemaal nog! En nog lang genoeg. Tot ze zo erg in je maag zitten dat je af en toe zachtjes een porretje geeft om even een beetje opzij te gaan :D

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh en over haartjes, Renske heeft een heeeeel lief zacht laagje donkergoudblond dons, met in haar nekje echt een plukje haar. Dat is alleen meer geworden, ik denk dat dat er niet uit valt. Als het kindje echt een bos heeft, zie je volgens mij vaker dat dat eerst verdwijnt. Renske heeft alleen een laagje, maar is absoluut veel minder kaal dan mijn man en ik bij elkaar waren :D

10. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Smile, wat een prachtig mooi meisje hebben jullie samen gemaakt! Inderdaad, het is echt al zo'n meisje-meisje, leuk hoor! Kunnen jullie een beetje wennen thuis? En fijn te horen dat het goed met je gaat!

Mezelf, gelukkig dat je je paard op kan zoeken tussendoor. Ik kan me voorstellen dat dat ook heel belangrijk is voor de band tussen jou en je paard (heb er geen verstand van hoor, ben als de dood voor paarden!). Of vergeet een paard zijn baas/berijder niet zo snel? Over een paar jaar kun je samen met je dochter paardrijden. Een vriendin van mij doet dat ook, en dat ziet er zo leuk uit!

BB... ik hoop het, ik hoop het, ik hoop het zóó voor je!! Het zou toch echt super zijn!! Spannend hoor (dat schrijf ik inmiddels elke maand volgens mij;)) maar ik gun het je zo! Helemaal wanneer je het 'gewoon' helemaal zelf kan doen.

Serendipity, hoe is bij jou de tussenstand?

Hier gister voor de eerste follikel meting geweest i.h.k.v. het fertiliteitsonderzoek. Links was er eentje aan het groeien. Deze was nu 13mm. Vrijdag volgt de volgende meting... Lief heeft gister zijn potje ingeleverd (je kan dat tegenwoordig thuis doen, vervolgens heb je 2 uren de tijd om het in het ziekenhuis bij het lab af te geven). Dus dat is even afwachten. Hij is nu weer aan boord, in week 16 is hij drie werkdagen thuis en daarna pas eind mei weer. Ik hoop dat we in week 16 dus al een beetje weten waar we aan toe zijn anders is het wachten weer zo lang.

11. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Jilly: Fijn zeg, dat er nu echt wat gebeurt! Ik hoop dat er gauw een oplossing is. Echt lastig: Een vreemde cyclus en een man die veel weg is... Hebben ze al een beetje een plannentje? Of moet er eerst echt nog heel wat onderzocht worden? Dit is toch weer een heel andere situatie dan BB en Serendipity. Maar niet minder vervelend natuurlijk!

Voor de band met mijn paard maakt het niet zoveel uit trouwens. We kennen elkaar al bijna 16 jaar en kunnen met elkaar lezen en schrijven. Een paard vergeet je niet zomaar. Maar ik zou hem niet kunnen missen hoor. Hij is zo lief! Als ik met 'm wandel, kan ik hem gewoon loslaten en loopt hij als een hondje met me mee. Op 't land komt ie altijd even een knuffel halen. En hij voelt, beter dan wie dan ook, aan hoe ik me voel en reageert daar ook op.
    Jammer dat je er bang voor bent, heb je zelf wel andere huisdieren? Een hond of kat ofzo? Daar kun je ook een mooie band mee opbouwen.

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik krijg helemaal tranen in mijn ogen over dat verhaal met je paard... het is zo mooi, die band tussen mens en dier, en paarden zijn zo speciaal op de een of andere manier.

Wij hebben twee katten, maar die reageren echt niet zo als paarden op je stemming. Ik vind ze geweldig en grappig en lief, maar ze zijn in principe heel egocentrisch. Ze doen precies waar ze zin in hebben. ;)

13. BB10

BB10 Niet meer actief

Joehoe zaadonderzoek was PRIMA!!!!
    (dan ligt het dus aan mij:()

14. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Hej BB, kom op! Dikke knuffel voor jou! Je kunt de moed nog niet verliezen hoor, misschien ligt het ook niet aan jou maar zit je er per ongeluk net naast met je ei sprong bijvoorbeeld. Maar goed, eerst morgen nog afwachten toch? Misschien is het, net nu de moed je in de schoenen zakt, het wel raak en heb je morgen een staafje met twee roze streepjes in handen! En anders ga je het traject in om eens grondig te onderzoeken (je kunt bijv. beginnen om alvast je waardes te laten prikken op de 21e dag van deze cyclus, dat scheelt weer een halve ronde wachten) hoe het nu allemaal precies in elkaar steekt. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent aan het einde van de cyclus en kun je nadenken over hoe verder... Maar nu eerst het kopke der nog eventjes bij houden hoor!

15. BB10

BB10 Niet meer actief

Hihi ik zit nu op dag 25 dus dat is al te laat. Nee, ik heb met de gyn de afspraak dat ik op cd 3 bloed moet prikken en op cd 10 een follikel meting en een samenlevingstest. En ik weet precies wanneer mijn ei springt want ik voel hem en de ovu testen geven hetzelfde aan. Dus geklust wordt er op het goede moment!
    Ik wacht wel weer af. En ik wacht maandag netjes af denk ik.

16. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Nou, sterkte op het wachtbankje BB!
    Hier net weer terug van 2e follikelmeting, het 'ding' blijkt nauwelijks gegroeid. Die traag groeiende follikel (normaal groeit een follikel 2mm per dag) veroorzaakt natuurlijk automatisch een langere cyclus. Dus dinsdag voor de volgende meting...

17. BB10

BB10 Niet meer actief

He wat vervelend. Hebben ze er geen pokon voor? Er zullen toch wel medicijnen bestaan om het proces normaal te laten verlopen? Of zou je dat niet willen? Wanneer moet je nu terug, ik neem aan dat ze nog een keertje gaan meten.
    Ik duim voor een mooi ei dat je ook nog kan benutten!

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Knuffel...

Dat is een dubbel gevoel lijkt me, maar wel fijn dat het zaad iig goed is. Het is niet per definitie zo dat er iets mis is bij jou - het kan nogsteeds domme pech zijn. En een paar rondes die je niet kunt meetellen. Het is goed dat je straks weet waar je aan toe bent, zeker de samenlevingstest lijkt me cruciaal.

Ik duim voor twee streepjes maandag! Geen omotesten, dat is wel genoeg geweest!!!

19. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    @BB, dinsdag is de derde meting. En helaas, ook dit ei wordt niet benut... lief komt voor vijf dagen thuis wanneer ik verwacht ongesteld te zijn en dan gaat hij weer weg voor 3 weken:(
    Wanneer heb jij je eerste afspraak staan? Woensdag naar het lab?

20. BB10

BB10 Niet meer actief

Yep als ik maandag ongi word moet ik woensdag bloed laten prikken en de woensdag erop een follikel meting en samenlevingstest.
    Maar eigenlijk is die samenlevingstest kolder want ik ben al een keer zwanger geweest dus dat is de bevestiging al.

Jammer dat je mannetje niet op het goede moment aanwezig is. Kun je in het ziekenhuis niet vragen of ze wat zaad invriezen zodat ze het toch op het goede moment kunnen gebruiken? ;) Het lijkt me zo wel erg frustrerend.

Deel Deze Pagina