Eerste ronde in februari/maart 2009, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door evenstar, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BB10

BB10 Niet meer actief

Jilly, ik weet niet precies wat jij gelezen hebt maar deze maand hebben we wel degelijk kans hoor. Op de goede dagen geklust.
    En mijn ha doet gelukkig niet moeilijk. Ik was er vorige week en toen vroeg ik hoe het zat met doorverwijzen en toen vroeg ze of ik een doorverwijzing wilden hebben, die wilde ze me al geven. Ik heb dat nog even afgehouden want mijn gevoel zegt echt dat we dat niet nodig gaan hebben. Maar wel fijn om te weten dat ik hem zo kan gaan halen.
    Hier heb ik ienimie symptoompjes maar die kan je ook pre ongi noemen. Dus we wachten maar weer netjes af. Ik zou maandag ongi moeten worden dus ik houd jullie op de hoogte.
    Morgen kom ik even op allemaal reageren. Nu naar bed want ik ben kapot, we zijn gaan zwemmen in termaal baden. Lekker warm. Maar onze handdoeken zijn gestolen (2 van die grote mooie badlakens). Waarom kunnen mensen toch niet met hun klauwen van andermans spullen afblijven? Gelukkig hadden we er nog een paar in de tas zitten.
    Daarna eten in een restaurant, diepvriesgroenten en veel te weinig. Dus ....niet voor herhaling vatbaar.
    Morgen ben ik er weer, truste!

2. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey meiden!

Serendipity, fijn dat de duizelingen weg zijn!

Dara: ook goed nieuws, geen bloedverlies meer :)

Evenstar: al voortekenen?

BB10: ga je morgen testen?

Jilly: ik kan me voorstellen dat het niet zo leuk meekletsen is nu voor je. Wel vind ik het fijn weer wat van je te lezen :)
    Jammer dat je ha. moeilijk doet.
    Wel fijn dat je weer wat meer kans gaat maken! Ik duim voor je!!!

En een korte update van mij:

De beebs zitten nog in mijn buik hoor. Maar gisteren hebben we wel een schrikmoment gehad. Ik had een rustige in bed blijf dag met mijn mannetje (bijslapen, iedere nacht lig/zit ik toch uren wakker). Toen ik naar beneden kwam en ging zitten, werd ik overvallen door behoorlijk hevige pijn aan mijn linkerzij. We hebben eerst nog ongeveer tien minuten afgewacht of het weg zou trekken, maar toen de pijn bleef (de tranen bleven ook komen van de pijn, zo heftig was het wel) hebben we het zkh gebeld.
    De pijn is de rest van de dag nog in afgezwakte mate gebleven, maar op de echo en ctg bleek alles met de kindjes goed te zijn. Met de placenta ook.
    Ik ben dus weer naar huis. Wel blijf ik een onrustige buik hebben. Vermoed wordt dat er een zenuw bekneld heeft gezeten.

Nou dat was het weer!

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Haai haai,

BB10, ik duim heel hard! :) Ga je morgen testen of wacht je nog even af tot je overtijd bent? Wat onwijs onbeschoft en aso dat mensen gewoon badhanddoeken hebben gejat, grrr. Nee, sommigen houden er heel andere principes op na (geen principes). Ik zou mezelf niet meer in de ogen kunnen kijken, maar goed. Hopelijk heeft het je thermische ervaring niet teveel verpest.

Luca, bij de Feb-mama's is er volgens mij ook eentje die een beknelde zenuw heeft, en niet meer wist waar ze het had van de pijn. Ja, alles wordt heel krap, vooral met twee van die ukjes vanbinnen!

Nee, het enige dat ik heb gehad was een paar weken terug, toen de kleine ging indalen. Dat waren indalingsweeen (zeer frequente, pijnlijke harde buiken). Toen schrok ik wel even, we hebben toen echt heel snel gezorgd dat alles klaar stond.

Alleen heel heel moe steeds, verder heb ik volgens mij weinig klachten (gewoon de gebruikelijke ongemakkelijkheden, slecht kunnen bukken enzo, maagzuur, verstopte neuzen... het hoort er allemaal bij :)).

En nu alleen nog wat prutsen aan het geboortekaartje! We mogen wel opschieten. Ik heb zelf het idee dat de kleine zich over een weekje of anderhalf wel gaat aandienen. Ik ga iig niet lang overtijd lopen, dan word ik liever ingeleid. Ik ben er niet van overtuigd dat 42 weken een gezonde termijn is. Maar ja.

4. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luca: Kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn, jeetje zeg. Gelukkig zitten de beebs goed!

Jilly: Idd fijn om toch weer wat van je te horen, wel fijn dat je wat hebt gekregen van de ha!

BB10: Ook hier zit ik voor je te duim draaien!!!!

Serendipity: Gelukkig heb je geen last meer van de duizelingen en ik hoop dat deze ronde ook voor jou raak is!

Evenstar: Doe rustig aan en sccs met het uitzoeken van een geboortekaartje.

Mezelf en Kroko: Alles goed dames?

Smile: Zitten de puntjes al op de i en is de babykamer af?

Hier: De misselijkheid is nog wel aanwezig, vandaag staat ie gelukkig op een laag pitje :), dus daar ben ik erg blij om. Verder weinig nieuws te melden.

Groetjes,

Daar

5. BB10

BB10 Niet meer actief

Hay meissies ben ik weer!

Luca, dat is schrikken als je ineens zo'n pijn hebt. Gelukkig is alles goed, fijn dat ze dat wel meteen controleren maar natuurlijk niet fijn dat het zo'n pijn doet. Zenuwpijn is verschrikkelijk. Ik ben telkens benieuwd als ik een berichtje van jou zie of je kleintjes er al zijn. Het wordt nu wel heel spannend en wat goed dat ze allebei op het gewicht van een eenling zitten. Ik heb al een paar keer het verzoek om een buikfoto langs zien komen maar volgens mij zit je daar niet zo op te wachten, of heb ik dat mis? Wij zijn nl wel heel erg benieuwd naar een tweelingbuik! (maar niet doen als jeje daar niet happy bij voelt hoor)

Evenstar, wat apart dat je nu al het gevoel hebt dat jouw meissie al snel komt. Ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen wb de bevalling. Indalingsween, tjonge wat zullen wij allemaal goed voorbereid zijn door jullie verhalen;)

Jilly ik snap dat je het nu moeilijk vindt om mee te kletsen als je er niet actief aan kunt deelnemen. Maar ik vind het erg gezellig als je meekletst hoor (en dat mag ook alleen maar klagen zijn hoor, wij slepen je er wel doorheen!!)
    Ik kan je gevoel goed begrijpen trouwens, maar daar heb je helaas niets aan. Dikke knuf!

Serendipity, hoe is het meissie? Ik las iets van ei in aantocht? (of was ie net geweest?) Goed geklust?

Mezelf en Kroko en Dara, hoe gaat het met de misselijkheid?
    Ik las dat het met Mezelf al iets beter gaat. Fijn als het straks helemaal afneemt en je meer energie krijgt. Ik hoop ook eens tegen mijn leerlingen te kunnen zeggen dat de juf een baby krijgt. Ben heel benieuwd hoe ze daar op gaan reageren?
    Kroko, fijn die echo hè, en Dara nog even geduld en dan ook een hartje bekijken!
    Weten jullie al of/en welke testen jullie gaan doen?

Orwen, wat een scheet van een dochter hebben jullie! En wat een prachtig haar!

Roosje, heeft het heel druk met haar mooie dochter denk ik.
    We zijn hier toch allemaal wel benieuwd naar je verhaal hoor!

Smile, kamertje af, gordijnen opgemeten, alle kleertjes in de kast, helemaal kant en klaar! Wanneer mag je met verlof? (zal je vast verteld hebben maar ik ben het weer vergeten)

Hier, dom dom dom dom ik heb vanmorgen getest, witter dan wit. Nu ga ik ervan uit dat ik morgen ongi wordt. Dus ik ga morgen niet meer testen. Ik wacht nu braaf af. Ik heb nog wel pijn aan de zijkanten van mijn boobs en soms een wat trekkerig gevoel naar mijn linker lies maar verder voel ik niets.
    Dus we wachten maar weer af, moet wel zeggen dat ik die omo testen niets vind hoor, ik wil er nu wel eens een met strepen (voor de verandering;)).

6. smile17

smile17 Niet meer actief

Goedemorgen

@BB10 balen van je nega test maar omdat je te vroeg was hoef je de hoop nog niet helemaal op te geven. Ik duim verder dat je ongi weg blijft en je een knal test hebt van de week.
    Ik ga vandaag over 6 weken met verlof, eigenlijk is maandag mijn laatste werkdag maar twijfel of ik die niet vrij zal nemen en lekker vrijdag mijn laatste dag laat zijn.

@Luca een beknelde zenuw auw lijkt me erg pijnlijk. Hopelijk nog een paar lekkere nachten of anders dagen waar je goed kunt rusten voor de bevalling. Als je me zou willen pb dan graag ;)

@Evenstar en kaartjes ondertussen af? Is alles nog gelukt met het scannen van de foto's van je shoot? Heb jij met de vk afgesproken dat ze je inleiden na bijvoorbeeld 41 wkn dan? Wist niet dat dat kon.

@Dara schrikken hoor dat je bloed bent verloren gelukkig heb je er geen last meer van gehad.

@Jilly ik hoop echt dat je ei gelijk gaat lopen met het rooster van je man zodat je elke maand een kans hebben. En inderdaad je mag hier altijd komen om te klagen hoor!

Kamertje is af en puntjes zitten op de i;) Gordijnen zijn opgemeten maar duurt nog 4 weken voordat ze er zijn helaas. As donderdag zijn alle meubeltjes van het kamertje binnen en bellen ze voor een afspraak. Dus hopelijk binnen een week ook de meubeltjes binnen, Dan kunnen we eindelijk de kleertjes wassen, kasten inruimen en eens kijken wat we allemaal nog nodig hebben.

7. BB10

BB10 Niet meer actief

Vandaag is ROOOOOOOOOD de kleur van........................nou jeweetwel.

Ronde 12 alweer.............ffft wat gaat de tijd snel.

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    :( bleeeh... jammer BB10

Balen zeg, die ooievaar mag idd wel eens een keer komen nu!!!

9. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Bah BB10! :(
    Balen.

Gelukkig zijn de komende maanden iig geen verloren maanden, omdat je mannetje nog steeds antibiotica vrij is toch?

Later meer meiden, ben moe!

10. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ BB: Nouhou!!!!! Dit is gewoon dus effe helemaal niet leuk!!!!!!!:x

11. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat enorm balen is dit BB10......echt enorm jammer :(.

Ik strooi nog wat extra hcg voor je.
    HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG
    HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG

Knuffel,

Daar

12. smile17

smile17 Niet meer actief

@BB10 wat ontzettend klote! Sterkte meid

13. BB10

BB10 Niet meer actief

Thanx meissies, raar genoeg ben ik deze keer niet echt verdrietig. Ik had de laatste week al zo'n gevoel. Die eerste week na mijn ei voel ik (denk ik ) vanalles gebeuren maar in die tweede week vrij weinig meer.
    Ik heb nog steeds het gevoel dat ik veel meer een voorgevoel moet hebben ofzo als het raak is. Maar ik heb weer iets om aan vast te houden. Ik had jullie toch dat stukje laten lezen over de nummerologie. Nou deze ronde is ronde 12. 1+2=3 en 3 was dat positieve nummer. Dussssss daar gaan we nu voor (hé schat).

Hoe is het verder met alle meissies?

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh wel fijn dat je je niet al te rot voelt. Ja, ik voelde die ronde zelf dat het raak was, gewoon omdat het opeens heel anders voelde, mijn hele lijf! Dus wie weet... we gaan weer hard duimen :)

Hier goed. Ben vandaag weer door de APK van de vk geweest, bloeddruk nogsteeds keurig (120/75), buik mooi op schema, kindje ligt startklaar maar ja dat lag het vorige week ook. Verder nog geen tekenen van een bevalling, het kan echt nog wel eventjes duren denk ik. Ik schat het zelf op net voor due date, als ik meer dan 39 weken ben, ongeveer over 2 weken. Maar ik heb geen idee.

Zoals jullie weten hebben mijn man en ik allebei tijdelijke banen (zoals iedereen van onze leeftijd in de wetenschap), mijn aanstelling loopt incl. verlof en verlenging af in juli, die van mijn man in sept. Hij moet iig een andere baan, ik ga de WW in (met ws. nog een stuk proefschrift dat af moet in die tijd). Maar goed, hij is dus aan het solliciteren, nu al vast, ook buiten de wetenschap bij industrie (hij is biochemicus/microbioloog). En hij kan op gesprek komen! Eh... begin februari... dan ben ik dus praktisch uitgerekend, maar het gaat om een geweldige baan dus hij moet het wel doen... wat zouden jullie doen? Gewoon afspraak maken en melden dat je vrouw zwanger is en elk moment kan bevallen?

15. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ BB: Nou gelukkig maar. Toch blijft het super jammer. Hopen op deze ronde!
    Ik had ook al vrij gauw een erg goed gevoel. Ik merkte ook van alles (hoewel je dat iedere rond toch wel hebt). Maar het gevoel zwanger te zijn, was wel erg sterk.

@ Evenstar: Ik zou als ik je man was zeker gaan! En inderdaad eerlijk vertellen van jullie situatie. Stel dat jullie dochter nog een extra week op zich laat wachten, heb je voor niks moeilijk gedaan met die afspraak. Gewoon doen, zo'n kans moet je natuurlijk niet laten schieten. En mocht ze net geboren worden/zijn, dan lost zich dat ook wel weer op.

Ik voel me inmiddels alweer een heeeel stuk beter. :DOverdag veeeel meer energie! 's avonds wel echt moe, maar dat is niet erg. Dan slaap ik in ieder geval lekker.;) Vandaag weer de hele dag voor de klas gestaan, wel met iemand erbij voor de zekerheid. Maar dat was niet echt nodig. Heerlijk! Ik had 2 weken geleden niet durven dromen dat ik me tijdens m'n zwangerschap nog zo lekker zou voelen.
    Donderdag de 12 weken echo bij de vk. Toch nog wel een beetje spannend, maar dat zal altijd wel zo blijven. We hebben m'n moeder meegevraagd, dat leek ons erg leuk voor haar. Ze is er ook helemaal van in de wolken! Mijn schoonmoeder vragen we een keer mee met hartje luisteren. Zij ziet heel erg slecht (bijna blind), dus zij heeft niets aan een echo kijken.
    Ik krijg al een aardig buikje, echt gek. Ik vind het eigenlijk wel een beetje vroeg, maar toch is het zo. Andere mensen zien het nu ook. Vreemden niet hoor, maar iedereen die weet hoe slank ik was wel.
    Eerst vond het wel vreemd hoor, zo'n groeiende buik. Maar eigenlijk is het gewoon hartstikke leuk!:)

16. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey meiden.

Mezelf, wat een opluchting moet het zijn om je weer iets beter te voelen! Fijn hoor :)
    Succes met die 12 weken echo!

Evenstar, ik zou het je man gewoon laten zeggen. Niets zo gemotiveerd voor een baan als een man in een stabiele gezinssituatie die de eerste drukke tijd met de baby juist net gehad heeft toch? Tenminste, dat zou voor mij in een sollicitatie procedure meetellen.
    Plus, stel dat je begint, dan gaat hij toch meteen weg ;)

BB, fijn dat je je niet zo rot voelt!

Verder update hier: slijmprop gisteravond begonnen te verliezen. Ja, weer eens wat minder 'schoon' nieuws.
    Ga ik komende week überhaupt halen?

17. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Ohhh, spannend Luca!!! Ik ben super benieuwd wanneer jouw mannetjes tevoorschijn komen! Als we je een tijdje missen, weten wij wat er gaande is!;) Kom je het dan wel gauw vertellen? (Als je ertoe in staat bent natuurlijk)

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Dank voor het advies :) We maken nu een afspraak op de eerst mogelijke datum die voorgesteld werd (volgende week ergens). Als de beeb zich niet aankondigt rond die tijd/als ik zelf ook niks van gerommel of tekenen heb, ga ik zelfs mee. Mocht er iets gebeuren, dan zijn we zo samen weer thuis. En anders is de sollicitatie op het terrein van het UMCG (Utrecht, mijn oude stadsie!).

Mijn man twijfelde of hij moest melden dat ik op punt van bevallen sta en ik denk dat ik met hem eens ben dat we gewoon eerst die afspraak maar moeten maken, dan kunnen we altijd dan zien of het nodig is om het te melden ;) Je kan immers ook ziek worden op de dag dat je een afspraak had.

Ergens hoop ik enorm op die baan voor hem. Ten eerste wordt hier expliciet gezocht naar gepromoveerde onderzoekers. Dat is zeldzaam. Ten tweede ligt het echt in waar hij graag mee werkt. Maar: er zijn ongetwijfeld nog wel meer mensen die de juiste of een betere achtergrond hebben... Daarnaast ben ik import Groninger en ben ik nooit echt enorm gewend/gehecht geraakt hier. Heb 7 jaar in Utrecht gewoond en daar was ik direct thuis.

Tot zover deze bespiegelingen :D

LUCA... wat spannend hee. Ik vind sowieso dat je het HEEL lang hebt volgehouden, we zitten al op bijna 38 weken, en jij met twee grote knullen in die buik!

Ben heeel benieuwd!!!

19. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Evenstar: Zo te horen hebben jullie samen een goede oplossing bedacht en mocht het nodig zijn dan kan hij het nog altijd melden. Ik wens hem veel succes met zijn sollicitatiegesprek!

Luca: Oww wat spannend zeg!!!

Mezelf: Succes morgen (toch?) met je termijnecho!

BB10: Ik blijf duimen voor je!

Hier: Vanmiddag gaan mijn vriend en ik naar onze 1e afspraak bij de VK (intake) en krijgen we ook te horen wanneer we onze frummel mogen bewonderen.

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Spannend! Hoop dat je snel voor een echo kunt, zal toch niet langer meer duren dan een week!!

Oh en Mezelf... gooi je snel es een buikfotootje!!? :)

Deel Deze Pagina