Eerste ronde in februari/maart 2009, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door evenstar, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ bb
    Ik moest er erg om lachen :D... maar jou ei geweest dus... en goed geklust, want je moest die samenlevingstest doen natuurlijk ;)...

2. BB10

BB10 Niet meer actief

Ja en dat hebben we gisterenavond nog eens dunnetjes over gedaan ;)

3. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Nou ik zou zeggen... kan niet missen dan he! ;) Ik ga heel hard voor je duimen!!!

4. BB10

BB10 Niet meer actief

Ik ook voor jou!

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Volgens mij is de Bugaboo de lichtste. Maar, dat is ook een lage, niet zo zeer qua stang, maar wel qua hoe hoog de bak erin hangt. Gewoon naar een babywinkel gaan en veel met wagen rijden. Laat je NIKS aansmeren als je niet meteen denkt 'dit is DE wagen'. Wij hadden dat met de Maxi Cosi en vinden hem ideaal.

Nog een oplossing voor als je het een vervelend vooruitzicht vindt om veel te moeten sjouwen voor kleine uitjes (boodschapjes enzo): ze mogen natuurlijk best ook even in de maxi cosi autostoel zitten (Renske zit daar best vaak in eigenlijk, maar nooit langdurig of meerdere malen per dag ;)). Als onderstel kan je ook de Quinny Zapp nemen, dat is een wandelwagen waar de maxi cosi ook in kan. Je hebt nog geen wandelwagen nodig natuurlijk, maar die heb je dan maar vast.

6. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam

Wij hebben gekozen voor die Quinny Zapp, in combinatie met draagdoek/draagzak. Het is echt een heel lichte, wendbare wagen, de kindjes slapen lekker in de maxicosi en ik til zo nodig de wagen de tram in (trapje op ook dus) en ik ben niet heel sterk, zeker nu niet, na de zwangerschap. Wij zijn er blij mee!

@Jilly, BB en Serendipity: ik volg jullie MMM verhalen zeker, maar ben ff druk geweest en heb weinig gezp't

Smile: hoe is het met je? En jouw meisje? Alles goed?

@all: later meer, hier gaat alles goed, wel druk en die nachtvoedingen gaan ook nog door! Vandaag nacontrole van het Mirena plaatsen in zkh. Laatste echo voor een lange tijd!

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ hier
    Vandaag of morgen toch echt m'n ei... gisteravond nog geklust, dus hopelijk vanavond ook nog even!! Iig wel weer kans...
    Heb sinds gisteravond ook 2x steken gevoelt aan de rechterkant!! Dat is voor het eerst sinds anderhalf jaar... dacht dat tie het niet meer ging doen! Dus wie weet wel 2 eitjes, wel dubbel kans! Maar voel links het meest, dus ga er vanuit dat links gaat springen!
    Tis deze ronde trouwens precies een jaar geleden van m'n vmk... dus wie weet brengt het wat geluk! ;)

8. BB10

BB10 Niet meer actief

Even kort, later meer.
    Ei is gesprongen, volgende week progesteron prikken en eind volgende week telefonisch consult. Dan hebben we een hele cyclus in kaart. Tot nu toe geen problemen dus dat is fijn maar ook frustrerend.
    Ik denk er steeds meer aan om even afstand te nemen van het forum om zo wat meer rust in mijn hoofd te creeren. Ben er nog niet helemaal uit.

9. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    BB en Serendipity, ik zal voor jullie duimen deze ronde weer! Vervelend hè, het lijkt wel, hoe langer het duurt, hoe spannender (lees: enger) het wordt!

BB, ik begrijp je twijfels over het forum. Ik merk aan mezelf dat ik ook wel afstand wil nemen, maar echt lukken doet het nog niet.

Serendipity, ook al heb je geen eisprong, dan word je nog wel 'gewoon' ongesteld. Dit omdat het lichaam het teken krijgt dat er niets is bevrucht en/of is ingenesteld, dus kan het baarmoederslijmvlies worden afgestoten.

Deze week ben ik 35 geworden, dat schiet ook niet echt op zeg maar. Nog steeds niet ongesteld, dus weer een lange cyclus (en dan ook nog eens geen eisprong, dat schiet lekker op!). Denk steeds bij mezelf dat ik het los moet gaan laten, en maar kijken waar het schip strand, maar ook dat lukt niet zo goed. Wat een gedoe dat zwanger worden!

10. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden,
    Hier hetzelfde hoor... ik wil ook afstand nemen, maar dat gaat me echt niet lukken denk ik! Al ben ik er wel al minder mee bezig als hiervoor volgens mij... kan het makkelijker naast me neer leggen! Maar daarbij is het rond m'n eisprong weer erger geworden... ik voel m'n ei natuurlijk, dus dan kan ik er gewoon niet om heen, dan wordt ik er steeds aan herinnerd. Dus ik blijf gewoon gezellig mee kletsen hier! En ik wil graag alles over de gyn enzo weten, dus hoop dat jullie nog ff door blijven kletsen... maar snap goed als het ff te veel wordt!

Balen Jilly, dat je ongi en je ei zolang op zich laten wachten!
    En kan me voorstellen dat een jaartje ouder jou ook op je zenuwen werkt... natuurlijk is er nog genoeg tijd, maar je gevoel zegt anders! Ik heb het zelfs al met m'n 25 :s niet dat ik bang ben dat het niet gaat lukken, maar wilde zo graag een hele jonge moeder zijn... vind het jammer dat het niet voor m'n 25ste is gelukt! Maarja ik mag niet klagen natuurlijk!

@ bb
    Waar zijn die progesteron prikken voor??

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou het heel goed begrijpen als afstand rust creeert. Je moet gewoon doen waar je behoefte aan hebt. Ik vind het heel naar dat het bij 3 van ons zo moeilijk gaat :( en wou dat ik er iets aan kon doen! Het enige waar ik een bijdrage echt aan heb kunnen leveren was Moeders voor Moeders - laten we maar hopen dat jullie die bijdrage niet nodig hebben zeg maar.

Het is ook niet leuk meer, het aftellen naar NOD, etc. Zoals het in het begin spannend is, is het na zo'n tijd natuurlijk superfrustrerend. :(

12. BB10

BB10 Niet meer actief

Ze prikken bloed en daarin gaan ze kijken hoeveel progesteron ik aangemaakt heb. Als dat heel erg weinig is dan kan dat een teken zijn dat een bevrucht eitje zich niet goed kan innestellen.

13. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    M'n banner maar even op vandaag m'n eisprong gezet... weet het niet zeker of tie nou gisteren is geweest of vandaag...

@bb
    Ow okay, nou succes dan met die prikken :s

14. BB10

BB10 Niet meer actief

1tje maar hoor, ze hoeven gelukkig maar 1x bloed te prikken.;)

15. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hahaha okay gelukkig maar ;)... maar voor mij is 1x prikken al een x te veel ;)... ik vind het vreselijk! Maar aan het begin moest je toch ook al bloedprikken?? Waarom testen ze dan ook niet meteen op progesteron??

16. BB10

BB10 Niet meer actief

Hihi ik moet wel om je grinneken ;)
    Aan het begin van je cyclus prikken ze op FSH (follikel stimulerend hormoon) om te kijken of je wel voldoende hormonen aanmaakt om een eitje te laten rijpen. Na je eisprong kunnen ze pas op progesteron prikken omdat je dat hormoon pas aanmaakt na je eisprong. Progresteron zorgt ervoor dat je bm slijmvlies een mooi huisje vormt voor de eicel die onderweg is en die zorgt dus voor een goede innestelling.
    Maar gewoon blijven vragen hoor! Zo ben ik ook wijs geworden.:D

17. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Erg spannend voor jullie zeg!
    Ik volg jullie hoor!
    En ik duim.

(Hier gaat alles goed!)

18. BB10

BB10 Niet meer actief

Mezelf al 25 weken wat gaat dat toch hard zeg!

Hier lig ik ziek op de bank :( zul je net zien als ik vakantie heb!
    Hoofd vol snot en een bonkend hoofd en mijn hele lijf doet zeer.

19. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ bb
    Pff ik voel me wel dom nu hoor ;)... klinkt zo logisch als je het zo vertelt haha... Maar ik moet zeggen, had altijd het gevoel dat ik er al best veel van af wist enzo... tot dat je gaat mee lezen met de meiden in de mmm... Ik snap er dan helemaal niks meer van! ;)
    Maar ik zie nu al op tegen 2x prikken ;)

Ben vandaag alweer een beetje down... ik had een goed gevoel vlak na het klussen, maar nu al niet meer! Ik weet dat het nog te vroeg is voor symptomen enzo, maar heb er echt geen goed gevoel meer over :(

Hoe is het bij jou bb? Heb je al symptomen??

20. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ bb
    Daar wordt je niet vrolijk van!! Ik had dat vorige week... bleef echt lang aanhouden :( sterkte!!

Deel Deze Pagina