Oh en ik ben ook iets vergeten: zo'n aanschuifledikant wil ik heeeeeel graag hebben. Maar dan moeten we eerst een ander huis Onze slaapkamer is er te klein voor. Er past net een bed en het wiegje er naast. Voor een volgend kindje wil ik het wel, want ik weet nu hoe fijn het met borstvoeding is om je kindje gewoon naast je te hebben. Maar jij wilt dat bedje vast ook bewaren voor een ander kindje Bovendien kunnen wij het nergens kwijt... Pas over een paar maanden zullen we meer zekerheid hebben over waar de toekomst gaat zijn. Hier in het Noorden of elders, en of we een huis kunnen gaan kopen of moeten blijven huren. Hoe dan ook zit er een verhuizing in rond het eind van dit jaar, want het is gewoon te klein en te onhandig (portiekwoning, twee hoog, 60 m2).
O ja, misschien heb je het al eens vermeld, Evenstar, maar hoe was het nou met die sollicitatie van je man in Utrecht afgelopen? Vandaag weer VK goedgekeurd. Mijn bloeddruk was netjes, 110/60. Ik houd ontzettend veel vocht vast, maar zolang mijn bloeddruk goed is, is dat niet erg. Mijn buik voelde goed ontspannen en soepel aan. En...... ik heb vandaag mijn trouwjurkje gekocht, althans, het jurkje wat ik aantrek als we gaan trouwen. Geen officiële witte trouwjurk dus. Maar een heel mooi rood jurkje van Fragile. Heb er een fotootje van gevonden. Blij mee Bekijk bijlage 74554
Hihi toepasselijk rood Leuk jurkje, wanneer is het grote feest? Ik was 17 wk zwanger met de bruiloft, vind dat nogsteeds geweldig, juist omdat ik haar toen ook kon voelen... Het is een lang verhaal, maar laten we het erop houden dat mijn man geen interesse in dat bedrijf meer heeft. Helaas, want het leek zo mooi. Ze gingen kortgezegd verder zo raar en onbeschoft met de sollicitatieprocedure om dat we er zelf voor bedankt hebben.
Hihi, nou, een groot feest is er niet. Voor ons persoonlijk natuurlijk wel, omdat we dan getrouwd zijn. Maar we doen een zogenaamd baliehuwelijk, dus alleen handtekeningen zetten. Na afloop gaan we lunchen met de getuigen (mijn broer en zusje en zijn broertje) met aanhang en onze mama's. Geen groot feest dus, geen traditionele bruiloft. Die komt later wel, als we centjes hebben. Ook al houden we het klein, toch vind ik het erg bijzonder dat mijn lief mijn man wordt, dat we met zijn drietjes trouwen en dat we straks allemaal dezelfde achternaam hebben . 4 augustus gaat het gebeuren, dan zijn we ook precies 3 jaar bij elkaar, dus dat vonden we een mooie datum . Wat vervelend dat de sollicitatie niet goed uitpakte. En nu? Andere sollcitaties lopen?
Ja, er lopen wat aanvragen bij NWO, en voor mij eentje bij ERC (Europees)... ben benieuwd. Idealiter hebben we volgend jaar allebei een postdoc hier in Groningen, maar hoe groot die kans echt is... Wij hebben de bruiloft niet al te duur gemaakt maar je bent idd zo een paar duizend euro kwijt... wij hebben het voor ongeveer 5000 geregeld. Ik heb mijn jurk door een vriendin laten maken, was nog een heel gedoe met een groeiend buikje.
Lieve BB, je moet je niet remi gaan voelen hoor! Ook al weet ik niet zo veel meer te schrijven aan al die zwangere en bevallen dames, ik lees nog wel veel mee. En haal ik steun (hoe dubbel dat ook is) uit jou stukjes tekst en tot voor kort ook die van Ser (niet lullig bedoelt Ser!). Die andere dames zullen het ook allemaal wel goed begrijpen, echter zij hebben al wat wij zo graag willen, een zwangerschap of een kleintje. Het is ook zo verwarrend allemaal, bestond er maar zoiets als een collectieve zwangerschap (net als vrouwen op één kantoor vaak tegelijk ongesteld zijn)!
Kijk daar loop ik nu ook tegen aan. Niets ten nadelen van alle andere dames maar wij 'lopen' er een beetje verloren tussen.(fijn trouwens dat je daarop reageert) Ik kan ook niet meepraten over alle baby dingen en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook vaak geen trek in heb, sorry Wij zitten in een heel ander proces. Ik hoop natuurlijk dat wij ons dit jaar wel aan kunnen sluiten bij de zwangeren! Hoe is het nu bij jullie met de onderzoeken? Ik heb volgende week weer een afspraak bij de gyn en dan weet ik meer (al zal hij ons wel een halfjaar naar huis sturen) Gaan jullie voor een clomid behandeling of IUI? Heb jij trouwens al een HSG gehad? Ik ben wel benieuwd wat bij jullie de vervolg stappen zijn? En hoe staat je mannetje er in? Als hij aan het varen is dan geeft dat een extra hindernis denk ik. Ik blijf nog steeds heel erg hard voor ons duimen hoor! 2010 wordt gewoon ons jaar!!! Knuf X
@ bb en jilly Hey lieve meiden, snap echt wat jullie bedoelen... en tuurlijk sta ik nu aan de andere kant, zo voelt dat... en gun het jullie zo ontzettend! En snap echt goed dat jullie je remi voelen, we wisten dat dit ooit zou gaan komen! Ik heb er vaak over na gedacht... had zelf het gevoel dat ik de laatste zou zijn en was vaak bang dat een van jullie al zwanger zou zijn... tja dat klinkt lullig, en tuurlijk gun je het geluk aan iedereen! Maar je remi voelen is ook gewoon klote en dat mag gezegd worden! Daarbij blijf ik erg benieuwd hoe het jullie vergaat, dus hoop dat jullie wel blijven schrijven, net zo lang tot dat jullie het geluk met ons kunnen delen! Maar snap het goed als jullie afstand nodig zouden hebben, maar hoop het eigenlijk niet! Wil jullie nog graag volgen! En ga echt zo hard duimen dat jullie geluk er snel mag zijn!! (tuurlijk hoef je geen sorry te zeggen Jilly) @ Krokodieltje Mooie jurk! Eenvoudig, maar juist erg mooi! Ik wil het liefst ook nog trouwen voor de kleine... alleen ik heb nooit zo veel met trouwen gehad, wel vind ik de ring en de achternaam leuk aan het trouwen en daarom zou ik het gratis willen doen! En voor het kindje... daarna met de familie een etentje in een restaurant! Dus eigenlijk hetzelfde als jullie... mijn probleem is alleen dat mijn vriend het juist heel groot wil vieren en dan liever nu nog niet trouwt en vast legt in testament enzo... en dan later groot wil trouwen! Ik vind dat kleine juist wel fijn... dus wij moeten het nog weer ff uit vechten Iig alvast een super dag toegewenst! Ga duimen voor mooi weer! @ orwen Grappig om te horen dat je zo veel zwaarder bent geweest vroeger, ik dacht namelijk door je foto's op hyves dat je hetzelfde postuur als ik had... (ik vroeger haha) dat je moeite moest doen om aan te komen maar dat is dus niet zo haha @ evenstar Is ook raar afgelopen dan met je vriend z'n sollicitatie?! Is hij nu bij z'n oude werk gebleven dan? Of wat doet hij nu?
@Serendipity: Lief! @ BB; ik moet maandag weer bloedprikken, donderdag hoor ik hoe nu verder. Ik heb het gevoel dat ik deze keer wel een ei sprong heb gehad (had ik liever niet gehad, dan was er tenminste iets duidelijk geweest) omdat mijn borsten eventjes groeien en pijnlijk zijn daarna. Er is wel iets gesprongen, afgelopen dinsdag was er nog een vliesje te zien op de echo. Hier dus ook geen idee hoe de vlag erbij hangt, dat hoor ik donderdag (tijdens een telefonisch consult met een gyn die nog dover is dan mij, dus dat wordt spannend). "Laat" je jullie naar huis sturen met nog een half jaar proberen? Volgens de gyn was mijn leeftijd en het werk van mijn lief wel een reden om het in ieder geval aan te pakken. En gezien jij ook aan de verkeerde kant van de 35 zit...
Hey jilly... snap ff niet meer of het nou goed nieuws is of slecht nieuws... als je denkt een eisprong te hebben gehad? Kan het ook bevrucht worden toch?? Dus dan maak je kans toch??
Tja dat dacht ik in eerste instantie ook, ik laat me niet naar huis sturen want zoveel tijd heb ik ook niet meer. Maar uit de gesprekken met de gyn blijkt dat je zelf meer kans maakt dan bijv met IUI of IVF dus onze eigen kansen zijn groter. En dan is het een stuk minder erg om het nog een half jaar zelf te proberen. Ik heb vertrouwen in onze gyn en ik geloof dat hij ons niets op de mouw speldt. Ik ben benieuwd naar jou uitslagen Jilly! Ik hoop dat de gyn positief nieuws heeft, ik duim voor je!
@Ser; Met de ene cyclus wel een eisprong en de andere weer niet, kan een gynaecoloog ook niet zo veel. Wanneer er geen ei sprong is kunnen we het proberen met clomid en anders hoeft dat niet. Ik verwacht dus nu een beetje dat de gyn voorsteld nog maar een cyclus follikelmetingen te doen om te kijken of er dan wederom een eisprong is of niet. Vaag verhaal, ik weet het... Donderdag heb ik meer duidelijkheid en hoef ik niet meer allerlei beren op de weg te zien!
Jilly en BB10, ik heb weinig nuttigs te zeggen over behandelingen in de MMM, maar ik leef erg met jullie mee! Ik kan me heel goed voorstellen dat al dat gebabyklets hier niet altijd zo leuk is. Jilly, het zou idd 'handiger' zijn als je nu geen ei had, dan weet je beter wat je eraan kan doen. Maar zou Clomid niet ook helpen bij een onregelmatige (af en aan) cyclus? BB10, aangezien er niks is gevonden waardoor het niet zou lukken, denk ik dat de medicijnen van je kerel, en het hele gebeuren met zijn ongeluk ook wel erg in de weg hebben gestaan. Ik hoop voor je dat je deze maand geluk hebt!!! Klopt het dat je 7 juni kan testen ongeveer? Dat was vorig jaar 'mijn' dag. Wie weet is het dit jaar jouw dag Serendipity, hoe voel je je? Al kwaaltjes? Heb je het al aan mensen verteld? Hier alles rustig, beetje gezeik op het KDV (ja, weer, ik ben er echt niet gelukkig mee ). Ik heb er een topic over bij de borstvoedingspijler: http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/210914-omgaan-ongevraagd-goedbedoeld-bv-onvriendelijk-advies.html Ik heb gewoon geen klik met dat mens, ze zit me ZO te betuttelen de hele tijd, alsof ik een klein kind ben gewoon. :x Gelukkig zijn de andere mensen daar wel heel aardig, en zij is ook lief voor Renske dus ik moet het echt van me af zetten... toch word ik er echt droevig van
@ evenstar Heb even je verhaal gelezen en vind dat die leidster van jou daar wel heel erg bemoeierig is hoor! Goed bedoelde advieze kan je in mijn idee wel voorzichtig brengen, maar dit was een hele waslijst in mijn ogen! Daarbij ben jij de moeder en weet jij echt wel wat het beste is! Uit ervaring merk ik wel dat kinderen die flesvoeding krijgen vaak eerder van de nacht voeding af zijn... borstvoeding is niet elke dag van precies dezelfde samenstelling toch? Ik denk dat borstvoeding kinderen misschien een minder strak schema hebben dan bij flesvoeding waardoor die nachtvoeding ook minder makkelijk is weg te laten... maargoed ik heb daar nog niet zo veel ervaring mee dus daar kan ik nog niet zoveel over zeggen. Ook is er wel iets van waar dat je kind ook wakker kan worden van iets anders dan honger en dat je daardoor nachtvoeding langer kan aanhouden dan nodig is... maar ik denk dat je dat zelf het beste aanvoelt. En Renske te groot? Er zijn nou eenmaal grote en kleine baby's toch? Het cb kan daar ook zo om "zeuren" af en toe... zolang je kleintje het goed doet is er volgens mij niks aan de hand! En Renske was al snel na de geboorte een grote meid toch? Ze heeft ook lange ouders volgens mij? dus die reserves heeft ze straks vast nodig als ze ook zo lang wordt Ik hoop niet dat ik nou "goed bedoelde" meningen heb gegeven, waarbij jij het niet mee eens bent maar ik bedoel het goed en denk dat je niet aan jezelf moet twijfelen en doen wat goed voelt! @ Jilly Maak je wel een kans nu je wel een eisprong had? Of is je man nog weg? Ik hoop voor je dat de gyn. snel een "oplossing" heeft voor het wel/geen eisprong. Ik ga voor je duimen @ bb Ook voor jou duim ik hard deze ronde!! Hebben jullie goed kunnen klussen? @ hier Gisteren aan m'n schoonouders vertelt... m'n vriend had ze al een hint gegeven, dus ze hadden wel een vermoeden, maar toch nog een verrassing als het dan echt zo is! M'n schoonmoeder vertelde meteen haar ervaringen haha en m'n schoonvader zei bij elke stil moment... sjonge jonge jonge... wij moesten er erg om lachen! Die man moet het nog ff laten bezinken! Hij zei ook steeds, dat ik dat nou nog allemaal mag mee maken! Erg schattig! Verder heb ik me woensdag aangemeld bij mvm, maar nog steeds niet terug gebeld! Baal er een beetje van... wil graag beginnen! Vandaag een familie feestje... de mannen gaan voetballen en daarna met z'n alle uit eten! Daarvoor gaan we het aan mijn ouders, broertje, schoonzus en zusje vertellen! Die heb ik geen hint gegeven... dus ben erg benieuwd naar hun reactie! Verder begin ik nu echt misselijk te worden... bleef vanmorgen iets te lang in bed hangen en kwam er trillend en misselijk uit! Snel wat gegeten en dan zat het na een half uur wel ietsjes... maar m'n eten blijft zo "hoog" hangen lijkt het, hadden jullie dat ook?
Het punt is dat ze altijd wat aan te merken heeft. En vooral waar het borstvoeding betreft, neem ik niet makkelijk andermans advies aan. Borstvoeding (in mijn ogen) is iets dat tussen moeder en kind 'geregeld' is. Mijn voeding sluit aan op haar behoefte. Ik heb intensief lactatiekundige begeleiding gehad, de volgende keer dat ik een lading opmerkingen over me krijg, zal ik haar dat even fijntjes uitleggen. Zucht. Ik kan er niet tegen, zulke betweterige mensen. Bleh. Ja, ik had ook steeds het idee dat mijn eten niet zakte, heel vervelend, en dat kwam op het eind ook weer terug, toen natuurlijk omdat het echt niet zakte omdat Renske er tegenaan lag te schoppen De ergste misselijkheid was met 14 weken over. Bij mij hielp Spa Rood heel erg.
Hey dames, De laatste dagen niet echt in een schrijfbui. Maar toch even kort een reactie. Evenstar, toch wel irritant hoor, die bemoeienis. En die adviezen ... Hihi, ik hou de nachtvoeding hier bewust in stand om mijn productie goed op gang te houden. Last van 4 maanden dip, maar het gaat alweer de goede kant op! Maar eh, geef haar niet teveel aandacht, dat is zonde van je tijd en humeur! Serendipity, hoe gaat het met jouw klachten? Is de misselijkheid aan het toenemen? Kroko, mooie jurk! BB, hoe gaat het? Meer hoop sinds de HSG en goede testen tot nu toe? Jilly, ik hoop dat de MMM uitkomst biedt! Orwen, hoe gaat het met jou en je meisje? Mezelf, hoe gaat het met jou. Hoe lang nog tot jouw uitgerekende datum? @hier, gaat het goed. De mannetjes zijn vrolijk, schaterend en volop aan het ontwikkelen. Ze vinden het super om op mijn buik te staan en T. blijft klanken nadoen . R. heeft het volume van zijn stem ontdekt hoor Ze hebben wel wat afgeplatte hoofdjes, R. binnen de marges, maar bij T. moeten we uitkijken dat hij geen helmpje hoeft. Dus fysio oefeningen aan het doen nu, maar ik denk dat het de goede kant op gaat. Hier nog een korte spam, Rafael staat (bijna) zelfstandig
@ Luca Wooow meis, wat gaat dat hard zeg!! Wat een prachtig ventje, en wat een ontdeugend koppie Misselijkheid word idd erger hier... ik moest vandaag bloedprikken... 6 buisjes!! Ik zag er erg tegen op, ben een beetje een schijterd met naalden ... maar achter af was de misselijkheid voor dat ik aan de beurt was veel erger! Ik moest nuchter blijven en kon pas om 9 uur terecht! Vanaf half 7 wakker zijn is dan geen pretje! Nu hopen dat het snel gaat zakken! En dan bedenk ik me dat dit alleen nog maar erger gaat worden :S en voorlopig nog niet voorbij is!
@Ser: nu al nuchter laten prikken? Dat is dan toch voor je bloedsuiker? Ondanks dat ik in het zkh. zat, was dat bij mij pas na de 20 weken (en daarna een keer de hele ochtend om het uur, en nuchter blijven, pfff........) . En de eerste keer rond de 12 weken voor o.a. resusfactor etc. Maar toen hoefde ik niet nuchter te zijn. Prikken is naar en het nuchter blijven op de zwangere maag zeker ook, maar wel fijn dat je goed gecheckt wordt @Smile: hoe is het eigenlijk met jou en noëlle? (ja, nieuwe computer en heb de puntjes gevonden )