Wat wordt er weer lekker veel geschreven @BV: ik geef ook nog steeds KV bij hoor, en daar heb ik ook vrede mee. Hier op ZP ben ik ook nog geen tweelingmama tegengekomen die het zonder KV heeft gered, wel 1 tweelingmama die veel en veel minder KV heeft moeten geven. Maar ik vind het wel leuk dat het ondanks de tegenslagen toch lukt. Heb een KS gehad, eerste druppels BV kwamen pas op de 5e dag, kloofjes, borstontsteking (aaauuwww) en antibiotica en vaak harde plekken, ook daarna nog. En op gegeven moment een wond op mijn rechterborst (leve de bepanthen zalf). En daarna weer dippen in mijn productie waardoor de kindjes die makkelijke fles ook wel erg fijn gingen vinden. Maar nu eigenlijk geen problemen, gezelligheid aan de borst en ja, kolven hoort erbij, dus ik kijk wel hoe ver ik kom Ik zou me van tevoren goed inlezen over BV. Dan weet je wat kan gebeuren, en hoe je goed kunt handelen (en een LK kan sosm helpen). En daarnaast is het vaak een eind doorzetten. Ik vond het in het begin echt niet leuk. Maar nu al een hele tijd wel. We zitten over een week alweer op 5 maanden En KV is verder ook prima hoor, ben blij dat het er is! De smaak van Nutrilon standaard lijkt echt op bv! (ja, ik heb alles geproefd ). Nu even goed bijlezen voordat ik verder op jullie reageer
Serenendipity wat super zeg, een kloppend hartje. Kan me voorstellen dat je enorm blij werd! Het is toch een bevestiging van het feit dat hij/zij het goed doet! Jammer van de misselijkheid en de puistjes, nu maar hopen dat het met 12 weken weer over gaat! Trek je het een beetje op je werk met al die druktemakertjes? Evenstar; zag je filmpje, leuk zeg! Grappig om dat soort dingen te doen. Ik ben in de negende maand bij de zwangerschap van mijn zoontje nog naar een concert van Christina Branco (Portugese Fado zangeres) geweest. Hij ging enorm tekeer (ga er vanuit dat het betekende dat hij het mooi vond8)) en wanneer ik het nu draai geniet hij er ook nog van! Dus ik geloof wel dat muziek goed is voor de ontwikkeling en creativiteit van een kind. Mijn zoon zijn vader is muzikant, dus het zit hem ook in de genen vermoed ik. Orwen, Alba is echter zeker goed gelukt! Dus die chocola is een goede zet geweest! Spannend over op vast voedsel! Dat lijkt me voor Luca een stuk lastiger, je moet meteen stereo eten geven. Hoe doe jij dat, één voor één of links een hapje en dan rechts een hapje? Dat vaste voedsel zorgt ook voor een boel plezier, zoals rare gezichten en spinazie op de muur, allemaal dingen waar je de rest van je leven nog met een hoop plezier aan terug zal denken! Krokodieltje, het was je niet aan te zien hoor, die 17 kilo. Kan me wel voorstellen dat je jezelf als een Michelin poppetje voelt, voordeel is dat met een beetje sporten het vaak wel weer snel weg is! BB, hopelijk heb je mijn pb-tje gelezen! @ hier, donderdag de eerste echo. Ben bloednerveus, heb een aantal keren wat bloedverlies gehad. En flinke krampen, maar dat kan ook bandenpijn zijn (daar had ik bij mijn zoontje ook erg veel last van, dus daar hoop ik dan maar op). Voor de rest merk ik er weinig van, behalve dat ik afgelopen week al een paar keer gewoon aan het einde van de middag in slaap viel van vermoeidheid. Wanneer alles goed is donderdag, weet ik ook hoever ik ben en dan zal ik een banner aan maken Ser! Denk dat ik donderdag zo rond de 6/7 weken zit. Kijken hoe lang ik het stil kan houden. Dit weekend hebben we dorpsfeest en dat gaat altijd van dik hout zaagt men planken, dat wordt dus thuisblijven om griezelige vragen te vermijden!
Arme Jilly, dat bloednerveuze is heel herkenbaar. Helaas is er ook weinig aan te doen, enkel de tijd uitzitten tot a.s. donderdag. Ik kan je wel een tipje meegeven: Omdat wij het de avond voor de eerste echo niet meer trokken qua zenuwen, zijn we samen naar de bios gegaan. Kies een film uit waarbij je zeker weet dat het niet over baby's of zwangerschappen gaat. In ons geval was dat Avatar, lekker 3 uur lang plat babyloos vermaak. Heeft onwijs geholpen! Vorig jaar was ik zo stom geweest om redelijk vlak na mijn curettage naar "Alles is liefde" te kijken. Hele leuke film, hoor. Maar het begon met een positieve zwangerschapstest en zat vol met kleine kindjes. Ik kwam niet meer bij van het huilen . Heel veel succes met het laatste beetje wachten en de zenuwen en ik duim voor een heel mooi kloppend hartje voor jou! Ik hoop dat het bloedverlies niks te betekenen had. Evenstar, ik herkende jullie door de combi van 2 heel karakteristieke koppies, ik weet niet of ik jou zonder Renske erbij had herkend . Dat vind ik heel mooi aan Renske, nog zo klein, maar al zo herkenbaar. Ook op tv had ze een mooi bol toetje, zo lief !
@ Jilly Succes meid donderdag!! Kan me voorstellen dat je super zenuwachtig er voor bent! Nu het raak is, moet het ook gewoon goed zijn vind ik ... die krampen herken ik heel erg... ik had er dan wel geen bloed bij, maar genoeg meiden die het wel handen en waarbij het ook goed ging! Bij mij waren het echt duidelijke ongi krampen, waarbij ik heel vaak dacht... nu is het mis, nu zet het door! Maar gelukkig bij week 8 ofzo werd dat minder en voelde ik weer andere steekjes @ Evenstar Ja heel onwerkelijk dat dat dingetje op de echo straks in m'n armen gaat liggen Snap er nog niks van haha... Nu ga ik toch echt ff zoeken naar je filmpje!
@Jilly: Om je misschien wat gerust te stellen: ik heb van iets van week 5 tot week 10 regelmatig een klein beetje bloedverlies gehad. Wel was het bruinig, en niet superrood. Was ook erg nerveus en we hebben zelfs eerder een echo laten maken. Het gebeurt veel, hoor, bloedverlies. En heel vaak betekent het niets. Sterkte; het zit vast helemaal goed! @anderen: Dank voor de lieve woorden over Alba. En gemaakt van chocola of niet, ik vind haar in elk geval om op te eten (Regelmatig zeg ik vlak bij haar oor: ik...ga...je...opetèèèèèèn, om haar dan in haar hals, oksels, armen, buik en benen te happen. Ze moet dan altijd erg lachen. Weet zij veel dat ik gewoon erg veel van chocola houd )
Hier even een korte; afgelopen donderdag een eerste echo gehad. Er groeit wel een wurmpje in wording, het was echter nog te klein om het hartje te kunnen horen. Mijn lief ging uit de tijd bij het aanschouwen van de inwendige echo, terwijl de gyn, de echo hervatte lag hij in het kamertje ernaast bij te komen. Dat kan nog wat worden! Maar in principe lijkt alles tot zover goed te verlopen en is het vruchtje niet meegekomen met het bloedverlies. 5 Juli volgt de herkansing!
Jilly, ik hoop dat je 5 juli dan een mooi kloppend hartje zult zien! een echo voor 7 weken wilde mijn gyn. ook niet doen vorig jaar. Veel kans dat er alleen nog een wurmpje was zonder zichtbaar kloppend hartje. Wel fijn dat je je wurmpje alvast hebt gezien en op naar de volgende keer! Enne, is uit de tijd gaan flauw vallen? Goh, was het zo emotioneel voor hem? Of vond hij de echo inwendig bij jou maar niks? Haha, rare mannen Hier: de gupjes liggen in de box met elkaar te kletsen en lachen. Zooooo leuk
Alles volgens verwachting toch? Ik heb niet zo'n vroege echo gehad... Maar hahaha jeetje als je man daaaar al niet tegen kan... dan moet hij maar niet bij het breken van vliezen, toucheren, en eh wat dan ook van de bevalling kijken
@Jilly: Wat een mooi verhaal voor het kleine wurmpje als het wat groter is! Ik duim mee voor een sterk kloppend hartje! Hier doen we de laatste voorbereidingen voor onze allereerste Alba-vakantie. Pfffff, wat moet er verschrikkelijk veel mee! Vannacht om een uur of twaalf gaan we rijden. Hopelijk slaapt de lieverd lekker door in de auto. Over een week zijn we terug. Tot snel!
Wat een rust hier! Iedereen die op vakantie is en gaat, veel plezier! Hier vandaag 2e echo (1e termijn). Alles is goed zoals het nu lijkt. Uitgerekende datum is 12 februari 2011. Blij!! Hoe gaat het met de andere zwangeren? Houden jullie het nog een beetje uit met de warmte? En Serendipity, hoe gaat het met jou? Kunne de moeders met het kleine grut, hoe reageren jullie kleintjes op de warmte?
Hey Jilly, wat goed, alles is in orde met je kleine gup!!! Ik had stiekem al een beetje bedacht dat jouw uitgerekende datum erg dicht op die van Evenstar en mij dit jaar zou liggen. Dat was de 11e. Hier hebben de kleintjes als we niet gaan wandelen alleen op de ergste dagen (zoals afgelopen vrijdag) last. Vooral Tristan, die lijkt veel op zijn mama. Ik kan zelf ook niet goed tegen de hitte in NL. Veel te vochtig. Ben een sneeuw en winter mens. Zwangeren, hoe gaat het met jullie in deze hitte? Orwen, Evenstar, hoe was jullie vakantie? @Hier: het gaat nu wel snel met bewegen bij R.. Hij kan echt gericht gebruik maken van rollen om speeltjes te pakken En Tristan is zo goed in klanken oefenen. Maar dat had ik al door toen hij 'oh ooohhh' herhaalde. Verder geen problemen. Zijn gangetje, heb het liever wat koeler
Jil, een banner! Ik word er helemaal blij van ! Zo fijn voor jou! Warmte trek ik prima, ik heb tropisch bloed, remember ? Ik word helemaal blij van het weer van de afgelopen tijd. Alleen mijn voeten/enkels zwellen tot ver buiten proporties, maar daar heb ik geen last van. Doe mij maar dit weer, had er niet aan moeten denken dat ik met mijn dikke buik in de winter had moeten rondlopen, brrr!
Hihi, zo'n dikke buik houdt goed warm in de winter. Maar nee, handig was het niet, met die sneeuw, ik heb voor mijn gevoel echt weken aan huis gekluisterd gezeten. Jilly, jij krijt wel een winterbuik !!! Gefeliciteerd met je mooie echo, heel fijn!! Ik typ even vanaf mijn vakantie, heerlijk hier, we komen tot rust in een periode van grote drukte en veel gedoe, erg fijn. Ik heb Renske lekker in de draagdoek op onze wandelingen, en verder slapen we gewoon veel, en hangen we rond. Gaat allemaal prima.
Hey meiden! @ Jilly: Wat heerlijk dat het steeds echter wordt allemaal! Toppie! @ Evenstar: Gaaf hoor, met Renske op vakantie. Moest je erg veel meenemen? @ Luca: Hier hetzelfde qua warmte. Ik houd ook meer van kou en winter. Niet het gure van de herfst, maar een mooie, koude winterdag... Mmm, heerlijk! Dan doe ik gewoon een extra trui aan en gaat het allemaal helemaal lekker! @ Kroko: Wat lekker dat het voor jou zo fijn voelt, die warmte. Lekker op blote voeten of slippers lopen nu? Hier gaat het prima. Vandaag nog de laatste loodjes op het werk. (Basisschool) Dan begint voor mij de vakantie. Mijn verlof hoeft dan pas 4 weken van te voren in te gaan! Jippie! De laatste loodjes gaan wel wat zwaarder wegen, maar dat is altijd aan het eind van het schooljaar. Verder, dat vocht... Heb ik ook wat last van. Nou ja, ik heb het ook, maar geen last. De warmte gaat nog wel hoor. Mijn mannetje heeft wel aangedrongen op een zwembadje in de tuin. Kan ik lekker afkoelen als ik dat wil.
Mezelf: geniet van je verlof! Jaaaa, zo'n strak blauwe winterdag, ski-weer noem ik het altijd @Kroko: Ik ben gemixt (Indonesisch bloed) waardoor ik in de praktijk vaak voor zuid-Europees of zuid-Amerikaans wordt aangezien (zelden voor gedeeltelijk Indonesisch). Maar net als mijn Indonesische oma kan ik niet tegen Nederlandse warmte en wel in het drogere Indonesië. @Jilly: heb je eigenlijk nog last van misselijkheid (of heb ik daar overheen gelezen? @Ser: Hoe is het? @Evenstar: geniet van je vakantie! @Hier: Wij hebben vandaag een vrije dag, we zijn 3 jaar getrouwd Vandaag weer een stranddagje. Is heel lekker met parasol en campingbedje. En vanavond uit eten met z'n viertjes De hond beschermde de kindjes de vorige keer op het strand tegen andere honden door voor het eerst in haar leven te grommen tegen andere honden die bij ons (de kindjes in het campingbedje) in de buurt kwamen. Zoooo lief!!
@ Luca: Bijzonder he, die beesten! Mooi ook! Je hondje heeft je mannetjes echt geaccepteerd in het gezin en nog meer dan dat! Gaaf!
Luca, gefeliciteerd!!! En wat ontwikkelen ze zich lekker, je mannetjes... Dit is een heerlijke periode vind je niet? Het worden echt persoontjes... Mezelf, goh wat vliegt de tijd, je bent alweer hoogzwanger gewoon! Tjee! Geniet van je verlof meid, hopelijk koelt het wat af en hoef je niet plofzwanger in de plofhitte te zijn. Anders moet je lekker naar Ameland op vakantie, tis hier een stuk koeler dan in de rest van het land Hoe gaat het met Serendipity?
hey meiden, Sorry hou het even kort! @ Jilly Gefeliciteerd meid!! Lees een mooie echo!! 9 weken alweer!! Ik vergeet steeds hoe dicht je achter me aan zit @ hier Morgen afspraak bij de ha, heb sinds 2 weken last van m'n rechter heup... ik dacht eerst verkeerd gelegen of spier verrekt, maar het wordt steeds erger en gisteren was het zelfs zo erg dat ik niet meer uit m'n stoel kon komen van de pijn! Voel me nu al een hoog zwangere als ik loop :s is niet echt normaal natuurlijk! Ik heb vroeger als baby een sprijtbroekje gehad... zal het daar mee te maken kunnen hebben?? Nouja we zien het wel wat de ha gaat zeggen! Verder bij m'n vriendin met haar angelsound vanaf 11w3d al het hartje van ons kindje gehoord!! Zo gaaf!! Meteen ook zo'n ding aangeschaft ... nou hoorde we hem vanmorgen onwijs bewegen, zo speciaal! Gek idee dat je dat nog niet kan voelen, maar vond het zo'n gaaf geluid! (sorry voor het taalgebruik... maar m'n vriend zei... straks zitten we gewoon naar een dikke drol te luisteren (mannen) en ik zeggen: klinkt dit als een dikke drol??? We waren het allebei er over eens dat dat niet zo was haha, hoe gestoord om dit te vertellen haha, maar vond het wel grappig eigenlijk )