Owja en m'n misselijkheid wordt echt minder!! Goddank!! Alleen 's avonds nog misselijk... vrijdag in eens weer boven de pot gehangen, maar gaat echt beter!!
Serendipity, wat fijn he, die angelsound Enne, de hartslag klinkt toch echt niet als een dikke drol, haha. Maar ik denk wel dat er soms met de angelsound geluiden verkeerd worden geïnterpreteerd. Wij hoorden naar het einde toe op verschillende plekken een hartslag, maar dat was toch echt die van 1 kindje, de ander lag te diep Fijn dat de misselijkheid beter wordt! En je heup, jakkes, ik hoop dat het niet de voorbode zal zijn van B.I.. Dat is geen pretje! Een spreidbroekje gehad als baby, is het buiten de zwangerschap om wel goed gekomen met je heupen? Hier hebben ze een verhoogde kans erop, dus we hebben een röntgenfoto laten maken vorige week. Ik bel maandag naar het CB om te kijken wat de uitslag is. Hier is het eerste tandje van Tristan door. Brrr, hoop dat ik geen wondjes of andere pijnlijke dingen krijg bij de borstvoeding. Verder vanavond toch wel spannend, het WK. Evenstar, dan ben je eindelijk af van de vuvuzeala's (hoe schrijf je dat???)
Pfff, fijn dat je misselijkheid afneemt Serendipity. Ik weet nog heeeel goed hoe rot dat was, zeker als het buiten warm is... alles stinkt... etc. Het zou heel rot zijn als je nu al BI klachten kreeg, maar het kan wel. Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar een vriendin van me wel. Meld het op tijd bij de vk, dan kan je mss. iets van mensendieck of fysiotherapie doen. Luca, een tandje al! Met ondertanden kunnen ze alleen bijten als ze NIET drinken, en het schijnt dat je de tekenen gaat herkennen. Renske bijt wel eens met de kaken, erg vervelend ook, ik wil niet weten hoe dat met tanden gaat. Ik wil er heel secuur mee omgaan, omdat ik nog zo lang mogelijk bv wil geven. Ze moet niet schrikken van mijn schrik als ze bijt, maar ze moet het wel weten dat dat geen goede borstetiquette is! Ben benieuwd hoe het jou vergaat met bv en tandjes. Ga je voor een half jaar bv of zolang het gewoon goed gaat?
Hoi meiden Sorry voor mijn lange afwezigheid maar heb het zo druk gehad met Noëlle in positieve zin hoor alleen maar dagjes weg en lekker naar buiten en dus bijna geen pc. Heb wel steeds bijgelezen met mijn i-phone maar iets neerzetten duurt zo lang. @Jilly beetje laat maar heel erg gemeend van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en ondertussen de goede echo wat heerlijk nu kun je wat meer genieten. Wat een verhaal van je man die lag bij te komen haha Weet je zoontje al dat je zwanger bent? @Serendipty wat fijn te lezen dat je minder misselijk bent en dat je baby heb gehoord met de angelsound. En nee het zal heus geen drol zijn en anders is dat wel erg grappig @Orwen jeetje wat wordt Alba al groot gewoon al 7 maanden. Mooie meid hoor en worden haar haartjes nou lichter? Hoe was de vakantie? @Evenstar wat is Renske toch een heerlijke vrolijke meid. Is het tandje al doorgekomen? En hoe was Ameland? @Luca leuk om te lezen dat je mannetjes het zo goed doen en zo verschillend goed zijn in hun eigen dingen. Gaan jullie nog op vakantie? @Kroko bijna trouwen spannend. Zag nog een mooie jurk en mooie buikfoto voorbij komen! @Mezelf zo het begint echt op te schieten voor jullie. Weet je al of je thuis of in ziekenhuis wilt bevallen? @BB10 weet niet of je meeleest maar heel veel sterkte en succes hopelijk kom je snel terug met goed nieuws! Ik ben ondertussen weer begonnen met werken en man o man wat was het zwaar de eerste dag je baby achterlaten pffff Gelukkig hoef ik nog maar 7 weken en heb dan lekker vrij en dan gaan we 3 weken naar Italie in een huis en heb er al zoveel zin in. Noëlle gaat super goed. Ze eet,slaapt en groeit goed en is nu zo aan het kletsen en lachen. Ze pakt nu constant mijn handen vast en trekt zichzelf in zitstand en is dan helemaal trots op zich zelf. Helaas was ze van de week voor het eerst ziek bahh dat is echt je kleine lieve baby met koorts. Ze had een keelontsteking, koorts en ook nog eens spruw gelukkig was het na 2 dagen weer over Zal vanaf nu proberen weer vaker te komen want vindt het veel te leuk om jullie verhalen te lezen en wil natuurlijk goed op de hoogte blijven van de zwangeren.
@ Smile: Wat een lekker ding zeg! Fijn dat je zo van haar geniet! Leuk om te horen! @ Serendipity: Wat vervelend zeg, je heup! Ik heb enorm last gehad van spieren aan de onderkant van m'n billen. En opeens, zo rond 30 weken was het over! Ik denk dat mijn lichaam zijn balans kwijt was. Ik hoop dat het bij jou ook meevalt en snel over is. Zo te lezen geniet je verder lekker van je zwangerschap, super! Heerlijk he, die angelsound! Vooral omdat je je kindje nog niet voelt bewegen is het altijd fijn om even te luisteren.
@ Smile: Dit is de eerste vrije week van m'n werk. Nu nog gewoon vakantie (onderwijs he) en vrijdag gaat m'n officiele verlof in. Ik ben lekker rustig aan alles in orde aan het maken voor de komst van onze kleine meid. Het eerste wasje hangt aan de lijn. Vanavond hebben we de liggingsecho en krijgen we info over de bevalling enzo. Dus ik ben benieuwd. De uitgerekende datum komt nu wel steeds dichterbij! Ik vind het steeds spannender worden. Wie komt er straks uit m'n buik tevoorschijn? En hoe zal het zijn met z'n drietjes? Niemand kan het zeggen, dus we wachten het allemaal af. Ik heb er in ieder geval zin in!
oh heerlijk geniet maar lekker van je verlof en rust nu goed uit ( niet dat ik dat heb gedaan hihi). Ja dat eerste wasje aan de lijn is echt zo schattig. Heb je een voorgevoel wanneer je gaat bevallen? Voor zover ik me kan herinneren zijn er hier in de groep geen meiden die over de uitgerekende datum zijn gegaan. (evenstar jij was toch ook net voor je uitgerekende datum?)
OH MIJN HEMEL!!! Die ooogen! Jeetje meid, die heb je goed in elkaar geknutseld Fijn dat het zo goed gaat! Tjee, die is ook alweer 3 maanden. Waar blijft de tijd. Mezelf is al weer met verlof... Renske wordt over een paar weken alweer een half jaar ... aaah!
Dank je wel! Inderdaad de tijd vliegt jammer dat het zo snel gaat maar ook zo leuk het lijkt wel of ze iedere dag iets nieuws erbij leren. Zit Renske nu al in de kinderstoel en in de buggy of nog steeds de reiswieg? Want als wij op vakantie gaan is Noëlle ongeveer even oud als Renske nu.
We hebben de kinderwagen nog niet gebruikt... (de wandelwagen bedoel ik). De reiswieg is haar bedje, daar past ze nog (net) in hoor, en zij is groot! Ik draag Renske meestal in de draagdoek met echte wandelingen en voor kleine stukjes doen we haar ook wel eens in de maxi cosi. Ze is nu wel klaar voor de wandelwagen, we moeten nog even kijken hoe die werkt. Omdat ik haar eigenlijk altijd draag hebben we de ruimte in de auto bespaard en het zitje niet meegenomen. Als ze nog niet zelf kunnen zitten, moet zo'n zitje wel helemaal achterover kunnen klappen. Niet alle kinderwagens kunnen dat. Voor de kinderstoel geldt eigenlijk hetzelfde. Maar Renske kan trouwens best al een beetje zitten, ze steunt dan met haar armen op haar benen. Maar echt nog lang niet ZITTEN en blijven zitten. Het is echt oefenen haha. Bij de wieg hangt het er ook vanaf hoe groot de wieg is die je hebt. Die van de Mura is fors, voor één van onze wandelingen hebben we die wel gebruikt en dat ging prima!
@Smile: wat een schatje heb je!!! Fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie! Waar ga je naar toe over twee maanden? Wij gaan in september weer naar Frankrijk: huisje met eigen zwembad @Mezelf: Wat spannend wordt het nu! Hoe was de liggingsecho? En de info voor de bevalling? Zie je er tegenop? @Evenstar: Over de bv: Zoals de meesten begon ik met de gedachte 'ik hoop dat het lukt'. Toen het begin zo moeizaam was, hoopte ik op 3 maanden, daarna ging het wat makkelijker en begon ik te geloven in de 6 maanden of zelfs meer. Met 4 maanden begon ik te dippen, waardoor ik bang was de 6 maanden niet te halen, en nu we daar toch doorheen zijn gekomen, zie ik wel hoe lang het leuk is voor mij en de kids. Ik ga dus niet bewust stoppen na 6 maanden, maar de wens om door te gaan als ik het niet meer (heel) leuk zou vinden is wel weg dan. Dus we zien wel Hoop jij met Renske en ukkie nr. 2 misschien zelfs te tandemen? Ik vond het zelf niet leuk om met twee kinderen aan de borst te zitten, dus dat heb ik maar een paar keer gedaan.
Ik vind het echt super dat je het met twee vol hebt gehouden om al zo lang bv te geven. Ja, ik denk nu ook, met gemak langer dan een half jaar. Tot twee jaar heb je altijd wel winst als je tenminste uitgaat van wat de WHO er van vindt Maar ik vind dat er een natuurlijk einde aan mag zitten. Ik was eerst bang dat dat natuurlijke einde bij mij zou zijn, toen ik zo hyperlacteerde en elke dag alleen maar om het bedwingen van de zee leek te draaien. Nu het zo makkelijk is en ik geen beangstigende terugloop heb bespeurd vind ik het wel zo makkelijk om het minstens een jaar te doen, zodat ik niet aan de kv hoef (daar heb ik niks tegen, maar als je bv kunt geven en wilt geven, waarom zou je dan overstappen, is mijn redenering). Tandemen, ja... het ligt aan een aantal factoren: of zij daar trek in heeft, hoe snel er een tweede uk in mijn buik zit (die zit echt nog niet in de planning nu hoor ), of ik dat volhoud, of de melkfabriek niet volledig stopt bij een zwangerschap (om nou te gaan relacteren als je ook nog zwanger bent... nou ja, gedoe dus). Ik denk: alleen als dat een beetje natuurlijk zo gaat. Ik ga het niet per se nastreven Oh, heerlijk, Frankrijk en een zwembad bij je huis... ik vind het echt erg dat ik maar een weekje had... het is ZO voorbij!
@Evenstar bedankt voor je uitleg. Inderdaad de draagzaak had ik nog niet eens aan gedacht maar die gaat ook mee. De reiswieg heeft ze heel veel in gelegen tijdens het wandelen maar ze wil nu liever in de maxicosi (als we lang weggaan heeft ze natuurlijk geen keus) maar ze wil alles zien De reiswieg is zo groot om mee te nemen dus hopelijk kan ze tegen die tijd in de wandelwagen. Wij hebben de easywalker en zal eens kijken hoe plat hij kan. Jammer he dat de vakantie altijd zo snel voorbij gaat. Goed hoor dat de bv zo lekker gaat ik zou dan ook niet overstappen op kv en mocht je het over een tijdje toch tegen gaan staan dan kun je altijd over op kv @Luca dankje wel! En heerlijk hoor een huisje met zwembad. Nog maar 1,5 maand. Gaan jullie met de auto? Wij gaan trouwens 29 augustus naar Italie, Gardameer Peschiera in een huisje op vakantiepark op loopafstand van het stadje. Omdat we laat in het seizoen gaan was een week extra maar 200 euro duurder dus gaan we lekker 3 weken! Gaan jouw mannetjes al in de wandelwagen?
Hey meiden, @ Smile Jeetje wat een mooie kijkers heeft jullie meisje!! Op de eerste 2 foto's lijkt ze echt een stuk ouder dan ze is!! Ze kijkt zo wijs! En wat een mooi bos haar al! @ Luca Oeh een tandje, heeft hij al een poging gedaan om te bijten?? Lijkt mij idd geen pretje! Ben zoiezo wel heel benieuwd hoe het is om bv te geven... hoop dat het mij ook gaat lukken! @ Evenstar Kinderen kunnen eigenlijk pas zitten als ze zelf kunnen gaan zitten... dit betekend van kruipstand zelf gaan zitten... het is niet heel goed om kinderen te lang te laten zitten zonder dat ze het zelf kunnen. Oefenen kan natuurlijk wel, want dan hebben ze later misschien sneller door hoe het moet ... maar dus niet te lang. Hoe ver is Renske nu in d'r ontwikkeling? Niet over dat zitten hoor.. maar gewoon nieuwsgierig @ Mezelf Jeetje wat gaat het hard bij jou! Mijn nichtje is gisteren bevallen met 36 weken ... das wel weer heel vroeg natuurlijk, maar het komt bij jou ook wel dichtbij nu ja @ hier Maandag naar de dokter geweest... zat ik daar... ineens amper klachten nog, terwijl ik kwartier daarvoor amper kon lopen! Hij wat testen gedaan en zei dat het niet m'n bekken of heup was, maar een spier in m'n bil!! Krijg nu mensendieck! Volgens hem kon ik gewoon blijven werken, alleen ff opletten op wat ik wel en niet kan! Nou werk ik in de kinderopvang op een babygroep... wat veel tillen en bukken betekend! Maar op m'n werk had ik minder pijn en ging dus alles gewoon door zo als anders... alleen nu 2 dagen later... verga ik 's avonds, 's nachts en 's ochtends van de pijn... de pijn is echt ondragelijk soms en dacht toch ff zoeken op internet! Kom ik overal uit op bekkeninstabiliteit!! Alle symptomen die ze noemen heb ik!! En daarbij alle testen die de ha uitvoerde zijn nu in eens pijnlijk!! Ik weet niet meer wat ik nu moet! Vanmiddag om 15.00 naar de mensendieck... kijken wat die zegt en anders morgen maar weer naar de dokter! Slaap 's nachts gewoon niet van de pijn! Niet grappig! Dit staat op een medische site: Verschijnselen Eenzijdige pijn in bil, doortrekkend beknelling van zenuw. Pijn bij schaambot of staartbot bij indaling baby. Pijn bij schaambot of staartbot. Gecombineerd met pijn bij (trap)lopen. Omdraaien in bed, opstartpijn 's morgens, bekkeninstabiliteit afhankelijk van ernst. Pijn ontstaat vooral na het werken, tijdens werken valt het vaak mee. En al die klachten heb ik dus... snap niet dat de ha het geen bekkeninstabiliteit noemt! Ow en die pijn bij indaling baby heb ik natuurlijk niet maar de rest dus wel!
Meer dan spelen doen we ook niet (natuurlijk, wat jij schrijft staat ook in mijn babyboek ), maar ze is verrassend stabiel met zitten, en doet dat zelf als ze op schoot tegen mijn benen zit, ze komt dan omhoog, zeg maar, en gaat dan op haar armpjes leunen. Het is niet iets dat WIJ met haar doen of een positie waar ik haar in neerzet, zeg maar. Net als 'staan', moet je ook niet te vaak doen, daar zijn de heupjes nog niet klaar voor als ze zelf niet staan. Ik ben om die reden ook heeel huiverig voor loopstoeltjes en van die zitjes waar ze helemaal inzitten (hoe heet dat, bumbo's ofzo). Dat ze houdt van zitten, komt denk ik ook door draagdoek (niet: draagZAK, is NIET hetzelfde mensen, ik hamer er altijd maar op, maar het is fundamenteel verschillend). Daar 'zit' ze met opgetrokken beentjes (het idee is dat het voor de ontwikkeling van de rug het beste is om met de knietjes hoger dan het kontje te zitten, zodat de rug bol is). Renske zit verder ook zo min mogelijk in de Maxi Cosi of wipstoel, en ligt vooral te spelen op buik en rug. Ze rolt naar zij, en soms naar buik. Ze zal wel niet enorm snel zijn, logisch, want ze is zwaar en is vanaf het begin geen fan geweest van buikliggen (wat wel goed voor de motoriek is). Sorry, ik zit even helemaal in de verdediging ligt niet aan jou. Ik ben net terug van het kdv omdat ze opeens de fles daar weigerde, en heb daar weer de nodige op en aanmerkingen gehad. Ze stelde zelfs voor dat IK de fles moest geven, ehm, ... nee ik heb borsten en de melk is van de beste kwaliteit als het vers uit mijn tietjes komt. Ze moet gewoon even wennen na de vakantie, geef dat kind een dagje, en ik vind het toch niet erg om even op en neer te gaan. Beh. Heel rot, die klachten, echt goed op je strepen staan hoor, want je hebt ze al heel vroeg!! Hoop dat het afneemt, want je hebt echt nog een lang stuk te gaan! Misschien kan je op zwangerschapszwemmen gaan... of yoga.
Evenstar, ze zullen het ongetwijfeld goed bedoelen, maar ik kan me wel verplaatsen in je verhaal. Snap ook je verdedigende houding wel, dat zou ik ook doen. Jij bent de moeder en tot nu toe ben jij uiteindelijk degene die de verantwoordelijkheid heeft. Serendipity, vervelend dat je je niet echt gehoord voelt en nog veel vervelender is dat je nu met die pijn blijft zitten. Ben benieuwd wat die Mensendieck therapeut er van zegt. Zag dat je het nieuws wereldkundig hebt gemaakt, wat moet dat een heerlijk gevoel zijn! Mezelf, geniet van je vakantie en straks verlof. En net als bij Krookje, wat vliegen die negen maanden voorbij wanneer je aan de zijlijn staat! Krookje, gelukkig is voor jou ook het verlof in zicht, kun je nog even genieten van vrije tijd, je babykamer in elkaar zetten etc. Smile, wat een popke. Ze oogt al heel sterk met dat hoofdje zo fier in de lucht. En Luca, wat gaan die jongens van jou ook snel. Ben benieuwd hoe jullie vakantie avonturen, zo voor het eerst met de kleintjes, gaan verlopen. Evenstar, wat had jij overigens een mooie foto op je Hyves staan, zo aan de rand van de zee. Hier, nog niets aan mijn zoontje verteld. Heb wel al een boek gekocht met prachtige foto's van kindjes in de buik per maand. Dan kan hij straks een beetje meekijken. Dit weekend gaan we weg met vrienden, ben benieuwd of ik door de mand ga vallen zo zonder alcohol. Voor de rest gaat het super hier, 't is dat ik vorige week op de echo iets zag zitten en mijn boobs niet al te fijn voelen, maar voor de rest merk ik niets van een zwangerschap.