Oh heerlijk toch Jilly! je loopt bijna precies op met mij en Luca vorig jaar! Ik was toen om deze tijd zooooo belabberd, precies na de echo (die hadden wij op 13 juli) kwam dat op het hoogtepunt, met 10 weken. Dacht dat er geen eind aan de dagen kwam, ik kon alleen maar stil zitten en hopen dat het overging. Ben heel benieuwd hoe je zoontje gaat reageren.
@ Evenstar Logisch dat je je ging verdedingen hoor Ik wist ook niet of je het wist Vandaar dat ik het maar even zei... maar je bent al veel verder op de hoogte!! En idd die loopstoelen, oei, ik heb idd resultaat gezien van kinderen die er te vaak zijn in gezet... niet best! Gelukkig letten jullie daar super goed op! Top! En over het kdv betreft... voor hun is het makkelijker, maar idd gewoon bij je standpunt blijven! Ze kunnen toch niet dwingen! Jij mag renske opvoeden en verzorgen op jou manier en daar moeten zij gewoon mee leven! En idd laat dat meissie een weekje wennen!! Sorry maar vind ze wel echt zeiken bij jullie daar! Wij geven ook wel tips, maar dat doen we pas als er geen eind inzicht is en altijd met respect naar de ouders toe! @ hier Nou hier net naar de mensendieck geweest... en geloof het of niet, ik heb al ernstige bekkeninstabiliteit! En dat dus al zo vroeg in de zwangerschap! Maar blij dat ik er op tijd bij ben! Ik mag nu niet meer tillen (handig als je op een kdv werkt met baby's) en heb allemaal oefeningen gekregen! Gelukkig hoeft het niet de hele zwangerschap te duren, kan wel... maar kan ook in eens over gaan!! *duim duim duim* wist niet dat bekkeninstabiliteit zo'n pijn kon doen!! De vrouw van de mensendieck schrok ook enorm toen ik moest gaan lopen na de "testjes" die ze had gedaan! Maar blij dat er nu wat aangedaan gaat worden! Bij de ha deden die "testen" toen ook nog geen pijn... bij haar ook niet, maar daarna kon ik niet meer lopen... en was dat nou net het gene wat ik haar moest laten zien Ze vroeg of ik altijd zo liep als ik pijn had! En ik zei... uhm nu valt de pijn nog mee!! Ze vond het toen al heel ernstig! Ik mag niet meer op de bank zitten van d'r... die is te laag! (zit nu ook op een hoge stoel en kan meteen verbetering merken) En morgen ga ik niet werken... alleen overleggen hoe nu verder! Hopen dat het snel verbeterd en dat ik wel weer kan werken, want heb geen zin om die pijn te moeten blijven houden en nu al thuis te zitten! Zwangerschapszwemmen is iets wat ik onwijs graag wil! Alleen hebben wij dat niet in dit kleine dorpje Ik was van plan om dan zelf baantjes te gaan zwemmen, maar volgens de mensendieck moet ik daar ook mee uit kijken omdat je niet goed voelt wanneer je te veel aanspant! Ik mag hooguit een kwartiertje zwemmen aan het begin en dan zo min mogelijk m'n benen gebruiken! Pff wat een gedoe! Maar zo blij dat ze me serieus neemt! @ Jilly Wat goed dat je je zo goed voelt!! Geen last van misselijkheid dus?? Wat lekker zeg!! Hopelijk ga je fluitend door je zwangerschap! En tja nu eindelijk op hyves vertelt... ik dacht dat ik het bijna iedereen al had vertelt... maar dat bleek dus niet
Oh meid wat een ellende!! Als ik dit zo hoor... dan hoop ik echt voor je dat je niet de ziektewet hoeft in zo'n vroeg stadium. Hou het echt goed in de gaten, je hebt niet bepaald werk dat makkelijk combineert met zulke klachten... Je hebt gelijk hoor met dat zitten enzo, want het is natuurlijk wel aanlokkelijk om ermee te spelen. Net als met staan, dat hebben denk ik alle ouders wel. Laatst was er een kennis op bezoek en die ging constant 'sta-spelletjes' doen, oh, ik werd gek! Omdat ik geen issue wilde maken, zei ik: weet je wat ze leuk vindt, vliegtuigje spelen... hihi. Hij dat doen, probleem opgelost En ons kdv... tja. Ik werd net wat positiever omdat het zo lekker ging... Dat komt vast wel weer maar vandaag ben ik er wel even zat van.
@Evenstar wat vervelend dat ze de fles weigerde maar nog vervelender dan het kdv meteen zo gaat zeuren. En inderdaad het is toch geen optie om de fles zelf te geven dan gaan er zoveel voordelen van de bv verloren.. Hopelijk drinkt ze nu weer lekker en hier gewoon je gal kwijt hoor Hmmm over zitspelletjes gesproken... Ik zet Noëlle vaak tegen mijn benen aan als ik op de bank zit met opgetrokken knieen zeg maar zodat we gezellig kunnen kletsen en ze vindt dit helemaal geweldig alleen wil ze nu dus steeds mijn handen pakken en dan zichzelf in zitpositie trekken en als ze geen handen te pakken krijgt gaat ze zelf al helemaal naar voren. Ook als ze haar flesje doet ze dit en dan lacht ze het uit zo leuk vind ze dit. Is dit dan ook slecht voor haar ruggetje? @Jilly wat heerlijk dat je je zo goed voelt. Misschien kun je alvast wat excusses verzinnen voor het niet drinken. Je bent de BOB of je hebt hoofdpijn dan ben je vast voorbereid @Serendipity jeetje nu al zo'n last van BI ik duim echt voor je mee dat jij bij de groep hoort waar het nog over gaat.
@ smile Volgens mij kan dat geen kwaad hoor... zolang je haar maar niet zelfstandig lange tijd laat zitten, maar dat kan ze denk nog niet? Nieuwsgierige kinderen doen dit vaak al uit hun zelf... dan is het ook niet zo erg, omdat ze de rugspieren zelf al trainen zegmaar. Wij hadden op het werk een meisje die met 4 maanden in de wipper steeds zelf naar voren ging zitten.. erg grappig gezicht, maar voor hetzelfde geld kukelt ze voor over... dus voor haar geen wipper meer! Ik hoop ook dat ik bij de grootste groep hoor, waarbij het na de zwangerschap gewoon weer over is. M'n nichtje hoort helaas bij de andere groep, nu 2 jaar na de bevalling zit ze nog steeds in de ww. En is ze afgekeurd voor leidster op het kdv ik hoop echt niet dat mij dat gebeurd! Gelukkig is het niet erfelijk! Dus hoef ik daar niet van uit tegaan! En ik ben er gelukkig vroeg bij.. merk zelfs nu al verbetering met de oefeningen... met een kussentje slapen en op een hoge stoel zitten! Dus heb goeie hoop!
Sterkte Serendipity! Ik hoop heel erg dat het gauw over is, of in ieder geval goed onder controle te houden is. Mijn bekkenklachten (lang niet zo erg als die van jou) gingen ook over tijdens de zwangerschap. Dus die van jou moeten ook gewoon gauw over zijn!
Ja ik hoop het ook!! Die bekkenklachten kunnen op en neer gaan door de hormonen, en ze gaf me echt een beetje hoop dat het in eens helemaal over kon zijn!! Daar hoop ik gewoon op!
Hey, even kort: Serendipity, veel sterkte met de BI. Mijn klachten gingen helaas niet over in de zwangerschap. Aan het einde ging ik alleen nog naar buiten voor het zkh. en daar in een rolstoel. Slapen lukte me vanwege de pijn aan mijn heupen maximaal 20 minuten achter elkaar, dan moest ik draaien en dat lukte niet zonder wakker te zijn met die buik en pijn. Ik kon ook vanaf week 14 niet meer op mijn rug liggen, maar dat was vanwege het dicht drukken van de lichaamsslagader door de zwangerschap. Maar deze klachten waren er vanaf week 20 pas en vanaf week 25 begonnen ze dit niveau te krijgen (het korte slapen, rolstoel behoefte kwam nog veel later, maar dat was ook omdat ik dat stom vond.... ) Ik hoop dat het bij jou niet zo ernstig zal worden. Na de zwangerschap ging het direct veel beter. Maar rennen is er eigenlijk nog steeds niet echt bij . Wel ben ik bij normaal wandelen pijn-vrij, al 2 a 3 maanden.
Thnx Luca, wist helemaal niet dat jij het ook zo ernstig hebt gehad! Maar ook niet heel gek met 2 kleintjes in je buik natuurlijk! Van het slapen herken ik het wel! Vanacht ging redelijk goed, maar die nacht daarvoor werd ik steeds wakker van de pijn en kon ik me amper nog omdraaien! En als ik te lang om m'n rug bleef liggen ging m'n been tintelen. Als ik eenmaal op gang ben, voelt wandelen wel goed! Dat moest ik ook veel doen van de mensendieck... dus heb nog steeds goede moed! Het voelt vandaag echt al beter als gisteren... al is het minimaal natuurlijk! Ik voel iig verbetering!
Maar dat is precies wat renske doet. Ze komt zelf naar voren en probeert dan te zitten. En kan dat dus redelijk haha. Ik had altijd begrepen dat je wipstoeltjes sowieso plat moet leggen zolang ze niet zelf kunnen zitten? Op het kdv staan ze wel een beetje schuin. Thuis zit ze er niet zo vaak in, ze is veel te dol op de babygym.
ja bij ons staan die wippers ook een beetje schuin... zodat de fles makkelijk zakt, en ze zitten er bij ons ook alleen na de fles in! Alleen dat meisje zet zich af met d'r armpjes en gaat dan zelf zitten... En ik had Renske ook al ingeschat als nieuwsgierig meissie
Oh gelukkig kan het geen kwaad. Ze is ook eigenlijk niet tegen te houden vooral omdat ze zo trots is opzichzelf en dan zo'n heerlijke tandeloze glimlach geeft @Evenstar zat je dochterje te bewonderen op hyves wat een schat en wat lijkt ze op jouw zeg!
Gaat meer om ouders die hun kind zittend laten spelen op de grond, omdat ze (wat zij denken) "zelfstandig" kunnen zitten... maar zelfstandig is pas zelfstandig als het kind zelf van kruipstand naar zitten kan gaan... het gaat ook niet over een paar keer een maar minuten per dag... maar uren per dag. Maar wat evenstar ook zei... ik vind die loopstoelen nog veel erger... op het werk heb ik een kindje die veel in een loopstoel werd gezet omdat ze een hond hadden die niet oplette als het kind op de grond speelde... gevolgd nu... ernstig naar binnen staande voeten, we verbazen ons er over dat ze nu toch kan lopen. Maargoed genoeg over dit onderwerp toch Hier was ik gisteren nog zo enthousiast over m'n verbetering enzo... maar dat valt vandaag vies tegen! Kan natuurlijk ook niet zo snel... maar hoopte het! De baby's en hoog zwangere blij dat de temperatuur eindelijk weer wat naar beneden is?? Word het maandag weer zo warm he? :s
@Serendipity: Wat naar dat je (nu al) zo'n last hebt van je bekken! Ik heb het (in veel mindere mate) gehad vanaf week 20 of zo. Pas aan het eind kon ik nog maar kleine stukjes achter elkaar lopen, en met slapen was het geen probleem. Niet te vergelijken met wat ik van jou hoor! Goed je oefeningen doen, hoor, daar kun je vast een boel mee verbeteren. Heeft je huisarts inmiddels toegegeven dat het BI is? Hij is ook je verloskundige, toch? @Evenstar: Renske wordt inderdaad alweer een half jaar! Ik vind het zo'n gek idee dat ze zo snel achter Alba zit. Voor mijn gevoel was ze er al zo'n tijd toen jij en Luca bevielen... Maar de tijd die tussen hen in zit wordt relatief natuurlijk steeds minder Vervelend dat ze er zich bij het KDV weer zo tegenaan bemoeiden. Daar heb ik natuurlijk geen ervaring mee, maar ik kan er al heel slecht tegen als mijn moeder of schoonmoeder ongevraagd iets te vaak advies geeft. Het is mijn kind en ik weet wat goed is, denk ik dan. Lekker he, een paar dagen op vakantie. Hoe lang waren jullie weg? Wij een week, en dat had langer moeten zijn. Gelukkig gaan we half september nog twee weken naar Kroatië. @Luca: Wat worden jouw jongens ook al groot, zeg! Tristans eerste tand is alweer door. Gaat dat goed met borstvoeden? Vroeg hoor, Alba heeft nog helemaal geen tanden @Smile: Leuk weer iets van je te horen! Fijn dat het goed gaat met Noëlle. En o die ogen, inderdaad! Wauw! @Jilly: Wat heerlijk dat de echo goed was en dat je je zo goed voelt! Ik geloof dat vrijwel iedereen in dit topic misselijk en lamlendig is geweest, die eerste twaalf weken, maar jij gelukkig niet. Zeker met die warmte is dat wel boffen. Zijn jullie al over namen aan het fantaseren? En heb je al bedacht wanneer je het je zoon gaat vertellen? @Mezelf: Zo, wat ga je hard! Je bent al bijna aan de beurt! Begin je nerveus te worden, of valt het mee? Ben je al toe aan je meisje, of kun je voor je gevoel nog wel even door met die dikke buik? Spannend hoor, die laatste weken. Wil je thuis of in het ziekenhuis gaan bevallen? En ook al helemaal uit de naam? @Kroko: Prettig dat je geen last hebt van de warmte. Alles goed, verder? Jij schiet ook al behoorlijk op! Hier een heerlijke vakantie gehad. Hoewel het woord 'vakantie' niet meer helemaal van toepassing lijkt, als je een kind hebt. (Nog altijd 's nachts wakker worden, vroeg op, late fles) Maar het was heel mooi weer en de reis viel ons erg mee. Het was een goed idee geweest om 's nachts te gaan rijden. Alba heeft bijna de hele weg geslapen. Wel hebben we besloten nooit meer in een stacaravan te gaan zitten, aangezien dat een soort koekblikken zijn en het overdag en 's avonds in de kinderkamer heter was dan buiten (tot soms wel 30 graden, arme Alba). Bovendien zijn de muren van karton, dus erg gehorig. En ze stonden vrij dicht op elkaar, zodat je ook wel veel van de buren kon horen. Voortaan gewoon een huisje, dus. Verder niet heel veel nieuws. Nog altijd geen geweldige nachten. Ze wordt tussen vijf en zes wakker vaak, en dan moeten we 1-7 keer de speen brengen tot een uur of zeven. Over het algemeen is ze heel lief en lacht ze veel, maar als ze moe is, wordt ze echt een kleine zeurpiet. En ze raakt erg gefrustreerd van het kruipen wat steeds net niet lukt. (Inmiddels kruipt ze achteruit.) Ze heeft door dat dingen kunnen vallen en dan vaak door mij worden opgeraapt. Dat is een erg leuk spelletje
Sorry even ego: zijn tweede tandje is ook al door! Heb het druk, want er komt wat gejengel bij kijken. Helemaal logisch, want het doet ook wel een beetje pijn! Enne, ongevraagd 'advies' wordt door mij ook niet gewaardeerd. Mijn schoonmoeder kan er ook wat van! We moeten er vanavond weer heen... GROM :x
Hey Orwen, ik heb dat ook met Smile's kindje, die zit ook weer zo dicht op Renske terwijl het tijdens de zwangerschap voor mijn gevoel mijlen achter elkaar zat haha. Tijdservaring is heel relatief Fijn dat je zo'n goede vakantie hebt gehad. Herkenbaar, "vakantie"... wij hebben dus daarom JUIST een superdeluxe bungalow gehuurd met afwasmachine en ligbad en internet. Onze enige extra vrije tijd was eh... dat we niet hoefden af te wassen. Zo goed al Renske op vakantie sliep, zo ongelooflijk bagger is het nu. Ik zit zonder slaap aan mijn artikel te werken nu en weet werkelijk niet meer waar ik het zoeken moet, zo ellendig voel ik me. Ik WAS al zo moe. Nu nog een volle nacht wakker gelegen, eerst van mijn eigen piekernisjes, toen van Renske die om de haverklap wakker werd en jengelig werd. We vermoeden weer tandjes, maar dat deden we eerder ook en er is verder niks te merken. Op het KDV heeft ze alleen maar geslapen. Om mijn dag NOG leuker te maken heb ik WEEEEER een borstverstopping die ik WEEEEER niet weggekolft krijg, :x Met andere woorden, ik ben - eigenlijk voor het eerst sinds ik moeder ben - echt even HEEL sjacherijnig Luca, jij een vervelende adviserende schoonma, nou dat is mij dan weer bespaard gelukkig. Maar wel eentje met een enorme gebruiksaanwijzing anderzins. Heelveel sterkte met de tandjes en het gejengel, tis opeens even best lastig he! Wie schopt me even terug op mijn roze wolk?
@Luca: Ach, dat gaat hard! Wat vervelend dat hij er zo'n last van heeft. Schijnt ook nogal te verschillen per kind. Sterkte ermee! (En met je schoonmoeder, trouwens ) @Evenstar: Dat van die luxe bungalow hadden wij dus ook moeten doen... Gelukkig zitten we in Kroatië in een huisje met airco en veel rust. We zijn er al eerder geweest, dus weet ik dat uit ervaring. En we gaan vliegen, zodat de reis net wat minder lang is. (Hoewel we toch nog na de vlucht met een taxi moeten en dan een stukje met de boot. Maar hopelijk vindt Alba dat juist spannend, allemaal.) Jullie zijn nog niet zo lang terug, toch? Alba sliep de eerste dagen dat we terug waren ook vreselijk slecht. Wat hebben we gedaan, dachten we. Gelukkig herstelde het zich weer. Maar ik heb sowieso gemerkt dat je nergens op kunt rekenen met een kind, ook (helaas) op de fijne dingen niet. Is dit echt je eerste grote baalmoment? Bofferd Komt goed, hoor! Beetje relativeren, jij. En een beetje humor. Werkt het beste.
@Evenstar: O, en ik wilde je borstverstopping niet bagatelliseren, natuurlijk. Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me heel naar. Misschien heeft iemand anders tips voor je.
Sorry geen goed bedoelde adviezen voor borstverstoppingen En orwen ben benieuwd hoe zo'n vakantie reis gaat met zo'n kleintje! We horen het wel!