Eerste ronde in februari/maart 2009, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door evenstar, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ja, heel erg stil!

@Smile: Wij hebben onze twee ukjes direct na thuiskomst in hun eigen kamertje samen in een ledikantje gelegd. Na 5 nachtjes sliepen ze dus al niet meer bij me. Wel is hun kamer op heel korte afstand van onze (dun gangetje, deuren open en tegenover elkaar. Echt heel dichtbij).
    We hebben hiervoor gekozen omdat de nachtrust voor mij heel erg belangrijk was (ks is wel een serieuze operatie en ik had daarna echt zo weinig geslapen), daar kwam nog eens een borstontsteking bovenop en slaap is toch al een schaars goed bij een baby, laat staan twee.

Met 1 kindje had ik niet dezelfde keuze gemaakt, maar nu waren ze toch niet alleen, en hoewel ik ze aanvankelijk wel miste, is het wel verstandig geweest.
    Nu geniet ik wel van de tijd alleen met Lucaman. Die ukjes hier zie ik overdag toch wel de hele tijd ;).

Maar kan me voorstellen dat het toch even pijnlijk voelt om je kleintje weer een beetje zelfstandiger te zien. Ik zie dat je een eindtijd hebt dat je er aan moet, begin alvast met oefenen voor die tijd, dan wen je er geleidelijk aan en je kleine ook :).

Mezelf, wat ben je toch leuk met jouw paard :). Hoe reageert jouw paard nu op jouw buik?

@Zwangeren: hoe is het?

@Mama's Orwen en Evenstar: Alles goed?

2. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    ps: De tweelingmoeders doen het bijna allemaal zo, alleen hebben de iets oudere tweelingen soms een eigen kamertje.
    De enige die de kindjes wel eerst bij zich had, heeft een tijdje op een matras in de babykamer moeten slapen, om haar kindjes daar te laten wennen en zelf ook nog wat slaap te pakken. Ik moet zeggen dat ik wel blij ben daar geen last van te hebben :)

3. smile17

smile17 Niet meer actief

@Luca kan me voorstellen dat het inderdaad na de ks veel te druk zou zijn met 2 kleintjes op de kamer en inderdaad groot voordeel je hebt de overgang niet.
    Heb je er geen last van de ze elkaar wakker maken? Toen ik op mijn oppastweeling paste had ik dit wel. Sliep de een net dan maakte de een de ander weer wakker.

Inderdaad goede tip vanaf woensdag maak ik haar ledikantje op en ga haar s'middags laten wennen in het grote bed.

4. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ik zit hier ook nog te twijfelen of ik een klein wiegje zou kopen... hier lijkt het heel normaal... maar m'n moeder vond het maar onzin ;) tuurlijk is het mijn beslissing! Maar aan de andere kant is het wel goed als ze meteen aan hun eigen bedje wennen... maar ben ook weer bang dat ik er spijt van krijg als hij/zij eenmaal geboren is...

5. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Volgens mij wordt het voor de eerste manden wel aangeraden. Verkleint de kans op wiegendood en is met borstvoeding juist beter tegen slaapgebrek.
    Het eerste is al gewaarborgd bij een tweeling (net iets lichter slapen door een ander in de kamer), tja, en twee wiegjes/ledikantjes paste misschien wel, maar praktisch was het bij ons ook niet.

Bij nr. 3 wil ik denk ik een co-sleeper. Lijkt me zoooo gezellig en heel handig bij de nachtvoedingen.

6. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Oh ja, Smile, overdag worden ze wel wakker van elkaar. Ze slapen ook nooit samen in de box. Dat werkt niet. 's Nachts slapen ze wel samen in hun kamertje en maken ze elkaar meestal niet wakker. Soms wel, maar ja, dat is dan pech.

Vannacht hebben we een rotnacht gehad met Rafael (zeldzaam). T. heeft er gewoon doorheen geslapen. Om half 5 kwam T. voor de nachtvoeding, en sliep R. daar weer doorheen.

Alleen 's ochtends worden ze echt wakker van elkaar, maar dat komt denk ik vooral doordat het toch normaal is om dan wakker te worden.

Hier tegenover ons zijn ze aan het schuren en timmeren... Pfff, daar slapen die kleintjes niet op dus. Ga maar eens goede mama zijn :)

7. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Sterkte hoor, en als ze nog voor een nachtvoeding komt, knuffel je toch elke nacht ook weer even :)

(Al wil je daar toch vanaf op gegeven moment ;):D)

8. smile17

smile17 Niet meer actief

@Serendipity als je geen wiegje wilt aanschaffen voor die korte tijd is het msschien ook een optie om de wagenbak te gebruiken. Als het bevalt kun je altijd een wieg kopen bevalt het niet of gaat de baby snel naar eigen kamertje heb je de wieg niet voor niks gekocht. En inderdaad is het erg praktisch met bv geven en trouwens ook me de fles.

@Luca gelukkig maar dat ze zo heerlijk slapen zonder elkaar te "storen". Vervelend dat ze aan het timmeren zijn dat gebeurd dan ook altijd net als ze in slaap vallen.
    Hihi nee ze komt vanaf 6 weken al niet meer voor een nachtvoeding dus helaas dan ook geen knuffelmoment:( nou ja ik geniet nu des te meer van het moment dat ze nog wel bij ons slaapt.

@Evenstar gaat alles goed met jou en Renske? Je bent al een tijdje niet geweest.........

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Sorry, ik sta even op het punt van instorten. :(

Renske spookt al een tijdje zo erg 's nachts dat er van slapen bijna geen sprake is. Ook overdag slaapt ze niet geweldig. Er zijn nogsteeds geen tandjes en ze is gewoon blij. Maar ze raakt gewoon niet in een diepe slaap en wil vooral 's nachts heelveel drinken.

We hebben een co-sleeper gemaakt en dat bevalt wel, maar het blijft af en aan met de nachten.

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh, ik zie dat ik hier niks over ons cosleeper avontuur had verteld. Renske is te groot voor de wieg en wij hebben het welgeteld 1 nacht geprobeerd om haar op haar kamer te leggen. Zij vond het niet leuk, maar sliep even als altijd (niet geweldig dus), en wij misten haar vreselijk.

Van een Ikea bed hebben wij zelf een cosleeper gemaakt, en het past net. Dat is dus misschien nog een tip voor je Smile! Ik post vanavond wel even een fotootje, als ik niet na het eten weer meteen mijn nest in duik.

Mezelf ik zie prachtige foto's, gaaf hoor. Geniet nog maar even van Jetje in je buik. Verstandig om afscheid te nemen hihi. Ik miste het vreselijk de eerste maanden. Hoop dat je een voorspoedige bevalling zal hebben, en nog eventjes kan genieten van verlof!

En Serendipity, wij wilden het niet weten en het verhaal ken je. Per ongeluk gezien. Als je zelf een vermoeden hebt, kan je het beter echt weten, en het zelf wel weten en niet aan anderen vertellen is denk ik heel moeilijk. Maar er zijn er die dat wel kunnen hihi. Fijn dat de BI klachten minder lijken te worden.

Verder zit ik op werk en kan ik niet echt bijlezen. Ik ben jullie niet vergeten hoor! Maar ik ben even niet anders dan aan het overleven voor mijn gevoel. Pff.

11. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Evenstar
    :( Klinkt niet heel fijn, zulke slapenloze nachten... denk je er net een beetje van af te zijn ;) Zit ze niet in een donderwolk volgens oei ik groei?? ;)

@ Luca
    Ja tijdens de nachtvoedingen is het idd wel weer handig ja... hmmm ga er toch nog meer eens over na denken;)

@ Smile
    De wagenbak is misschien ook wel een optie ja... maar dan neig ik toch weer meer naar een echt wiegje, das toch wel mooier ;)

@ iedereen
    Ik kom er niet uit hoor met de wandelwagen... ik ben nog vroeg, dus alle tijd... maar alles lijkt zo op elkaar :s... we willen er eentje met een hoge duwstang, 4 wielen, een 3 in 1... maar dan nog is er zo veel keus :s
    Welke hebben jullie gekocht??? En waarom deze keuze???

12. BB10

BB10 Niet meer actief

Kom even spieken en iedereen een knuf geven (en Evenstar nu in het bijzonder)
    *zwaai*

13. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ BB
    Ik zag je naam staan als laatst geposte... en ik hoopte even dat je terug was met goed nieuws :(... Het is je zo gegund! Ik blijf voor je duimen hoor meis!! Knuf en zwaai terug!!

14. smile17

smile17 Niet meer actief

@BB ook ik zwaai terug en tegelijk dikke knuf! Hopelijk ben je snel terug...............................

@Evenstar maakte me al een beetje zorgen omdat je er niet was. Echt balen van Renske haar korte nachten. Probeer anders een beetje bij te slapen als zij in de middag slaapt. Ben erg benieuwd naar de co-sleeper

@Serendipity inderdaad is een wiegje wel erg leuk en staat ook zo schattig. Wij hebben de easywalker omdat we beiden lang zijn en dit 1 van de weinige hoge wagens is. Het een 3 in 1 wagen is. Wij hem de mooiste vonden en veel leuke kleuren heeft, fijna buggy heeft, heeel maar dan ook echt heeel wendbaar is en dus met 1 hand te besturen (3 wielen). Tja ik ben er erg tevreden over ;)

15. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @BB: zwaai terug en ik hoop dat je snel met heeeel goed nieuws weer bij ons bent :)

@Smile: misschien geen knuffelmoment, maar netjes hoor, doorslapen vanaf 6 weken :)
    Hier vannacht toch echt weer een voeding per kindje ;) Maar volgens mij slaap ik er altijd half doorheen. Kan me er soms nauwelijks wat van herinneren.

@Evenstar: sterkte met alles!
    Wat ik me afvroeg: is het voor jou geen idee om gewoon eens de nachtvoedingen door je hubbie te laten doen, en zelf de wekker te zetten om om bijvoorbeeld 4 uur beide borsten leeg te kolven. Dan kun je gewoon een volle 8 uur pakken (of meer zelfs), en met 's nachts kolven hou je je productie voldoende goed gaande, zeker dubbelzijdig. Dit twee nachten doet vaak wonderen voor je gesteldheid, productiviteit op werk en vooral ook je stemming. Een vrolijkere mama voor Renske en die mindere stress helpt weer bij de productie?
    *probeert mee te denken* ;):)

@Orwen: hoe is het met jou en je kleine?

@Mezelf: rommelt er al wat? Spannend!! :D:D:D

@Kroko & Ser & Jilly: hoe gaat het?

@Hier: Mijn ukkies zijn 6 maanden!!! :D:D:D:D:D:D:D

Toch wel een beetje trots hier. Hartstikke groot en niet prematuur geboren. Ze zijn de eerste 6 maanden eigenlijk wel heel goed doorgekomen. Beide nog geen verkoudheidje gehad, ondanks de stuitligging geen spreidbroekje, er wordt ook geen helmpje geadviseerd omdat de hoofdjes niet erg scheef zijn, en ik heb vrolijke mannetjes. Een eenkennig mannetje (en zeurpietje :) ) die vooral lekker in mama's haar wil krioelen, schaterlachen om rare geluidjes van papa of mama en stampen met zijn armpjes en beentjes (Tris tan). En Raf ael, een ontzettend makkelijk, vrolijk en nieuwsgierig ukkie die de hele wereld wil verkennen en alles interessant vindt.

Natuurlijk heb ik er absoluut niet alles mee te maken en hebben we vooral ook heel veel geluk gehad. Maar ja, toch ook trots :D

Oh ja, de eerste bijvoedingen zijn net begonnen. En gaan erbarmelijk slecht ;). Ze trekken een heel vies gezicht en werken zowel grotere stukjes als prutjes heeeel snel hun mond weer uit. En wat een troep kan dat geven, het wordt er drukker mee zeg!

Ok, einde ego ;)

16. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ BB: Zwaai, zwaai! Kom je gauw weer terug met goed nieuws? Ik duim voor je!

@ Luca: Klinkt lekker! Behalve die prutjes dan! Maar goed, dat is volgens mij altijd wel even wennen voor die kleintjes! En het geeft vast ook wel weer plezier!

@ Smile: Jij hebt ook een heerlijk meidje, zeg!

@ Ser: Hoe gaat het met je BI? Knapt het nog steeds op?

@ Evenstar: Ik hoop dat je er gauw weer helemaal bovenop bent. Het is natuurlijk de bedoeling dat je lekker kunt genieten van je kleine meid!

@ Hier: Ik heb veel harde, zere buiken. Vooral 's avonds in bed. Maar ook de laatste dagen overdag. In de nacht van vrijdag op zaterdag ben ik ook al heel veel slijm verloren (slijmprop). Er is al veel gaande, maar het zegt allemaal niks...
    Gelukkig ben ik nog lekker op de been en kan ik alles nog. Alleen niet alles tegelijk natuurlijk! We kijken inmiddels wel erg uit naar de geboorte van onze Jet. We zijn er helemaal klaar voor!

17. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ mezelf
    Oeh spannend zeg!! Dat klinkt idd wel een beetje een begin van het einde :D... Zie je er tegen op? Of mag het nu wel komen van jou?? Wat voor kinderwagen hebben jullie??

Met m'n BI gaat het super!! Sterker nog... ik heb er nog amper last van!! Gebeurd niet vaak zei die vrouw van de mensendieck!! Zolang ik m'n oefeningen doe, heb ik nauwelijks nog last!! Ik werk nu ook weer halve dagen en mag vanaf morgen weer proberen te tillen... kijken hoe dat gaat!

18. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Ser: Oh, fijn zeg!!! Moest je lichaam toch wennen aan een ander gebruik van spieren en banden misschien. Wie had dat gedacht!

Wij hebben de Mutsy 4 Rider Slider of zoiets.
    - 4 wielen
    - lucht bandjes
    - hoogste duwstang die we konden vinden (m'n man is 2m)
    - degelijk
    - onze smaak, qua uiterlijk
    - bij Babydump incl. reiswieg, wandelwageninzet en maxicosi.

Geen idee nog of hij ons bevalt. Van veel bekenden hoor ik van wel.

@ Hier: Ze mag wel geboren worden, maar ik ben het nog niet zat. We wachten rustig af. Ik ben er klaar 'voor', niet klaar 'mee'. Zeg maar.

19. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ mezelf
    Dat klinkt nog heel positief iig :)... wat denk je zelf? Worden het nog uren, dagen of weken? ;)

Ik zit zelf ook aan de mutsy te denken... slider weet ik nog niet... ben idd ook bij de baby-dump geweest... en die spreekt me tot nu toe het meest aan.
    Al lijkt me de easywalker... (die heb je ook met 4 wielen) idd ook wel een super goede kinderwagen, maar volgens mij is tie een stuk duurder!

20. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ik neem terug wat ik over de prijs van de easywalker heb gezegd ;)... op internet staan namelijk hele andere prijzen, dan dat je in de winkel gaat kijken.. kom ik achter... denk dat tie ongeveer even duur is als de mutsy

Deel Deze Pagina