@ Ser: Dat 'slider' heeft alleen maar te maken met de bandjes. Slider heeft luchtbandjes. Dat leek ons toch wel comfortabeler dan massieve. Wij hebben ook lederen handvaten, ipv schuimrubber. Ik weet niet of dat nu ook met 'slider' te maken had.... Babydump hanteert laagste-prijs-garantie tot de geboorte, dus het lijkt me nooit verkeerd om daar een wagen te kopen. Mits je soort er natuurlijk bij zit. Ik denk dat m'n bevalling nog wel een week op zich laat wachten hoor. Misschien wel langer. Alles wat ze eerder wordt geboren is meegenomen. Hoewel ze alleen maar 'sterker' wordt als ze langer in m'n buik zit. Ze mag dan nu wel geboren worden, qua draagtijd. Maar het is altijd beter als ze dichterbij die 40 weken geboren wordt.
@ kinderwagen: Wij (nou ja, ik eigenlijk ) hebben gekozen voor de Joolz Day. Allereerst vanwege mijn lengte, deze is zeer geschikt voor lange mensen. De verkoopster kwam met deze en met de Mutsy vanwege mijn lengte. Maar het verschil tussen deze 2 is, is dat de Mutsy een veel zwaarder onderstel heeft dan de Joolz en de Joolz is ingeklapt veel compacter (en ik heb maar een klein autootje). Verder is het ook een 3 in 1 (wieg, buggy en maxi cosi), maar dat zijn ze tegenwoordig allemaal, heb ik begrepen. Verder zit het kindje met de Joolz ook hoog, net zoals bij de Stokke (maar die vind ik lelijk), dus kan ze straks lekker de wereld inkijken. Het is een hele mooie, zeer wendbare wagen, met 4 wielen. Het enige nadeel is dat het een van de duurdere wagens is, maar mijn mama betaalt een deel mee. @ BB10: dikke knuf voor jou! Ik duim en hoop mee met de rest dat je straks met blij nieuws mag komen! @ Evenstar: Jij ook een dikke knuf en wat sterkte toegeworpen als hulp bij het overleven! @ Luca: Wat klinkt dat toch zo ontzettend lief, hoe trots jij schrijft over jouw mannetjes. Zo mooi! @ Mezelf: succes met de laatste loodjes. Ik hoop dat ze nog heel even blijft zitten. @ Smile: wat een mooi popje heb je! En wat een enorme ogen, wow! @ Serendipity: wat fijn dat je bekken het beter doet! Ik heb er helemaal geen last van, dus ik kan er niet over meepraten. Mijn collegaatje had het ook en het was echt geen pretje. @ hier: doing fine . Het zijn voor mij nu echt de laatste loodjes op het werk. Nog 3 daagjes werken: vrijdag, maandag en dinsdag en dan mag ik met verlof . Nou ja, ik mag nu al, ik ben over de 34 weken, maar ik wil door tot 36, zodat ik na de bevalling meer tijd heb met mijn meisje. Het is nu wel erg zwaar geworden en ik ben erg moe. Ik verheug me er dan ook enorm op om straks heel veel te slapen. Ik zal af en toe de deur uit gaan om een babyspulletje te kopen, maar verder ga ik echt alleen maar slapen, 4 weken lang. Ik heb dan ook met mijn meisje afgesproken dat ze blijft zitten tot iig 4 sept, de uitgerekende datum. Stel je voor dat ze 2 wkn te vroeg komt, dan heb ik maar 2 wkn kunnen rusten .
@ krodieltje Lekker dan... weer een andere kinderwagen dat bedoel ik dus... alles is goed, maar waarom dan zoveel keus Waarom neemt niet iedereen gewoon dezelfde, dan weet ik ook welke ik moet kiezen En ik moest wel lachen om je slapen Ik wens je veel slaap plezier alvast, voor als ik je voor die tijd niet meer spreek met veel leuke dromen! En ik duim voor je mee, dat je meisje tot 4 september blijft zitten hahaha @ Mezelf Die slider... kan je de stang volgens mij zo schuiven, dat je zonder dat de bak of zitje er af moet... toch kan wisselen van voor of achteruit kijken met wandelen... Uhm snap je???... lekker uitleggen zo Maar heb idd al meer goeie verhalen er over gehoord!
Hihi Krokodieltje, zo voelde ik het ook hoor. Renske is met 39w4d geboren, netjes he? Mezelf, spannend he, zo op het eind. Heb je een 'buddy' hier? BB10, wat lief dat je me even komt sterkte wensen. Ik hoopte eigenlijk natuurlijk dat je nieuws had, hoop dat het snel raak gaat zijn!!! Hier is duidelijk geworden wat er aan de hand is. Waar ik eerst een gigantische overvloed aan melk had, is mijn produktie plots ingestort. Hoe het komt, god mag het weten! Maar het is normaal. Ik kan misschien ongesteld worden of iets. Zwangerschap heb ik uitgesloten. Vannacht was het weer hommeles, hele nacht gevoed, en vanmorgen heeeel brak naar werk gegaan. Ik kolfde nog niet de helft van wat ik normaal kolfde (150cc ipv ruim 330 in de ochtend). Ze is dus aan het regelen! En ik doe nu maar mee. Overdag. Ben ziek (en uitgeput) naar huis gegaan en leg Renske nu elke twee uur aan. En heb zelf ook geslapen om even bij te tanken. Het lijkt een beetje vicieus: vermoeidheid- terugloop - nachtvoedingen- vermoeidheid. liefs allemaal! Later weer meer vrolijke berichten hoop ik
@ evenstar Jeetje meis, klinkt echt zwaar! Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Renkse 's nachts zo onrustig is?? Voed je haar 's nachts nu ook om de 2 uur?? Of komt ze dan wel later?? Pfff dat is niet vol te houden :s logisch dat je er flink door heen zit nu! Sterkte meid... hoop dat er snel een oplossing komt, waarbij je je goed voelt!
Ah, lief Serendipity! Ik heb gisteren een regelmiddag gehouden, en vannacht hebben we samen in het grote bed geslapen (ze wil heel graag bij me zijn, als ik in de kamer ben wordt ze wakker en wil ze niet meer in de co-sleeper, niet echt handig eigenlijk maar ja). En vanmorgen... tadaaaa! Ploftiet! Yes... ik ga nog wel even door met extra kolven/aanleggen, is even vermoeiend, maar het is het ZO waard om bv te geven en te blijven geven. Vanmorgen kolfde ik om 10u alweer ruim 270 cc, dus dat is heel veelbelovend. Ik kolfde eerder in de ochtend soms meer dan 220 uit één borst, dus ben denk ik ook erg verwend hoor. Maar gisteren had ik echt een erge produktiedip. Maar goed: leerzaam misschien voor mensen die bv gaan geven: geef niet op bij de eerste dip. Want dipjes zijn echt normaal. En erg frusti, dat wel. Maar goed, extra aanleggen en volhouden dus! Hoe voel je je trouwens Serendipity? Ben je al over de ergste misselijkheid heen? Gek hoe jouw zwangerschap in mijn ogen voorbij vliegt al. Toen ik net zwanger was krooooooooooop de tijd zo erg. Haha. Voor mijn gevoel ben je net 8 weken, en je zit al op ruim 15 hihi! Lekker uit de 'kritieke fase' al, en op naar het grote genieten van het gespartel. *zwijmelt even...* Hihi, soms wou ik wel weer een dagje zwanger hoor! Al was het alleen maar om even bij te slapen ahum.
@ Evenstar Fijn dat het weer wat beter gaat!! Wist niet dat je na een dip, in eens weer wel genoeg melk kon krijgen.... denk dat ik toch maar die bv cursus ga doen Hier gaat het echt beter... na de misselijkheid (tot 12 weken gehad) had ik meteen die ernstige bekkeninstabiliteit... kon ik nog niet genieten... maar nu dat ook beter gaat, ben ik bijna de gelukkigste zwangere vrouw op aarde Ik vond de eerste weken ook voorbij kruipen hoor maar vanaf 12 weken gaat het in eens heel snel! (misschien ook omdat ik me sindsdien wat beter voel?) Ik verbaas me steeds over Jilly, dat tie al zo ver is ... in mijn belevering zat ze best ff achter me maar dat bleek niet zo te zijn haha
Lieve allemaal, Even kort van mij een berichtje. Onze dochter is geboren! Ze heet Milou. 3360 gram. Geboren met 38 weken. Helemaal gezond! Een uitgebreider verhaal volgt als ik weer wat beter kan zitten. Het gaat hier in ieder geval super! XXX kers verse mama! Bekijk bijlage 89997
Whoehaaaaa!!!! Mezelf, gefeliciteerd!!! Wow, die had ik nog niet verwacht, hihi! Wat een mooi meisje! En wat een leuke naam! Ik ben benieuwd naar je bevallingsverhaal...
*breek even in* Mezelf Gefeliciteerd!!!!! Wat een mooie meid en wat een mooie naam! Nu lekker genieten van je mooie meisje, en ik ben ook benieuwd naar je bevallingsverhaal hoor. *breekt weer uit*
Mezelf, gefeliciteerd met de geboorte van Milou!!! Beetje vroeger dan verwacht! Wat een lieve foto Ook ik ben benieuwd naar je verhaal, maar neem lekker je tijd en geniet van je nieuwe kleine meid
@ Mezelf GEFELICITEERD!!!!! Jeetje wat een mooi meisje... en wat een prachtige naam!! Wat klink je super trots!! Lekker genieten meid!! En als je tijd hebt, ik ben ook erg benieuwd naar je verhaal! (Waren het toch nog maar dagen he )
@mezelf van harte gefeliciteerd met jullie mooie meid Milou! Ben ook erg benieuwd naar je verhaal... @Serendipty succes met kiezen van de wagen we hebben het je niet makkelijker gemaakt he Misschien een tip ik heb de wagen gekocht tijdens de mazzel mama dagen van de prenetal en toen krreg ik 25% korting op de wagen. Bij de Prenatal is hij iets duurder dan bij de babydump met met 25% korting toch een stuk goedkoper. @Evenstar gelukkig weer een ploftiet hihi hopelijk drinkt Renske nu weer met langere tussenposen @Luca haha die kleine mannen van jou zijn dus lekker eigenwijs en willen helemaal geen fruithapje. Heb je ook zo'n leuke foto waarbij ze helemaal onder de worteltjes zitten? En nog gefeliceteerd met hun eerste halfjaar! @Kroko succes de laatste dagen met werken. Ik heb ook doorgewerkt tot 36 weken en nu is het even zwaar maar als je zo weer moet werken is het oh zo heerlijk en het zo waard om die 2 weken extra te hebben met je kleine meid!
Mezelf: Gefeliciteerd! Wat een mooi popke om te zien, inderdaad, ook een mooie naam! BB, goed even iets van je te horen tussendoor! Het voelt nog steeds lullig dat ik jou tot 'laatste' heb gemaakt, maar zoals ik je eerder al mailde, ik hoop elke keer weer wanneer ik hier eventjes om het hoekje kijk, goed nieuws van je te lezen! Serendipity; fijn dat je klachten wat afnemen. Hoe gaat het met je buik, begint ze al flink te groeien? Zag dat ze bij de meeste sauna's wel een zwangerschapsarrangement hebben met gezichtsbehandeling, voet- en buikmassage en een kruidenbad. Heb maar bedacht wanneer mijn buik flink is gegroeid mezelf daar maar eens mee te verwennen. We hebben een houtgestookte sauna achter in de tuin, maar het is wel erg prettig wanneer iemand anders de kachel voor me aansteekt en tussendoor wat masseert! Hier in het Noorden doen ze het alleen in Peize, maar bij jou in de buurt kunnen ze dat vast ook! Evenstar, fijn dat jullie weer wat bij hebben kunne trekken. Ik heb er een hoop respect voor, hoe je dat doet met de borstvoeding. Met mijn zoontje ben ik destijds na een maand gestopt. Hij wou alleen uit de fles drinken en niet uit de borst. Dit mede omdat na de keizersee de melkproductie moeizaam op gang kwam, vanaf het begin gekolfd en de fles gegeven. Het kolven en daarna de fles geven vond ik dusdanig pittig qua tijd en energie dat ik er na een maand helemaal klaar mee was (mijn destijds partner hielp ook niet echt mee, dus dat helpt ook al niet). Ik wil het deze keer wel weer gaan proberen. En jou motivatie helpt die van mij ook flink op gang! Krookje, vandaag je laatste dagje werken, morgen trouwen en dan genieten van jezelf, je buikje en Krokoman? Besef je je al dat het niet zo lang meer kan gaan duren, en dat van al deze dames jij de eerst volgende aan de 'beurt' bent voor het, zoals ze dat hier in het Frysk erg-niet-charmant zeggen "smiten"? Spannend hoor, het zal ongetwijfeld een prachtig meisje worden met jou Braziliaanse roots! Luca, hoe gaat het met je behang? Heb je het fruit al op de muur? Wacht maar tot de worteltjes en de maccaroni gaan rondvliegen. Zó grappig is dat, waneer je het een keer vast kunt leggen met een camera moet je dat zeker doen, leuk voor wanneer de mannen rond een jaar of 18 zijn. Hier, vakantiemodus weer voorbij, terug in de realiteit en weer aan het werk. Erg druk doordat we op 1 september een audit hebben en blijkt dat we nog niets op papier hebben. Eindelijk de twaalf weken bereikt, nog steeds zonder dan ook maar één lullig kwaaltje of wat dan ook (zo dubbel ik wil bevestiging, maar aan de andere kant, wanneer het zo negen maanden gaat duren hoort niemand mij ooit weer klagen over dat zwanger zijn niet leuk is!! Mijn eerste zwangerschap was een nachtmerrie, dit is tot nu toe peanuts). Volgende week mogen we naar de verloskundige voor de eerste keer en hopelijk horen we dan het hartje weer.
@ Jilly Hey meis, fijn om weer wat te horen, maar balen dat je vakantie weer over is en je zo hard aan de slag moet :s Nu de 12 weken voorbij, heerlijk voelt dat he?? Geniet je er goed van?? Of overheerst de onzekerheid nog wat? Wel grappig dat je nu ook de andere kant van het zwanger zijn mee maakt... dat het ook heel leuk kan zijn Nu ik niet meer misselijk ben en de bekkeninstabiliteit is verdwenen als sneeuw voor de zon... ben ik ook de gelukkigste vrouw op aarde @ Krokodieltje Jeetje meis... die datum van het trouwen is mij helemaal ontgaan!! Is morgen de dag??? De ene dag in de week dat het slecht weer wordt :s... agh je kan niet alles hebben en het wordt vast een super feest! Gewoon bij neerleggen en genieten van de dag en jullie samen!! Ik wens je een super dag toe!!
@Jilly: fijn dat je die 12 weken hebt bereikt. En nog geen kwaaltjes, wat fijn!!! Ik hoop voor je dat je die lijn door kunt zetten (stiekem ook omdat ik wel een 3e wil en doodsbang ben me nog eens zo te voelen als bij de tweeling. Als jij je zo veel beter voelt, is er misschien nog een beetje hoop voor mij ) @Kroko: gefeliciteerd met jouw huwelijk! Ik hoop dat jullie een mooie dag hebben. @Evenstar: jaaah, je wordt creatief met fruit in je haar en op je kleren en op de kleertjes van je kinderen Ben jij inmiddels begonnen met de eerste bijvoeding? @Smile: nog geen foto gemaakt, maar daar ga ik binnenkort maar eens aan werken . Alles nog steeds goed met jou en de kleine meid? @Hier: vooral Tristan is zich snel aan het ontwikkelen de laatste dagen! Hij liep motorisch een beetje achter op R., maar dat is de laatste 3 dagen bijna volledig bijgebeend. De tweelingbox begint al klein te worden met al dat gedraai . Helaas gaat de ontwikkelingsstap ook gepaard met wat gejengel. En voor het eerst weinig drinken Werk aan de winkel voor mama! Oh, en de eerste hapjes blijven nu wel binnen hoor (vertelt hun luier mij ). Hele stukken gaan vooral bij Tristan lastig, maar banaan gemengd met beetje bv en/of kv gaat toch niet slecht. Maar wat een zooi geeft het!!
@Mezelf: Supergefeliciteerd met je prachtige dochter! Doe het rustig aan en tzt wil ik ook graag horen over je bevalling! @de rest: Ik hoop snel te kunnen reageren. Nu ben ik vooral moe en erg druk (weekend weg, daarna weer, drukte op het werk)...
@Luca: Nog gefeliciteerd met je mooie jongens! Wat worden ze al groot... Hebben ze iets moois gekregen voor hun halve verjaardag? Gedoe, hè, dat eten? Wij zijn al sinds de vierde maand bezig, en het wordt er maar niet minder troeperig op. Ze wil alleen nog maar meer zelf doen, dus veel rotzooi in en om de stoel. Schijnt goed te zijn voor het later met mes en vork eten, heb ik gehoord (En leuk te horen dat je over een derde denkt, in de toekomst!) @Serendipity: Zo, wat ga jij hard! Zestien weken alweer. Bijna tijd voor de 20-weken echo en het weten van het geslacht! Spannend, hoor. Fijn dat het goed gaat met de bi. Is je vriend een beetje lief voor je? Wat betreft kinderwagens: Wij hebben de Teutonia Lambda. De winkelmevrouw vertelde ons dat Teutonia een Duits merk is wat een tijd is weggeweest. Ze zouden heel veel ouders gevraagd hebben wat ze wilden van een kinderwagen en naar aanleiding daarvan hun wagens maken. Ach, ze zeggen zoveel, he In feite is het een heel behoorlijke kinderwagen. Hij is stabiel en stevig. Ik vind hem er mooi uitzien. Hij werkt handig met het wisselen van buggyopzet naar wiegopzet (hoewel mijn vriend dit niet met mij eens is) en klapt handig in. Ook kun je er adapters op laten zetten waardoor je een Maxi-Cosi of Romer-autostoeltjes erop kunt doen. Pluspunten: Klapt gemakkelijk en redelijk compact in; switcht gemakkelijk van functie; heel wendbaar met vier wielen; hij heeft veel ruimte voor boodschappen (echt een hele fijne functie, in de praktijk). Minpunten: De wielen kunnen dan wel niet lek, maar aangezien het geen luchtbanden zijn, hobbelt Alba flink wat heen en weer, af en toe; hij is behoorlijk zwaar om te tillen; soms zit de voetrem wat te vast en sleept het ene achterwiel nog even over de grond (erg irritant als je net over moet steken als het groen is). Hmm, als ik dit zo lees, zou ik liever een andere wagen hebben Maar alle info is handig, toch? @Jilly: Willen jullie het geslacht eigenlijk weten, of ben je daar nog niet uit? Het wordt statistisch gezien hoog tijd voor wat jongens hier, Jilly, Kroko en Serendipity! Fijn ook dat je zo'n zorgeloze zwangerschap hebt. Ik kan me voorstellen dat het je soms onzeker maakt, maar aangezien je het tegenovergestelde ook kent, is dit toch wel fijner. @Smile: Alles goed met jullie? @Mezelf: Nogmaals van harte gefeliciteerd! Milou is alweer ruim een week oud, zie ik. Geniet je van je kraamtijd, of is het allemaal erg druk en wennen? Bij mij was het een beetje een mix van deze twee. Nog steeds, eigenlijk... @BB10: Prettig om te lezen dat je even bent komen kijken hoe het hier gaat. Jammer dat je nog geen goed nieuws kunt komen delen. Laten we zeggen: tot snel! @Kroko: Gefeliciteerd met je huwelijk! Was het een mooie dag? Ben je nu op huwelijksreis, trouwens? Wat een bof dat je je nog zo fit voelt. Dat had ik echt niet, die laatste weken! Geniet nog maar lekker even van de rust! @Evenstar: Gefeliciteerd met Renske's halve jaar! Lekker fruit gesnoept? Voel je je weer wat happier, trouwens? Hoe gaat de bv, nou? Zo, en hier heb ik eindelijk wat tijd gevonden om te schrijven. Alba slaapt inmiddels (sinds een paar weken) door :juicht: Ze wordt meestal tussen zes en half zeven wakker, wat vroeg is, maar wel echt ochtend en niet meer nacht. Dan kan ze tien a twintig minuten nog wat brabbelen in haar bed, voor ik haar echt eruit moet halen. Even rustig voorbereid wakker worden voor mij, dus. Verder zit ze al erg goed. Ze valt nog heel soms achterover, maar ik zit nog altijd achter haar als ze zit en ben er dus (vrijwel altijd) op tijd bij om haar op de vangen. Ze doet nog altijd verwoede kruippogingen, maar het wil nog niet lukken. Wel kan ze nu haar benen onder zich trekken en echt op handen en knieën staan, zelfs een pas naar voren doen met haar ene been, maar dan valt ze gewoon voorover. Ze kan nu wel soms vanuit zitten naar kruipstand, zonder te vallen. Momenteel is ze erg verzot op kiekeboe en gekke geluiden die we maken en gezichten die wij trekken. O, en ze brabbelt sinds een paar weken enorm. Zo leuk! Volgend weekend gaan Alba en ik met een vriendin en haar zoon van 1,5 naar een bungalowpark. Dan gaan we zwemmen in een binnenbad. Ben benieuwd wat Alba daar van vindt!