@ Evenstar Thnx voor je tips!! Ik had ook nog geen idee wat voor ding/doek/zak... weet ik veel... ... ik moest kopen... moest me er nog in verdiepen! Maar dat hoeft nou niet meer En idd die doeken leken mij ook veel makkelijker, ook omdat je deze in verschillende houdingen kan gebruiken toch?? Maar iig bedankt voor je bevindingen
Een heel verhaal, Evenstar. Blijkbaar gaat het je aan het hart . Ik had al zoiets gelezen, dat niet alle draagzakken goed zijn. Ik lees met name slechte verhalen over de babybjorn. Ik ben me een beetje aan het oriënteren, omdat ik ook graag wil gaan dragen en het lijkt me ook handig en fijn voor papa. Draagt jouw man ook, Evenstar? Anyway, wat een draagdoek betreft ben ik er nog niet uit, er is zoveel keus, geen idee wat te kiezen. Het lijkt me ook erg bewerkelijk, dat knopen, maar zoals je zegt, dat is vast een kwestie van wennen en handigheid creëren. Verder lijkt mij een Beco Butterfly wel handig. Die hoef je niet meer te knopen, maar die draagt wel ergonomisch en het kindje zit in kikkerhouding. Wat vind jij van de Beco Butterfly? Of heb je er geen ervaring mee? En wat is een handige draagdoek om mee te beginnen?
Als aanvulling, de verschillende ergonomisch verantwoorde draagmogelijkheden. Ik draag mijn kindjes ook graag, vind ik veel leuker en intiemer dan de wagen Blozekriekske.nl - De leukste draagdoek, draagzak, rugdrager en ringsling koop je bij Blozekriekske!
Ik heb er ervaring mee, en vind het wel een stuk gebruiksvriendelijker. Zeker met twee druktemakers En even intiem als mijn draagdoek.
Thanx, Luca, ik ga er nog eens rustig voor zitten om het allemaal door te nemen. Maar de Beco wordt nu toch wel echt een serieuze optie. En dan kan ik er altijd nog een doek bij nemen. Met name het geborgen gevoel aan je kindje geven, niet altijd met de kinderwagen hoeven te slepen en je handen vrij hebben, zijn voor mij de belangrijkste redenen om te willen dragen.
Jeetje, daar schrik ik wel van Evenstar! Misschien kan hij nog terug, ik zal eens informeren. Het leek ons ook erg handig voor in de MaxiCosi, i.p.v. een voetenzak e.d. Bij mijn zoontje had ik een BabyBjörn en die komt er hier niet meer in, zo kwam ik na enig rondkijken op de Lodger Shelter. Zal morgen eens langsrijden. Bedankt voor je advies, dat soort dingen zijn alleen maar om van te leren, en kennelijk kan dat geen kwaad!
De beco staat heel goed bekend- wordt beschouwd als een ergonomische drager. Blozekriekske heeft die, en die verkoopt ook leuke Mei Tai's. Ik dacht dat een Mei Tai wel zo makkelijk zou zijn, maar uiteindelijk heb ik het idee dat het draagcomfort van een doek die je helemaal zelf knoopt juist groter is. Juist omdat je dus zelf knoopt, en dus zelf kan bepalen hoe je de doek spreidt over schouders en hoe je kindje erin komt. Met het oog op de groei van je kind vind ik een niet-voorgevormde drager ook handiger. Mijn Mei Tai (een van blozekriekske) is nogsteeds te groot voor Renske en die is groot voor haar leeftijd! Ja, het gaat me aan het hart, omdat je altijd reclame krijgt voor ondingen die verboden zouden moeten worden. Dat incident met onze lodger heeft me nog kritischer gemaakt en dan hebben wij dat ding nog niet eens als drager gebruikt! Rekbare doeken van het merk Babylonia kan je trouwens wel bij babyplanet kopen. Maar geweven doeken... dat is een wereld op zichzelf. Ik zet gewoon even een rijtje merken neer: Hoppediz (goed om mee te beginnen, en zeer draagkrachtig) Didymos (oh, die hebben zulke mooie... zowel strepen doeken als 'jacquard', dat zijn patronen). Nati EllaRoo Calin Bleu (dat zijn heel fijne en grippy zomerdoeken, je schijnt er wel van te moeten houden, ik loop er mee weg) Ik heb een Hopp en een CB. En een heel grote wenslijst voor andere doeken (ik waarschuw je, dragen en doekjes--- zeer verslavend! ). Nee ik heb mijn man nog niet zover kunnen krijgen, helaas. Ik ga het wel proberen, wil een beetje een stoere Mei Tai voor hem kopen.
Sorry, ik wil je niet aan het schrikken maken (maar een gewaarschuwd mens...). Ik vond het in eerste instantie erg handig, maar als je de verkleiner nog in de MC hebt, weet ik gewoon niet hoe ze denken dat je die stof moet draperen zodat die niet over het hoofd valt. Daarnaast wist ik ook niet goed wat ik met de gesp aan moest bij gebruik als voetenzak. Het paste precies NIET. Mijn conclusie voor dingen die makkelijk lijken omdat ze zo 'multifunctioneel' zijn: als iets zowel een drager als een voetenzak moet zijn, is het waarschijnlijk in 1 van die aspecten inferieur. En in mijn ogen is de lodger dat in beide aspecten. Wij hebben gewoon een lekker dekentje voor in de maxicosi (van het eigen merk maxicosi, en dat gaat prima), gewoon een zomerdekentje, want tegen de tijd dat we weer een dikkere deken nodig hebben is Renske alweer te groot voor deze maxicosi denk ik.
@Serendipity wat heerlijk dat je van de BI af bent hopelijk blijft het zo. En wat geweldig he dat je je kleintje voelt schoppen geniet daar maar van. @Luca volgens mij pakken tweelingen wel snel dingen van elkaar op dus weet zeggen ze het zometeen allebei. Noëlle vind het prima in haar bedje in het begin vond ze het erg leuk allemaal en was alleen maar aan het lachen maar nu weet ze dat het echt haar bedje is. (maar de nachten slaapt ze dus nog bij ons tot as zondag dan) @Evenstar jeetje zeg wat een verhaal over die lodger bahh die dingen zouden verboden moeten worden. Gaat het slapen bij Renske al weer wat beter? En weer wat rustiger qua werrk? @Jilly jij voelt de baby ook al leuk hoor. Verder alles goed met je? Begint je buik al te groeien? @Kroko wat vervelend dat het tot nu toe nog niet gelukt is met de dubbele naam maar inderdaad verplicht een keertje naar Brazilie is niet echt een straf
@Evenstar uit je handtekeing maak ik op dat je bent begonnen met bijvoeden? Ging jij nou rapley (hoe schrijf je dat) doen? Ik wil graag een soort van combinatie gaan doen maar heb nog even om me in te gaan lezen.
Nou, dat wilde ik. Tot ik er achter kwam dat ik toch echt graag had dat ze ook wat substantieels naar binnen kreeg- met Rapley kan je daar lang op wachten omdat het 'babyled'. Je kindje moet dan zelf beslissen of het eet, en je biedt alleen 'echt' (niet gepureerd) eten aan. Stukken fruit enzo. Dat past bij het idee van op verzoek bv geven, wat ik trouwens wel nogsteeds doe. Ik weet niet hoe zinvol Rapley is als je op een schema voedt (weet niet of je dat doet), of uberhaupt met fv (is geen kritiek, gewoon een vraag, fv is meestal op een schema, vandaar). Ik heb mijn eigen manier maar een beetje gevonden. Ik noem het ook geen combinatie van Rapley en prakjes, want Rapley is per definitie geen prakjes maar zelf laten eten op momenten dat het kind er interesse in toont. Na veel ervaringsverhalen gelezen te hebben weet ik niet of ik vind dat het de goede weg is voor ons. Er wordt vaak verslikt in stukken fruit/groente... er wordt amper iets gegeten... Die kinderen leven nog heel lang op praktisch alleen maar borstvoeding omdat ze alleen kennis maken met een appel door erop te sabbelen, of het gewoon niet eten, en eerlijk gezegd breng ik dat gewoon niet op. Daarnaast denk ik dat het nuttig is dat Renske's darmen goed aan eten wennen, en zelfgemaakte prakjes zijn daar prima voor. Als ze niet wil eten, doet ze dat heus niet
Ik geef nu volledig fv met vast schema. Ik ga ook zelf hapjes maken gepureerd inderdaad zodat ze echt iets eet en proeft. Maar wil dus ook hele stukken appel, banaan enz geven zodat Nöelle ook weet hoe fruit eruit ziet zeg maar en aanvoelt. En later niet zo is he bah er zitten stukjes in zeg maar. Wordt hier dus geen rapley heb ik net besloten maar mijn eigen methode Maar vindt Renske de hapjes wel lekker? Of trekt ze nog een zeur gezichtje?
Ja, dan is het dezelfde methode als ik doe hihi, wij geven ook stukken, maar daar wordt alleen maar mee gespeeld. eten ala smile-evenstar
Favoriet: erwtjes met courgette, bloemkool en nectarine gaat er ook wel in. Maar papa krijgt het er beter in dan ik.
Krokodieltje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!! Ik ben benieuwd naar jouw verhalen en hoop dat alles goed is met jouw kleintje en met jou. Hopelijk tot snel!!
Kroko! Gefeliciteerd! Ben heel benieuwd naar je verhaal. Veel mooie momenten en wat slaap gewenst, de komende periode.
Van harte gefeliciteerd, Kroko! Ik ben benieuwd naar haar naam en hoe het gegaan is! Maar eerst lekker genieten en wennen! (By the way: Ben jij ook niet te vroeg bevallen?) Knuf!!!