Hmm jammer nog geen nieuws ben ook erg benieuw @Evenstar veel succes voor je man deze week hopelijk wordt hij aangenomen! @BB10 ook een beetje aan jezelf denken he! hihi je bent inderdaad wel een stoute juf hoor maar het is je vergeven!
Ben ook benieuwd, maar we wachten geduldig af. Rot dat je zo verkouden bent BB10. Beetje het seizoen denk ik? Hihi, misschien gaat je hele klas wel thuisblijven Smile, hoe gaat het? Jij hoeft ook nog maar een paar weekjes te werken! Is jouw verlof 4 of 6 weken vantevoren? Hier is het wel ok. Ben heel benieuwd of we deze week nog bij die sollicitatie terecht gaan komen, of dat de kleine zich toch aandient. Ik was zelf 10 dagen te vroeg (dat zou dus vandaag geweest zijn), mijn moeder en haar broer en zus waren allemaal 3 weken te vroeg, dus ik ben benieuwd of ik de vrouwelijke lijn een nieuwe traditie ga geven Ik word een beetje appelig van dit rotweer, ik kan nergens heen en zit dus gewoon een hele dag binnen, bah. Lopen wordt steeds zwaarder! Maar ik slaap nog ok, dus ik pak mijn rust maar nu het nog kan.
Evenstar, binnenzitten is niet zo leuk nee. Maar wel fijn dat je nog lekker kan slapen. Dat lijkt me echt een kriem om niet meer fijn te kunnen slapen. Ik ben nogal een slaap monster en als ik niet genoeg slaap krijg ben ik niet te genieten. Ben benieuwd wanneer juulie meisje zich aankondigd. Smile, oeeee nog een paar weekjes en dan mag jij ook met verlof! Fijn uitrusten voor de grote dag. Kroko, Dara en Mezelf hoe is het met de zwangere dames? hoe voelen jullie je en wanneer hebben jullie weer een echo of vk bezoek? Is iedereen inmiddels op de hoogte in de familie of wachten jullie nog eventjes met vertellen. Hebben jullie een orginele manier bedacht en hoe reageerde iedereen? Jilly hoe is het met jou meissie? Is je cyclus al verandert en maken jullie nu wel een kansje? Ik hoop zo voor je dat jullie niet tot het einde van het jaar hoeven wachten. Ik snap dat je ook niet zo graag hier komt als je niet 'actief' met het proces bezig kan zijn. Maar ik mis je wel hier hoor. (al snap ik het wel natuurlijk) Dikke knuf! Hoe is het met de mama´s even een denk vraagje, hoe is het nou om mama te zijn? Kunnen jullie vertellen (nou Orwen dan want Roosje hebben we al een tijdje niet gezien) hoe het je leven verandert heeft? Serendipity, hoe is het met je meis? We hebben je al ff niet meer gezien hier. Zijn jullie nog naar de ha geweest? En waar zit je ergens in je cyclus? Ik weet niet of ik iemand vergeten ben anders sorry!! En ik ben toch wel erg benieuwd hoe het met Luca en haar knullen is.
@Evenstar spannend hoor. Dat blijft toch wel heel erg raar dat je geen idee hebt wanneer je nou echt gaat bevallen en de marge van 5 weken is dan ook wel ruim. Hopelijk redden jullie de sollicitatie en ga je daarna lekker bevallen. Want te lang doorlopen lijkt me ook geen pretje. Balen van het weer he! @BB10 de tijd gaat zo snel je bent alweer bijna bij je ei, dus hup aan de klus jullie! Ik ga trouwens 4 weken van te voren met verlof. Zodat ik na mijn verlof nog langer met de kleine heb. Al wordt werken wel iedere dag zwaarder. Ben dus al aardig aan het aftellen nog 4 weken en 3 dagen werken. Morgen weer naar de vk voor controle ben benieuwd of de kleine meid al een beetje goed ligt. Zoals ik het voel denk ik het wel
Ja, ik ken het Smile! Bij 30 weken begon ik het ook echt zwaar te vinden, ik heb echt moeten bikkelen tot week 36 (tja, dat weten jullie mss nog wel ). Vandaag even rare ochtend, werd wakker uit een vreemde droom en normaal wordt de baby dan ook een beetje wakker, maar dit keer niet. Ik naar de wc, voel ik zo iets uit mijn neus lopen, WEER een bloedneus, maar dit keer een echt lopende De baby bleef lekker doorslapen in mijn buik, en ik helemaal in paniek. Heb hier net tranen met tuiten zitten huilen op de bank, we moesten er vroeg uit want over een half uur moeten we bij de vk zijn voor controle. Maar nu is ze wakker en word ik weer flink geschopt. Pfff. Ze is erg gevoelig voor mijn ritme! Ik ben gewend aan een heel druk kindje, maar haar ruimte is natuurlijk beperkter en mijn ritme is anders nu ik met verlof ben. Gezien hoe ik reageer (veel huilen, angstig) denk ik zelf dat het voor mij nu ook echt genoeg begint te worden, het is tijd dat ik ons kindje kan vasthouden.
Evenstar heb op je buik gestemd mooie foto hoor! Haha de hormonen slaan echt toe bij jou al ken ik de paniek als je je kindje even niet voelt.
Ja, en 'voor straf' (gelukkig) is ze de hele dag als een gek aan het frummelen geweest, en is ze vannacht zelfs weer om haar as gedraaid (verticale as, dat kan nog als ze ingedaald zijn, maar vereist veeeeel kracht en voelt heel vreemd). Het is wel stil op ons topicje hoor BB10, ben je alweer klaar voor de volgende ronde? En Serendipity? Je hebt als het goed is volgende week een afspraak bij de HA, op mijn uitgerekende datum (dat moet dus een 'goed nieuws' dag zijn , maar je hebt dan natuurlijk niet meteen uitslagen van iets). Hoe is het met de net zwangeren? Krokodieltje, ik las dat jij ook een 'lange' bent!! Succes met je jacht op goede positiekleding... ik ben ongeveer even lang en het was best een uitdaging, ik zie dan ook wel weer uit naar normale kleding. Dara, hoe voel je je? Ik ben benieuwd of we nog iets van Roosje horen... op hyves spiek ik af en toe wel even maar daar staat ook niet veel op. Het is natuurlijk superdruk met een ukje in huis! Orwen, spam nog eens een foto van Alba? Hoe voel je je? Ik ben erg benieuwd naar 'verse moeder' ervaringen... En dan is het wachten echt op nieuws van Luca... Achteraf wou ik dat ik haar een pb met mijn mobiel had gestuurd... dan hadden we iig geweten of het allemaal goed was gegaan. Keizersnedes zijn wel een stuk zwaarder om van de herstellen dan 'gewone' bevallingen, dus ik hoop dat ze goed in de watten gelegd wordt thuis en geniet van haar twee knullen!
Ik heb ook gestemd Evenstar! Ik zag dat je al 15 stemmen had, nu hoop ik dus 16. Ik kan me goed voorstellen dat je in paniek raakt als je je kindje even niet voelt. Alle veranderingen geven even een paniekreactie. Ik kijk nu ook wel uit naar het voelen van ons kindje. Nu voel ik me al behoorlijk goed. Soms voel ik me niet anders dan anders, dan word ik wel weer eens onzeker. Totdat ik 's avonds al om half negen lig te gapen op de bank... Of als ik even een tijdje niks heb gegeten... Bij de termijnecho was alles goed! Groeit goed, hartje gezien en gehoord. Nu 1 maart pas weer heen. De volgende echo is pas met 20 weken... Wij doen trouwens geen combinatietest. Wat doen we met de uitslag? Niks. Ik ga het echt niet weg laten halen bij een verhoogd risico. Dus dan niet.
Heee mezelf!! Fijn dat je je zoveel beter voelt. En dat die echo perfect was! Komt helemaal goed dus En dank je voor de stem (jij ook Smile ). Over een maandje kan je de eerste plopjes al voelen hoor! In het begin duurt het allemaal zo lang, zit er ook zoveel tijd tussen je afspraken enzo. Maar.... straks ga je elke keer het hartje horen bij een afspraak, en dat is ook heel gaaf, ik vond dat net zo mooi als echo's. Dat je symptomen niet zo heftig zijn is volkomen normaal, wees er maar blij mee Ik zal nog wel even campagne moeten voeren voor mijn foto hihi. Die met die hond is ook helemaal geweldig, maar wel van iemand die amper actief is op het forum (ja ja het is duidelijk dat ik niks te doen heb he hahaha).
Oh, en wij hebben om dezelfde reden geen combinatietest laten doen. Omdat ik geen punctie/vlokkentest wil ivm het risico, heb je dus niks aan een test die alleen een kansberekening geeft. Maar als ik zelf ouder ben met een zwangerschap (zeg maar boven 35) dan zou ik het wel doen denk ik. Het is een lastige keuze, maar je doet waar jij en je partner achter staan!
Als je ouder bent heb je sowieso al een iets verhoogd risico, dan zouden wij er ook nog wel even extra over denken. Maar nu niet. Misschien ook even via hyves de mensen naar zp sturen? Of moet je een account hebben om te mogen stemmen? En tsja, dan kan iedereen die je kent je verhalen lezen op zp...
Je maakt het wel spannend hoor Evenstar, lees steeds je WWW wel op Hyves, leuk om het zo een beetje te volgen. Het is en blijft niet te voorspellen wanneer het kindje eruit komt, aan de ene kant echt vreselijk annoying, en aan de andere kant, ach het heeft ook wel weer wat... En Smile, bij jou schiet het ook al lekker op, alles al bijna klaar en in de startblokken? Luca, spannend hoor. Ben benieuwd of alles goed is gegaan met jou en de mannen. En; newsflash: nee, er is geen roze wolk. Alleen lieve schattige lekker ruikende beebjes die wanneer ze niet slapen je behoorlijk aan het werk kunnen zetten... BB, jakkes zeg, alweer de rode sokken aan. Wat een flauw gedoe zeg! Wanneer zijn jullie 'anti biotica ontgiftingsmaanden' voorbij? Het is ook zo raar, iedereen hier is op hetzelfde moment zowat gestopt met voorbehoedsmiddelen; sommigen zijn al moeder of worden het bijna. De meesten zijn al zwanger en wij en Serendipity hangen er een beetje achteraan steeds. Ik gun het iedereen hoor, alleen vind ik toch dat het zolangzamerhand ook wel een beetje aan ons toe moet komen na al dat gewacht! Serendipity; hoe gaat het met jou? Alle andere zwangere dames, het blijft leuk om met jullie mee te lezen hoor! Hoewel ik hier en daar wel een een beetje jaloers ben. Hier weinig nieuws, we zijn de cyclus nu kunstmatig aan het verlengen; zodat we rond het weekend van 27 en 28 feb voor het eerst sinds tijden ook weer een kansje hopen te hebben!
Ik ben het helemaal met je eens Jilly, en vind dus ook dat er in de eerste ronde van dit jaar door jullie allemaal posi getest gaat worden! Maar goed, bij jullie allemaal speelt planning en cyclus wel een rol, zo zijn er bij ons bv. echt geen rondes verloren gegaan omdat we altijd samen zijn en geen banen hebben die moeilijk combineren met ovulatie, er zijn geen ongelukken geweest waardoor het niet ging, etc. Echt naar, al die rotomstandigheden, maar we duimen vrolijk door! Die beebjes komen er ook voor jullie! Hoop dat het lukt om die cyclus goed te 'verleggen', zodat je ei op een gunstiger moment komt Jil! Ja, we houden het spannend hier. Ik heb echt geen tekenen van een naderende bevalling denk ik. Heb net wel heel erg opgeruimd. Maar met vette tegenzin, en dat zou nesteldrang niet moeten zijn he
hey meiden, Sorry sorry sorry, een tijd niks van me laten horen, heb het erg druk gehad en probeer me niet zo bezig te houden met zwanger worden. Deze ronde had ik ook weinig hoop, dus dat heeft er ook wel mee te maken. Ik had belooft om op iedereen te reageren, maar ik moet bekennen dat ik alle pagina's nog moet bijlezen van dit topic... ik hoop dat vanavond nog ff te kunnen doen, maar kan het niet beloven. Verder 11 februari naar de ha.. ben wel benieuwd wat ze te vertellen heeft... en vandaag of morgen gaat de ongi doorzetten, heb af en toe al krampen en voorbloeding is ook al begonnen, dus geen hoop meer!! Binnenkort dus meer Owja en hoorde zondag dat m'n nicht zwanger is... en 3 oude klasgenoten kwam ik op hyves achter... was blij voor m'n nicht, maar kon alleen maar denken... waarom wij niet? maarja geduld geduld geduld
Dag dames, Ik heb nog niet alles bijgelezen, maar hier ff snel een berichtje van mij. Evenstar: Je hebt mijn stem! Jilly: Ik sluit me volledig aan bij Evenstar, ik vind ook dat jullie (jij, BB10 en Serendipity) dit jaar (liefst nu!) positief mogen testen. Hier: Erg moe, maagzuur en maagpijn redelijk onder controle. Sinds eind vorige week weer aan het werk, ik begin 's morgens wat later, dat helpt enorm.
Dag lieve meiden, Ik heb nog helemaal niet bijgelezen, en weet dus ook nog niet hoe het de laatste week is gegaan met jullie. Wel heb ik kort gekeken of Evenstar al was bevallen, maar haar ukkeltje zit nog even veilig in de buik zag ik. Na een heftige week zit ik nu op de bank voor het eerst weer te zp'en, als mama en tussen mijn twee nieuwe kereltjes in Mijn ks was al vervroegd van vandaag naar vrijdag 29/1. Op donderdag braken mijn vliezen (die van kindje 1, Tristan) alsnog toen ik op de bank lag. Er zat veel bloed bij, en ik had begrepen dat dat gevaarlijk kon zijn. Ook begonnen de weeën direct toen, en meteen snel achter elkaar ook. Gelukkig was mijn man al net thuis (al wel 10 minuten ) en zijn we direct naar het ziekenhuis gegaan. Het was een erg drukke spits met overal file, dus we zijn lekker over trambanen gegaan in een vervangauto die we al wel een half uur in ons bezit hadden vanwege pech met onze eigen auto. Er had toch wel veel fout kunnen gaan . Aangekomen in het zkh ben ik aan de ctg gelegd en bleek gelukkig dat beide hartjes goed klopten. Het was wachten op de gyn. Die liet even op zich wachten, en controleerde later mijn ontsluiting. Die was op dat moment 4 cm. en het kontje van Tristan was al goed te voelen. Het slechte nieuws was dat de anesthesist op dat moment met een andere operatie bezig was. We moesten nog even wachten. Helaas ontstonden er complicaties bij de andere operatie en bleek het veel langer te duren. Ze hebben op het punt gestaan het 2e o.k. team op te roepen (achterwacht die thuis is). Ik was inmiddels al een aantal uren weeën aan het hebben. Zowel buik als rug weeën. Ik had er al snel 7 per 10 minuten en dat is zo gebleven. Een rustpunt tussendoor vind je dan ook niet meer. Die weeën periode heeft zo'n 3 en een half uur geduurd. Dat was erg heftig en toch lijk ik het alleen verstandelijk te herinneren nu. Daarna kon ik naar de o.k. De ruggeprik heb ik als een verademing ervaren. En de ks daarna viel ook mee gelukkig. Een rare gewaarwording, dat je veel voelt van wat er gebeurt, maar geen pijn. Op een gegeven moment voelde ik dat Tristan er werd uitgehaald. Een spannend moment, en wat onvoorstelbaar geweldig als je de eerste gorgelende geluidjes hoort! Daarna kwam ook Rafael en ook hij 'pruttelde' snel. Ontzettend indrukwekkend! De kindjes werden snel door de kinderarts gecontroleerd in een kamer naast de o.k., en toen kon ik ze zien. Heel erg fijn . Ik moest nog wel gehecht worden, mijn man ging naar boven waar de kindjes verder zijn onderzocht. Ik vond het wel rot om die tijd niet bij de kindjes te zijn geweest, maar op dat moment is alles zo overdonderend dat je gewoon door functioneert. In de uitslaapkamer duurde het erg lang voordat mijn man naar beneden kwam. Achteraf bleek dat ook mijn man het erg lang vond duren. We hadden allebei al zitten vragen of er gebeld kon worden. En toen konden we samen zijn De periode erna in het zkh heb ik ook wel als overdonderend ervaren. Ik kon er erg weinig slapen en heb ook wel veel kraamtranen gehad. Lichamelijk herstelde ik goed, het litteken is echt een dun streepje. En nu zijn we weer thuis, en hebben vannacht onze eerste nacht samen gehad. Die is goed gegaan, en ik heb weer meer geslapen dan in de hele periode in het zkh. (wel meegedaan met de voedingen etc. hoor ). Al met al vond ik de hele ervaring erg mooi (en ja, ook pijnlijk ), maar ben ik ook blij dat we nu weg zijn uit het zkh. en lekker thuis met z'n viertjes en de hond Dan ga ik snel jullie berichtjes lezen. En hoop ook snel te kunnen reageren. Het is wel druk met twee ukkeltjes
Oh, wat lief dat jullie allemaal aan mij dachten!!! (net jullie berichtjes gescand) Ik wou ook nog even op donderdag regelen dat ik nog een buddy had, had het net geregeld bij de tweelingen. Maar toen even een rustmoment en toen brak mijn water... Zo zie je maar, niet uitstellen tot het laatste moment.... Maar echt fijn en lief hoor, jullie berichtjes!
@LUca van harte gefeliciteerd met je twee zonen Tristan en Rafael. Fijn dat alles zo goed is gegaan. Echt een prachtig verhaal om te lezen. Geniet lekker van deze heerlijke kraamtijd. Enne als je weer een beetje tijd hebt willen we natuurlijk maar wat graag foto's van je kleine mannetjes zien! @Jilly wat goed om te horen dat jullie warschijnlijk weer een kans gaan maken aankomende ronde. Ook ik vind dat het tijd wordt voor een hoop positieve testen. @Dara fijn dat je je weer wat beter voelt en goed geregeld dat je later mag beginnen. @Serendipity hopelijk krijg je 11 februari meteen een doorwijzing naar de gyn. Maar eigenlijk hoop ik dat je voordat jullie naar de gyn gaan al een positieve test in handen hebben. Gisteren weer bij de vk geweest en alles helemaal goed! Ijzer was precies hetzelfde als begin van de zwangerschap dus super. Verder ligt ze al goed en dacht de vk dat ze al een beetje in mijn bekken lag. Maar ze zou er nog uit kunnen. Ook zijn we gisteren gebeld dat ze volgende week vrijdag de meubeltjes komen brengen eindelijk!!! En dan kunnen we even de uitzetlijst af of we alles binnen hebben en zijn we dus klaar.
@Luca keek net nog even naar je handtekening maar jeetje het zijn echt twee flinke jongens voor een tweeling. Vind je het gek dat je het zwaar hebt gehad. Ik ben trots op je dat je het zo goed hebt gedaan!
Lucaaaaaaaaaa!!!!!!! Gefeliciteerd met je mannetjes!!! Wat fijn dat het toch nog zo snel is gegaan, klinkt wel heftig, maar je klinkt nu zo dolgelukkig dat het de burgerin die hier op de bank plofzwanger zit te zijn, weer moed geeft Enneh... je gaat het toch bij de febmama's ook vertellen he? Want de lijst met geboren JONGENS groeit daar maar door en daar doe jij er even twee bij... hihi. De meisjes komen laaat. Mijnes ook! Jeeee, nogmaals gefeliciteerd en wat een prachtige namen!!!