Eerste ronde in februari/maart 2009, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door evenstar, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smile17

smile17 Niet meer actief

@Evenstar fijn dat Renske het zo goed doet. Het eind van je boek is dus in zicht nog 6 lange weken waarcshijnlijk voor je maar dan is het ook af succes nog even.

@Serendipity ja wij hebben de kast erbij. Moet zeggen dat het allemaal goed bevalt de meubels ook de commode omdat deze zo'n stop heeft op de lades

@Luca wat een lieve ventjes heb je toch echt zo leuk om ze samen te zien spelen. En ik vind het al superknap dat je 10 maanden bv hebt gegeven met een tweeling dus zelf als je eerder stopt kun je harstikke trots zijn op jezelf!

2. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Luca
    Wat heb je toch een schatjes!! En wat worden ze groot!! Niet normaal hoe snel dat gaat!! En niet te bevatten dat we allemaal ooit tegelijk zijn begonnen ;)
    Respect hoor... een 2ling zolang borstvoeding geven!! Moet eerst maar eens zien hoelang ik het volhoudt met 1 kindje!! Als ik het zo bij m'n vriendin zie, is het best pittig... vooral als je er "complicaties" bij krijgt... brrr... dan weet ik niet of ik zo'n volhouder zou zijn hoor!

@ Smile
    Ik vind de commode ook erg handig... lekker ruim! Kan echt veel in! Gisteren ook het plankje op gehangen... zo komt het langzaam steeds meer af... en wordt ik steeds trotser :)

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Jeetje meis, 32 weken alweer. Hoe ist met je bekken?

Luca, zwijmel. OMG wat een geweldig leuke mannekes zijn dat, en ze hebben ook echt al kerel-gezichtjes. Heel leuk om te zien!

Smile, hoe is het met je meisje?

BB10 hoe voel je je??

Sorry, ik ben niet gezellig op ZP. Nergens echt. Ben onhebbelijk, onredelijk, geen lont meer over maar mijn boek is nu alles meerekenend tegen de 200 pagina's dus is het een Echt Boek aan het worden. Ik schat dat ik tussen nu en begin volgend jaar nog zo'n 50 pagina's zal volzwetsen en dan is het AF.

Tot later!

4. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Jaaaah! Twinkeloogjes, die zijn mooi!

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    OMG Jilly, jij bent ook al zo'n eind. Hihi, ik was rond deze tijd vorig jaar net zo ver! Uitgerekende datum was 11 februari 2010, net als Luca. Hoe gaat het?

6. BB10

BB10 Niet meer actief

Wat een prachtige meid heb je toch Evenstar en de jongens van Luca mogen er ook wezen geweldig al die mooie kids hier.

Hier gaat alles prima. Afgezien van een paar ieniemienie kwaaltjes mag ik absoluut niet klagen (en dat doe ik dan ook niet)
    Morgen onze 1e echo. Waarop we hopelijk een boontje met een kloppend hartje te zien krijgen. Morgen eerst werken en dan om half 3 de echo. Vandaag mijn zwangerschapsbroek binnen gekregen die ik op marktplaats gekocht had. Hij is perfect en zit heerlijk. Ben er echt blij mee!

7. smile17

smile17 Niet meer actief

@BB10 heel veel succes en veel plezier vandaag. Ja die zwangerschapsbroeken zitten heerlijk zeker met de kou nu. Laat je even weten hoe de echo was?

@Evenstar succes met de laatste loodjes van je boek! Met mijn kleine meisje gaat alles goed. Ze kruipt en trekt zichzelf aan alles op dus niks is meer veilig en "kletst"de hele dag de oren van mijn kop echt heel gezellig.

8. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ evenstar
    Die foto had ik op je hyves gezien... om verliefd op te worden!! Zo schattig!!

@ jilly
    Hoe gaat het met jou meis?? Moet je nog lang tot je verlof?
    Ik moet officieel tot volgende week dinsdag, maarja zit natuurlijk al lang thuis! Laatste 2,5 week niet meer op m'n werk geweest! Had een flinke terug val van m'n bekken... kon weer amper lopen! Maar het lijkt gek genoeg nu weer goed te gaan zolang ik niet til en buk!! De kleine is hier al aan het indalen :) Begin ook steeds meer te dromen over de bevalling ;)

@ BB
    Spannend meid!! Vanmiddag!! Ik ga heel hard duimen dat er al een mooi hartje te zien is!!

@ hier
    So die kleine is ff druk nu hier.. :( doet gewoon pijn! Verder dus alles goed... m'n bekken weer beter en het kamertje is bijna klaar! Nog wat kleine dingetjes! Maar dat is geen ramp als het nog niet gebeurd is... van het weekend alvast maar de vluchttas inpakken! M'n nicht is bevallen met 34 weken, dus stiekem hou ik er rekening mee dat dan alles klaar moet zijn ;) Van mij mag die kleine nog even blijven zitten, maar nieuwsgierig worden we nu wel :)

9. BB10

BB10 Niet meer actief

10. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Jaaahhh!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D en nog duidelijk ook!! :D

11. smile17

smile17 Niet meer actief

BB wat goed lekker genieten!

12. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden,
    Net weer controle gehad... volgende week maandag een extra groeiecho voor de zekerheid! Verwacht niks schokkends hoor!! Verder is m'n bloeddruk weer wat aan de hoge kant 130/80... blijft heel erg schommelen! En de kleine is helemaal ingedaald :)

Verder met iedereen alles goed??
    Hebben jullie allemaal al aan sinterklaas gedaan?? Wij hier helemaal niks... lijkt me wel weer leuk om dat straks te gaan doen met die kleine! Vond zo'n zak kado's altijd veel leuker dan suprises enzo!!

13. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Hier wel aan St. Klaas gedaan, inderdaad compleet met zak waar een acht jarig jongetje op zijn kop inhing;). Het zal wel het laatste jaar zijn dat hij er nog in gelooft, hij wordt er nu echt een beetje te oud voor. St. Klaas heeft mij erg blij gemaakt met een draagdoek (van Didymos, Lisa). Ik kan niet wachten tot ik hem kan gebruiken!

Serendipity, kun je je nog een beetje fatsoenlijk voortbewegen met die gladheid?

BB, wauw, wat zal het een heerlijk gevoel voor je zijn, zo'n klein boontje in je buik. Geniet er maar lekker van, het gaat zo vreselijk snel!

14. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    haha die gladheid... tja... ik kan me wel voortbewegen, maar ik durf niet meer zo!! Veel te bang dat ik een verkeerde beweging maak en het weer in m'n bekken schiet... of nog erger... je in eens op de grond ligt ;)
    Lag ooit een verhaal van een vrouw die d'r been had gebroken met zo'n sneeuwdag... kon mooi met een gipsebeen bevallen ;) nou daar zit je niet op te wachten!
    Vind jij het nog leuk allemaal?? Die gladheid?? Heb jij eigenlijk ergens buikfoto's staan?? Ben wel benieuwd hoe groot de jouwe nu is! ;)

15. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Serendipity, op verzoek, hier is ie dan:
    Bekijk bijlage 114670
    Mijn buik met 31w3d. Voor mijn gevoel is hij in het 'echt' veel groter.

Fijn dat het er goed uit zag met de kleine. Heb je meer kans dat je iets eerder bevalt, wanneer je niet zo ruim in het vruchtwater zit? Hoe is dat met een echo in deze termijn, zie je dan ook nog iets of zie je alleen lichaamsdelen voorbij komen in beeld. Misschien rare vraag, maar ik kan me er niets bij voorstellen.
    Hier m.i.v. vandag gestopt met werken. Vorige week flink last van harde buiken en krampen, dat was geen pretje. Dus vanaf nu lekker in de rust!

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Wat ben je mooi slank Jilly :) met een mooi buikje erop :D

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    In het begin is een rekbare doek heel knus en comfortabel. Je bent in de winter uitgerekend dus ik zou er zeker eentje nemen. Rekbare doeken zijn wel warm, omdat je ze moet knopen met drie lagen over elkaar heen. Marktplaats staat vol met tricot draagdoeken (van bykay/draagdoek.nl). Moet je echt wel voor 20 euro kunnen kopen.

Ik vind geweven doeken veel prettiger dragen nu ze groter is. Met 3 maanden begon de rekbare heel zwaar te dragen, maar vergeet niet dat het toen ook mei was en het gewoon ook warm was. Ik heb toen een Calin Blue gekocht (een typische zomerdoek, de dunste die er ongeveer is, ook niet duur en vrij makkelijk tweedehands te krijgen). Ik heb een draagconsult gedaan omdat het knopen met een geweven doek wel even wat vaardigheid vereist.

Ik heb nu een Hoppediz Timbuktu, een Calin Bleu Mystic Cloud, een Ellaroo Claudia (ook een dunne doek), een Indio kobalt/rouge en de tricot doek is nauwelijks in gebruik. Verder heb ik mijn zinnen nog op een wollen doek voor de winter, maar omdat doeken verslavend zijn en ik blut ben, mag het pas als mijn handtekening onder mijn nieuwe contract staat (details over alles later, kan nu nog niet alles loslaten).

Ik vind Hoppediz een heel fijne beginners doek. Met de Indio moet ik heeeeel netjes knopen omdat Renske 10,5 kilo is en de doek toch wel vrij dun. Dat geeft snel drukpunten en draagt dan zwaar. Dus in de praktijk gebruik ik nu de Hopp nogsteeds het meest, en dat is echt geen dure doek.

Factoren in de prijs zijn: of het een doek met beperkte oplage is (Limited Edition, heeft Didymos vooral veel), of het effen/striped/jacquard geweven is (laatste is vaak wat duurder), of er een bijzonder stof in zit (katoen met wol of zijde of cashmere of kapok of ...), etc.

Ik zou lekker beginnen met een rekbare doek. En goed op jezelf letten - met bekken problemen kan langdurig dragen wel zwaarder zijn en je bekken kan nog lang opspelen als ik anderen moet geloven.

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Wooohooo boon!!! :D Mooie echo!

19. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Evenstar
    Thnx voor de info (again ;)) al die namen... pfff... ik ga maar eens op marktplaats rondt snuffelen... en tis idd goed dat je het zegt... m'n bekken ;) daar had ik nog even niet over nagedacht hahaha... nou hoop ik eigenlijk gewoon dat het goed blijft gaan! Sinds dat de kleine is ingedaald heb ik nog amper last!!! :D:D:D Wat kan dat een wereld van verschil zijn dan he :D

@ Jilly
    Wow wat een mooi klein bescheiden buikje... dat tie kleiner lijkt als dat jij dacht... kan misschien komen doordat bij deze foto je borsten doorlopen naar je buik ;)... ik heb daarom bij sommige foto's m'n hand op m'n buik ;) dan zie je het beter :D Maar echt een super mooi buikje!!

Volgens de gyn hoeft de kleine niet eerder te komen nu het zo krap ligt... maar als je op internet gaat kijken zijn de meeste toch 1 of 2 weken eerder bevallen... maar of dat daar mee te maken heeft?? De kleine is wel al ffies ingedaald, dat kan ook te maken hebben met dat het krab is! Ook heb ik heel vaak harde buiken en voel ik de kleine enorm bewegen, maar dat is dus ook niet zo gek! Ik zou het niet erg vinden als het wat eerder komt hoor ;) Vooral nu ik weet dat die kleine precies op groei ligt... van mij mag het best wat kleiner zijn hoor :p als 'ie het maar goed doet :)
    Je zit id alleen maar lichaamsdelen... ook veel minder scherp dan bij de 20 weken echo bijvoorbeeld! We hebben wel 3 fotootjes mee gekregen, maar eigenlijk vind ik de fotootjes van de 20 weken echo veel mooier ;) tis nu gewoon te groot om op de foto te zetten haha!
    Jij nu lekker thuis... heerlijk he? Ik vond het aan het begin zo fijn!! (ondanks m'n bekken) langzaam alles een beetje aan kant maken... en aan het eind, als je wat minder zin krijgt en het allemaal moeilijk gaat, dan ben je al bijna klaar dus dan hoeft het niet meer zo ;)

20. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ bb
    Wanneer ga jij je kleintje weer zien?? :) Hoe is het verder met je?? Al misselijk??

Deel Deze Pagina