Luca!!!!!! Gefeliciteerd met je mannetjes!!!! Wat een geweldig mooie namen!! Evenstar, jij bent bijna aan de beurt! Succes voor je man met de sollicitatie! De rest, ik reageer later uitgebreider. Ik zit te wachten op mijn moeder (de oma ) die mee gaat naar de echo straks. Ik heb de echo om 11:45 en we hadden afgesproken dat ze hier om 10:00 zou zijn. Het is inmiddels 11:15, dus ik heb een beetje stress (zeg maar gerust dubbelstress ). Ik weet dat ze al een tijdje is vertrokken van huis, dus ze kan er elk moment zijn, maar dit maakt me niet rustiger . Typisch Braziliaans, altijd te laat komen . Nou, later meer, hopelijk kan ik dan goed nieuws brengen.
@kroko hopelijk is je moeder er nog op tijd vervelend wel dat te laat is terwijl een echo al spannend genoeg is. Succes zometeen! @Evenstar vandaag 39 weken dus nog max 3 te gaan al hoop ik dat niet voor je. Dit weekend is wel leuk dacht ik zo
Jaaaa Luca GEFELICITEERD! Met je twee knullen. En wat een big boys voor een tweeling he. Geen wonder dat jij het zwaar had. Fijn dat je nu weer lekker thuis bent en van je wonders kunt genieten. En lekker weer in je eigen bed. Geniet ervan! Evenstar..........................bijnaaaaaaaa!!!! Wie is jouw buddy? (dat we die met vragen kunnen bestoken als we niets van jou horen) Smile, joepie bij na de meubeltjes iets om naar uit te kijken. Kroko, leuk echo hopelijk was mams op tijd. Kom je nog vertellen hoe het geweest is? De rest komt binnenkort weer Hier bijna ei. Gisteren al een hele duidelijke streep op mijn ovu test maar de clearblue zei nog van niet. Dus ik denk vandaag aan mijn opgeblazen dikke buik te merken. Straks nog ff testen (ik heb alleen te veel water gedronken)
@ Luca: Van harte meid! Wauw!!! Jij hebt gewoon jouw twee mannetjes! Wat heerlijk! Helemaal super dat het allemaal zo goed verlopen is! Mooie namen ook, ze passen goed bij elkaar, vind ik. Hebben jullie Tristan ook altijd al aan Tristan gegeven? Wisten jullie in de buik al wie wie was? @ Smile: Wat leuk zeg, het kamertje bijna af! Dan wordt het allemaal nog echter! Wij gaan zaterdag beginnen met orienteren. Wij willen alles wat mijn mannetje veel tijd kost, voor eind april gedaan hebben. Hij werkt in de airco, dus dan wordt het druk. @ BB: Succes vanavond!!! @ Kroko: Hoe was je echo? Was je mams nog op tijd?
Luca: Van harte gefeliciteerd met je twee mannetjes! Helemaal super!!! Blij om te horen dat alles goed is verlopen, wat een avontuur over de trambaan zeg. Geniet lekker van je twee kindjes. BB10: Je eitje is er dus bijna, succes! Kroko: Hoe was je echo? Smile: Fijn dat alles goed was bij de VK Hoe gaat het met de andere dames? Hier: Beetje last van duizeligheid, dat komt mogelijk door mijn iets te lage bloeddruk. Ik merk het bij het opstaan uit bed, douchen, te snel van mijn werkplek opstaan, trap op- en aflopen. Ik moest laatst bloed afnemen in het zkn, ik dacht doe ik wel ff snel, maar ik voelde me helemaal slapjes worden. Dat ff snel werd een half uurtje, buisjes bloed werden liggend afgenomen, waarna ik nog moest blijven liggen.
Hai Kroko, hoe was je echo?? Tja, Braziliaanse punctualiteit... hihihi. Dara, wat naar die lage bloeddruk, ik weet hoe het is! Het is normaal dat je bloeddruk eerst lager wordt, maar ook dat hij daarna weer klimt (mijn onderdruk ging van 70 via 65 - 60 naar 50 en toen voelde ik me echt niet lekker, nu weer steeds tussen 70 en 80!). Eet af en toe wat dropjes of een kopje bouillon! BB10, ei-tijd! You know what to do... Serendipity, over een weekje naar de dokter, heel goed dat je er verder niet te veel mee bezig bent. Ik denk dat het echt wel goed zit allemaal. Maar wel spannend, natuurlijk. Dank trouwens voor de stemmen op mijn buik... ik heb geduchte concurrentie en ik denk niet dat ik het nog kan winnen, maar tis toch leuk. Hier trouwens nog mijn 39 week (nogsteeds met fingers crossed, want geen een striem!)
Even kort. Mama was precies op tijd, ze had de verkeerde afslag genomen, hihi . De echo was goed, het hartje klopte. Kindje was meer dan verdubbeld in lengte , nu 3,1 cm, passend bij 9+5, weer precies zoals ik had berekend aan de hand van mijn eisprong. Uitgerekend op 04/09/2010 (4 is mijn lievelingsgetal ). Foto's volgen nog, heb hier geen scanner. Wat heb je toch een prachtbuik, Evenstar, echt heel erg mooi!
Kroko, fijn weer een goede echo (en mams op tijd) Evenstar, ik verwonder me nog steeds dat daar al een heel kind in zit. Helemaal af enzo. Lijkt me geweldig!
Meiden, bedankt voor de lieve felicitaties Tristan was kindje 1 (linksonder) en heeft die naam ook gekregen toen hij in de buik zat. Rafael was de drukkere en communicatieve beeb rechtsboven (meer aan de voorkant). Wat leuk is, is dat hun beweginkjes zo kloppen met wat we op de echo al zagen. En Rafael is ook de communicatieve (en drammerige ) baby. De gewichten zijn inderdaad heel hoog voor een tweeling. We (ik) hebben er veel complimenten van gehad (gyn.'s, vk's in en buiten het zkh en alle verpleegkundigen en kraamzorgers). Ook op deze site heb ik duidelijk de hoogste gewichten. Het was echt een erg zware zwangerschap voor me, maar je krijgt er wel twee gezonde kindjes met een goede start in het leven voor terug! Ik vind het echt heerlijk om naar ze te staren. Heb er een dagtaak aan (hoewel, die luiers en voedingen en het troosten bij buikpijntjes vragen ook hun tijd ). En hun kreetjes zijn fantastisch . Kroko, wat fijn weer een goede echo Dara, ik hoop dat je bloeddruk binnen de goede marges komt/blijft. Lekker dropjes eten Evenstar, ik ben zo benieuwd wanneer 'jouw tijd komt'. Spannend he! En ik heb op je gestemd! BB, maak je een goede kans deze maand? Ik hoop het! Serendipity, spannend de dokter! Maar ook ik denk en hoop dat het vast goed zit! Smile, fijn dat alles goed gaat. En leuk hoor, als je straks de meubels hebt (Enne, wat leuk dat je zei dat je trots was, ik ook een beetje op mezelf. Moet ook wel, want anders word ik wel een beetje treurig van de blubberbuik die ik nu heb . Nou ja, trekt hopelijk nog een hele hoop bij) Zo, ik hoop dat ik weer een beetje bij ben! Moeilijk bijhouden soms hier zo met de drukte hier thuis!
Nou daar verwonder ik me ook over! Bij de feb mama's heb ik voor zover ik weet de kleinste buik, soms wou ik dat mijn buik wat groter was om mijn maag wat meer ruimte te geven (ik weet niet of dat zo werkt haha). Toch moet ze al iets van 7 pond wegen.
Luca, wat een prachtig verhaal is het, ik word er helemaal gelukkig van. Het is idd bijna niet voor te stellen, dat jouw tweeling zwaarder is per stuk dan de kindjes die tot nu toe geboren zijn bij de febmama's he! En ze waren ook twee weken 'te vroeg', dus dat telt al niet eens mee! Je lijf heeft het dus fantastisch gedaan, ook al heb je er heel wat voor over moeten hebben.
Kroko: Volgens de VK ben ik 5 dagen verder dan mijn banner en dan ben ik dus ook op 04-09-2010 uitgerekend, zou wel grappi zijn! We wachten de termijnecho af, dan weten we het zeker! Evenstar: Mooie buikfoto! Hoe ging de sollicitatie van je man/vriend? BB10: Duim voor je!
Oh dat zou grappig zijn zeg! Weer een 'koppel'. Luca en ik waren ook tegelijk uitgerekend. Maar ja, toen kreeg zij er twee hihi. De sollicitatie ging goed, het is afwachten (en dan ook overwegen hoor, hij heeft nog wel meer dingen open staan...). Waarom had je je banner eigenlijk anders gezet dan je eigen berekening? Is dat op basis van cyclus?
De vk denkt dat ik 5 dagen verder ben, omdat zij een andere cyclus hanteert. Ze vond dat mijn cyclus zich weer aan het "normaliseren" was (ze gebruikte een andere term weet alleen niet mer welke). In het begin kon ik er geen touw aan vast knopen, maar er kwam de laatste maanden gelukkig meer regelmaat in. Ze gaat er dan ook vanuit dat mijn cyclus zich in december weer volledig zou hebben aangepast als voordat ik aan de pil begon (netjes om de 28 a 29 dagen een menstruatie). Echter heb ik in december mijn temp. bijghouden en denk ik zeker te weten dat mijn ei later was. Mijn banner gaat nu uit van mijn temp. kaartje en niet van de vk (wat een vertrouwen ). De 22e weten we het zeker, zou idd wel leuk zijn ja. Dan kan ik hopelijk mijn banner vooruit schuiven, terug lijkt me wat minder, de tijd gaat nu al heeeeeeel erg langzaam voor mijn gevoel.
Mooiiii op tijd geklust... Ben benieuwd. Gelukkig heb je iig relatief korte cyclussen. Oh en Dara, ik denk dat je temp wel betrouwbaarder is!
Dara, ik heb al die tijd mijn tempkaartje aangehouden voor het berekenen van de uitgerekende datum. De VK gebruikt de ELM (eerste dag van de laatste menstruatie) voor de berekening, maar die berekening gaat uit van een "standaard" cyclus van 28 dagen. En mijn cyclus is langer dan dat en onregelmatig. Ik wist dus dat mijn tempkaartje veel nauwkeuriger was. De VK ging uit van 1 sept en ik van 4 sept. Ik bleek gelijk te hebben . Nog 2 wkn en dan mag je voor echo! BB10, mijn duimen draaien weer voor je. Ik vind dat het nu wel een keer mag lukken, dus! Evenstar, houd je het nog een beetje vol of ben je erg ongeduldig? Ik denk vooral ook heel benieuwd naar jullie meisje, dat ben ik ook . @ Nekplooimeting. Wij willen die wel gaan laten doen, omdat wij het er allebei over eens zijn dat we de zwangerschap laten afbreken als het mis is. Dat lijkt me enorm zwaar, maar een kindje met Down krijgen lijkt me nog veel erger. @ Klachten. Die vallen me gelukkig heel erg mee. In het begin wilde ik heel graag misselijk zijn ter bevestiging, maar nu ik 2 goede echo's heb gehad, ben ik heel blij dat ik niet misselijk ben. Blijkbaar reageert mijn lijf niet met misselijkheid op hCG..... *klop het af, want ik ben het eerste trimester nog niet uit*. Wel ben ik echt al de hele tijd een dweil, zo moe, moe, moe. Ik val nooit in slaap op de bank, nou, nu wel dus . En daarnaast heb ik al die tijd last gehad van die enorme honger. Ik ben al 5 kg aangekomen, oftewel, ik ben van een te laag gewicht naar een normale BMI gegaan, voor het eerst in mijn leven. Maar dat is dus niet erg, ik denk dat mijn lijf nu gecompenseerd heeft voor het gebrek aan spek en zo een mooie buffer heeft opgebouwd voor in de zwangerschap en voor tijdens de BV. Ik kon het hebben, laat ik het maar zo zeggen. En oooooh, wat kan ik toch genieten van eten , beter dan boven de pot hangen, denk ik dan maar. Verheug me wel op meer energie hebben in het 2e trimester, maar verder mag ik dus niet klagen en voel ik me eigenlijk wel goed (op de MS klachten na dan). Het besef komt nu steeds meer dat ik toch echt een kind ga krijgen. Hiervoor was het alleen maar spannend, zou het niet weer misgaan? En nu ga ik gewoon een baby krijgen. Raar idee, maar o zo fijn, zit helemaal op een roze wolk .
@ Luca, fijn zeg, dat jullie ook al weer thuis zijn. Nu de rust, regelmaat en de rest in de structuur zien te krijgen. Succes, en geniet vanje mannetjes. Leuk trouwens, dat ze nu al zo verschillend zijn en dat je dat ook zo herinnerd van hoe ze in je buik zaten. En ach, die bevalling. Het cliché is waar, uiteindelijk vergeet je dat... @ Krokje en Dara, wat grappig dat jullie tegelijk zijn uitgerekend. Ben benieuwd! @ Evenstar, begint het idee al te wennen, dat je bijna moet gaan bevallen. Je inpakken-en-nu-meteen-wegwezen-tas al gepakt? @ BB, ik zal echt zóóó hard voor je duimen! Het wordt nu echt wel eens tijd!!
YEAH!! Eindelijk 10 pagina's bijgelezen.... pfff, vierkanten ogen Eindelijk weer eens reageren op jullie allemaal en hoop het vanaf nu weer een beetje bij te kunnen houden, want ik heb er weer helemaal zin in @ Luca Gefeliciteerd!!!! Toch sneller dan gepland, 2 schattige ventjes thuis! En wat een mooie namen!! Je zal het wel super druk hebben nu... gaat het met jou goed? Nog veel last/pijn van de keizersnee?? Ook wel bijzonder dat je nog weeën hebt meegemaakt... al zal jij er niet blij mee zijn geweest , het lijkt me toch ook wel bijzonder om dat mee te maken. Geniet van je mannen en hoop snel wat foto's te zien @ Evenstar Jeetje het is nu echt bijna zover!! Spannend zeg!! Lekker rustig aan doen, veel slapen en misschien nog wat schoonmaken als de nesteldrang nog op komt zetten Al meer nieuws over de nieuwe baan van je ventje? @ Smile Jij gaat ook al hard zeg!! Al moet je toch nog best lang voor je verlof... pittig dat je nog zo lang door gaat! Dat lijkt me echt zwaar! Echt respect hoor! En je meissie al een beetje aan het indalen... of is ze toch nog terug gegaan? @ Dara, Mezelf en Krokodieltje Heb veel moeite om julllie uit elkaar te houden met lezen haha, dat komt vast doordat jullie zo vlak na elkaar zwanger waren... maar ik ga het toch proberen @ Krokodieltje Wel lekker dat je weinig last hebt van misselijkheid, kan me ook wel voorstellen dat het veel onzekerheid geeft (vooral met je geschiedenis) maar na 2 mooie echo's geeft het gelukkig ook wat rust en kan je er hopelijk lekker van genieten. @ Dara Op 22 februari je eerste echo, jeetje wat laten ze je lang wachten... hoe ver ben je dan?? Ben het ff kwijt... wel leuk, 22 februari ben ik jarig ik zal aan je denken dan!! @ Mezelf Jij bent nog best snel van je misselijkheid af zeg wel fijn!! Al moet ik zeggen, dat je ook al weer verder bent, dan dat ik dacht! Wel fijn dat je gewoon weer voor de klas kan staan en je energie weer terug komt! @ BB Ronde 12 alweer... tijd gaat zeker hard... al kruipt het soms ook weer voorbij Net je ei gehad lees ik, en goed geklust! Nu ga ik heel hard duimen voor je!! Het is nu onze tijd!!! Nog een beetje vroeg voor symptomen, maar hoe is je gevoel er over?? @ Jilly Fijn dat de ha je iets kon geven om je cyclus te verlengen... eindelijk weer een kans! Dat geeft hoop!! Ik ben een week voor jou weer aan de beurt met m'n ei! Wel raar dat de ha zo moeilijk doet over een doorverwijzing, wat maakt die maand nou nog uit? Als je 2 jaar ouder was geweest, gaan ze al doorverwijzen bij 6 maanden (las ik uit info wat ik van de ha had gehad), dus wat doet hij moeilijk. Nouja ik moet niet te hard roepen.. ik heb hem ook nog niet in m'n handen maar ze had het wel beloofd... hoop ik dan maar @ Orwen Wat een prachtige meid heb jij toch!! Wat kijkt ze al wijs.. en d'r hoofdje al omhoog houden, dan zal ze het ook wel zijn Ik kijk regelmatig even op je hyves, naar dat schattige poppetje van je... wat gaat het kriebelen als ik dat zie!! @ Roosje Ik ben toch nog steeds nieuwsgierig naar je bevalingsverhaal hoor... al heb ik wel al wat gelezen op je hyves! Wel schattige foto's!! Wat zal je trots zijn en lekker aan het genieten natuurlijk!! @ Hier... Mijn vriendin leest hier ook (vanaf mijn begin) mee soms met dit forum, kan ik ook met haar er over praten... erg fijn! Nu moest zij 3 dagen eerder ongesteld worden dan ik (ik ben het vrijdag eindelijk eens geworden) en vandaag was zij het nog steeds niet! Dus ze ging testen... en waaaahhh!! Zwanger!!! Ik vind het zo leuk!! Nu zie ik het van heel dichtbij gebeuren, en vind het zo gaaf! Mijn verlangen worden wel groter nu, maar in positieve zin. Heb nu alweer helemaal zin in mijn klus periode haha... kwamen wel ff wat tranen, van blijdschap voor haar en natuurlijk ook wel een beetje dat ik het graag samen zou zijn... maar gun het haar zo erg! Ben bijna net zo hieper als zij er over hahaha Donderdag dan naar de ha, spannend, ben zo nieuwsgierig wat ze me te vertellen heeft. Net als bb ben ik de hoop nog niet verloren hoor, ik denk ook nog steeds dat we de hulp misschien niet nodig hebben... maar voordat je daar weer aan de beurt ben, ben je toch weer een tijdje verder... en alle hulp die ons geluk kan versnellen, grijp ik wel aan. M'n vriendin heeft vanmiddag al heel wat hcg gestrooid naar mij, dat moet toch vast wel gaan helpen! Trouwens wel een gek gezicht hoor om in eens een test te zien met 2 duidelijke strepen, dat is heel wat anders dan die witte billen testen van mij haha.. blijkt dat het toch kan, zo'n 2e streep Fijn weekend iedereen... ik hou jullie vanaaf nu in de gaten! Ik ga nu ff foto's spotten van jullie...