Eerste ronde in februari/maart 2009, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door evenstar, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik las op hyves dat Jilly 4 februari van een jongetje bevallen is!!! :D :D :D :D

GEFELICITEERD
    MET BROERTJE I n g m a r !!!

2. BB10

BB10 Niet meer actief

Jilly GEFELICITEERD met de geboorte van jullie zoon!

3. BB10

BB10 Niet meer actief

Goed gespeurd Evenstar!

4. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey wat goed!! Gefeliciteerd Jilly en Jillyman met jullie wondertje Ingmar!! Hoop dat alles is goed gegaan en dat je snel weer herstelt! Rustig aan en lekker genieten!

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Jaaa, ik ben dan wel in een totaal sociaal isolement geraakt door Boek (en baby :D) maar ik hou bij het voeden iedereen via hyves en facebook op mijn iphone in de gaten :D :)

Hoe is het BB10?

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    ook hier gefeliciteerd met jullie zoon, jilly en jillyman!!!!! Geniet ervan!!

7. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje en broertje, Jilly-familie!! :D:D:D

Jilly, heb je geen weeën hoeven hebben voor de ks? (Hier dacht ik ze ook niet te gaan krijgen, maar helaas ;))
    Ik hoop dat het herstel van de ks voorspoedig zal gaan!

8. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Dank voor de felicitaties!
    Hier gaat alles goed. Keizersnee is me op zich niet tegengevallen, 's avonds zat ik al weer op de rand van het bed en de volgende ochtend stond ik al weer onder de douche.
    Ingmar is een lieve rustige baby, erg tevreden mannetje. Hij had een geboorte gewicht van 2800 gr, een te lage bloedsuiker. Dit laatste heeft zich inmiddels weer hersteld. Hij heeft een afwijkend nierbekkentje, daar volgen nog (enge:() onderzoeken op. We zijn maandag weer thuis gekomen. Wat gaat de tijd snel, hij is al weer een week! Ik heb het gevoel dat de dagen me door de handen glippen qua tijd. Gelukkig hebben we een super kraamhulp!

9. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey Jilly,
    Goed om te horen dat jou herstel voorspoedig gaat!! Tis niet niks zo'n keizersnee!! Wat houdt dat in? Een afwijkend nierbekkentje? En hoe zijn ze daar achter gekomen?? Wat voor onderzoeken gaan er nu volgen!! Wel fijn dat Ingmar het zo goed doet, Evi was de eerste week ook super te vrede ;) en in de 2de week werd ze al iets onrustiger en de 3de week was het drama met inslapen ;)... al lijken we langzaam daar weer de grip op te krijgen... pfff... hoop dat dat jou bespaard blijft ;)
    Ik herken het heel erg, dat de dagen door je handen glippen... je wordt echt geleefd he, de eerste weken!! Begin nu pas een beetje m'n leventje terug te krijgen!! Maar dat zal iedereen hier ook wel herkennen denk ;)
    Sterkte meid en geniet lekker van jullie mannetje!! Rust goed uit en ga niet te snel weer dingen doen he met die keizersnee die je achter de rug hebt! Alleen van je mannetje genieten en verder alles voor je laten doen hoor!!

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    @Jilly, fijn dat de ks is meegevallen. Lijkt me heel heftig qua herstel. Werd je begeleid bij bv geven na een ks? Wat is een afwijkend nierbekken? Wat naar dat daar nog vervelende onderzoeken op moeten... :(

@Serendipity... Dat onrustige is volgens mij heel normaal- Renske heeft echt grote moeite met inslapen 's avonds gehad en was elke avond helemaal over de rooie. Dat is langzaam overgegaan en er ontstond vanzelf een ritme. Komt echt goed. Vaker 's nachts komen kan wat regelen zijn, als dat nog voorkomt is het echt het fijnste om er ontspannen mee om te gaan. Je hebt nog verlof. Dit soort nachten ga je ook nog wel krijgen als je wel moet werken, en het breekt je het meest op als je je er heel druk om maakt, is mijn ervaring. Ik tel dus geen drinkmomenten meer. En ik kijk meestal niet meer op de klok. Ik doe gewoon een oog halfopen, schuif haar goed aan, ze gaat drinken, en we slapen zo'n beetje samen verder. ;)

11. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Jilly: wat goed dat je al zo snel weer op de been was en zelf kon douchen! Ik kan mijn eerste keer opstaan en douchen na de ks nog goed herinneren. Oef, het duurde even voordat ik me weer een beetje vertrouwd voelde met mijn lichaam!

@Serendipity (en Jilly): sterkte met de geleefd-worden-dagen! Gelukkig wordt dat na verloop van tijd beter :)

Hoe gaat het met de BV, Ser. en Jilly?

@Evenstar: ha, nog een dreumes erbij :) Gefeliciteerd nog :)

12. smile17

smile17 Niet meer actief

@Jilly van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. Hopelijk valt het mee met zijn nierbekken. Geniet van je kraamtijd

@Evenstar te laat maar alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van Renske. Hebben jullie nog iets speciaals gedaan?

@Luca jij ook alsnog gefeliciteerd met je mannetjes (beetje laat sorry) hebben jullie het groots aangepakt?

Ik was de hele week ziek dus vandaar een beetje late reactie.
    Nu gaat alles weer lekker en zijn we gisteren naar de dierentuin geweest nou dat vond NOëlle wel erg leuk vooral de leeuwen. Poesss volgens Noëlle

13. smile17

smile17 Niet meer actief

jeetje wat is het hier rustig

Hoe gaat het bij iedereen?
    Ik ben druk met het plannen van de verjaardag van Noëlle
    en groot nieuws Noëlle heeft van de week haar eerste stapjes los gezet!

14. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Jilly: Van harte gefeliciteerd met Ingmar! Wat een mooie naam! Sorry dat ik niet al veel eerder reageerde, maar ik kreeg opeens geen update-mails meer van zp :( Wat naar van het afwijkend nierbekken. Heeft hij er pijn aan? Inmiddels onderzoek gehad? Fijn dat de ks je meeviel. Zou het schelen dat je er eerder al een hebt gehad?

@Smile: Ach, kleine Noëlle wordt ook alweer bijna 1! Wat gaat de tijd toch snel... Hebben jullie grootse plannen? Leuk dat ze haar eerste stapjes los heeft gezet! Bij Alba was dat twee dagen voor kerst, maar toen duurde het nog een heeeeele tijd voor ze echt liep, zeg maar. Ben benieuwd hoe dat bij jullie is. Een stuk sneller waarschijnlijk, als je de rest van haar ontwikkeling in ogenschouw neemt :)

@Luca: Alles goed met jullie?

@Evenstar: Boek bijna klaar? Heerlijk als je een tijd zo hard gewerkt hebt en dan ben je KLAAR, vind je niet? Feestje gepland? Hoe gaat het met Renske?

@Serendipity: Hoe bevalt het leven als moeder? Al wat gewend? Alba was ook verschrikkelijk onrustig met inslapen. Mijn hemel, wat hebben we daar een stress van gehad. Eigenlijk sliep ze de eerste drie maanden 's avonds voor wij naar bed gingen in de wipstoel naast ons op de bank (voor de tv ;)). Werkte tot ze haar omgeving meer in zich op ging nemen. Rond twee, drie maanden werd ze er vreselijk onrustig van, maar slapen in haar wieg wilde ze ook niet, voor wij erbij gingen liggen en haar laten huilen wilden we niet. We hebben de 'No cry sleep solution' ('Lekker slapen zonder huilen') van Elizabeth Pantley en 'Baby in een ritme' van Stephanie Lampe gelezen en toegepast en binnen een week lag Alba - zonder huilen - standaard vanaf zes uur in haar bed. (Vooral de tweede titel die ik noemde is echt een aanrader; superveel aan gehad, overigens sterk in combinatie met de Puckababy, die zou ik nog bijna vergeten!) Het heeft toen nog wel een tijd geduurd voor ze echt goed sliep en niet meer vaak wakker werd omdat ze haar speen kwijt was (dat probleem zul je niet hebben als Evy geen speen gebruikt), maar het was zo heerlijk om een soort schema te hebben en een methode die hielp! Het was echt een geweldige houvast. Mocht je het overwegen: een volle week was het superzwaar en uitputtend, maar ik ben trots om te zeggen dat ze geen minuut alleen heeft hoeven huilen en al een jaar 's avonds normaal in haar bed ligt en sinds een aantal maanden zelfs echt doorslaapt (van 7-7). Overigens zal het enorm fluctueren, per dag, maar ook per week en maand. NIETS is blijvend, het goede niet, maar ook het slechte niet.
    In elk geval, sterkte ermee! En zoals Evenstar ook zei: echt, het komt goed. Toevoeging: hoe zwaar het ook is/wordt, je kunt het aan!

@Kroko: Hoe gaat alles bij jullie? Je dochter alweer 6 maanden! Zit/kruipt ze al?

@BB: Hoe gaat het nu? Over de helft, alweer! Nieuwe echo inmiddels gehad? Al meer nieuws? En de 20-weken echo? Weet je wat het wordt of wil je het niet weten?

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Jeetje, Noelle ook al bijna 1... was die niet net pas geboren ;)? Losse stapjes al! Wow. Hier nog aan de hand hoor, wel steeds vaker aan 1 hand en los staan. Ach, alle kindjes op hun eigen manier - mijn schoonzus heeft kontgeschoven tot ze 18 maanden was :$ (maar zei al 'mooiiii he?' toen ze 7 maanden was). Heelveel plezier met het verjaarsfeestje! Tip, hou het klein. Ik lees hier wel eens verhalen dat ik echt denk, WIE is er jarig, de kleine of de ouders? Het is heelveel voor een jong kindje om overstelpt te worden met een zee bezoek. Wij hebben het echt klein gehouden (extreem) en hadden ook ziekenboeg op dat moment, dus we waren wel blij dat het alleen opa's en oma's waren ;)

Orwen, ik mis een update van jouw kant haha! Hoe is het met Alba, en jouw schrijverij?

BB10, hoe gaat het met de zwangerschap?

Serendipity, net als Orwen hebben wij nooit laten huilen. Nu hadden wij een rustige baby (relatief) maar ook Renske had huiluurtjes toen ze heel jong was. Altijd getroost, nooit laten huilen in haar eentje om het 'af te leren' ofzo. CB advies in deze ook altijd oor in en uit laten gaan (het niet oppakken/laten huilen/op de klok kijken advies). Ik vind het onnatuurlijk om geen respons op het gehuil van je eigen baby te geven, instinctief ga je je baby troosten (en bij bv geef je de borst eigenlijk automatisch). Wij doen het nogsteeds zo, Renske huilt bijna nooit eigenlijk, heeft een heel mooi ritme tegenwoordig (19-7 slapen met 1 of 2 drinkmomenten bij mij, en een grote dut overdag 12-2 of langer). We hebben het alleen nooit afgedwongen met schema's oid.

Later meer, ik moet eten en weer aan het werk (ja, op zondag, ik zit echt op het eind en moet binnen 4 weken afronden :()

16. smile17

smile17 Niet meer actief

Goedemorgen

@Orwen ja de tijd vliegt echt voorbij he! Ze zet nu regelmatig wat losse stapjes en staat ook steeds vaker los ben ook benieuwd wanneer ze echt los gaat lopen.
    Hoe gaat het nu met jou en Alba?

@Serendipty wij hielden voor nOëlle een redelijk vast ritme aan van voeden en slapen maar ja ze kreeg natuurlijk al na 4 weken een flesje dus dat is misschien wel heel anders. We hebben haar ook nooit laten huilen want mijn mening is dat ze niet voor niets huilen. Ze slaapt vanaf 6 weken door en vanaf 3 maanden slaapt ze van 20.00 tot 8 soms 8.30.

@Evenstar het eind is dus in zicht misschien nog even heel erg druk maar over 4 weken ben je ervan af dus houdt dat in je achterhoofd.
    Haha ja ik heb ook het gevoel alsof de leeftijden van onze kindjes steeds dichter bij elkaar komen te liggen
    We houden de verjaardag van Noëlle ook redelijk klein maar vieren het wel 2 keer. 1 keer voor de familie maar alleen opa, oma's, broer, zus en hun kids. En nog 1 keer voor de vrienden maar dan alleen de stelletjes zodat dat ook redelijk klein blijft. Ik moet wel zeggen dat we redelijk vaak samen met de vriendengroep en hun kids zijn en Noëlle vind dat helemaal geweldig de aandacht en vooral de kindjes dus ze is wel wat gewend.
    Op de dag zelf (woensdag) gaan we naar de dierentuin met zijn drieen.

Noëlle is trouwens al flink aan het oefenen voor haar verjaardag vanochtend in de auto heeft ze heel de weg Hoeraaaaaaaaa gedaan en dan handen in de lucht en keihard lachen de eerste keer schrok ik me rot hihi

17. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Hier maar eens een update vanuit het Fryske lân. Wij zijn vandaag weer met Ingmar naar he ziekenhuis geweest. Hij zit vanaf dag één al aan de antibiotica omdat hij links een vergroot nierbekkentje heeft (dit is zeg maar het urine reservoirtje aan de nier). We moeten regelmatig met hem voor controlle daar naartoe. Vier weken terug hebben ze middels een cathetertje contrast vloeistof in zijn blaasje laten lopen om te kijken of er sprake was van een reflux vanuit de blaas. Dit leek goed. Vorige week hebben ze weer een echo van zijn nierbekkentje gemaakt, toen bleek dat de situatie verergerd was, dwz het nierbekkentje was nog meer vergroot dan eerst en ook rechts werd het nu gezien. Vandaag hebben ze met een infuus (au! en zóó zielig zo'n grote spalk en naald in dat piepkleine handje) met radio-actieve vloeistof (klinkt enger dan het is) de doorstroming van urine en de werking van de nieren in kaart gebracht. Dit om te kijken wat er aan de hand is. De nefroloog en kinderarts bepalen nu hoe verder. Da's nog even afwachten dus. Het kan namelijk dat doordat de niertjes steeds meer plaats gaan innemen zo zijn dat het overige weefsel er omheen in de verdrukking komt en op deze manier schade oploopt. Al met al, best spannend. Wanneer blijkt dat er een vernauwing zit oid dan zal dit moeten worden verholpen en ik wil er nog niet aan denken hoe dit dan zal moeten.

Met alle moeders en kindjes alles goed? Renske loopt haar eerste stapjes los, Evi zingt met papa en mama, en zo zie ik regelmatig van alles voorbij komen aan ontwikkelingen. Zo leuk!

BB hoe gaat het met jou? Weet je al wat meer na al die onderzoeken? Hopelijk gaat het goed met jou en de kleine. Voel je je goed? Heb je inmiddels al een mooie buik?

18. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Jilly
    Jeetje wat klinkt dat allemaal eng :(... sterkte meis!! Doet Ingmar het verder goed?? Aan je verhaal te lezen dat hij vannacht zo goed heeft geslapen, zal hij ook verder wel heel te vrede zijn?? Geniet lekker van je mannetje!! Trouwens een prachtig ventje!! Zag ik op hyves ;)

@ hier
    Zal binnenkort ook ff updaten... zo veel te vertellen ;) ze gaat zo hard!! maar eerst ff van de zon genieten hoor... vandaag kan het nog, morgen niet meer! ;)

19. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ff een kleine update dus... gelukkig staan jullie in m'n hyves en lezen sommige m'n www's nog wel eens mee ;) Voor de mensen die het nog niet gezien hebben :p ik heb nu ook filmpjes geupload op m'n hyvespagina!! Zag dat Evenstar ook weer een filmpje had, dus daar ga ik zo ffies van genieten!!

Hier gaat het dus echt super... Evi heeft nu al 2 nachten achter elkaar doorgeslapen!! Gisteren om 21.30 laatste voeding gegeven en dan om 22.30 liggen we beide op bed! Ze slaapt dan door tot 6 uur!! Ben er zo blij mee!! Alleen m'n borsten niet ;) ik sta echt op springen 's ochtends... doet echt pijn! Vanmorgen eens alles eruit gekolfd, kijken hoeveel het is! Kwam op 340cc!!! M'n vriezer ligt al helemaal vol, dus voortaan niet alles meer kolven, maar alleen de druk er af halen, en hopen dat het minder wordt!

Ze brabbelt wat af, lacht heel veel, huilt bijna nooit, alleen als ze krampjes heeft of als ze moe is en ik haar te laat op bed heb gelegd ;) en sinds deze week "zingt" ze ook met de liedjes mee die we voor haar zingen!! "hhuuuuu huuuu huuu" zingt ze dan! Zo schattig!!

Verder hebben we heerlijk genoten van het mooie weer!! Ze vindt het maar wat interessant buiten met al die geluiden, ze weet niet waar ze kijken moet! Verder heeft ze ook de TV ontdekt :(... zodra ze hem door heeft, kan ze d'r ogen niet vanaf houden! Nou willen wij eigenlijk niet dat ze kijkt, maar soms krijgt ze het toch voor elkaar, wist niet dat een babyhoofdje zover kan omdraaien!! ;)
    Ook heeft ze door dat mama best nog voeding in de borst heeft zitten als ze de fles krijgt en weigert soms te drinken! Boefje!! Ze wordt dan heel boos, begint te huilen en hapt naar m'n borst ;) "jaja, mama snapt je wel, maar wil gewoon dat je uit de fles drinkt" ;)

Ze heeft 2 weken geleden ook haar eerste prikjes gehad!! Zo zielig!!!!! Ik kon m'n tranen nog net binnen houden, Evi schreeuwde het uit, zo hard heb ik haar nog nooit horen huilen! Ze was wel snel stil, maar toen kwam er nog een 2de!! :( Aan het eind van de dag had ze 38.0 koorts en mama moest naar cursus :( Gelukkig was papa er wel, en ging het onwijs goed! Maar ik had er wel ff moeite mee, ik vond haar zoooo extreem zielig!! Al kon Evi gewoon lachen hoor ;) maar toch vond ik haar extreem zielig ;) wilde haar de hele dag knuffelen en nu kon ik niet eens 's avonds bij haar zijn!! Hoop dat de volgende prikjes over 3 weken mee vallen... zie er nu al tegen op!

20. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ generatie 2010
    Vanavond is weer generatie 2010!!! Super leuk programma... en voor de zwangeren onder ons... leuk herkenbaar!!
    Voor degene die het nog niet kennen... op uitzendinggemist kan je de 4 afleveringen van vorig jaar zien... wil je in 1 aflevering bij gepraat worden, moet je even deze aflevering bekijken!!
    http://generatie2010.ncrv.nl/ncrvgemist/29-3-2011/generatie-2010-aflevering-1

Deel Deze Pagina