Haaai Serendipity!!! Wat fijn dat je er zonnig tegenaan kijkt (wel rot dat je ongesteld bent geworden, trouwens). En mooi van je vriendin, jij hebt vast ook snel zo'n mooie positieve test in handen. Ik ben benieuwd hoe snel alles gaat als je eenmaal een doorverwijzing hebt. Volgens mij zijn er voor de eerste testen (waarschijnlijk iets van een uitstrijkje, zaadtest en evt samenlevingstest?) geen enorme wachtlijsten. Ja, hier echt heel spannend... heel drukke meid in de buik en het is nu wel heel zwaar. Ik kan 5 minuten lopen en dan doen de banden zo'n pijn dat ik het heel vervelend vind. Verder veel 'gerommel': harde buiken, soms met pijn, steken. Van mij mag ze zich echt gaan aandienen! Ik overtref qua 'draagtijd' D) mijn hele familie, als je terugkijkt naar mijn moeder en mijn oma, die baarden allemaal al minstens een week voor de uitgerekende datum. Maar goed, mijn man zegt dat ze meer op hem lijkt, hij en zijn zus waren maar 2 dagen 'te' vroeg. We wachten 'geduldig' af.
Hoi meiden! @Evenstar: Tjonge, je wacht echt al een tijd, he? Ik denk dat ik dat ook had gedaan als het bij mij tegen de 40 weken was gegaan. In mijn familie wordt/werd ook vrijwel iedereen een paar weken te vroeg geboren. Sterkte de komende dagen. Nu duurt het niet lang meer! Je vertelde dat je je met 41 weken in elk geval wilde laten inleiden, toch? (Zeker Zembla gezien? ) Is je vk het daarmee eens? Mag je dat eigenlijk zelf bepalen of moet je er echt medestanders in vinden? Trouwens, wat een prachtbuik. Zo eentje had ik niet hoor, op het einde... @Serendipity: Jij klinkt positief! En dat na weer ongi te zijn geworden. Ik bewonder dat wel. Gelukkig komt het bezoek aan de ha nu wel lekker dichtbij. Ben je er nerveus voor of heb je er eigenlijk alleen maar veel zin in? Ik ben ook wel benieuwd wat nou het plan van aanpak gaat zijn. Houd je ons op de hoogte? Dank voor de complimenten over Alba. Wij vinden haar ook ontzettend mooi en lief en wijs en cool. Maar ja, wij zijn nou niet bepaald objectief, he? @Jilly: Hoe gaat het? Heb je al wat meer vertrouwen in de komende tijd omdat je cyclus wordt omgegooid? Wel echt fijn dat dat kan... Succes! @Krokodieltje: Wat lekker dat je twee goede echo's hebt gehad. Jullie krijgen echt een baby! En wat prettig dat je je lichamelijk wel goed voelt. Menig zwangere zal jaloers op je zijn, hoor! Zijn jullie al namen aan het bedenken? Willen jullie weten wat het wordt? @Dara: Wat cool dat jij en Kroko gelijk opgaan! Dat wordt een leuke wedstrijd Vervelend dat je last hebt van een lage bloeddruk. Een voordeel is wel dat de bloeddruk aan het eind van de zwangerschap vaak oploopt, en dat je dan minder bang hoeft te zijn voor een te hoge bloeddruk, wat gevaarlijk kan zijn. Maar vervelend is het wel, die duizeligheid! Willen jullie trouwens weten wat het wordt? @BB10: Goed geklust, begrijp ik. Heb je een goed gevoel bij deze maand? Het zou wel een heel mooi begin zijn van het nieuwe jaar. En je verdient het nu echt! Ik duim voor je! @Luca: Luca! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Tristan en Rafael! Wat een stoere, bijzondere namen! En wat een flinkerds! Zo leuk om te lezen hoe jouw bevalling is verlopen. Fijn dat alles goed is gegaan en de ingreep je lichamelijk meeviel. Ik kan met je meepraten over het overdonderende gevoel, in de dagen na de bevalling. Het is gewoon bijna teveel, te vreemd om te ervaren. Went het inmiddels al wat meer? En heb je het idee dat twee baby's enorm veel meer werk is dan een? (Dat denk ik namelijk wel, maar misschien kun je er niet zoveel over zeggen, omdat je gewoon niet anders weet.) @Mezelf: Wat fijn dat je je helemaal prima voelt! Dat is pas lekker zwanger zijn. Jij zit volgens mij officieel op een roze wolk. Willen jullie weten of het een jongen of een meisje wordt? En ook al bezig met namen? @Smile: Wat schiet het al hard op, zeg! De laatste loodjes voor het verlof zijn zwaar, hè? Ik heb het als erg prettig ervaren dat ik al zes weken van tevoren met verlof ben gegaan. Zeker omdat ik er nog maar drie van had gehad, voor Alba zich aandiende. Als ik twee weken later verlof had gehad, was ik dus maar een week vrij geweest! Maar goed, ik anticipeerde een beetje op een vroege bevalling, gezien de ervaringen in de familie. Meestal komen eerste kindjes te laat. Heb je al veel zin in je verlof? Lekker exact doen waar je zin in hebt, hoor! Die weken zijn er om totaal te relaxen en niets te hoeven. Vanaf het moment dat de bevalling zich aandient, zal je voorlopig even geen rust en tijd voor jezelf meer hebben! Hier gaat alles goed. Het leven als moeder bevalt me. Er is een extra facet bijgekomen, dat op alle vlakken een lichtpuntje is. Wat er ook gebeurt, als ik denk aan Alba maakt het allemaal niet zoveel meer uit. Qua zwaarte is het goed te doen, vind ik. Daar maakte ik me wel wat zorgen over, van tevoren. Ik ben nogal een planner en wil graag van tevoren alles weten. Maar zeker in het begin moet je met een baby gewoon maar zien hoe dingen lopen. Gelukkig kon ik me hier goed aan aanpassen. Nu heb ik nog een maand verlof, voor ik weer aan het werk ga, voor twee dagen in de week. Mijn vriend werkt de komende maanden vier dagen per week, en gaat als Alba zes maanden is, weer fulltime werken. Dat is wel jammer, maar helaas kan het niet anders met zijn werk. Gelukkig vind ik het helemaal niet erg om veel voor Alba te zorgen. Wel heb ik weer zin om een paar dagen in de week aan de slag te slaan. Het is toch gek: thuis zitten met je baby terwijl eigenlijk iedereen gewoon aan het werk is. Je voelt je soms wat eenzaam. Maar die twee dagen zonder haar als ik weer aan het werk ga, vind ik ook wel weer voldoende. Ik kan wel erg genieten van onze dagen samen. Bijna elke dag gaan we even weg met de kinderwagen. Of een lange wandeling (Alba slaapt, ik zet mijn mp3-speler op), of naar de supermarkt, de Hema of de binnenstad in. Soms ga ik met haar met de trein langs op het werk of bij mijn zus. Ik vind het erg leuk om dingen te ondernemen met haar. Dat hebben we ook al vrijwel direct gedaan, om te ervaren hoe dat is en omdat we hoopten dat Alba dan een baby zou worden, die gemakkelijk mee naar dingen toe zou kunnen. Ik weet niet of het daaraan heeft gelegen, maar ze is erg gemakkelijk mee te nemen. Behalve als de krampjes die ze nog steeds regelmatig heeft zich aandienen, huilt ze niet en vindt ze alles goed. We maken erg veel foto's en filmpjes. Ik heb vorige week het eerste filmpje kunnen maken waarop ze echt lacht. Smelt... Ik heb toen de hele dag met mijn hoofd in de wolken gelopen.
@ Evenstar Al meer gerommel vandaag?? Wel balen dat je nu helemaal niks meer kan... dan mag die kleine wel snel gaan komen, maar zal nu vast niet lang meer duren!! Ik ga duimen voor je, en alvast heel veel sterkte en succes!! Owja en wat is een samenlevingstest waar je het over had?? Nog nooit van gehoord, op dat andere had ik me wel voorbereid, maar uhm dit?? @ Orwen Gelukkig zijn ouders niet objectief! Het zou wat zijn, als je je eigen kindje niet de aller mooiste, leukste, liefste enzo zou vinden... waar zouden de kindjes anders zelfvertrouwen moeten opbouwen ... maar je hebt wel echt een mooi klein meissie hoor!! (en trouwens, ik ken wel ouders van m'n werk die niet objectief zijn... die zeggen gewoon dat ze hun kind lelijk vinden :s, dat is ook niet best hoor)
Haaiii... Orwen, wat klink je heerlijk happy! Ik ga onthouden wat je schrijft over de baby meenemen. Wat heerlijk dat ze zo makkelijk is - en al lacht!! Foto's pls!!! Hier is het steeds meer aan het rommelen. Vannacht wakker geworden met weer een jeukaanval, en mijn man is toen maar op de bank gaan slapen (slaapbank hoor, en twee persoons ook). Ik kreeg om de haverklap harde buiken en die worden nu ook best wel pijnlijk, erger dan eerst. Maar: ik denk echt dat het nogsteeds voorweeen zijn en geen 'echte' weeen. Met voorweeen kan je nog rustig een paar dagen of zelfs een week rondlopen. Zucht. Maar er is iets aan de gang en diep van binnen heb ik het idee dat het niet lang meer gaat duren nu.
Oh en Serendipity: een samenlevingstest is een test waarbij ze zaad en baarmoederslijm in combinatie bekijken. Dit is om te kijken of het slijm een vriendelijke omgeving biedt, zodat de zaadjes goed naar de eileider kunnen zwemmen. Samenlevingstest Niks om je zorgen om te maken, ik weet ook niet of dat meteen gedaan wordt hoor. Misschien willen ze eerst naar zijn zaad en jouw cyclussen kijken. Je hebt veel bijgehouden, dus dat is allemaal mooi meegenomen. Doe je ook temperaturen eigenlijk?
Oeeh spannend Evenstar, klinkt idd als voorweeën... ook al heb ik er geen verstand van!! Zal nu wel snel komen.... echt spannend!! Ow dat klinkt idd wel goed, zo'n samenlevingstest... ik heb alleen m'n cyclus bijgehouden en weet dat m'n lf altijd 14 dagen zijn precies... verder temperatuur ik niet, maar volgens de ha was het niet nodig als ik ovutesten gebruikte, zei ze. Dat hopen we dan maar... want dat temperaturen vind ik maar veel gedoe. Wel eens geprobeerd namelijk om te gaan doen maar ik ben op te onregelmatige tijden wakker en om nou steeds de wekker te zetten word ik ook neit vrolijk van, maar ja, als de gyn zou zeggen dat het moet, dan moet het
Oh en trouwens, ik heb het mobiele nummer van Smile, ik zal haar een sms sturen als het echte werk is begonnen (of al geweest is, hangt er vanaf hoe het gaat). Tot nu toe gewoon de hele dag onregelmatige maar vrij pijnlijke voorweeen. Ben benieuwd of het door gaat zetten of dat ik nog een tijdje zwanger mag zijn
Everstar, ik wens je alvast heel veel succes en kracht toe, als ik je hier niet meer spreek. En dan wachten we Smiles bericht wel af
Evenstar: Ik wens je alvast veel succes! Handig dat je en buddy hebt...dat wordt dus elke dag ff checken op ZP of er al nieuws is Serendipity: Voor je het weet is het al donderdag, fijn dat er dan het een en ander onderzocht/ bekeken kan worden. Hou je ons op de hoogte? Toppie dat je zo positief bent, ik duim voor je dat je heel gauw een positieve test in je handen hebt! Orwen: Het geslacht willen we niet weten.....we houden het spannend (ook voor onszelf). Fijn dat je zo geniet van het moederschap.
@Dara: Wij wilden het geslacht ook niet weten, hoor! Het leek mij bijzonderder met de bevalling. Moet zeggen dat dat het uiteindelijk bij ons niet bijzonderder gemaakt heeft. Pas een paar minuten na de geboorte bedachten we opeens dat we niet eens wisten wat ze was! Wij waren er dus totaal niet mee bezig tijdens de bevalling. Misschien zou ik het bij een volgende zwangerschap juist wel willen weten. Een beetje om het allebei meegemaakt te hebben, en ook omdat je je denk ik een directere voorstelling kunt maken van het kind. Dat kan ook leuk zijn, denk ik. Maar dat heb ik echt pas bedacht, toen we Alba kregen. Wat in elk geval een ontzettende aanrader is, is een 3d-echo. Wij twijfelden ontzettend of we dat wel wilden en mijn vriend was er zelfs eigenlijk een beetje op tegen. Uiteindelijk toch gedaan. En: we waren er zo blij mee! Het was zo mooi en bijzonder! We hebben echt dingen van ons herkend op de echo. Wel schijn je vrij laat in de zwangerschap pas een echt heel mooi resultaat te hebben. Wij waren gegaan met 33 weken. @Evenstar: Heel, heel veel succes! Je gaat de meest overweldigende ervaring van je leven tegemoet. Ondanks de pijn: het is echt zo'n mooie ervaring! En probeer veel te onthouden en snel na de bevalling op te schrijven hoe het ging. Je vergeet zoveel details zo snel... Zet 'm op!