Eerste ronde in februari/maart 2009, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door evenstar, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dank voor alle goede wensen... ik wacht af of het doorzet!

Even over het weten van geslacht. Wij wilden het NIET weten, pertinent niet. Maar met 32 weken hadden we een echo voor een studie hier bij het UMCG (vrijwillig proefpersoon). En toen heeft mijn man het gezien, de echoscopiste stond vol op het kruis. Toen hebben wij een pretecho laten maken, het denken te weten was veel erger dan het niet weten.

En toen we toch een echo lieten maken... dan ook maar 3D. Ik was dus ongeveer net zover als Orwen met de 3D echo, en oooh wat geniet ik er NU van dat ik die plaatjes heb... echt. Het is zo fijn om dat popje even te bekijken als ik me druk maak over de bevalling!

Ben benieuwd hoe dit straks vergelijkt met de eerste foto van de frummel...

2. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Evenstar, dat klinkt alsof het langzaam begint. Wat spannend! Heel veel sterkte met de bevalling en heel veel geluk met je meisje straks! Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren ;)

Orwen, wat een lekker meisje heb jij :), echt een poppetje! Vind het heel fijn om te horen hoe het moederschap een beetje is, dat stelt me wel gerust.

Vroeger wilde ik nooit weten wat het geslacht is, maar ik weet dat ik het zelf toch wel ga zien. Ik kan nl. op mijn werk met echo kijken, wanneer ik maar wil. En ik ben bang dat ik dan toch wel ga zien wat het is. Mijn vriend heeft het altijd wel willen weten, dus ik was snel "om". Ik denk dat het ook leuker is met kleertjes kopen, want ik heb gezien dat de unisex kleertjes niet zo heel leuk zijn.

Namen, tja, toevallig zei mijn vriend gister nog dat we maar eens moesten beginnen met nadenken daarover. Ik had wel bepaalde jongensnamen in mijn hoofd, maar die vallen allemaal af omdat ze of te populair geworden zijn of omdat vriendlief ze niet mooi vindt. Hij heeft wel een jongensnaam in gedachten waar ik me wel in vinden kan. De meisjesnaam heb ik ook allang klaar en die vindt mijn vriend wel mooi. Maar goed, we gaan er nog over nadenken, wie weet veranderd het wel helemaal. Sowieso krijgen de meisjes de doopnaam Maria, dat is katholieke traditie.

Trouwen, hmmmm, dat zouden we gaan doen als er een kindje kwam, om alles goed geregeld te hebben voor de baby. Dus ik ben bang dat we eraan moeten gaan geloven deze zomer ;). We hebben weinig geld, dus het wordt gewoon handtekeningen zetten op het stadhuis op een dag dat dat gratis is. Later als we allebei klaar zijn met onze opleiding, dan komt er een kerkelijk huwelijk met knalbruiloft....

3. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Evenstar; you go girlie! Succes en sterkte, het zal wel niet zo lang meer duren zo te horen!!

4. smile17

smile17 Niet meer actief

Zo een weekendje niet geweest en ineens heel veel bij te lezen gezellie meiden!

@Evenstar spannend hoor. Bengint echt goed te rammelen, lijkt me spannend dat je niet precies weet of het het echte werk is of alleen maar voorween. Veel succes in ieder geval en ik houdt mijn gsm goed in de gaten hoor!

@Orwen wat een prachtige meid hebben jullie toch kan me voorstellen dat je daar van genieten kan. Goede tip inderdaad over het meenemen dat wil ik ook graag!
    INderdaad worden de laatste loodjes steeds zwaarder maar hopelijk redt ik het tot 4 weken voor uitgerekende datum omdat ik dan langer van mijn meisje kan genieten als ze geboren is. MOcht het toch te zwaar worden neem ik tussendoor nog een paar daagjes vrij.

@kroko wat goed dat je lekker op je roze wolk zit gewoon lekker genieten van je niet misselijk zijn!

@Serendipity gefeliciteerd met je vriendin! Hopelijk ben jij ook snel zwanger en kunnen jullie deze spannende gebeurtenis samen beleven.

@BB10 weer op de wachtbank ik duim met je mee!

@Luca heerlijk om te lezen hoe je van je mannetje geniet en wat komisch dat ze buiten de buik hetzelfde gedrag vertonen als in de buik.

Hier een zwaar weekend achter de rug met bijna tot niet kunnen slapen en een heel pijnlijke rug.
    Verder ook leuke dingen gedaan hoor met mijn kleine nichtjes naar de bios en winkelen en ter afsluiting natuurlijk langs de Mac. En ze vinden het zo leuk dat de baby komt kreeg voordurend hapje ijs of popcorn voor de baby en natuurlijk even voelen aan de buik ;)

5. smile17

smile17 Niet meer actief

***** BUDDYNIEUWS*******

Net een sms van Evenstar;

Hele nacht zware rugweeen met nauwelijks ontsluiting. Om 8 uur vannochtend besliten op te laten nemen en lig nu met geprikte vliezen en ruggeprik te wachten en even bij te komen. Moest 3 x aangevuld worden qua dosis, oeps......

Dus het is erg spannend!!
    Zoals ik al smste heel veel succes en sterkte en hopelijk heb je snel je kleine meid in je armen!!!

6. BB10

BB10 Niet meer actief

Oeioeioeioei spannend, zet hem op Evenstar!

7. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Spannend Evenstar. Misschien heb je nu jullie kleine meid wel al in je armen! Sterkte, succes en alles wat je nodig hebt. Knuffie van mij!

8. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Owww wat spannend voor Evenstar. Veel succes en kracht toegewenst.

9. BB10

BB10 Niet meer actief

Het wordt vast een Sietske.

10. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Wat ontzettend spannend! Zou ze al bevallen zijn? Veel succes, Evenstar!

11. smile17

smile17 Niet meer actief

---- Buffynieuws--

om half zes ben ik bevallen van ons dochtertje Renske :) Ze weegt 3840 g en is 50 cm lang. Alles gaat goed nu ondanks dat het een hell of a ride was. Heb haar al gevoed en alles. Blijf ws nog een nachtje in het zh. Liefs! Marlies

12. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Evenstar: Van harte gefeliciteerd met jullie dochter, wat een geweldig nieuws! Ik wens haar veel geluk, gezondheid en liefde toe. Jouw wens ik kracht en een goed herstel van je bevalling. Nu lekker genieten van jullie kleine meid!

13. BB10

BB10 Niet meer actief

Sietske......Renske ach het lijkt toch op elkaar.

Evenstar heel erg gefeliciteerd met jullie dochter Renske.
    Rust maar lekker uit en als je weer thuis bent willen we natuurlijk graag je hele bevallingsverhaal horen.
    Fijn dat je nu eindelijk je dochter in je armen kunt houden. Kun je omschrijven hoe dat gevoel is, die eerste keer dat je haar vast hebt en ziet. Dikke knuffel!

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Jeeeeee!!!!!!!!! Evenstar, gefeliciteerd met je dochter Renske!!!!!!!! Een hele bevalling dus, maar gelukkig is alles goed gegaan. Ik ben benieuwd naar de foto's!

P.S. Smile, misschien is het beter om de echte naam van Evenstar uit je vorige bericht te verwijderen, om de privacy....

15. smile17

smile17 Niet meer actief

@Evenstar en natuurlijk ook je man van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Prachtige naam. Hopelijk herstel je snel en mag je thuis lekker bijkomen. Geniet van deze tijd.
    En als je inderdaad er weer aan toe bent ben ik reuze benieuwd naar de foto's.

16. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Evenstar, gefeliciteerd! Renske, wat een mooie, lieve naam! Fijn dat de bevalling achter de rug is, hè? Geniet van je dochter. En als je tijd en zin hebt: ook ik zie graag foto's en lees graag je verhaal!

17. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    En daar was ze dan, gek is dat, dan gaat het opeens ook nog heel snel allemaal. Gefeliciteerd Evenstar! Hopelijk voel jij je snel weer top en kunnen jij en je lief er lekker van genieten; jullie samen gemaakte kunstwerkje!

18. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Yeahhh!!!! Van harte Evenstar! Wat bijzonder toch he?!?!
    Ben je al op de nieuwe roze wolk geklommen?
    Dikke knuf voor Renske en voor jou!

19. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Evenstar!!! Gefeliciteerd met jullie meissie!!! Wat een mooie naam, echt een naam voor jullie in het hoge noorden ;)
    Zo te horen een super zware bevalling gehad :( toen ik las over die 3 dubbele dosis.... pffff... wat zal dat zwaar zijn geweest!! Gelukkig gaat nu alles goed en kunnen jullie gaan genieten!!! :D

20. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben benieuwd hoe het met Evenstar is! Ik denk dat we nog wel eventjes een paar daagjes moeten wachten op de verhalen.

Wij hebben gisteren het hartje van ons kindje weer gehoord. Gewoon thuis met een angelsound. Echt leuk!!! Ik had 'm cadeau gedaan aan m'n mannetje, voor z'n verjaardag. Ik heb gelijk het gevoel dat ik meer contact heb met ons kindje, terwijl ik het natuurlijk nog niet voel bewegen.

Deel Deze Pagina