Eerste ronde in februari/maart 2009, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door evenstar, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Gefeliciteerd met jullie dochter Renske Evenstar!!!!

Klinkt als een zware bevalling, gelukkig dat je ook wat pijnstilling hebt kunnen krijgen. Naar he, die rug weeën.

En dan nu lekker samen met je man en kindje wennen en genieten. We zien je hier strakjes weer :D

2. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Mezelf: fijn he, die Angelsound :)

Ik heb ook geen spijt van die aankoop. Heb 'm nooit te vaak gebruikt, maar het is zo lekker om dat hartje/hartjes te kunnen horen :)

3. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Orwen, wat een schattig meisje heb je toch en wat een verschil alweer met eerdere foto's!

En wat lief en leuk, je verhaal eerder over hoe je met haar om gaat.

In antwoord op je vraag over drukte: ja, twee tegelijk geeft wel wat extra drukte ;)

Behalve natuurlijk 2 keer zoveel voedingen en poepluiers, heb je ook soms dat ze tegelijk darmkrampjes hebben (vind ik zo rot, als ze pijn hebben) en dan leer je al snel (4 dagen na een ks, mag eigenlijk niet) om ze toch even tegelijk op te pakken.

Maar het is met mannetje thuis nu iig prima te doen. We komen aan onze slaap toe (nou ja, 6 uurtjes :) ) en de kindjes zijn geweldig. Hun kreetjes, oogjes, wangetjes, vingertjes, alles is zo fantastisch :D.

En ze hebben al vanaf het begin (ehm, nog geen 2 weken terug) al veel lachstuipjes. Als je lieve dingetjes zegt, over een wangetje aait of een handje pakt krijg je vaak al een brede smile. Natuurlijk nog niet zo gericht als visueel over een aantal weken, maar die lachjes zijn nu al zo leuk :D

@de zwangeren Mezelf, Kroko en Dara: hoe gaat het?

@Serendipity: hoe staat het nu met onderzoekjes? Ben je al bij de ha geweest (ben niet helemaal bij met lezen)

@BB: Hoe is het? Goede kans deze maand? (Weet niet helemaal waar je nu in je cyclus zit, maar als je nog voor de eisprong zit, klus ze :) )

@Jilly: Jouw betere tijden komen er toch weer aan? Ik hoop dat je snel weer kans gaat maken

4. smile17

smile17 Niet meer actief

@Luca wat heerlijk om te lezen over je kindjes. En die lachstuipjes wat schattig dat ze die hebben! Hoe gaat het verder met jouw? Geneest je wond goed?

@Mezelf leuk cadeau voor je man. Lijkt me wel fijn als je zo af en toe eens het hartje kunt luisteren. Voel je je verder goed?
    Nog een paar weekjes en dan kun je de baby hopelijk al voelen. Ik voelde het vanaf 17 weken ongeveer.
    Weet je wara je placenta ligt voor of achter? Mijn ligt voor maar kon het toch al vroeg voelen hopelijk jij ook!

Met ons gaat alles goed. Nog 3,5 week tot verlof en de ene dag is het best heel zwaar terwijl de volgende echt prima te doen is.
    Wat zo leuk is is dat de kleine meid helemaal gek van haar papa is. Zodra hij thuis komt en tegen haar gaat praten begint ze met kleine schopjes. Zodra hij zijn hand op mijn buik legt gaat ze flink tekeer en zelf als ik in bed met mijn buik tegen mijn man aan lig gaat ze tegen hem aanliggen.

5. smile17

smile17 Niet meer actief

*****Weer Buddynieuws************

Evenstar wordt hopelijk morgen uit het ziekenhuis ontslagen. Kleine Renske maakt het prima en drinkt goed.

6. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Fijn dat Evenstar waarschijnlijk naar huis mag!

En Smile, wat leuk dat ze zo op je man reageert! Ik merkte zeker de eerste dagen dat ze veel hetzelfde gedrag hebben als in de buik zelf. Dus dan zal ze zich na de geboorte vast ook bij jullie allebei op haar gemakje voelen :)

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ smile
    Ik krijg helemaal kippevel van je verhaal... wat klinkt dat mooi zeg dat je meissie zo op je vriend reageert!! Wat lijkt me dat bijzonder zo saampjes... ik ben ook erg benieuwd hoe m'n vriend op een toekomstig kleintje gaat reageren, ik droom er echt van hoe mijn vriend dan zou zijn...

@ evenstar
    Hopelijk kom je morgen thuis!! En horen we snel jou verhaal... ben erg nieuwsgierig!!

@ Luca
    Die lachjes, wat moet dat bijzonder zijn... ook al zijn ze nog niet bewust, wat maakt het uit! Het lijkt me echt zo genieten!

@ Mezelf
    Zo'n angelsound wil ik ook echt als ik zwanger ben... thuis genieten lijkt me nog mooier dan bij de gyn

Morgen de afspraak bij de ha... toch wel spannend, zal nog wel niks gebeuren, maar wel benieuwd wat ze te vertellen heeft. Vrijdag hebben wij vrijgevraagd en gaan we lekker een weekendje weg naar limburg! Met prive sauna, bubbelbad en stoomdouche in het huis :D met valentijnsdag zijn we 5 jaar bij elkaar!! :D dus dat moest natuurlijk gevierd worden! Heb er zoooooo'n zin in... heb helemaal zin in romantisch gedoe! Helaas volgende week pas m'n ei, maar kunnen we alvast voorklussen ;) Daat gaat genieten worden! :D

8. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Seredipity; heeft het je opgelevert wat je hoopte? Je bezoekje aan de huisats?

9. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Serendipity: Ik ben ook erg benieuwd of jullie ietsje verder zijn gekomen na een bezoek aan de huisarts. Zijn jullie doorverwezen, of moeten jullie blijven oefenen? Misschien heeft hij/zij jullie alleen gerustgesteld? Vertel!

@ Evenstar: Hoe gaat het met jullie kleine Renske? Lekker thuis? Erg wennen allemaal?

Vandaag denk ik voor het eerst iets van ons Ukkie gevoeld te hebben. Heel licht gekriebel in m'n buik. Net iets boven de plek waar ik het hartje hoor met de Angelsound. Zo grappig, af en toe heel kort kriebel/jeuk. En met de Angelsound hoorden we ook allemaal geborrel van het vruchtwater, helemaal toen daarna het hartje even weg was. Zwom ie even de andere kant op! :D Zo leuk! Ik weet natuurlijk niet 100% zeker of het gekriebel ook echt ons Ukkie is, maar ik geloof het steeds meer. Het begint echt leuk te worden zeg!

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dag meisjes!!!

Gisteren mocht ik dan eindelijk naar huis. Ik had blaasretentie na de bevalling (dan kan je niet plassen door de zwelling, ik had zowat 1,5 liter in mijn blaas). Daar kwamen ze pas achter toen al besloten was om een nachtje ter observatie te blijven, en zo had ik opeens een indicatie voor twee dagen. Bah. Maar goed, wij zijn thuis!!

De kleine ligt lekker te slapen en ik zit midden in mijn kraamtijd, wat weer een heel andere fase is. Over de bevalling schrijf ik later meer, het is nu voor mij even beter om er niet teveel over na te denken, want ik word er steeds erg verdrietig van (maar ja, ik word verdrietig van wel meer, de kraamtranen vloeien rijkelijk af en toe, pfff).

Alles gaat goed hier, het is wel vermoeiend, maar ook zo heerlijk om het gezichtje van ons ukje te zien en samen met mijn man voor haar te zorgen... Ik herstel verder goed, heb ondanks de zware bevalling heel weinig over gehouden. Geen knip, scheur of hechting, niks. Alleen plassen doet erg pijn, maar dat is denk ik bij iedereen wel zo haha.

Renske is alweer op geboortegewicht, met VIER dagen! Echt heel snel, ze is ultragezond hihi. Drinkt goed, slaapt goed en is een wolk van een baby (is mijn onbevooroordeelde mening :D). Vandaag heeft mijn man haar voor het eerst in bad gedaan onder toezicht van de kraamverzorgster. Zo lief, hij is ZO schattig met haar en zorgt heel goed voor ons allebei.

Nou hier dan een fotootje van Renske, hier was ze 2 dagen:

11. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Evenstar!!! Je bent er weer!!!
    Wat een mooie, lieve Renske! Van harte hoor!!!
    Wat is het toch fantastisch om al die foto's van de baby's te bekijken.
    Geniet er maar lekker van!

12. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Wat een mooi meisje hebben jullie gemaakt, Evenstar! Van die heerlijke bolle wangetjes, die zijn vast heel zacht!
    Kom eerst maar eens lekker bij en geniet van Renske!

Ik heb gister op het werk nog even naar Edwin gekeken met de echo. Hij was alweer een stuk groter en je zag al vingertjes en teentjes. Op een gegeven moment was hij levendig aan het bewegen, zo mooi om te zien :)!

13. BB10

BB10 Niet meer actief

Wauw Evenstar wat een plaatje. Ze heeft echt het gezichtje van de 3D echo.
    Nu lekker genieten en dat bevallingsverhaal horen we nog wel een keertje (of niet;))
    Kroko, fijn dat je zelf ff in je buik kunt gluren. Ik denk dat ik dat elke dag wel zou willen doen als ik dat zelf kon, hihi.
    Mezelf, wat speciaal dat jeje frummel al voelt. Das vroeg of niet.
    Het lijkt me iig erg speciaal.
    Serendipity, hoe is het met je meissie? Hoe was het bij de HA? Ben je iets wijzer geworden?

Hier vandaag de hele dag in de sauna gehangen. Heerlijk! Ik heb alleen sinds vanmiddag toch pijnlijke boobs, niet normaal. Maar goed dat hebben we wel eens eerder gehad.
    Dus we wachten weer braaf af. Ik ga er de komende week wss erg weinig zijn want ik ga een paar dagen naar de Ardennen, helaas zonder mijn Lief want die moet werken. (en ik neem geen testen mee!)
    Hoe gaan jullie morgen valentijnsdag vieren? Iemand nog leuke plannen? Hier in huize BB doen we er niets aan. Lief vindt het allemaal commerciele onzin. Maar ik heb wel iets voor hem gekocht.
    Jullie allemaal veel plezier morgen hopelijk worden jullie goed verwend!

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Spannend, BB10! Ik duim voor je dat de pijnlijke boobs een goed teken zijn. Dat was het bij mij wel :D! Veel plezier in de Ardennen!

Wij doen dit jaar niks aan Valentijn, mijn vriend heeft het hele weekend dienst, dus ik ben alleen thuis :(. Wel is het vandaag precies een jaar geleden dat we begonnen met baby's maken, op Valentijnsdag :), maar dat vier ik dan maar hier samen met Edwin :D

15. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Evenstar,

Wat fijn dat jullie nu weer lekker thuis zijn.
    Wat een mooi meissie heb je, wat een schatje!

Geniet lekker van jullie dochter en rust voldoende uit.

Liefs,

Dara

16. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kroko: Wat fijn dat je op het werk ook ff naar je ukkie kan kijken!
    BB: Fijne dagen in de Ardennen en ook ik duim voor je!
    Serendipity: Hoe was je bezoek bij de HA verlopen?

Valentijnsdag: Ook wij doen niks met Valentijn. Volgende maand zijn we 7 jaar samen en dan maken we er dan ons dagje van. Degene die het wel vieren, fijne dag en hopelijk worden jullie goed verwend!

Hier: Misselijkheid en maagklachten nemen gelukkig af. Morgen over 1 week eindelijk onze eerste echo (Serendipity is dan jarig!), ik tel de dagen nu al af.

Liefs,

Dara

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh wat spannend Dara! Het gaat een magisch moment worden hoor! Met 10 weken is het echt al een compleet mensje, onvoorstelmbaar :)

Mezelf, ik ben wel eens benieuwd naar misschien een buikfotootje?

BB10, jouw cycli gaan zo snel! Lekker kort, je kan alweer bijna testen. Ik vind: raak. Maar ja. Dat vind ik al een tijdje. Heb nu niet echt veel hCG meer te strooien, wel een mep aan andere hormonen hihi.

Hier gaat het goed. Renske groeit boven de curves uit, was met 4 dagen al terug op geboortegewicht (baby's vallen eerst af), met 5 dagen was er 40 gram bij, en met 6 nog eens 80. Dus al meer dan een ons zwaarder dan bij de geboorte.

Ik pleng wel VEEL kraamtranen. :( Er zit een verhaal achter de bevalling dat ik niet kan vertellen. Het heeft me te erg geraakt om het weer naar boven te halen, geen zorgen, er is niks mis maar laten we het erop houden dat er een soort misverstand in het ziekenhuis is ontstaan waardoor ik echt een kut eerste kraamdag had). Daarnaast denk ik nogsteeds met best wat schrik terug aan de bevalling. Ben gewoon erg hormonaal, en ik slaap natuurlijk niet superveel (om de 2-3 uur voeden breekt de nacht ik leuke stukjes :D). Laten we zeggen dat ik 90% van de tijd helemaal op cloud 9 zit, maar 10% opeens super verdrietig en emotioneel ben.

Nog maar even wat babyspam, ze doet vaak van die 'grimasjes', beetje ongecontroleerde 'oefenlachjes' zeg maar:

18. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden!!!
    Eindelijk kan ik reageren... we waren een weekendje weg, en las alles op m'n mobiel, maar om een of andere wazige reden kon ik niet terug reageren... hij geeft steeds een fout! :(

Maar ik ben dus afgelopen donderdag naar de ha geweest... nouja die leerling ha van laatst.. en kreeg een doorverwijzing voor de gyn, die ochtend meteen gebeld voor een afspraak en we konden as donderdag al terecht!! Best snel... toen moest ik vrijdag de doorverwijzing ophalen en kwam ik de "echte" ha tegen, en die vroeg me nog even mee. Hij vertelde me dat het hem beter leek om eerst een spermaonderzoek te doen, voordat ik ook meteen in de mmm zou komen. Dat leek mij ook, maar ik had geen idee welke stappen er "normaal" zijn, als het niet wilt lukken... dus morgen maar even de afspraak weer afzeggen en dan eerst maar een spermaonderzoek.

@ Evenstar
    Wat een prachtig poppetje!! Wat bb ook al zei, je kan haar echt herkennen van de 3d echo!! En wat heeft ze al een wijs gezichtje, als of ze al veel ouder is daar dan 2 dagen... Hoe voelt het nu om mama te zijn? Begint het al te wennen?

@ bb
    Spannend meid!! Ik ga super hard voor je duimen!! Ik hoop zo dat je straks terug komt en dan een mooie positieve test krijgt!! Veel plezier iig!

@ Krokodieltje
    Echt gaaf dat je zo tussendoor is naar je kleintje kan kijken, die extra zekerheid dat je dan weer kan zien dat alles goed is... is wel fijn!

@ dara
    De misselijkheid wat minder... wat fijn! Wel snel, of niet? Nu dus eindelijk lekker genieten!!

@ mezelf
    Hoe is het met jou meis?

@ valentijn,
    Hier een heerlijk weekendje valkenburg gehad... vandaag zijn we 5 jaar bij elkaar, dus dat hebben wij dus heerlijk gevierd!! Met sauna en stoomdouche in het huisje!! Heerlijk!! Er lag daar veel sneeuw, echt prachtig in die omgeving!! Veel gedaan en echt samen genoten! Jammer dat de vruchtbare dagen nog niet zijn in gegaan hahaha, want anders had ik zeker goede kans gemaakt! Nog even doorgaan dus! Volgend weekend jarig!! :D

19. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ evenstar
    Zooooo sweet!!! Wat onwijs schattig zo'n lachje! Wel vervelend dat je zo'n kut eerste kraamdag hebt gehad, hoop dat je het snel een plekje kunt geven en dan voor 100% genieten! Maar helaas schijnen kraamtranen er ook wel eens bij te horen, maar zo te lezen zijn het bij jou niet zomaar kraamtranen! Sterkte meis, kijk naar je schattige poppetje en dan weet je dat het goed komt!

20. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Evenstar: Wauw, wat een onwijs lieve, vertederende lach. Alleen daarom zou je al emotioneel worden! ;)
    Huil maar lekker, maar vergeet vooral niet te genieten. De dagen kun je niet terugdraaien. Dus genieten van alle fasen die Renske doormaakt (en jullie dus ook) en van alle nieuwe dingen die ze doet en ontdekt. Dikke knuf!

@ Serendipity: Klinkt goed allemaal!!! Ben benieuwd hoe snel je meer weet. Op welk vlak dan ook. Positieve test over ruim twee weken of iets over de zaadjes van je mannetje.

Ik kom straks nog even terug. Eerst even m'n paardje een schoon stalletje geven en vertroetelen.

Deel Deze Pagina