Eerste ronde in februari/maart 2009, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door evenstar, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Zo, paardje even lekker uit laten racen, gemest en wortels gegeven.

Met mij gaat het eigenlijk hartstikke lekker. Ik voel me goed en krijg steeds meer energie! Ik word rap dikker. En het wordt inderdaad wel eens tijd voor buikfoto's. Ik geniet nu echt van m'n zwangerschap! Volgende week gaan we een klein weekje naar de sneeuw in Oostenrijk. Misschien voorzichtig skieen, maar alleen als het super rustig is en de pistes erg mooi zijn. Anders houd ik het bij wandelen, terrasje pakken en genieten van het zonnetje. Snowboarden laat ik dit jaar sowieso achter wege, dat heeft toch meer risico.

2. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey mezelf!! Wat leuk dat het zo lekker gaat! Je klinkt ook helemaal enthousiast en blij! Ben erg benieuwd naar je buikje hoor!! En heel veel plezier in Oostenrijk, we horen wel of je bent gaan skieen of niet! De omgeving is iig ook erg mooi om van te genieten!

3. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey meiden!

Evenstar, wat schattig je meisje! En helemaal normaal hoor, dat je na de bevalling even uit evenwicht bent. Je hebt gewoon ook erg veel meegemaakt, in het zkh. blijven is meestal ook gewoon naar (hoe goed de zorg ook kan zijn, laat staan als dat niet zo is) en na een bevalling komt alles zo veel harder aan.
    Je bent niet alleen met die kraamtranen hoor! Ik kwam pas tot rust toen ik thuis kwam. En pas daarna ging ik denken over dingen die ik hebt gemist door omstandigheden.
    Is gewoon een heleboel verwerking en hormoonwisselingen!

@Serendipity: fijn ja, meer duidelijkheid. Natuurlijk hopen op een posi test, voor jou en/of je man ;)

@Mezelf: veel plezier! Lekker vakantie :)
    Geniet er van. De laatste vakantie zonder kindje? :)

Hier gaat het verder goed. Wel druk hoor! Rafael drinkt goed aan de borst, helaas doet Tristan zijn mondje vaak niet voldoende open. Maar ik kolf sowieso bij. Verder alles perfect. Kindjes zijn lekker tevreden en lachen veel. Vooral als je ze na de voeding nog ff lekker blijft vasthouden. Dan kroelen ze lekker in je armen met een lachebekje :)

Morgen naar cb om weer eens te wegen. Het huis uit is met twee kindjes super leuk, maar wel een hele happening. Snel ff weg gaan is van het verleden ;)

4. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Nog een vraagje: heb nu al meerdere malen geprobeerd om een foto te plaatsen. Gewoon een jpg bestand. Maar het uploaden mislukt steeds.

Iemand een idee wat er mis kan zijn? Wilde de twee knulletjes spammen en een verlate mega buik foto...

5. BB10

BB10 Niet meer actief

Meiden ik ben een paar dagen afwezig. Ik ga van de sneeuw "genieten" in de Belgische Ardennen.
    Ik ben vrijdag pas weer terug. En als ik pech heb, hebben de duvels me dan alweer gevonden. Als ik geluk heb dan.........:)

6. BB10

BB10 Niet meer actief

Kan aan de grootte van het bestand liggen. Kun je makkelijk verkleinen met easyresize, ff googelen.
    Succes ermee want ik ben toch nog zeker benieuwd naar je buik....en natuurlijk ook naar je boys!

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey Luca, ik heb er nog geen verstand van ;)... dus hoop dat het je snel lukt, want ik ben echt benieuwd!!!

En bb heeeeele fijne, paar daagjes vrij... en hopelijk wordt je gewoon niet ongi daar :) zou zo leuk zijn!! Ik duim voor je!

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Veel plezier BB10!! En dat de rode duvelkes maar weg mogen blijven :)

Luca, gaat allemaal goed dus! Lijkt me veeeel werk, een tweeling, heb je wel een beetje 'mantelzorg' zeg maar? Man ook thuis, vriendinnen die je helpen? Hier ook borstvoeden, daar heb je wel een dagtaak aan zeg :D Zeker als ze gaan 'clusteren'. Pfrt.

9. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    BB10, en en en?

Evenstar, wat vervelend dat je eerste kraamdag niet zo liep als het had moeten lopen. Ik ben blij te horen dat je toch grotendeels roze wolk bent. Dat mag ook, met zo'n snoepig meisje, dat lachje, smelt!

Serendipity, hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid, of een positieve test.

Luca, blij dat het bij jou ook goed gaat. Ik denk dat 1 kindje al wennen is, laat staan 2. Maar wel dubbelgeluk :).

Mezelf, ben benieuwd naar je buikfoto. Heerlijk dat je nu op die roze wolk zit.

Die roze wolk, daar zit ik nu ook op :). Nog 4 dagen tot de 12 wkn en vandaag weer op het werk de baby zien spartelen. Het groeit met de dag, wow! Heb een filmpje gemaakt voor mijn vriend, die had het nog helemaal niet zo zien bewegen, hij zat er met een lach van oor tot oor naar te kijken.
    Volgende week hartje luisteren bij VK, zin in! En zelfde dag nekplooimeting.
    Buikje begint hier ook al aardig te groeien, eigenlijk al sinds een paar weekjes. Dit is mijn buik afgelopen zondag, bij 11+1:

Bekijk bijlage 52106

10. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Allemaal roze wolken :)

Wat fijn!

Hier heb ik sinds vanmiddag koorts, 39,5. Voor mij niet zo erg, maar ben bang dat ik de kleintjes heb aangestoken :(

Niet dat ze al symptomen hebben hoor. Maar zo jong en kwetsbaar en dan al in aanraking komen met vermoedelijk griep, vind ik wel eng...

11. smile17

smile17 Niet meer actief

@Luca he bah de griep. Volgens mij krijgen de kleintjes via de BV wel antistoffen van jou mee dus hopelijk voorkomt dat dat ze ziek worden. Beterschap in ieder geval.
    Enne ik blijf benieuwd naar de foto's (inderdaad moet je ze vaak verkleinen voordat je ze kunt plaatsen)

@Evenstar wat een schatje is Renske op die eerste foto lijkt ze echt megaveel op de 3d echo. En al van die mooie haartjes.
    Hopelijk zijn je kraamtranen snel voorbij.

@Mezelf kan heel goed hoor dat je al wat voelt zeker wat gekriebel is echt zo leuk als je de baby echt gaat voelen. Lang leve het 2e trismester!! minder moe. misselijkheid weg, buikje gaat groeien en je gaat de baby voelen heerlijk.

@BB10 ohhh wat spannend volgens je banner vandaag 1 dag overtijd hopelijk ben je aan het genieten van een kanltest en kun je hier morgen het goede nieuws vertellen.!

@Serendipty fijn dat jullie meteen geholpen worden. Hopelijk is het deze maand gewoon raak en anders hoop ik dat de test van je man gewoon goed is!

@kroko mooi buikje al hoor daar mag je trots op zijn;)

Ik ben een paar dagen ziek geweest en voel mij eindelijk weer wat beter. Alles wordt echt steeds zwaarder vooral in combinatie met fulltime werken. Maar nog kleine 2,5 week doorbikkelen en dan verlof.
    Gisteren was ik bij de VK en de baby groeit goed en ligt ook nog steeds goed. Had een paar dagen al last van mijn buik en aangezien de kleine al in mijn bekken vastligt denkt de vk dat ik mogelijk indalingsweeen heb gehad :O

Verder zijn we ook naar de informtieavond in het ziekenhuis gweest en dat was erg interessant en ook geruststellend omdat we nu weten waar we precies moeten zijn en wat we kunnen verwachten.

Kamertje is ondertussen af alleen de overgordijnen moet nog opgehangen worden. Het is echt heel mooi geworden ben er helemaal blij mee. Morgen lekker een half dagje werken en kan ik heerlijk de kastjes gaan inruimen!

12. smile17

smile17 Niet meer actief

@BB10 en en en??? Mijn duimen draaien overuren

@Luca al wat opgeknapt?

13. BB10

BB10 Niet meer actief

Zie banner.......ik trek me even terug onder mijn steen met een reep chocola en een kruik.

14. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Balen BB :( Hoop dat de chocolade smaakt!
    Wel genoten van de dagen weg?

Smile! Fijn dat je weer beter bent en dat je verlof al dichtbij komt! Als je niet meer hoeft te werken zal het zwanger zijn weer wat lichter zijn. Alles goed met je ukkie en al indalingsweeen gehad! Oh, weer wat echter en dichterbij :)
    Spannend!

Evenstar, hoe is het met jou en Renske? Kun je al wat meer tot rust komen? Ik begrijp wat je bedoelt met je buik missen. Ook al zou ik zelf nooit terug willen, het is een intiem gevoel van eenheid zijn met je kindje(s) wat je verliest als het geboren wordt. Natuurlijk krijg je er veel (meer) voor terug, maar ook dat is normaal hoor! Net als die kraamtranen. Hopelijk gaan ze snel vanzelf minderen!

Kroko, volgens mij had ik jouw buikje zien voorbij komen. Mooi!
    En spannend ook, de nekplooimeting. Vind je dat nog eng? Toen ik de meting liet doen maakte ik met niet zo'n zorgen. Kwam niet in de familie voor. Bij jullie?

Serendipity, ben tijdslijn kwijt. Hoe lang nog voor uitslagen/testen? Spannend iig!

Mezelf, hoop dat je het leuk hebt op vakantie!

Dara, alles goed?

Orwen, hoe is het met jou en Alba?

Hier: was geen griep. Ik voelde al wat stuwing, maar het bleek een borstontsteking. Pfff, daar kun je ziek van zijn en wat doet dat pijn aan je borst! Ben nu aan de antibiotica en het gaat weer beter. Met de jochies is alles goed. Voor hen ben ik dus niet besmettelijk en ze kunnen gewoon gezond borstmelk doordrinken :)

Maandag gaat mannetje weer aan het werk. Vind het een beetje eng, voor het eerst een volle werkdag de verantwoordelijkheid over de kindjes. Ik weet wel dat ik het kan, maar die stap vind ik toch groot. Daarnaast zal ik hem missen, heb mijn mannetje graag om me heen!

15. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ bb
    Balen zeg, dat je ongi toch is gekomen... had zo'n goede hoop voor je!! Ronde 13 alweer, de tijd vliegt he?? En dat terwijl het wachten zo lang duurt... echt gek eigenlijk. Ik ga heeeel hard voor je duimen voor deze ronde!

@ luca
    Pff 39,5 das best hoog!! Maar doet het niet onwijs pijn nu je mannetjes gaan drinken?? Lijkt me echt geen pretje! Hopelijk ben je er snel weer vanaf met die antibiotica!

Even een vraagje voor m'n vriendin,
    ze is zo onwijs misselijk, heel veel overgeven!! Ik had de tip van licht eten, crackers enzo al gegeven, maar als ze al aan eten denkt, moet ze echt naar de wc rennen! Hebben jullie nog tips wat ze er tegen kan doen?

@ hier
    Ik denk m'n ei vrijdag ochtend gehad, al begin ik nu te twijfelen want vandaag heb ik ook nog af en toe kramperig gevoel. Vrijdag ochtend geklust, maar dat was helaas de enige x in de vruchtbare dagen :( afgelopen weekend natuurlijk wel volop geklust, maar dat zullen de zwemmers echt niet gered hebben tot vrijdag haha! Klein kansje dus... wel al aardig gevoelige borsten, maarja altijd na ei natuurlijk. Al voelen ze nu wel al zo gevoelig dat het lijkt als of ik aan m'n eind van m'n cyclus zit, maar die gevoeligheid zal ook elke x wel veranderen. Kortom een klein kansje weer...

Owja en over het onderzoek... ik denk dat ik het aankomende week is met m'n ventje er over gaat hebben, afgelopen week wilde ik natuurlijk geen zwemmers verspillen ;)... maar ik ben bang dat ik wel weer zal moeten aandringen voor dat onderzoek :( Hij wil het zelf ook wel weten, maar volgens mij is hij toch ook wel een beetje bang voor de uitslag enzo... afwachten is dan zoveel makkelijker dan naar het ziekenhuis gaan... hmmz nouja jullie horen wel hoe dit afloopt ;) Laten we hopen dat deze maand gewoon raak is, dan is het aandringen ook niet nodig :)

16. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Owja kroko!! Wat een super mooi klein schattig buikje! Ik heb zo'n gevoel dat je echt mooi zwanger bent/gaat zijn!

17. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Smile: Nog heel eventjes werken en dan kun je eindelijk met je welverdiende verlof. Hangen de gordijnen al?

Luca: Gelukkig ben je weer aan de wat betere hand. Ik kan mij voorstellen dat je het spannend vindt om a.s. maandag alleen met je ventjes te zijn. Komt helemaal goed!;)

Kroko: Wat een lief buikje heb je!!:)

Serendipity: Ik duim voor je, ik hoop zo dat je straks een positieve test in handen hebt!

Wat vervelend dat je vriendin zoveel moet overgeven. Hier misschien tips die helpen:
    - In kleine beetjes eten.
    -Als het in combi is met misselijk zijn: Parfum op je pols sprayen, als je je dan niet goed voelt, dan ruik je ff aan je lekkere geurtje op je pols. Een rolletje pepermunt op zak of een glaasje melk (niet koelkastkoud) helpen ook.

BB:Had het zo gehoopt...echt balen :(. Ik blijf duimen hoor!

Mezelf: Volgens mij ben je nu al aan het skieen. Wat heerlijk dat je lekker kan genieten van je zwangerschap en je ook energieker voelt.

Evenstar en Orwen: Hoe gaat het met jullie?

Jilly: Hoe gaat het met je?

Ego: Ik heb nog niet eerder zo verlangd dat het weekend snel voorbij mag zijn :D, maandag de grote dag. Errug spannend, verder voel ik mij de laatste tijd stukken beter. Heel af en toe nog wel een keertje misselijk. Vandaag heb ik mezelf getrakteerd op een knipbeurt bij de kapper (was al ruim een jaar niet naar de kapper geweest:$). Mijn haren kwamen tot aan mijn navel, vandaag (helaas :() niet meer, maar het ziet er 100X gezonder uit en alleen de dode puntjes (een flink stuk dus) is eraf. Ik heb thuis meteen de stijltang gepakt, ik heb van nature krulletjes, nu ff een weekje stijle haren.

18. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey Dara, spannend hoor!! Maandag!!! Je hebt zo lang moeten wachten!! Kan me goed voorstellen dat het weekend nu voorbij mag vliegen!!
    Thnx voor je tips... ik hoop zo dat m'n vriendin er wat aan heeft, want ze is er echt dood ziek van! Morgen komt ze op m'n verjaardag, als dat gaat lukken... ben benieuwd hoe ze er uit ziet! En zal haar (stiekem) de tips even door spelen!! Thnx!!

Nu je het zo over die kapper hebt... ik mag ook wel eens weer een x gaan! ;) Maar uhm heb jij hyves?? Volgens mij heb ik jou nog niet aan m'n lijstje kunnen toevoegen!! Ben wel benieuwd!

19. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    P.s. ... de spier naar m'n borst toe is ook gevoelig... dat kan toch nooit een symptoom zijn zo vroeg al?? Meiden roep me ff tot de orde!! Ik zit weer veel te veel te hopen :(... het zal wel spierpijn zijn ofzo...

20. BB10

BB10 Niet meer actief

Serendipity, Zal ik dan maar ff de touwen zijn die je aan de stoel vastbinden?
    Ik had deze ronde ontzettend last van mijn boobs (meer als anders) aan de zijkanten en ook de rest. Twee weken lang na mijn ei krampen gehad, steken in mijn liezen en daardoor eigenlijk wel hoop. Maar het was helaas weer een knap staaltje voor de gek houden door mijn oh zo schattige lichaam. NOT!
    Dus maak je niet gek, rustig afwachten. Daarna heb je nog genoeg tijd om je druk te maken als het eenmaal zover is (hoor mij).
    Meissie, voetjes op de grond. Maar ik gun het je van harte!

Deel Deze Pagina