@Mezelf: balen zeg dat de test negatief was! En dat is nog zacht uitgedrukt zal ik maar zeggen! Ik hoop voor je dat de snel komen zodat je verder kunt met de volgende ronde.
@Mezelf balen die onduidelijkheid. Het schijnt dat die van de KV van 2 voor 5 heel gevoelig zijn en vroeg posi testen dus vandaar dat ik die had gekocht! Met dat pipetje is trouwens niet lastig hoor gewoon urine opvangen in plastic bekertje en er zit een pipetje bij de test! Hopelijk wordt je gauw ongi dan kun je aan een nieuwe ronde beginnen. Of nog beter dat je alsnog positief test! @Roosje en hoe gaat het bij jou? Weet je wanneer je gaat testen? @Luca en serendepity jullie lopen mooi gelijk! Flink aan de klus al Even een vraagje trouwens hebben jullie ook dat je na de pil ineens veel minder ongi bent? Ik ben maar 1 dag echt normaal ongi geweest de rest was maar een klein beetje en in totaal dus maar 4 dagen en normaal altijd 6. Maar misschien moet mijn lichaam nog wennen aan pilloos zijn. Wat ik me kan herinneren was ik vroeger voor de pil toch wel erger ongi. Al moet ik zeggen dat ik altijd maar heel weinig verlies als ik de verhalen van anderen hoor. Sorry voor de vieze praat hoor......
@Smile17: ik wil denk ik eerst maar mijn nod afwachten (is as zondag) en als ik zondag nog niet ongi ben geworden ren ik maandag naar de winkel om een test te kopen ! Ik ben sinds ik ben gestopt met de pil ook minder lang en minder ongi dan toen ik nog de pil slikte (toen was het al minder). Voordat ik aan de pil begon (12 jaar geleden) was ik wel heel veel en heel lang ongi... Ik weet ook niet waar het aan ligt....
@smile17: Wat jammer dat je ongesteld bent geworden! Balen is dat, hè? Al heb je na die negatieve testen niet echt meer goede hoop, toch is er nog dat kleine sprankje wat wordt uitgedoofd. Op naar de volgende ronde maar weer! Wel gezellig dat je met ons meedoet! Over de pil kan ik je niets vertellen, helaas. Ik had een koperspiraal. @roosje01: Wat vreemd dat je HA niet wat het was. Aan de andere kant: er zijn zoveel pijnen en ongemakken en huisartsen moeten zoveel weten In elk geval fijn dat het weer (bijna) over is. @Serendipity: Fijn dat je je weer wat beter voelt! Mooi op tijd voor de nieuwe ronde! Dat dagboekje herken ik! Nu heb ik er al anderhalve week niet in geschreven (ik merk sinds ik ongesteld werd niet veel noemenswaardige dingen, natuurlijk), maar daarvoor deed ik het ook! Niet dat ik er achteraf veel wijs uit word, hoor. Misschien in de loop der tijd, wel. (Hemel, laten we hopen dat het niet zover hoeft te komen.) Wij zijn trouwens ook uit eten geweest van het weekend. En geklust natuurlijk. Nou vanavond nog een keer en dat moet hij helaas alweer op reis. Zucht, hopelijk laat de ovu nog tot volgend weekend (zondag, of maandag of zo) op zich wachten. @Mezelf: Wat jammer dat de test negatief was! Je zal wel teleurgesteld zijn. Ik kan erover meepraten. Heeft de ongi inmiddels al doorgezet? Zo, gisteren mijn eerste ovutest uitgevoerd. Een heel licht streepje is er te zien. Nog geen sprake van een ovulatie, dus. Ik bedacht me nog wel hoe vreselijk blij ik zou zijn als ik zon testje in handen had en er in kleine lettertjes in plaats van LH HCG op zou staan. Zon mooi dun licht streepje is het Zucht =P~
@Orwen: Wat vervelend dat je mannetje op reis moet, jou mannetje moet best vaak op reis of niet? Lijkt me echt heel zwaar! Je eerste ovutest uitgevoerd, dat is ook niet niks. Mag ik vragen welke jij hebt gekocht? Als het deze maand niet raak is wil ik ze volgende maand ook gaan proberen. Hmmm zo'n test lijkt wel heel veel op een zwangerschapstest dat is wel een beetje minder.... We willen allemaal zo graag een positieve zwangerschapstest! Heb je wel lekker gegeten van het weekend? Waren jullie samen uit eten geweest of met vrienden/familie? Hier alles nog rustig, ben aan het wachten.... zucht. Zondag is mijn NOD en waarschijnlijk gaan we zondag naar de efteling met vrienden... Ben nu heel erg aan het twijfelen of ik dan zondag ochtend al ga testen of ga wachten tot maandag..... Ik heb wel al gelezen dat het nog geen probleem is om in de achtbanen te gaan.... en stel dat de test positief is dan ben ik denk ik zo blij dat m'n vriendinnen meteen zien dat er iets aan de hand is.... nou ja het is pas dinsdag dus ik kan er nog even over piekeren, ha ha ha!
Hi allemaal, Ik heb wat mee zitten lezen hier en daar, ben nogsteeds op zoek naar een groepje Hebben jullie nog ruimte voor een soortgenoot? In februari ging mijn Mirena eruit, en ik noem deze maand mijn eerste ronde (ik verwachtte dat ik wel eerst even een keertje ongesteld zou worden, was het 6 jaar! niet geweest met de twee spiralen die ik heb gehad). Ik verwacht mijn mens. eigenlijk morgen op basis van de menstruatie kalender die ik bijhou, omdat ik een heel lichte menstruatie had voor de Mirena eruit ging. Ik probeer natuurlijk niet op mijn lijf te letten... ahum. Op basis van 28 dagen, mijn oude, pre-anticonceptie-cyclus duur is mijn NOD pas 3 april, dus ik test pas als ik volgende week nog geen mens heb. groetjes
Hoi Evenstar, welkom! We lopen ongeveer gelijk op. Ik heb mijn Mirena een dag eerder eruit laten halen. Heb mijn eerste ronde toen gelijk laten tellen, die helaas uitliep op een vroege mk. Nu is mijn cyclus wat in de war van de hormonen, en is het wachten op de eisprong... Kan over 2 dagen of later zijn. En voor jou bijna weer de spannende tijd! Ik hoop dat je snel zwanger bent! @Roosje: leuk weekend iig Efteling en misschien zwanger. Spannend! @Orwen: balen dat je vriend zo vaak weg moet. Hopelijk mis je de eisprong niet! @Serendipity: Ja, als ik mijn eisprong nou eens echt krijg, lopen we gelijk op . Zou leuk zijn, en dan ook gelijk zwanger @Mezelf: Hoe is het? En nog getest/plannen om te testen? Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. @Smile: Weet je al of weinig ongi zijn normaal kan zijn? Het was toch geen innestelingsbloeding? Zo, ik hoop dat ik niemand vergeten ben . Hier dus nog steeds afwachten. Moet zeggen dat ik eigenlijk wel een beetje begin te balen. Ik weet dat het niet raar is en dat mijn lichaam tijd nodig heeft en zo, maar er is inmiddels een volledige cyclus voorbij voor me (over een paar uur dan).... Maar goed, sommige meiden op dit forum hebben het veel erger. Gelukkig mag ik nog een keertje bij de gyn op controle.
Bedankt voor de ontvangst Wow, gelijk in de eerste ronde Luca. Wel zwaar dat je meteen een mk te verwerken kreeg. Ik kan me voorstellen dat je cyclus van slag is, dat is volgens mij normaal. Vriendinnetje van mij was na 8 maanden eindelijk zwanger en had ook een vroege mk. En die had 6 weken later weer een positieve test en het lijkt nu goed te gaan! Tot rare zwangerschapsverschijnselen toe (die wil ik oook!). Wij hebben wel gewoon regelmatig seks gehad hoor, die eerste maand. Ik weet niet, een vriendin van mij had zo lang een rare cyclus na Mirena dat ik er eigenlijk op ingesteld ben dat het nog wel even duurt. Ik zal allang blij zijn als ik nu deze week netjes op vrijdag ongesteld word en een mooie, ouderwetsche cyclus heb En natuurlijk ook wel een klein beetje pietsie teleurgesteld. Ok, met het lezen van dit topic was ik ongeveer op blz 5 toen ik dacht dat het een heel leuk groepje was... maar ik denk dat ik wat info van anderen gemist zal hebben, dus ik ga nog braaf bijlezen vanavond. Misschien leuk ter verdere kennismaking: wij zijn 29 (ik) en 33 (hij), 3 jaar en nog wat samen, wonen anderhalf jaar samen, en gaan deze herfst trouwen. Woon-en werkachtig in het hoge noorden, maar zijn import uit West en Zuidwest (een Haagse en een Zeeuw!). tot lees!
Leuk , ik ben ook 29 en drie jaar en nog wat samen. Wij zijn anderhalf jaar geleden getrouwd, en wonen dus al even samen. En je bent dus misschien zwanger als je gaat trouwen! Wordt het een groot feest met alles er op en eraan, of anders? Was wel rot die vmk ja (het voelen van al die dingen in je lichaam, de test en dan de boedstolsels etc... Gelukkig niet al in het stadium van kloppend hartje gezien hebben en zo, dat lijkt me nog veel erger), daarom wil ik snel door. Maar ja, dat wil iedereen op dit forum geloof ik wel
Welkom Evenstar! Wat gezellig dat je ook bij ons "clubje" komt! Spannend hé, de eerste "echte" ronde... Ik zit nu in mijn tweede ronde. Ik ben 27 en mijn man is ook 27 jaar. Wij zijn anderhalf jaar geleden getrouwd en we wonen alweer 4 jaar samen. Ik hoop dat je snel een regelmatige cyclus krijgt, of in het aller beste geval dat je al zwanger bent! Ik zal voor je duimen! @Luca79: echt heftig wat je allemaal hebt meegemaakt. Je hebt het al vaker verteld en iedere keer weer krijg ik kippenvel, echt heel erg dat het zo moest lopen. Laten we hopen dat het deze ronde raak is! Je was in ieder geval wel al meteen in de eerste ronde zwanger en dat is opzich al een heel goed teken, wil toch zeggen dat je/jullie heel vruchtbaar zijn!
He meiden, ik moet weer ff zeveren. Nog 7 pillen in mijn strip en dan kan ik eindelijk "echt" met jullie meekletsen! Hopelijk wordt april (en ook mei) een zeer vruchtbare maand voor iedereen. (ben gisteren nog lekker even een dagje naar de sauna geweest, zal er voorlopig niet meer van komen) Liefs BB
@BB10:Mag je ook niet naar de sauna in de folliculaire fase van je cyclus? Het lijkt me best iets om heel erg ongeduldig van te worden: al helemaal bezig met het zwanger willen worden en dan die strip nog moeten afmaken! Was bij ons wel anders, na een korte tijd de aankomende verantwoordelijkheid en gebondenheid eng te vinden, hakten we de knoop door op maandag, en op dinsdag was de spiraal eruit! @Roosje: Wat lief je medeleven . Was/is ook moeilijk, maar kom er wel overheen hoor, er gaat helaas erg vaak wat fout zo vroeg. (Had het alleen liever niet gemerkt dan) Het is allemaal nog veel moeilijker als je kijkt wat sommige meiden moeten doorstaan met curretages, vroeggeboortes etc. Best eng als je bij het onderdeel miskramen kijkt!
Nou Luca, ik ben ook heel erg ongeduldig . Ik bedacht me vandaag om die 7 pillen niet af te wachten en ze in de prullenbak te gooien. Ik heb het toch maar niet gedaan . Ik maak mijn stripje netjes af en dan zien we wel. Anders (als mijn cyclus fatsoenlijk op gang komt) zou ik ongie zijn als we volgende maand op vakantie zijn (of ik zou meteen aan moeten tellen) en daar heb ik ook geen zin in. Ik wacht nog netjes even af en dan kom ik hier ook melden wat voor klachtjes ik heb en wat ik allemaal voel. Maar ongeduldig..........zeker! Zucht.....
Heeey meiden, ik ben hier al veel te lang niet geweest zie ik al wel. Komt door ziekenhuisbezoek en nog steeds in de ziektewet etc. etc. Staan wel een aantal verhalen hierover op het forum door mij geschreven. Heb ook eerlijk gezegd dit hele topic niet meer doorgelezen. Wil nog wel even erbij zeggen dat wij eerst een maand zouden overslaan i.v.m. de onstekingen in mijn lies. Toch afgelopen zondag nog even geprobeerd te klussen en dat lukte aardig (wel onder de douche dat wel haha). Het was volgens mijn banner de vruchtbaarste dag (nou weet ik niet precies of mijn banner klopt omdat dit de eerste keer is dat we gestopt zijn met de pil). Maar de tijd zal het leren en kan in principe van 13 april testen. Dus nog even 2 weekjes afwachten. Wel spannend hoor. Hoop voor jullie allemaal dat het zover is. En BB10 spannend dat jullie er straks ook voor gaan, ik zat eerst ook te twijfelen of ik de strip wel zou afmaken, maar heb het toch maar gedaan zodat mijn cyclus niet helemaal van de regel is. Succes meiden!
Hey allemaal, Ik ben al even niet op het forum geweest. Word een beetje depri. Nog steeds niet ongesteld. Dus ik ga er maar even zo min mogelijk aan denken. Ik wacht rustig tot ik weer ongesteld word, of tot ik echt wel weer rare symptomen krijg (ben bang van niet). Ik werd de laatste dagen echt niet vrolijk. Mensen zagen het ook. En wat moet je dan zeggen? Griepje? Jullie zien mij dus iets minder op het forum. Ik kijk wel af en toe, want ik hoop natuurlijk dat het bij jullie allemaal voorspoedig gaat! Ik houd de banners goed in de gaten! Kus van mij.
@Mezelf: Veel sterkte! Ik snap het wel, die constante onzekerheid en het doet hormonaal ook veel met je denk ik (zo'n opgekropt gevoel). Ik hoop dat het weer snel beter met je gaat. En dat je snel duidelijkheid hebt! Liefs, Luca
@ Mezelf; wat vervelend voor je meis, kan me voorstellen dat je het dan even gehad hebt, helemaal als je banners ziet van meiden die al zwanger zijn. Veel sterkte...
@Mezelf: heel veel sterkte meid, ik hoop dat óf snel een positieve test in handen hebt en mocht je niet zwanger zijn dat de snel doorkomen! Echt vervelend al die onzekerheid! Ik snap heel goed dat je dan ook iets minder op het forum bent. Klinkt misschien heel raar maar ik vind het soms ook moeilijk om al die zwangere banners te zien, ik gun het iedereen hoor begrijp me niet verkeerd maar ik gun het mezelf natuurlijk ook . Heel veel sterkte! @Mandy1982: Misschien een hele domme vraag maar waarom heb je in het ziekenhuis gelegen, ik kan het zo snel niet terug lezen Je hebt wel geklust op waarschijnlijk je vruchtbaarste dag, spannend! Er is dus zeker wel een kans deze maand dat je misschien zwanger bent! Ik zal voor je duimen!
Nee is geen rare vraag hoor . Heb al sinds 2003 last van onstekingen in de lies, hierbij het linkje met het verhaal (anders zit ik nog weer het hele verhaal hier te typen en het is al zo lang haha). http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=142530 en deze http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=143365 en deze http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=146198 sorry zijn er een beetje veel...
@ Mezelf, wat naar dat je zo'n rare cyclus hebt. Ik kan me voorstellen dat het heel frustrerend is om geen menstruatie maar ook geen zwangerschap te hebben, elke maand maar weer kijken wat er gebeurt. Heb je wel eens van Vitex Agnus Castus gehoord? Dat zit in die Etos zwanger worden pillen (je kan het bij de Tuinen denk ik ook zo kopen, of in een natuurwinkel). Dit reguleert de cyclus. Ik geloof normaal niet snel in kruidjes van het een of ander, maar: met de Mirena had ik geen enkele menstruatie. Ik ben begonnen met Etos pillen in januari, ongeveer een maand voor mijn Mirena eruit ging. Een paar dagen voor dat ik de afspraak bij de dokter had, had ik opeens krampen en een bloeding, leek erg op een lichte menstruatie. Ik denk dat het door die pillen komt. Misschien de moeite waard om te proberen? Veel sterkte iig! @ Mandy, ik ga je snel bijlezen... Hoe gaat het trouwens met de zwangere meiden hier? En verder... ik moet een dezer dagen ongesteld worden. Ik weet niet of ik vind dat hij eraan zit te komen, het zou zo maar kunnen. Heb lichte pijn in de borsten (zijkant), en mijn maag en darmen rommelen al sinds vorige week vrijdag heel erg. Maar ja, je weet hoe het is met het inbeelden van allerlei verschijnselen. Ik zou allang blij zijn als ik gewoon vrijdag netjes een cyclus van 28 dagen afrond met een menstruatie. Maar eh, zwanger zijn zou natuurlijk ook HEEL leuk zijn.