Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @Mandy1982: jeetje wat een verhaal zeg! Wat een hoop ellende heb je al meegemaakt de laatste jaren! Ik hoop wel voor je dat het voorlopig rustig blijft en natuurlijk dat je snel zwanger bent, maar dat spreekt natuurlijk voor zich!

@Evenstar: Spannend zeg dat je morgen kunt testen! Ik zal voor je duimen!

Hier nog steeds aan het wachten... de laatste dagen voor NOD zijn echt het zwaarst! Ik twijfel zelfs of ik niet gewoon een testje moet doen :rolleyes: ... Ik ben echt een heel nuchter persoon eigenlijk maar sinds we bezig zijn voor een beebje kan ik niet altijd meer met beide benen op de grond blijven staan.... Ik heb verder helemaal geen symptomen.... Gewoon die twijfel van wel zwanger/of toch niet zwanger/of wel/niet/wel/niet WWHHHAAAA ik wordt gek van mezelf :(

2. MvdW

MvdW Niet meer actief

Dank je wel meis, het was tot nu toe inderdaad heel erg vervelend. Morgen weer voor controle naar het ziekenhuis en hopen dat het dan heel lang weg blijft.

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Same here. En er staat wel zo leuk 1 dag in die banner, maar ik ga dat echt niet doen hoor. Mijn vorige mens was heel netjes, beetje vroeg voor mijn doen, maar ja, de mirena er net uit enz. Als ik morgen ongesteld word, is mijn cyclus 28 dagen, dus ik probeer het hoofd voorlopig nog even koel te houden. Maar makkelijk is het niet. Het helpt dat ik een erg drukke baan heb en morgen lekker een vriendin op bezoek krijg die ik lang niet heb gezien. Ik heb het haar niet verteld dat we bezig zijn- en wil dat zo houden omdat anders te veel mensen het weten he he.

ZUCHT. :)

4. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey meiden,
    Ik ben alweer een tijdje hier niet geweest.. Blijf wel mee lezen met jullie, maar probeer er zelf wat minder mee bezig te zijn en dat lukt aardig!
    Volgens m'n banner heb ik vandaag m'n ei.. Maar denk dat dat nog ff gaat duren! Heb nog geen rekbaar slijm gezien.. Van het weekend lekker een weekendje weg, dus hopelijk dan m'n ei.. Dat zou wel leuk zijn!
    @luca
    Jij je ei al gevoeld? Denk je dat je lichaam weer een beetje de goede kant op gaat? Zou zo fijn zijn als je weer gewoon kan verder gaan en je kan storten op een volgende zwangerschap
    @mezelf
    Jeetje meis.. Nog geen nieuws, dat lijkt me zo frustrerend? Ben jij gestopt met de pil? Of spiraaltje? Dat je cyclus zo van slag kan zijn? Hoe was je cyclus vroeger? En heb je nog veel geklust na dat de banner zei dat je je ei had? Ik hoop voor je dat je als nog gewoon zwanger kan zijn!
    @orwen hoe is het met jou? Denk je dat je je eisprong al hebt gehad? We moeten wel een beetje gelijk blijven hoor.. Jij, luca en ik.. ;) en dan allemaal gelijk zwanger zijn.. Das gezellig en lopen we precies gelijk!

Het wordt hier de laatste tijd zo druk dat ik het niet zo makkelijk meer bij kan houden.. Dus voor de nieuwe meiden welkom! En voor de rest.. Succes met het wachten op de nod.. Of succes met klussen voor de andere meiden!

5. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Evenstar: Bedankt voor de tip. Ik houd hem in gedachten.

Ik ben eind augustus 2008 (na 11 jaar) gestopt met de pil. Voordat ik begon met het slikken van de pil was ik ook zeer onregelmatig ongesteld. Maar ik heb niet zoveel menstruaties gehad voordat ik begon met de pil. Na het stoppen ben ik ongeveer 4 maanden niet ongesteld geweest. Daarna was het 39-32-en de nu lopende cyclus.

Ik had vorige week zondag een enorme steek in mijn zij. Misschien was dat wel mijn ei. Dus als ik komend weekend ongesteld word, ben ik al erg blij. En dat betekent dan, dat ik voor het eerst bewust mijn ei heb gevoeld.

Echt veel geklust hebben we niet, ik ben nog ziek geweest. Was super verkouden en moe. Dus sliep heel erg veel. Dus ik hoop gewoon op een nieuwe ronde met nieuwe kansen.

Het is wel gezellig op het forum. Er komen er steeds meer bij. Leuk hoor! Volgens mij is er nog niemand zwanger van ons, toch? Dat stelt toch ook weer een klein beetje gerust (sorry). Maar zo raar is het dus niet, dat het nog niet lukt.
    Ik voel me inmiddels al wat beter. In mijn hoofd ga ik er wat luchtiger mee om. Ik denk ook dat de zomertijd me erg goed doet. Lekker lang licht en niet te vergeten prachtig weer!
    Ach ik ben pas 26 en mijn vriend 29.
    Liefs Mezelf

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hey allemaal,

Voor Mezelf: ik kan me het voorstellen hoor- het is heel heftig om hier mee bezig te zijn, gaat niet altijd met de leukste gevoelens gepaard. Ik gun het iedereen van harte, maar onszelf natuurlijk ook. Wij zijn pas net begonnen natuurlijk, maar toch. Ik hoop voor je dat je idd je ei gevoeld hebt :D, dan kan je tenminste weer verder. Lange cyclussen kunnen natuurlijk ook betekenen dat je soms een ei overslaat. Doe je aan tempen?

Haai Serendipity, ik heb lang niet elke maand enorm merkbaar 'slijm'- ik zou gewoon een interessant weekend maken :) en dan maar zien. Veel plezier :p

Hier zie ik mijn banner op 1 dag overtijd staan. Nou nou! Ben niet ongesteld, maar zit wel met voor mijn doen enorme borsten, die nu toch ook wel erg gevoelig zijn. Dus of ik word keurig netjes ongesteld, of... ahum *ik verwacht er nog maar niks van*

Nou, ik ga es proberen om me een hele dag NIET met zwanger worden bezig te houden. Ik 'mag' van mezelf niet meer internetten hier tijdens werk haha. :)

7. smile17

smile17 Niet meer actief

@Roosje spannend hoor nog even en je mag testen. Heb je al symptonen van ongi of andere kwaaltjes?

@Serendipety ik doe ook mee hoor deze ronde zwanger ;) Voor jou weer spannende tijd en afwachten nou hopelijk is het raak!

@evenstar welkom en hopelijk is het snel raak

@Mezelf al iets van de :evil: te bekennen? Misschien kun je anders bij de dokter een bloedtest vragen? Hopelijk krijg je snel duidelijkheid!

Ik had een paar dagen geen internet dus was even niet actief op het forum. Dus maar extra geklust hahaa
    Wij zijn trouwens allebei 27 en in september getrouwd en al 11 jaar samen.
    Volgens mij hebben we pas 1 zwangeren Vrouwtje dcaht ik maar die is denk ik naar het zwanger zijn topic verhuist.

8. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey Dames,

Een heleboel bijlezen weer!

@Mandy: wat rot voor je! Ik heb de linken bekeken. Ik hoop dat die dermatoloog echt uitkomst voor je kan bieden met die andere therapie. En dat je snel zwanger wordt :)

@Roosje: En heb je je nog kunnen inhouden met testen? Tja, je weet het risico van vmk 'ontdekken' terwijl je anders gewoon denkt je ongi te hebben, maar ik hou me daar ook niet aan tot nu toe. Ik duim voor je en niet gek worden ;) (haha, alle meiden hebben er wel wat last van denk ik :) )

@Mezelf: fijn dit lekkere lente weer nu en de goede invloed die het op je heeft. En misschien heb je inderdaad pas laat je ei gehad. Dan dit weekend je ongi en een nieuwe ronde (of leuke verrassing ;) ). Maar iig lekker genieten van het weer!

@Evenstar: Als je vandaag geen ongi krijgt, ga je dan testen? Ben benieuwd wat het voor je wordt!

@ Serendipity: Denk je je ei al gehad te hebben? Dan wordt het weer je lichaam in de gaten houden! Of doe je dat nu al wat minder?
    Ik vermoed dat ik de mijne eindelijk heb gehad :). Tenminste, ik heb woensdagavond heel duidelijk de steken gehad linksonder in mijn buik, donderdag de hele dag een drukkend gevoel daar en donderdagavond een paar roze vegen. Dus vanmorgen checken of de ongi er was: nee. Helemaal niets. Vanaf nu nog twaalf dagen denk ik zo (afhankelijk van hoe lang mijn lf is).
    Heb alleen nog geen eerdere ervaring met bloedverlies bij de eisprong? Misschien na-effect van de vmk, of etos zwanger worden? Ik merk het allemaal wel!

Groetjes Luca!

9. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @Evenstar: hoe gaat het met je? Heb je al een test gedaan? Spannend hoor!

@Smile17: wat leuk dat jullie in september getrouwd zijn! En al 11 jaar samen! Dan is hij waarschijnlijk ook je eerste liefde, romantisch hoor!

@Luca: ik heb ook net na m'n eisprong een heel klein beetje (echt maar druppeltjes) bloed verloren. En een week later weer een beetje....

Ik dacht dat dat misschien een innesteling was geweest maar ik kom net van de wc en ik heb weer een heel klein beetje bloed verloren (weer maar een paar druppels.... Misschien toch m'n ongi :( Het is wel twee dagen te vroeg....
    Ik denk niet dat ik deze maand een testje hoef te doen :cry: , sorry maar heb even een dipje....

10. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Roosje: Komt jouw ongi normaal altijd in 1 keer doorzetten? Of langzaam? Anders zou je wel nog hoop kunnen hebben: zwangere vrouwen zijn ook emotioneler vaak, maar ja, pms ook he. (Ivm je dipje)
    Ik hoop voor je dat je het mis hebt over niet te hoeven testen :)

@Smile: was ik je nog vergeten bij mijn vorige berichtje! Jullie zijn al lang samen zeg! Idd romantisch :)

Pfff, ik 'controleer' toch wel vaak vandaag, of mijn ongi er toch niet is... maar nog steeds niet... Was het waarsch. echt de eisprong. Zou het niet erg vinden om het iedere maand zo duidelijk te merken dan. Heb je geen ovutestjes nodig!

En ik wil naar buiten! Maar huis staat open (deur/ramen) ivm schilders... Grom.
    :(

11. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @Luca79: ik ben nu 5 maanden gestopt met de pil en mijn ongi verschilt heel erg per maand. Over het algemeen ben ik in één keer ongi maar er hebben ook een of twee maanden tussen gezeten dat het een paar dagen duurde. Kreeg net ook buikpijn, het voelt aan als ongi krampen...

Echt heel stom maar vorige maand vond het niet eens zo erg toen ik ongi was. Ik was natuurlijk wel teleurgesteld maar goed, op naar de volgende ronde (nieuwe ronde, nieuwe kansen). In het begin van deze maand was ik ook nog super rustig. Zelfs tijdens mijn vruchtbare dagen had ik nog zo iets van we zien wel (natuurlijk wel veel geklust ;) ). Vorige week begon het wel een beetje te kriebelen maar omdat ik zo'n buikpijn heb gehad deze maand dacht ik écht dat ik niet zwanger was. Maar hoe dichter ik bij m'n NOD kom hoe erger het gaat kriebelen en toen ik vanmiddag die druppeltjes bloed zag kon ik wel huilen :cry: .

Sorry voor mijn ego bericht :oops:

12. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Luca: Dat zou mooi zijn, zonder ovu-testjes. Het is wel super fijn als je je eisprong voelt.
    Enne, je schreef over etos zwanger worden, wat is dat? (ben ik zo dom, dat ik dat niet weet? Of is het iets minder bekends)

@ Roosje: Ik weet hoe je je voelt. Je gaat steeds meer denken 'zou het dan toch?' En als het dan niet zo is, is het toch nog een enorme teleurstelling. Je wilt het natuurlijk zo graag!

@ Evenstar: Ik temp nog niet. Ik wilde het eerst zonder ovu-testen enzo doen. Maar het wordt zo toch wel lastig. Het zou idd best kunnen dat ik een ei over heb geslagen. We zullen zien.
    Ik wens je veel succes met het 'niet met zwanger bezig zijn'. :) ;)

Geniet allemaal nog even van het mooie weer!
    Liefs Mezelf

13. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Roosje: Helemaal geen ego bericht! Deze site is toch juist fijn om je hart even te kunnen luchten! Dus doe dat maar lekker :)
    Naar als het je ongi is, het is echt een teleurstelling omdat je zo graag wil. Maar niet vergeten dat het ook een nieuwe kans betekent!

@Mezelf: Haha. Helemaal niet dom hoor! Ben er zelf net een week of vijf achter door deze site. Etos Zwanger Worden heeft behalve alle goede vitaminen, waaronder B6 voor goede LF fase, ook vitex agnus castus. Dit schijnt een eisprong te bevorderen en je cyclus regelmatiger te maken (en je voelt er soms dus meer van). In hogere dosering kan het schadelijk zijn, maar deze is goed, ook volgens gyn., en dit werkt voor heel veel meiden erg goed en ze hebben er zelfs clubs voor opgericht hier. Google het maar eens als je het interessant vind :). Foliumzuur zit er ook gewoon in.

Ik hoop dat ik dit berichtje nog kan plaatsen voor de verhuizing :)

14. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    He, ik mis heel veel berichten! Ligt dat aan mijn computer, of zijn ze gewoon verdwenen. Nu bedoel ik niet de berichten van de verhuizing, maar ook die van daarna! Whaaa!

Maarre, test was negatief hoor! Dus even in mijn agenda kijken voor een dubbele cyclus. Dan ga ik daar maar even vanuit. Dan maak ik me de komende weekjes in ieder geval wat minder druk.

15. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Ah, ik heb de mededeling gevonden. Jammer, alle nieuwe berichten zijn (per ongeluk) verwijderd.
    Nou, ik heb even een banner in elkaar geflanst. Nu zie ik ook dat de eisprong van deze cyclus misschien nog niet geweest is. Tegen die tijd nog maar eens met ovutests aan de gang. En maar even beginnen met temperaturen. Het liefst wil ik natuurlijk toch dat het deze ronde wel lukt!!!!

16. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Wat jammer dat alle berichten weg zijn.

@Mezelf: wat vervelend dat je cyclus zo van slag is en dat je dus ook moeilijk kunt inschatten wanneer je eisprong is! Wanneer ben je voor de laatste keer ongi geweest?

Voor de meiden die in hun vruchtbare periode zitten, heel veel klusplezier en met pasen allemaal eitjes gaan zoeken hé ;) !

17. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Nou, reageer ik weer eens, word ik subiet verwijderd :(

Ik weet niet meer wat ik allemaal geschreven had, maar een ding weet ik nog wel: Roosje, van harte gefeliciteerd! :D :D :D

18. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Hey Meiden!!!!
    Goed nieuws hier!!! Ik ben net ongesteld geworden!!!! Ben nog nooit zo blij geweest met die duiveltjes!!! Beetje lange cyclus, 49 dagen. Maar goed. Een nieuwe ronde!!!! \:D/

Wat vinden jullie? Ik heb nu 32, 39 en 49 dagen. Gewoon 120:3= 40 dagen? Wel lastig. Maar met temperaturen en ovutesten moet het toch lukken om m'n ei te vinden. Ook al is het na pasen ;).
    Het is toch zo dat je temperatuur stijgt naarmate je eisprong dichterbij komt?
    Ja, nu ga ik het allemaal tot in de puntjes uitzoeken :p.

Dit was even een berichtje helemaal over mezelf, maar ben even in jubelstemming en alleen thuis...
    Dikke kus!!!

19. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Ik kan het me goed voorstellen, Mezelf! Fijn dat je je zo opgelucht voelt. Ik hoop voor je dat je volgende cyclus weer wat korter wordt. Als ik jou was zou ik inderdaad ovutestjes gaan gebruiken. Al was het alleen maar om dan met redelijke zekerheid te weten wanneer je menstruatie er echt moet zijn. Ik heb dat deze cyclus ook gedaan en ik vind dat in elk geval een fijn idee om te weten.

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Heeeee meid, jeeeee!!! Wooohoooo!!! =D>

Ah wat een opluchting he! Ik denk dat het met zo'n onregelmatige cyclus niet heel makkelijk is om te peilen wanneer je je volgende ei en NOD moet verwachten, ik zou zelf denk ik ovulatie testen doen. Als je eenmaal een positieve ovulatie test hebt, dan weet je iig wat je NOD ongeveer gaat zijn. De luteale fase van je cyclus is namelijk meestal het regelmatige deel- tussen de 12-16 dagen.

Temperaturen is alleen achteraf handig, maar kan daarbij helpen. Als je altijd regelmatig sekst dan heb je maar een kleine kans je je ei mist :D

Cyclussen die langer zijn dan 35 dagen kunnen betekenen dat je geen eisprong hebt gehad in die maand- dat kan met ontpillen te maken hebben, maar ik herinner me dat je voor de pil ook onregelmatig was he? Ik zou daarom je toch nogsteeds aanraden om een andere huisarts te zoeken, dit te vermelden en vragen of er nog tips zijn mbt kinderwens. Misschien dat hij je toch temperaturen of iets als Persona zal aanraden, zodat je wat meer zicht op je lijf hebt ;)

Heel fijn! Tijd voor een leuke nieuwe banner!!!

Deel Deze Pagina