Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Heee roosje, nogmaals gefeliciteerd :)

Jammer van al onze verhalen. Ergens ben ik wel blij, want ik had gisteren een topic geopend, en daar stond al weer bijna een eetverhaal in van mij, en dat is mss voor mezelf beter om niet te doen.

Ik heb vandaag vrij (ik werk aan de universiteit en die is dicht :D), heb 13 km hardgelopen, en doe lekker helemaal NIKS behalve lekkere broodjes bakken, tv kijken, lezen en hangen... had gisteren een deadline op werk en heb die ruim gehaald, en ik vind dat ik het wel verdiend heb. Pfff. Als het goed is de laatste dag van mijn mens, dus dan kunnen we weer aan de slag hehe.

2. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @Mezelf: klinkt misschien raar maar wat fijn dat je ongi bent geworden, nu kun je tenminste beginnen aan een nieuwe ronde!!! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

@Evenstar: lekker hé een dagje vrij! Ben vandaag ook lekker vrij! En wat een weertje vandaag hé! De :evil: zijn weer weg dus jullie kunnen weer lekker aan de klus!

3. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    he waar is m'n banner nu?

4. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    dat is gek bij het vorige berichtje was mijn banner weg... zal nog wel opstart problemen zijn met de site...

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Nog even over temperaturen voor Mezelf:

Je temperatuur stijgt 12-24 uur NA je eisprong. Aangezien het eitje ook bevrucht moet worden binnen 24 uur, is het temperaturen dus niet per se handig om het vrijen op af te stemmen, maar je kan er wel beter door inschatten wanneer je NOD zal zijn. Hoewel, sommige vrouwen hebben een verlate eisprong, en worden al sneller na hun eisprong ongesteld dan na twee weken.

Er staat veel informatie ook op deze site hoor! En met google kom je ook een eind, anders was ik ook niet zo geleerd geworden. :D

6. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Evenstar: Thanks. Ik had het inderdaad net gegoogled. Is idd niet zo heel handig. Ben je net te laat.
    Het wordt in iedergeval veel 'klussen' en ovutesten.
    Ik vraag me trouwens af of het nu nog ontpillen is, want ik ben al 7 maanden geleden gestopt met de pil.

Weet iemand een voordelig merk ovutesten? Als ik mijn lichaam een beetje ken, wordt het goed zoeken naar mijn ei. Dus ik zal er veel nodig hebben. Ik ben niet straatarm, maar ik hoef het er ook niet van te worden. ;)

7. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Hoi Mezelf,

Ik heb deze cyclus Sensitest dipstick gebruikt en ben daar erg tevreden over. Ik heb deze besteld omdat de meesten op dit forum hier erg enthousiast over zijn. Ze zijn niet heel duur: ik had een pakket van 24 stuks besteld en betaalde daar 24 euro voor. Vond ik goed te doen. Hoe meer je er bestelt, hoe goedkoper ze worden, trouwens.

Succes!

8. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Ah, dat is goed om te horen, Orwen. Dat is ook een flink aantal, die zal ik wel nodig hebben ;). Ik zal ze even opsporen via google!
    Ik hoorde ook van heel goedkope van een babyboom website, maar daar hoor je nogal wisselende berichten over.
    Hopelijk hebben ze bij jou hun werk goed gedaan! Ik zie dat je je ei al hebt gehad.
    Was jouw vriend niet veel weg? Hopelijk kwam het allemaal net goed uit! Hoe zie je de kansen?

9. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Mwah, niet heel erg goed. Heb afgelopen maandag om twee uur een positieve test gehad. 24 a 48 uur laten zou mijn ei dus gesprongen zijn. Maar ik heb wel vanaf dinsdagochtend tot woensdagavond laat buikpijn gehad. Hoop niet dat mijn ei woensdagavond pas gesprongen is, want we hebben zondagavond voor het laatst kunnen klussen.
    Momenteel zit hij veel in het buitenland, ja. Dat maakt de kansen er niet beter op. Helaas ziet het er naar uit dat dit nog wel een tijdje zo zal blijven. Als deze ronde niks wordt, zal het waarschijnlijk volgende ronde hetzelfde idee zijn. Hopelijk dan daarna niet meer. Maar goed, we blijven positief (meestal dan). Er hoeft maar een zaadje het te halen ;)

10. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @Orwen: dat lijkt me best moeilijk als je vriend zoveel weg is, dat bedoel ik dan in zijn algemeenheid. Ik werk onregelmatig dus wij zitten ook niet iedere avond gezellig op de bank maar toch vind ik het altijd fijn als we samen in bed liggen. Ik zal voor je duimen dat je dinsdagochtend je eisprong hebt gehad en dat het eitje natuurlijk is bevrucht! Spannend hoor!

11. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Oe, dat is jammer Orwen. Hopelijk heeft je vriend sterke soldaatjes!!! Dat lijkt me ook vervelend als je vriend zoveel weg is. Ik kan amper een lang weekend zonder mijn mannetje...
    Ik heb trouwens net die ovutests besteld, van Sensitest. Gelijk maar 48 stuks. Hoef ik niet zuinig te doen. En kreeg ik er gelijk 3 gratis zwangerschapstesten bij.
    Ik denk dat ik vanaf ongeveer dag 10 of 12 ga beginnen met testen. Dan kan ik tot dag 60 testen, dat moet toch lukken. Mijn vriend gaat in deze ronde nog wel een week weg, hopelijk valt dat niet precies verkeerd...

12. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Dank je! Ja, ik hoop het ook, maar ik probeer mezelf te dwingen realistisch te blijven.
    Ik ben blij dat mijn vriend in elk geval ieder weekend thuis is, daar kunnen we dan erg van genieten. En het is niet heel normaal hoor. Het is een opdracht die nogal uitloopt. Normaal is hij ongeveer vier keer per jaar weg, maar meestal niet langer dan een paar dagen of een week.

Voel je al iets meer? Misselijk? Het is ook nog wel erg vroeg om al veel te voelen, denk ik. Al wel gewend aan het gevoel zwanger te zijn?

13. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Slim om gelijk zo'n groot pakket te bestellen! Ik vond het ook fijn om er voldoende te hebben, hoor! Na een aantal dagen ben ik twee keer per dag gaan testen en toen de streep dikker werd zelfs drie keer per dag. Het is prettig om dan niet zuinig te hoeven zijn, inderdaad! En laten we hopen dat die gratis zwangerschapstesten mooie dubbele strepen zullen laten zien!

14. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey meiden,
    Even een vraagje.. Ik hoop dat iemand het weet!
    Helaas hebben wij alleen vanmorgen kunnen klussen.. Ik had gisteravond vanaf ongeveer 20.00 uur tot vanmorgen ongeveer 11.00 buikpijn van (ik denk) m'n ei.. Is het dan nog in m'n vruchtbare periode geweest het klussen??
    Hoelang leeft je ei? En hoelang doen de zwemmers er over om m'n ei te bereiken? Ben echt bang dat er deze maand helemaal geen kans is.. *snik* hoop dat iemand antwoordt heeft..

15. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey, na lang weggeweest weer terug!

@Serendipity: Ik heb gister toevallig gelezen dat de snelste zwemmers na 15 minuten al in de buurt van de eicel kunnen zijn. Was een gedeelte van een boek wat op internet staat en leek me erg betrouwbaar. Jouw eicel kan 12-24 uur na de eisprong bevrucht worden.
    Dus ja: je hebt zeker kans als ik het zo lees :)

Helaas heb ik ook wel eens gelezen op zwangerschapspagina dat je heel snel nadat je de eisprong hebt, moet klussen. Zeker weten doe ik het dus niet.

Ik heb alles nog niet bijgelezen van iedereen, maar zag wel dat Mezelf ongi is geworden. Raar voor op deze site, maar fijn voor je! En ik hoop dat de Etos Zwanger Worden misschien kan helpen voor een meer regelmatige cyclus!

Dan nu maar weer eens bijlezen!

16. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    thnx luca.. Weet niet op het uur nauwkeurig wanneer m'n ei was helaas.. Maar dat er nog hoop is, is wel weer fijn iig

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Haai allemaal,

Brrr, bij mij was het ongesteldheid over, verkoudheid erbij. Aangestoken door een collega, ben er zo sjachie van... Brrr.

Serendipity, als je vooraf regelmatig geklust hebt, dan ligt er misschien nog wel een voorraadje soldaatjes te wachten, die kunnen tot wel een week in leven blijven toch? Als je echt zo nauwkeurig moet weten wanneer je ei is... dan zou er volgens mij niemand meer zwanger raken ;) Ik zou me niet zo'n zorgen maken.

Ik heb zelf al wel gedacht aan ovutesten, maar heb met mijn vriend afgesproken dat we dat pas na een half jaar doen. Want ik word er anders alleen maar weer gestresst van. We hebben vanaf de ongesteldheid tot ik ongeveer een weekje van mijn verwachtte ongesteldheid zit om de dag seks... je zou zeggen dat het dan wel een keertje raak moet zijn :D

Nog leuke plannen allemaal met pasen? Wij gaan de bruiloft een beetje proberen in te richten (we hebben een soort van kerkelijk gedeelte, en daar moeten we hard over nadenken).

18. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey meiden,
    Zit net op de calculator te kijken.. Als ik deze ronde zwanger ben, ben ik op oud en nieuw uitgerekend.. Heb m'n ei waarschijnlijk 's nachts gehad, dus kan 31e zijn dan of de 1e.. Vind het wel een grappige datum, dus ik ga d'r voor! Helaas houden ze zich vaak niet aan die datum haha

@evenstar
    M'n probleem is dat we alleen vrijdag ochtend geklust hebben en verder niet in m'n vruchtbare dagen.. Vandaar dat ik het liefst deze ronde m'n ei op het uur nauwkeurig zou willen weten.. ;)

Hoe is het met de andere meiden? Iemand nog symptomen gehad? Of een goed voorgevoel? Deze ronde zou raak zijn toch bij iedereen? ;) I hope so

19. BB10

BB10 Niet meer actief

Vandaag zijn de duvels :evil: precies op tijd. Nog een paar dagen en het serieuze kluswerk kan beginnen.

Iedereen fijne paasdagen!

20. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    BB10: spannend voor je :)

Evenstar: beterschap en veel plezier met de bruiloft plannen!

Serendipty: wel een aparte datum ja! Ik hoop dat je je vruchtbare dagen niet gemist hebt :)

Hier nog steeds wachten op de eerste eisprong sinds de vmk. Donderdag weet ik meer. En als deze cyclus gaat zoals het moet en ik zwanger wordt, ben ik uitgerekend op de dag dat mijn mannetje en ik precies 4 jaar samen zijn :) :) :)

En hoe is het met de andere meiden? Fijn Pasen allemaal!

Deel Deze Pagina