@ serendipity, sorry, ik had het even gemist! Hopelijk was het toch nog net op tijd. @ BB10, dit is de onttrekkingsbloeding ('ongesteldheid') nog van de laatste pilronde, toch? Jee, dan begin je nu met de eerste ronde! Nou ja, misschien niet met al dat bloed er nu bij Hoop dat het snel raak is! =D> Ik heb maar een beetje een saaie pasen met dat hoofd vol snot en benauwde longetjes... had graag veel willen sporten, maar helaas. Stomme collega met zijn vieze bacil ale: :c: Wij hebben vanmorgen wel de tweede ronde ingeluid haha. Hmmm ik hou van zondagen en lang in bed liggen hihi.
Hey een vrolijk pasen allemaal!!! @BB10: Spannend hoor, de eerste ronde. Ik hoop voor je dat je gelijk regelmatig ongesteld bent. Dan kun je er vol voor gaan! @Evenstar: Vervelend zeg. Collega's met hun grappen! Als je maar wel goed kunt klussen! Wat l
(klikte perongeluk op bevestig) Wat leuk zeg je bruiloft plannen! Hebben jullie speciale ideetjes? Wanneer gaat het gebeuren? @ Luca: Voor jou blijft het ook lastig. Iedere keer maar weer naar de gyn. Hopelijk is het snel weer op de rit, of ben je gewoon gauw zwanger!!! Het zou wel een speciale datum zijn zeg! @ Serendipity: Jouw datum zou ook leuk zijn! Een goed begin van het nieuwe jaar! Hier gaat het nu zoals het hoort! Niet vergeten naar het toilet te gaan! En even niet klussen. Als de duiveltjes weer weg zijn, gaan we ervoor! Ik hoop dat de ovutests er gauw zijn. Dan weet ik een beetje hoe of wat. Wij gaan zo lekker uit eten. Tot gauw.
Raar how zo'n ongesteldheid toch wel 'fijn' kan zijn he! Alles werkt gewoon. Ik was zelfs blij dat het beide keren netjes 5 dagen was, was vroeger ook zo. Mijn lichaam doet gewoon wat het moet doen We hebben wel wat 'speciale' plannen in die zin dat we een gecombineerd burgerlijk/kerkelijk huwelijk hebben op een locatie (een schattig Middeleeuws kerkje dat dus ook voor burgerlijke huwelijken gebruikt wordt). Voor het kerkelijk gedeelte moeten we wel iets verzinnen omdat we niet officieel voor de kerk trouwen. Maar mijn lieve ouders zijn erg gelovig... nou ja, vul maar in. We zijn het min of meer eens over wat er in welk gedeelte moet komen en welke muziek er bij het einde komt. Elke keer regel je weer iets, in mijn hoofd is het echt een chaos haha. Maar ach, we hebben een datum, ringen, getuigen en een receptie. Oh, we trouwen in begin september (dit jaar). Misschien dus met een (beginnend) buikje, als het een beetje meezit. Ik vind het alleen maar meer reden tot feest als ik al zwanger mocht zijn. Haha Luca, dat zou grappig zijn... bij ons kan dat gezien mijn cyclus net niet, want deze ronde zou ik 10 januari uitgerekend zijn en wij zijn samen sinds eind januari 2006 (net als jullie dus ook 4 jaar volgend jaar).
Fijne paasdagen iedereen! @Evenstar: wat leuk dat jullie trouwen in een middeleeuws kerkje gaaf hoor!!! Ik duim voor je dat je in september een mooi klein buikje hebt Wel vervelend dat je zo ziek bent! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. @Mezelf: nog even de afwachten en er dan weer helemaal tegenaan! @BB10: WHAAAA spannend de 1ste ronde!!! Vandaag zijn we de hele dag bij mijn schoonouders geweest, was erg gezellig. Mijn schoonzusje en zwager hebben al 2 kindjes en het zijn echt schatjes! Ik heb wel echt te veel gegeten ! We hebben nog niks vertelt omdat het allemaal nog zo pril is, we willen nog heel even wachten....
Ik zou het ZOOO moeilijk vinden om dat voor me te houden. Ik ga jurken passen net een week na mijn volgende NOD... Heel raar idee dat ik dan dus of in een volgende ronde zit of al iets weet, en dan zou ik het ook niet zeggen... Heb je al een afspraak bij een vk voor een intake en echo?
Ja ik heb al een afspraak over twee weken met de vk, dat is een soort intake dan maken we kennis met de vk en wat algemene zaken worden dan geregeld. De week daarna op 4 mei heb ik m'n eerste echo! Dat vind ik echt super spannend. Mijn zus is al 4 jaar bezig en heeft vorig jaar een miskraam gehad... ik heb dit aan de vk vertelt en daarom mogen wij bij 8 weken al een echo laten maken (volgens mij is het "normaal" bij 10 weken maar dat weet ik ook niet helemaal zeker). Ik heb verder nog weinig kwaaltjes. Ik begin wel 's avonds misselijk te worden en als ik gebak zie word ik spontaan misselijk :sick: terwijl ik gebak altijd super lekker vind! Gek hé... Wat leuk dat je binnekort jurken gaat passen. Ik vond dat toen echt super gaaf, zo leuk om al die jurken te passen!!!! Normaal ben ik best wel een twijfelaar als het gaat om kleding maar toen ik m'n trouwjurk voor de eerste keer aan had wist ik meteen toen ik in de spiegel keek dat het die jurk werd! Echt heel bijzonder, het was de 5de jurk die ik aandeed. Geniet maar lekker van alle voorpret voor jullie huwelijk!
Wat een feestje zeg Evenstar! Leuk hoor! Ga je echt in het wit enzo? Ik zou het ook heel moeilijk vinden om het voor me te houden, hoor Roosje. Hoewel ik er ook echt mijn best voor zou doen om het niet voor mijn eerste echo te vertellen. Nog even volhouden! Bij mij hier al bijna geen bloedverlies meer . Ik merkte iets, ik weet niet of jullie dat ook hadden: Ik ben nu na de pil voor de 3de keer ongesteld. (Ben eerst bijna 4 maanden niet ongesteld geweest) De eerste twee keer duurden veel langer dan deze keer en toen begon het ook met best veel bruin bloedverlies. Dit keer dus veel korter (4 dagen) en helder rood. Zou dit met het ontpillen te maken hebben? Misschien is dit wel de eerste 'echte' ongesteldheid, met een eisprong. Het schijnt dat je na de pil ook nog ongesteld kunt worden zonder eisprong. Wat denken jullie? Verder gaat het goed hier. Ben helemaal blij met het mooie weer .
@ Evenstar: wat leuk!! Middeleeuwse gebouwen kunnen zo'n mooie sfeer geven Mijn huwelijksfeest was in een middeleeuwse toren. Was ik helemaal blij mee ook @ Mezelf: laten we hopen dat dit de voorbode is van een meer regelmatige cyclus en snel zwanger worden @ Roosje: spannend hoor, straks je eerste echo. Lijkt me helemaal geweldig (met een kindje in je buik dan ) En hoe is het met de rest van de meiden hier? (Smile: heb je al even niet gezien realiseer ik me net!) Ik ben erg benieuwd wat ik donderdag te horen krijg. Ik hoop zo op een normale follikel en ei en dat ie op springen staat (binnen een paar dagen)!!
Jaaa, het wordt een mooie dag, die bruiloft, ik had nooit gedacht dat ik dat leuk zou vinden (ben niet zo 'meisjesachtig' maar stiekem dus toch). @Mezelf, ik zou je geen antwoord kunnen geven, hoe lang zat er tussen die menstruaties? Ik zou toch naar een arts gaan, dan weet je het maar. Volgens mij is de enige manier om vast te stellen dat je een eisprong hebt, die echt 100% zeker is, een echo. Maar ovulatietesten zijn ook goed betrouwbaar, maar misschien erg kostbaar als je niet goed in kunt schatten wat 14 dagen voor je volgende menstruatie precies voor moment is. Ik denk wel dat rood bloedverlies als 'echte' menstruatie geldt, en bruinverlies niet per se. Maar ik heb hier geen ervaring mee, en ik ben geen gynaecoloog! @Luca, we gaan weer gelijk op he! Nog een paar dagen... eitje! Ik ben er een stuk minder mee bezig dan vorige maand. Lijkt me wel gezond. Heb tenslotte ook nog een baan die druk genoeg is om me mee te vermaken... Spannend dat ze bij jou nu echt naar je ei gaan kijken, is dat vanwege de mk? @Roosje, jammer van het gebak... heb je ook bijzondere trek in dingen die je anders niet geweldig vond? Mijn moeder zegt altijd dat ze spontaan geen koffie meer lustte toen ze zwanger van mij was, terwijl ze echt een koffieleut is. Oh, en over koffie... voor zwangere en zwanger-willen-wordenden... drinken jullie minder koffie dan voorheen ivm zwangerschap/kinderwens? Ik heb het teruggebracht naar 1 flinke mok. Was nogal verslaafd aan de zwarte drab.
Hey meiden, @ mezelf Ik heb wel dat na de pil m'n menstruatiedagen steeds minder worden (alleen afgelopen keer niet) het verschilt bij mij nog steeds wel of het veel bruin verlies is of dat er helemaal geen bruin verlies is, volgens mij heeft dat niks met je eisprong te maken... maarja dat weet ik ook niet zeker! M'n vorige ronde voelde ik namelijk duidelijk m'n ei en had heel veel bruinverlies van te voren... bijna een week zelfs :-s @ roosje Wel lekker dat je al zo vroeg je echo krijgt, volgens mij is dat normaal idd later, maargoed heb er ook geen ervaringen mee Wel spannend hoor! Volgens mij ga je het dan pas echt geloven als je het met eigen ogen gezien hebt, al vraag ik me wel af hoeveel je kan zien in zo'n vroege zwangerschap?! We wachten af, ben benieuwd naar je verhaal! @ luca Morgen voor jou de echo, hopelijk is er het een en ander te zien... want het duurt wel lang en dat wachten is ook helemaal niks... iedereen gaat verder naar ronde 2 en jij zit maar te wachten! Hoop echt voor je dat je ei snel komt en dat je ook weer voor het echie kan gaan klussen! @ evenstar Klinkt wel gaaf je bruiloft, echt sprookjesachtig! Een dag om nooit te vergeten!! Ik dacht verder ook dat ik er minder mee bezig was de laatste tijd... en dat klopte ook wel... de eerste 3 weken gingen super! Dat dat m'n eisprong kwam en ik nu toch weer zoek naar symptomen, pff word er gek van! Hopelijk kan jij het wel onder controle houden Hier nog geen nieuws, zou vanaf vandaag m'n innesteling kunnen hebben, maar nog niks gezien of gevoelt dat het spannender maakt! Tis nog ff afwachten, maar ga er alvast maar weer vanuit dat het niks is Hou niet van teleurstellingen, en dan ben ik alvast voorbereid! @ smile Jij al symptomen gevoelt? Of een tussenbloeding van je innesteling?
Hoi allemaal Sorry was een tijdje niet geweest erg druk met pasen en problemen met Internet! Hier alles goed en hopelijk heb ik vandaag mijn innesteling Ik voel nog niks tenminste niets anders dan vorige maand dus ik wacht netjes af en ga deze ronde niet te vroeg testen hahah. Ik hoop dat ik de 25 ste nog niet ongi ben en dat ik die ochtend kan testen mijn zwangere vriending viert dan haar verjaardag. Niet dat ik iets ga vertellen dan maar dan kan ik wel extra genieten van haar zwangere buik @LUcu hopelijk heeft de gyn goed nieuws voor je en komt er een eitje aan! @Evenstar spannend hoor je bruiloft weet je al waar je je jurken gaat passen? Ik was bij de Witte MArkies (van Mary Borsato) en was super tevreden! @Serendipety ik houdt me aan onze deal deze ronde zijn we zwanger!! Heb jij al symtonen van een innesteling? @Mezelf ik ben blij dat je ongi is gekomen hopelijk is het deze ronde raak voor je! @BB10 en al begonnen? @Roosje wat spannend die echo lijkt me echt heel leuk en inderdaad volgens mij maakt een echo het allemaal echt.... Hopelijk blijf je je zo goed voelen Hopelijk ben ik niemand vergeten en zal weer vaker komen zeker nu mijn NOD er aan zit te komen. Al moet ik zeggen dat ik er deze ronde iets minder mee bezig ben dan vorige keer maar ik wil het nu nog liever pfffffffffffffffff
hey smile We lopen precies gelijk! Ik zou ook vandaag m'n innesteling moeten hebben, maar merk nog niks helaas.. Geen krampen, geen bloed verlies.. M'n borsten lijken nog minder gevoelig als de vorige keer.. En al helemaal niet misselijk.. Dus eigenlijk wijst niks op een zwangerschap.. Maar ik hoop het zo! Ik herken dat van jou.. Dat je er minder mee bezig ben.. Tot aan m'n ei, de spanning is weer helemaal terug en weet zeker dat ik het niet kan geloven als het deze x raak is! Maargoed roosje en vrouwtje81 waren allebei in ronde 2 zwanger, dus wij gaan die regel echt niet verbreken! Roosje hoeveel dagen na je eisprong had jij het innestel bloed? En had je daar ongi krampen van? Voelde je iets anders in je buik als anders? En merkte je iets aan je borsten? Ik ben er weer lekker mee bezig hoor haha, dus probeer weer overal info vandaan te sprokkelen haha
@Serendipity: Ik kreeg op zondag buikpijn en ik ga ervan uit dat ik toen mijn eisprong heb gehad (heb daarna nog wel 5 dagen buikpijn gehad, geen idee of ik dus mijn eisprong heb gevoelt of ik gewoon last had van mijn darmen) en op vrijdag had ik een heeeeeeeeeeeeeel klein druppeltje licht roze bloed bij het afvegen en dat is waarschijnlijk de innesteling geweest. Ik heb mijn eerste symptomen pas afgelopen na 4 weken zwanger zijn gekregen. Ik had daarvoor eigenlijk nergens last van en ik moet zeggen dat het nu pas bij 5 weken meer last van m'n (.)(.) en van die rare dingen krijg zoals dat ik geen taart meer kan zien, en dat ik af en toe een beetje misselijk ben maar eigenlijk nog niks overdreven.... Dus als je geen symptomen hebt wil helemaal niks zeggen ik had ook geen symptomen!!! @Evenstar: ik zou gewoon nog koffie blijven drinken hoor, als je zwanger bent mag je geloof ik ook nog wel 1 kopje per dag (heb het ergens gelezen maar ik kan me vergissen, ik lust namelijk helemaal geen koffie ). @Luca: ik hoop dat je goed nieuws hebt gehad! Laat je even weten hoe het was en of je een ei hebt gezien/gevonden... @Mezelf: ik heb altijd netjes rood bloed gehad tijdens mijn menstruatie dus ik weet ook niet goed wat het kan betekenen... misschien toch een keertje je huisarts bellen??? Vandaag heb ik niet zo kunnen genieten van het mooie weer, ik had een cursus voor mijn werk dus heb de hele dag binnen moeten zitten !
He Smile, wat knap dat je dat allemaal bijhoud. Waarschijnlijk ben ik morgen voor de laatste dag ongi en kan vrijdag het serieuze klussen beginnen. De tijd kan me niet snel genoeg gaan maar het is wel raar dat het nu bijna echt zo is. Ik kan me nu al verheugen op de eerste kluspartij waarbij we weten dat er geen pil meer is die iets in de weg staat. Speciaal lijkt me dat. Roosje, wat gaaf dat je toch hier mee blijft kletsen en wat fijn dat we met vragen bij je terecht kunnen. Ik lees stiekem mee zeker de antwoorden op de vragen die Serendipity vroeg. Luca, ik ben benieuwd hoe het bij de gyn gaat. Hopelijk krijg je een bevredigend antwoord op je vragen. Voor degene die ik vergeten ben sorry Voor alle meiden klus ze en tot gauw! gr BB
Ik duim mee voor Luca @Mezelf ik hou het ook niet bij hoor maar als je calculator aanzet hier en je banner dan zie je het vanzelf @Serendpity ik herken jou verhaal ook ik heb geen symptonen wel tijdens eisprong maar nu eigenlijk niks meer dus inderdaad wij gaan ook voor 2e ronde zwanger beloofd! @Roosje hahaha lees je banner jouw baby heeft al meer hersencellen dan Paris Hilton hihih @BB10 die eerste keer pilloos is heeeel speciaal !!
Ohh trouwens nog wel even leuk om te vertellen vorige week donderdag was mijn meest vruchtbare dag (vrijdag ei) En we reden die avond naar huis zag ik dat het volle maan was. Dus maar even flink romantisch gedaan en later even opgezocht en inderdaad het was volle maan dus hopelijk betekent het echt iets. Heee mijn banner is weg nou maar weer even aanmaken
En Luca, hoe was het? Weet je al wat? Wordt het flink klussen van het weekend? Laten we het hopen Smile! Ik heb geen ervaringen met volle maan, maar voor deze gelegenheid wil ik absoluut geloven dat het iets kan betekenen! Iedereen heeft nog kans om in de tweede ronde zwanger te raken, toch? Nog niemand is zijn tweede NOD voorbij volgens mij. Het zou wel super gaaf zijn als het lukt bij allemaal!