Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Wat lief jullie reacties allemaal!!! :D

Ik ben dus bij de gyn. geweest, en ik heb weer een follikel die aan het rijpen is :)
    Hij is nog niet volledig gerijpt, maar zal met een beetje geluk zondag/maandag springen. Ben zo blij dat er weer wat gebeurt!! Het duurde allemaal zoooo lang na de vmk, terwijl ik mede daardoor gewoon door wilde. Nu kan ik me aan de deal houden, zwanger in de 2e ronde :)
    Wel springt mijn ei dus wat laat. Dag 16/17. En daarna nog even kijken hoe lang de lf is (of zwanger ;) ).

Smile en Serendipity: Hihi, ik hoop dat die volle maan zijn werk heeft gedaan! Wel leuk :)
    Als alles helemaal goed gaat, hebben jullie vanaf gister echt kans op symptomen. Al wat gaande? Maar hoeft natuurlijk helemaal niet. Gaan jullie netjes tot NOD wachten? Of zelfs tot daarna?

BB10: heb je nou ook een 'specialer' gevoel bij het klussen? Geeft het wat extra's he :)

Roosje: jij hebt precies de banner die ik ook al gekozen had een tijdje geleden voor als ik zwanger wordt :) Echt leuk die 'uitspraakjes van de kleine'! Er komen nog een heleboel erg leuke ;)

Evenstar: We lopen lekker gelijk op he ;) Nou ook tegelijk zwanger ;)
    Ik weet van mijn gyn. trouwens dat koffie voordat je zwanger bent echt geen kwaad kan. En daarna mag je gewoon echt nog wel een a twee koppen. Natuurlijk doen waar je je zelf lekker bij voelt, maar je mag (ook na je eisprong, nog geen bloedcontact met de zygote) nog even genieten nu van de caffeine :)

@Mezelf: Hoe is het nu? Slik je al Etos Zwanger Worden?

@Orwen: Je mag alweer testen over 6 dagen! Al symptoompjes?

Zo, ik hoop dat ik niemand ben vergeten!

Nog 1 dingetje waar ik van baal: ik weet nu wanneer ik ongeveer mijn ei heb. Maar op mijn vruchtbaarste dagen (zaterdag/zondag) heb ik een groot feest waar we ook blijven slapen.... Nou maar hopen dat we een eigen kamer hebben!!! Ik wil wel klussen nu! :(
    Ach, we glippen wel even weg anders :)

2. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    ps. Het was heel raar, maar ik heb gister en vandaag helemaal geen bericht gekregen van al jullie berichtjes! Ik keek echt even ter controle op dit topic en omdat ik wilde reageren, en zag dat ik alweer een heleboel had gemist?!?
    Even opletten of het nu weer goed gaat!

3. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey Meiden,

@luca
    Fijn dat je nu meer weet! Kan je iig weer beginnen met klussen en heb je weer wat om naar toe te leven! Hopelijk ga je je ei echt voelen, dan weet je zeker dat je goed zit!

@bb10
    Je eerste echte keer zonder voorbehoedsmiddel is zeker heel speciaal, vond ik ook! Het idee dat je nu echt zwanger kan zijn... eigenlijk denk ik dat nog steeds met alle keren haha, maar de eerste keer is toch wel het speciaalst.

@orwen en smile
    Jullie al symptomen??

Hier nog niet echt symptomen, al hoe wel ik wel sinds gisteren een beetje moe ben, vooral moeie benen! En voel me beetje rillerig enzo, dacht eerst dat ik het me maar inbeelde en dacht vandaag is het vast weer over! Maar het lijkt vandaag wel ietsjes erger! Maargoed tis zo vaag, dat ik het niet echt een symptoom kan noemen... ben benieuwd of dit morgen ook nog zo is! Of ik word ziek (dan zou het wel ALWEER zijn, maarja)... dat kan natuurlijk ook, ik hoop natuurlijk op iets anders!
    Verder had ik met mezelf afgesproken pas volgende week zaterdag te testen, dacht dat ik dat wel kon volhouden dit keer! Maar begin het me nu toch af te vragen, heb alweer zwangerschaptesten besteld pff en het zijn er weer genoeg om los te gaan :p Tja weer in de aanbieding... we wachten iig nog ff af, het ligt er waarschijnlijk aan of ik symptomen krijg en of die vermoeidheid blijft aanhouden, wanneer ik ga testen! Maar Smile, probeer me best te doen om te wachten, kunnen we samen testen! ;)

4. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Owja nog een dingetje... ik kijk ook wel eens bij de topic... wij gaan er voor in 2009! En het viel me op dat de meiden die daar zwanger zijn, allemaal in ronde 2 zwanger zijn geworden! Dus ik zeg... blijkbaar idd een vruchtbare ronde!! :D

5. BB10

BB10 Niet meer actief

FF snel tussendoor, ik zag net dat mijn NOD op moederdag valt, zou dat geen erg mooi eerste moederdagcadeautje zijn?

6. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Ja, dat had ik ook! En ik maar denken, wat is het rustig in ons topic, er reageert nooit iemand! Zo drie dagen verder. Ik denk dat het komt omdat ik niet altijd automatisch inlog, zo zag ik net. Dan weet de site niet dat je al bent gaan kijken bij het onderwerp en krijg je geen updates meer. Misschien heb jij dit ook?
    Net even snel bijgelezen. Fijn, Luca, dat je ei er weer aan zit te komen. Ik kan me voorstellen dat je nogal ongeduldig begint te worden. Veel plezier en succes van het weekend!

Aan alle anderen: ik kan het allemaal even niet meer bijhouden. Ik hoop dat het met iedereen goed is.

Ik heb niet echt veel symptomen, niet in vergelijking met vorige ronde. Het enige opmerkelijke is dat ik sinds mijn ei continue een zeurende pijn onderin mijn buik heb en af en toe bij mijn baarmoeder iets voel trekken. Sowieso probeer ik me er niet meer gek door te laten maken. Vorige ronde was ik best teleurgesteld omdat ik zoveel voelde en het niets bleek te betekenen!
    Ik heb besloten pas volgende week zaterdag te gaan testen. (Als ik tenminste niet al voor die tijd ongesteld ben geworden.) Ik weet namelijk niet precies wanneer mijn ei was, maar door de ovutest weet ik het wel met een marge van twee dagen. Ik heb de laatste mogelijkheid genomen en hierbij voor alle zekerheid achttien dagen opgeteld. Als ik dan volgende week zaterdag nog niet ongesteld ben geworden, zit er wel een mooie kans in dat het raak is... [-o<

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    leuk orwen dan gaan we met z'n 3e testen! Dan probeer ik het ook nog vol te houden tot volgende week! En dan hopen op 3 zwangere meiden!

Ik lijk vandaag minder moe.. Maargoed ben ook net wakker haha! Wel had ik vanacht een pijnlijke steek in m'n onderbuik?! Zo pijnlijk dat ik er van wakker werd en in elkaar kroop.. Geen idee wat dat was.. Nog nooit gehad..

8. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @serendipity en BB10: laat dit jullie eerste moederdagkado worden!!!! Ik duim voor jullie!!!!

@Orwen: bij jou komt je NOD ook steeds dichterbij, ik duim ook voor jou!!! Spannend hoor!

@Luca: wat fijn dat je een ei hebt!! Tja en dat feestje...hmmm als jullie geen eigen kamer hebben moeten jullie even creatief zijn ;)

Hier weinig bijzonderheden, durf eigenlijk nog helemaal niet blij te zijn... ben bang voor een miskraam en probeer mezelf denk ik te beschermen..... Heel gek allemaal, als je nog niet zwanger bent wil je zoooooooooooooooooo graag zwanger zijn, ben je zwanger dan moet je weer zoooooooooooooooooooooo lang wachten voor de 1ste echo en weet je dus niet of het allemaal wel goed is echt heel raar.... Ik ben natuurlijk wel super blij begrijp me niet verkeerd ben gewoon een beetje bang...

9. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey roosje
    Kan het me heel goed voorstellen hoor.. Wij vinden een week al lang wachten en jij moet nog langer wachten.. Sterker nog.. Als je eenmaal zwanger bent, moet je 9 maanden wachten.. Pff lijkt me nu al zwaar haha.. Toch hoop ik stiekem dat het deze ronde goed raak is!

10. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @roosje: Ik snap het ook wel, hoor. Het is gewoon een onzekere tijd. En juist dat de gevoelens van blijdschap en angst elkaar afwisselen, lijkt me erg vervelend! Maar niet vergeten: de kans dat het goed zit is vele malen groter en door nu een beetje blij te zijn en je niet teveel zorgen te maken, wordt de teleurstelling mocht het mis gaan, echt niet groter!

@Serendipity: Ja, ik ben ook benieuwd of ik het vol ga houden, maar vorige ronde heb ik zoveel getest en was ik een aantal keer zo teleurgesteld, dat ik dat nu even niet wil. Dan maar opeens ongesteld worden (als het dan toch moet) en zo niet: een test die echt weleens positief zou kunnen zijn!

11. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Veel van jullie zitten alweer bijna aan het einde van ronde 2. Nu wordt het echt spannend!Het zou echt gaaf zijn als we hier straks met allemaal zwangere meiden kletsen! Een soort gelukstopic! :D

Roosje, ik snap idd dat je niet alleen blij, maar ook bang bent. Toch denk ik dat dat altijd zo zal blijven. Het kan altijd nog mis gaan. Ik denk dat je er maar gewoon van moet genieten. Het zijn maar 9 maanden, daarna kan hij/zij niet meer terug om nog even van je zwangerschap te genieten ;).

12. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @Orwen:
    nog maar 3 dagen en dan kun je testen!!!! spannend hoor meid! Je wilt pas as zaterdag gaan testen toch?? Echt heel knap dat je nog kunt wachten! Ik duim voor je [-o< !

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hallooo allemaal,

Wat spannend alweer voor een paar, het einde van de tweede ronde! Ik duim voor tweede streepjes en uitblijvende menstruaties :D

Luca, wat super dat je weer een ei hebt! Ik wist het wel =D> Gewoon ergens wegsneaken op dat feest. Hoe stiekemer hoe lekkerder vind ik.

Orwen, ik doe het precies zo, niet testen voor NOD, en qua NOD neem ik eigenlijk de langste cyclus. Duim duim voor je!!

Roosje, heel normaal denk ik... je durft misschien pas echt blij te zijn als je een echo hebt gehad, en misschien weer iets meer als je zichtbaar zwanger bent en je baby elke dag voelt bewegen. En zelfs dan... het is heel spannend. :) Maar: je zorgt goed voor jezelf (neem ik aan), en dat is alles wat je nu kunt doen.

Ik zit als het goed is rond mijn ei nu. Maar dat is maar ingeschat door de menstruatiekalender die ik bijhoud, dan zou het morgen zijn, maar ik reken gewoon op 'ergens' deze week en we zullen gewoon veel seksen (om de dag, doen jullie dat ook?).

Helaas zijn er wat posts verloren gegaan, maar ik ga dat eetverhaal niet nog een keer doen (anorexiageschiedenis). Ik ben op supergoed gewicht nu en het gaat prima met me. Maar ik merk wel dat ik makkelijk me laat obsederen (aard van het beestje, anorexia is eigenlijk oook een nogal obsessieve aandoening) door het zwangerwordengebeuren. Ik ben zo bang dat het niet lukt? En dat helpt vast niet. Ik hou me daarom nu een beetje meer rustig: geen fora of googlesearches meer over zwanger worden tijdens werk, en thuis ook zoveel mogelijk andere dingen doen. Maar aaarghh... wat nou als het niet lukt? Hebben jullie daar ook wel eens last van?

14. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @roosje: Ja, heel spannend, inderdaad! Ik wacht tot volgende week zaterdag (hopelijk komt er tenminste geen menstruatie roet in het eten gooien).

@evenstar: Ik pb je even.

15. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ evenstar
    Ik heb het ook hoor, angst dat het misschien wel niet lukt... tuurlijk is dat nog veel te vroeg om te zeggen! Maar toch, als dit een jaar gaat duren... lijkt me niks om een jaar lang in deze onzekerheid en "spanning" te leven, van elke maand wel of niet zwanger!
    Ik ben er ook te veel mee bezig, en probeer dat af te bouwen, maar blijft erg moeilijk... vooral na de vruchtbare dagen!

Nog even volhouden hier, nog een weekje werken en dan testen als ik nog niet ongesteld ben geworden! Alle "symptomen" zijn weg, dus ik verwacht vrijdag ergens toch gewoon ongesteld te worden... kan het iig niet tegen vallen!

16. BB10

BB10 Niet meer actief

He meiden, ik zie dat een hoop van jullie over een aantal dagen kunnen testen SPANNEND.
    (en wat een hoop blz weer)
    Wij zijn volop aan de klus. En ik weet niet meer wie het zei, maar het is zeker speciaal als je voor de eerste keer klust voor een beebje. Omdat ik geen flauw idee heb hoe mijn cyclus loopt of dat ik uberhaubt een eisprong heb, klussen we geregeld, ongeveer om de dag.
    Hadden jullie dat ook dat tijdens het pil gebruik de zwemmers er meteen weer uitliepen en nu zonder pil kan ik soms geen zwemmer terug vinden? Ik heb af en toe rare steekjes in mijn buik, en ja ik let nu natuurlijk overdreven op elk pijntje of gevoel dat ik normaalgesproken niet had. Wat zou dat kunnen betekenen. En ik hoor iedereen over allerlei soorten slijm, ik heb hier nog geen slijm gezien. (In geen enkele kleur of vorm)terwijl ik dat met de pil wel had.
    Oef wat een hoop gezever weer. Maar wel fijn dat ik het hier kwijt kan.
    gr BB

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hahaha jaa heel bekend BB10 :D

Bijzonder he, die eerste keer voor het echt!!! Ik probeer er aan vast te houden, want ik wil niet over een paar rondes opeens dat het een 'ding' wordt, en dat we alleen maar seksen met een doel ofzo.

Die afscheiding (draderig, eiwitachtig) schijnt een goede manier te zijn om je ovulatie te bemerken... heel ranzig detail van mijn kant: gisteren was het er en dus zijn wij nog extra bezig geweest. Ik heb nu echt het idee dat ik het hele weekend seks heb gehad hahaha. =D> Toch doen we meestal om de dag en niet elke dag. Ik weet niet zeker of het echt uit maakt voor het zaad, als je geen reden hebt om aan te nemen dat er problemen met het zaad zijn.

Hmmm ik wou dat het nog weekend was... wat een zalig weer. Ik ben gisteren weer flink gaan hardlopen (jee ik zit bijna op 16 km!), en ik heb een kleur!! Maar helaas, ik mag de hele dag achter de pc verstopt zitten en heeeeel hard gaan schrijven... Ik heb nog maar 11 maanden, omg. Dan moet mijn proefschrift af :confused: :confused:

18. smile17

smile17 Niet meer actief

@Luca en is het nog gelukt een plekje te vinden om te klussen;)

@Orwen en serendepity houdt vol tot zaterdag ik weet het het is verleidelijk.Maar als ik aan de vorige maand dat ik te vroeg had getest en negatief was ik zo teleurgesteld nu wacht ik liever en als er zaterdag dan nog geen ongi is meteen die ochtend testen.

Ik heb nu zo goed als geen symptonen en vorige maand liep ik over van de symptonen en werd ongi. Maar misschien kun je de symptonen nu ook beter plaatsen.
    Ik heb alleen wat gerommel in mijn onderbuik maar dat had ik vorige maand ook maar het is nu wel anders.

@BB10 ik had ook geen slijm voor mijn ei volgens mij komt het ook pas net voor je ei. Maar ik moet zeggen dat ik dat slijm niet zo betrouwbaar vindt want als je veel klust lijkt je mans slijm ook op vruchtbaar slijm zeg maar (sorry voor de details)

@Evenstar lekker sportief hoor!

19. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey, ik ben weer terug. Hoe is het met jullie allemaal?

@Smile e.a.: Nou, het is gelukt om een plekje te vinden ;) We moesten wel heel stil zijn :) :oops: En maar goed ook dat we hebben geklust daar, want binnen een dag later was de eisprong (ik weet nu wel zeker dat ik 'm voel, maar misschien nu wel meer omdat ik nu de eerste hele cyclus Etos ZW slik, het schijnt een symptoompje te kunnen zijn dat je meer voelt van je cyclus?). Dus, ik ben benieuwd! Heb na de eisprong nog een paar uurtjes wat gevoeld. Nu eigenlijk niks.

@BB10: haha, ik geloof dat ik 't vroeg aan je, daarna nog meer van anderen gelezen. Leuk dat je het ook zo ervaart. Echt speciaal die 1e keer voor een beebje :)
    En over het slijm: ik merk het wel dat er meer is vlak voor de eisprong (althans, deze keer eigenlijk voor het eerst omdat ik er nu op let). Het is inderdaad eiwit achtig en je kunt er draden van trekken tussen een wc-papiertje. Na de eisprong (nu) is het weer weg. Je kunt het trouwens wel gemakkelijk verwarren voor sperma idd, wat Smile zei. Maar van oud zaad kon ik geen draden trekken (de volgende ochtend zeg maar). Maar ben bepaald geen ervaringsdeskundige, ik heb nu pas de eerste eisprong gehad waarbij ik kon checken ;)
    Oh, als je ernaar op zoek bent een tip: check als je naar de wc bent geweest na de 'nr 2'. Dan heb je je slijm dat je bij de eisprong krijgt er een beetje uit geduwd :oops: :)
    Pfff... durfde het bijna niet te schrijven :)

@de zaterdag-test meiden (Serendipity, Smile en Orwen): spannende dag wordt het zeg! En leuk als jullie allemaal tegelijk positief testen :). Vinden jullie het nog moeilijk om te wachten?
    Ik duim voor jullie!!! :)

@Evenstar: Reken maar dat ik het ook heb, angst dat het niet zal lukken, en ik weet ook al dat als het wel lukt, ik toch de eerste weken niet 'vol uit' blij kan zijn. Uit de angst voor dat het (weer) mis gaat.
    Dus ja, ik ben ook echt veel aan het googlen over hoe alles nou werkt. Maar wel pas sinds ik van de vmk de eerste symptomen had. Zo heb ik zwangerschapspagina gevonden, en de Etos ZW pillen etc. etc.

En hoe is het met de andere meiden (Mezelf en misschien iemand die ik nog vergeten ben)?

Liefs, Luca

20. smile17

smile17 Niet meer actief

Hoi Luca hahah ik lig in een deuk van je verhaal over nr 2 hihihi maar klinkt wel logisch
    En jullie hebben op het juiste tijdstip geklust dus daar kan het niet aan liggen. Ik duim nu al voor je...

MEIDEN IK BEDENK me net iets pfff krijg het er warm van en hormonen draaien op volle toeren!
    Ik heb namelijk altijd echt altijd heet weekend meestal zondag voordat ik ongi wordt een migraine aanval echt heftig inclusief spugen enz en ik bedenk nu net dat ik die niet heb gehad pffffffffff is het hier zo warm of ligt het aan mij ;)
    Nou het worden 5 lange dagen maar ik houdt het vol tot zaterdag!

Deel Deze Pagina