Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BB10

BB10 Niet meer actief

HA meiden,

Evenstar, bedankt voor de uitleg! Goh je proefschrift schrijven das niet niks. Mag ik vragen waarover? Ik weet wel dat ik erg tegen mijn eindwerkstukken op het HBO en post HBO aanliep en dat ik ze altijd tot het laatste moment liet liggen. Maar het is allemaal goed gekomen dus het gaat jou ook best lukken!

Smile, thanx voor de uitleg en SPANNEND geen migraine zou het een voorteken zijn????
    Ik hoop het voor je hoor! Ik heb ook geregeld last van migraine en dat is geen pretje. Misschien dat ik er zonder de pil ook vanaf ben, wie weet?

Luca, hahahaha, ik heb wel om je verhaal moeten lachen. Maar je hebt het prima uitgelegd hoor. In duidelijke termen zodat deze truus er ook iets van snapt!
    Fijn dat je dit weekend toch nog hebt kunnen klussen. Was het niet een beetje spannend? Geeft toch weer een extra dimensie aan het klussen toch?

All, mijn ventje heeft me aangestoken en nu ben ik snot verkouden bah!
    Donderdag moet ik onder het mes. Mijn verstandskies moet eruit en dat doen ze onder narcose (anders ren ik gillend weg :oops: ) Ik zie er wel erg tegen op maar ik weet dat ik een verhoogde kans op een miskraam heb als ik de kies laat zitten. Hij is nl erg aan het rommelen in mijn kaak. Dus kan het maar snel gebeurd zijn. Maar meiden wat heb ik de zenuwen :rolleyes: . Ik ben blij dat er iemand met me mee gaat die me desnoods naar binnen sleept. Ik mag dan 24 uur niet autorijden dus kan ik vrijdag ook niet gaan werken. Dat betekent wel dat ik donderdag al vakantie heb. Moet toch iets positiefs bedenken :D
    Helpen jullie mee duimen dat het allemaal mee valt.
    gr BB

2. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @smile: Spannend zeg! Leuk is dat, dat je opeens iets bedenkt wat je nog wat extra hoop geeft. Nog maar een paar daagjes!

@evenstar: In welk vakgebied schrijf je je proefschrift? Je hebt dan in elk geval een goede afleiding, de komende week.

@BB10: Wat naar dat je zo verkouden bent! En dan ook nog je verstandskies... Ik wist helemaal niet dat dat een verhoogde kans op een miskraam gaf. Ik heb al mijn verstandskiezen nog. Is dit dan gevaarlijk als ik zwanger wordt?

Hier wordt de buikpijn wat heftiger (hoewel het allemaal nog erg meevalt, hoor), dus ik houd mijn hart vast. :rolleyes: Ik blijf maar voor mezelf herhalen dat de meeste klachten voor je ongesteldheid, dezelfde zijn als aan het begin van een zwangerschap. Er valt gewoon zo weinig van te zeggen...
    Maar ik voel me niet echt zwanger of zo. Maar ja, misschien zou ik dat ook helemaal niet voelen. En ik durf niet echt heel erg te hopen. Ik verwacht heel erg deze week ongesteld te worden. En of dat komt omdat ik denk niet zwanger te zijn of omdat ik gewoon niet al te erg teleurgesteld wil worden... Tja... ;)

3. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Hey allemaal!!!
    Wat een verhalen zeg om weer bij te lezen. Leuk om te lezen!!!
    Ik ben er zelf niet zo erg mee bezig. Ik zit aan het begin van mijn superlange cyclus. Ik houd het er in ieder geval maar op dat ie lang is. Ik ga een dezer dagen beginnen met ovutesten. Ik ben nog niet begonnen met Etos zwanger worden. De volgende cyclus wel. Ik heb nl nog heel veel foliumzuur liggen van Kruidvat. En ik ben nog steeds niet in de buurt van een Etos geweest.

Spannend allemaal weer, nog 5 nachtjes voor de aanstaande testers!!!

Gelukkig is het nog gelukt Luca! Zwanger worden dat lukt, dat weet je al. Nu hopen dat je dit keer ook zwanger bent en het ook vast kunt houden. Super spannend hoor voor je!

Hoe is het bij jou, Roosje?

4. BB10

BB10 Niet meer actief

Orwen, als je verstandskiezen niet moeilijk doen is er niets aan de hand. Maar ze zeggen dat als je last hebt van je tandvlees of tanden dat er dan te veel verkeerde bacterien in je mond zitten die je lichaam binnengaan en daardoor heb je dan een vergrootte kans op een miskraam. Je schijnt er dan gevoeliger voor te zijn. Daarom zeggen ze ook dat je ook als je zwanger bent je mond goed moet verzorgen en toch naar de tandarts moet gaan. (veel vrouwen gaan niet als ze zwanger zijn)
    Vandaar dat ik dit nu gedaan wil hebben want ik heb er erg veel last van. En de eerste 3 mnd van de zwangerschap kunnen ze er niets aan doen en ik wil niet nog zo lang met een *piep* kies rondlopen. En de wens voor een beebje is groter dan mijn angst voor de tandarts of kaakchirurg. Maar dat wil niet zeggen dat ik helemaal niet meer bang ben :( .
    Wat vervelend dat je last van buikpijn hebt. Ik heb hier de raarste verhalen gehoord dus het kan nog alle kanten op gaan!
    En het is mss wel verstandig er niet te veel op te hopen zodat je niet al te erg teleurgesteld wordt, maar stiekem in je achterhoofd hoop je er toch op. En dat doen we allemaal daar ben je niet alleen in. Kop op meid houd de moed erin! En komen de duvels dan is mei ook een hele mooie maand!
    gr BB

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Heee wat is er weer veel geschreven hier!!

@ BB10, beeh verkouden, ik heb ook net een echte snotverkoudheid achter de rug, en moet nogsteeds best veel snuiten. Kadootje van mijn collega, de mij ondergeniesd had. En dan die kiezen... ik hoop dat je rond je ei goed kunt klussen en geen last van die operatie hebt. Mijn lief moet zijn kiezen ook laten trekken (onder luid protest) en we hebben het uitgesteld, echt heel erg, maar ik had dit weekend of vandaag mijn ei (ik denk gisteren wegens de ranzige details van hierboven haha), en hij stond vrijdag ingeroosterd bij de tandarts. We hebben het 'vanwege familieomstandigheden' uitgesteld naar een periode dat ik mijn NOD heb. Erg he.

@ luca, ja na een miskraam kan ik me heel goed voorstellen dat je bij een tweede posi test niet meteen door het dolle heen bent... maar het is zo dat je nu wel weet dat jullie samen vruchtbaar zijn (wat geen troost is, natuurlijk).

@ mezelf, heb je al een nieuwe HA gezocht? Ik zou als ik jou was mss toch iets met ovutesten doen, wat neem je nu als uitgangspunt? Langste cyclus min 14?

@ bijna-testende meiden... ik duim heeeel hard voor jullie! Onthoud dat bijna alle zwangerschapssymptomen lijken op ongesteldheidssymptomen, dus laat je niet van de wijs brengen door dit of dat pijntje. Jullie mogen dat tegen mij zeggen over twee weken... aaargh. Dit wordt een interessant jaar, he!

@ iedereen... ja proefschrift (het grote woord dat ik probeer te negeren). Ik ben vierdejaars promovendus. Mag ik het op iets in de geesteswetenschappen houden? Dat laatste restje anonimiteit... etc. Ach, ik vind schrijven erg leuk om te doen, en ben dol op mijn vak dus het komt wel goed. Het is meer gewoon het idee. En het gat nadat ik mezelf dr. Evenstar mag noemen :) Leve de uitzichtloze arbeidsmarkt voor geesteswetenschappers (met hoogzwangere buik?) Duss... Mijn doctoraalscriptie heb ik ook vrij snel geschreven, maar dat was een jaar met een lange adem! Mijn vriend is ook gepromoveerd, gelukkig weet hij hoe het is.

6. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey meiden,
    Hier ff snel een berichtje.. Ik heb een klein beetje ongi gevoel in m'n onderbuik.. Maar moet nog zeker tot vrijdag wachten! Maar denk niet dat ik zwanger ben! Is ook weinig kans.. Hebben weinig geklust op het goede moment.. Maar we wachten rustig af! Ben wel bang dat ik van smile en orwen straks de enige bent die niet zwanger is haha.. Maargoed we zien wel!

En nog ff voor degene die over slijm vroeg?! Weet niet meer wie?!
    Ik kan heel goed merken wanneer m'n ei is (2 maanden geleden wist ik niet dat ik dat kon merken, want merkte nooit wat aan m'n cyclus, maar m'n dagboekje hielp daar erg bij) ik krijg ongeveer 3 dagen voor m'n ei rekbaar slijm, wat in die 3 dagen steeds meer, steeds dikker en steeds rekbaarder wordt! (vruchtbare dagen) en zodra dat weg is krijg ik die dag daarna buikpijn.. Links onder in m'n buik.. Ik dacht eerst verstopte darmen, want zo voelt het! Maar toen ik terug ging lezen in m'n dagboek bleek het m'n ei te zijn! Super handig om te weten dus, met mijn onregelmatige cyclus!
    Verder kan je het ook aan je baarmoedermond voelen of je vruchtbaar bent.. Maar das helemaal een ranzig verhaal, dus als iemand wil weten hoe dat werkt.. Moet je maar ff roepen!

Nou toch ff wat langer dan..
    @smile
    Spannend!! Geen migraine, er is al steeds meer hoop dus! Al meer symptomen?
    @ luca
    Gelukkig hebben jullie kunnen klussen en ook nog vlak voor je ei! Als je bedenkt dat je vorige ronde al zo snel zwanger werd.. Heb ik goede hoop voor je!
    @ mezelf
    Sterkte met wachten op je ei.. Saai zijn die dagen aan het begin hè? Vooral als ze zo lang duren
    @ orwen
    Buikpijn? Als ongi buikpijn? Heb je er ook al licht bloed verlies bij? Kan het niet nu pas je ei zijn? Wil je niet ontmoetigen hoor.. Maar omdat jij ook zo onregelmatig bent, of duurt hij nooit zo lang? Wel spannend hè, die laatste dagen.. Jij bent de eerste van ons 3e!
    @bb10
    Sterkte met je verstandkies! Ik haat ook echt de tandarts en alles met naalden en prikken.. Poep ik van in m'n broek! Ben dan ook super blij dat ik nog nooit een kies heb laten trekken! Dus super veel sterkte!
    @ evenstar
    Nu hopen dat het raak is! Nog even afwachten.. En over het weer.. Tja doe mij ook maar weer weekend hoor! Zo lekker.. Tis alleen zo jammer dat ik niet zo snel bruin wordt haha..

7. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Nou, dan laat ik mijn verstandskiezen voorlopig nog maar even zitten, BB10! Sterkte in elk geval!

@serendipity: Nou, ik denk dat - mocht je niet zwanger zijn - je echt niet de enige bent, deze ronde. Ik weet niet waarom, maar ik heb dus niet erg goede hoop. Nergens echt veel last van. De komende dagen zijn beslissend, dus. En wat betreft een verlaat ei: heel soms heb ik inderdaad wel een heel lange cyclus, maar ik heb deze maand ovutesten gebruikt. Ik heb mijn piek twee weken geleden, op maandagmiddag gehad. Als we uitgaan van 12-24 uur daarna, komen we uiterlijk op woensdagmiddag a.s. uit. Ik neem er een marge van een paar dagen bij, dus zaterdag. Maar ik weet dus wel vrij zeker dat het niet nu mijn ei is. Of ik moet er twee in een cyclus hebben :D Zou dat niet ideaal zijn? Is de eerste onbevrucht gebleven? Geen nood, er komt er direct weer eentje achteraan. Dubbele kansen \:D/
    En of de buikpijn ongipijn is, tja. Een beetje wel, maar soms denk ik dat het anders voelt. Het is constant aanwezig, een beetje zeurend en drukkend. Af en toe, voornamelijk als ik opeens opsta of beweeg, wordt het wat heftiger en zakt dan weer af. Maar zoals ik al eens eerder schreef, ik heb al buikpijn sinds mijn ei, het wordt alleen hoe langer hoe duidelijker. Wat dat nou weer te betekenen heeft :(:

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hihi misschien is het wel raak, Orwen!! :D Ik hoop het voor je!

Hoe werken die ovutesten precies, wanneer begin je met testen? Misschien dat ik dat volgende maand wel doe... maar ik weet vrij zeker dat ik net na of op de sprong zit nu. Slijm (maar een dag heb ik dat), en steekjes... Deze week gewoon nog goed aan de slag en tot de laatste week voor NOD zorgen dat er voor de zekerheid nog ladingen soldaatjes afgeleverd worden =D>

[-o< voor een vruchtbare 2e ronde!

Bij ons is er trouwens een kans dat we onverhoopt een ronde overslaan omdat we beiden het land uit zijn in een mogelijk vruchtbare periode in juni :(

Ik ben trouwens wel benieuwd wat jullie allemaal voor werk doen?

9. smile17

smile17 Niet meer actief

Jeetje wat is er veel geschreven!

@BB10 hier nog 1 die absoluut niet van de tandarts houdt blehh maar in ieder geval veel succes en het is voor een goed doel moet je maar denken.

@Orwen ik heb wel vaker gelezen dat ongibuikpijn van ei tot NOD een goed teken kan zijn maar ik had dat ook vorige ronde en werd dus ongi dus het kan alle kanten op. Ik hoop gewoon dat je zwanger bent!

@Roosje hoe gaat het met je? AL meer kwaaltjes ondertussen?

@Evenstar ik ben na het afstuderen begonnen als intern accountant erg leuk vindt ik!

@Serendepity hee niet negatief he gewoon rose denken en wij zijn gewoon hartsikke zwanger;) deal?

@Mezelf vervelend dat je cylus zo lang duurt en inderdaad het begin tot aan ei duurt zo lang....

10. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hey meiden,

@BB10: heel veel succes bij de tandarts! Ik heb al mijn verstandskiezen al laten trekken en bij mij is alles goed gegaan eigenlijk weinig tot geen last van gehad. Ik vond het echt 100% meevallen, ik hoop dat dit je een beetje gerust steld. Over het hele slijm verhaal, ik heb altijd weinig last gehad van rekbaar slijm zeg maar dus het hoeft niks te zeggen over een eisprong ;)

@meiden die bijna kunnen testen: SPANNEND!!!! Ik leef echt super met jullie mee!!!
    Orwen: ik had ook buikpijn net voor NOD dus wie weet, het kan nog alle kanten op!
    Serendepity: ik weet dat het moeilijk is maar probeer toch zo positief mogelijk te zijn, wachten duurt echt heeeeeeeel lang...

@Evenstar: balen dat jullie vaak in het buitenland zitten, nu je voor een beebje gaat kan ik me voorstellen dat dat wel eens frustreerdend kan zijn. Ik zelf werk in de zorg dus heb veel onregelmatige diensten waardoor ik mijn mannetje soms alleen in bed tegen kom. Het is soms wel zwaar omdat we elkaar soms zo weinig zien. Heel veel succes met het schrijven van je proefschrift!

Met mij gaat het goed, ik ben echt super moe de laatste tijd, ik slaap echt super veel, zelfs overdag! Ben soms met tijden nog wat misselijk maar nog niet boven de wc pot gehangen of zo. Ik begin wel steeds meer op een roze wolk terecht te komen maar ben nog steeds heel bang dat het allemaal niet goed is, kijk ook erg uit naar de eerste echo...
    Afgelopen donderdag is de vrouw van moeders voor moeders langs geweest, mocht meteen beginnen de test was goed. Ik kreeg ook kadootjes en dat vond ik wel heel raar, stel dat het niet goed is.... Mijn zus heeft ook een miskraam gehad en dat zagen ze pas bij de eerste echo (7 weken). Ik probeer er wel van te genieten hoor maar het is heel dubbel allemaal.

Meiden ik duim voor jullie allemaal en dat jullie allemaal snel zwanger mogen worden of misschien al zijn! [-o<

11. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Jee! Ben ik hier gister nog geweest en ik loop alweer achter! Wel leuk zo'n actief forum :)

@Smile: goed voorteken toch, geen migraine aanval? En natuurlijk sowieso prettig om niet te hebben :) Nog een paar dagen en je weet meer!

@Serendipity: Joh, als het deze ronde niet raak is, is het misschien de komende maand wel raak! Dan gaan we samen door :) (ik voel ook zo goed als niks na deze eisprong).
    Maar ongi gevoel komt bijna altijd ook voor bij zwanger zijn. Ook voor jou nog een paar dagen!

@Orwen: Ik denk dat jij echt wel aardig wat kans hebt om zwanger te zijn! Wat je beschrijft sinds je eisprong past er echt bij. Je weet het natuurlijk niet zeker daardoor, maar ik ben erg benieuwd!

Ik hoop het voor jullie alledrie! :)

@BB10: heel veel succes en sterkte bij de tandarts. Ik hoop dat het meevalt!

@Evenstar: Deze site: http://www.sensitest.nl/ovulatie-calculator.php
    kan je helpen bij het 'wanneer' van de ovulatie. Ik vind het zelf wel prettig om te weten dat de ovulatie er echt zit aan te komen (inmiddels zat aan te komen). Het geeft je meer het gevoel dat je cyclus wel goed loopt. Sensitest staat op zwpagina ook goed bekend.
    Verder heb ik een eigen bedrijfje (wil je best meer vertellen maar liever in een pb'tje in verband met de privacy)

@Mezelf: Goed dat je er niet teveel over nadenkt. Ik hoop wel dat je cyclus snel wat korter wordt. Ik weet jouw anticonceptie verhaal hiervoor niet meer, was je nou net gestopt met de pil? (en ik hoop dat ik het niet eerder heb gevraagd :oops: :) )

@Roosje: hoe is het met jou? En je symptomen?

@Allemaal:
    Nou, hier dus echt niet hetzelfde verhaal als toen ik de vmk had. Ik voelde toen een bijna constant trekkend gevoel vanaf de eisprong (ook al weet ik niet of ik echt daar zat met mijn cyclus, ik kende die nog niet door Mirena), totdat de steekjes in de bm begonnen. Nu bijna niets! Ach, dat was bij Roosje ook zo tot de innesteling :)
    We wachten weer af!

12. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Roosje en ik waren tegelijk een bericht aan het typen, maar ik zie dat mijn vraag aan haar al beantwoord is :)

13. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Jeempie wat een actievelingen hier zeg! Ik houd het niet bij met een keer per dag kijken. Ik kijk alleen maar als ik 's avonds thuis ben. Stel je voor dat ze er op mijn werk achterkomen dat ik hier op een forum zit. Niet dat het niet mag of zo, maar dan weet iedereen gelijk waar ik mee bezig ben.
    Over het werk:
    Ik denk dat een van jullie hetzelfde werk doet als ik. Ik wil het inderdaad ivm privacy niet zeggen, maar het is iets met kinderen. Het zou wel leuk zijn als ik uiteindelijk zwanger ben en iedereen het weet, dan kan ik wel mijn volledige identiteit uit de doeken doen! ;)

@ Luca: Ik ben al sinds begin september 2008 gestopt met de pil. Maar mijn cyclus is heel land uitgebleven. Ik heb er nu pas 3 gehad. Erg uiteenlopend qua lengte. Best lastig, daarom begin ik deze week met ovutesten, zodat we het toch iets beter kunnen uitkienen. En wie weet kan ik dan mijn ei voelen. Dat scheelt weer voor de volgende maanden. (hopelijk hoef ik er dan niet meer op te letten ;))
    Bij jou al gekkigheidjes? Vreemde dingen? Wel erg spannend hoor! Het lijkt me zelfs een klein beetje eng in jouw geval. Heel veel succes!!!

@ Roosje: Je bent al veel aan het regelen dus! Moeders voor moeders, cadeautjes! Leuk!!! Heb je het al aan veel mensen verteld?

@ BB10: Voor jouw helemaal spannend. Ik hoop zo voor je dat je cyclus meteen helemaal in orde is. Die van mij was drama, dat gun ik niemand. Merk je al dingetjes?

@ Evenstar: Ik heb nog geen andere nieuwe huisarts. Voordat ik dat ga doen, wil ik hem wel de kans geven mij serieus te nemen. Dus ik ga er wanneer dat nodig is, in iedergeval nog een keer naartoe. Ik heb kort geleden ook via mijn beroep contact met hem gehad. Toen was ik de 'professional', dus misschien scheelt dat. Hoewel dat toch ook wel weer gek is.

@ Degenen die ik nu vergeten ben: Ik weet even niet meer exact hoe of wat. Maar volgens mij zijn jullie de 'binnenkort testers'. Oei oei oei, spannend!!! Duimen!!!

14. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @mezelf: Ik snap heel goed dat je je huisarts nog een kans wilt geven. Bij een andere huisarts moet je ook maar weer afwachten hoe hij/zij is.

@vertellen: Wij hebben het alleen nog maar aan mijn ouders en aan mijn zus en zwager verteld. Mijn zus is al 4 jaar bezig om zwanger te worden en ze gaat in mei beginnen met IVF. Ik wilde het daarom zo snel mogelijk tegen haar vertellen omdat het allemaal al erg zwaar voor haar is. Het vertellen tegen mijn zus was ook niet echt leuk, ze werd heel verdrietig omdat ze ook zoooooooooooooooo graag zwanger had willen zijn en al kinderen had willen hebben. Ze gunt het mij wel hoor maar het is allemaal heel erg dubbel. Al haar verdriet kwam er uit... :(
    Als mijn zus al kinderen had gehad dan hadden we het waarschijnlijk nog tegen niemand gezegd. Mijn schoonouders/schoonzus en haar man weten het ook nog niet. Ik heb het alleen tegen mijn beste vriendin verteld maar dat kwam ook doordat zij zelf ook bezig zijn om zwanger te worden (kwamen we bij toeval achter!) en zij wist ook precies hoe ik in mijn cyclus zat en dat ik overtijd ben geweest enz... Dus verder weet nog niemand het soms best moeilijk! Kan het soms wel van de daken schreeuwen :)

15. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden,
    Hier gaat m'n ongesteldheid beginnen :(... het heeft nog niet door gezet, maar voel al wel de buikpijn opkomen en heb al klein beetje bloed verloren... helaas, op naar ronde 3!
    Moet wel zeggen dat we deze ronde weer niet goed geklust hebben rond m'n ei, vorige ronde ook al niet want toen was m'n ventje ziek, dus eigenlijk hebben we nog niet eens de kans gehad om zwanger te zijn :( Maargoed nu weet ik iig ook dat ik buikpijn kan hebben na m'n ei ipv voor m'n ei!
    Hoop dat Smile en Orwen wat meer geluk hebben!!

16. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Jammer zeg Serendipity! Niet al te erg teleurgesteld? Hopen dat je de volgende ronde wat beter kunt klussen rond je ei.

@Roosje: Je kunt het dus wel al met meerdere mensen delen, maar toch nog niet optimaal. Hopelijk is je zus gauw zwanger met de IVF, dan kunnen jullie samen genieten van de zwangerschap en daarna natuurlijk de kleintjes!

17. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @Serendipity: Balen meid!!! Ik hoop dat jullie deze maand wel op de goede momenten kunnen klussen!

@Mezelf: ik hoop ook echt heeeeeeel erg dat mijn zus in mei zwanger is na de IVF behandeling [-o< !

@Smile en Orwen: hoe gaat het bij jullie?

18. smile17

smile17 Niet meer actief

@Roosje ik duim mee voor je zus als ze in mei zwanger zou raken hebben jullie nog een tijdje dat je samen met een dike buik mag rond lopen leuk hoor! Lijkt me inderdaad heel lastig voor haar toen jullie het vertelden aan de ene kant blij voor je zus maar aan de andere kant je eigen verdriet en het waarom wij niet...

@Serendipety neeeeeeeeee wat balen zeg! Even een afspraak hoor volgende maand ga jullie in de juiste periode klussen hoor!!!

@Mezelf heb jij al enig idee of deze ronde korter zou duren? Misschien door ovutestjes ofzo?

Met mij gaat alles goed af en toe wat krampjes dus kan beide kanten op maar heb nog steeds goed hoop!

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Haaaai allemaal,

@ Serendipity: wat jammer dat je ongesteld aan het worden bent... op naar de derde ronde, en de kans is heel klein dat je vriend weer ziek rond je ei is toch?

@ Mezelf: ik snap het wel hoor, ik zou zelf ook niet makkelijk van HA veranderen, maar het is wel prettig om iemand te hebben die je serieus neemt.

@ Roosje: ik duim mee voor je zus! Het lijkt me heel moeilijk om al 4 jaar bezig te zijn... en als je zusje (jij dus) dan meteen zwanger is is dan misschien toch een beetje bitterzoet...

@ Smile: statistisch zou er toch een van ons op zijn minst in de tweede ronde zwanger moeten zijn toch? Irritant dat de 'symptomen' op allebei lijken... krampjes betekenen nog niks dus we houden de moed erin :D

Ik wou trouwens dat ik precies wist wanneer ik mijn ei had. Ik denk dat ik toch volgende maand die ovutesten ga doen, ookal denk ik dat ik deze maand goed gemikt heb met vrijen. Maar het 'verplichte' gevoel, ik weet niet, ik vind het niet altijd leuk voor de lol tijdens het vrijen, ik wou dat ik er wat relaxter over kon doen :rolleyes:

Met de zorgjes gaat het op zich wel beter, maar ik moet me ECHT op mijn werk richten en hier niet teveel mee bezig proberen te zijn. Bleh, niet makkelijk, zeker niet in de weken richting NOD.

20. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Serendipity: Wat jammer meid!! :(
    Op naar de volgende ronde in ieder geval, en drie keer recht is.... een beebje!!! :) ;)

@Mezelf: Op welke cyclusdag wil je nu beginnen met de ovutestjes? Lijkt me inderdaad best moeilijk bepalen met een onregelmatige cyclus. Neem je je kortste cyclus als uitgangspunt of een gemiddelde?

@Roosje: rot dat het zo moeilijk voor je zus gaat om zwanger te worden. Hopen dat jullie snel samen zwanger zijn!! :)

@Evenstar: Goed hoor, niet teveel stressen! Je weet het vast al, maar onze biologie zorgt dat je rond de ovulatie meestal veel zin hebt in seks. Maar kijk maar wat je fijn vindt: kennis door de ovutestjes of spontaniteit!

@Smile en Orwen: spannend!!!! :)

Hier heel af en toe lichte krampjes aan mijn rechter eierstok, maar die zal ik vast altijd wel hebben ;) Nu 3 DPO, ik hoop iig dat de lf lang genoeg is.

Deel Deze Pagina