Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Luca: Wat bedoel je met 3 DPO? Geen idee. Ik duim voor je, dat het deze ronde goed gaat.

@Evenstar: Nou spannend hoor! Ik zie dat het nog wel even duurt voordat je kunt testen. W888, w888 en nog eens w888.

Ik heb vandaag de eerste ovutest gedaan. Ik ga maar een beetje uit van de kortste cyclus. Ik zou echt balen als ik m'n ei mis. En ik heb er toch 48! in huis ;). Ik hoop alleen niet dat mijn ei volgende week is, dan is mijn mannetje er niet. Vlak voor hij weggaat nog maar wat soldaatjes op wacht leggen en hopen...

Weet iemand hoe dat zit met die ovutestjes van sensitest? Ik zag het niet op de gebruiksaanwijzing staan. Als je een heeeel licht streepje ziet, betekent dat dan dat er wel iets aan zit te komen, of kan je op ieder moment een heeeel licht streepje zien. Ik kan me nl voorstellen dat zo'n licht streepje betekent dat er al een iets verhoogde LH waarde is. Lang niet genoeg hoor, maar niet dat het dan nog weken duurt. Met mijn cyclus weet je het immers nooit :(.

2. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Mezelf: 3 Dagen Post Ovulatie (haha, die termen ook ;), al wordt deze door medici ook gebruikt en CD=CyclusDag ook)
    Verder heb ik een internetpagina gevonden die het een en ander over de sensitest ovutestjes uitlegd. Vond 'm zelf heel handig.

Ik merkte trouwens dat ik zelf minstens 5 dagen voor ovulatie ook al een licht streepje had. Net voor mijn menstruatie de vorige keer dus geen streepje. Ik hoop dat je ovulatie een korte cyclus zal voorspellen!!

Hier is de site:

http://www.snelzwanger.nl/index.php?topic=6.0

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat is zo, ik merk sinds de Mirena dat ik veel meer 'variabel' ben in mijn zin in sex, dat was meer constant en ook minder intens.

Maar we zijn allebei ook wel eens moe op dagen dat het wel 'handig' is om iets te doen, en dat vind ik gewoon het rottige, dat ik toch ergens wel wat berekenend ben en dat juist wat betreft sex niet zou willen zijn.

@ Mezelf, ws. werkt het net als met zwangerschapstesten en wordt de test donkerder als je meer van het hormoon en dus dichterbij je ei zit. Ik denk niet dat je nu nog 13 dagen van je ei zit zoals in je banner staat, maar wel heel moeilijk in te schatten he! Als je nu al een licht streepje hebt... :D

@ luca, wat bedoel je met 3DPO? dagen na ei? Ik heb ook af en toe steekjes, aan beide kanten. Ik had dat vorige maand ook na mijn ei geloof ik. Gelukkig ben ik niet de enige die de NOD rond bevrijdingsdag heeft :)

4. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Hopelijk wordt bevrijdingsdag een bevrijding van spanningen en een begin van het genieten van een goede zwangerschap!!!!

Ik hoop idd dat mijn cyclus korter is dan op mijn banner staat. Daarom ben ik maar vast begonnen met die ovutests. Ik had natuurlijk ook al eens een cyclus van 32 dagen, dat zou fijner zijn. Ik ga even mijn banner aanpassen naar 32 en kijken hoe ik er dan voor sta. Ben te lui om zelf te rekenen ;).

5. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Mmm, ik hoop niet dat een cyclus van 32 dagen heb (de kortste tot nu toe). Dan is mijn mannentje er niet op de vruchtbare dagen.
    30 dagen zou net kunnen.

6. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden,
    Hier heeft het nog niet helemaal doorgezet, maar dat zal vanacht of morgen wel komen... heb nog steeds af en toe krampen, dus het zal echt niet lang meer duren! Ik hoop eigenlijk wel dat het morgen doorzet en niet vrijdag pas, want anders ga ik me weer zorgen maken over vruchtbaarheid enzo... want vrijdag hadden we nog geklust! Maargoed dan nog hoef je niet altijd zwanger te raken natuurlijk.

@ Orwen en Smile
    Nog niks te bekennen?? Ik vind het zo spannend voor jullie... ik duim hoor!! Gewoon zwanger zijn!!

@ mezelf
    Zal je net zien... krijg je een korte cyclus, is je mannetje er misschien niet :S ... maar je hebt denk nog een goeie kans voor een cyclus van 30 dagen als je nu al een licht streepje hebt! Het is iig fijn om te weten dat je cyclussen niet steeds langer worden, maar er ook nog een kortere tussendoor komt!

@ luca
    haha ik moest wel lachen hoor, om je zin... we houden hem er zeker in!! 3x is een beebje!!
    Daar ga ik zeker voor, ik begin m'n lichaam steeds meer te begrijpen, dus deze maand gaan we gewoon goed klussen, op het moment dat het moet!

@ roosje
    Wel fijn dat je nog niet zo heel erg veel symptomen hebt, dat je iig niet kotsend boven het toilet hebt gehangen is wel top natuurlijk, volgens mij heb je dan echt geluk! Natuurlijk is niet iedereen zo misselijk, maar je hoort het toch wel vaak! In mijn familie iig wel heel erg, dus ben bang dat ik er straks wel aan moet geloven!
    Wel moeilijk dat je zus al zo lang aan het proberen is voor een kindje, lijkt me erg moeilijk! Maar het zo wel heel erg leuk zijn als jullie straks tegelijk zwanger zouden zijn!

@ evenstar
    Zal nog even vertellen wat ik voor werk doe! ;) Werk op een kinderdagverblijf en het leuke is dat ik ook nog eens op een babygroep werk!! Ik mag dus bijna elke dag al een beetje genieten van de wondertjes, ik vind m'n werk echt heerlijk! Maar het lijkt me zo geweldig om zelf zo'n wondertje te hebben! Maargoed dat vind iedereen hier! Vind het wel fijn dat ik door m'n beroep alvast wat weet over hoe het allemaal moet! ;)

Verder hebben wij hier ook wel eens het probleem dat we erg moe zijn en minder zin hebben... vind het wel vervelend, maar moet er ook niet aan denken dat je zwanger bent en terug denkt aan een vluchtertje waarbij je eigenlijk geen zin had hahahaha! Klinkt misschien stom, maar wil liever een baby maken met hele goeie sex haha! Eigenlijk wel logisch toch?

@ bb10
    Hoe is het met jou? Zit je nog voor je ei? Jij hebt vast een leuke week achter de rug en dan is het wachten weer begonnen... Denk je al iets te voelen?

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Wat bedoel je zorgen maken over je vruchtbaarheid? Omdat je dan boven de 35 dagen zit? Als je vandaag helderrood verlies hebt, is dat gewoon dag 1 van de nieuwe cyclus. En je had toch vruchtbaar slijm en alles? Ik zou me daar maar geen zorgen om maken hoor.

Oh, leuke baaaan! Ik zou er denk ik nog meer rammelende eierstokken van krijgen, ik krijg ook geen genoeg van de dreumes van mijn vriendin die alweer zwanger van nummer 2 is... maar ja, bij hun was het ook pas in ronde 9 de eerste keer... aaah ik ben pas in ronde 2! Hahaha.

8. BB10

BB10 Niet meer actief

Poeh meiden, het is een hele klus om jullie bij te blijven. Jullie kunnen kletsen zeg.

Meiden die bijna kunnen testen, ik zal duimen!
    Meiden die wachten, stuur ik een emmertje met veel geduld.
    Meiden die zwanger zijn, stuur ik een lege envelop, vervelende klachten erin en op de post doen.
    Meiden die in de MMM zitten, stuur ik een doosje positieve resultaten.

Serendipity, ik zit nog voor mijn ei als het goed is. Ik heb wel al twee dagen een rommelende buik en pijn in mijn onderrug (en dat heb ik nooit)
    Mss heeft het met mijn ei te maken maar ik zou het echt niet weten. Wie weet is het gewoon ontpillen? Ook heb ik steken in mijn lies??? Waar dat nu weer vandaan komt?
    Raar hoor ik dacht mijn lijf toch wel een beetje te kennen, niet dus!

Morgen onder narcose voor mijn kaak (kies) ik hoop dat ik er naderhand weinig last van heb, helpen jullie mee duimen? Ik denk ook dat er voor mij morgen geen ZP inzit want ik weet niet of ik in staat ben om achter de computer te kruipen.
    Ik hoop vrijdag weer bij te kunnen lezen en dan zal ik meteen vertellen hoe het gegaan is.

Veel liefs
    BB

9. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Sterkte morgen BB10! Ik hoop voor je dat je er weinig last van hebt en dat je gauw weer alles kunt doen wat je wilt doen.

Er wordt wel veel gekletst hier idd. Gezellig hoor! Ik heb het gevoel dat het groepje steeds hechter wordt. Leuk!!!

10. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Heel erg veel sterkte BB10!!! Ik hoop dat het meevalt voor je.

Liefs, Luca

11. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Hey lieve meiden!

Morgen ga ik uitgebreid op jullie allemaal in. Nu ben ik te moe (lange dag gehad).
    Hier nog geen ongi, trouwens. Sssspannend... 8)

Tot morgen!

En BB10: veel sterkte, ik duim voor je!

12. smile17

smile17 Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

@BB10 succes vandaag hopelijk valt het mee!

@Serendipty hmmm het zet niet door en alleen oud bloed dan heb je nog steeds kans ik hoop het voor je!

@Orwen oh spannend meis jij bent nu officieel overtijd! Maar als ik het me goed herinner ga je toch ook pas zaterdag testen? Of heb je stiekem vandaag al getest;)

@Luca hoe is het bij jou al symptonen?

@Mezelf ik hoop dat je eitje maar snel spingt en je dus snel een super vette positieve ovutest hebt!

@Evenstar voor jou worden het ook nog 10 lange dagen afwachten pff wat duurt wachten lange he!

Bij alles goed nog geen ongi te bekennen wel nog steeds wat krampjes anders dan vorige maand of wil ik dat het anders is nou ja afwachten maar! Meestal krijg ik s'avonds bruin en s'nacht begint de ongi dus als ik morgen wakker wordt met een schone string ben ik al een beetje happy ;)

13. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @roosje: Ik kan me helemaal voorstellen dat het heel moeilijk is voor je zus, maar ook voor jou! Hoewel dat natuurlijk helemaal niet nodig is, voel je je waarschijnlijk toch schuldig. En je wilt natuurlijk ook graag met je zus over je zwangerschap praten, misschien wel juist met haar. Ik hoop voor jullie dat ze heel snel zwanger is!

@Evenstar: Mijn vriend en ik hebben besloten ovutesten te gebruiken om gewoon te weten wanneer mijn ei ongeveer is. Zo kun je je NOD ook beter berekenen. Wij hebben ons wel wat aangetrokken van wat de test zei, qua klussen. (Voor zover dat ging, aangezien mijn vriend dus veel weg is.) Voor de rest klussen we als we zin hebben. Maar ik kan niet zeggen dat het toen voor mijn ei een ‘moeten’ was. Het had gewoon nog een extra reden ;)

@Luca: Krampjes na je ei? Dat klinkt goed! Jammer dat je nog zo lang moet wachten met testen… Sterkte de komende weken!

@Mezelf: Ik vond het heel prettig om met ovutesten te werken. Het is lekker duidelijk en je kunt ook je NOD veel beter berekenen. Ik had ook de testen van Sensitest. Bij mij stond er een week voor mijn ei een heeeeeeeeel licht streepje. (Zo een die je wel wil zien als je zwanger bent en te vroeg test.) Dat werd twee a drie dagen voor mijn ei steeds duidelijker. Toen ben ik twee keer per dag gaan testen. Maar misschien dat het niet bij iedere vrouw hetzelfde werkt. Ik kan me voorstellen dat LH bij de ene persoon snel opkomt en bij de ander heel langzaam. Gewoon uitproberen, dus! Succes!

@Serendipity: Wat balen van de ongesteldheid die er (misschien) aankomt. Ik duim heel hard voor je dat het bij oud bloed blijft en dat je snel positief test! Hoe is het vandaag gegaan?

@BB10: Viel het mee vandaag? Heb je veel pijn? Oh, je bent nu waarschijnlijk nog onder narcose of op de verkoeverkamer. Hoe dan ook: ik hoop dat alles voorspoedig is gegaan en je lekker snel opknapt!

@smile: Spannend he? Voel je verder nog dingen? Jij gaat ook zaterdag testen, toch? Ik zal voor je duimen!

Hier nog steeds geen bloed gezien. Hoewel ik er deze ronde aan het begin niet veel van verwachtte, heb ik nu steeds meer het idee dat het wel eens raak kan zijn. Ik denk dat mijn borsten voller, zachter en steviger zijn, ik heb al sinds mijn eisprong buikpijn (de laatste dagen vooral heel laag, bij mijn schaambot), en sinds afgelopen vrijdag of zo echt het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Ik kan me vergissen, maar volgens mij had ik dit nooit zo lang van tevoren.
    Wat wel een beetje gek is: mijn borsten doen al een kleine twee weken zeer (ik heb altijd zere borsten voor mijn ongi), maar dat lijkt nu minder te worden. Terwijl veel meiden die normaal pijn in hun borsten hebben, dat juist niet hebben als ze zwanger zijn.

Het plan is inderdaad om te wachten met testen tot zaterdag, maar ik vind het zo vreselijk eng! Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat hij positief zal zijn. Als ik realistisch ben weet ik wel dat ik zwanger zou kunnen zijn, maar gevoelsmatig wil het er niet in dat ik het geluk kan hebben om al in ronde 2 zwanger te zijn.
    Dit is echt een rotgevoel. Voor mijn gevoel kan het gewoon écht niet. :( Snapt iemand dit?

14. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    En o ja, de laatste vijf nachten zweet ik echt ontzettend 's nachts in bed. Echt nat van het zweet ben ik dan :confused: Uit de zoekfunctie duid ik dat dat wel positief kan zijn.

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hee orwen, ik heb een heeeel positief gevoel over wat je schrijft :D

Wie weet!!!

Ik hou het even kort want ik heb niet veel tijd vandaag en mijn nek en rug zitten totaal vast. Gisterochtend werd ik wakker met een heel rare pijn op de spier tussen onderrug en rechterbil, en waarschijnlijk door de verkramping heb ik vannacht verkeerd gelegen en zit mijn nek links helemaal vast. Ik weet niet hoe het komt, maar het is er ingeschoten en ik kan me nauwelijks bewegen :(

Qua relevante symptomen niks te bekennen, maar dat ik zit echt pas net na mijn ei als het goed is.

16. BB10

BB10 Niet meer actief

ff snel een update, ik ben weer thuis.
    maar nog erg groggie van de narcose. mijn kaak doet zeer en het lijkt of mijn kiezen niet meer op elkaar passen. mijn hele mond is verdoofd dus alles wat ik wil drinken loopt er meteen weer uit lekker joh. Gelukkig bloed het niet erg. Ik ben nu wel erg duizelig en ga zo weer op de bank liggen. de narcose is me meegevallen maar heb nu wel pijn. typen met een hand is trouwens ook niet zo handig, in de andere zit een coldpack.
    Hopelijk heeft het geen effect op mijn ei, dat ie later komt ofzo.
    ik meld me wel weer als ik fatsoenlijk na kan denken!
    gr bb
    ps iedereen kei bedankt voor de opbeurende woorden ik vind jullie allemaal llliiieeeffff!!!!
    (zwalkt nu snel terug naar de bank, hoezo verslaafd!)

17. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Orwen: oef, jij klinkt behoorlijk zwanger ;) Vind je het eng omdat het nu nog zo onwerkelijk lijkt? of omdat je leven daardoor zo kan gaan veranderen? Of iets anders?
    Spannend hoor! (Oef, ik had als ik jou was waarsch. al zekerheid willen hebben en al getest. Maar even afwachten is wel verstandig!) Veel succes met testen :D

@Smile: ben ook erg benieuwd naar jou uitslag!!! Vannacht nog even afwachten, en dan nog een nachtje (slecht ;) ) slapen en dan is het zaterdag!!! Jij ook veel succes : D

@Serendipity: is je menstruatie nu doorgebroken? Ik zie je banner nog niet op dag 1 staan? Misschien toch nog een sprankje hoop? En anders 3xrecht=scheepsrecht=beebje ;)

@BB10: ik hoop dat je snel weer beter bent :) Jij bent ook lief :) ;)

Tussendoor: pfff, moet nu al twee keer dit bericht tussendoor wijzigen omdat BB10 en Evenstar me voor zijn en dan klopt mijn berichtje niet meer (en duurt lang, ben ook aan het koken)... :) zo druk is dit forum!

@Evenstar: beterschap met je nek en rug!

@Mezelf en Roosje: alles goed?

Hier nog steeds wat 'ongemak' in mijn rechterlies en wat steekjes aan de rechterkant onderbuik. Maar ja, we weten allemaal wat het is om op symptomen te letten: je voelt alles! En weet niets zeker... Over een week wordt het allemaal erg spannend voor me hoop ik :)

18. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey meiden,
    Hier begint het nu net een beetje door te zetten.. Ben ook nog eens weer ziek aan het worden volgens mij.. Dus ga lekker vroeg m'n bed in! M'n banner verander ik van het weekend wel weer ff! Smile en Orwen.. Nog maar 2 nachtjes.. Spannend.. Denk dat jullie beide hele goede kans maken! En dan rond oud en nieuw uitgerekend zijn.. Leuk hoor!

19. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @BB10: Heel veel beterschap! Ik hoop dat je weinig pijn hebt en dat de narcose snel uit je lichaam is.

@Orwen: ohhhhhhhhh wat spannend!!!! Ik duim voor je!!!

@Evenstar: hoe gaat het met je nek?? Is de pijn al minder geworden?

Hier gaat alles redelijk, ik word per dag vermoeider... ik heb eigenlijk de hele dag een super moe gevoel... ik probeer toch om overdag niet te veel te slapen omdat ik heb gemerkt dat als ik overdag slaap ik daarna nóg vermoeider ben. Ik denk wel dat ik zo naar bed ga (het is pas 21.00 uur :rolleyes: ).

20. smile17

smile17 Niet meer actief

Hoi meiden vannacht goed doorgekomen en niet stiekem getest vanmorgen! Ik heb ook een soort van rustig gevoel waardoor ik niet zo nodig hoef te testen en rustig af wacht tot zaterdag. Ik hoop gewoon zo dat de ongi wegblijft en ik morgenochtend kan testen.
    Ben trouwens sinds gisteren steeds wat misselijk. Ik heb echt zo iets laat dat misselijk zijn maar doorzetten en even lekker spugen dan heb ik een "echt" symptoon.
    Ik denk steeds ja ik ben wel zwanger en dan weer niet/ wel / niet /wel pfff je wilt jezelf ook niet meer zoveel hoop geven.

@BB10 hopelijk gaat het al wat beter met je en krijg je niet al te veel last van je mond. Goed schoonhouden ik gebruikt eerst zout water en kreeg toen ontsteking toen kreeg ik waterstofperoxide en dat hielp heel goed. Dat kun je gewoon bij de apotheek halen.

@Orwen spannend ik vindt je echt stoer dat je het zo goed vol houdt jij bent tenslotte al 2 dagen overtijd. Maar ik heb een erg goed gevoel bij jou!

@Roosje doe lekker rustig aan en geniet ervan! Nog iets meer dan een week en je hebt je echo daarna is het allemaal nog echter en wordt je denk ik ook wat zekerder.

@Luca vertel mij wat over die symptonen zoeken hihi erg he? Ik duim voor je en denk aan onze afspraak ;)

@Evenstra hopelijk gaat het al wat beter met je!

@serendipety ik hoop dat je niet ziek wordt maar als je ziek wordt dan beter nu dan tijdens je ei toch?

Deel Deze Pagina