Luca thanx voor de tip. Ik denk (als ik het vol kan houden) dat ik maar wacht met testen tot 9 of 10 mei. En ik blijf toch stug voor je duimen hoor Luca! Ik ben ook zeer benieuwd hoe het met Smile is? Ik ben ook benieuwd naar alle andere meiden! gr BB
Haaaaai *vangt snel wat HCG* Ik voel hier ook niks bijzonders op zich, hoewel gisteren veel lage rugpijn (kan makkelijk met het hardlopen te maken hebben, heb mijn ronde vergroot tot 16.5 km) en vandaag wat witverlies. In de eerste ronde (maart) had ik uberhaupt geen hoop, met name om dat ik ternauwernood op goed gewicht was... maar nu betrap ik mezelf wel op hoop. Jee, ik ben echt op erg goed gewicht nu, ik heb gisteren mezelf maar op twee nieuwe broeken getrakteerd want ik pas niet meer in de minimaatjes. Het is voor een goed doel, zeg maar.
Hee meiden! Dank voor de felicitaties! Het maakt het op een bepaalde manier iets echter. Het voelt nog allemaal zo onwerkelijk, hoewel minder dan een paar dagen geleden. Ik ben soms wel echt bang dat het misgaat. Ik ben dan af en toe wat misselijk, maar soms denk ik: hee, ik ben al even niet misselijk geweest, zou alles wel goed zijn daarbinnen? Serendipity vroeg ernaar, dus hier mijn symptomen op een rijtje: -lichte, lage, zeurende buikpijn -af en toe een beetje misselijk, afgewisseld met honger -alleen nog water willen drinken, geen sap meer (hield ik erg van) -nauwelijks meer behoefte aan chocola -veel zin in zout en vet eten -vollere en zachtere borsten die aan de zijkanten wat pijn doen als je erop drukt -mijn haar zit sinds een dikke week echt totaal niet meer -'s ochtends vroeg wakker -vaak nachtelijk zweten -overdag erg moe/slaperig -soms wat onredelijk/emotioneel om niks -sinds een paar dagen wat lichte hoofdpijn Volgens mij is dit het tot nu toe wel. En als jullie het leuk vinden, blijf ik zeker langskomen net als Roosje! Vind het een veel te leuk groepje
Hey Orwen, Al die symptomen heb ik ook gehad de afgelopen paar weken hahaha, dus tja blijft altijd afwachten he... pas als je zeker weet dat je zwanger bent, ga je die symptomen echt plaatsen! Ik hoop dat we de volgende ronde allemaal in een topic aan de andere kant zitten gezellig met z'n alle zwanger!!
ik ben er helemaal VOOR om met zijn allen zwanger te zijn... er wordt aan gewerkt! Tja, ik moet zeggen dat ik vorige maand ook veel van deze dingen had, de zijkanten van mijn borsten waren heel pijnlijk, vroeg wakker worden, moe, rommelende darmen... En ook nu begint er weer van dat ambigue hormonale gedoe: borsten gevoeliger, steken bij liezen/schaambeen, lage rugpijn,... ik hamer mezelf maar in dat het maar een kleine kans is dat het raak is en probeer er niet teveel aan te denken. Ik vind het ook raar dat mijn banner 7 dagen geeft terwijl ik mijn mens. echt pas 4/5 mei verwacht. Tijd vliegt, dat wel. Deze maand ging een stuk sneller dan de vorige, en dat komt juist doordat ik er niet teveel mee bezig was. In ieder geval minder hihi.
Haha, hier wordt ook hard gewerkt om bij de zwangere onder ons te horen!!! Mijn mannetje is nu weg, ben erg alleen. Hij is nooit weg. Ik ben altijd degene die een nachtje weg is. . Mijn ovutest geeft nog niks aan. Vandaag had het op zich wel gemogen, dan waren de soldaatjes vast nog actief genoeg, maar laat ei nu maar even wegblijven tot zaterdag. Dan mag ie komen, graag zelfs . Leuk trouwens dat ik misschien wel gelijk opga nu met Serendipity! Dat is altijd wel fijn! De rest is volgens mij bezig met het lange wachten, of............. Zwanger!!!! Wauw Orwen en Roosje, wat is het toch gaaf!!! Ik ben stiekem wel een heel klein beetje jaloers, maar gun het jullie mega veel!!! Orwen, je blijft wel hier hoor, ik vind het gezellig! Ik begin Smile trouwens wel te missen, waar ben je??? Ik word zelfs bijna bezorgd.
Hoi Meiden sorry sorry voor de late reactie maar omdat ik zo onzeker ben durfde ik niet op internet Ik heb dus zaterdag getest en er was een heeeeeeel licht streepje en ik ben nog steeds niet ongi en vlagen van misselijkheid. Vanochtend weer getest en nu weer een heeeel licht streepje op die kruidvat test 2 voor 5 ppfff aan de ene kant weet ik zeker dat ik zwanger ben waarom zou ik anders over tijd zijn, misselijk en gevoelige borsten, moe en natuurlijk een heeeeel licht streepje. Maar waarom is het streepje niet donkerder geworden. Mijn man is niet overtuigd nou ja ik weet bijna zeker dat hij mij geen valse hoop wil geven. Maar hij zag toch ook een heeeeel licht streepje rose/paarsig dus tja Ohh wat een onzekerheid hihih nou maar weer wachten ik denk dat ik woensdag of donderdag pas weer ga testen Oh ja de test van zaterdag is na een paar uur en nu nog steeds een stuk duidelijker het streepje. De test van vandaag heb ik alleen na 5 en 10 minuten gezien en daarna moest ik na mijn werk duss Ik ben vandaag nog misselijker en ben net snel naar de wc geweest en kokhalzend boven wc gehangen pffff ik wil dikke vette streep pleasseeee Heb maar snel wat HCG van Roosje gevangen misschien help het! @ORWEN WAUW van harte meid echt helemaal super ben helemaal blij je! Hopelijk kan ik na woensdag ook mijn banner veranderen Sorry ik heb jullie stukjes wel gelezen maar ik ben helemaal hyper en zenuwachtend en kotsmisselijk hihi aan de ene kant ben ik zo blij en helemaal overtuigd maar aan de andere kant durf ik het gevoel nog niet toe te laten aangezien ik nog geen duidelijke streep heb Sorry voor de ego kom later vandaag terug en ga op iedereen reageren Jullie zijn zo lief Oh ja ik moet dus echt om alles janken nu dus ook bijna tranen staan al in mijn ogen omdat ik jullie zo lief vindt!
Hey Smile, Ik kan me best voorstellen dat je nog een beetje onzeker bent, maar je weet het: een streepje is een streepje! Gewoon kijken of het streepje donkerder is morgen/overmorgen als het HCG als het goed is is toegenomen. Maaruh... Gefeliciteerd Liefs, Luca
Hoi Luca ik weet dat ik zelf al 100 keer tegen anderen heb geschreven een streepje is een streepje maar hij is echt heeeeel licht. Net weer kokhalzend boven toilet gehangen omdat ik een geur rook vanuit de kantine Ohh ik voel me zo gelukkig maar durf gewoon nog niet toe te geven totdat ik een echt streep heb! testen komt bij jou nu ook wel erg dichtbij? Als ik teruglees heb je best wel symptonen he? Heb je zelf al een gevoel? En wanneer ga je testen? @Evenstar het komt voor jou ook al aardig dichtbij spannend hoor! @Mezelf wat lief dat je me mist Ik had julllie ook echt gemist maar durfde gewoon niet op het forum te gaan beetje gek maar waar! Heb je ondertussen nog ovutest gedaan? Hopelijk blijft je ei weg tot je mannetje er weer is! @Orwen ik wil gewoon nog een keer zeggen hoe leuk ik het voor je vindt hihihi
Ik wilde eigenlijk even iets kwijt... en hoopte dat de al-zwangeren me misschien kunnen vertellen of ze echt verschil voelden in de LF voor de menstruatie en die van voor de zwangerschap. Ik verwacht mijn menstruatie eigenlijk pas maandag 4 mei. Dan zou ik precies 28 dagen cyclus hebben, en als ik het niet al te verkeerd begrijp van mijn lijf, had ik mijn ei keurig netjes op tijd (afgelopen zondag/maandag). Ik ben zo bang dat ik nu al ongesteldheidsdingen voel- dat het te vroeg komt? Mijn borsten zijn op een andere manier gevoelig dan dat ik gewend ben, meer rond de tepels. Ik begon gisteren te huilen bij de tv, zo plotseling dat mijn vriend (en ik later ook) helemaal in de lach schoot. Beh, het lijkt zonder anticonceptie eigenlijk wel of je constant last hebt van hormonen, het is maar twee weekjes rustig ofzo! Ik probeer maar nergens op te rekenen... ik vind dit maar een rottige tijd, zo rond de NOD. Sorry ik moest het even kwijt
Help net naar de wc en nu roze veeg ga ik ongi worden? Ik ben echt verdrietig weet het echt niet meer! Normaal als ik ongi wordt krijg ik eerst bruinverlies en dan pas rood en nu dus roze...........
@Smile: Je weet dat de bm meer doorbloed is als je zwanger bent he? Maar ik kan me voorstellen dat je wat bang bent. Hoe je ons op de hoogte? Ik hoop dat het weer stopt!!! En schrijf je onzekerheid maar lekker van je af als je wil. Ik merk bij mij altijd dat het helpt! @Evenstar: Oh, ik weet het! Ik wijt het alleen niet aan dat ik geen Mirena meer heb, maar aan het zwanger worden en zo. Je let zo op jezelf! Zoals nu: de afgelopen 2 dagen ben ik al snipverkouden en keelpijn, en vrijdagavond en deze ochtend een misselijkheidsvlaag. Niet echt ziek of zo dus, maar bij ook maar een beetje 'dit of dat' is het: zou het? Alsof ik er vroeger bij had nagedacht! Dit is gewoon een heel licht griepje. De steekjes en krampjes zijn ook weg. Maar het laat je niet los. Ik geloof dat ik ook iets van me moest afschrijven Smile: ik hoop voor je dat je snel een dikke tweed streep ziet en geen roze vegen meer!!!
Net weer naar de wc een roze veeg ik heb maar een maandverbandje omgedaan. Mijn hoop begint nu echt weg te zakken maar ben nog steeds misselijk. Hopelijk stopt het bloeden en betekent het niks. Ik weet dat de BM beter doorbloed is maar misschien is dit toch een verlate ongi Oh ik dacht dat ik vanmorgen onzeker was nou nu ben ik pas echt onzeker en net een flink potje gejankt op de wc. Gewoon afwachten...............
Oooh meissie wat vervelend... *knuffel* het KAN zijn dat het niet goed zit en je lichaam gewoon de menstruatie in gang zet. Het kan ook zijn dat je toch licht bloedverlies hebt, volgens mij is roze veeg rond NOD als je zwanger bent helemaal niet abnormaal, maar wel heel heel verwarrend als je ook een streepje hebt gezien. Ik duim heel hard voor je dat het bij spotting blijft en dat je morgen een dikkere streep hebt. Je kan natuurlijk ook een bloedtestje laten doen.
Ja idd, vroeger was het me niet eens opgevallen! Echt zwaar irritant. En ik had me juist deze keer ZO voorgenomen om er NIET op te letten. Ik ga deze week gewoon heel hard schrijven aan mijn proefschrift en me daar zoveel mogelijk op richten [-X Hoop dat je snel niet meer grieperig bent trouwens! ... en nog een hug voor smile! Ik kan me voorstellen dat je echt een zware dag op je werk hebt nu en het liefst meteen nog een testje zou doen.
Hee meiden! @smile: Het is een ongemakkelijke, enge tijd. Ik begrijp helemaal dat je niet meer weet wat je nu moet denken. Maar zoals Evenstar al zei: meer meiden hebben rond kun NOD een (of meer) roze. Het is makkelijk gezegd, maar als het niet goed zou zitten, dan kun je er misschien beter nu achter komen, dan over een paar weken/maanden. En bovendien moeten we niet op de zaken vooruit lopen: het kan nog altijd helemaal goed zijn! Dikke knuffel en veel sterkte. Ik duim voor die mooie, dikke streep! @evenstar: Ik vind je kwaaltjes best hoopgevend klinken, eigenlijk. Ook al is het voor iedere zwangere weer anders, zoals jij ook wel zal weten. Maar kwaaltjes die je normaal nooit hebt in je lf, geven altijd moed! Enne achteraf bezien...zo'n week voor mijn NOD begon ik me ook wat anders te voelen en meer last van hormonen te krijgen. En ik had vanaf toen ook al steeds het gevoel dat ik ongesteld moest worden (nog steeds eigenlijk), dus dat kan ook iets goeds betekenen. Sterkte de komende dagen! @Serendipity: Voel je al wat vreemde dingen? Jouw testdagen komen ook steeds dichterbij, he? Spannend! @luca: Ik weet niet of ik het al eerder zei, maar ik had deze ronde ook niet het idee dat ik zwanger zou kunnen zijn. Dat kwam pas echt een of twee dagen voor ik ging testen. En dat het anders voelt dan vorige keer: iedere zwangerschap is anders, toch? Veel succes de komende dagen, ik duim voor je! @Mezelf: Wat vervelend dat je man weg is! Als je het niet gewend bent, kan dat echt heel eenzaam zijn. En ik zal ook voor je duimen dat je ei zich deze week nog even niet laat zien! @BB10: Heb je je ei gevoeld van het weekend? Of ben je net als ik en voel je die nooit? Goed geklust in elk geval? @roosje: Hoe gaat het? Voel je je al wat zekerder? Het is zo leuk om te zien dat je banner steeds maar door blijft lopen. Je bent al zeven weken zwanger! Oef, en morgen voor het eerst naar de verloskundige, zie ik. Laat je weten hoe het ging en wat ze zeiden en wat er allemaal gebeurde en zo? Jij bent nu een beetje mijn voorbeeld Hier gaat alles goed. Soms ben ik bang dat de symptomen wat lijken weg te vallen en daar kan ik me dan heel druk om maken, maar verder ben ik eigenlijk erg blij. Ach, we moeten het gewoon maar afwachten. Ik mag in mijn achtste week voor het eerst naar de verloskundige, op 18 mei. Op 28 mei heb ik de eerste echo, zo spannend! Al duurt het nog wel heeeeel lang. Maar mijn vriend gaat er in elk geval voor zorgen dat hij dan in Nederland is. Want het ziet er niet uit dat het project waar hij aan werkt al eerder klaar is We hebben besloten om Koninginnedag aan te grijpen om het aan onze families te vertellen. Dan zijn er veel mensen bij elkaar en krijgt niemand het opeens veel later te horen dan een ander. Wel vind ik het een beetje eng. Wat nou als het nu al fout zit en ik iedereen met niets blij maak? Pffff, spannend hoor! Ik merk dat voor ik zwanger was, ik totaal niet had gedacht dat ik me zo onzeker zou voelen als ik het wel was. Nu voelt het nog niet helemaal alsof we over acht maanden een kind gaan krijgen. In plaats daarvan richt ik me nu nog heel erg op die magische grens van drie maanden.
Nou het was net bij afvegen gewoon rood en een paar keer bij afvegen zeg maar dus ga er maar vanuit dat ik ongi ga worden......................
He bah Smile! Wat een teleurstelling (als het echt doorzet) en rot voor je.... Ik hoop toch nog voor je dat het niet doorzet. Sterkte vandaag iig. Lijkt me niet fijn om nu op je werk te zijn.