Hoi meiden, Ik heb even niet de puf om alles bij te lezen, dat doe ik morgen, beloofd. Nu zit ik een beetje in de piepzak. Vanmiddag op het werk ontdekt dat ik een heel klein beetje lichtbruine afscheiding had Het zal vast de hormonen zijn, maar ik was gelijk helemaal over de rooie (wat echt k*t is als niemand om je heen nog weet wat er speelt). Heb in mijn pauze de verloskundige gebeld en zij zei dat er nog niet zoveel over te zeggen valt. Als het hierbij blijft, is er hoogstwaarschijnlijk niets aan de hand, zei ze. Maar ze kon niets garanderen, natuurlijk. Ze zei dat het oud bloed van vrijen kon zijn (het verhaal van de goed doorbloedde baarmoedermond). Vriend en ik hebben zondag seks gehad. Ik heb net gegoogled en hier op de site gekeken en ik zie redelijk veel optimistische dingen. Toch ben ik stervensbang. Zulk nieuws in combinatie met een flinke scheut hormonen, is echt niet leuk Overigens, wat ik ook aan de verloskundige vertelde: zaterdag heb ik zo'n CB test met indicator gedaan. Die gaf toen 2-3 weken aan, wat klopt. Gisteren weer die test gedaan en toen stond er 3+ weken. Dat betekent dat de hormonen waarschijnlijk zijn toegenomen, nadat het bloed ontstaan was. Leek mij goed nieuws, maar de vk zei dat dit niets zei. (Maar misschien begreep ze niet helemaal wat ik bedoelde.) Verder dus ook nog buikpijn, maar aangezien ik dit al weken heb, probeer ik dit maar los van de bruine afscheiding te zien. (De zenuwen helpen trouwens niet om de buikpijn te laten afnemen ) Ze zei ook dat als ik wilde, dat ik met zeven of acht weken een extra echo kon laten maken (wel zelf betalen: 35,- euro), omdat tien weken nu wel erg lang duurt. Denk hier nu over na. Pfff, sorry voor mijn complete egobericht. Had het even nodig dit met jullie te delen. Ga nu maar even in bad.
Hey Orwen, Kan me helemaal voorstellen dat je nu bang bent. Ik hoop (en verwacht, gezien alle verhalen die je hier leest over zwangeren en bruinverlies) dat er niets aan de hand is! Ik wist trouwens niet dat een extra echo zo goedkoop was. 35 euro lijkt me te overzien, hoewel je natuurlijk zelf de beslissing moet nemen! Liefs, Luca
Oooh wat vervelend ... en... helemaal NIKS sorry voor een ego-bericht meid. Bruinverlies zegt niet meteen iets denk ik, ik denk dat rood een slechter teken zou zijn. Bruin kan je ook kwijtraken na een flinke vrijpartij, ik heb dat al vaker gehoord en daar bleef het gewoon goed gaan. Maar jee ik kan me voorstellen dat je in de rats zit En helemaal als je op je werk zit en met niemand kan praten en maar aan een ding kan denken. (((dikke knuffel))) Hou ons op de hoogte he! pb mag ook altijd.
He, wat vervelend zeg, Orwen. Ik kan er geen zinnig woord over zeggen, maar ik snap heeeel goed dat dit je heel onzeker maakt. Misschien voor je eigen gemoedsrust morgen nog een zwangerschapstest, of heb je daar niets aan? Heb geen idee hoor. Ik moet trouwens zeggen, dat ik die echo absoluut niet duur vind. Ik zou dat denk ik wel doen, al is het voor je eigen vertrouwen. Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken, maar in mijn geval zou ik het doen. Hele dikke knuf!!!
@ orwen Ik denk ook dat ik een echo zou laten doen. Die 35 euro is niet zo veel toch? @ mezelf (beetje laat) bedankt voor die heerlijk nuchtere post van je. Ik was de eerste helft van de cyclus, tot deze week ook lang niet zo onrustig als de vorige keer... maar na het ei is het toch wel anders dan ervoor! Gelukkig lijkt het erop dat we elkaar een beetje afwisselen hier op het topic- dan is er altijd iemand die de kalmte weer hervonden heeft...
Hey Orwen: Wat schrikken zeg!!! Wat een verhaal!! Wat raar dat jij extra moet betalen voor die echo, ik krijg dus standaard bij 8 weken een echo (is wel nieuw bij de praktijk waar ik zit) maar als ik jou was zou ik ook eens je zorgverzekeraar bellen en uitleggen dat het nu wel medisch onderbouwd is dat je eerder een echo krijgt! Het volgende wat ik wil vertellen is zeker niet vervelend bedoelt maar een extra zwangerschapstest hoef je niet te doen want zolang er een vruchtje/embryo in je baarmoeder zit blijf je HCG aanmaken, dat kan dus ook als het vruchtje niet meer leeft. Je lichaam heeft, om het zo maar te zeggen, nog niet door dat het vruchtje niet leeft en blijft gewoon hormonen aan maken. Ik wil je helemaal niet bang maken maar je wel de waarheid vertellen. Ik heb wel al heel veel gelezen dat vrouwen aan het begin van de zwangerschap bloed verliezen (bruin 'oud' bloed) en dat zij gewoon zwanger zijn gebleven en of een gezond kindje hebben gekregen, dus er is zeker nog hoop! Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!
@Orwen hopelijk is het bij dat beetje bruin gebleven! Maar maak je niet te veel zorgen ik heb hier inderdaad vaker gelezen over bruinverlies. Als ik jou was zou ik voor die 35 ook een extra echo doen dan zal je een stuk relaxter zijn. @Roosje hoe was het gisteren bij de vk? 7 weken dat schiet echt al op he? En volgende week de echo ben erg benieuwd @Luca nog maar 2 dagen en je mag testen spannend! Weet je al wanneer je gaat testen? Nog geen ongi tekenen? Ik duim voor je @Evenstar voor jou nog maar 4 dagen en met al die vrije dagen ertussen is het zo maandag. Ga je meteen maandag testen of wacht je tot ongi weg blijft? Volgens mij is het steeds zo dat als je voor je ei zit redelijk nuchter bent en jezelf voor neemt om je niet gek te maken en rustig aan te doen en er niet te veel mee bezig te zijn. EN dan komt die periode na je ei waarbij je elk steekje pijntje gaat analyseren niet bewust maar het gebeurd gewoon. Zou het of toch niet. Nou ik ik hoop dat iedereen deze ronde lekker zwanger is of gaat worden en dat we dan lekker met zijn allen kunnen klagen van ik ben zo misselijk en ik ben zo moe en mijn buik wordt zo dik heerlijkkkkk!
Goedemorgen! Dagje thuiswerken vandaag (gelukkig kan dat, want ik word af en toe echt zo kriegelig van mijn kamergenoot op de uni... argh). @ Orwen, hoe gaat het??? Hoop dat het bij alleen een beetje licht bruin is gebleven. @ Luca, 'voel' je al wat? Ik ben er wel veel rustiger onder dan vorige maand hoor. Ondanks dat ik hoop dat het iig niet te vroeg komt. Anders ga ik me daar weer druk over maken. Vriendin van me, nu alweer zwanger van nr. 2, had best een rot cyclus na de Mirena toen die haar voor nr. 1 uit ging. Echt van 22 dagen naar 44 etc. de eerste drie maanden. Ik mag mezelf geloof ik nog gelukkig prijzen. @ Smile, hoe voel je je? Je klinkt gelukkig helemaal smile Kan me best voorstellen dat je even baalt nog, maar ach, nieuwe ronde nieuwe kansen!! En over een tijdje gaan we lekker over 'echte' zwangerschapskwalen zeuren =D> Laat maar komen!! Bij mij is dat ongi gevoel er nu iig niet, veegde vanmorgen wel opeens een hoop wit slijm Dat heb ik eerder niet gehad zo, maar dat zegt helemaal niks [-X Iets heel anders... ik had gisteren op werk (en ook de dagen ervoor) echt even een dip: heel bang dat ik niet goed genoeg ben (de druk op promovendi ligt altijd heel hoog en je moet veel afwijzingen kunnen incasseren), dat ik mezelf niet goed genoeg van mijn data kon distantieren. Tot ik gisteren opeens een paar invallen kreeg waar ik voorlopig op kan 'broeden'. Haha. Jee! Dus ik ben sowieso blijer, of ik nou nu al zwanger ben of niet.
Oh, en over het testen... nee hoor ik heb mezelf voorgenomen om nooit voor NOD te testen, en eigenlijk ook niet in de periode er net na (wegens mijn NOP redenering, je cyclus kan altijd wel een beetje varieren). Ik verwacht mijn mens 4 of 5 mei. Ik test als ik de zaterdag daarna nog niet ongesteld ben (dat is 9 mei of iets?). Dan is het nl. wel belangrijk dat ik het weet, want de week erop ga ik trouwjurken passen en dan is het handig als ik weet of ik een bollende buik kan verwachten deze herfst. Ik zou dan nl. al 5 maanden zijn met de bruiloft en dat zie je wel!
@Smile: ik vind het echt super knap dat je nu weer zo nuchter kunt denken en dat je er weer helemaal voor gaat deze ronde!! Dat is echt een =D> waard! Echt heel knap hoe je met de sitautie omgaat! @Evenstar: die laatste dagen voor NOD zijn toch altijd spannend! Ik vind het wel super dat je nog een paar dagen na je NOD wilt wachten met testen!!! Ik kon het niet meteen bij 1 dag overtijd een test gedaan . Echt super dat je in de herfst gaat trouwen! Jurken passen is echt heel bijzonder, athans dat vond ik heel bijzonder! @ ikke: gisteren dus bij de vk geweest, het was een intake gesprek dus eigenlijk niet echt heel spannend. Het was wel een hele vriendelijke vrouw (praktijk bestaat uit 5 vrouwen), ze heeft alles genoteerd en ik heb mijn verwijsbrief gekregen voor de echo. De praktijk zit gewoon bij mij in het dorp en het spannenste was eigenlijk wel dat niemand bekends mij daar naar binnen zag gaan of naar buiten zag komen
Heee Roosje, het gaat nu echt beginnen he! Haha jij sneaken bij de vk praktijk... na de eerste echo, ga je het dan vertellen? Das nog maar een paar daagjes, op mijn NOD! Doe es wat HcG... Wat is het hier trouwens stil... alles wel goed meiden?
Hee lieve meiden, Allereerst heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes. Moest er gisteren een beetje om huilen @evenstar: Denk je dat je het zo lang gaat volhouden met niet testen? Ik dacht het van mezelf ook, maar op de een of andere manier werd ik opeens twee dagen voor ik eigenlijk wilde testen naar het badkamerkastje getrokken... Sterkte de komende dagen! (Lief, je pb'tje trouwens ) @luca: Hoe gaat het? Nog 2 dagen tot testen, lees ik! Houd je het vol? @Serendipity: Hoe is het met jou? Altijd een rustige tijd, voor je eisprong, he? Heb je een goed gevoel bij deze ronde? @smile: Ik vind het zo knap van je dat je weer zo hoopvol verder gaat! Als je nog verdrietig wilt zijn: wij zijn er voor je, hoor! @roosje: Mijn echo is niet op medische indicatie. Ik kan kiezen of ik er een wil, het is niet zo dat het echt nodig is. Maar goed, ik vind 35 euro ook wel meevallen. Ik twijfel alleen wanneer ik de echo moet laten doen... Alles goed met jou (of moet ik zeggen 'jullie')? Spannend dat je echo al bijna is! Ben je nerveus? Het wordt vast een geweldige dag! @BB10: Weer helemaal de oude na je behandeling? Goed kunnen klussen van het weekend? Nou maar wachten op innestelings-/zwangerschapsverschijnselen @Mezelf: Wat goed van je dat je minder bezig bent met kwaaltjes en symptomen. Ik vond dat echt heel moeilijk. Misschien heb ik het gemist, maar had je je ei al gevonden? Hier gaat het beter. Ik heb geen bruine afscheiding meer gehad en nu is het hopen dat dat zo blijft. Ik heb een afspraak gemaakt voor een echo volgende week donderdag, maar twijfel nu of dat niet veel te vroeg is. Dan ben ik pas 6 weken zwanger en dan heb je denk ik nog niet veel kans een kloppend hartje te zien. Weet een van jullie dit? Vandaag voel ik me opeens vreselijk zwanger. Ik ben echt doodop, heb het koud, ben misselijk, chagrijnig en heb pijn in mijn buik, rug en voeten. Vriend en ik wilden oorspronkelijk morgen aan familie vertellen van de zwangerschap (we gaan bij beide families langs), maar hebben gisteren wat getwijfeld. Inmiddels durven we het wel aan. Het is een mooie gelegenheid (zoals sommigen weten, vriend is veel weg en we zien beide families dus niet vaak met zijn tweeën) en mocht het misgaan, steun van familie kunnen we dan wel gebruiken, denk ik. Bovendien heb ik inmiddels gewoon heel veel zin om het te vertellen liefs, Orwen
@Orwen: Gelukkig meid, dit klinkt weer wat positiever! Het lijkt me zo gaaf om zoiets aan je familie te vertellen! Heb je al een idee van hoe je het gaat vertellen? Ik heb mijn ei (gelukkig) nog niet gevonden. Mijn mannetje is nu weg, komt zaterdag weer thuis, dus vanaf dan wil ik 'm erg graag vinden!!! @Testers: Wow, nog maar een paar nachtjes!!!! Ik vind het zo spannend!!! (Voor jullie natuurlijk!)
Hey Meisjes! Hier druk druk druk. Ben zelfs nu nog aan het werk .... Dat is een probleem van eigen bedrijfje en je eigen tijd indelen (lees: alles opsparen tot laatste dag en paniek!!!) Dus ik hou het even kort (en maak het snel weer goed door ook echt op jullie te reageren . Heb al jullie verhaaltjes gelezen en blij dat het met iedereen (weer) goed gaat. Spannend inderdaad de komende dagen (ook voor jou Evenstar!). Al heb ik nog steeds echt niet het gevoel zwanger te zijn. Wel een licht ongi gevoel in bm, maar ja, zelfs dat kan ook een symptoom zijn! Hoop iig dat mijn lf lang genoeg is en mijn ongi nog 2 dagen uitblijft. Tot snel en veel liefs, Luca
hey meiden, @ evenstar Tja ik ben ook ff rustig hier op het topic, zit nog ruim voor m'n ei en dat is altijd zo saai! Neem me weer voor er niet zo veel mee bezig te zijn, maar weet nu al dat dat weer niet gaat lukken. @ orwen Jeetje meis, was wel schrikken hè! Gelukkig is er geen bruin verlies meer geweest, dus zal het allemaal wel goed zijn! Spannend hoor, aan de familie vertellen! Hoe zullen ze reageren? Het lijkt mij zo spannend! Ik fantaseer er stiekem al over.. Haha! Verder.. Rust lekker uit, luister naar je zwangere lichaam haha en hopen op weer wat meer energie haha! Verder heb ik een heel goed gevoel over m'n 3e ronde.. Gek hè? Ik heb nog niet eens m'n ei gehad haha.. Maar tis wel een leuke positieve gedachte haha @ smile Balen dat je ook in de volgende ronde zit! Maar de 3e ronde wordt onze ronde hoor!! Heb je ook al zo'n goed gevoel? Haha.. Jou duivels al verdwenen.. Dit is mijn eerste dag weer zonder gelukkig.. Dus deze week wordt het weer leuker haha @ luca Hoe voel je je? En wanneer ga je testen? Wel spannend zeg! Nog even een uitleg over m'n banner.. M'n lf is altijd 14 dagen, dus daar ligt het niet aan.. Maar m'n ei komt de ene x na 14 dagen en de andere x na 21 dagen ofzo.. Maar ik hou dan m'n banner op 28 dagen ipv mijn gemiddelde.. Want dan kan ik op m'n banner zien vanaf wanneer ik moet gaan letten of ik m'n ei kan vinden.. Als ik heb dan gevonden heb, dan pas ik hem eventueel aan als dat nodig is! Dus een andere banner, maakt niks uit.. Want weet nooit van te voren wanneer m'n ei is! Als ik iets verkeerd begrepen heb aan jou verhaal, moet je ff roepen! @ mezelf Gelukkig je ei nog niet geweest! Wanneer komt je vriend weer thuis? Zou leuk zijn als je 2e ronde tegelijk loopt met smile en mijn 3e ronde! Heb jij een goed gevoel over deze ronde? @ bb10 Hoe is het met je symptomen? Ze klonken allemaal wel erg hoopvol.. Wanneer ga jij testen? @ roosje Hoe is het met het misselijk zijn? Nog steeds niks er uit gegooid? Zijn je borsten al aan het veranderen? Haha pijnlijk, groter? Ik hoop als ik zwanger word wel op een cup of 2 meer haha.. Ik heb niet zo veel, dus zou leuk zijn! Ben je erg moe? Of valt het nog mee? Hier is het dus nog rustig.. M'n vriend heeft een 24 uurs dienst deze week en heeft het abnormaal druk! Al vanaf zaterdag is hij eigenlijk continu aan het werk.. Overdag.. 'S avonds en zelfs 2x 's nachts.. Gelukkig is dat volgende week weer over.. Heeft hij weer wat meer energie om te klussen! Ik hoop dat ik weer niemand ben vergeten.. Ben steeds bang dat dat toch een keer gaat gebeuren.. Maar sorry dan alvast! Owja.. Nog iets.. Ik ben zo benieuwd naar de meiden achter de nicknames.. Ik weet dat bijna alle meiden hier anoniem willen blijven.. En dat vind ik natuurlijk geen probleem! Maar ben zelf nog al nieuwsgierig aangelegd haha.. Dus vroeg me af of er ook meiden zijn met hyves die wel willen vertellen wie ze zijn.. Als niemand dat wilt, ook prima natuurlijk! Maar vind het wel leuk om een beeld te kunnen vormen! Ik wil wel m'n hyves naam geven, maar niet hier, je weet nooit wie er allemaal mee leest! Dus voor de meiden die ook nieuwsgierig zijn.. Even een pp berichtje sturen! Weer een lang bericht, maar ben weer bij haha!
Heeee allemaal, Wow, wat een rare koninginnedag... Ik was aan het hardlopen en zag het pas later op tv... beh, ik heb normaal echt niks met deze feestdag, maar dit is echt een donkere wolk op een stralende dag. Maar goed. Serendipity, je bent me net voor! We zouden zelfs een hyve kunnen aanmaken voor onszelf Maar ik stuur je een pb met mijn hyve en mijn facebook, mocht je dat ook hebben. Foto's en naam doe ik liever niet op deze pagina zelf Verder heb ik geen bijzonderheden te melden. Het hardlopen ging niet geweldig omdat ik opeens erg snel moe was en mijn borsten bij het bewegen een beetje gevoelig waren. Maar dat kan allemaal bij de naderende ongesteldheid komen, ik hecht er niet teveel betekenis aan [-X [-o< voor in ieder geval een van ons luca! Maar ik reken er zelf echt niet op.
Ja wat een rare koninginnedag he... ik heb er ook niks mee verder, ben ook niet zo'n feestbeest... maar dit geeft wel weer een raar randje aan deze dag! Tis wel leuk idd om een hyves aan te maken, maar uhm hoe gaan we die dan noemen? zonder dat iemand door heeft waar het over gaat!
Hihi nee een aparte hyves verraadt al snel het doel zeg maar. Maar als je elkaar als vrienden toevoegt, dan weten anderen toch niet waar je elkaar van kent?
hmm wat een rare dag hé... een dag die in het teken zou moeten staan van feesten en plezier maken is een dag met een zwarte rand geworden! @Orwen: bij 6 weken zwangerschap kunnen ze nog geen kloppend hartje zien, puur om het feit dat dat pas in week 7 (eind week 6 begin week 7) gaat kloppen. Misschien dat je toch de echo uit moet stellen totdat je 7 weken zwanger bent.... misschien even met je vk overleggen? @Serendipity: hmm met hyves wil ik nog heel even wachten totdat ik iedereen heb verteld dat ik zwanger ben... ik wil tot die tijd dus nog even anoniem blijven, stel je toch eens voor dat je één van mijn vrienden kent @Evenstar: gevoelige borsten??? ik duim voor je!!! Nog een paar daagjes wachten, spannend!!! @ikke: met mij eigenlijk weinig veranderingen. Ik ben nog wel met vlagen heel erg moe en heel soms een beetje misselijk als ik bepaalde luchtjes ruik of als ik een tijdje niks meer heb gegeten. Ik heb dus heel weinig kwaaltjes en dat maakt me wel af en toe onzeker. Zondag gaan we het nieuws aan mijn schoonfamilie vertellen en maandag dus de echo. Pfff die echo is echt heel erg spannend....
Nou zeg wat een dag. Heel bizar! Ik hecht ook niet zoveel waarde aan Koninginnedag, maar dit is wel heel zuur! Ik wil mijn hyves wel geven via PB. Maar dan moeten we geen krabbels e.d. sturen mbt zwangerschap ed. Niemand in mijn omgeving (behalve mijn schoonmoeder) weet dat ik uberhaupt gestopt ben met de pil! Als we dat kunnen afspreken, dan geef ik 'm. Serendipity, ik stuur 'm je vast, oke?