Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja, hier ben ik het wel mee eens :D Het is gewoon leuk om de persoon te zien achter de nickname.

@ Roosje, ik kan me voorstellen dat je liever veel klachten zou hebben zodat je zeker weet dat er 'iets gaande is'. Maar ik denk dat lang niet iedereen er even erg last van heeft. Mijn moeder is nooit misselijk geweest van ons, maar lustte sommige dingen niet meer en was ook gevoelig voor geurtjes. Ook de moeheid zegt genoeg. Die echo gaat je vast geruststellen, en het is al bijna!! Nog een paar daagjes :)

2. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey meiden,
    Hier ff snel een berichtje.. Gisteren hier in eens rekbaar slijm?!? Zal ik nu al in m'n vruchtbare dagen terecht zijn gekomen? Dat zou wel extreem vroeg zijn.. Helemaal voor mij.. Maar wel lekker als deze ronde zo kort zou zijn, niks mis mee! Nu hopen dat m'n mannetje na al die extreem overwerk dagen vanavond nog een beetje fit is.. Als ie al niet moet werken..
    Denk dat ik toch maar ovulatietestjes ga kopen.. Kijken of m'n ei er echt al aan komt.. Vind het toch een beetje raar.. Een cyclus van 25 dagen ofzo?
    Nou ik ga lekker werken en om half 7 gezellig weer weekend! Zijn er veel meiden die gewoon moeten werken vandaag?

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh, dat zou vroeg zijn, maar als je een beetje onregelmatig bent (aan je lijstje te zien varieert het wel een beetje steeds), kan het best. En rekbaar slijm krijg je RONDOM je ei, je kan er ook een dag of twee voor zitten he! Ik zou een ovutestje doen, dan weet je het maar ;)

Hier opeens helemaal geen ongi gevoel meer, alleen borsten nog een heel klein beetje gevoelig maar lijkt juist minder dan voorheen. :confused: :|

Vandaag maar hard aan het werk, het zijn een beetje rare dagen.

Oh, en ik denk zelf NIET dat ik over twee dagen al kan testen hoor. Ik denk dat mijn cyclus weer rond de 30 zal zitten.

Nemen jullie trouwens als dag 1 de dag waarop je het eerste bloed zag of de dag dat het echt doorzet? Want in dat geval is mijn lijstje misschien eigenlijk 27-30.

4. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @Serendipity: ik denk dat er een eitje aan zit te komen! Rekbaar slijm krijg je volgens mij in je meest vruchtbare dagen dat kan volgens mij een paar dagen dus voor je ei zijn maar hoeveel dagen weet ik ook niet. Misschien dat een ovutest nu uitkomst kan bieden. Ik hoop wel voor je dat je mannetje na al dat werken nog een beetje puf heeft om te klussen ;)

@Evenstar: ik begon altijd met tellen als de ongi echt door ging zetten. Ik had soms een dag daarvoor al een heel klein beetje bruin bloed verlies (sorry voor de details) maar voor mij was dag 1 de dag dat ik 'echt' ongi werd en dat was bij mij dan precies dag 28.... Wel super spannend zo een paar dagen voor NOD! Ik zal toch nog even met wat HCG strooien, misschien helpt het wel ;)

HCG * HCG * HCG *HCG * HCG * HCG *HCG * HCG * HCG *HCG * HCG * HCG *HCG * HCG *

Ik moet vanmiddag ook weer gaan werken. Heb gisterenmiddag ook gewerkt was echt heel raar! Wat een zieke geest had die man zeg! Koninginnendag zal in ieder geval nooit meer hetzelfde zijn :(

5. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey evenstar
    Dag 1 is de dag dat je ongi echt doorzet.. Vanaf die dag moet je tellen.. Ik heb idd altijd rekbaar slijm 2 a 3 dagen voor m'n ei.. Dus zou ik een cyclus hebben van ongeveer 25 a 26 dagen.. Dat zou m'n kortste zijn ooit.. Maar ik ben er blij mee.. Liever te kort dan te lang! Vanavond maar ff testjes kopen dan, ben erg benieuwd of ik het goed gezien/gemerkt heb..

Wel raar trouwens evenstar dat je borsten minder gevoeljg zijn.. Hoe is dat normaal tijdens je ongi? Bij mij word het elke dag altijd erger.. Tot m'n ongi doorzet.. Bij orwen werd het minder rond d'r ongi toen ze zwanger werd... Dus spannend evenstar!

Hoe is het met de andere testers?

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ahhh dankje roosje. Ach, het maakt voor die cycli ook niet zoveel uit, die eerste maand hebben we alles afgewacht en had ik nog een erg lage bmi. Vorige ronde trouwens ook nog onder ideaal, maar ik was toen al veel gezonder :D. Maar met mijn eerste menstruatie was ik pas echt ongesteld geworden in de nacht van vrijdag op zaterdag. Lekker makkelijk inschatten dus.

Ja idd serendipity, met kort (niet TE kort natuurlijk) veel meer kans per jaar dan steeds een erg lange cyclus. Ik zie hier wel eens onderschriften van mensen met cycli boven de 40 dagen, dat is scheelt gewoon een maand per drie cycli.

Hier alles weer teruggekomen in de loop van de dag. Steken beneden en in borsten. Ik heb bijna nooit dat je echt steken in de borsten hebt, en nu de hele tijd, het is gewoon irritant. Maar ze kunnen ook gewoon in de groei zijn met mijn prachtige volle figuur en rijkere dieet van tegenwoordig haha. Ik vrees voor een prachtige ongesteldheid maandag of mss wel eerder... geduld... geduld... stalen zenuwen... gelukkig ook erg druk op werk dus dat leidt weer goed af.

Lees jullie vanavond :)

Behalve serendipity, die heeft werk te doen vanavond :D :D :D

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey meiden,
    Snap het niet echt meer.. Heb gisteren en vanmiddag een ovutest gedaan.. Maar allebei negatief.. Ik zou toch zweren dat ik in m'n vruchtbare dagen zit.. Nou misschien morgen dan, dat hoop ik tenminste! Dacht ik net m'n lichaam te kennen, zegt de wetenschap van niet haha.. Wordt er een beetje onzeker van, wanneer moeten we nou extra klussen?!

Hoe is het met de meiden die binnenkort gaan testen? Wanneer gaan jullie testen? Evenstar die steekjes in de borst klinken wel hoop gevend hoor! Succes met wachten nog even..
    En mezelf hoe is het met jou ei? Is je vriend al thuis?

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Heee meid, het was ook nog erg vroeg voor je ei, dus ik denk dat je er blij mee moet zijn hoor. Ik zou gewoon doorgaan met testjes doen en proberen om om de 2/3 dagen seks te hebben en wat vaker rond je ei. Het komt echt goed hoor!! En waarom je opeens draderig had... ik had twee dagen terug opeens wit slijm, ook nog nooit gehad, en ach. Je lijf doet wel es wat wat het de vorige keer niet deed. Kan van alles zijn. :D

Hoe is het met de anderen?

Luca ik ben heel benieuwd of er bij jou al tekenen zijn van naderende :evil: :evil: of juist niet.

En Mezelf, hoe is het?

Hier een heerlijke zaterdag, welverdiende rust. Nou ja, ik heb wel een flink stuk hardgelopen, toch wel weer met wat lood in mijn schoenen en weer pijnlijke tepels. Gek, want dat voel ik nu niet meer, ik denk ook dat het komt doordat de dames nogal wat groter zijn nu ik weer op gewicht ben. Misschien wiebelt het teveel nu :) en moet ik een betere sportbeha aanschaffen. Oh en dan nog zo'n ranzig detail, ik heb erg veel witverlies 8-[ :-s Ach, zolang het geen :evil: is, klaag ik niet.

Ik vind het trouwens wel een idee om 5 mei te testen als ik dan nog niet ongesteld ben. Ik zou dan twee dagen overtijd zijn.

9. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey evenstar.. Het klinkt echt als heel veel zwangerschaps symptomen hoor! Dat witte afscheiding is er namelijk ook zo eentje ;)

Luca heb je al getest.. Zie dat vandaag je nod is aan je banner?

10. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meiden,

Ik was er ff niet. Beetje druk, maar wel gezellig!!! Mijn mannetje is gelukkig weer thuis en mijn ei is nog niet geweest. Dus op zich is dat mooi, maar soms twijfel ik wel of ik uberhaupt een eisprong krijg, of dat ik iedere keer ongi was zonder ei. Ik heb al bedacht, dat als het te lang duurt, ik naar de huisarts ga, want na 8 maanden nog geen ei, is teveel. Maar goed, het kan nog, we wachten af.

Beetje vies vraagje misschien, maar dat rekbare slijm, worden dat echt draden van enkele cm? Ik weet nl niet zo goed wat ik moet zien.

@Serendipity: NIet te snel gaan hoor, we moeten wel ff gelijk lopen, dat is wel zo leuk ;). Heb je mijn pb ontvangen met m'n hyves?

@Orwen: Hoe reageerde iedereen donderdag op het goede nieuws?

@Evenstar: Je houdt het spannend voor ons!

Liefs Mezelf

11. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Mezelf: Fijn dat je man weer thuis is en je ei nog niet geweest! Ik snap dat je er niet zoveel aan hebt, maar de meeste vrouwen hebben wel een eisprong, hoor. Hoe lang ben je nu al aan het testen?

@BB10: Je leest het vast niet vanuit Ierland, maar veel plezier!

@smile: Hoe is het? Alweer wat bekomen?

@roosje: Hoe gaat het? De echo komt nu wel erg dichtbij, he? Spannend!

@Serendipity: Het is in elk geval wel fijn dat je cycli nu niet zo erg van elkaar verschillen, toch? Hoewel ik me kan voorstellen dat een korte cyclus ook weleens lekker is.

@evenstar: 5 mei lijkt me een prachtige dag om te testen! En de pijn in je borsten zou misschien toch kunnen komen van dat ze gegroeid zijn, maar ik vind het allemaal wel goed klinken!

Over hyves, zolang we inderdaad geen zwangerschapsgerelateerde berichten plaatsen: count me in! Serendipity, ik pb je even mijn naam.

Hier is alles weer wat rustiger. Goddank geen bruine afscheiding meer gezien. Met Koninginnedag (en inderdaad, wat een nare gebeurtenis) hebben we het aan iedereen verteld. Ik geloof dat iedereen het erg leuk vond. De familie van mijn vriend was wel verrast, mijn familie had in elk geval al door dat we ermee bezig waren, zo bleek. (Dat komt omdat ik al helemaal geen koffie (ook geen decaf) meer dronk en geen alcohol.)
    De laatste dagen nemen de verschijnselen wat toe in heftigheid. Ik ben meer misselijk (vooral als ik het niet rustig aan doe of een lege maag heb), ben ontzettend moe en slaperig en kan me soms wat vreemd/verdrietig/bang voelen, hoewel ik niet weet waarom precies. De wetenschap dat het gewoon de hormonen zijn, verlicht gelukkig wel wat ;)

Ik heb de afspraak voor de 1e echo een week verzet, naar 13 mei. Dan zou ik zeven weken zijn. Alsnog wel spannend, dus!

@luca: Wat leuk dat je een eigen bedrijfje hebt! Kan me goed voorstellen dat je dan vanzelf af en toe wat workaholic wordt. Je wilt de dingen helemaal goed doen, he? Weet jij al wanneer je gaat testen?

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    @ Mezelf: ik heb dat zelf nu in de eerste en derde cyclus heel duidelijk gehad: dat specifieke slijm is net eiwit. Dat trek je zo tot een paar cm zonder dat het loslaat. Lekker he. Hahaha. Je teller staat nog op 4 dagen tot ei... doe je nu testjes? Ik denk dat als je een volle cyclus zonder positieve ovutesten zit, ik zeker een verwijzing zou vragen naar de gynaecoloog. Dan weet je het maar! Hoop dat je huisarts een beetje meewerkt :) Fijn dat je kerel er weer is, dan kan je je ei iig minder snel missen.

@ Orwen, wat goed om even iets van je te horen! Je klinkt idd helemaal superzwanger, met al die klachtjes. Ik zou het ook vroeg aan de ouders vertellen, ik zou het denk ik ook slecht voor me kunnen houden haha.

@ Roosje, alvast veel succes/sterkte/plezier met de echo. Ik kan me zo voorstellen dat het ook wel spannend is!

Even over hyves, nu heeft serendipity onze namen... ik heb gezien dat je helaas geen pb's naar meerdere mensen tegelijk kan sturen maar het is misschien toch handig als we 1 lijstje hebben met namen? Ofzo?

13. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hey meiden,

Ik ben van gedachte veranderd en ik heb ook aan serendipity mijn hyves adres gegeven. Misschien is het handig als ze die lijst via hyves (privé bericht) verstuurd of gewoon via deze site al PB. Ik begin ook wel stiekem nieuwsgierig te worden, hi hi hi :)
    Ik wil het op hyves natuurlijk niet over zwanger zijn/worden hebben maar dat spreekt natuurlijk voor iedereen.

@Orwen: wat leuk dat jullie het hebben verteld aan jullie familie. Hebben jullie het ook al tegen vrienden verteld??? Ik herken veel in je verhaal over de misselijkheid, de misselijkheid bij mij neemt echt toe als ik te weinig heb gegeten of eenlege maag heb en als ik het druk heb gehad. Als het goed is gaan al de symptomen na 16 weken over ben benieuwd.... Fijn dat je de echo hebt kunnen verzetten bij zeven weken kunnen ze echt al veel zien! Spannend hoor!!! Het zal ook wel een hele opluchting zijn dat je geen bruin bloedverlies meer hebt gehad!!!

@Mezelf: wat vervelend voor je dat je zo twijfelt of je wel een eisprong hebt... ik kan me voorstellen dat je je daar druk over maakt maar zoals Orwen al zegt hebben bijna alle vrouwen een eisprong en ik ga ervan uit dat jij die dus ook gewoon hebt! Als je zo blijft twijfelen misschien toch eens contact opnemen met je huisarts....

@Evenstar: dat jij uberhaupt gaat hardlopen zondar sportbeha... dan kan niet fijn zijn ha ha ha :) Ik heb ook niet zo'n hele grote borsten maar tijdens het sporten heb ik toch altijd een sportbeha aan, dat zit echt lekkerder! En je doet nog wel hardlopen!!! Dan gaan ze echt van links naar rechts :)
    Ik zal voor je duimen dat je 5 mei een mooie positieve test in handen hebt!!! Echt super spannend!!!

@Ikke: ik heb vandaag samen met mijn vriendin een wandeltocht gelopen over een heel mooi natuurgebied hier in de omgeven. Mijn vriendin en ik hebben vorig jaar de 4 daagste gelopen in Nijmegen (ééns en nooooooooooooooooooooooooooooooit meer ha ha ha) en toen hebben we heel veel wandeltochten gelopen om te trainen. Dit jaar lopen we niet mee in Nijmegen maar de mooie tochten van vorig jaar lopen we nu nog een keertje. Vandaag hebben we (maar) 20 km gelopen maar ik ben er echt moe van geworden! Vorig jaar hadden we op deze toch 40 km gelopen ik kan me niet meer voorstellen dat ik zo ver ooit heb gelopen! Maar het was wel weer een super mooie tocht en het weer was echt perfect ben zelfs een beetje bruin geworden!
    Morgen gaan we het aan onze schoonfamilie vertellen dat ik zwanger ben, ben echt heel benieuwd of ze het al aan hebben zien komen....

Meiden allemaal nog een super fijn weekend!!

14. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi!

Ik ben weer terug van weggeweest. Verjaardag en sleepover gehad...
    Serendipity heeft ook mijn hyvesadres. Kan niet wachten op het lijstje zodat ik jullie gezichten kan zien :) :)

Mijn menstruatie is nog niet begonnen. Wel heb ik er voor de zekerheid een 2 voor 5 kruidvat test tegenaan gegooid. Licht grijs indrooglijntje na een paar minuten, niet zwanger hoor ;) maar had ik ook niet verwacht. Hier geen teleurstelling dus, die was er een aantal dagen geleden al.
    Liefst heb ik dat mijn ongi nu doorbreekt. Krampjes en serieus PMS-rothumeur, zoals ik mij kan herinneren van een jaartje of 12 geleden....

Verder ben ik niet zo bij met ieders verhalen. Maar wat ik al zo oppikte:

@Mezelf: goed dat je nu bijhoudt of je een lh piek hebt. Of je krijgt de zekerheid dat het toch wel goed zit, of je komt er snel achter dat je cyclus nu niet normaal verloopt. Hartstikke naar als dat zo is, maar er zijn echt super veel pilletjes (clomid, gonadotrofinen etc.) die het probleem heel snel verhelpen. (Omdat ik een anovulatoire cyclus heb gehad hou ik mijzelf ook nog extra in de gaten, hoewel ik de bloeduitslagen van de gyn. ook nog afwacht).

@Evenstar: Ben benieuwd wat het voor jou wordt! 5 mei wordt een spannende dag dus.

@ Serendipity: Je kan al wel 5 dagen voor je ovulatie rekbaar slijm hebben hoor! Dan ben je alleen maar extra vruchtbaar omdat de zaadjes eerder en beter kunnen zwemmen en overleven. Zet het nu nog steeds door? Als jullie zin hebben iig klussen, dan mis je geen kansen ;)

@BB10: Hoe is je vakantie? En symptomen?

@Orwen: Aardig wat zwangerschapssymptomen zo te zien! Ik wou dat ik dat nu ook kon zeggen... :( ;)
    Ja, een eigen bedrijfje waardoor ik veel thuis kan werken en sowieso mijn tijden kan bepalen buiten vergaderingen om. Ik ben dan ook al helemaal klaar om een baby te krijgen en toch te kunnen blijven werken. Nu nog zwanger worden :( ;)

Hoe gaan jullie (en jullie mannen) dat trouwens aanpakken? Een baby, de verzorging/opvoeding en werk?

@Roosje: Jij ook al erg sportief :) En je symptomen nemen toch wat toe. Gaat allemaal goed
    zo te horen!

@Allemaal: Jullie horen het snel als de ongi er is! Een positieve test verwacht ik niet hoor, hoe gewenst die ook is!

Liefs, Luca

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hee allemaal,

@ Luca, hoezo teleurstelling? Omdat je zeker weet dat je ongesteld gaat worden? Ja met een eigen bedrijf heb je idd dat je flexibeler kunt plannen, maar ook dat het lastiger is om je werk op je werk te laten. Ik kom uit een nest met twee zelfstandig ondernemers als ouders... :D Mijn moeder werkte aan huis, en kon dus werk makkelijk combineren met ons met een kop thee en koek opwachten na school. Mijn zus is ook zelfstandig maar in de muziekwereld. Met mijn werk kan ik ook alles zelf indelen, ik werk toch veel meer dan de 90% die ik aangesteld ben. Dat heeft voordelen, en ook nadelen. Ik heb mijn werk altijd in mijn hoofd, echt irritant, nooit het gevoel dat ik ECHT vrij heb en er niet aan denk.

@ Roosje, jij bent zo vrolijk dat het van het scherm afgestraald komt hihi. Ach ik kan mijn AA bh nogsteeds aan, maar het is een vrij ruime. Ik heb denk ik dus weer A nu- ik draag van die topjes met ingebouwde versteviging, maar het wiebelt duidelijk meer hahahaha :) OMG en dan die vierdaagse... blaar en nog eens blaar... Plezier bij je schoonouders morgen!

Ik duim toch stiekem voor luca :D en een beetje voor mij maar ook ik verwacht helemaal niks.

16. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Roosje: Wat heerlijk meid, lekker wandelen! Ik merk dat je genoten hebt! Weet die vriendin van je zwangerschap? Heb je in iedergeval een gezellig onderwerp om over te kletsen!

@Evenstar en Luca: We duimen stiekem nog steeds hoor voor jullie. Het kan allemaal nog. Goed dat je jezelf beschermt tegen een teleurstelling natuurlijk. Maar er is toch nog steeds hoop!

@Orwen: Al je symptomen komen zowat uit het boekje. Ik heb er allemaal al eens over gelezen. De symptomen zijn lastig, maar zoals je zegt, de oorzaak is helemaal niet vervelend!!!! Ik teken ervoor!

@Hyves: Serendipity, wil jij de hyvesnamen verzamelen?

@Ikke: Ik zit nu op dag 23 van mijn cyclus. Ik had 32-39-49. Dat is qua eisprong ongeveer 18-25-35, dus zelfs voor mijn 39 dagen cyclus moet het nog kunnen. Het begint wel een heel piep klein beetje spannend te worden. Ik doe al bijna twee weken iedere dag een ovutest, dus ik kan mijn ei eigenlijk niet gemist hebben. Tenzij de test hem niet herkent heeft. Maar daar ga ik niet vanuit. We testen en klussen gewoon nog even door!

17. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden,
    Hier even snel een berichtje... ben namelijk aan het oppassen... als ik zo nog tijd heb zal ik even reageren op jullie berichtjes! Wat is het in eens druk geworden hier sinds vanmiddag zeg!! Ik heb ondertussen al aardig wat mailtjes ontvangen zag ik (nog niet gelezen) maar ik zal de hyves namen verzamelen en jullie toevoegen op hyves, denk dat ik dan via hyves even een berichtje stuur met alle namen van de mensen die ik heb!
    Hier zet het rekbaarslijm nog steeds door!! Ook een drukkend gevoel aan de linker onder kant van m'n buik, dus ik vraag me af of ik misschien getest heb na m'n lh piek?! Normaal heb ik namelijk 3 rekbaarslijm dagen haha... laten we hopen dat het klussen goed genoeg is geweest! We gaan nog ff door.. en we zien wel wanneer ik m'n ei nou gehad heb..
    Ik ga ff m'n mailtjes lezen en op hyves kijken ;) en dan ben ik straks wel weer ff terug denk ik... als de kleine door blijft slapen ;)

18. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Ah Serendipity, je bent vast aan het oefenen ;).

19. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Tja werk ook in de kinderopvang met de beebs he ;)... dus soms oefen ik ook alvast in m'n vrije tijd ;)

20. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Serendipity: hihi, wat leuk om een foto te zien!!! :D

Deel Deze Pagina