@ Evenstar: Hoophoophoophoop. (Roosje en Orwen, strooi weer even) Is het nog gelukt met werken? @ Luca: Zou best kunnen dat het een korte aanloop was. Ik weet niet of een van jullie dat weet hoor, maar tot vandaag zag ik aldoor een licht teststreepje, absoluut niet positief. Maar vandaag was ie opeens veel lichter dan alle andere keren. Zou het kunnen dat je LH gehalte na je eisprong nog lager is dan in de eerste helft van je cyclus? Het zou niet erg zijn als mijn ei gisteren was, we hebben veel geklust . Voor de zekerheid blijf ik testen. @ Serendipity: Spannend hoor, voor het eerst dus samen een huisje!!! En echt mooi!!! Nog even geduld en dan..... Wel super dat jullie met zijn tweetjes bij je ouders kunnen wonen!!! @BB10: ben je alweer terug van weggeweest? @ Orwen en Roosje: Krijgen jullie veel leuke reacties van mensen? Of weten alleen jullie ouders en schoonouders ervan? Hoe vinden zij het? Opa en oma . @Smile: Spannende en leuke tijden dus!!!! En dan volgt het wachten....
hey meiden, Thnx voor de lieve reacties, helaas zijn reacties van mensen in m'n omgeving (schoonfamilie bijvoorbeeld) niet allemaal zo positief.. We hebben niet vertelt dat we er mee bezig zijn, maar als we zeggen dat we vroeg aan kinderen willen beginnen.. Zeggen ze toch bijna allemaal, dat we eerst maar eens moeten gaan samen wonen en van elkaar genieten en reizen enzo.. Straks loopt de relatie stuk blablabla.. Terwijl ik van mening ben, dat 4 jaar op elkaars lip op een zolder kamertje toch ook wel een relatie test is, en we hebben vaak genoeg geoefend als er familie leden op vakantie gingen! Dus komt vast wel goed! @ roosje Echt leuk dat jullie ook bijna de sleutel krijgen! Heb je foto's al bekeken.. Echt groot zeg! Kan me ook voorstellen dat ff weer thuis wonen ook erg gezellig kan zijn! Hebben jullie wel wat meer privacy? @ smile Tja dat kluspatroon komt idd dus daar vandaan.. Ik vind het zo frustrerend! Mij maakt het helemaal niks uit namelijk.. Het zijn mijn ouders.. Maar m'n vriend heeft dan al gelijk geen zin meer als tie m'n ouders naar boven hoort lopen! En als je dan weet dat je in je vruchtbare dagen zit, of zelfs de laatste vruchtbare dag.. Dan kan ik daar helaas echt sago van worden! Nou nu houd ik op met het gezeur.. Owja smile.. Ik stuur je morgen dat lijstje, want zit nu op m'n mobiel met internet, dat is wat lastig.. Maar morgen ben ik vrij, dus alle tijd! Of heb je hem al ontvangen van een van de meiden hier? @ evenstar Wordt een lange laatste week dan.. Wachten tot zaterdag, vind het zo onwijs knap van je! Maar blijf een goed gevoel hebben bij je!
@ Serendipity: ik denk dat als je al zo lang samen bent, samen een kinderwens hebt, het tijd voor de 'volwassenen' om je heen is om te accepteren dat jullie gewoon twee verstandige mensen zijn die het kinderen krijgen niet op de lange baan schuiven. Ik ken mijn vriend pas sinds dat ik 26 ben, en de meeste mensen die in mijn beroepsgroep zitten vinden MIJ zelfs jong omdat je eigenlijk eerst je proefschrift af moet hebben etc. Dan gaat iedereen massaal aan de kinderen en zijn de meesten dus al echt in de 30. Ik vind het voor mij nu al laat, ik was liefst een jaar eerder begonnen maar toen woonden we pas net samen. Jullie hebben in een HEEL bijzondere situatie je relatie goed gehouden (echt jee, de horror van bij je ouders wonen als stel, ik weet niet hoor, ik heb diep respect!). Goed, einde hart onder de riem dus. Niks van aantrekken, en als jullie zo uit de verhuisdozen zijn kan je sexen waar en wanneer je wilt. Ik stel voor: op het aanrecht op klaarlichte dag. @ Mezelf, het zou kunnen dat je je ei idd gehad hebt, als hij lichter wordt. Volgens mij neemt LH af maar ik zou het even googelen. Ik zou het echt niet weten, maar die testen horen niet positief te blijven na je ei hoor. Heb je mooi op tijd geklust en nu es een korte cyclus, fijjjjn. @ Roosje, echt leuk, nou zie je uit naar een echt nieuw nestje en heb je er meteen een kindje in. Heb je mijn pb'tje over hyves gehad trouwens? Ben zo langzamerhand de naam-nickname verwarring te boven, maar volgens mij heb ik jou nog niet? En dank voor alle HcG die je mijn kant op gooit. Hoe meer babydust hoe beter. @ Smile... goed dat ruime klussen, doen wij ook hoor. Sowieso wil mijn vriend liever niet als ik ongesteld ben dus gaan we flink tekeer als ik groen licht geef en doen we het pas weer wat rustiger aan als ik zeker weet dat ik dicht naar NOD ga (en dan nog hebben we meestal wel 3 keer per week seks hoor). En verder... ach van werken is op deze vrije thuisdag niet zoveel terechtgekomen. Ik heb ongeveer 20 paginas bestudeerd uit een boek dat ik deze week nog uit moet hebben maar werd als een magneet naar het forum getrokken, alsof dat helpt. Ik werk normaal een dag per week thuis, maar rond NOD is dat niet slim. Ik zal morgen blij zijn als mijn kamergenoot/collega me weer kan afleiden en mijn baas (co-promotor) is dan ook terug van vakantie dus dan krijg ik weer meer werkdruk. Zou niet nodig moeten zijn maar zo werkt het wel. Het is ZO moeilijk om het hoofd koel te houden!!! [-X [-o< [-X [-o< [-X [-o< Want eigenlijk vind ik dat ik mezelf maar voor de gek hou, ik zit immers pas morgen op een cyclus van 30! Het komt echt door die stomme pijnlijke borsten, ik ben gewoon (ik denk vooral door het noodzakelijke aankomen van de afgelopen maanden) echt meer dan een cup gegroeid, en ik verdraag die bh gewoon niet sinds dit weekend. En het is geeneens een beugel geval, heb ik met mijn nu-A (kom van AA!) niet nodig. Ik heb hem de laatste drie dagen steeds uitgedaan en ga zsm een nieuwe kopen. Dus. Het zou goed kunnen dat ik het morgenochtend niet kan laten en hier flink kom jammeren omdat ik toch getest heb. :^o
@Serendipity ik heb nog lijstje gehad dus graag Het zal zo echt heerlijk zijn als jullie samen wonen en trek je niks aan van wat andere mensen zeggen als jullie er klaar voor zijn dat is dat gewoon zo! @Evenstar en en en en? Al getest want ik krijg blauwe duimen hier van al dat geduim @Mezelf ik heb geen ervaring met ovutesten maar het lijkt me dat je je ei hebt gehad. Maar voor de zekerheid nog een paar daagjes testen kan geen kwaad natuurlijk. @Orwen hoe gaat ie nou? @Luca je krijgt wel veel onderzoeken is dat alleen vanwege de vmk? Ik bedoel het niet rottig hoor maar ben gewoon wel benieuwd. Lijkt me trouwens wel fijn dat ze je nu goed checken want dan heb je een beetje zekerheid dat alles werkt! Heb je mijn pb nog gehad? en lukte het? Ik heb nu al 2 dagen een beetje ongigevoel dus ik denk echt aan een vroeg eitje nou ja ik wacht het af en klus verder! Volgens de calculator zou ik vanaf zondag weer een beetje vruchtbaar zijn dus dat gaat wel snel.
Ooooh sorry voor de blauwe duimen!! Nee eerlijk gezegd stond ik vanmorgen wel op het punt maar werd ik zo zenuwachtig (triest he!) dat ik het maar gelaten heb. Ik heb een rare doffe buikpijn die te hoog zit (denk ik) voor baarmoederpijn (het zit schuin linksonder de navel ). Soms heb ik momenten dat ik denk, oh ik word ongesteld. Dat had ik gisteren ook, maar er gebeurt niks. Wel steekjes bij liezen, gister best erg, maar af en aan en vandaag weer minder. Maar ben vandaag ook op werk en als ik eenmaal bezig ben dan let ik er gelukkig niet zo op. Ik weet niet of ik mezelf 3 dagen overtijd moet noemen, want ik weet natuurlijk niet PRECIES wanneer mijn ei was en hoe lang mijn LF duurt. Dit is pas dag 30 he! Dus echt overtijd ben ik (vind ik) pas vanaf morgen. Hihi succes met je ei Smile
He meiden ik ben er weer! Het was heerlijk in Ierland, prachtige natuur en erg aardige mensen. Ik heb wel al alles bij gelezen maar ik ben kapot van de reis. (de hele nacht op) Ik had deze maand goede hoop (was al 2 dagen misselijk, nu nog trouwens) en mijn nod zou pas 9 of 10 mei zijn maar op de terugweg in de auto naar huis kreeg ik erge buikkrampen en toen ik thuis kwam had ik bloed! Helderrood. Mijn ongi begon altijd met oud bloed?? De erge krampen zijn nu weg maar het blijft een beetje zeuren en maar een beetje bloeden? Ik snap niets meer van mijn lijf. Maar ik ga er maar vanuit dat het mijn ongie is. Dus een cyclus van 25 dagen. Maar ik weet bijna zeker dat ik op 25 april mijn ei gevoeld heb. Ik weet het niet meer, zucht. Als ik geslapen heb zal ik op allemaal reageren (het is ook zo'n hoop!) Enne aan wie moest ik mijn hyves ook alweer doorgeven? gr BB
@BB10 jammer dat je ongi bent geworden! Ik had het deze maand ook dat ik eerst rood bloed had en voorheen altijd eerst bruin. Wel fijn dat je vakantie zo leuk was! Volgens mij moet je je hyves doorgeven aan serendipity! @Evenstar je houdt ons in spanning maar als jij snel een posi test hebt dan heb ik er wel een paar blauwe duimen voor over @Serendipity ik wil je iets vragen? Iets vies??? Maar hoe check jij je slijm? Wc papier, onderbroek of van binnen sorry sorry??? Ik had namelijk denk ik net wat rekbaar slijm aan wc papiertje maar kan ook iets zijn van mijn man. Ehum meteen 2e vraag voor iedereen het goedje van je man is dat ook rekbaar hahha lig echt in een deuk om mijn eigen vragen. Maar ja zoals ik al eerder schreef heb ik dus wat ongikrampjes en misschien dus vruchtbaar slijm. Welke ovutestjes gebruiken jullie? Misschien moet ik die ook maar bestellen.
@BB10: Welkom terug! Je hyves kun je aan Serendipity geven. Ben benieuwd naar een foto Jammer dat je ongi er is. Wel korte cyclus! Ik heb nu anderhalf a twee dagen roze vegen voor ik ongi word. Had ik vroeger nooit, en het is echt maar een derde van de hoeveelheid van vroeger... Raar toch, dat je cyclus zo anders blijkt te zijn een aantal jaar later. Maar, nieuwe ronde, nieuwe kansen @Evenstar: Het begint steeds spannender te worden! Nog steeds geen ongi. Dat het zo mag blijven @Serendipity: Heb je woon-schoonfamilie-verhaal gelezen. Jullie zijn al lang samen en juist jullie woonsituatie kan stressvol zijn. Dus als je dan een goede relatie hebt, hoor je wel bij elkaar Niets van aantrekken, het gaat om jullie mening! @Smile: Ook een vroeg ei, veel klusplezier En over mijn testen: klopt. Vind het zelf eigenlijk ook veel, en eigenlijk weet ik niet precies wat de achterliggende reden is. Of ze vermoedt door de anovulatie na de vmk toch wat anders, of ze voert nu een standaard reeks onderzoekjes uit (echo's en bloedonderzoek). Ik heb nog niet teveel doorgevraagd, want ik ben wel blij met wat meer kennis over of dingen goed zitten, en mocht er iets aan de hand zijn, dan weet ik het liever pas als het zeker is door onderzoeken. Ze weet wel dat ik wat extra haast heb met zwanger worden omdat ik graag wil dat mijn moeder het nog kan meemaken (voor diegenen die dat nog niet wisten: Mijn moeder heeft Alzheimer op zeer jonge leeftijd gekregen), maar het lijkt me sterk dat ik daarom extra onderzoeken krijg.... @De zwangeren: hoe is het? @Mezelf: Wat ga jij doen als je cyclus zo lang blijft en je geen lh piek vindt? Vermijdt je de MMM liever nog een tijdje of liever zo snel mogelijk actie? Tot snel weer allemaal! Liefs, Luca Oh, lees net je nieuwe berichtje Smile: Een tijdje voor en na het klussen is het niet goed om je slijm te controleren, vanwege opwindingsslijm en dat je het met sperma kunt verwarren. De volgende ochtend kun je bijvoorbeeld wel prima checken. Oud zaad is niet zo rekbaar, en jouw slijm zou dan wel moeten rekken tussen twee wcpapiertjes (of je hand). Ik check met wc papiertjes.
@Luca inderdaad goed laat ze maar goed naar je kijken kan nooit geen kwaad en misschien omdat ze weet dat je haast hebt dat ze extra goed kijkt Even terugkomend op jouw antwoord.... Ik heb dus gisterenavond geklust en net half uurtje geleden rekbaar slijm aan wc papiertje het werd echt wel zo'n 5 a 8 cm lang. Dus als ik je goed begrijp is dat slijm van nu wel gewoon slijm? hmmm Jeetje wat een twijfelkont ben ik. Vanvond even overleggen met mannentje en dan misschien toch ovutestjes bestellen. Wel grappig als ik een vroeg ei heb dat ik het dan al aan mijn buikpijn voelde en dat serendipity ook een vroeg ei heeft! Misschien hoort het wel bij de 3 x is beebrecht. Dus Luca doe jij ook maar een vroeg ei
Ja, een vroeg ei, dat zou goed zijn!!! Ik gebruik trouwens de dipsticks van sensitest, die staan ook her goed bekend, en zijn niet zo duur. Heb je foto trouwens gezien: Mooie jurk hoor, en leuk je te zien Oh, en in reactie over mijn hondje: ja, ben helemaal dol op haar en ligt nu naast me te slapen
Dank je wel Luca Wij hebben nog geen huisdieren maar als er een beebje is dan waarschijnlijk wel een puppy of kitten. Maar ben gek op honden het is gewoon zo gezellig Dipsticks zijn dat die beter dan die van matcare? Ga mij er maar eens in verdiepen
Matcare heb ik ook goede dingen van gelezen, maar geen ervaring mee. Je zou eens kunnen kijken op het topic over zw-testen en ovutesten op deze site. Daar vind je veel info. Oh, het is zo leuk om een jong diertje in huis te krijgen Alvast heel veel plezier voor als je dat gaat doen
Haaai jee gezellig hier vandaag BB10 welkom terug!! Klinkt heerlijk die vakantie van jou! En en vroeg ei, daar heeft volgens mij niemand moeite mee Doet iedereen nu hyves of niet? Is echt zoo leuk om iedereen te zien... Hier hou ik de spanning er idd nog even in. Je wilt niet weten hoe vaak ik naar de wc ga. Maar nogsteeds niks. Duim duim. Ik durf echt niet te hopen... want wat kan je je dan beteuterd voelen he. Ik ga vanmiddag ietsjes eerder naar huis want het gaat raar klinken en het zegt denk ik niks hoor. Niet over zwanger of niet. Maar ik pas mijn bh niet meer. =D> Ik ben heeeel trots, want dit zal met name door het stugge dooreten van de afgelopen maanden komen. Ik kocht een 80AA toen ik heel dun was en de cup was heel ruim. Meestal bestaat 80 met AA niet eens, ik had geluk. Met een bezorgde blik van de verkoopster, of ik niet wat meer moest eten. Ahum. Vier maandjes verder... Ik knal er aan alle kanten uit , en omdat het allemaal wat gevoelig is zit dat dus echt niet lekker
Hey allemaal!!! BB10 is weer terug in 't land. Gezellig!!! We hebben je gemist hoor! Ik ben benieuwd naar je hyves!!! Goed te horen dat alles goed is. Het zou wel super zijn als je nu ongesteld bent. Jammer natuurlijk dat je dan niet zwanger bent. Maar ik zou ervoor tekenen, zo snel na de pil al 'normaal' ongesteld. Dat duurde bij mij 4 maanden . Dan kun je dus lekker aan de klus . Bij mij vandaag weer een (volgens mij) vager streepje dan 2 dagen geleden. En heel gek, sinds dat mijn ovutests vager worden, wordt ook mijn afscheiding veel minder. Ik moet nog maar even googlen of dat klopt. Kweenie. @ Smile: Ik gebruik de Dipsticks van Sensitest. Kan nog niet echt iets zeggen over de kwaliteit, gevoeligheid of zo. Maar ze werken wel prettig en zijn niet zo gek duur. @ Luca: Wat bedoel je met MMM? Als ik deze ronde niet zwanger ben en hij weer zo super lang is en ook geen ei heb gevonden, dan ga ik naar de huisarts. Dan duurt het mij allemaal even te lang. Misschien kan ik dan beter aan een soort medicatie om mijn eisprong op te wekken. Ik heb wel eens gelezen dat dat bestaat. Maar vooralsnog heb ik nog redelijk hoop. Een dikke knuf voor jullie!!!
Hey meiden, ben ik dan eindelijk weer haha... had vandaag vrij, dus dacht de hele dag jullie in de gaten te kunnen houden maar m'n oma was jarig en heb de hele dag lekker daar gezeten! M'n nichtje was er ook met d'r kleine (8 maanden) dus dat was weer ff leuk om d'r te zien! Wat een makkelijk en leuk kindje heeft zij zeg!! @ mezelf dat na je ei de afscheiding minder wordt dat klopt zoiezo, ik kan dat heel duidelijk merken altijd, wel irritant dat je niet echt een heel duidelijke streep hebt gezien, maar misschien heb je wel net voor en net na de lh-piek getest?? En heb je niet een heel duidelijke streep gehad... maar ik had natuurlijk ook al en beetje vage strepen, dus misschien hoort het ook wel zo? Maar van die afscheiding klopt dus! Zou wel fijn zijn als je je ei hebt gehad, heb je iig goed geklust!! En zitten jij, smile en ik toch nog dicht bij elkaar met de nod @ smile Jij ook al zo'n vroege ei! Gaat lekker Over dat rekbaarslijm, luca had daar ook al over vertelt... ik krijg het 3/4 dagen voor m'n ei... ik merk het vaak aller eerst op een wc papiertje, er zit dan wat slijm op en is wat dikker dan normaal... sorry voor de details maar soms trekt het zelfs al een draad als ik afveeg (klinkt echt vies) meestal zie ik het op het wc papiertje zitten, maar je kan ook voelen aan het begin van je vagina, en ziet er echt uit als rauw eiwit, hoe meer je er op gaat letten... hoe beter je het gaat herkennen! Ik herkende het namelijk aan het begin ook echt nog niet! Pas na dat slijm 3/4 dagen heb ik m'n ei... ik weet niet of jij je ei voelt (ik weet ook pas sinds 2 maanden dat ik hem voel) maar bij mij voelt het als een zeurend gevoel links onder in m'n buik, lijkt meer te voelen als verstopte darmen, want dacht 2 maanden geleden dat ik daar last van had... bleek later m'n ei geweest te zijn! Hoop dat je wat aan die info hebt. @ bb10 Fijn dat je weer terug bent, en fijn dat je het zo lekker hebt gehad! Wel balen zeg, dat je ongi bent geworden! Maar idd wel fijn om te weten dat je lichaam gewoon een goede cyclus hebt! Hopen dat je 2e ronde wel raak is! Je leert iig je lichaam een beetje kennen en kan je alvast wat "niet echte symptomen" van je lijstje schrappen! Dat had ik vooral de eerste ronde @ luca Hopen dat deze maand je ei ook lekker vroeg komt (het lijkt wel of in mei er al veel meiden een vroege ei hebben komt vast door de lente haha) en dan weer lekker klussen! @ evenstar Ik vind het bijna net zo spannend als jou hoor! Als je aan komt krijg je natuurlijk wel grotere borsten, dat klinkt wel logisch en meteen een cup groter is dan mooi mee genomen! Ik heb ook altijd weinig gehad, eenmaal aan de pil werden ze wel wat voller, maar toen ik daarmee stopte werd dat weer minder Maar toen borsten ook zo'n pijn als er alleen meer vet bij komt? Tja heeft ook vast met hormonen te maken dat je aan het eind van je cyclus zit... en natuurlijk hopen dat het komt door de zwangerschap!!! Ik blijf een goed gevoel bij je hebben... heb je nog steeds dat rare witte afscheiding? Want heb echt vaak gelezen bij zwangerschapsforums dat dat een symptoom is! Laten we het hopen, want het zou echt tegen vallen als jij straks toch ongi wordt! Echt niet leuk! Hier echt onwijs gevoelige borsten... vraag me echt weer af of ze zo kort na m'n ei in vorige cyclussen ook zo gevoelig waren! Maargoed, je kan toch niet nu al gevoelige borsten hebben van een eventuele zwangerschap? Dat is toch pas na de innestelling? Dus ga er gewoon van uit dat het komt door m'n vroege ei, dat ik er meer last van heb! Ergens in het weekend m'n eventuele innestelling hoop ik, dus vanaf dan ga ik pas weer zoeken naar symptomen kan ik m'n hoofd nu nog lekker koel houden!
@ serendipity Nou een vriendin van mij had het meteen na haar ei, zei ze... dus wie weet Hier geen ongi nog, begin het nu wel echt spannend te vinden! Ik zou het echt wel erg vinden als het dan heeeeel lang duurt en ik gewoon een rotcyclus had ofzo. Andere vriendin van mij (ook zwanger nu, van nr. 2), die had echt een lange cyclus de derde na Mirena... dus. Zij werd zwanger in iets van ronde 6 of 7. Ik weet het niet. GELUKKIG heb ik erg veel vermaak de komende dagen. Morgen komen mijn tantes op bezoek, en moet ik dus voor een bh (vandaag toch te laat uit werk en winkels al dicht), ook maar voor een sportbh want ik kan zo niet hardlopen, zelfs gewoon een trui aan doen doet al pijn En vrijdag heeel veel afspraken op werk, en ook uit eten met werk... duim duim duim duim. Dat het maar niet komt!
He meiden, willen jullie ff meedenken. 12 april was de eerste dag van mijn vorige ongi 23 en 24 april had ik vruchtbaar slijm 25 april voelde ik mijn ei 6 mei weer ongi. Uit hoeveel dagen bestaat deze cyclus nu??? Ik dacht eerst 25 maar dan tel ik de eerste dag van de nieuwe ongi mee en dat moet niet volgens mij. Is het dan 24 dagen? En wanneer zou ik dan mijn volgende ei kunnen verwachten, is dat dan ook eerder? Op dag 12 ipv 14 ofzo??? Jullie zien wel dat ik niet zo goed ben in al die berekeningen. Ik hoop dat jullie me hierover iets zinnigs kunnen vertellen anders wordt het intensief slijmstaren Ik ben nu al benieuwd naar jullie hyves!!! Ik heb de mijne naar serendipity gestuurd. Dan kunnen jullie meteen de foto's van Ierland zien! evenstar, mijn duimen draaien voor je mee! X BB
@ evenstar Ik geloof echt niet dat gewoon ongi-borsten zo pijn kunnen doen hoor En eigenlijk hoop ik dat jij zwanger bent, want jij had het aan het begin over pijnlijke tepels enzo, dat heb ik nu ook dus ook voor mezelf hoop ik dat je zwanger bent haha! Succes met bh's kopen, leef je uit! ik heb laatst ook m'n bh's maar eens vernieuwd, heb meteen alle kleuren van de regenboog gekocht
Hey bb10, ik tel idd 24 dagen (maar ik weet ook nooit zeker of ik die eerste dag ook mee moet tellen enzo) en tel bij 13e dag je ei (al schijnt tie wel te springen na dat je hem voelt??) Ik zei zeggen op 19 mei je volgende ei als je cyclus weer hetzelfde zou zijn, maar ik zou een aantal dagen voor die dag al extra gaan letten op je slijm enzo, kan je toch beter bepalen wanneer je vruchtbaar bent! Kan natuurlijk zomaar zijn dat je ei later komt dit keer, of misschien zelfs wel eerder!