Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Uhm dan weet ik het ook niet meer :p agh kan nooit kwaad om die banner aan te houden, dan let je iig goed op rond die tijd ;) en kan je hem nooit missen! Zoiezo vind ik soms de banners een beetje vaag... maar dat kan ook aan mij liggen! Hij geeft bijvoorbeeld al aan dat je 1 dag overtijd bent op je dag dat je ook ongesteld kan worden, dan staat er... je bent 1 dag over tijd (denk je jippie) wordt je 's avonds gewoon ongesteld :p
    Maargoed ik ben ook niet zo goed in tellen enzo...

2. smile17

smile17 Niet meer actief

Goedemorgen

@BB10 hmm je zet me aan het denken want ik tel ook de 1e dag van ongi mee dus op dag 31 werd ik ongi dus cyclus 31 dagen maar inderdaad is de dag dat je ongi wordt alweer dag 1? Zo ik ben ook in de war. Als jij er uit bentlaat het dan even weten want dan moet ik ook mijn dagen aanpassen ;)

@Serendipity thanks voor de uitleg van slijm hihihi. Ik heb er zeker wat aan!!! Ik heb echt alleen geen idee of ik nou mijn nu snel krijg want twijfelde dus ook over buikgriep hihi dus misschien dan toch weer wel nou ja we klussen door tot ei volgens banner dan zitten we sowieos goed.
    Ik hoop dat die zere tepels voor jou een goed teken zijn en tja ik kan het niet vaak genoeg zeggen 3 x is.....

@Evenstar ehhh heb je al getest? Sorry maar ik blijf nieuwsgierig of heb je een andere testdag in je hoofd?

@Mezelf MMM betekent volgens mij medische malle molen ofzo. Ik hoop dat je met de sticks net je ei hebt gemist en je hem dus al hebt gehad

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Haaaaaiii...

@BB10 Dag 1 van je cyclus is de eerste dag van je menstruatie. Als je menstruatie echter ingeleid wordt door bruinverlies, dan telt die dag van bruin niet mee. Verder ben ik de eerste keer pas 's avonds ongi geworden en heb ik toen vanaf de dag daarop gerekend. Het lijkt erop dat je eerste cyclus een beetje kort was, maar daar hoef je je ECHT niet druk om te maken hoor. Ik had in mijn eerste cyclus 10 dagen voor mijn ongi heeelveel slijm. Veel te 'laat' maar het kan best zijn dat je dan niet eens een ei hebt maar gewoon dat alles weer in werking gaat. Ik tel die maand niet mee (mede hierom, maar vooral omdat ik toen nog een lijk was qua gewicht).

@ Serendipity, ja ik hoop het natuurlijk ook, en mijn vriend zei vanmorgen nog dat mijn borsten echt een stuk groter zijn. Hihihi ik ga ook een mooie kopen! Het moet gevierd worden dat ik er weer uitzie als een meisje. Ik duim voor je! Mogen onze boobs maar heeeeel pijnlijk zijn en groot worden :)

@ Smile... duim maar door hihi. Als ik zaterdag nog niet ongesteld ben dan gaan we testen. Dan ben ik 6 dagen overtijd op basis van mijn gemiddelde cyclus en 4 op basis van de langste.

Het goede nieuws is dat ik nogsteeds alleen maar mijn borsten echt voel (o ja en mijn darmen... ik moet af en toe echt rennnnen naar de wc, arme ik). Geen ongi gevoel op zich nog. Maar ja. Wat niet is kan nog komen. Of niet. :D

Liefs allemaal en heeel fijn dat we dit groepje hebben, echt supergezellie.

4. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Goeie morgen!

@ BB10: Ik denk ook 24 dagen. Als ik tel, zoals ik dat altijd doe in ieder geval wel. Het lijkt me best lastig om vanuit deze cyclus al goed te kunnen bepalen wanneer je ei is. Maar je kunt nu misschien wel ergens vanuit gaan en dat is altijd prettig!

@ Evenstar: Nog twee nachtjes slapen.... Wat gek eigenlijk, van die mega gevoelige borsten. Misschien komt het idd wel van het snelle groeien! Je huid moet natuurlijk flink rekken :). En er wordt daarbinnen toch ook iets aangemaakt, weet niet wat het is hoor, maar er zit toch bepaald weefsel in. Er wordt in iedergeval hard gewerkt in je lichaam. In iedergeval aan het aankomen in gewicht en hopelijk ook nog aan een zwangerschap!
    Zoek je een mooie/ goede bh uit?
    Een sportbh is wel super hoor! Je weet wat voor sport ik doe, nou dat deed ik jaren met een gewone bh, nooit last van. Totdat ik toch een sportbh kocht. Was ik 'm een keer vergeten.... Auw!!! Dan pas merk je hoe fijn dat is.

Bij mij weinig nieuws. Ik denk wel dat ik m'n ei heb gehad, ik test nog even door, maar raak er steeds meer van overtuigd.

5. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Hoi allemaal!

Sorry dat ik al zo'n tijd niets meer van me heb laten horen. Ik ben vaak zo vreselijk moe dat ik na mijn werk geen puf meer heb om te reageren. (Bijlezen kan gelukkig nog wel!)
    Wat vreselijk leuk om jullie op hyves te zien, trouwens! Het gaat echt meer leven, zo!

@evenstar: Wat onwijs spannend! Je houdt ons ook flink in spanning! Ik vind dat de pijnlijke borsten wel erg goed klinken, hoor. Mijn borsten deden ook heel raar. (Veel pijn, weinig pijn, heel veel pijn.) Overmorgen is de dag? Pas maar op voor de donderdag; precies twee weken terug kon ik er opeens niet meer tegen en moest ik testen!
    (Ik ben inderdaad ook vegetariër. Zelfs nog een tijdje veganist geweest.)

@Serendipity: Zere borsten vanaf je ei? Hmm, dat had ik ook, volgens mij! Flink lang pijn gehad. Tegen NOD werd het minder, om daarna weer flink zeer te gaan doen. Klinkt goed! Ik vind het trouwens ook enorm bewonderenswaardig dat je met je vriend bij ouders inwoont. Als jullie het daar redden, kan de relatie niet meer stuk! En zeker niet voor schamen, hoor!

@Mezelf: Het zou natuurlijk wel fijn zijn als je je ei hebt gehad, omdat je goed geklust hebt in die periode. Ga je nu nog door met ovutesten? Het fijne aan weten wanneer je ei is, vind ik dat je ook weet wanneer je NOD is en wanneer je dus overtijd bent!

@smile17: Leuk om jou weer terug te zien! Als je ovutesten wilt gebruiken: net als vele anderen hier op het forum raad ik de dipsticks van Sensitest aan. Erg duidelijk en heel goedkoop.

@luca: (Zal snel reageren op je hyves-bericht.) Wat ontzettend balen dat je ongesteld bent geworden! Ik vind dat je er wel heel gezond mee omgaat, of baal je er meer van dan je laat blijken? Wat naar van je moeder. Ik kan me voorstellen dat je ook daarom hoopt dat het heel snel raak is. Ik wist overigens helemaal niet dat je voor de vmk al bij de gynaecoloog liep. Ik weet niet precies waarom, maar het is vast ook een prettig idee dat iemand met veel verstand van zaken het een en ander uitpluist!

@roosje: Gefeliciteerd met je mooie echo! Ik heb nog aan je gedacht, maandag! Een kloppend hartje: echt geweldig! Hoe voelde het? Was het onwerkelijk? Ben jij ook regelmatig misselijk of valt het mee?

@BB10: Welkom terug! Fijn om te horen dat je een leuke vakantie hebt gehad! Wel jammer dat je ongesteld bent geworden. Aangezien het zo anders was dan normaal, kan het niet zijn dat je misschien een vmk hebt gehad? Of misschien wil je daar liever helemaal niet aan denken. Succes in elk geval, deze nieuwe ronde.

Ik weet niet meer wie erom vroeg, maar hierbij nog een lading verse hormonen (pas op, je kan er wel errug misselijk van worden!): HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG
    Ah, vooruit, nog een: HCG (Die laatste deed het hem, volgens mij.)

Pfff, hier dus met regelmaat misselijk en erg moe. Een hele dag werken valt me zwaar. Soms wat onredelijk tegen mijn lieve vriend, maar nog niet moeten huilen om niets (behalve dan om een stomme film, die echt niet zielig was, of zo).
    Over een week heb ik de eerste echo gehad. Ik ben er nog niet nerveus voor, maar verwacht dat dat wel gaat komen. Ondanks de misselijkheid en de vermoeidheid, is het soms zo onwaarschijnlijk je te beseffen dat je zwanger bent. De testen zijn alweer van twee weken terug, en intussen ben je eigenlijk alleen maar niet lekker. Zou er wel iets zitten, vraag ik me soms af. Ik vind het zo'n raar idee dat je het niet zou voelen als je nog maar zo kort zwanger bent.
    Hoe dan ook, alles helemaal goed, eigenlijk, hoewel het humeur ook per dag nogal kan verschillen. Ga vanmiddag met een vriendin de stad in (zij weet van niets, dus moet ik niet te lang bij de kinderkleren blijven staan) en morgenavond komt mijn vriend weer lekker thuis.

kus voor jullie allemaal (ik ben ook zo blij met deze groep, ook fijn dat ik er nog bij zit, ondanks de zwangerschap),
    Orwen

6. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @BB10:
    Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt in Ierland! Krijg meteen helemaal de vakantiekriebels!!! Wel jammer dat je ongi bent geworden, maar aan de andere kant is het wel heel positief dat je mooie cyclus hebt. Volgens mijn berekeningen zou je een cyclus hebben van 25 dagen, op zich is dat heel netjes!

@Mezelf:
    Ik denk ook dat je je ei hebt gehad. Nu dus afwachten!!! Als ik jou was zou ik voor de zekerheid nog een paar dagen klussen ;) kan natuurlijk nooit geen kwaad!

@Evenstar:
    Echt ongelooflijk dat je het zo lang volhoud zonder te testen! Ik krijg gewoon helemaal de kriebels van de zenuwen, dat je borsten groter zijn en zo klinkt echt heel positief :D Ik duim gewoon nog even en voor de zekerheid strooi ik nog een keertje:
    HCG * HCG * HCG * HCG * HCG * HCG *HCG * HCG * HCG * HCG * HCG * HCG

@Luca: Balen dat je ongi bent geworden :( ... Ik vind het wel super knap hoe je ermee mee omgaat, het is toch even een tegenvaller!
    Ik heb nog wel even op je hyves gekeken en wat een leuke trouwfoto's staan erop! Mooi hoor!!!

@Orwen:
    wij hebben zo'n beetje dezelfde symptomen, ik ben ook de hele dag door regelmatig misselijk en ik ben super moe! Oh spannend volgende week de eerste echo! Heb je nog iets leuks gekocht in de stad??

@ikke:
    Ik heb met gisteren ziek gemeld voor mijn werk, ik werk onregelmatig en ik merk dat dat erin heeft gehakt de laatste weken... ik slaap heel slecht waardoor ik moe naar bed ga maar ook weer moe opsta. Ik ga zaterdag weer werken en ik doe het nu gewoon even rustig aan. Daarnaast ben ik de afgelopen dagen de hele dag door heel misselijk, hoef nog niet te spugen of zo maar het zit me allemaal niet lekker. Je hoort mij niet klagen of zo hoor het is voor een heel goed doel maar het is soms wel lastig....

Meiden ik duim voor jullie allemaal dat jullie ook snel zwanger mogen zijn!!!

7. BB10

BB10 Niet meer actief

Heey dames, ik was net aan het hyves snuffelen en ik kwam erachter dat ik veruit de oudste van het stel ben :( Wat een mooie jonge blommen allemaal!
    Leuk om eens een kijkje in jullie "leven" te nemen.
    gr BB

8. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey bb,
    Wat maakt het uit dat je de oudste bent.. Ik ben vast de jongste.. Maakt niet uit toch?! Je merkt zelf wanneer je er aan toe bent..
    Ik werk op een kinderdagverblijf en heb regelmatig ouders die 40 zijn bij hun eerste kind! Ik vind de meiden hier wel best jong idd (moet ik nodig zeggen haha) want de meeste ouders zijn rond de 30 bij hun eerste..

@ evenstar
    Jeetje meis, vind het bijna even spannend als jij denk! Ik kijk elke dag of je stiekem toch hebt getest! Die rommelende darmen is ook alweer een symptoom!!
    Hier nog steeds pijnlijke borsten, maar ik heb dat elke maand tegenwoordig vanaf m'n ei! En elke maand denk ik weer, dat het dit keer toch wel erger is als anders.. En dan word ik toch weer ongi! Daarbij heb ik ook nog een borstafwijking waar die pijn bij hoort!

Wat wel weer apart is.. Is dat ik die pijnlijke borsten altijd matchte bij m'n te lange cyclus.. Nu heb ik dat dus ook bij m'n korte cyclus! Ik hoop het zo, maarja is elke maand weer op nieuw gissen..

@ mezelf
    Denk ook dat je je ei hebt gehad.. Heb je de oude testen bewaard? Zit er ook kleur verschil in de eerste test en daarna?

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hihihi bedankt voor alle babydust (hcg)... ik kan het niet geloven, maar ook vandaag geen ongi. Nu ben ik in ieder geval later dan de vorige cyclus (twee dagen). Maar ik ben uiteraard als de DOOD dat ik gewoon een horror-lange cyclus heb met onredelijk veel borstpijn. Weet je ik kan een heel lijstje 'klachtjes' opsommen, maar ik doe het op de boobies na maar niet. Want ik vind het zo genant, veel van die dingen zijn ook pms verschijnselen. Mocht het toch raak zijn, dan volgt het lijstje nog hoor! Er zijn wel meer waarneminkjes die ik doe dan mijn beurze boobs. :D

Even een overpeinzing... ik haal me af en toe het volgende in het hoofd: wat nou als ik mijn cyclus dit keer totaal verkeerd in heb geschat? De feiten:

* vruchtbaar slijm 19 april (schat mijn ei dus rond die tijd), dit was 13 dagen na mijn menstruatie.
    * ik had een sterk ongi gevoel 28 april. Heel raar. Was toen als de dood dat ik een rare KORTE cyclus zou hebben.
    * Vanaf 30 april begon ik bij het hardlopen mijn borsten te voelen, maar ze doen echt pijn sinds dit afgelopen weekend.
    * op basis van mijn ingeschatte ei (hahah) had ik echt verwacht om deze maandag of dinsdag ongesteld te worden.
    * maar wat nou als dat rare ongi gevoel pas mijn ei was???

#-o :rolleyes: :(

OK *** einde ego bericht ***

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: ik post wel even een aparte reply zonder ego dingen erin :)

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    @ BB10 ik heb heel lang gedacht dat ik de oudste was, maar het maakt toch niks uit? Ik vind het wel grappig, ik had tot hyves niet eens het idee dat er bijzondere leeftijdsverschillen tussen ons allemaal zitten. Uiteindelijk zitten we toch gewoon in dezelfde fase. Ik scheel evenveel met jou als met serendipity :D

@ Orwen HEEL blij dat ik vanmorgen ff een berichtje van je had, was bang dat er iets aan de hand was! Maar moe en misselijk, hoe rot ook, zijn nogal goede tekenen he. Je komt er wel door hoor, en dan heb jij in de zomer een heel mooi buikje! En ik hoop juist dat zwangere meiden niet afzwaaien hier. Het is juist zo gezellig en hopelijk is al dat gezwanger van jullie hardstikke besmettelijk :D

@ Roosje, bedankt voor alle ladingen HCG... en ook jij veel sterkte met de moeheid en misselijkheid. Heel goed dat je het rustig aan doet hoor, je fitheid en je kindje gaan eerst! Als je het eenmaal kan vertellen op je werk zal het misschien ook makkelijker zijn en kunnen ze misschien met roosters wat rekening met je houden.

@ Mezelf, je hebt vast een ei gehad hoor. Heb je verder ook tekenen, zoals rekbaar slijm? Dat had ik de eerste cyclus enorm (maar dus heel laat in de cyclus, 10 dagen voor ongi), tweede helemaal niet, en nu weer wel. Dat kan hoor, heb ik gehoord, het zegt niet alles maar het maakt het wel makkelijker om je lichaam een beetje te begrijpen.

@ Serendipity, hihihi heel lief dat je zo meeleeft... maar ja ik kan nu ook een lange cyclus hebben en onregelmatig zijn... ik ga er niet vanuit hoor, dat het nu al raak is, veel te grote teleurstelling straks. Had je dan minder pijn als je cyclus 28 dagen was? En die rommeldarmen, dat zijn gewoon mijn ochtendzenuwen :)

11. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @BB10: je bent nog helemaal niet oud hoor!!! De meiden hier zijn gewoon jong! Ik zweer er gewoon tussenin denk ik, ik word over twee weken 28 jaar...

@Evenstar:
    Wanneer ga je eigenlijk testen??? Ik ben geloof ik zenuwachtiger dan jij :) ! Mijn advies gewoon morgen testen :) !!! Als ik je zo hoor praten klinkt het allemaal heel erg positief!

12. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Soms weet ik ff niets te typen, maar het is zo gezellig hier en iedereen is zo lief!!!

Maarre, Evenstar, ik geef hetzelfde advies als Roosje ;). Straks wij allemaal hartaanvallen en andere nare dingen van de zenuwen om jouw zwangerschapstest!!! Nee hoor, gekkigheid natuurlijk, maar het is nog maar 1 dagje en dan.... Whaaaaaaaa......
    O ja, ik had tot mijn waarschijnlijke ei heel veel slijm, echt slijmerig zag het eruit. Ik kon alleen niet echt draden trekken. Daarna was het opeens weg. Nog wel wat afscheiding, maar niet zo erg dat ik een inlegkruisje nodig heb. Daarvoor moest dat echt.
    Ik heb het gevoel dat ik al een klein beetje meer zicht krijg op mijn eigen lichaam. Ik denk echt dat het mijn ei was. Ik heb 'm niet gevoeld hoor in mijn buik of zo. Maar in mijn hoofd zeg maar, voelt het goed. En dit terwijl mijn ovutests niet eens een lh piek aangaven!!! Maar het streepje veranderde natuurlijk wel. Daardoor ben ik wel gaan nadenken.
    Mijn banner staat nu ingesteld op mijn vermoedelijke eisprong. Ik denk wel dat ik na mijn NOD nog even wacht met testen. Tenzij ik hele duidelijke symptomen heb natuurlijk. Ik heb trouwens wel heel veel zwangerschapstesten liggen. Volgens mij 3 verschillende merken! Dus ach, het maakt ook eigenlijk niet uit.

Serendipity, ik bedacht me opeens iets. Heel stom hoor, maar weten jouw ouders dat jullie bezig zijn met zwanger worden? Omdat je toch thuis woont, lijkt het me super lastig alles stiekem te doen. Niet alleen het klussen, maar vooral het testen enzo. Alles wegmoffelen. Petje af hoor. En wat iedereen zegt, als je relatie dit aan kan, nou nou....

Over de leeftijd: Ik denk dat we hier juist met een mooie afspiegeling van de maatschappij zitten! Van 24 t/m 34. Mooi toch? En we zitten idd allemaal in dezelfde levensfase, qua kinderen. Allemaal de eerste (toch?). En dat schept een band :).

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh arme jullie!!! Ik moet morgen nog een heeeeele dag werken en als ik dan negatief test dan ga ik daar maar zitten pruilen. Echt ik vind dit ook hel hoor, ik DURF niet eens te testen. Ik ben elke ochtend enorm nerveus, dan liggen die testen in de badkamer echt naar me te kijken en ze fluisteren zachtjes... eeevenstarrr... je hoeft maar 1 plasje te doen en wij vertellen je het... eeevenstarrr.... en dan krijg ik een zenuwaanval. En dan ga ik snel plassen zonder test en ga ik braaf werken. En veel loeren op de wc of ik ongesteld ben. Zaterdag hoef ik verder niks en dan zal je zien: ik test nega en word prompt ongesteld.

Kan je nagaan, jee ik zit in RONDE TWEE en het is nu al een dagtaak in mijn hoofd. Wat moet dit over een maand of 6?

Kan mijn mens ook wegblijven omdat ik heeeel hard niet ongesteld wil worden??

En dan het nuchtere gedeelte: als ik morgen ongesteld ben, dan is mijn cyclus iets van 33 ofzo. Het is ook weer niet dat ik al weken op een mens zit te wachten he. Brr wat een rottigheid ook. Ik dacht LEUK! we gaan zwanger proberen te raken maar mijn arme hoofd! Het is maar goed dat ik ook nog zoiets als een baan heb en een Lief die me over mijn dolle hoofd aait en twee poezen die me in slaap spinnen.

Sorry weer compleet ego! En sorry dat ik er zo lang over doe, met dat testen van me.

14. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Haha, we zitten je inmiddels ook wel een beetje te pesten hoor! Maar ja, het is ook zo gezellig hier en een dagje wegblijven zit er niet in. Dan mis je super veel. En het heet hier nu eenmaal zwangerschapspagina!!! Can't help it. Ik zie het als LEUK!!! (nu wel, straks als ik in hetzelfde schuitje als jij zit, niet meer...) Dan ben ik ook zenuwachtig en heb ik er al minstens 3 tests doorheen gejaagd!!!

We duimen gewoon nog even verder. En Roosje en Orwen blijven strooien. En de zenuwen? Nou dat kunnen onze jonge lijffies nog wel even aan. ;)

15. smile17

smile17 Niet meer actief

@Roosje heel goed dat je even vrij hebt genomen want onregelmatige diensten hakken er echt in. En je moet natuurlijk goed aan jezelf een de beeb denken! Hopelijk voel je je snel wat fitter.

@Orwen ik ben blij te horen dat alles goed is! Doe nu maar rustig aan en zometeen na de 12 weken voel jij je topfit en moet je ons ondersteunen omdat iedereen dan in de eerste misselijke weken zit.

@Mezelf fijn dat je z goed gevoel heb deze ronde. Enne van mij mag je op NOD testen hoor dan hoef ik voor jou minder lang zenuwachtig te zijn ;)

@BB10 34 is zeker niet oud hoor en inderdaad we zitten allemaal in dezelfde fase in ons leven eerste kindje.

@Evenstar geen sorry zeggen hoor omdat je ons in spanning houdt gewoon pas testen als het goed voelt. En dat roepen van die testen dat herken ik helemaal hihih Nou ja ik heb morgen in ieder geval een geod excus om te internetten want moet natuurlijk de uitslag zien.

@Serendipity thanks nog voor de pb! Wel een goed teken van je boobies en tja elke maand herken je weer symptonen die je vorige maand ook had maar dan even anders en voor hetzelfde geld is het deze ronde wel raak en ga je alle symptonen negeren. Dus geniet van je symptonen en gewoon over 11 dagen een positest!!

Ik vindt het echt super gezellig zo met de zwangeren en bijna zwangeren want zometeen is iedereen zwanger en wordt het nog leuker. En dan kunnen we leuk foto's uit wisselen van onze mooie zwangere buiken;)

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Goedemorgen!

@ Smile... Hahaha ja na mij mag niemand ruim na NOD testen :) We houden het niet uit van de zenuwen!!

@ Mezelf, idd ik spreek je wel als je net voor NOD zit... arrgh.

Hier alles ongeveer hetzelfde als gisteren. Vlinders in mijn buik (mooi woord voor zenuwen), pijnlijke boobies, en (nog) niet ongesteld. In de eerste helft van de dag ben ik steeds een beetje nerveus, uiteraard bang dat ik plots ongesteld word. Maar ik moet zeggen dat het ongigevoel er eigenlijk niet zo is nu. Gisteren wel in vlagen.

Het wordt weer een laaaange dag :( :)

17. smile17

smile17 Niet meer actief

@Evenstar even doorzetten vandaag en lekker veel broekloeren

Even ego maar ik heb nu echt veel vruchtbaar slijm meer als vorige 2 maanden en is superrekbaar dus tja ben nu echt wel beetje overtuigd. Maar voor zkerheid blijven zoals eerder gezegd doorklussen. Ik heb wel het gevoel mijn lichaam wat beter te leren kennen =D> .

18. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @Evenstar:
    Heel veel succes vandaag, werk is op zich een hele mooie afleiding! Voor jezelf is het ook veel fijner om morgen te testen dan heb je verder geen verplichtingen. Ik duim nog steeds voor je en ik strooi ook nog steeds met HCG!!!

@Smile:
    Tja dat tellen van je cyclus is mij ook nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik telde altijd als dag 1 de dag dat ik ongi werd en de laatste dag was ook weer de 1ste dag dat ik ongi werd. Dus wat ik wil zeggen is dat bij mij dag 28 ook weer dag 1 was....

met mij gaat het vandaag alweer een stuk beter dan gisteren en eergisteren. Rust doet een mens toch goed ;) .

19. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey allemaal!

@Mezelf: Ja, dat kun je wel zeggen! Een dagje wegblijven zit er niet in, dan loop je meteen erg achter.
    Ondanks dat je de lh piek niet precies hebt kunnen vinden, klinkt het wel goed wat je vertelt (over slijm). Temperatuur jij eigenlijk? Met die (gratis) methode is het voor mij iig makkelijk om mijn ei op te sporen. Ik heb nu 1 cyclus achter de rug en de temp. stijgt duidelijk de dag na ovulatie.

@Evenstar: Spannend!!! Ik ga morgenochtend heeeel snel kijken of er al een berichtje van je staat! Dat wordt inderdaad een broekloer-feest vandaag!!!

@Serendipity: Ik hoop het voor je! En dat jouw pijnlijke borsten een goed voorteken mogen zijn :)
    En ja, ovutesten en zwangerschapstesten doen als je ouders het niet weten lijkt mij lastig. Hoe doe jij dat?
    Ik wilde in dat weekend dat ik mijn ovulatie had laatst (het stiekem klussen-weekend) kijken of mijn lh piek al voorbij was, maar om nou met een bakje de (openbare) wc in te lopen als anderen dat konden zien, leek me niet zo'n goed idee :rolleyes: ;)

@Roosje en Orwen: de symptomen beginnen echt volop aanwezig te zijn he! Nog ff doorzetten tot week 12 tot 16 en dan zouden voor de meesten de kwaaltjes verminderen, maar dat weten jullie vast wel ;) . Nu lekker rustig aan doen deze weken. En fijn dat je je beter voelt Roosje.
    En dank voor het rustig-blijven-onder-ongi-complimentje :)
    Ik zag 'm eigenlijk al aankomen, en ik ben gelukkig een beetje af van de verdrietige onrust die ik voelde vlak na de vmk. Hoe kort het ook was (en geen idee dus omdat ik mijn cyclus nog niet kende), het deed toch meer pijn dan ik verwacht had voor het gebeurde. Daarvoor had ik verwacht dat ik er makkelijker mee zou omgaan, zo van "het was geen goed vruchtje, dus dit is beter zo" en nuchter doorgaan. Maar het moment dat ik de grootste bloedstolsels naar buiten voelde vallen, was echt rot. Het hakte er toen wel in...
    Ik wilde toen echt meteen weer zwanger zijn en die symptomen weer hebben etc.
    Nu wil ik natuurlijk ook heel graag zwanger worden, maar meer op een normale manier. Vandaar dat ik rustig onder de ongi kon zijn.
    Zo, dat was wel een ernstig (ego) stukje :rolleyes: , iig heel erg fijn dat bij jullie alles goed gaat!!

@BB10: Ik ben net jarig geweest (eind april) dus je bent niet meer de enige dertiger ;)
    En vind het wel leuk dat we zo'n maatschappij afspiegeling hebben qua leeftijd. Is jouw ongi alweer wat minder? De mijne is zo goed als over. Echt veel minder en minder lang dan vroeger (zolang het gezond is, wel heel erg fijn ;) ).
    Als je cyclus weer iets langer wordt, lopen we aardig gelijk op!

@Smile: Ik vind het ook heeel erg fijn dat dat we hier kunnen kletsen over alles. Het is geen geheim in mijn omgeving dat ik bezig ben met zwanger worden. Maar niemand in mijn omgeving is ermee bezig. Mijn vriendinnen willen allemaal heel erg niet-zwanger-zijn, sommigen zelfs nooit. Dan vertel ik het een en ander, en waar zij dan van opkijken is hoe goedkoop testen kunnen zijn (Matcare 9 voor 10 euro, kruidvat 2 voor 5). Dan kunnen ze het voor zichzelf eens uitsluiten (ook al zijn ze met Mirena heel goed beschermd tegen zwangerschap). Zo'n andere wereld dan die van mij/ons nu!
    Fijn dat je je lichaam beter leert kennen en dat je ei eraan komt! Nu klussen!!!! ;)

Tot snel allemaal weer!

Liefs, Luca

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Heee Luca, ik lees dat berichtje over de vmk en vind het heel naar voor je. Ik kan me voorstellen dat dat niet niks is, en hoop het nooit mee te hoeven maken :(

En ik herken dat wel hoor, die andere wereld. Ik ben zelf in mijn kring niet de eerste maar wel de tweede en heb dus eigenlijk maar 1 vriendin die er ook in zit (zwanger van nr. 2). En bij haar heb ik wel heel af en toe een beetje het gevoel dat ze dan erg veel 'beter weet' en dat is ook zo, maar dan kan het bij mij nog wel anders zijn dan bij haar!

Deel Deze Pagina