Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Nog niet ongi dus? Hihi, in mijn hoofd ben je al zo goed als zwanger :D . (Maar ik mag niet op de feiten vooruitlopen, stoute Luca [-X ;) ) ....

Bedankt voor je reactie :), het is fijn om het van me af te schrijven.
    En van je vriendin: ja, dat is weer een beetje de andere kant van de zaak. Als je niet de allereerste in je eigen kring bent, dan kan een ander het al snel 'beter weten'. Meestal is dat hartstikke goed bedoeld en vaak ook fijn om je ervaringen te delen, maar het kan natuurlijk ook soms minder leuk zijn. Of als de een makkelijk zwanger wordt en al met een baby op schoot zit terwijl jij aan de MMM begint. En ja, jouw vriendin heeft meer ervaring met zwanger zijn, maar jij hebt toch wel wat meer ervaring met jouw lichaam toch ;)

@Mezelf: was nog vergeten je te antwoorden, maar de afkorting MMM is voor wanneer je naar artsen gaat ivm zwanger worden of vermoedde cyclus problemen etc.: inderdaad medische malle molen zoals iemand (weet niet meer wie) zei.
    Pfff, ik ben zo'n forum-gek dat ik alle afkortingen alweer gebruik ;)

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik vind het heel goed dat je er nu wat over schrijft. In het begin was je er een stuk zwijgzamer over. Het was meer gewoon een feit- terwijl het toch echt een dikke klap geweest moet zijn. Maar goed. Alles draait nu weer goed bij je, met een mooie cyclus en het is vast snel raak en dan goed! :)

Nee nog niet ongi. Er wordt vandaag idd veel gebroek-en wc-loerd. Ahum. Hahahahaha.

En idd ik heb meer ervaring met mijn lichaam. Zij telt bv. gewoon de eerste drie rondes niet mee omdat die niet regelmatig waren, en denkt dan dat dat bij mij ook wel zo zal zijn. Dus daar ben ik nu ook wel een beetje bang voor, dat ik gewoon al twee weken pms voel en een rare lange cyclus heb. :(

3. BB10

BB10 Niet meer actief

Goeie middag meiden,

@Evenstar, spannend hoor het komt steeds dichter bij. Ik ga zeker morgen ook meteen kijken of je al een berichtje hebt geplaatst! Enne je mag altijd egoberichten plaatsten hoor wij luisteren wel! Oja geniet van het uiteten vanavond!

@Luca, Ah nog een dertiger, niet dat het veel uitmaakt hoor ik vind het wel fijn dat we allemaal in dezelfde fase zitten (de een iets verder dan de ander).
    Ik ben nog gewoon volop ongi :( ik ben benieuwd hoelang het gaat duren. Ik kan me niet meer herinneren hoe dat voor de pil was want ik heb hem 20 jaar geslikt. Daarom ben ik deste blijer dat mijn cyclus meteen weer opgang gekomen is. Vroeger lag ik wel 3 dagen op bed van de pijn vandaar de pil, dat heb ik nu gelukkig niet meer. Wel wat meer pijn dan met de pil maar te verdragen.

@Serendipity, hoe is het met jou?

@Mezelf, soms weet ik ook niets te typen en ik moet echt op een kladblokje bijhouden wie nu wat geschreven heeft anders kan ik er niet op reageren (ouderdom?)

@Smile, goed idee buikfoto's uitwisselen! Jij goed klussen he deze dagen. Ging je nog een hyves aanmaken of heb ik dat verkeerd gelezen??? (ik ben niet nieuwsgierig hoor :^o )

@Orwen, ik denk niet dat ik een vroege miskraam heb gehad maar ik heb wel iets anders. Toen we in het vliegtuig naar huis zaten hebben we flinke cabine druk gehad. Mijn holtes in mijn hoofd deden erg veel pijn. Ik kan me voorstellen dat die druk ook niet goed is voor je baarmoeder (en eventuele innestelende eitjes) Toen we uit het vliegtuig kwamen en naar de auto gingen kreeg ik buikkrampen en toen ik thuis kwam begon mijn ongi. Misschien heeft de vliegtuigdruk het wel opgeroepen? Maar dat is natuurlijk alleen maar speculeren.

@Roosje, goed dat je tijd voor jezelf genomen hebt hoor! Het is belangrijk dat je voor jezelf kiest dat is goed voor jou en ook voor je beebje! Ik zag dat je al bijna op 9 wk zit, dat gaat snel zeg. Hopelijk neemt de misselijkheid snel af. (ik weet hoe het voelt)

Ikke, ik denk nu te weten hoe het zit met het tellen van je cyclus dagen. Ik las in een boek over zwanger worden dat je de eerste dag van je laaste ongi als 1e dag moet rekenen en de eerste dag van je nieuwe ongi als laatste dag en dat ook dag 1 van je volgende cyclus (net als roosje zei) dan kom ik uit op 25 dagen. Maar ik weet bijna 100% zeker dat ik op 25 april mijn ei gevoeld heb. Dat is op dag 13 en 11 dagen erna werd ik ongi. Ik hoop dat ik mijn ei deze keer ook zo goed voel dan weety ik iig of we goed geklust hebben. Ik heb berekend dat hij ongeveer op 16/17 mei moet springen en dan ben ik net een weekend weg (zonder vriendje :() dan moete hij ervoor maar flink aan de slag en hopelijk blijven de zwemmers actief! :D (weet wel dat zijn zwemmers actief zijn want ik heb 7 jr geleden een miskraam gehad met 7 weken, door de pil heen)
    Ik vind het super dat de zwangere dames nog mee kletsen hopelijk volgt de rest snel!
    nou het is toch weer een heel verhaal geworden,
    X BB

4. BB10

BB10 Niet meer actief

F*ck F*ck sorry maar ik had een heel lang verhaal getypt en alles is weg!

5. BB10

BB10 Niet meer actief

OHH ik zie nu dat hij er wel staat, te snel geroepen Poeh gelukkig!

6. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden,
    Wat is het hier weer gezellig druk vandaag! Pff heb nu echt moeite met alle onderwerpen om te onthouden... dus bb, ligt niet aan de leefdtijd haha... al moet ik zeggen dat ik niet een heel goed geheugen heb :p ben vaak wel wat verstrooid :p

@ evenstar
    Ik zou echt zo verbaasd en teleurgesteld zijn als jij morgen niet positief test! Ik snap dat je bang bent voor teleurstellingen, maar als er iemand hier symptomen heeft, dan ben jij dat wel!! De enige reden wat ik kan bedenken als jij negatief test, is dat je innestelling later is geweest en je niet genoeg hcg hebt in je lichaam! Verder ben ik er eigenlijk van overtuigd!
    Verder even reageren op je feiten lijstje ;)... rekbaarslijm kan je natuurlijk ook 3 dagen voor je ei hebben opgemerkt, dus wie weet had je later in de week pas je ei! MAAR 9 dagen later, tijdens die ongi krampen... kunnen volgens mij echt niet je ei geweest zijn!! 9 dagen is voor rekbaarslijm veel te vroeg... dus ik zeg! Innestelling ;)
    Over mij... ik weet niet of ik bij een normale cyclus geen borstenpijn heb gehad... maar ik weet wel dat het per maand verschilde! De ene keer heel erg en de andere keer helemaal niet.. maar heb nooit bijgehouden wanneer de pijn en hoelange cyclus helaas helaas!

@ mezelf
    Ik zie het nu pas... we lopen gelijk!!! Nog "maar" 11 dagen... tralalala!! Jij had er een erg goed gevoel over he? Ik hoop het zo... jij in je 2e ronde en ik in m'n 3e... wat zou het leuk zijn als we allebei zwanger zijn... lopen we op de dag gelijk!! Jij al symptomen?

@ luca
    Ongi alweer over... en alweer lekker aan het klussen?? Goed opletten, wie weet heb je ook een vroege ei ;) Mei is de maand van de vroege eieren :p
    Vind het trouwens echt goed hoe je met de hele situatie om gaat idd... petje af!! Ik zou er echt gesloopt van zijn, vooral na zo'n positieve test! Ben je helemaal gelukkig en dan slaat dat in eens helemaal om! Ook al was het nog zo vroeg, je was zwanger en toen in eens niet meer! Het lijkt me vreselijk om de wc door te trekken als je weet wat het is geweest. Nu hopen dat deze ronde raak is!!

@ smile
    Ik zou ook nog ff door klussen als ik jou was... rekbaar slijm kan natuurlijk een paar dagen voor je ei er al zijn! Doe jij iets van ovutesten? (of heb ik niet op zitten letten) Ik vond het heel fijn om te weten dat ik goed zat met m'n gevoel over die vroege ei!
    Owja en vind het idee van buikfoto's ook super!! Ik heb er al een aantal bekeken bij mensen in hun fotoboek hier ergens op het forum, vind het echt leuk om te zien hoe dat groeit enzo! Ook echo foto's moeten daar natuurlijk bij he! ;)

@ bb10
    Saai is deze periode van je cyclus he?! Ik weet niet of druk in het vliegtuig je ongi kan oproepen, maar is wel erg toevallig dat daarna je ongi in eens door komt! Ik heb ook altijd zo'n pijn gehad met de menstrutie, helaas hielp de pil niet bij mij en heb ik er nog steeds zo'n last van! Dus het is wel lekker dat het bij jou minder is geworden! Leuk is het natuurlijk nooit! Nog een reden om de volgende ronde zwanger te zijn ;)

@ de zwangeren onder ons
    Die vermoeidheid en misselijkheid lijkt me helemaal niks, het is wel fijn om te weten daardoor dat alles wel goed is! Nu maar hopen dat jullie daar snel weer van af zijn! Goed naar jullie lichaam luisteren en lekker slapen als dat nodig is!

@ evenstar en de zwangeren
    ff een vraagje over jullie borsten :p Doen die overal even veel pijn? Of is het op de ene plek meer als op de andere?
    Mijn borsten doen namelijk het meest pijn aan de buitenkanten en aan de linkerborst ook aan de onderkant! De rest van m'n borst doet ook wel pijn, maar aan de buitenkanten steekt het soms een beetje...

Verder...
    Dus nog steeds pijnlijke borsten ;) maar noem dat nog steeds geen symptoom! Al is m'n voornemen om pas te zoeken naar symptomen na de eventuele innestelling nu al mislukt! Door die zeurende borsten word ik er steeds weer aan herinnert! Als ik een kindje optil en ik hou ze tegen me aan, dan voel ik het al!
    Ik eet nu ook alles wat los en vast zit, ik was altijd al een lekkere eter en snoeper, maar tis sinds 2 dagen wel erg extreem! Maargoed, soms heb je natuurlijk ook gewoon van die buien!
    En dan is het ook niet gek dat ik nu misselijk ben als jullie zouden weten hoeveel zooi ik net naar binnen heb gewerkt haha!
    Ik blijf erbij dat het te vroeg ik voor symptomen, maar hoop ze na het weekend te hebben :D

Over mijn thuis situatie en het stiekem doen...
    M'n ouders weten idd niet dat we er mee bezig zijn, m'n moeder heeft wel een keer zwangerschapstesten gevonden, maar die had ik voor die tijd altijd al in huis... omdat ik vaak overtijd was, was ik vaak bang dat ik al zwanger zou zijn... en dat wist ze wel dat ik daar bang voor was! Verder hebben we het vaak over kinderen, dus misschien hebben ze wel een vermoeden!
    Verder is het stiekem doen wel lastig, heb m'n ovutesten en foliumzuur in m'n tas zitten die ik overal naar toe neem... en de testen doe ik in de badkamer met de deur om slot ;) dus dat gaat allemaal prima!
    Het lastigste was het, toen ik nog de etos zwanger worden pillen slikte! Ik kreeg die grote krengen echt niet door m'n keel, dus maakte ze open en deed ze dan door een grote kom vla en yoghurt! Die dingen moet je ook nog eens 2x per dag innemen, dus ik at in eens veel vla en yoghurt haha!
    Was blij dat m'n lichaam er niet goed op reageerde, kon ik er weer mee stoppen! ;)

Nou tot morgen... als evenstar getest heeft :p

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Haaaai...

@ BB10 vervelend is dat he, als je al kan zien aankomen dat je ei ergens in een tijd komt dat het niet uitkomt! Wij hadden dat met juni- maar nu mijn mens zo lang op zich laat wachten valt het mss die maand er weer net buiten. Lief en ik allebei de stad uit, hij zelfs het land uit! Maar sperma leeft geloof ik 3 tot 7 dagen.

@ Serendipity, haha als je toch altijd al testjes had rondzwerven dan zal je moeder alleen maar blij verrast zijn als je een keer stralend komt aankondigen dat het raak is!
    En over borsten, dat is bij iedere vrouw echt anders dus je moet er niet van alles aan ophangen. Vorige maand was het bij mij voornamelijk buitenkant en minder erg dan nu. Nu is het ook vooral buitenkant, maar ook onder en boven, en ook bij de spier. Het varieert van drukpijn tot spontane steken. Drukpijn zit trouwens ook bij een dikke bobbel onder mijn tepel. Ik weet niet of ik dat uberhaupt ooit had. En mijn tepels (ja sorry ranzig detail) worden steeds zomaar hard! Eh... normaal heb ik daar actie voor nodig, zeg maar.

Ik hou mezelf nogsteeds voor dat ik deze klachten verergerd heb om dat mijn menstruatie maar niet wil komen. Misschien had ik wel geen ei ofzo? Of ik ben er zo zenuwachtig door dat het van ellende wegblijft??

Ik word er onderhand eigenlijk alleen maar onzeker van. En je wil niet weten hoe vandaag was, steeds naar de wc... hahaha. We hadden een gastspreker voor onze vrijdagmiddaglezing en dan kan je ook niet zomaar de collegezaal uit... en daarna gingen we met hem en onze vakgroep uit eten en dan kan je natuurlijk ook niet elke keer kijken. Maar gelukkig was ik dus wel enigzins afgeleid, want als ik er de hele dag mee bezig ben dan schiet het ook niet op he.

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Dag lieve meiden,

Om maar meteen op de zaterdagochtend met de deur in huis te vallen: de test was zo negatief als maar kan.

Om zeven uur vanmorgen moest ik echt nodig naar de wc en toen heb ik maar meteen getest omdat ik toch niet meer kon slapen en mezelf helemaal gek lag te maken :) Maar goed, hij was negatief en ik heb daar wel even een beetje om zitten huilen hoor. Vriend was gelukkig ook wakker en wist meteen hoe laat het was. Ah, hij is zo lief...

Nu vind ik het niet zwanger zijn op zich nog niet eens zo erg, wel heel jammer natuurlijk maar ik had niet verwacht om na alles waar mijn lijf de afgelopen maanden doorheen is gegaan, al in ronde 2 zwanger te zijn.

De redenen tot echt totaal balen nu zijn:

1. ik heb nogsteeds pijnlijke borsten (ja MET aderen, dat zegt dus geen reet), steken in mijn liezen, en allemaal van dat soort PMS dingen. Die dingen zeggen dus niks. Niet bij mij in ieder geval. Vanaf nu is het enige eerste zwangerschapssymptoom wat mij betreft een positieve test. Ieder lichaam is anders (dus lijstjes met symptomen zeggen niks) en elke cyclus is ook anders (vorige keer had ik hier ook wel last van maar lang niet zo erg).

2. ik ben nogsteeds niet ongesteld. Als ik het vandaag nog word, dan is mijn cyclus 33 dagen geweest en ik weet dat het niet rampzalig is, maar ik was voor de anticonceptie hardstikke regelmatig (dacht ik, maar ik was er toen natuurlijk helemaal niet mee bezig!).

3. ik kan dit niet elke maand doorstaan gewoon, ik ben op werk lang niet zo productief als ik moet zijn als ik in de tijd rond NOD zit, en deze keer is het voor mij echt extreem klote omdat elke dag feitelijk NOD is. Ik wil vanaf nu echt proberen mijn ge-internet en ge-broekloer, tietje-prik en symptoomvergelijkend warenonderzoek in te perken. Ik ga ons topic dus bij favorieten zetten zodat ik verder niet te veel ronddwaal op het forum. Het helpt me niet, ik moet dit jaar potverdorie ook nog een dissertatie schrijven EN trouwen, en deze week was bijna helemaal verloren in het vacuum rond NOD. :evil:

Zo. Dat lucht op zeg!

Dus... ga ik zodadelijk lekker mijn hoofd luchten en een heel flink stuk hardlopen in de zon, en hoop ik heel erg dat jullie duimen dat ik maar snel ongesteld word.

9. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey Lieve Evenstar,

Rot hoor! Ik kan me goed voorstellen dat je flink baalt! We hopen denk ik allemaal nog wel een beetje voor je dat je alsnog wat later positief test, maar als dat niet gaat gebeuren, dan hoop ik dat je ongi snel komt! En dat je je ook wat beter kunt concentreren op je werk en huwelijk en alle andere dingen in je leven die ook heel fijn en belangrijk zijn!

Was jij nu aan de Etos Zwanger Worden? Ik heb namelijk gister (weet niet meer precies waar) een bericht gezien die misschien ook voor jou van belang is. Ik zal 'm nog eens opzoeken als je inderdaad aan de Etos ZW zit.

Loop inderdaad het vandaag maar lekker van je af. En ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt (ongi/pos. test)

Liefs, Luca

10. smile17

smile17 Niet meer actief

Goedemorgen

@Evenstar balen zeg meid! Met welke test heb je getest? Het kan zijn dat je te vroeg was maar jammer genoeg betekent meestal en negatieve test na je NOD toch echt niet zwanger. Sorry meid dikke knuffel. IK weet maar al te goed hoe je je voelt.......
    Zoek inderdaad wat afleiding en als je over 2 a 3 dagen nog niet ongi bent kun je alsnog een testje wagen.

@LUca ik zag jou bericht van gisteren ook voor jou een dikke knuf ik vindt je echt een topper!

@BB10 ik ga inderdaad een hyves aanmaken ben het eigenlijk nu van plan maar moet zo weg want mijn nichtje gaat afzwemmen en moeten cadeau halen want hebben morgen 2 verjaardagen en moederdag. Maar ik beloof dat er dit weekend een hyves komt. Oh en thanks voor de uitleg van de telling

@Serendidity ik heb nog geen testjes gebruikt omdat ik denk nu al mijn ei te hebben en anders ben ik bang dat ik hem heb gemist en me zenuwachtig ga maken dus ik wacht daar mee en hopelijk heb ik ze gewoon helemaal niet nodig.

He bah ik heb de hik echt vreselijk hihi
    NOg even een vraagje aan iedereen wat doen jullie met de zomervakantie?
    Wij gaan over 6 weken op vakantie naar de Dominicaanse republiek hopelijk met zijn drieen;)

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Neeee HAHAHAHA... OMG. :D

Wat had ik gezegd dat er zou gebeuren? Ik was nog even gaan slapen, en ging huilen om hele rare dingen (mijn vriend maakte me zo erg aan het lachen dat ik ging huilen)... Ik zei tegen mijn vriend dat ik het huilen niet kon helpen en dat ik vast ongesteld moest worden... ik moest naar de wc... en taddaaaaa!!! Ongesteld!

Ok, mijn cyclus is dus normaal rond de 30 dagen en voortaan test ik gewoon een dag na NOD en ga ik niet zitten zenuwen, want volgens mij is het daardoor uitgebleven, door dat gestress van mij. En geen banners van 28 meer, die zijn erg bedriegelijk :D

Heel raar maar ik ben hardstikke opgelucht en bijna blij nu!

Bedankt voor de lieve berichtjes! Ik ga ondanks de menstruatie toch even lekker hardlopen en dan zie ik jullie later weer :) :D

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Gebruikt een van jullie ook menstruatiekalender.net? Ik ben een beetje aan het puzzelen omdat ik mijn 28 dagen dus op basis van het gemiddelde van die rommelige eerste cyclus en de 2e had gedaan. Dat doet die kalender ook, maar die eerste cyclus is echt een domme schatting omdat ik met Mirena gewoon niet ongi werd.

Dat kan ik dus beter NIET doen, want ik heb mijn ei dus ook veel later gehad dan ik dacht- en het kan zelfs zijn dat we hem gemist hebben, want hij staat nu midden in een periode dat mijn lief weg was voor cursus en ik daarna ziek was :( Ik wil nogsteeds niet aan de testjes maar ik begrijp nu wel waarom sommigen van jullie dat wel doen!!! #-o

Maar goed, ik heb mijn onderschrift aangepast want er zat een vergissing in zie ik nu. Moet ik nu als volgende NOD ook weer van 33 dagen uitgaan, zodat ik jullie niet helemaal gek maak? Mijn cyclus was maar 2 dagen langer dan vorige keer uiteindelijk, terwijl ik echt dacht dat ik de vorige keer een ongewoonlijk lange cyclus had. Sorry dat ik iedereen heb laten duimen :oops: :(

13. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey evenstar,
    Ik snap het eigenlijk nog steeds niet dat je niet zwanger bent.. Je bent echt weer mijn gruwelijke waarheid dat symptomen niks betekenen! Weg droom beelden! Tis maar goed ook! Vind het echt knap van je dat je je opgelucht kan voelen.. Heb je je ei misschien toch later gekregen? Je hebt nu iig weer wat zekerheid! Met goede moed op weg maar ronde 3 is baby's recht! En die cup maat groter met geen zwangerschap borsten is ook mooi mee genomen haha! Nou meid.. Sterkte nog met de duivels.. Ik ga me vanaf nu iig ook niet meer bezig houden met symptomen..

@ smile
    Leuk je eigen hyves! Ben benieuwd, we wachten geduldig af..

Wij weten nog niet wat we doen met vakantie.. We willen wel, ik wil naar cyprus en m'n vriend naar zuid frankrijk haha.. Geen idee wat het gaat worden.. Maar wordt iig pas eind van het jaar.. September ofzo.. Eerst ons huisje, we krijgen 28 mei de sleutel!!

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Nee, als je elke maand gewoon pijnlijke borsten hebt of bijna elke maand zoals wij... dan is het misschien beter om er niet teveel op te letten. Ik vind het ergens wel fijn om nu na 2 echt 'goede' cyclussen te weten hoe het ook weer voelde voor mij. Ik ben immers iets van 7 jaar niet ongesteld geweest hiervoor! Ik heb mijn banner nu op 32 gezet, die eerste cyclus tel ik niet mee (niet in rondes vanwege mijn bmi maar ook niet in de gemiddelden).

En ik ga heeel hard voor de dames duimen die nu naar NOD toegaan! 3 x is beebsrecht! :D

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ja dat is de domper he! Zelfs als het bij een ander is! Maar dat gevoel ken ik heeeel goed wat je hier beschrijft. En als je dan ongesteld wordt.... dan is het net of je uit een bubbel getrokken wordt en weer netjes met de beentjes op de grond gezet wordt.

Sorry dat ik even die realiteitscheck voor je ben, maar als Orwen en Roosje babydust blijven strooien en met onze bekende leuze 3x... etc... hoop ik dat het raak is bij jou!

Bovendien: pijnlijke borsten, als je die altijd hebt... betekenen dan wel niet dat je zwanger bent, maar ook niet dat je NIET zwanger bent he!

16. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @Evenstar:
    Balen zeg!!! Ik weet gewoon even niet zo goed wat ik moet zeggen.... het klonk allemaal zo hoopvol... wel super knap hoe je ermee omgaat. Ik vind het echt heel erg voor je... Je weet nu wel veel beter hoe je lichaam in elkaar zit. Heel veel sterkte met de :evil:

@vakantie:
    Wij gaan dit jaar niet op vakantie, wij krijgen 11 juni de sleutel voor ons nieuwe huis dus we gaan in de zomer klussen. We zijn vorig jaar in Costa Rica geweest en het jaar daarvoor naar Indonesië (huwelijksreis), dus een jaartje niet is niet zo erg ;) . We zijn dit jaar trouwens nog wel op wintersport geweest dus ik mag echt niet klagen ;) .

@Smile:
    Leuk hoor dat je ook mee gaat hyven! Ben nu al nieuwsgierig!

17. BB10

BB10 Niet meer actief

Evenstar, he jammer we hadden er allemaal zo op gehoopt! Ik kan me voorstellen dat het balen is maar ik vind het bewonderenswaardig hoe je er mee omgaat. Knap hoor. Fijn dat vriendlief je zo goed steunt.
    Toen ik hier thuis vertelde dat de duvels doorgebroken waren leek vriendlief wel opgelucht :confused: het zou hem anders een beetje te snel gegaan zijn denk ik hihi ik moest er wel om lachen.
    Ik ga vrolijk de tweede ronde in, voor hetzelfde geld heb ik deze ronde ook een langere cyclus en maak ik me ook dol. Maar dan kan jij me met mijn voetjes op de grond houden.
    Ik weet wel van de vorige keer dat ik als enige symptomen extreem moe en misselijk was. Geen pijnlijke (.)(.) of een raar gevoel in mijn buik. En volgens mij kan dat iedere zwangerschap verschillen.
    Lekker rennen en je hoofd leegmaken!

Ik ga ff boodschappen doen, doei.
    X BB

Ohja wij gaan niet op vakantie (zijn net geweest) lekker rommelen in en rondom het huis.

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Tja, ik weet niet, het in de onzekerheid zitten is echt veel erger dan gewoon ongesteld worden. Tenminste, nu nog wel. Het is ronde 2, en in feite zelfs de eerste ronde dat ik ook het streefgewicht van de dokter had. Ik vind het ook heel jammer hoor, natuurlijk had ik er ook op gehoopt. Dat doen we allemaal elke maand, maar het geldt toch echt maar voor een klein percentage dat het binnen 3 maanden raak is.

Het rennen was lekker maar ging niet super omdat je toch wel merkt dat je ongesteld bent en mijn (.)(.) zijn onverminderd pijnlijk. Ik heb echt in geen tijden zo erg gehad, het is echt niet geinig. Die Mirena was voor het trainen wel echt superhandig, geen menstruatie en geen last van boobs. Sportbh's bestaan niet in mijn maat (is pas vanaf cup B, wat een discriminatie!!) dus ik kan er niet veel aan doen.

Wij gaan ook niet met vakantie, met het oog op de bruiloft en het aflopen van mijn promotietraject. Bij promoveren schrijf je in je laatste jaar een dissertatie (dat kan een bundeling van eerdere publicaties zijn maar ook een boek dat je gewoon in je laatste jaar schrijft op basis van het onderzoek dat je de 3 jaar ervoor gedaan hebt). Dat boek komt in mijn geval in een serie uit, en de drukkosten zijn helaas voor de promovendus (reken maar op 1500 euro). Dan is er nog de promotie zelf (dure kleding want netjes, een receptie en een etentje voor de betrokkenen). Toen mijn vriend promoveerde waren we ongeveer 1800 euro lichter. Zucht. En aangezien je als aio ook al niet al te veel verdient... echt super maar niet heus. Ons vakantiegeld gaat naar de bruiloft en een huwelijksreis zit er denk ik niet in omdat ik dan ook nog maar een half jaar heb voor mijn dissertatie. Maaaar misschien dat we na promotie dan een soort late huwelijksreis kunnen maken :D

Het zal nu niet meer zijn dan een weekendje of wat hier of een last minute *heeeel misschien*.

19. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Jeempie, wat heb ik veel gemist zeg!!!
    Evenstar: Ik zat bijna te huilen!!!! Maar wat een strop zeg, meteen na het testen ongesteld. Dat heb ik ook al eens gehad. Volgens mij blijft het inderdaad weg door de spanning. Gelukkig pak je het weer goed op. En ach het was pas ronde twee toch?

Ik moet even kijken wanneer ik uitgebreid ga reageren, moet nu even megaveel doen. Ik heb wel alles gelezen.

Kus!!!

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    :(

Ik had vandaag heel wat moeilijke momentjes hoor. Door overtijd te zijn heb je toch hoop, en dat valt mooi aan duigen met de test en de rode golf die er op volgde. Dit is ook de eerste keer sinds Mirena dat ik volgens mij 'als vanouds' ongesteld ben. Buikpijn, depri, en het bloed veel meer dan vorige keer.

Sorry ik schrijf het maar even van me af zodat ik mijn vriend niet met nog meer tranen opscheep... maar bij het boodschappen doen overal dikke buiken om me heen (zo lijkt het), overal babies en kindjes en opeens sloeg de angst me om het hart: dat het niet gaat lukken, dat ik iets mankeer, dat het me niet gegund is.

Ahum we beginnen nu 3e ronde maar toch. Het is voor de eerste denk ik ook om deze redenen misschien spannender dan voor een tweede/derde/vierde kindje. Dat weet je tenminste dat je zwanger kan worden. Als ik soms lees door wat voor een hel sommige mensen moeten, dan... nou ja.

Deel Deze Pagina