Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BB10

BB10 Niet meer actief

Evenstar, ik snap helemaal wat je bedoeld hoor. Maar het is precies zoals je zegt nu pas ronde 3. Jouw tijd komt heus wel daar gaan we gewoon vanuit. Ik heb zelfs na ronde 1 al de angst dat het niet gaat lukken, dat ik straks de laatste van ons allemaal ben die nog op haar NOD zit te wachten. Of dat ik al te oud ben en mijn eitjes niet meer goed zijn. Maar dan maak je jezelf gek (hoor mij) Positief denken!!! Het is bewezen dat positief denken positieve resultaten in de hand werkt. Dus we spreken nu af dat we dat gaan doen, goed?
    En natuurlijk mag je balen, en natuurlijk mag je hier je zorgen kwijt en klagen. Wij luisteren wel. Maar ik wil je vanaf hier toch even een dikke digiknuffel geven en je vertellen dat ik denk dat het allemaal goed komt. Over een paar maanden lachen we om deze periode.
    Probeer je maar te verheugen op een nieuwe klus periode en na die tijd slepen wij je er wel weer doorheen en zijn we samen zenuwachtig voor NOD.
    Dikke X BB

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Jullie zijn allemaal schatten en ik ben heel blij dat we elkaar hier ontmoet hebben :D

Bedankt voor de lieve woorden allemaal.

3. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @evenstar: Wat een ontzettend rot bericht! Ik kan me goed voorstellen hoe je je vanmorgen en vandaag gevoeld hebt. Het lijkt heel erg op mijn situatie in ronde 1. Ik had ook overal pijntjes en aderen op mijn borsten en het bleek helemaal niets te zeggen. En ook ik was als de dood dat ik wel nooit zwanger zou worden. Zelfs nog hier in het topic over geschreven op de dag dag ik later positief testte! In maar een heel klein aantal van de gevallen is het de eerste keren gelijk raak. Maar onthoud ook dat het een nog veel kleinere kans is dat je nooit zwanger wordt! Sterkte en dan met goede moed naar ronde drie!

@luca: Wat goed dat je hier toch je verhaal doet. Ik kan me voorstellen dat een vmk je niet in de koude kleren gaat zitten, dus mocht je je hart vaker willen luchten; doe dat gewoon!

@smile: Dominicaanse Republiek! Wat heerlijk!

Mijn vriend en ik zaten te tobben waar we op vakantie heen wilden, maar uiteindelijk heeft het feit dat we bezig waren voor een baby de keuze wat beperkt. Ik wilde niet naar een land waar je vaccinaties voor nodig hebt en we zijn samen nog nooit in Italie geweest. Dus het wordt drie weken Italie! Beetje rondreizen (met de auto) in het noorden en Florence. We gaan half juli (Ben zo benieuwd hoe dik mijn buik dan al is!)

4. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @Evenstar:
    Hoe gaat het nu met je?

@Orwen:
    Italië lekker hoor!! Heerlijk met de eigen auto op vakantie, dat geeft meteen heel veel vrijheid! Als jullie op vakantie gaan dan zal je wel al een mooi buikje hebben... als het goed is ben je dan weer verlost van alle kwaaltjes dus kun je er waarschijnlijk nog meer van genieten!

5. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden,
    Tis rustig vandaag... ook moederdag natuurlijk... ik hard bezig voor m'n werk :-s
    Hoe is het met iedereen?

@ evenstar
    Al een beetje bijgekomen? En het idee dat je weer in de volgende ronde zit tot je doorgedrongen? Veel last van je ongi?

Voorlopig nog niemand richting NOD zeker?? Mezelf en ik (klinkt grappig zo) zijn zeker pas weer de eerste met de NOD? Mijn plannen zijn om op de 20ste te testen als ik nog niet ongi ben... Hier nog steeds geen symptomen, maar had natuurlijk ook afgesproken om daar niet meer op te letten! ;)

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Haaaai meiden,

Zo erg is het ook niet hoor. Er is wel iets positiefs, namelijk dat ik nu voor het eerst het gevoel heb dat mijn menstruatie weer een beetje zo is zoals hij vroeger was. Niet dat dat nou zo geweldig is, al die fijne bloedklonters en die zeurende buikpijn 2 dagen, maar de vorige keren was het zo licht dat ik dacht dat mijn slijmvlies nog niet helemaal zo opgebouwd was als hoort. Het is allemaal weer goed op gang.

Ik voel me vandaag een stuk beter dan gisteren. Borsten zijn minder gespannen, maar nogsteeds beurs en steken soms. Wat ik wel echt k*t vind is dat dit bij mij dus echt bij mijn cyclus hoort- en dat ik het daaraan dus niet zal merken dat ik zwanger ben. Mijn vriend zegt altijd zo schattig ' je hebt weer last van je hormoontjes'. Ja grrr. Inderdaad.

@ Orwen, hihi, ja ik had jouw eerste berichtjes van ronde 1 ook gelezen Orwen! Toen dacht ik ook meteen, die aderen zeggen niks! Het is echt verstandig om niet hele lijstjes van symptomen bij te houden en te vergelijken. En de angst... het gaat gewoon niet helpen om steeds gespannen te zijn. Ik moet een manier vinden om er in de loop van de maand wat rustiger mee om te gaan zelf. Wat heeerlijk, la bella Italia! Met een mooi buikje hihihi. Ahh. Ben wel een piepbeetje jaloers :(

Over Italie, Ik heb er een half jaar gewoond als uitwisselstudent (Bologna), en ben er daarnaast ook regelmatig geweest. Heerlijk land, voelde me er zo thuis! Wij moeten onze huwelijksreis (als dat te betalen is) ook een beetje afstemmen op kinderwens, idd ook met de vaccinaties in het achterhoofd. Mijn vriend houdt niet enorm van exotische bestemmingen, niet zo veel als ikzelf. Ik ben zelf in India, Noord-Afrika en de Filippijnen geweest en zou heeeeeel graag naar Latijns Amerika of Centraal Afrika gaan. Maar ja... geld...

@ Serendipity, ik vind het niet zo erg meer hoor. :) Nou ja, het is gewoon een teleurstelling he! Maar dat kan het nog wel een paar keertjes zijn, want het is normaal dat je er tot een jaar over doet, en zelfs nog wel langer. Maar ja, leuk is het niet. Hoe eerder hoe beter hahaha. Ik duim voor je dat het raak is meid! Hoe meer HcG hier rond gestrooid wordt... :D Nog maar 9 daagjes voor jou!

@ Roosje, hoe gaat het met jou? Nemen de klachten af of juist toe?

7. BB10

BB10 Niet meer actief

He meiden even een vraagje. Als ik uitga van mijn laatste cyclus van 25 dagen dan komt mijn NOD uit op 30 mei. Maar dan zegt de calculator dat ik mijn ei op 16/17 mei heb.
    dat zou 12 dagen na de eerste dag van mijn mens zijn. Maar ik heb de vorige keer mijn ei 14 dagen na mijn 1 dag van mijn mens gehad.
    Zouden jullie nu 12 of 14 dagen aanhouden voor het ei?
    Ik werd deze maand precies 11dagen na mijn ei ongi.
    Zucht ik weet het ff niet. Wie kan mijn helpen? Of moet ik toch maar aan de ovulatietesten. Ik had mezelf (nee ik bedoel ik ;) ) eigenlijk belooft om daar pas later mee te beginnen.
    Hopelijk hebben jullie een antwoord.
    Mijn ongi wordt gelukkig al veel minder, ik was al bang er een volle week aan vast te zitten.
    gr BB
    (sorry alleen maar ego :oops: )

8. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey bb,
    Tis net wat jezelf wilt denk... ik zou hem zelf op de 12e laten staan, omdat ik vanaf dat moment extra ga opletten op m'n ei enzo... maar denk zelf dat je hem eerder rond de 14e dan weer krijgt, maarja dat weet je nooit zeker natuurlijk! Ovutesten brengen daar wel weer het antwoord op, maar ook dat moet je natuurlijk zelf weten.. Blijft altijd opletten wanneer dat ei weer komt!

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik zou gewoon een periode nemen voor je ei. Je weet het nooit precies, tenzij je ovutesten doet of temperatuurt. En volgens mij is een echo de enige 100% methode om het moment vast te stellen.

Ik schat mijn vruchtbare periode in vanaf 5 dagen na mijn mens (dat is dan ongeveer dag 10), tot ongeveer dag 25. Heel ruim :D Deze keer was lief helaas net een paar dagen van huis met wat achteraf mijn ei waarschijnlijk was :( (bij mij dag 17 of 18 volgens menstruatiekalender). Oh dat laatste kan ik je wel aanraden als je niet wilt tempen of testen: www.menstruatiekalender.net. Kan je alles in bijhouden. Ook wanneer en hoe je sekst. Heeeel leuk om terug te lezen hahahah.

10. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    wanneer en hoe je sext?? hahahaha... grappig!! Dan kan je later terug lezen als je zwanger bent, wanneer en bij welk standje het raak was? :p
    Denk dat ik ook maar eens ga kijken op die site!! Thnx!!;)

11. BB10

BB10 Niet meer actief

Ik heb net ook mijn kalender ingevuld. Maar hij maakt me meer in de war dan ik al was (weer een andere eisprong dag). Wel leuk om alles zo bij te houden, ik ga er denk ik wel mee door. Thanx voor de tip.
    gr BB

12. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Nou, hier hopelijk weer even een uitgebreider bericht naar iedereen. Het was de afgelopen dagen errug druk. Een aangezien ik dit onderwerp nog niet naar boven laat drijven bij visite, moet ik het echt uitstellen totdat er niemand is.

@BB10: Ik houd me zelf niet bezig met het strikt plannen van mijn ei. Bij mij is het lichtelijk onvoorspelbaar. Daarom ben ik maar begonnen met de ovutests. Als het goed is heb ik 'm deze ronde redelijk goed gevonden en ga ik wel een beetje gelijk op met Serendipity. Mocht het deze ronde niet raak zijn, dan ga ik de volgende ronde weer met ovutest aan de gang. Maar dat doe ik met name, omdat mijn cyclus heel erg verschilt in lengte.

@Serendipity: Wat gezellig zeg, gelijk lopen! Klinkt inderdaad wel grappig als jij het zegt. Mezelf en Ik. :) Ik weet nog niet precies wanneer ik zou gaan testen. Het zal wel in de buurt van jouw datum liggen. Leuk! Ik zag op je hyves staan over engeltjes op jullie schouder. Toch niks ernstigs?

@Evenstar: Gelukkig klink je alweer goed. Nu komt de meest 'relaxte' periode voor je. En daarna natuurlijk nog relaxt blijven! Het mooie is dat het niet helpt, of je er veel aan denkt of niet. De secondewijzer tikt even snel en in je buik groeit het evt ook wel. Misschien nog wel beter als je relaxt bent ;). Misschien moeten we hier nog wel iets meer over koetjes en kalfjes kletsen! Maar we hebben het je ook niet gemakkelijk gemaakt. Iedere keer maar zeggen dat wij het ook ze spannend vinden enzo. En jij maar denken: O ja, echt spannend!!! Whaaaa. Maar voor iedereen kan nog gelden: 3x is beebsrecht!!!

@Luca: Best wel een heftig verhaal allemaal! Over je vmk en zeker ook van je moeder. Jeempie, dat is niet niks zeg! Weet zij zelf ook dat jullie bezig zijn? Dat is voor haar natuurlijk iets heel moois om naartoe te leven! Ik hoop zo voor je dat het vlug lukt! Dan ik maar ietsje later, eerst jij! Bij mij kan het dan nog wel even wachten hoor.

@Smile: Dat is een mooie vakantie voor de boeg!!! Toppie! Het zou helemaal super zijn als dat met zijn 'drieen' kan! Wij gaan 's zomers nooit op vakantie. Dat kan niet ivm het werk van mijn vriend. Kan evt via hyves wel zeggen wat ie doet. We zijn wel op wintersport geweest, net als Roosje. Misschien voorlopig wel de laatste wintersport. Met een baby is dat toch wat lastiger. En hoogzwanger lijkt me helemaal geen goed idee. Misschien ga ik van de zomer nog wel even met m'n grote viervoeter weg, naar Drenthe of de Veluwe. Maar voor een echte vakantie moet ik echt nog even geduld hebben.

@Orwen en Roosje: Vertel nog eens over jezelf!!! Voelt het gek om zwanger te zijn? Merk je er veel van? Behalve natuurlijk de misselijkheid en vermoeidheid? Zijn er al bepaalde dingen die je nu niet meer doet? Ik denk bijvoorbeeld aan mijn eigen hobby's!!! ;)
    Qua eten en drinken is het wel vrij duidelijk volgens mij. Overal staat daarover wel hetzelfde geschreven, maar over sporten enzo verschilt het wel eens.

Hier niks geks. Maar waar ik me erg aan vasthoudt, is dat Roosje helemaal niets bijzonders voelde toen het toch raak was. Dus ik sla ook niet zoveel acht op dingen. (nog niet :))

Ik hoop dat ik jullie deze week bij kan houden. Ik heb net twee weken vrij gehad, toen kon ik meerdere keren per dag kijken. Nu ik weer aan het werk moet, kan ik alleen 's avonds kijken, dus euhhh niet al te veel kletsen he? ;).

Dikke kus!!!

13. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ mezelf
    Gisteren waren we even lekker uit eten geweest en toen we terug kwamen werden we bijna letterlijk verpletterd door een groot bestelbusje! Mijn autootje is niet zo groot... en dankzij m'n oplettende vriend ging het allemaal net goed! Die eikel nam de binnen bocht waar wij net reden, met een gigantische vaart reed hij langs ons zonder vaart te minderen... en wij stonden in de berm! M'n hart ging te keer, niet normaal! En een vrouw die d'r hondje aan het uitlaten was, zag ik ook met d'r hand op d'r mond verschrikt kijken! Pff wat was ik blij dat dat goed was gegaan! De hele avond heeft het nog in m'n hoofd gespookt, vandaar ff dat wwwtje op hyves, was ik het weer ff kwijt! ;) Maar verder dus alles gelukkig goed! En kunnen we gewoon de 20ste nog testen hahaha

14. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @Serendipity:
    Jeetje dat was schrikken!!!! Wat een eikel zeg! Gelukkig hebben jullie het er goed van afgebracht doordat je vriend zo goed heeft gehandeld! Voor hetzelfde geld rijd zo'n eikel tegen jullie aan met alle gevolgen van dien! Pff nou jullie hebben echt een beschermengeltje in de auto gehad!

@Evenstar:
    Echt heel knap dat je er deze ronde er gewoon weer voor gaat. Ik denk dat we elkaar moeten helpen als de NOD dichterbij komt. Ik bedoel dat we niet alleen maar schrijven hoe spannend het allemaal is want daar wordt de spanning ook niet echt minder van ;)

@BB10:
    Ik heb eigenlijk maar één tip en dat is gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeel klussen ;) Dan weet je zeker dat je je ei niet mist.... Wij hebben ook een paar dagen non-stop geklust :oops: wij zijn begonnen op dat 12 van mijn cyclus en doorgeklust tot en met dag 16 en toen moesten we even bijkomen :)

@Mezelf:
    Werk ze weer na twee weken vakantie! Echt knap dat je jezelf niet helemaal gek praat en dat je zo nuchter kunt denken! Ik had ook helemaal geen kwaaltjes dus het hoeft helemaal niks te zeggen. Ik kreeg pas mijn eerste echte kwaaltjes toen ik al meer dan 5 weken zwanger was.
    Hier gaat alles verder wel goed. Het voelt op zich wel een beetje gek om zwanger te zijn, in de zin dat ik het nog steeds niet helemaal kan bevatten. Het is echt per dag heel erg verschillend hoe ik me voel, de ene dag ben ik super moe en misselijk en de volgende dag merk ik er weinig van. Ik heb wel heel veel honger, maar ik probeer er niet aan toe te geven ik eet wel gewoon heel gezond en genoeg maar ik zou echt de hele dag kunnen eten :) . Tegen de avond krijg ik wel een super opgezette buik waardoor mijn broeken strak gaan zitten (oh nu al :oops: ). Ik sport op dit moment niet zo veel (de sportscholen hier in de buurt zijn echt super duur, vind het wel echt super jammer want ik deed fanatiek spinnen). Ik wandel wel nog steeds veel (heb vorig jaar de 4daagse van Nijmegen gelopen). Ik heb eigenlijk geen gevaarlijke hobby's of zo.

15. smile17

smile17 Niet meer actief

Goedemorgen

@Serendipity jeetje dan heb je echt een engeltje op je schouder zitten zeg pff gelukkig is het goed afgelopen! Ik kan me trouwens voorstellen dat je wat later test aangezien je cyclussen ook langer waren.

@Mezelf ja ik hoop echt dat we met zijn drieën op vakantie gaan en dat het dat lekker ons geheimpje is. Wintersport hebben wij dit jaar voor het eerst niet gedaan omdat we qua geld nog even moesten bijkomen van de bruiloft. Maar als we zo hopelijk een kindje hebben dan kan die lekker mee!
    Heb jij een een paard dan?

@Orwen nog 2 dagen en dan ga je naar de vk spannen hoor!

@Luca hoe gaat ie met jou heb je misschien ook een vroeg eitje? Krijg je deze maand trouwens weer testen om te zien of je een eitje hebt?

@BB10 ik zou gewoon de korste en de langste periode van je eitje nemen en gewoon lekker heel de tijd klussen dan kun je hem niet missen en ben je misschien minder gefocust. Ik zal ook eens naar die kalender kijken!

@Evenstar gelukkig voel je je alweer wat beter en jij doet nu inderdaad gewoon mee 3 x beebsrecht. Deze ronde gaan we gewoon voor veel zwangeren.

Pff lekker druk weekend gehad met vel verjaardagen en natuurlijk moederdag! Mijn man zei gisteren volgend jaar moet ik ook maar cadeautje voor jou kopen hihih nou ik hoop het.
    MOrgen nog 5 weken en dan gaan we op vakantie heerlijk

16. smile17

smile17 Niet meer actief

Hallo waar is iedereen??
    Oh zie dat ik volgens banner vandaag meest vruchtbare dag heb dus nog maar even doorklussen.

Vanavond ga ik trouwens sporten dat is een soort van aerobics van ruim 1 uur en ongeveer 15 to 20 minuten gaan we heel veel springen enzo. Ik weet dat je gewoon door mag sporten maar altijd rond mijn eispromg innnesteling vindt ik het een beetje vervelend om ze te gaan springen en rennen. Het kan toch geen kwaad? Bij hardlopen heb ik dit veel minder trouwens...

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Haaaai!

Ik zit in mijn saaie periode, die ik maar es goed ga benutten om hard te werken, want ik reken erop dat ik rond mijn NOD weer lekker ongeconcentreerd zal zijn... :D

We weten allemaal wat Smile aan het doen is... hahaha.

Over dat sporten... ik heb dat ook elke maand in mijn hoofd gehaald en mijn vriend lacht me hartelijk uit. Dat innestelen gaat om een klompje cellen dat je op dat moment met het blote oog niet eens zou kunnen zien! Dat is denk ik niet snel geschrokken van wat gehobbel van je lijf hoor. Ik was ook bang dat ik een bevrucht eitje eruit zou rennen etc. Maar een mens moet gewoon kunnen bewegen en het is pas veel later in de zwangerschap dat je mss wat rustiger aan moet doen.

Wat wel belangrijk is is dat je niet te intensief traint, maar dan gaat het volgens mij echt om wedstrijdniveau.

En over wedstrijden gesproken, ik heb me gisteren voor een hardloop wedstrijd ingeschreven, mijn tweede 10K! Ik ga het gewoon doen, dan heb ik weer even een extra 'doel' en draait niet alles steeds om het zwanger worden.

Hoe is het met iedereen??

Ik heb een topicje geopend bij Anticonceptie over ongesteldheden na Mirena, omdat ik opeens sinds gisteravond (dag 3 toen) geen bloed meer zie??? Ik ben normaal echt 5 dagen ongesteld! Arrgh. :evil:

Later meer, moet nu naar werk.

18. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey,

FF korte reactie:

@Smile: het hoort geen kwaad te kunnen, maar ik ken het gevoel helemaal. Bij sporten, maar maf als ik kan zijn, bedenk ik zelfs na de eisprong dat als ik op een bepaalde zij in slaap val, het bevruchte eitje dan tegen de zwaartekracht in moet zwemmen om bij de BM te komen... :rolleyes: Gelukkig blijf ik dan gewoon liggen hoor :D

@Evenstar: fijn nieuw topic. Omdat mijn ongi nog steeds zo veel minder is, ga ik meteen ook kijken en meepraten!

Nu even weinig tijd, ik hoop dat alles goed is met iedereen en later weer een berichtje naar iedereen! :)

19. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @Evenstar: Had ik ook nadat de Mirena eruit was. Na de eerste ronde was ik 3 dagen ongesteld en na de tweede ronde 3 dagen met daarna nog 2 dagen spotting. Terwijl ik vroeger 5 dagen ongesteld was met daarna nog 2 dagen spotting. Misschien is dit normaal na Mirena, misschien is het omdat mijn cyclus gewoon anders is geworden (vroeger had ik een cyclus van 6 a 7 weken).

20. BB10

BB10 Niet meer actief

He meiden,
    ik heb toch maar ovulatietesten besteld. :oops: Ik had tegen mezelf gezegd dat ik daarmee zou wachten tot we een half jaar bezig waren, maarrrrrrr. Ik kan er echt niet tegen dat ik niet precies weet wanneer ik mijn ei heb. Dus ga ik deze keer toch maar op zoek naar mijn ei met de testen. Ik heb die van MatCare besteld. Iemand daar ervaring mee?
    (dan weet ik ook of we deze maand een beetje kans maken door de dagen die ik weg ben en we niet kunnen klussen)
    sorry voor dit ego bericht (zit nu op mijn werk vanavond ben ik uitgebreider)
    doei BB

Deel Deze Pagina