Eerste ronde in februari/maart 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Serendipity, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    @ BB10 ik sta ook op het punt hoor! Maar mijn vriend vond het geen goed idee omdat ik me er dan nog veel meer mee bezig ga houden... ik denk dat hij gelijk heeft maar ja. Hij zegt 'gewoon veel doen'. Ja, en zo hebben we vorige maand dus denk ik precies mijn ei gemist doordat ik dacht dat hij in een niet zo belangrijke periode op cursus was en achteraf... niet dat hij zomaar weg kon bij die cursus maar dan hadden we mss iets verzonnen.

:)

@ krokodieltje (leuk je weer te zien!), ah bij jou dus ook... nou dat is toch wel een beetje een geruststelling.

Ik zat me alweer van alles in het hoofd te halen... retrogade bloedingen... geen ei... oh mijn arme angstige blonde hoofd. Af en toe!! Zou ik het er wel af willen schroeven.

Tot later weer, zit nu nog eventjes op werk.

2. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @BB10: Is tempen niet een idee? Ik doe het ook, heb het eigenlijk meteen al de eerste 3 rondes gedaan, juist ook omdat ik niet wist wanneer (en of) mijn ei zou vallen. Het is een stuk goedkoper dan ovu testen. Alleen weet je bij tempen pas achteraf wanneer je ei gekomen is. Nu na 3 rondes weet ik wel zo'n beetje dat mijn ei op dag 19/20 komt en kan ik daar in het vervolg rekening me houden (hopelijk is dat niet nodig ;) )

@Evenstar: Ik wil je geen ovutesten aanpraten, zeker niet als je zelf vindt dat je je dan er teveel mee bezig gaat houden. Maar zou je je er zonder ovutesten minder mee bezig houden dan nu? Nu houd je je er ook heel veel mee bezig (net als ik trouwens hoor, dus zeker niet belerend bedoeld) en heb je ook nog eens onrust over wanneer je ei dan komt. Zorgt die onrust er niet juist voor dat je je er juist meer mee bezig gaat houden? Misschien als je beter weet wanneer je ei komt, dat je het dan wat meer los kunt laten? Ik was voordat we gingen beginnen ook echt extreem ongerust over mijn cyclus, was bang dat het allemaal bij mij niet in orde was. De eerste keer dat ik met tempen een eisprong ontdekte, viel er een hele last van mijn schouders af.
    Dus geen blonde hoofden er van af schroeven, dat zou zonde zijn ;) . We maken ons allemaal wel eens erg druk om het zwanger worden, je wilt niet weten hoe erg ik ben :oops:

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    @ krokodieltje, ik denk dat het best zou kunnen dat ik er dan minder mee bezig ben, behalve als ik dan opeens geen ei vind natuurlijk. En een LH piek is geen 100% bewijs voor een ei he, net als een regelmatige menstruatie- maar beiden zijn wel tekenen dat het goed zit. Vriend en ik hebben afgesproken om na een half jaar ovutesten te doen (misschien met Persona), en na 9 maanden ga ik weer 3 maanden tempen zodat we voorbereid naar de HA kunnen mocht dat nodig zijn.

@ iedereen, ik ben er lekker eventjes niet de komende 2 dagen, ik ga naar mijn geboortestad om met moeder, zus en aanstaande schoonmama jurken te passen voor de bruiloft! Jee! :D

Ik duim voor de meiden die richting NOD gaan. Oh en nog even over iets dat Mezelf zei... ik was het daar wel mee eens, dat we ook gewoon lekker over andere dingen moeten kletsen hier, om een beetje druk van de ketel te halen. Ik weet nu iig dat ik cycli van rond de 31-33 dagen en weet dus dat ik niet bij 29 dagen 'overtijd' ben. Dat scheelt alweer blauwe duimen hihi.

En verder... ben ik uiteindelijk toch nog wel 5 dagen ongesteld, even een beetje ranzig/gross/goor, maar met een tampon kan je beter zien of het al voorbij is en vanmorgen kwam er toch weer wat en gisteren veegde ik steeds roze en rood. Dus een beetje loos alarm, ik ben gewoon de eerste 3 dagen meer bloed verloren dan de vorige keren en het was denk ik 'op' haha. Beetje jammer dat ik ongesteld ben met het jurken passen, maar het is zo weinig dat ik het denk ik niet merk.

4. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Hey allemaal,
    Ik heb alweer een tijdje niet gereageert. Wel gelezen hoor, maar ja het werk roept!
    Als ik het zo lees gaat het met iedereen wel goed.
    Met mij ook hoor! Weer lekker aan het werk, vandaag thuis even soppen, wassen, boodschappen doen. En straks naar mijn grote viervoeter.

Ik ga het vandaag niet over zwanger zijn/worden hebben, dus niet over symptomen, ovutests, zwangerschapstests. Anders zijn we er weer veel te veel mee bezig. Vooral Serendipity en ik lopen richting NOD, maar daar hebben we het niet over ;).

Dan wordt het eigenlijk wel een kort verhaaltje, want ja, we zouden hier ook niet teveel over onszelf uit de doeken doen, ivm privacy/anonimiteit. Dus ik laat het hier even bij.

Ik ga even middag eten, de was in de droger doen, volgende was erin en dan op naar de supermarkt voor de wekelijkse boodschappen. Ondertussen zijn we ook nog gewoon huisvrouw.
    We werken, doen het huishouden en proberen ook nog eens moeder te worden! Vrouwen zijn veelzijdig!!! :D

Dikke kus van mij!

5. smile17

smile17 Niet meer actief

Goedemorgen

@Mezelf inderdaad vrouwen kunnen echt multitasken gelukkig maar hihi En ik ben het met je eens om ook over andere dingen dan zwangerschap te praten maar soms is dat zo moeilijk... Enne 5 dagen dat gaat echt opschieten

@Serendipity hoe is het bij jou? Al aan het broekloeren of testdrang (oeps mocht er eigenlijk niet naar vragen)

@Evenstar veel plezier en hopelijk vindt je je droomjurk ben erg benieuwd hoor! Over je cyclus trouwens ik heb nu ook een veel kortere periode dat ik ongi ben 3 dagen en met de pil was dat 6 dagen dus dat is wel veranderd.

@Luca hoe is het bij jou?

@BB10 een voordeel van je korte cyclus is dat je nu al weer bijna je eitje hebt dus goed klussen maar..

@Roosje hoe voel je je? Al iets minder vermoeid? En begint je buikje al een beetje te groeien of merk je daar nog niks aan?

@Orwen hoe is het bij jou ook vermoeid? Wanneer moet jij voor de 1e echo?

Gisteren was mijn kleine nichtje jarig en was erg gezellig maar ja allemaal kleine kinderen pff dat is wel lastig want dan gaan mijn eierstokken helemaal tekeer en wil ik het nog liever!
    Oh ja ik heb echt al vanaf dinsdag pijnlijke borsten ook met sporten had ik er erg last van gisteren ook even pijnlijke tepels maar dat is nu weer weg. Ik zou mezelf niet gek maken deze maand [-X maar ik heb de vroige 2 rondes alleen pijlijke tepels gehad en niet van mijin borsten en zeker niet zo vroeg maar ja het hoeft niks te beteken. Verder heb ik al dagen last van mijn buik alsof ik buikgriep heb maar er komt niks en borrelende darmen :oops: Hopelijk ga ik niet ziek worden

6. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden,

Ben het wel met mezelf eens hoor, dat we ook lekker over andere dingen moeten praten! Maar soms vind ik het ook wel eens lekker om even m'n "ei" (hoezo lekker dubbel) kwijt te kunnen... en dat jullie dan roepen, dat zegt helemaal niks! Dat zijn ook ongi-symptomen! :p

Hier nog geen klachten, nog steeds pijnlijke borsten aan de zijkanten onder m'n oksels, maargoed dus altijd pijnlijke borsten na m'n ei! Verder zakt m'n hoop steeds verder weg, hoe dichter naar m'n NOD! Wanneer ga jij testen mezelf?

@ evenstar
    Wel leuk hoor, al die jurken passen! Ik wil eigenlijk niet trouwen, maar jurken passen is dan weer weer iets leuks wat ik zal gaan missen! Je echt een prinsesje voelen, is toch wel weer speciaal! ;)

@ smile
    Klinkt toch wel weer goed he, maar idd pijnlijke borsten zegt weer niks! Mijn borsten voelen elke maand ook weer anders aan, waardoor je hoop denk te hebben! Pff irritant! En rommelende darmen is ook weer hoop, wat idd weer gewoon een buikgriepje kan zijn! Toch gewoon weer wachten! ;) Hey maar, ik dacht dat jij ook een vroege ei had? Niet zo vroeg als dat ik dacht? Of zit ik nou dingen door elkaar te halen?

Hoe is het met de andere meiden? En met de zwangeren?

Hier nog maar 3 dagen werken (vrijdag, maandag en dinsdag) en dan heb ik woensdag de voorbeschouwing van ons huisje! Heb er zoooooo'n zin in!! Dan die week daarop krijgen we donderdag de sleutel! :D Kan niet wachten! Ons kleine paleisje is bijna af! :D

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Owja smile, dat naar de broek staren en wc lopen is al wel weer begonnen hier hoor, heb nu al een beetje ongi gevoel in m'n buik, als of het er aan zit te komen! Dus dat maakt het wel spannend natuurlijk! Zal vast maandag of dinsdag wel komen denk... nog ffies afwachten dus!

8. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Ja Serendipity, het is ook wel eens lekker om het van je af te schrijven. Met het gevolg dat anderen je weer met beide benen op de grond zetten.
    Ik moet trouwens wel zeggen dat ik veel rustiger ben deze ronde, maar ik denk dat dat met name komt omdat ik die ovutests gebruikt heb en dus ongeveer weet wanneer ik mijn ongi kan verwachten.
    Jij ging toch de 20ste testen? Dan doe ik met je mee!

Leuk zeg, dat je woensdag naar je huisje gaat kijken! En dan is het echt al heel gauw!!! Even een paar weekjes er tegenaan, maar dan... Een zaligheid!!! Hebben jullie al veel uitgezocht? Vloer, behang/muurverf, meubels enz.? En lampen? Dat vond ik echt heeeel moeilijk, het heeft zelfs een jaar geduurd voordat we precies het goede gevonden hadden. Tot die tijd hadden we peertjes en gekregen lampen. Nu hebben we het allemaal in een stijl. Dus dat is wel mooi.

9. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hey meiden,

Ik vind het ook een goed idee om ook eens over koetjes en kalfjes te praten!

@Serendipity:
    WHAAAA bijna de sleutel van jullie nieuwe woning!!! Echt gaaf joh, moeten jullie dan nog veel doen? Ons huisje wordt casco opgeleverd dus wij moeten eigenlijk nog alles doen. Het uitzoeken van alle spulletjes vond ik wel echt super leuk maar wel heel raar om ruimtes in te richten als je eigenlijk nog niet binnen bent geweest! We zijn natuurlijk wel stiekem op de bouw geweest (officieel mogen wij tijdens de bouw niet in onze woning) ieder weekend even foto's maken ;) .

@Mezelf:
    Ik herken me helemaal in jou lampen verhaal, wij hebben dus al ooit samen gewoond en toen hebben we ook super lang gedaan om de goede lampen te vinden! Grappig!

@Evenstar:
    Hoe was het jurken passen?? Heb je dé jurk gevonden voor je bruiloft? Leuk hoor!!!
    Leuk zeg dat je je hebt ingeschreven voor een hardloopwedstrijd! Je gaat dan 10 km hardlopen toch?? Echt knap hoor! Ik kan helemaal niet hardlopen kan wel echt uren fietsen of spinnen of zo maar harlopen nee....

@krokodieltje:
    Leuk dat je er weer bij bent!

Hier alles goed, ben nu aan het werk (nog een half uurtje!). Ik werk dus in de zorg met gehandicapte kinderen en ze waren vandaag echt super druk! Ben nu echt moe! Maar zometeen lekker m'n bedje in!

10. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    hmm er ging iets mis en mijn bericht stond er 2 x nou dat hoeft natuurlijk ook weer niet ;)

11. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hallo meiden!

Wat een gezelligheid hier! Opgeleverd huis, lampen en trouwjurken uitzoeken, inderdaad fijn om het eens over iets anders te hebben.

Hier nog een weekje voor NOD. Het afwachten lukt me best aardig deze keer. Gezonde spanning heb ik wel, maar ik zit mezelf niet helemaal gek te maken. De eerste ronde had ik zoveel klachtjes, dat mensen riepen dat ik gewoon zwanger was. De tweede ronde voelde ik helemaal niks. Dus ik weet dat klachtjes of het gebrek eraan me niets zeggen. Het enige wat bij mij wat zegt, is een dalende temp een dag of 10 na mijn eisprong, dan weet ik dat ik ongesteld ga worden. En zover ben ik nog niet, dus ga ik me nog niet druk maken.
    Genoeg te doen, genoeg afleiding. Morgen werken, morgenavond dienst, zaterdag op neefje en nichtje passen en zondag op kraamvisitie bij een vriendin. Jullie nog leuke plannen?

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Haaaaai allemaal,

Spannnnend voor de dames richting NOD... ik ben er wel voor om niet teveel symptoomlijsten bij te houden maar ja ik weet dat het moeilijk is om niet op elk pijntje en dingetje te letten :)

Ik duim voor jullie Mezelf en Serendipity!! [-o<

Ik heb jurken gepast en wat was het MOEILIJK zeg! Ik wist niet dat ik er zo mooi uit kon zien in een jurk, hihi. :oops: Mijn moeder maar roepen 'oooh je bent zo beeldig', echt leuk. Er waren drie heel verschillende modellen die ik gaaf vond. Ik hou nog even geheim voor iedereen wat het wordt, hij wordt gemaakt door een vriendin die waanzinnig kleding kan maken... ok, tipje van de sluier: GEEN sluier en hij heeft een kleur naast wit :D

En heel raar: toen ik voor de spiegel stond met die superdure jurken aan... in een torselet gehesen en alles... was ik opeens een beetje blij dat ik niet met een dikke buik in een jurk zal rondlopen. Hooguit een beginnend buikje als het deze ronde raak mocht zijn.

Wat ik wel irritant vond is dat de exemplaren die ze voor het passen hebben hangen, vrij groot zijn. Ik snap het wel, een beetje innemen met klemmetjes en knijpers is makkelijker dan er uberhaupt niet inkunnen, maar de meeste jurken waren echt veel te wijd. Behalve het model dat het wordt (die tegen de 2000 euro zou kosten als ik hem daar zou kopen, de duurste die ik heb gepast!!).

Vandaag weer over tot de orde van de dag. Menstruatie voorbij en wachtend op een nieuw ei haha.

13. smile17

smile17 Niet meer actief

@Krokodieltje zo jij hebt het druk dit weekend! Wel lekker want dan gaat de tijd lekker snel! Inderdaad klachten zeggen niks ons lichaam kan ons lekker voor de gek houden.

@Serendipity spannend bijna de sleutel echt leuk.
    Ik dacht inderdaad een vroeg ei te hebben doordat ik buikpijn en vruchtbaar/ heel rekbaar slijm had maar ja hem geen ovutestjes gebruikt dus ik houdt gewoon mijn lange cyclus aan dan kan ik mezelf (ikke dus) niet gek maken.

@Roosje rust maar lekker uit kan me voorstellen dat je een hele zware maar ook zeer gewaardeerde bana hebt.

@Mezelf jouhoe de 20ste 2 tester nou dan blijf ik dicht bij de computer! Tot nu toe is er elke ronde wel iemand zwanger geraakt dus ben benieuwd wie het deze ronde zijn. Al hoop ik natuurlijk dat we het allemaal zijn.

Vanavond gaan we lekker naar de Bios naar de nieuwe film Angels en demons dus ben benieuwd. DIt weekend ook weer verjardagen dus zal wel weer opvliegen.
    En volgende week lekker een korte werkweek maar 3 dagen door hemelvaart heerlijk!
    Jullie nog leuke plannen voor het weekend?

14. smile17

smile17 Niet meer actief

@Evenstar waren we tegelijk aan het typen! Leuk he jurken passen ik voelde me ook helemaal geweldig en mooi hihi
    Ben erg benieuwd naar je jurk maar moeten dus nog even geduld hebben helaas ;( Maar wat gweldig dat je vriendin zo goed kleding kan maken dat scheelt weer een hoop op het trouwbudget!

15. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Whaaaa, ik begin al met het broekloeren!!! Help, niet doen, niet doen, niet doen!
    Nog maar 4 daagjes, jeempie.

Moest het ff kwijt, sorry :(.

16. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hey mezelf, zit met hetzelfde probleem.. Ik was zo rustig, tot gisteren! Pff gelukkig weer weekend, want worden weer lange dagen.. Maar verder praten we nergens over haha..

17. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @ Mezelf: Nu pas, whoehahaha :D ! Ik ben al dagen aan het broekloeren of ik geen innestelingsbloeding heb, hihi! Het NOD broekloeren hoef ik niet te doen, want ik zie aan mijn temp al een paar dagen voor NOD of ik ongesteld ga worden. Aan de ene kant wel handig, aan de andere kant is de hoop al wat eerder weg dan.
    De temp van maandag en verder zal beslissend voor me gaan worden, vind het weer retespannend! Hoop dat het voor ons allebei raak mag zijn [-o< [-o< [-o<.

Correctie: voor ons alledrie, Serendipity doet ook mee [-o< [-o< [-o<

18. BB10

BB10 Niet meer actief

He meiden,
    sorry sorry sorry voor het weinig reageren maar ik heb het zo verschrikkelijk druk gehad.
    En morgenvroeg vertrek ik voor 2 dagen naar de Ardennen. Dus ik ben maandag weer terug en dan ga ik er eens goed voor zitten om alles bij te lezen en te reageren!
    Dames lekker genieten van nieuwe huisjes aankomende trouwerijen zwangere buiken drukke weekende en spannende broekloer dagen. Tot maandag X BB

19. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    @krokodieltje, Serendepity en Mezelf:
    Dit blijven toch de spannendste dagen van de maand! Probeer dit weekend lekker veel afleiding te zoeken! Ik denk en duim voor jullie!

@BB10:
    Moet je voor je werk naar de Ardenne of ga je gewoon op vakantie? Het zal wel een weekendje Ardenne zijn, geniet ervan en ik zie dat je in je vruchtbare periode zit dus klus ze ;)

@Smile:
    Hoe was de film Angels en demons? Ik heb het boek gelezen dus ik ben heel benieuwd naar de film!

@Evenstar:
    Pfff een jurk van 2000 euro!!! Gelukkig was mijn trouwjurk niet zo duur. Maar een vriendin gaat de jurk namaken geloof ik toch? Dat zou wel heel bijzonder zijn dat iemand je jurk zelf maakt!!! Nog heel veel plezier met alle voorbereidingen en geniet ervan!

Ik ga zometeen met mijn moeder naar de stad lekker shoppen! Ik heb er helemaal zin in!

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Haai broekloerders!

:)

Ik leef mee hoor, het is nog heel vers, het vele naar de wc 'moeten', 'ben ik nog niet ongesteld', 'doen mijn borsten nou zo veel meer pijn dan ooit of verbeeld ik me dat nou'. Ik duim voor jullie!

Hier hebben we gisteren de 3e ronde ingeluid :D Na vijf dagen ongesteld mag het ook wel weer eens :rolleyes:

Verder lekker weekend, lief ligt nu nog te slapen, onze katten zijn elkaar aan het uitdagen tot een speels vechtpartijtje, de zon schijnt (nog?), en ik ga zo lekker een heel lang eind hardlopen. Eerst maar es koffie op bed :D

Deel Deze Pagina