Update: ik heb getest (EI) en volgens mij heb ik een tweede streepje! Maar hij is lichter dan de controle streep, betekent dat dat mijn ei er aan komt over een tijdje? Heb je met ovutesten altijd een tweede streepje? Sorry nieuweling hier.
@Evenstar: Ik zie duidelijk een tweede streepje dus ik zou zeggen: KLUSSEN!!!! Als het net zo is als bij een zwangerschapstest dan is de controle streep ook altijd veel duidelijker en ik vind dit écht een hele duidelijke tweede streep!!! Ik vind hem helemaal niet licht! Veel plezier vanavond Even in het algemeen, we moeten ons niet gaan verontschuldigen als we een ego bericht plaatsen want we zijn er toch voor elkaar! Dat is het fijne aan deze club dat we gewoon af en toe even ons verhaal kwijt kunnen en als het kan elkaar helpen! Dus niet meer sorry zeggen [-X is helemaal niet nodig! @BB10: Ik wil je niet te veel hoop geven maar ik had toen ik zwanger was/werd ook super veel buikpijn na mijn eisprong. Ik heb echt over de bank gekronkelt van de pijn, op dat moment dacht ik dat ik last had van mijn darmen omdat ik ook zo'n opgeblazen gevoel had... ik herken je verhaal helemaal maar goed het blijft natuurlijk afwachten want ik kan ook niet in je buik kijken... Bij mij heeft die buikpijn 3 of 4 dagen geduurt achteraf denk ik dat het een soort innesteling is geweest of zo... ik heb waarschijnlijk op zondag mijn eisprong toen gehad en op maandag is de buikpijn begonnen en die heeft zeker met vlagen tot donderdag of vrijdag geduurt... Ik duim in ieder geval voor je! @Mezelf: Tja misschien heb je wel een laat eitje gehad... als je vrijdag nog niet ongi bent zou ik die test van de kruitvat kopen als ik jou was die van 2 voor 5 euro dus zijn heel gevoelig... Dit lijkt me echt super zwaar zo voor jou om een negatieve test te hebben maar nog niet ongi bent, lijkt me zo onzeker allemaal...
Ah das lief van je Roosje En je hebt gelijk natuurlijk maar toch Hoe kan het trouwens dat jouw banner zo dicht tegen die van Orwen telt, jij was toch al veel eerder zwanger? Gaat die van deze pagina soms vanaf de laatste menstruatie? Das toch een beetje vreemd, want je bent dan toch nog niet zwanger... nou ja. @ Mezelf, had jij een duidelijke ontwikkeling in je ovutestjes? Want ik heb net gelezen dat mijnes eigenlijk als negatief geldt- hij moet even donker zijn of donkerder, maar ik heb een streep en ik zit vroeg in de cyclus, dus ik blijf deze week braaf om halfzeven 's avonds in een bakje piesen. Ik duim voor je hoor, dat je op zijn minst maar gewoon op tijd je ongi krijgt, want zo onzeker zijn, das echt rot. @ Serendipity, kan je de realiteit al aan!? Hihi echt leuk voor jullie @ BB10, als ik roosje nu lees denk ik hmmmm wie weet!! Ik ga idd de komende dagen flink bezig met Lief. Ik denk niet dat ik mijn ei al heb snel, maar wel dat ik hem ietsjes eerder zal hebben dan dat mijn menstruatiekalendertje zegt. Gelukkig geen cursussen of andere afspraken die regelmatig vrijen in de weg gaan staan. En ik mis iemand hier! Luca meis, gaat het allemaal wel goed met je??
Hey Evenstar, Ik testte ook al vrij snel een lichte streep, echt al twee weken lang. Ik heb geen lh piek gevonden. Maar opeens was het een nog onduidelijkere streep. Daar heb ik m'n ei 'bedacht'. Maar bij mij is het allemaal een beetje een zooitje. Mijn cyclus is absoluut niet regelmatig. Dus aan mij heb je niet zoveel. Net als nu: Niet zwanger, niet ongi. ????? Maar dat de teststreep donkerder moet zijn dan de controlestreep heb ik ook gelezen. Succes!!!
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik zaterdag inderdaad die van KV 2 voor 5 euro probeer. Heb ik nog liggen. Misschien wel al vrijdag, hangt ervan af of ik het vol houd. Dit is voor mij de vervelendste periode, want nu weet ik niet wanneer ik ongi kan worden en of ik nu ergens in de afgelopen weekjes/dagen toch bevrucht ben. Heel onzeker. En het gekke is, dan ga je nog vaker op het forum kijken. Alsof ik hier het antwoord kan vinden op de vraag of ik zwanger ben of niet. Echt heel irri. Maar wel super tof!!! Het gaat goed met het percentage zwangeren in ons midden!!! We hebben er al 3!!!! Volgens de statistieken moet er over een weekje of 2 a 3 wel weer eentje bij zijn. Roosje 10 weken, Orwen 8 weken en Serendipity 4 weken!!!!
@Evenstar: Ik geloof dat mijn advies iets te snel is geweest, sorry!!! Ik dacht echt dat een streep een streep was maar bij ovutesten is dat dus weer anders... als ik jou was zou ik wel gewoon door klussen dan weet je zeker dat je je ei niet mist! Oh en over de banner: officieel is een vrouw 38 weken zwanger maar omdat de meeste vrouwen niet precies weten wanneer ze bevrucht zijn tellen ze vanaf de 1ste dag van je laatste menstruatie dus je krijgt als het ware 2 weken kado! @Mezelf: Ik blijf gewoon nog voor je duimen hoor meis, heel veel sterkte de komende dagen want die moeten echt wel moeilijk voor je zijn!
Hey meiden, Sorry dat ik gisteren niet meer terug was geweest hoor, was echt moe en geen zin meer om een hele lange tekst te typen! Hier had ik gisteren besloten om er helemaal van te gaan genieten, zolang ik niet ongesteld word, ben ik gewoon zwanger!! Maar vanmorgen was het even schrikken... heb echt bloed verlies gehad en buik krampen... de buik krampen lijken nu weg te trekken, maar zijn er nog wel, in combi met m'n lagere hcg waarde denk ik toch dat het mis gaat! Tis dus nog even wachten tot het doorzet... laten we hopen van niet... maarja reeel blijven en afwachten! @ orwen Jij had ook regelmatig (oud)bloed verlies toch? Was dit veel? En ook rood bloed?
@ evenstar Vind de test toch aardig positief hoor.. hij is wel lichter, maar niet veel lichter... bij mij was het streepje nog lichter toen het negatief was! Maarja iedereen is anders... denk toch dat het eitje er aan zit te komen dan... en bij rekbaarslijm ben je altijd (beetje) vruchtbaar, dus klussen kan nooit kwaad dan! En de komende 2/3 dagen zal ik nog even door gaan
Het is alweer gebeurd, m'n buikpijn word steeds erger en bloedverlies ook... pff voelt echt niet leuk! Nu hopen dat m'n cyclus gewoon blijft, niet net als Luca... want wil snel weer aan ronde 4 beginnen!
Serendipity, Hè, meis wat balen. Je blijft er erg nuchter onder, knap hoor. Maar je zult wel teleurgesteld zijn. Ik hoop voor jou dat je cyclus normaal blijft. Knuf. Roosje, klinkt positief maar ik probeer nog wel met mijn voetjes op de vloer te blijven staan. Ik heb vandaag nog steeds wat buikpijn maar niet meer zo erg als gisteren. En de pijn is weg als ik lig of rustig zit, als ik ga lopen of dingen ga doen komt de pijn terug. Was jij niet binnenkort jarig (of al geweest ?) iig Gefeliciteerd (mss zit ik wel helemaal fout maar zoiets staat me bij) Evenstar, ik kan alleen mijn ervaring vertellen met de ovu testen. Ik heb een aantal dagen neg getest (echt geen streepje te bekennen) op maandag een heel licht tweede streepje op dinsdag een streep net zo dik en dezelfde kleur als de controle streep en op woensdag was de streep al weer een stuk minder. Iets meer dan maandag maar veel minder dan dinsdag. Vandaar dat ik ervanuit ga dat ik mijn ei op dinsdag gehad moet hebben. Maar ik weet ook niet hoe snel na een eisprong dat spul (hormoon?) minder wordt of verdwenen is(waardoor die streep verkleurd). Er zijn vrouwen die de hele maand een streep hebben maar rond hun ei een veel dikkere streep? De rest, hoe is het met jullie????? Heeft iemand nog iets van Luca gehoord? Ik denk dat ik maar ff op hyves ga snuffelen. X BB
Heeee meiden, @ Serendipity, ik heb je net ook even een pb gestuurd, wat kl*te zeg! Sorry dat ik niet eerder online was... Je klinkt heel rustig, ik heb daar echt bewondering voor. Dikke knuffel. Kan me voorstellen dat dit echt superrot voelt. Had je het je vriend al verteld? Heb je vandaag vrij, zodat je het even rustig aan kan doen? @ BB10, het streepje was lichter dan de controlestreep, zeker in eerste instantie. Hij leek donkerder te worden, maar je moet het resultaat binnen 3 minuten lezen. Vandaag zal ik de foto dan ook meteen nemen. Ik zie hier wel eens fotos van een hele rij ovutesten, maar dat is dus niet slim, hij lijkt wat 'donker' op te drogen, en dat geeft een verkeerd beeld. Ik had vanmorgen weer slijm! Dus zijn we idd goed aan de slag geweest, die Hemelvaart komt goed uit... Verder voelde ik gisteren wat gezeur in mijn liezen en vandaag ook een heel klein beetje, dus er is 'iets' gaande. Ik DENK dat ik gewoon een wat langere luteale fase heb (iets van 16 dagen ipv 14), en dat ik mijn ei de vorige keer ook rond deze tijd van de cyclus had (ietsjes later misschien). Ik had de 19e slijm en nu de 20e van de maand. Met een cyclus van rond de 30 dagen klopt dat wel, maar ik durf niet echt te zeggen wat ik als NOD beschouw. Ik weet zeker dat ik mijn ongi vorige keer laat had van de zenuwen, en ga dit keer gewoon op NOD testen, als het dan nega is zal je zien dat ik ook prompt ongesteld word, hoef ik ook niet zoveel broek te loeren. Allemaal een fijne dag, en tot snel weer
Hey meiden, Was even m'n bed in gedoken, had zo'n buikpijn! Maar gelukkig gaat het alweer een beetje... m'n vriend is heel lief voor me, dus heb veel steun aan hem! Ik had het hem gisteren vertelt, dus konden we vandaag dit samen doen gelukkig! Ik ben gelukkig vandaag en morgen vrij, want pff wat zou dit erg zijn als je dat op je werk zou hebben zeg! Je emoties en de pijn... zou daar niet aan moeten denken! Nu hopen op een normale cyclus... @ evenstar Klinkt goed die pijn in je lies! Dan heb je vast vandaag je ei gehad of niet? iig al goed geklust dus dat geeft weer goede hoop! @ mezelf Hoe is het daar? Al iets meer bekend? ongi of zwanger? Blijft toch wel een beetje spannend of niet? @ bb10 Klinkt wel erg hoopvol, ik moest ook meteen denken aan dat verhaal van Roosje idd! @ smile Hoe is het bij jou? Voel je al wat meer? Jij klonk ook wel erg hoopvol!
@Serendipity: O meid, wat houd jij je stoer! Ik vind het zo erg voor je! Neem gerust de tijd om hiervan bij te komen, want dat lijkt me niet niks. Fijn dat je vriend zo lief voor je is en dat je vrij bent vandaag. Het is toch even net iets anders dan een gewone ongesteldheid. Ik zal duimen voor een normale cyclus voor je. Overigens is het zo snel fout gegaan, dat ik haast denk dat die niet al te veel in de war gegooid zal worden, maar daar heb ik geen verstand van. Ik vraag me wel af of je niet toch contact moet opnemen met een verloskundige. Zij kan dan onderzoeken of alles er goed uitgekomen is. Ik weet dat dit geldt voor als je verder bent, maar misschien geldt het ook nu al. Heel veel sterkte! @Mezelf: Spannende dagen, nog altijd? Wat rot dat je nog geen zekerheid hebt! Ik hoop dat hier snel een berichtje komt te staan dat je tweede test positief was! @BB10: Hoe gaat het met jou? Al symptomen waar je (niet) over wilt praten? Sterkte te komende weken! @evenstar: Wel vroeg, het slijm, inderdaad. Maar een korte cyclus is ook weleens lekker, toch? Ga je je banner aanpassen of kijk je het nog even aan? En voortaan gewoon op NOD testen? Dat klinkt niet zo gek. Het is maar heel soms dat vrouwen dan vals negatief testen, en als dat zo is, merk je het gauw genoeg als je een aantal dagen later nog steeds niet ongi bent! @smile: Hoe is het met jouw klachten? Of merk je niets? Het kan zo verschillen. De een voelt al direct van alles en weet het zeker en de ander (en dit zijn de meesten) hebben misschien wat vage klachtjes, maar voelen zich totaal niet zwanger. Succes de komende dagen! Wanneer ga je testen? @roosje: Alles goed? Ook nog steeds lekker moe? Pfff, weet er alles van. Ik benijd je wel hoor. Jij bent weer net twee weken verder, en de kans dat het nog fout kan gaan is bij jou inmiddels zo goed als nihil. Geniet er maar van! Hier gaat alles wel goed. Vandaag heb ik vrij en ben ik tot niets in staat. Ik heb (echt waar) van gisteravond elf uur tot vanochtend twaalf uur geslapen. Toen ben ik in bad gegaan en daarna ben ik weer gaan slapen tot half vijf! Dat is toch niet normaal! Hm, hoop dat ik vanavond nog in slaap kan komen. Verder nog misselijk, maar af en toe een dag dat het prima gaat, zoals gisteren. Wel nog regelmatig bloedverlies. Lichtbruin, vrij weinig, maar niet leuk. Maar goed. Dit was al zo voor de goede echo, dus ik neem gewoon maar aan dat het niet ernstig is. Nu ga ik maar weer voor de tv zitten, even uitpuffen
Ik snap het niet meer. De ovutest is nogsteeds negatief, weer een heeel licht streepje. Echt niet donkerder dan gisteren. Ik zag hem wel sneller. En de foto van gisteren is bedriegelijk, ik heb hem veeel later genomen, en die testen verkleuren nog. Dus misschien was hij wel iets donkerder, heb nu direct een foto gemaakt zodat ik het kan vergelijken. Ik vind dit ook maar niks hoor- streepjes vergelijken terwijl je de test niet kan bewaren om ze naast elkaar te leggen!! Op zich verbaast het me niet hoor, ik zit als het goed is nog wel even voor ei, maar waaaaaarom dan al slijm? Net als vorige keer? Soms denk ik wel es dat al dat getest alleen rottigheid geeft. Blegh. Sorry het moest er even uit.
met slijm zit je zoiezo goed hoor evenstar.. Als het slijm stopt heb je als het goed is daarna je ei.. Dus klussen zolang er slijm is! Succes Ik ben alweer een beetje vrolijk trouwens.. Wel fijn!
Ik heb wel mijn ovutesten bewaard. Je kunt inderdaad de nieuwste niet met de voorgaande vergelijken, dus die moet op zichzelf staan, maar achteraf bezien is het wel duidelijk. Als het goed is moet het in de bijsluiter van de testen staan. Ik had testen van sensitest en daarbij moest de teststreep echt even donker of donkerder zijn dan de controlestreep. Dit heb ik ook wel vaker gehoord. Maar misschien verschilt het per merk.
Ik had nog een heel bericht dat niet ego was getypt en toen liep de site weer vast. Echt fijn. Nu doe ik alles in een berichtje, net voor mijn curry van het vuur moet Eerst even over mijn Ei. Ja, ik ben eigenlijk ook erg vroeg begonnen, en er is iig een streepje, maar ik zit dus nog voor ei. Geeft niet, we hebben de tijd dit weekend en desnoods plak ik er nog een hele klus week aan. Bij mij moeten ze ook even donker of donkerder zijn. Ik las pas achteraf dat je eigenlijk 2 uur ervoor niet moet drinken en elke dag op hetzelfde ogenblik moet testen, bah wat een gedoe. En dan heb ik nog zoiets grappigs gelezen: het is normaal dat vrouwen van begin 20 wel 4 dagen vruchtbaar slijm hebben, maar vanaf de 30 is het normaal dat je dat maar 1 a 2 dagen hebt. Ok....? WELKE van die dagen dan?? Ik ben natuurlijk geen 30, maar ik ben wel al 20 jaar vruchtbaar zowat, ik ben nl. al ongesteld geworden toen ik 10 was Was nogal een vroege en heel groot ook, dus we waren blij dat ik geen 2 meter zou worden haha. Maar toch, ben ik dan ook vroeg rot? Tot zover mijn piekernissen: Orwen, heel naar dat je zo moe bent, ben je nog wel een beetje tot werken in staat? Als het goed is ben je er over een maandje van af, en krijg je ook een mooi buikje Hoe was het trouwens bij de verloskundige? Serendipity, wat fijn je vrolijk te horen... het komt allemaal goed! Ga je er nog voor naar de HA? BB10, spannend he! Lekker aftellen tot NOD... wie weet is het hardstikke raak... Waar zijn Mezelf en Luca gebleven? Hoop dat het goed met jullie gaat. Nou ik ga eten en wat minder forummen. Vrije dagen zijn helemaaaal niet goed voor mij [-X
Dag lieve meiden, Sorry dat ik zo lang afwezig ben geweest. Er zaten wat dingen hoog de laatste week waardoor ik even afstand wilde hebben van het hele 'zwanger worden'. Ik heb bij de gyn. gehoord dat de ontwikkeling van de follikels erg langzaam ging en dat ik dus een uitgestelde of misschien wel afgestelde eisprong had. Ik heb wat meer haast met zwanger worden dan ik normaal had gehad omdat mijn moeder ziek is (ze heeft een vorm van dementie). Mijn moeder heeft de diagnose heel jong gekregen (ze is nog geen 25 jaar ouder dan ik), nu een jaar en 3 maanden geleden. Er is geen genezing mogelijk. Wel wat remmende medicatie, maar dan heb je het gemiddeld over een vertraging van driekwart jaar. Ik heb altijd een heel goede band met mijn moeder gehad, en dit doet heel veel verdriet. Ik wil (vooral ook voor mijzelf, niet omdat zij dat wil, wat ze wel doet hoor) dat zij nog zoveel mogelijk meemaakt. En als je dan hoort dat je eisprong deze keer is uitgesteld, en misschien wel afgesteld, zakt de moed je in de schoenen en daarom had ik even wat afstand van het forum genomen. Totdat ik vandaag weer online was en op het forum miskraam zag wat er met Serendipity was. Heb haar dus al een berichtje en pb'tje gestuurd. Ik zal weer meer aanwezig zijn hoor, had het gewoon wat moeilijk de laatste dagen. Ik ben nu dus niet helemaal bijgelezen over iedereen. Dat ga ik nog doen. Maar hier vast een paar korte reacties: Nogmaals een heel dikke knuffel voor Serendipity. Knap dat je er heel nuchter over kunt praten en veel sterkte! En ik hoop voor je dat je cyclus niet raar gaat doen! Orwen, lief je pb'tje en veel sterkte met de vermoeidheid. Ik heb vaak gelezen dat vrouwen bijna de hele zwangerschap bruinverlies hadden. Het zal vast allemaal helemaal goed zitten Evenstar, de streep moet idd nog donkerder worden. Als dat begint, zie je het verschil heel duidelijk. Ik heb (voor Sensitest maar vast ook andere ovutesten) nog een duidelijke uitleg. Laat maar weten als je die link wilt hebben. Voor Smile, BB10 en Roosje: ik weet niet precies hoe het met jullie gaat (dat ga ik straks echt bijlezen) Maar ik hoop dat jullie snel zwanger zijn en dat Roosje nog steeds goed zwanger is Dat was het 'm even voor nu. Veel liefs, Luca (ps. maandag weer gyn. controle!)
Hey, @ Serendipity: Wat een teleurstelling zeg! Ik was helemaal in jubelstemming voor je! Vertelde het ook al aan m'n mannetje enzo. Nou zeg! Maar fijn te horen dat je alweer wat vrolijker bent. Ronde vier geeft plezier!!! @ Luca: Ik kan het me helemaal voorstellen zeg! Gelukkig weer naar de gyn. Maar ja, dat wil niet zeggen dat je dan overmorgen zwanger bent, helaas. Ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen. Want het is allemaal wel heel erg heftig zo. @ Evenstar: Ik hoop dat je nog een duidelijke test in handen krijgt. Ik heb er niet echt positieve ervaringen mee. Ook niet echt negatief, maar ik had geen goede test de afgelopen ronde. Maar vruchtbaar slijm is toch ook een goede graadmeter!? Volgens mij gingen er nog meer binnenkort testen? Wie en wanneer???? Smile toch? Ik was even weg, dagje op visite. Hier nog geen ongi en heb ook nog niet voor de tweede keer getest. Wat ik wel heb, is dat ik vrij weinig tegelijk kan eten. In ieder geval minder dan normaal. Ik heb ook minder trek. Na het eten ben ik aldoor niet helemaal lekker en voel ik het in mijn buik en keel. Niet super erg, maar gewoon niet lekker. Ik houd het nog steeds op zaterdag testen en dan zien we wel weer verder. Het kan allemaal nog. Lastig trouwens dat de site zo beroerd gaat, daardoor kon ik gisteravond geen berichtje plaatsen. Kus!!!
Heee Luca, Dat is niet leuk om te horen Is er een idee over waarom het niet snel rijpt? Kan het nog met de vmk te maken hebben, of mss zelfs met de spanning omdat er nog extra druk op het zwanger worden zit? Heel naar, dat van je moeder, ik kan me voorstellen dat je niets liever wilt dan haar alles laten meemaken. Ik weet niet zo goed wat ik je anders moet zeggen dan veel sterkte, liefs en voel je aub niet verplicht om te reageren als je eigenlijk meer afstand nodig hebt. En Mezelf, Ik hoop dat je zaterdag een positieve test in handen hebt! Op welke dag van je cyclus ben je inmiddels beland? Wat is eigenlijk de lengte van je kortste cyclus? Want je moet eigenlijk testen op basis van die cyclus voor je ei, en op basis van je langste voor een evt. zwangerschap. Misschien dat je beide gemist hebt door een gemiddelde te nemen? Later meer, hoop dat we snel eventjes wat van smile horen!