Even snel: ik heb een andere banner- deze lijkt me meer accuraat! We hadden immers rond dezelfde tijd onze eisprong luca, en jij was net wat eerder ongesteld dan ik vorige keer En de angst... ik vind het ook superENG!! Vandaag al naar huisarts, die wil me zien omdat het de eerste is, en had meteen plaats! Ga me ook inschrijven bij Moeders voor Moeders en een goede verloskundigepraktijk. Ik kan helemaaaaal niet focussen op werk vandaag!! @ Roosje... wat naar dat het nu zo zwaar valt... je bent al zowat door je eerste trimester heen toch? Ik hoor van de meesten dat dat nare echt heel plotseling over kan zijn en echt als een opluchting wordt ervaren. Ik hoop voor je dat dat snel is. Knuffel!!!
Heel veel beterschap Roosje, en heel erg veel plezier met je echo. Ik kan net als jij toen ook niet wachten totdat we verzekerd zijn van een (iig op dat moment) kloppend hartje!
Ja same here!!! Ik heb me net aangemeld bij een goede praktijk, en ben ook net van de HA terug! Jij ook, zie ik Luca? De HA was helemaal in de gloria over hoe goed ik eruit zag (qua gewicht, de laatste keer heeft ze me gezien toen ik zowat 10 kilo lichter was), en feliciteerde me hartelijk. Ik moet bloed laten prikken voor rhesus (maar ik weet mijn bloedgroep en factor al want ik ben donor, ben A+, gunstig qua factor dus), lues, en nog wat. Komt goed. Ik kan het nogsteeds niet geloven! Maar met hoe ik me voel wordt het zeker echter, ik ben moe, hongerig en pas die grotere beha die ik vorige maand heb gekocht al amper meer. Ik hou mijn hart vast, de HA had het over 10% kans op miskraam... maar zei dat ik dan me ook geen zorgen moest maken... het is gunstig dat in mijn familie iedereen makkelijke zwangerschappen heeft, makkelijk zwanger raakt en er geen enorme miskraamgeschiedenissen zijn, maar ja, je wilt zekerheid, en die hebben we gewoon niet, nooit eigenlijk. EINDE EGO (sorry) Wie is de volgende voor wie we duimen, is dat BB10 alweer?
@Evenstar: Heb denk ik een goede vk gevonden, maar ik wacht nog even met bellen. We hebben de eerste echo toch al gepland. Bij de vk krijgen we als het goed is ook het bloedonderzoek waar je het over had. Grappig trouwens hoe banners kunnen verschillen qua duur. Ik ben volgens lillypie en de berekening van predictor 5 weken zwanger en volgens mijn huidige banner 4 weken en 4 dagen (mijn eisprong was donderdag de 21e, hemelvaart, maar die was wat laat op CD 18 ). Nu snap ik de verschillen door berekening vanaf je menstruatie Smile, BB10 en Serendipity zitten nu toch allemaal rond de eisprong? Dan is BB10 de eerste weer inderdaad! duim duim duim voor jullie , ook voor mezelf!
He dames, leuk om te horen hoe het bij de HA was en de voorbereidingen voor de VK en een echo! Smile en ik hebben dezelfde NOD dag nl 25 juni. Nog ff wachten dus. Serendipty zit daar ook in de buurt maar de precieze datum weet ik niet meer. Dus dat wordt 3x zo hard duimen en natuurlijk heel veel HCG strooien! *heb net ff terug gelezen maar Serendipity is de eerste waar we voor moeten duimen, die heeft als het goed is haar ei al gehad*
Hey meiden, Echt leuk zeg om al die verhalen te lezen van HA bezoek, VK uitzoeken enz. Gezellig! Het ziet ook zo echt met die uitgerekende datum erbij! Jammer Roosje dat je je zo beroerd voelt en dat terwijl je bijna de sleutel krijgt! Hopelijk wordt het niet al te erg. Er zijn nu trouwens genoeg HCG-strooiers. 1 op 1!!! Hahaha!!! Hier vandaag opeens mega veel slijm (vies praatje). Ik voel het er af en toe uitlopen (nog viezer praatje). Maar er vanuit gaande dat ik de vorige keer wel een eisprong gehad heb, zou ik tussen nu en even ruim een week mijn ei kunnen hebben. De vorige ronde had ik direct na mijn ongi bijna geen afscheiding. En opeens begon het en werd het al erger, om vervolgens weer minder te worden. Ik weet nog niet helemaal hoe het zit, maar ik begin wat dingetjes te herkennen van mijn vorige ronde. Nu maar hopen dat er ook een eisprong bij zit. Maar wie weet wordt dit dus wel een iets kortere ronde dan anders! Zou wel eens leuk zijn! Ik heb trouwens vanmorgen getempt. 36,8. Morgen ochtend maar weer. Hij ligt naast m'n bed. O ja, Luca. Bedankt voor de link. Maar ik moet even wat moed verzamelen voor zo'n Engelse site. Mijn Engels is niet mega slecht, maar ik moet er wel moeite voor doen om zo'n site over zo'n specifiek onderwerp te lezen, laat staan te begrijpen.
Hee Mezelf, Ik heb na ongi ook een woestijn daaronder En dan opeens flop-floeber! Lekker he! Goed teken hoor, gewoon doorgaan met testjes (iig vanaf NU gaan ovutesten) en tempen, dan kan je inzicht krijgen in de afstand tussen slijm en ei. Bij mij was het twee dagen slijm, toen twee positieve ovutesten. Heel simpel, maar wel op heel andere dagen dan mijn kalender voorspelde! Spannend, weer zoveel meiden tegelijk rond NOD!!! Ik zit volgende week een weekje op cursus en kom pas rond 20ste weer thuis, dus ik hoop op alweer een nieuwe zwangere! Luca, heb jij ook al meteen een intake van MvM? Ik vrijdag al, en ik kan vanaf volgende week wo gaan geven. Maarrr dat kan dus niet, want ik zit dan elders in het land. Smile, al meer inzicht of je je ventje midden in het land moet gaan treffen deze ronde? Roosje, gaat het wel? Wel genoeg rust houden hoor, laat je ook verwennen ondanks de drukte die jullie samen met het verhuizen hebben. Serendipity, hoe is het met de keuken en het klussen (lees twee betekenissen!!!)? liefs
@Roosje hopelijk voel je je al wat beter en knap je snel wat op want inderdaad de meeste knappen na eerste semester op! @Luca en Evenstar wat leuk dat jullie al bij de dokter zijn geweest en een voorlopige datum hebben. Wel ingewikkeld al die verschillende data van de banner maar bij de termijnecho krijg je de officiele uitgerekende data en dan nog is dat bijna nooit goed. @Luca 26 juni al de echo dat schiet op ben erg benieuwd en wel foto's plaatsen he!? Hopelijk plaats ik tegen die tijd ook foto's van mijn posi test @Mezelf hopelijk betkent het slijm dat je ei eraan komt en dan lekker vroeg en ligt jouw NOD redelijk dicht op die van ons. Ik heb nog geen positieve ovutest gehad alleen een licht streepje en veel slijm dus hopelijk vandaag of morgen een knaltest. Afhankelijk daarvan kijken of mijn man moet komen. Want we hebben gisteren en geklust en hij is vannacht en morgennacht weg en donderdag weer thuis. Dus het ligt een beetje aan de testen maar waarschijnlijk komt hij woensdag avond even snel (helemaal vanuit Maastricht) langs om te klussen Meteen nog even een vraagje voor de ovutesters maar als je positief test is dat dan maar 1 dag of 2 dagen? En Luca had jij ook voor je ei met sensitest steeds lichte streepjes? @BB10 deed jij nou ook ovutestjes?
Hmmm dacht ik toch de hele tijd dat ik woensdag mijn ei zou hebben volgens banner nu zie ik dat het donderdag is!! Dus niet zo gek dat ik nog geen knaltest heb waarschijnlijk heb ik die dan pas morgen en zou het dus prima zijn als mijn man alleen morgen langskomt want zat toch te twijfelen of het niet beter is als hij vandaag ook komt hihihi nou ja ze zeggen dat om de dag ook goed is dus denk dat hij vanavond niet hoeft te komen.
Smile: Wat grappig dat je mannetje helemaal uit maastricht op en neer komt om te klussen! Ik hoop dat je snel een hele positieve ovutest hebt!!! Evenstar: Leuk zeg dat de HA zo positief is en enthousiast! Echt super dat je in gewicht zoveel bent aangekomen, dat werkt alleen maar in het voordeel bij de baby! Echt heel knap dat je zoveel bent aangekomen!!! Luca: Ik hoop dat je toch een beetje kunt genieten ondanks dat je bang bent... wat er in het verleden is gebeurd hoeft helemaal niks te zeggen over de toekomst! De eerste echo is al gepland en ik hoop dat je dat wat rust geeft, probeer er echt van te genieten hé! BB10: Ik stooi nog steeds zo met HCG, ik hoop dat het deze maand bij jou ook raak is! In ieder geval wel heel veel klusplezier! Met mij gaat het vanaf vandaag weer een stuk beter, echt heel raar dat het per dag zoveel kan verschillen. Ik voel me vandaag zelfs kiplekker, echt heel bizar! Gisteren de echo gehad, was echt heel leuk. We hadden een heel lief vrouwtje en ze nam echt de tijd voor ons! De foto's staan in mijn album. Donderdag krijgen we de sleutel van ons huisje en ik heb er echt super veel zin in! Het duurt nog wel even voordat we erin kunnen maar we zien het straks wel langzaam "ons" huis worden ipv een leeg casco opgeleverd huis! Serendiptiy hoe gaat het bij jullie????
Weet iemand hoe ik mijn banner kan veranderen, ik kan snap er niks meer van nu ze de site wéér hebben veranderd!
Even kort voor Smile en Roosje want ik moet werken en niet neuzen op Zwpagina : Smile, ik had altijd een licht streepje en twee dagen voor de eisprong begon de streep donkerder te worden, dus ik kreeg ruim van tevoren al een 'waarschuwing'. Bij mij werden ze ongeveer even donker, en na de eisprong/piek weer langzaam lichter. Maar het kan dus verschillen per persoon en dat bijv. jouw lh-piek spitser is. Roosje, ga naar gebruikersinstellingen en dan naar de 'handtekening' wijzigen. Je kunt ook de tijd wijzigen in dit menu en je afbeelding er weer bij plaatsen (in gebruikersinstellingen, maar zie dat je je afbeelding weer hebt ) Hoe was je echo?
Over ovutesten, ik had de dag ervoor een heel licht streepje de dag zelf een wat donderde streepje (even donker als de teststreep) en de dag erna geen streepje meer. Dus ik zou bijna denken dat ik er weinig hormoon (ik weet ff niet meer hoe het stofje heet) in heb zitten. Maar het stijgt wel en is daarna ook weer weg. Oh ja LH heet dat. Roosje, ik vang nog steeds hoor, ik leg wel ff een voorraadje aan. Nog een paar daagjes en dan is mijn ei er weer! Vriendje lief krijgt de uitslag van de rechtzaak pas 30 juni, bah nog langer wachten. Maar misschien weten we dan dat hij papa wordt? Dat zou wel erg leuk zijn. Smile, hoe is het met je ei? En Serendipity en Mezelf ook je ei gespot? (weet niet meer of jullie dat al verteld hadden) Ik denk dat ik deze ronde als laatste mijn ei heb. Maar goed, wel dezelfde NOD datum dus ik hoef wat korter op het wachtbankje. Luca, foei neuzen op zp tijdens werk! (doe ik ook altijd*bloos*) Evenstar, hoe voel je je nu? Orwen en jij? Ik stond vanmorgen op met migraine achtige hoofdpijn. Dus ik heb me ziekgemeld en met een paracetamol terug in bed gedoken. Nu is de hoofdpijn al een stuk gezakt. Ik heb alleen nog zo'n watten hoofd. Dus ik ga deze dag maar gebruiken om nog wat op te ruimen en wat werk af te maken. Tot gauw dames! X BB
@Roosje wauw wat een prachtige echo's en wat is hij/zij al groot zeg! Fijn dat je je weer wat beter voelt! En ook ik vang nog even wat HCG wat een beetje extra kan geen kwaad @Luca bedankt voor de uitleg @BB10 hopelijk is je hoofdpijn nu wat gezakt! Heb jij al een licht streepje? Ik test steeds rond 18.00 uur dus ben benieuwd zometeen of de streep al donker is. @Serendipity alles goed bij jou? Goed geklust in huis en ....
Smile, ik heb nog maar 2 testjes liggen en ik denk dat mijn ei zaterdag pas is. Dus ik ga vrijdag en zaterdag testen. Tot nu toe is mijn ei altijd op dag 14/15 dus daar ga ik nu ook vanuit. Alleen heb ik dan geen testje meer voor zondag. Maarja wss voel ik mijn ei wel weer en dan weet ik of we goed zitten. Gewoon veel klussen. (vriendlief ziet me aankomen!) Het is bij vlagen niet zo'n klussert. Maar goed mikken en alles komt goed!
Alles gaat opeens een beetje snel, voor je het weet belt MvM al op, en de verloskundigen hebben ook al gebeld, maar ja, ik ben aan het werk! Voor zover dat lukt Ik voel me redelijk goed, mijn borsten deden gisteren vreselijk zeer opeens, eventjes kort, en nu valt het wel mee maar ze zijn erg gespannen. Verder bij vlagen heel moe en hongerig en heel af en toe licht misselijk. Maar dat laatste is echt een soort zweem, haha, alsof het vast een aankondiging is van wat ik kan verwachten. Ik vond het heel geruststellend om even bij de HA te zijn. De kans op een mk in dit stadium is 10%, en ik kan best een piekeraar zijn, maar ik vind een 90% kans dat het gewoon goed gaat een vrij mooi perspectief. Ik heb geen bloed gehad en vanmorgen was mijn streepje weer een stukje donkerder (zie album). @ BB10 ik zou idd niet veel eerder testen, maar als je van die goedkope hebt... ik vond het zelf prettiger om liever ietsjes te vroeg te beginnen dan later. Maar vond het ook een gedoe en ben blij dat het nu niet hoeft, mijn pies ophouden aan het eind van de middag en mijn bakje rooibos laten staan 2 uur voor de test. Maar ja. @ Roosje, wat een waaaaaaaaaaaaanzinnige fotos. Kan je nagaan, ik zit me af en toe ook suf te staren naar mijn eigen testjes, en jij kan gewoon naar een wezentje kijken! Jeee! Voel je je al wat beter? @ Smile, ik heb 3 keer positief getest, en daarna waren mijn tests op want ik had een pakje van 5 (2x nega toen ik wel slijm had). De lh piek duurt ongeveer 48 uur, en een positieve test betekent dat je ei er binnen 36 uur aankomt volgens mij. Als je precies test bij het begin, midden en eind, dan kan je drie positieve testen hebben, maar weet je, in principe kan je stoppen met testen als je positief hebt getest. IVM jouw mannetje is het mss wel handig om door te testen, maar je kan het beste aan de slag gaan zodra hij posi is. Hopen dat het lukt!!!
Oh Roosje, ik heb net je echofoto's bekeken. Wat gaaf al helemaal een mensje. En die vingertjes! Dat moet een goed gevoel geven. Super om te zien, geniet er maar lekker van. En niet te veel sjouwen in je nieuwe huisje hè.
Wauw, Roosje!!! Wat fantastisch zeg! Je zou niet zeggen dat het nog maar ongeveer 10 cm groot is. Het lijkt al zo echt een mensje!!! Snel zeg, na 13 weken! Wat is het toch een wonder allemaal!
Pffff... even mijn hart luchten. Mijn borsten deden eerst onwijs zeer maar nu weer wat minder- ik denk meteen dat het misgaat. Mijn testen waren nog dikker positief, voor het eerst waren T en C even donker vandaag. En ik heb me vandaag op de CB digitaal getrakteerd, en die stond netjes op 2-3 weken, zoals verwacht (die rekent vanaf conceptie, en niet vanaf de laatste menstruatie zoals je hebt bij je uitgerekende datum). Ik heb wel klachtjes zoals vaak naar de wc moeten, en misselijk/meer honger afwisselend. Dit wordt nog een lange rit als ik me al zorgen ga maken als ik niet elke dag dezelfde dingen voel. Beh. Ik weet dat het maar 10% is die nu in een mk eindigt, maar toch
Ahum, net gedoucht en bh aan, die zit nog krapper dan gisteren... en weer volop pijnlijk en beurs. Ik heb niks gezegd... Ik heb lief al gewaarschuwd, het wordt een interessante tijd. Ik met mijn stomme angstige hoofd